Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Bataie (tacanit) culbutori

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Motor
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Am transformat motorul de 1100 in 1300 asa cum am scris la rubrica "Masina mea ",schimbat totul(set nou 1300,segmenti noi,chiulase noi,supape noi,axe came noi,axe culbutori noi,culbutori noi,simeringuri ,oringuri noi),exceptia fiind ambielaj si cuzineti,unde nu am umblat.Cu motorul de 1100 presiunea uleiului 6-7 bari de la 2000 ture in sus chiar daca uleiul sarea de 80 grade,iar in relanti la peste 80 grade nu scadea sub 3,5 bari.Am montate ceasuri de presiune si temperatura.La motorul de 1100 am folosit ulei Pennasol 10W40(nemtesc) si ungerea era super buna,fara niciun tacanit,fapt pentru care axele came si culbutorii ce le-am schimbat sunt ca noi,fara pic de uzura.
Dupa transformarea motorului din 1100 in 1300 acesta a functionat fara bataie circa 300 km,dupa care ,dimineata la pornire(dupa o stationare mai indelungata) a inceput sa tacane la extremitatea stanga a motorului circa 10-12 secunde pana isi face ungerea ,dupa care dispare tacanitul si nu se mai aude in mers.Ascultand la motor tacanitul sigur se aud culbutorii de pe partea stanga(eu asa cred).Acestia tacane cum am precizat circa 10-12 secunde dupa o stationare mai indelungata,de peste 4-5 ore.
Initial ,dupa refacerea motorului am bagat ulei de Petrom(bidon galben) 15W40,filtru nou de Buzau cu supapa de descarcare.Vazand tacanitul aparut pe la cei 300 km am desfacut pompa de ulei si am pus pinioane noi,desi presiune am in continuare asa cum aveam si la motorul de 1100,becul stingandu-se dupa circa 2 secunde de la pornire in cazul stationarii mai indelungate,iar la pornire fara o stationare de circa 2-3 ore se stinge aproape instantaneu.Am verificat si tablita de care se sprijina pinioanele pompei de ulei si nu are pic de uzura.
Astazi la 630 km de la refacerea motorului am schimbat uleiul (Pennasol 10w40),am schimbat filtrul de ulei cu unul tot nou de Buzau si arcul de la supapa de descarcare(tot nou).
Am pornit motorul si bineinteles ca au tacanit culbutorii pana a urcat uleiul in filtru(lucru normal tinand cont ca pompa de ulei nu era amorsata).
Acum pe seara ,dupa 5 ore de stationare,am pornit masina.Acelasi tacanit pe partea stanga ,dar parca nu a mai tinut mai mult de 5-6 secunde.
Cu exceptia acestui tacanit la pornire dupa o stationare de cateva ore,motorul merge foarte bine,trage bine desi este in rodaj,nu are scurgeri.
Tot astazi am mai verificat prin demontarea capacelor chiulaselor admisie dispunerea axelor si nu am gresit nimic.
De ce are acest tacanit?
Poate BogdanLascu are vreun sfat in acest sens?

Culbutorii sunt reglati la 0,25 evacuare si 0,20 admisie.Dupa acele 5-10 secunde de la pornire culbutorii nu se mai aud tacanind.Posibil sa bata altceva ?Poate bate vreun piston doar circa 10 secunde si sa se auda ca un tacanit de culbutor? pistoanele sunt ro? pistoanele sunt romanesti?
axele culbutorilor sunt montate corect? poate unii culbutori primesc ulei mai greu, mai tarziu
poate o chiulasa primeste ulei mai putin, sau mai greu Pistoane romanesti.Cand le-am luat de la Niko Ploiesti le-am cantarit cu cantar electronic si toate aveau acelasi gramaj,le-am probat pe un set de cilindrii sa intre fest si segmentii SM Germania.
Ptr. Badelemircea:axele culbutori sunt montate corect.Daca ar fi problema permanenta de ungere ar tacani tot timpul ,nu numai la pornire dupa o stationare mai indelungata.Daca pornesc motorul dupa o ora,doua ,trei...nu tacane,doar daca sta mai mult de 4,5,6,...ore.

Am masurat compresia pe fiecare cilindru,cu motorul cald si mi-au iesit undeva la 9,5-10 . pai daca pistoanele sunt romanesti, ai gasit sursa problemei Si bat doar pe stanga?Ar fi vreo problema in timp?
Cum sunt pistoanele de Franta?Diferente,cum se identifica fata de cele RO?
Mai am un rand de pistoane noi.
Eu stiam ca pistoanele de 1300 RO pot sa bata doar pana se incalzesc(dilata) dupa care nu se mai aud.La mine bat doar 5-10 secunde.

M-am gandit ca dupa 1200-1500 km sa mai reglez culbutorii la 0,20 admisie si evacuare,dar nu cred ca este o solutie atata timp cat nu tacane in mers,dupa pornire.Ungere au.Problema este doar la pornire. "pistoanele sunt ro? "
Dupa atatia ani, inca se mai gasesc mecanici wannabe care se agata de mitul pistoanelor romanesti care bat la pornire. Singurele pistoane care bat la pornire sunt cele imperecheate PROST.
Demonteaza capacele chiulasei, invarte motorul la manivela pana eliberezi, pe rand, culbutoarele. Vei constata joc intre culbutoare si ax. Este o mica uzura a axului, care nu va afecta functionarea sau fiabilitatea motorului. - http://www15.zippyshare.com/v/27203325/file.html
Inregiatrarea audio a motorului.Intrati pe adresa de mai sus si dati dowload now.
Un mecanic de oltcituri mi-a spus ca este batie de fusta de piston.Este grav?Oricum ,peste circa 250 km fac 1000 km si reglez culbutorii la un 0,20.O sa vad daca se mai aude ceva.Daca bataia o sa persiste,dau jos motorul si schimb pistonul(pistoanele) de pe stanga.Am un set de pistoane noi de rezerva care sunt cu 13 grame mai mici in greutate decat cele de pe masina.(373 g VS 360 g)
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Motor Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community