Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Pivoti reglabili

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Transmisie, Suspensie, Directie
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Deci(fara deci) care mai are sau a folosit asa ceva?mi-au intrat in posesie un set de asemenea pivoti,unul este tufut dar nu-i bai cred ca se poate repara.
O sa le fac poze poate sambata cand ajung acasa,as vrea sa stiu daca sunt oare buni de ceva,cat de usor se desfac dupa 2-3 ani,daca se poate transforma orice pivot intr-unul "remontabil" doar schimband partea de teflon a pivotului,desigur daca axul pivotului si nuca sunt ok. Eu am asa ceva pe MIC, facut in fabrica sau ceva de genul. Nu mi-au placut.. din simplul fapt ca, s-au rupt , si asta dupa ce veneam de la Padina... mi-am multumit destinului ca nu s-a rupt cat inca eram pe munte, ci in linie dreapta dupa Moreni... Ei sunt foarte buni ca chestie.. doar sa pui "surubul" de la un pivot normal, tai pivotul si pui axul, surubul, bulonu cum vrei sa-i zici in locul celor facuti la strung, pentru ca aia sunt facuti din materiale mai adecvate, si atunci nu o sa mai ai probleme. La cei inferiori asa e facut si nu am avut probleme cu ei... parte de teflon o poti schimba cand si daca se uzeaza... in rest, se desfac foarte usor si dupa mult timp, au sigurante, din cand in cand e foarte recomadat sa-i desfaci si sa-i ungi, la mine scartaiau aia superiorii de mama-mama Am vazut asa ceva pe Dacii 1300, nu mi s-au parut de incredere. Tin minte ca luai flit la ITP daca te duceai cu asa ceva. Sunt curios cum sunt ai tai realizati, poate bagi niste poze. Mda,sa vedem daca raman eu cu ei,ar fi o chestie buna,mai ales ca as putea sa-mi fac un stoc de nuci de teflon pentru ei,si din cand in cand sa umblu la ei doar sa-i ung ,eventual sa le schimb teflonul,mai ales ca nu mai trebuie decat depresati,nu si scosi din fuzeta/brat Se gaseau si caje pt pivoti. Erau din plastic chior. De obicei, le gaseai sparte-n doua. Nu cred ca e mare sfaraiala, nu mi se par piese sigure, mai bine-ti faci un stoc de pivoti noi, parerea mea. Totusi, urca ceva poze cu draciile.
iulicuta2000 a scris:care ... a folosit asa ceva (Pivoti reglabili)?
Nu sint piese sigure. Riscurile de a-ti pleca o roata hais si alta cea + distrugerea planetarei sint foarte mari. Am fost de fata cind cind la plecarea civilizata a unei masini de la semafor, s-a rupt un pivot. Nu cred ca e o senzatie placuta sa nu mai ai control pe directie; e ca si cum ai apasa pedala de frina fara nici un efect. Inainte de revolutie se faceau prin tot felul de ateliere si se foloseau la dacii. Mie mi-a cam fost frica sa folosesc pivoti manufacturati sau batuti pt a diminua jocurile. Maine cred ca apuc sa fac poze sa vada toata lumea.
Cu pivoti batuti am mers,ca solutie temporara,insa pivotul nu avea burduf rupt,nu avea rugina acolo unde se invarte axul lui,pur si simplu de la o groapa a fost aruncat suficient de mult in sus cat sa-i dea un joc pe care l-am anulat batand in directia opusa
Cel putin la pivotul superior,faptul ca este demontabil il face mai rezistent,el in mod normal avand doar capacul acela de tabla de 2mm grosime parca(sau poate mai putin) care la o denivelare pronuntata este aruncata putin in sus,basca am vazut pivot la care acel capac a sarit de acolo.
La cei inferior nu am ce comenta,daca nu au burdufele stricate rezista muuult si bine,tocmai fiindca fundul nu este deformabil ca la cei superiori Nea iulica ma bag si eu in discutie pt ca tocmai astazi discutam cu tatal meu despre solutia asta cu pivotii reglabili, si mi-a spus acelasi lucru pe care il spun si colegii de mai sus: nu e un element in care sa ai incredere, se poate rupe, si doamne fereste daca se rupe la viteza, riscul sa te rastorni este foarte mare (el chiar mi-a spus ca a vazut de foarte multe ori pivoti din astia rupti pur si simplu) + ca astia de la ITP, nici sa nu te vada cu asa ceva pe masina! Si mi-a mai spus, de asemenea, ca pivoti originali rezista mult mai bine decat astia "manufacturati", cu conditia sa nu iei toate gropile la rand.
Acum, tu decizi ce iti pui pe masina, dar o faci "pe barba ta", cum zice o vorba...
Numai bine! Iulica, si inca o chestie: in caz de accident, societatea de asigurari nu-ti va acorda nici un fel de credit in cazul in care te descopera cu asa ceva pe masina. Vreau si eu sa vad un pivot reglabil pentru Oltcit.Ca de Dacie am vazut... Les "pivotes " :
Click pentru a vedea imaginea 

Click pentru a vedea imaginea 

Click pentru a vedea imaginea  Les "capcanes". Vezi ca peretii carcasei si filetul sa aiba o grosime decenta, daca ai de gand sa-i pui pe masina. N-ar strica sa mesteresti un dispozitiv pt un test la rezistenta. E mai ieftin sa nu-i pun O sa-i si in ultimul caz cand n-o sa mai gasesc pivoti poate atunci sa-i folosesc...desi poate nici atunci @ilicuta 2000 Nu te supara, Dar mi sa parut ca sa folosit si un pic aparatu de sudura . Eu stiu ca prin sudura se decarboneaza materialu in lucu respectiv , in concluzie ,devine casant . Avand peretele foarte subtire ,eu nu as risca deloc nici la teste pe masina . Asta e parerea mea ! Eu stiu ca dupa sudura la piesele de rezistenta e recomandat un tratament de revanire . nu am vazut sudura pe ei,dar oricum nu am de ce sa ma supar arunca-i De aruncat sigur nu-i voi arunca Sunt sigur ca se pot face demontabili niste pivoti cu un tratament pe masura,desi nici pivotii normali nu au prea mare tratament,materialul din care sunt facuti e destul de maleabil... Astia sunt de aruncat clar. Dar poti da unui strungar sa-ti faca carcase de pivot cu pereti grosi si filet corespunzator, dintr-un aliaj bun. Pastreazai acolo caci loc mare nu iti ocupa.
Pe viitor cand o fi necesar numai buni or fi de model...... Am montat la un prieten pivoti de Dacie facuti pe suporti vechi cu rotula pivot din cap de bara de la tractoru Fiat si bucsa de teflon nu stiu din ce material era ,dar a fost foarte buni a facut 2 ITP si a circulat 80000-100000, pe urma a vinduto si tot erau buni . Imi pare rau ca nu mai e Tractoru ,ias fi dat sa-mi faca pentru Olcit . MARE PACAT! Daca a tinut atat, bucsa (caja) era din duramit - iulicuta, retine denumirea materialului. Oltcitu' meu are d'astea puse de taicamio de peste 15 ani. Sunt facuti de el la fabrica. Nucile alea sunt de la cele originale. De cate ori le-am desfacut, am gasit "teflonu" ala in stare foarte buna asa ca scot siguranta si mai strang de capac odata la cativa ani. Eventual bag vaselina. Nu prea apuca sa bata.

Cat or fi de sigure nu stiu. Si bucsele de brat mi-s reglabile. Pe dreapta fata am mucificat 5 jante in diverse incidente. Borduri, gropi... am bratzul indoit insa pivotii au rezistat. La ITP nu am avut probleme. Adica am avut... da nu cu pivotii

Daca ii montam dupa capu' meu? Nu stiu... poate doar daca eram foarte sigur ca sunt facuti de cineva cu adevarat responsabil.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Transmisie, Suspensie, Directie Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community