Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Avans mic / Avans mare

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Am avansul reglat ca la carte, ma intereseaza care sunt
- avantajele/dezavantajele unui avans mai mare
- avantajele/dezavantajele unui avans mai mic
Delcou cu platini. nu prea sunt avantaje sau sunt minore cel mai bine mergi pe avans normal

acuma ideea e ca se cam intampla urmatorul fenomen ...

la un avans mai mare ... masina porneste un pic mai usor la rece.. trage un pic mai binisor in turatii mai joase .. dar se plafoneaza mai jos ..de asemenea trage mai greu in turatii inalte (deci o viteza de top mai redusa)... de asemenea apare un fenomen de supraincalzire a motorului .. un avantaj in acest caz fiind iarna daca se circula pe distante scurte

la un avans mai mic ..din ce stiu nu am experimentat fenomenul .. o pornire mai greoaie ... dar iti permite sa urci un pic mai sus la viteza de top ...deci urca un pic mai sus la turatii inalte in sarcina

fenomenele apar la fel indiferent de delcou cu platina sau electronic Parca la avans mare pornea mai greu la rece Danut, le incurci. Zice bine Lancer. La un reglaj incorect al avansului apare fenomenul numit popular "iti bate avansul" (de fapt, in acest fenomen fusta pistonului atinge in cilindru).

Cred ca orice avantaj al unui avans mai mare sau mai mic, e contracarat cel putin inzecit in timp, de uzura care se formeaza la pistoane/cilindri. Totodata, cu un reglaj defectuos al avansului, motorul nu functioneaza intotdeauna in parametrii prescrisi, si de aici rezulta supraincalzire, accelerare neuniforma, detonatii.
badelemircea a scris:La un reglaj incorect al avansului apare fenomenul numit popular "iti bate avansul" (de fapt, in acest fenomen fusta pistonului atinge in cilindru).


sau nu... depinde de aplicatie Ofofof!
Avans mic - nu trage, consuma mai mult si porneste cu cheie "mai lunga" - demarorul invarte mai mult.
Avans mare - apar detonatiile (asa numita "bataie de avans - bate fusta pistonului in cilindru si s-aude ca un tarait). Acelasi fenomen apare cand se foloseste benzina cu cifra octanica sub 95.
Avans prea mare - apare fenomenul de poticnire, demarorul invarte greoi. Duce la supraincalzirea motorului.

Asta la distribuitor mecanic (delco). La injectie, motoarele mai performante sunt dotate cu pinging sensor, un senzor care simte aparitia detonatiilor, iar unitatea ECU micsoreaza avansul. Efecte:
- la reglajul avansului, delcoul este rotit aproape de maximul cursei spre motor pentru aparitia scantei (mai raman vre-o 5mm)
- a scazut turatia la relanti, acum e pe la 650-700 in loc de 900 cum era inainte

Cauza posibila:
- am inlocuit partea fixa a platinilor si cred am lasat distanta dintre platini mai mare de 0.40mm, din lipsa de lera am reglat cu aproximatie.

Aparitia problemelor sa fie de la reglajul incorect al platinilor ? Da, sau de la jocul prea mare intre pipa delcoului si "antrenorul" care intra in gaura axei cu came. Sau joc mare in bucsa capac "mercedes" - capacul ce tine axul cu came al delcoului. Am reglat astazi din nou distanta intre platini 0.4mm pe toate cele 4 colturi ale camei, joc nu este in axul de la delcou, am montat delcoul am reglat din nou avansul, porneste usor, se tureaza ok, nu bate si nu tacane nimic, treaba e mai "da in nas" uneori indiferent in ce treapta de viteza sunt, e ca si cum timp de 1 secunda ar intrerupe cineva benzina.

Suspectez ca am un gunoi sau mai multe prin carburator si de acolo si problemele, va urma o curatire de carburator in zile urmatoare. Vezi sa nu fie imbatranita membrana pompa de acceleratie (membrana aceea patrata) de la carburator.
L&M a scris:treaba e mai "da in nas" uneori indiferent in ce treapta de viteza sunt
Vezi etansarea pulverizatorului pompei de sprit. Cind actionezi acceleratia acesta trebuie sa dea instantaneu un jet continuu de benzina ca un fir de ata.
Laurentiu a scris:Vezi etansarea pulverizatorului pompei de sprit. Cind actionezi acceleratia acesta trebuie sa dea instantaneu un jet continuu de benzina ca un fir de ata.

Mi-am adus aminte ca am avut capacul de la carburator dat jos si parca benzina venea cu intreruperi, cand acceleram mai tare din clapeta de acceleratie parca curgea benzina constant.

Membrana de la pompa de sprit e schimbata.
L&M a scris:Mi-am adus aminte ca am avut capacul de la carburator dat jos ...
Membrana de la pompa de sprit e schimbata
Nu e vorba de membrana pompei ci de oringul ce etanseaza pulverizatorul.
Si ar mai fi o hiba a pulverizator fara remediere decit prin inlocuirea lui: bila din interior care e de plastic sa nu mai etanseze si sa scape benzina cind pulverizatorul trebuie sa ramina amorsat.
De regula si la inceputuri, bila era din sticla insa acum plasticul e la putere. Am facut 10 Km cu masina, cu motorul oprit se auzea ceva ca un picurat prin carburator, m-am uitat pe toate partile carburatorului nu se vedea nici o urma de benzina, am desfacut carburatorul, verificat plutitor - era ok, verificat cui pontou - era ok, am spalat jiglerele, am schimbat membrana pompei de sprit, am schimbat membrana econostat, am asamblat totul la loc si la a doua cheie a pornit, acum merge destul de frumos sper sa functioneze asa frumos si in continuare.

Inainte am verificat daca atunci cand accelerez jetul de benzina e asa cum a spus Laurentiu ca trebuie sa fie, se pare ca jetul de benzina curgea imprastiat si cu intreruperi, dupa curatarea carburatorului si inlocuirea membranelor jetul de benzina e constant si curge ca un "fir de ata".

Eu zapacisem delcoul cu reglatul si de fapt problema era de la carburator.

Problema rezolvata, multumesc pentru ajutor. Si pana la urma ce picura ? Eu cand opresc motorul aud cu taraie benzina de pe retur inapoi in rezervor ,cand sunt in masina.Cand sunt sub capota si opresc motorul aud cum pocneste uleiul ,ca uleiul in tigaia incinsa dar mai incet Pocnitu ala poate se aude de la evacuarea incinsa...cat despre auzitu' benzinei prin furtunu de retur...mi-e greu sa cred asta pocnituri, taraituri ... sunt zgomotele inerente ale motorului de oltcit proaspat oprit ... propriu-zis sunt zgomotele tablelor si galeriilor incinse care se racesc brusc .. si brusc se racesc si la 40 de grade afara nu numai la -10 ... cu toate ca acest fenomen se poate observa mai bine iarna fiind mult mai amplu
auzitu' benzinei prin furtunu de retur
Se aude in porbagaj in rezervor cum curge cam vreo 5 secunde,si tre sa fie liniste in jur sa poti auzi. Cu returul scos din carburator intr-o sticla, se poate observa ca mai tasneste benzina cateva secunde dupa oprirea motorului - ma refer la oprirea fizica a pieselor in miscare, nu doar la taierea contactului. Cum se regleaza avansul cu metoda lampii stroboscopice? La fel cum se face si la alte masini care au delcou reglabil. adrian-paun , adica , cum ? gyorgyoda a intrebat cum ? La cate grade reglezi avansul la mersul in relanti , la cat trebue sa fie la mersul de3 000 rot/ min , cu avansul vacumatic cuplat sau decuplat , cu motorul rece sau incalzit in parametri normali , la cat trebuesa fie avansul de aprindere la 3 000 rot/min cu avansul vacumatic cuplatsau decuplat , Am facut aceasta specificatie intrucat Olcitul ( carburatie - aprindere ) difera fata de Dacie , Renault , Ford, etc . Momentan astept mai multe mesaje si pe urma voi posta si eu modul cum reglez cu lampa stroboscop la Oltcit .
adrian_paul a scris:La fel cum se face si la alte masini care au delcou reglabil.


Cum? N-am mai folosit pana acum stroboscopul. Nu stiu cum se regleaza avansul la aprindere la orice masina cu el. Stiu doar ca la cil. 1, la PMS se aprinde becul de la stroboscop. Dar de unde stii avansul la cate grade este? De unde stii cum sa-l corectezi?
Explicati-mi pas cu pas cum se foloseste stroboscopul!

Nu ma intereseaza sa stiu cum se procedeaza doar la un singur tip de masina, ci in general la toate.
gyorgyoda a scris:Stiu doar ca la cil. 1, la PMS se aprinde becul de la stroboscop.

Nu confunda reglajul static al aprinderii (cu becul) cu reglajul dinamic (lampa stroboscop).

Nu-mi vine sa cred ca nu ai mai reglat sau vazut cum se regleaza avansul de aprindere la masinile pe benzina ( cu delcou ) . Se porneste motorul si se lasa sa funtioneze la relanti pentru a se incalzi si as lua in mers constant , se opreste motorul si se slabeste drinderea delcoului dentru a se putea roti ( misca in vederea reglari ) se cupleaza lampa stroboscop la bateria masini ( atentie la polarisare ,+ la +, - la-, si se cupleaza sonda de impuls la fisa de la bujia pistonului nr 1 se porneste motorul si lampa stroboscop va incepe sa sa se aprinda si sa se stinga ( impuls de lumina ) cand se distribue tensiunea pentru a da scanteie . Acum e o problema , unele motoare au indicatorul de avans pe volanta , altele pe fulia din fata a motorului , cele care au indicatorul la volanta ( Oltcit, Dacie ,etc ) pistonul nr 1 se avla la volanta , iar cele care au la fulie pistonul nr 1 se afla la la fulie in fata . Sa vorbim de Olcit acum , intre blocul motor si carcasa cutii se afla o fanta de vizitare a volantei ,iar pe blocul motor o tablita atasat cu gradatie cand indrepti fascicolul de lumina catre fanta respectiva vei vedea marcajul de pe volanta acea indica avansul de aprindere a motorului care corespunde unei gradati de pe tablita indicatoare , daca deplasezi delcoul ( rotesti ) in sensul de rotatie dat de motor atunci iei din avans ,iar daca rotesti in sens invers de rotatie a distribuitorului dai avans , ( toate delcourile au marcat sensul de rotatie a distribuitorului ) Indiferent de tipul de motor nu se foloseste avansul vacumatic in timpul reglari , acesta se cupleaza dupa reglare , Dula ce ai reglat avansul strangi sistemul de blocare ( piulite sau surub ) a delcoului sa nu se nai deplaseze ( roteasca ) Se opreste motorul ,se cupleaza avansul vacumatic se decupleaza lampa stoboscop . si operatia de reglare a aprinderi e incheiata , se inchide capota motorului si se ia bani clientului intre 30-40 lei noi . Daca vrei o explicatie pentru Dacie , Ford , cu alta ocazie ,aici difera un pic : SUBCES ! Mersi frumos!
Iar la un caz particular: Ford Sierra cu motor Pinto de 1.8l cum se procedeaza? Gradatia de avans se gaseste pe fulia de la vilbrochen. Mentionez ca are aprindere electronica. Are delcou electronic similar celui de pe TRS, iar furtunasul de vacuum de la admise intra in ECU. In delcou se conecteaza o mufa cu trei pini: cred ca sunt 2 pt. polaritate (+, -) iar celalalt pentru impuls. Pe mufa, in dreptul fiecarui pin e trecut: +, O, - . Daca ai semnul in fata pe fulie atunci pistonul nr 1 e cel din fata slabesti prinderea de la delcou scoti futunasul de avans si montezi lampa stroboscop si indrepti fascicolul catre fulie se va aprinde prin inpuls luminos si vei vedea gradatia de avans , acum e posibil sa ai un indicator de avans unde trebue sa corespunda avansul sau ai pe blocul motor ( din turnare) semn cu momentul de aprindere . Posibil sa oscileze un pic din cauza avansului centrifugal tu iei ca referinta menia oscilatiilor . La mufa sant orientative dar ai cod de cuplare a mufelor . Unele motoare difera in funfie de anul de fabricatie dar pincipiul de reglaj a avansului e identic . Eu cred ca +=+; 0 = inpils ; - = - , Tu nu schimba pozitia filelor ca poti provoca defectiuni grave la aprinderea electronica Delcoul nu are nici un vacuum, singurul vacuum de aprindere care exista este un furtunas ce leaga ECU de galeria de admisie. La reglaj trebuie sa decuplez furtunasul respectiv? Daca ai furtunul ala care intra in eECU, banuiesc ca nu ai MAF, ci MAP. Adica nu ai debitmetru de aer, ci ai un senzor de presiune, in care intra furtunul respectiv. E posibil sa fie si o electrovalva pe traseul ala. Asa ca nu il scoate, ca se opreste motorul. Pe furtunul respectiv e intr-adevar o supapa de sens unde pe o intrare scrie: CARB iar pe cealalta DISTR (adica sensul de montaj carburator, distribuitor = ECU). Dar motorul e pe carburatie nu pe injectie, nici macar mono-punct.

http://forum.4tuning.ro/attachment.php?attachmentid=1258562&d=1263210847

Motorul 1.8l SOHC Pinto e aproape identic cu cel de 2.0 SOHC Pinto. gyorgyoda, Acum nu te supara dar intre motoarele de Ford si motoarele de Oltcit e o diferenta enorma si ca aprindere si carburatie .. Despre motor de Ford putem vorbi pe saitul de Ford , despre motor de diferite tipuri ce echipeaza un animit tip de masina . cristi-s tia raspuns din respect fata de tine cand putea sa si stearga inrebarea ta ca nu facea parte de saitul prezent Nu am motive de suparare! Am pus intrebarile aici fiindca stiu ca aici gasesc oameni cu experienta si cu cunostinte in domeniu si ale caror pareri/sfaturi sunt de incredere.

Stiu sa fac un motor de la zero (inclusiv cele de generatie noua - cele dupa 2000), chiar si cutii de viteze manuale si blocuri de valve la cele automate dar nici o data n-am folosit stroboscopul ca sa reglez avansul la aprindere. Nu mi-e rusine sa recunosc! E rusinos sa nu stii si sa pretinzi ca le stii pe toate!

Stiu ca sunt diferente constructive intre motorul de Oltcit si motorul de Ford Pinto. Unul e motor boxer, cu actionarea delcoului direct pe axa cu came, iar celalalt aduce foarte mult cu motorul de Dacia 1310/1300 cu pinion auxiliar pe distributie care antreneaza pompa de ulei, de benzina si delcoul. Carburatoarele celor doua tipuri de motoare sunt dublu-corp. Carb-ul de Oltcit are in componenta sa foarte multe jicloare (~10 jicloare), actionarea tr. II se face mecanic, are foarte multe suruburi de reglaj (1 de progresiune, 1 de CO, 1 de turatie relanti, 2 de reglaj deschidere clapete de admisie), supapa vacuumatica anti-inecare etc. . Carb-ul de Ford e mult mai simplu: 3 jicloare, 2 suruburi de reglaj (1 de CO, 1 de turatie relanti), soc automat comandat termo-hidraulic si vacuumatic, tr. II comandata vacuumatic, plutitoare auto-reglabile etc.

In mare am inteles cum se face reglajul cu stroboscopul; dar a ramas un aspect pe care il am inca neclar in minte. Cum aflu avansul la cate grade se afla in momentul reglajului. Sau cum stiu ca am reglat avansul exact dupa specificatiile producatorului (la Oltcit 27 de grade, la Ford 24 grade before TDC)? Pai...nu-ti arata pe stroboscop gradele? si astfel rotesti de delcou pana ajungi la valoarea optima? https://www.youtube.com/watch?v=wifTHbb06_I
(ceea ce te intere pe tine, e la minutul 3:40. Mai clar de atat nu cred ca vei gasi)

Depinde ce lampa strobo ai. Cele mai comune nu au reglaje, ci doar dau o lumina atunci cand bujia nr1 primeste scanteie.
Ideea oricum e, la oltcit, la 2400rpm(sau 2700?) avansul trebuie sa aibe 27 grade. Nu mai retin exact. Ar trebui sa ai un abtibild pe treger cu aceasta indicatie. Nu ma refer in mod speciat la tipuri de motoare pe benzina cu delcou ( distribuitor ) Eu personal nu-mi place sa lucrez cu lampa stoboscop sofisticate Cu avans si alte prostioare , imi place sa locrez cu lamla stoboscop clasica ca restu am eu capul ( calculator ) de aia il port ,nu ca sa ma ploua in gat . Trebue sa ai undeva indicatorul , daca ai pe fulie o degajare ( un semn ) Curatal si dal cu o picatura de vopsea alba , se va fedea mai bine , iar daca ai pe fulie semnul atunci si grdatia ( sau punctul ) de avans e in fata langa fulie , iar daca nu ai semnul pe fulie atunci il cauti la volanta unde ai un orificiu de vizitate . Si ca fapt divers , La Saviem il ai pe volanta sus in partea stanga a motorului iar la Raba il ai sub motor in centru , la oltcit in stanga , la dacie in dreapte , lumineaza cu lampa ( motor pornit ) in fata la fulie si uitate atent pe capacul de la distributie .
gyorgyoda a scris:Cum aflu avansul la cate grade se afla in momentul reglajului.
Pe motor ai 2 semne distincte, unul mobil pe volant (crestatura pe care e bine s-o faci vizibila cu putina vopsea alba) si al doilea stationar pe carcasa ambreajului, scala gradata (in dreptul jojei de masurat nivelul uleiului motor). Cu motorul adus in 3000 rpm semnul alb de pe volanta trebuie sa se afle intre reperele de 25 si 29 grade.

P.S. Citeste cu atentie ce este inchenarat cu rosu in fotografia de mai sus ( http://forum.oltcit.ro/viewtopic.php?p=328491#328491 ). Mersi frumos! Am inteles despre ce e vorba.

Banuiesc ca in cazul altei masini diferite de Oltcit, in care semnele sunt niste crestaturi pe fulia de pe vilbrochen iar celalalt semn e turnat pe bloc, lampa stroboscopului trebuie sa se aprinda cand coincide prima crestatura cu semnul de pe bloc. Corect? nu....

lampa strobo se aprinde cand cilindrul nr. 1 primeste scanteie.
Ceea ce inseamna, ca semnele de la vibrochen, si de pe bloc, corespund intr-un anumit fel (la a doua crestatura, la a 5a, la a10a crestatura, in functie de avansul care il are motorul).
la prima crestatura poti avea 3 grade avans
la a doua crestatura poti avea 4grade avans
la a 5a crestatura poti avea 20 grade avans

Tu trebuie sa stii exact cate grade(sau la a cata crestatura, daca nu ai gradele trecute) trebuie sa ai avansul, si la ce turatie se regleaza acest avans.
Si la turatia respectiva, daca avansul e reglat bine...cand te uiti cu lampa strobo...semnul de pe bloc trebuie sa coincida cu crestatura potrivita gradelor care trebuie sa fie. (trebuie sa vezi aliniata crestatura potrivita avansului cu semnul de pe vibrochen)
Uita-te pe videoclipul pus de mine, la minutul 3:40.... Mersi!
Am gasit info. de care aveam nevoie pentru Sierra. Din link-ul de mai sus pus de mine, la pag. 171-173 este descris amanuntit cum se face calarea/reglarea avansului.
In sinteza, la turatia de relanti (800 rpm in cazul cutiei automate), cu motorul cald (90 gr. C.), avansul trebuie sa fie la 4 gr. BTDC. Semnul de pe fulie pt. 4 gr. fiind a doua crestatura mai pronuntata.

Masina nu este dotata cu tahometru/turometru. Asadar va trebui sa ma folosesc de ureche. Bine ca este exersata!

Ca nota umoristica, reglarea avansului cu stroboscopul aduce putin cu motoarele pe injectie care au senzor de turatie si la vilbrochen si la axa cu came. Bine, in cazul injectiei daca semnalele nu coincid e distributia decalata, iar motorul nu porneste sau merge anapoda. despre avans:
delcou aprindere electronica (TRS)
Cum am procedat cu reglarea avansului:
1)Am blocat volanta (invartind la manivela si impingand o surubelnita in cruce, in gaura de deasupra volantei.)
astfel incat cilindrul 1 se afla la PMS (din cate stiu).
2)am slabit suruburile de pe delcou, pt a-l putea roti.
3)am pus contactul (rotit cheie pe pozitia 2), pt a alimenta aprinderea (bobina) Atentie aici (pt cine vrea sa incerce metoda), sa nu actionati demarorul cu volanta blocata (cui/ surubelnita).
4)am rotit de delcou usor, dinspre avans maxim spre mai mic (de la stanga la dreapta), pana am auzit scanteia (cilindru 1)
e greu de auzit, mai ales daca ai trafic in jur, dar dupa mai multe incercari am observat ca se produce la ~ 4-5mm de la stanga la dreapta. Avand in vedere ca
e o cursa de aprox 20-25mm, estimez ca, scanteia apare la ~1/5- 1/4 din cursa (deci aproape de avansul maxim). Asa l-am fixat.

Nu am stroboscop, iar pana acum reglam avansul la ralanti (la aproximatie/ ureche), acesta era cam cu 2-3mm mai mic ca acum (~ 1/4-1/3 din cursa).
Dupa acest reglaj, observ ca motorul porneste parca mai usor la rece si se tureaza mai repede. (tre sa fiu mai atent la pornire, cu mana pe soc)
In mers parca se incalzeste mai repede, si trage mai bine de la turatii mici. Relantiul, a crescut si el usor.
Momentan am bujii Sinterom (reglate la 0.7-0.75mm de pe club), nustiu daca are vre-o importanta.

Daca are careva experienta in domeniu/ eventual o poza cu un delcou (pozita lui) reglat cu stroboscopul, sau vre-o parere despre metoda, e corecta, nu e..
as fi curios sa aflu.
Sunt in teste cu un carb, montat recent, si vreau sa stiu ca am macar avansul bine reglat.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community