Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Problema ciudata cu alternatorul

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Sambata dimineata pornesc motorul si observ ca becul din bord se stinge doar partial,accelerez si becul se mai stinge putin,ma uit la voltmetrul din bord(montat direct la bornele bateriei) si vad 12,8v E clar zic, asta nu-i incarcare,ma lasa masina-n drum.Dau jos alternatorul si iau totul la verificat: Gasesc doua diode din punte arse(cele din mijloc),schimb punte mare si punte mica carbuni si releu nou(nepus pe masina) Pun totul la loc,pornesc motorul,si observ ca nu mai incarca deloc. Injur releul romanesc si pe cei care l-au fabricat,si ma duc in pod unde aveam un alternator Ducellier(modificat cu releu Remix cumparat de pe forum mai de mult ca sa-l am de rezerva) Il pun pe masina si nici acesta nu incarca. Dau jos din nou,pun alt releu Remix,care are dupa cum stiti doar papucul cu mufa mare(care se leaga la becul din bord) Pun contactul,se aprinde becul de la incarcare,pornesc motorul,becul nu se stinge. Nu incarca ! Schimb papucul mare cu cel mic de la mufa alternatorului,(zic hai sa-i dau + prin contact,desi daca am inteles eu bine acest tip de releu se alimenteaza in serie cu becul)si porneste incarcarea,14,2v.Las motorul sa mearga,fumez o tigara bucuros,si aduc contactul pe ultima pozitie.Motorul continua sa mearga.Scot mufa de la alternator,motorul se opreste,pun mufa la loc,pornesc ,aceiasi chestie,nu se opreste motorul din conact Unde am gresit,ce s-a intamplat ? A,si am mai observat ceva,nu mai ard luminile de la numarul de inmatriculare. Ai pus contact de care nu trebuie.
Chiar dacă seamănă cu cel de Oltcit, cablurile pleacă altfel.

Se rezolvă simplu prin repoziționarea cablurilor în mufă. Asa o fi cum spui,da de ce cu releleul romanesc nu se manifesta fenomenul? E adevarat ca am contact de Dacia,asa am luat masina. La care mufa te referi,la mufa ontactului,sau la cea mare din compartimentul motor de unde vine + pentru incarcare si firul pentru bec incarcare? La mufa de legătură la capătul firelor care pleacă din contact, cu celelalte fire care pleacă spre consumatori.

Nu știu cît o fi de Dacie, dar se pare că e mînărit deja, pentru că acela, deși îți va aprinde martorii în bord, nu îți comandă și electromotorul.
Eu sunt pățit, mai am și acu aruncat pe aici pe jos contactul ăla, nou-nouț cu folia pe el.

Fă-ți rost de un contact original în stare bună, chiar dacă folosit. Da,era contactul(acuma vin de la masina),am montat unul mai vechi dar bun de Oltcit, si acum se opreste motorul. Multumesc pentru ajutor. Acuma, refă pozițiile la mufa alternatorului. Se desfac cele 2 suruburi ale contactului de Dacia si se schimba ansamblul electric cu cel de Oltcit. Nimic mai simplu. Oltcit are butuc de contact de Dacia 1300, difera doar ansamblul electric, imi scapa denumirea piesei. Schimbi mufa de la contact...atata tot. Si eu am contact de Dacie. ala de oltcit era 70 lei nou, ala de dacie doar vreo 30. Am schimbat mufa si de atunci merge perfect Am pus contact de Oltcit si s-a rezolvat. Incarca foarte bine releul Remix pe alternator Ducellier,14,2v fara consumatori la relanti,13,8 cu consumatori la 2000 de ture. Bateria e in stare foarte buna. Va multumesc pentru ajutor.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community