Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Sfaturi motor

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Motor
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Rog pe cei care au cunostinte in ceea ce privesc piesele de motor sa ma ajute cu niste sfaturi.Urmeaza sa transform motorul de 1129 in 1300 si am unele dileme:

1.Am doua tipuri de segmenti,unul SM Germania cu segmentul de foc din 3 bucati si unul Citroen cu seg. de foc dintr-o bucata.Care set sa il pun?

2.Ce simeringuri distributie si volanta sa pun?Cele rosii Franta sau cele negre Fartec?

3.Chiulasele sunt noi,supapele sunt noi.In afara de pasuire supape pe scaune mai trebuie ceva facut privind scaunele si supapele?

4.Cum se poate vedea daca un ax came(arbore) este bun calitativ(tratat corespunzator),bineinteles fara al proba pe masina.

5.Este indicat sa se foloseasca mastic,solutii etansare(Loctite) la simeringurile de la distributie ,volanta si axele came?

6.Am vazut un mecanic auto care la simeringurile de la axele came punea un al doilea rand de arcuri pe interiorul simeringului,langa cel existent.Este benefica chestia?

7.Scade consumul de benzina si are demarajul mai bun motorul de 1300 comprimat prin metoda "scurtare cilindrilor cu 0,6 mm?"Este mai silentios sau mai zgomotos motorul comprimat? 1 seg citeoen
2 fartec
3montezi supapele, daca curge 1-2 le faci
4.........
5 nu
6 nu
7 este mai putin fiabil Multumesc Bogdanlascu!
La intrebarea nr.1:Care segmenti de foc sunt mai buni?Cei din 3 bucati sau cei ditr-o bucata?
La intrebarea nr.3 : sa inteleg ca le fac proba daca curge benzina printre scaun si supapa fara sa le mai pasuiesc intre ele? doar seg de ungere pot fi din 3 buc, daca ai seg citroen folosestei
daca supapa nu curge ,de ce sa o pasuiest? Da ,cel de ungere.

Proba etansarii supapa -scaun se face cu resortul(arcul)montat sau fara?Stiu doar ca nu se monteaza simeringurile la supape cand se face proba etansarii. Rodatul se face obligatoriu fara simeringuri de supape montate. Asa ca e bine sa fici si verificatul tot fara simeringuri, ca daca trebuie rodat ceva, nu e prea bine sa tot demontezi simeringurile de supape. Verificatul se face cu tot ansamblul montat (arc supapa, taler, galeti), fara simeringuri.
.
3.Chiulasele sunt noi,supapele sunt noi.


Eu le-am păsuit de verificare.
A ieșit la marele fix acea "bandă" de 1,6-2,5 mm descrisă la manual.

Am curățat bine și nici nu m-am mai chinuit să verific cu benzină. [quote="catalinpoeni"]
dj53zfb a scris:4. se face "identificare la material" si se stabileste tratamentul termic al materialului (cementarea).
Poti face precizari in acest sens?
.

ai axe noi?
monteaza-le si lasa vrajeala cu duritatea materialului si alte prostii.............. bogdanlascu are dreptate, lasa vrajeala si monteaza-le. Nu conteaza daca ai nimerit arbori cu came rebut, dintr-un lot tratat superficial, cum erau cele de pe 11 RM, tu monteaza-le linistit, chiar nu conteaza daca vor bate dupa 10 - 15.000 km.
Ce oameni frate... Da am axe noi,insa nu stiu cat de bune sunt.Ungere am la motor ,nu imi scade sub 2 in relanti la 85-90 grade,insa am auzit ca sunt axe care se uzeaza repede chiar daca ai ungerea buna. cand mai gasesti o piesa noua de oltcit zici merci si o montezi ,ca este sau nu de calitate ramane de vazut,axele se uzeaza in general din cauza jocului mare intre axa si culbutor
bogdanlascu a scris:cand mai gasesti o piesa noua de oltcit zici merci si o montezi

Am un pivot inferior nou, rebut, ti-l dau sa-l montezi si zici merci?
Ce sfaturi frate...

@ catalinpoeni Daca cauti dupa Citroen GS, gasesti piese de motor noi de calitate pe site-urile din strainatate. Altceva nu se potriveste, nu cauta piese de directie sau articulatie. Atentie la capacitatea cilindrica, GS are 5 capacitati cilindrice, 1015, 1129, 1222, 1299 si 1301. Mai e si un 2x497.5 cc Wankel, dar asta-i din alt film, nu te intereseaza.
dj53zfb a scris:
Ce sfaturi frate...


Stii foarte bine ca Lascone nu ar fi spus sa monteze un pivot rebut,era vorba de o axa cu came,iar daca e rebut atunci nu e nou,nu se cumpara din magazin,deci problema rezolvata!

Cat despre duritatea brinell Zephirus induci lumea in eroare,filmuletul pus de tine se refera la rezistenta la tractiune,intindere daca vrei,duritatea brinell se masoara folosind o bila care este presata cu o forta cunoscuta,dupa care se masoara urma lasata de bila in material. Ok.Multumesc ptr. raspunsuri!Nu doresc discutii in contradictoriu pe topic.
Piese noi inca se mai gasesc prin magazine de la chiulase noi ,seturi motor 1100 si 1300 pana la axe came etc. Cateva magazine care mai au piese :Niko Ploiesti,unul in PITESTI,Craiova,Galati,Autosena Iasi....,unele cu site-uri. Cum se deosebesc axele came 1300, stanga de dreapta?(in conditiile in care nu au palier).Am doua axe care sunt diferite intre ele in ceea ce priveste dispunerea celor patru came,pe una scrie G91 si pe alta G92 ,insa amandoua au cate doua cercuri pe la jumatatea axului.(la una cercurile sunt mai apropiate fata de cealalta). Cea de la delcou parca as spune ca e mai scurta? Aia pentru delco are filetul corespunzător, ailaltă e lișă pe care vine presat excentricul pompei de benzină. [quote="dj53zfb
Am un pivot inferior nou, rebut, ti-l dau sa-l montezi si zici merci?
Ce sfaturi frate...

.[/quote]
poti sa-l montezi tu la tine pe masina, aici vb de ceva pise de motor
dar trebuie sa fie cineva care sa dea cu bata in balta




axa de la delcou are fanta unde intra delcoul Axul came din partea stanga are pe capatul dinspre palier teshituri in care intra furca de la delco.Tot acolo trebuie sa se regaseasca si un surub pe care in partea dreapta nu il vei gasi .
La un moment dat , cu ani in urma au circulat si axe came stanga fara acel surub montat si se recupera de la axul vechi.
Undeva ai intrebat daca e bine sa folosesti silicon pe exteriorul simeringurilor volant,distributie si ax came .Este foarte bine.
In general iarna ,separatorul de ulei care are vreo 9 site ,daca este murdar sau are vapori de apa de la condens,ingheata si presiunea din carter nu are pe pe unde sa iasa.De obicei sare busonul de umplere de la ulei ,dar daca acesta este foarte fix ,presiunea va impinge simeringurile de la locurile lor .De aceea e bine sa fie mai tzapan fixate ,iar busonul de ulei sa nu il intzepenesti cu carpe sau alte ajutoare ci doar cu garniturile lui.
catalinpoeni a scris:
Piese noi inca se mai gasesc prin magazine de la chiulase noi ,seturi motor 1100 si 1300 pana la axe came etc. Cateva magazine care mai au piese :Niko Ploiesti,unul in PITESTI,Craiova,Galati,Autosena Iasi....,unele cu site-uri.


zi-mi si mie care sunt magazinele alea din Craiova in care mai gasesti o gramada de piese ... ca eu unul nu mai stiu decat cateva care mai au doar cateva ramasite de piese

in alta ordine de idei ce intrebi tu despre cum verifici cementarea si materialelul din axele cu came nu ai cum fara deformarea piesei ... asemenea verificari se faceau inainte pe loturi mari de piese in care stricarea catorva piese era nesemnificativa in raport cu ceea ce ar fi rezultat daca se scotea tot lotul la vanzare cu defecte majore de prelucrare si calire/cementare ... oricum lascu avea dreptate ..cand e vorba de piese noi ... acuma ca ai "norocul" sa dai peste un rebut ... e alta problema ... si depinde de la piesa la piesa ... sunt unele de care iti poti da seama inainte sa le montezi (si mai bine cauti altele decat sa le pui) si altele la care doar functionarea isi poate spune cuvantul ... Nu am afirmat ca se mai gasesc "cu gramada " piese de oltcit,ci doar ca mai sunt magazine unde se gasesc.In Craiova nu mai sunt prea multe piese,dar mergi la Niko Ploiesti unde pot afirma ca sunt o gramada de piese.Am fost personal acolo si am intrat in depozit.O sa ramai surprins ce piese vei gasi .
In ceea ce privesc axele,calitate lor,am crezut ca se poate observa culoarea,luciul exterior al camei,insemnele acesteia si se pot trage ceva concluzii privind calitatea. Ce solutie de etansare se foloseste la oringurile tub retur?Trebuie lasate (oringurile) cu gasket 12-24 ore ptr. a se intari? In mod normal nu se foloseste nimic. Dar cum nu toate o-ringurile sunt de calitate (desi la astea chiar nu merita sa te zgarcesti, avand in vedere cat e de munca sa le schimbi si ce efecte naspa au daca se intaresc), se poate pune silicon auto la montare. Nu trebuie lasat 24 de ore, ala in 15 minute deja se intareste. Zi-mi ce marca de silicon este mai buna.Sau ce sa caut la magazine?
catalinpoeni a scris:Zi-mi ce marca de silicon este mai buna.Sau ce sa caut la magazine?

cine o sa faca acest motor? 2+2 e foarte bun si ieftin sau loctite. Sa nu pui mult ca nu e bine. Bafta Loctite de care?5920,5922,5926........
catalinpoeni a scris:Loctite de care?5920,5922,5926........

sau victor reintz....
rezista la 350 grade...
la mine nu mai curge de cand am pus.... Am luat victor reintz

Ptr. Bogdanlascu:de motor ma ocup personal cu ajutorul unui prieten care a mai facut motoare.
catalinpoeni a scris:Ce solutie de etansare se foloseste la oringurile tub retur?Trebuie lasate (oringurile) cu gasket 12-24 ore ptr. a se intari?

Eu am folosit VICTOR REINZ.E cel mai ieftin dintre cele bune!
Multumesc ptr. sfaturi Bogdanlascu si ceilalti forumisti.
Poeni este la 63km de Bucuresti,in jud.Teleorman.
Pinionul March-a-Rier este identic la CV RO 4 si CV FR 4 trepte? nope ... Cutiile romanesti au arbori de dacia 1300, diferente la rapoartele 4 si 5, nu au nici o treaba cu cutiile frantuzesti.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Motor Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community