Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Furia visinie-CS-02-BDS
Pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Masina Mea
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Eh...in primul rand va previn ca urmeaza un post destul de lung,sper sa aveti rabdare sa-l cititi ...Dupa ce am rezolvat problema cu suportul si planetarele ce se tot rupeau si am reusit sa aduc din nou masina pe linia de plutire,a venit vremea sa fac o scurta prezentare,si totodata sa va adresez cateva intrebari legate de micile inconveniente ce le-am observat in timp,si legate de micile modificari ce vor urma.(spun mici pentru ca mai mult de 90% din ce o sa fac din masinuta vor fi modificari estetice,pentru ca la mecanica nu prea pot sa ma bag...aici la mine in resita mai este un singur mecanic care se pricepe bine la oltcituri,dar la care pot merg doar cand e sa sa mai repar una alta,nu pot sa merg la el cu pretentii in a-mi modifica masina,si in afara de oltcitul meu mai sunt prin oras vreo 3 functionale...deci putine piese si putini oameni priceputi...iar singur nu prea pot face nimic,atat din lipsa de experienta(care nu ar fi o problema asa mare,cu tutorialele faci minuni)...dar mai mult din lipsa de scule si spatiu de lucru...pentru ca unele lucrari nu poti sa te pui sa le faci in parcare sau in fata blocului)

Masina este un oltena trs din 1995,1.3,5 viteze...tatal meu l-a cumparat acum 5 ani dupa ce l-a vandut pe cel vechi din motive de caroserie ruginita.A fost luat la aproximativ 100.000 km.Masina a fost condusa de o femeie si de sotul ei...amandoi au undeva la 50-55 de ani,deci probabil a fost intretinuta bine,dar se pare ca cineva a umblat in motor si a facut treaba proasta,deoarece acum vreo 3 ani,la un drum spre mare au inceput sa bata tachetii,si la intors au cedat,motorul facandu-se varza(un piston sectionat pe jumatate si altul facut span direct).Apoi a fost refacut cu piese noi sau reconditionate profesional de catre mecanicul ce l-am mentionat mai sus si de atunci merge impecabil...practic,motorul e ca nou si trage de rupe.

Aici sunt si cateva poze cu masina...daca nu merge sa le vedeti dand click pe link,copiati-l sus in browser ca acolo sigur va merge.

http://imageshack.us/g/826/fotografie0190d.jpg/

Ponei morti nu cret ca am prea multi,ca am cronometrat putin acceleratia...am scos 10-100km/h in vreao 14-15 secunde,cu un prieten mai plinut in dreapta de vreo 90 kg cam asa...Am plecat de la 10 km/h cu accelerat destul de brusc ca sa nu plec cu scartz de pe loc sa menajez planetarele(10 km/h aia is ca si cum nu ar fi) si apoi am continuat cu schimbari la 5.500 de ture.Sunt sigur ca daca as avea masina goala,cu accelerari direct cu pedala in podea si cu schimbari perfecte pe la 6.000-6.500 as scoate 0-100 de fabrica de 13 secunde Viteza maxima cel mai mult am reusit sa-i dau undeva la 145-150 pe drumul Resita-Caranebes...de urcat mai urca..dar foarte greu ca eram 4 oameni in masina si din pacate in fata venea curba ...am vrut sa ma tin dupa unu cu un bmw e46...negru ,frumos,in doua usi,ala cu bmw facandu-si cruce cand l-am depasit intr-un final pe podul ala lung la intrarea in caransebes.

Modificarile ce urmeaza nu vor fi cine stie ce...in primul rand un set de gume noi de vara,ca am de iarna si la drumuri mai lungi alea de pe fata zici ca se topesc pe asfalt Am sa pun si filtrul al doilea de benzina inainte de pompa,ca am citit peaici ca nu prea e bine sa-l tin intre pompa si casrburator ca risc sa iau foc(la filtrul de sub masina e renuntat...am doua sub capota...unul decantor din sticla si carcasa metalica si ala normal de plastic cu hartie pe dinautru,dar modelul ala mai gros si scurt nu ieftinaturi dinalea subtiri si lunguiete).As mai vrea niste becuri de far mai pompoase la care voi reveni mai incolo,si cam cea mai ampla chestie ce vreau sa o fac sunt niste autocolante lipite pe masina,cu bun gust bineinteles,ca sa maschez zonele cu vopsea puscata(capota e varza,jumate rascaita accidental de taicamiu intr-o iarna cand a curatat zapata si nu a vazut ca era un cui in matura ),si pe lateral cineva nu a avut de lucru in parcare si mia facut o zgarietura cu cheia te toata frumusetea pe aproape toata lungimea masinii,si pe langa faptul ca vreau sa maschez aceste imperfectiuni ale vopselei,vreu sa o fac sa arate si unic cumva.Bineinteles o sa incerc sa nu depasec limitele admise de lege pentru schimbarea culorilor masinii

Acum mai am sa va pun cateav intrebari,iar apoi va las sa respirati usurati Cam astea sunt care imi vin acuma in minte...daca mai imi vine ceva mai postez eu dupaia

1.Dupa ce am schimbat suportul motor rupt am observat ca la pornire se aude o bataie pe partea dreapta...care apoi se amelioreaza,dar persista pana se incalzeste motorul,daca il tin sub 700 de ture(in perioada aia cat nu e la temperatura optima si vibreaza mai tare pana se incalzeste putin uleiul).Dupa s-a incalzit nu mai sunt probleme,insa cateodata cand i dau cheie asa incalzit se aude o bataie scurta si dupaia gata.
Explicatia mecanicului meu a fost ca a indoit putin galeriile din dreapta,alea care sunt foarte apropiate de aripa,cand tinea cu ranga motorul ca sa pot sa bag eu pe dedesupt surubul de la suport prin traversa si sa-l centrez cu suportul(mentionez ca suportul a fost schimbat cu motorul pe masina),si din cauza ca e cata indoita galeria si foarte apropiata loveste in tabla pana ajunge motorul la o turatia constanta.Taicamiu crede ca bataia de la pornire e din cauza unui piston care pleaca mai greu,ca nu primeste scanteaia la timp.Voi ce credeti?

2.Tot dupa ce am schimbat suportul,cand iau gropile(ma refer la gropi dinastea normale nu cratere )sau cand merg pe drum denivelat/prost asfaltat/cu piatra cubica se aude pe partea dreapta un troncanit foarte usor,nu foarte sesizabil, si nu tot timpul,dardestul de enervant,troncanit asemanator cu troncanitul de care am zis mai sus,la punctul unu,care se aude la pornire(pe langa troncanitul care-l produce groapa propriu zisa....imi dau seama ca ceva nu e in regula de oarece pe stanga nu se aude).Aici iara am auzit pareri diferite:ba ca sunt de vina galeriile de evacuare putin indoite si prea apropiate,care la o groapa lovesc in tabla din cauza ca se misca putin motorul,ba ca ar fi din cauza unui capat de bara/bieleta directie putin afectata,ba ca din cauza pivotului inferior,ca din cauza ca am burduful taiat pe circumferinta a intrat acolo mizerie si nu-si mai face pivotul treaba cum trebuie.(mentionez ca burduful e la locul lui,nu e rupt facut ferferita,e doar taiat de jur imprejur in partea de sus,dar daca nu te uiti atent nici nu se observa).Astept si parerile voastre

3.Trepidatii in volan la viteze de peste 120 km/h,si tototada trepidatii care se resimt in masina,si care vin din partea dreapta fata,partea cu bube bat-o vina ...nu voarte mari sami zboare volanul,dar destule cat sami vibreze mainile pe el si sa-mi taie pofta de forje Aici suspectez ori unul din motivele de la pct 2 ce cauzeaza bataia aia cand dau in gropi(bieleta/capat de bara/pivot inferior)...ori din cauza cauciucurilor(aveam gume de iarna cand am trecut de 120 si am simtit vibratiile),ori din cauza jentilor neechilibrate(nu au mai fost echilibrate de mult timp),ori o bucsa inferioara la volan distrusa(spun inferioara fiindca aia superioara e noua).De asemenea astept si aici parera voastra

4.Acum o intrebare legata de consum care mi se pare cam mare...vara oscileaza intre 10,11,12 la suta si iarna ar fi undeva pe la 15,17,20 in functie de distanta si de cat de incalzit e motorul,si bineinteles de stilul de mers.Voi ce credeti,nu e cam mult?Eu suspectez carburator prost regalt aici...stiu ca o sa-mi spuneti ca un consum de 10-12 e normal vara ptr oltcit,dar resita e un oras mic...e o strada principala si putine semafoare,deci practic nu exista leneveala in trafic....toata lumea merge constant. In orase ca Bucuresti sau Timisoara e ok 12,dar ptr resita mi se pare cam multicel.(menitonez ca la mers normal ia cam 10,la forje ia 12).

5.Inca o intrebare legata de circuitul de benzina....cam care ar fi sansele sa se infunde carburatorul daca merg des cu benzina la limita cat sa nu raman fara?(nu prea am bani de plinuri....defapt demult n-a mai vazut masina mai mult de jumate de rezervor plin...de obicei alimentez cat sa nu raman fara).Intreb asta fiindca stiu ca pe fundul rezervorului e plin de mizerii si impuritati si carburatorul e cam zgarnait...dar ma gandesc ca daca filtrele isi fac treaba bine nu sunt probleme.(mentionez din nou ca am un filtru decantor si unul normal)

6.Am zis pe la inceput ca vreau sa-mi iau gume noi...o sa-mi iau tot 145 r13 sa nu am porbeleme cu RAR-ul dar as vrea sa stiu daca imi recomandati pe 70 sau pe 80(60 nu intra in discutie ca alea pe 60 is cu un milion si ceva mai scumpe decat acleasi model de gume da pe 70 sau 80...chiar daca lasa masina mai jos si arata si mai bine,is si mai scumpe si banuiesc ca iti zdruncina toti rinichii ).Deci oscilez intre 70 si 80...pana acuma tot de 80 am avut,si as vrea sa stiu daca alea pe 70 is mai avantajoase la curbe(garda la sol putin mai joasa,deci stabilitate mai bune)...si de asemena cum se comporta la gropi(fiind de 70 ar trebui sa te zdruncine mai tare)....voi ce recomandati?.

7.Ultima intrebare pe ziua de azi,legata de becuri...vreau sa ma apropii cat mai mult de xenoane dar in bani putini.Am gasit ceva set dinala de halogene imitatie de xenon cica(becul e vopsit in albastru).Vreau sa stiu daca a mai avut cineva si cum se comporta(nu sunt osram cool blue sau philips blue vision,nu-mi permit asa ceva,sunt ceva mai no name asa,la 30 de lei setul de 2 becuri,dar arata aproape ca cool blue/blue vision...astea care vreau eu sa mi le iau au parca sticla de la bec ceva mai albastra parca decat osramu sau philips).Ce ma intereseaza defapt e sa se vada becul aprins asa alb-albastrui,ca xenonul,si lumina data de far sa fie alba.Din cate am inteles de la cineva care a avut e ca nu au culoare albastruie aprinse,chiar daca culoare becului e albastra,e doar foarte alba,fara tenta aia de galbui ca la becurile clasice(ma refer la culoarea care se vede in far,nu la culoarea luminii pe care o dau).Am mau auzit de asemenea ca becurile astea ar fi riscante ca cica emit un gaz care in timp opacifiaza farul(gazult care le face putin albastrui...daca chiar le face)...acum nu stiu daca se referea la farurile astea noi din blastic sau si la farurile din sticla cum avem noi.

Cam atat.... Daca o sa mai imi vina intrebari sau mai gasesc ceva de completat,mai revin dupaia la punctul 1 si 2 nu ma bag ... pana nu rezolvi "maltratarea" galeriei aleia nu ma bag ... bataile alea pot fi din multe cauze ... dar deh ai "mecanic" la care sincer nu te mai sfatuiesc sa te duci ... unde dracu a auzit el ca motorul de oltcit se salta cu ranga si aia bagata sub galerie ... daca i-a fost lene sa dea jos motorul ... atunci se putea ridica usor si suficient cat sa schimbi tamponul cu un cric amplasat sub cutia de viteze ... dar nu cu ranga .. ca nu e becali si nici tu nu ai maybach ...

3 ... roti dezechilibrate sau din cauza pivotului aluia de la punctul 2 sau ambele

4. la cum spuneai ca mergi cu masina nu te vaieta ca iti consuma atat .. la forja oltcitul consuma ... si in exterior daca nu mergi constant iar consuma ... si oricum decat sa umbli tu la el ca nu are altcineva cine si mai rau sa il faci varza ...mai bine il lasi asa fara sa faci experimente

5. mai bine incerci sa cureti rezervorul ..ca sa stii ca scapi de probleme ... cu toate ca filtrul oltcitului de cele mai multe ori e suficient ... oricum prea multe filtre iar nu sunt bune in principiu unul e suficient

6 cauciucurile pentru oltcit sunt 145/80 ... daca pui garda de 70 o sa ai eroare la vitezometru de vreo 5-6 km/h in minus la viteza de 100 km/h ...iar avantajele poate doar la viraje bruste luate barbar sa se vada un pic de diferenta dar nu prea mare ... de altfel o diferenta infima de stabilitate aveam la 155/70 dar se vedea ...de altfel daca vrei stabilitate pe asfalt uscat ... pune cauciucuri mai late ... talonul conteaza prea putin

7. despre becuri daca nu ai bani sa iei unele de calitate nu te mai prostii cu tampenii ... mai bine strangi bani si le schimbi ulterior cu ceva de calitate ... cat despre faruri ... afla ca si ale noastre sunt de plastic nu de sticla ... de sticla e doar geamul ... iar daca e sa se duca ceva la far ...inainte de geam se duce oglinda (si asta se duce in timp dar si in cazul folosirii unor becuri prea puternice)... iar la cele ale masinilor noi .. asa cum le zici tu ca sunt din plastic ... sa stii ca sigur din vina becului se matuieste geamul pe exterior si se rezolva cu un polish ...

deci in cazul farurilor de oltcit ..in timp se cam duce oglinda de aia si dau lumina mai spre galbui ... daca poti sfatul meu incearca sa faci rost de 2 faruri noi de franta si o sa constati ca avand aceleasi becuri lumina ta e mai alba si nu galbuie
AndreiB a scris:
1.
a)Explicatia mecanicului meu a fost ca a indoit putin galeriile din dreapta ...
b)Taicamiu crede ca bataia de la pornire e din cauza unui piston care pleaca mai greu,ca nu primeste scanteaia la timp.
2. cand iau gropile ... se aude pe partea dreapta un troncanit foarte usor...
3. Trepidatii in volan la viteze de peste 120 km/h....
4. Acum o intrebare legata de consum care mi se pare cam mare...vara oscileaza intre 10,11,12 la suta si iarna ar fi undeva pe la 15,17,20...
5. Inca o intrebare legata de circuitul de benzina....cam care ar fi sansele sa se infunde carburatorul daca merg des cu benzina la limita cat sa nu raman fara?
6. Am zis pe la inceput ca vreau sa-mi iau gume noi...

1. a) O bucata de cauciuc intre caroserie si tubulatura de evacuare te-ar edifica daca zgomotul provine de acolo sau nu.
b) Inlocuieste bujia.

2. Verifica rulmentii cu ace de la bratul inferior; eventual dubleaza-i. Pune cite 4 rulmenti pe brat.

3. Bucse brat superior sau bieletele de directie.

4. Cit timp motorul merge OK, iese la noxe si nu scoate fum negru, lasa-l asa. Oltcitul fiind un motor cu racire pe aer, in primii km poate consuma si 30l/100km. Un consum de 10L/100km in oras si un 7L/100km in afara, e foarte bun.

5. Carburatorul se va infunda mereu DACA:
- nu cureti rezervorul;
- nu ai sita de pe sorb (litrometru - ai grija si desfunda cotul de 90 grade);
- curata sita din filtrul decantor si dubleaz-o; elimina sita din carburator;
- nu alimenta cu benzina din PET-uri iar pe gura rezervorului monteaza o sita.

6. Doar la ITP te verifica la dimensiunile cauciucurilor. Daca pastrezi cotele de 145/13 poti merge foarte bine si pe 70 si pe 80. laure ... troncanitul e troncanit ... iar zgomotul produs de rulmentii cu ace are un sunet specific ... mai mult un carait/scartait ... deci problema troncanitului combinata cu vibratia la 120 ... clin sa cred ca are mai de curand probleme la pivotaraie/bucse decat la rulmentii cu ace


dar deh asta pana cind nu o auzi cum face mai greu cu presupusul ..pot fi o gramada de factori

in legatura cu rezervorul ... sincer de cand ma stiu nu am avut probleme cu infundatul pana zilele trecute si am mers doar pe filtrul de hartie dar am avut rezervorul curat si sita la sorb ... eu sper sa imi fi rezolvat problemele aparute ... adica in speta am renuntat la filtrul suplimentar metalic pus de cel care mi-a schimbat motorul in primavara ..si am inlocuit furtunele de benzina ... care noi fiind au avut o calitate indoielnica adica se inmuiau si dadeau benzina chiar si cu coliere puse ... si in plus am inlocuit filtru de hartie de sub aripa ... 1.Sper sa urmeze si un un set de bujii noi cat de curand,si asta ar trebui sa rezolve bataia aia de la inceput,daca chiar este din cauza bujiilor....iar daca sunt galeriile nu ma deranjeaza,ca oricum dupa ce pornesc motorul cat e rece,bag imd socul si stau cata pe loc cu acceleratia pe la 900-1000 de ture pana se incalzeste,si atunci nu mai am nici o trepidatie,ca sub 700 bat galeriile.(mecanicul crede-ma ca nu e prost cum tia-i facut impresia...omu are 80 de ani....are unul dintre primele oltcituri care au iesit pe poarta fabricii si inca e impecabil,si cam tot de atunci lucra la oltcituri...a dezmembrat si asamblat peste 300 de oltcituri si de motoare de oltcit....problema a fost alta:unu la mana,daca dadeam motorul jos trebuiau taiate galeriile cu flexul,ca era tot rugini pe acolo si doi la mana....asta iarna a suferit o comotie cerebrala si a orbit temporar...apoi a urmat un tratament si s-a refacut destul de bine,dar inca nu vedea perfect cand ne-am pus sa schimbam suportul....deci nu prea i permitea conditia fizica sa dea jos motorul....asa ca el ma indruma si eu lucram in mare parte eram sub masina,ca reglajele de finete tot el le facea.)

2.si 3. Ce o fi,ce nu o fi...rulmentii sigur nu sunt...sper sa rezolv sau sa remediez cat de cat problema cu cauciucurile noi si cu o echilibrare ca lumea,ca nu cred ca a mai vazut masinuta echilibrare de 5 ani Si poate cu ocazia asta schimb si burduful la pivotul inferior(desi nu cred ca aia sa fie cauza fiindca si pe stanca am burduful inferior taiat pe circumferinta)...tot cel mai probabil pe la bieleta/cap de bara sa fie buba cea mai mare(mentionez ca aprox 95% din gropile pe care le-am mai luat accidental pe minunatele noastre sosele au fost pe partea dreapta) ...dar acolo cu ochiul liber e greu sa vezi ceva...ori schimbi si vezi daca ai rezolvat problema ori lasi asa pana pusca de tot...

4.Pai nu aveam de gand sa umblu eu pe la carburator...am intrebat doar informativ,fiindca ultima oara cand a fost reglat carburatorul,a fost acuma vreo doi ani,dar pe standul de la itp,cu masurare in timp real de emisii de noxe si ce mai trebuie acolo,reglat desigur tot de acest mecanic cu care am schimbat suportul.Dupa ce se incalzeste si la mers moderat,imi ia 10 in oras,si inafara nu am idee ca inca n-am apucat sa masor calumea.Am reusit sa scot si consum de 9 in oras in ultimele doua saptamani,dar imi venea sa plang ca nu mai auzeam poneii cum urla la 4-5 mii de ture

5.Aici am intrebat preventiv....nici eu nu am avut probleme cu infundatul...singura data acuma vreo 2 ani o facut figuri electrovalva,si nu stiu ce garniturica ce sa fisurat si nu mai tinea ralantiul,in rest nici o problema....bineinteles de cum am primit pe mana masina am schimbat filtrele si furtunele de benzina sa fiu sigur....iar rezervorul l-as curata o data,dar va dati seama ca sa fac totul singur mie foarte greu,fara toate sculele necesare si fara un loc calumea de lucru.

6.Daca asa sta treaba...atunci o sa aimi pun tot de 80 cum am avut pana acum...macar nu-mi sparg ficatiii in drumurile astea de Romania....ca nu stau eu in diferenta aia putin sesizabila la virarile bruste ce le-as avea la gume pe 70.Iar gume mai late nu pot pune din pacate....RAR ul mobil e destul de des peaici si nu as risca...eu am talonul vechi pe care scrie clar 145 r 13,fara alte adaugiri sau latimi de cauciuc

7.Farurile pe care le am sunt bune...si becurile de asemenea....sunt halogene ceva mai scumpe din ce am gasit prin resita,si lumineaza alb si puternic....deci nu asta este problema,eu am intrebat daca aveti idee despre becurile alea imitatie xenon, cu sticla becului de culoare albastra...ca pe mine ma interesa lumina aia putin alb-albastruie asa,nu alb perfect.Despre acele becuri am spus ca am auzit ca cica ar avea un gaz,care in timp matuieste geamul pe interior...(de oglinda nu zicea nimeni ca are de suferit...ca tot de 55w is si astea,nu-s dinalea de 100 care se o prajeasca).
AndreiB a scris: ... daca dadeam motorul jos trebuiau taiate galeriile cu flexul, ca era tot ruginit pe acolo ...


Daca va fi nevoie vreodata sa dai jos motorul nu trebuie sa tai galeriile, eventual tai doar suruburile de la colierele imbinarilor galerii de evacuare, daca nu se mai desfac. nu ma intelege gresit dar ranga nu se prea impaca cu nici o masina decat in cazuri extreme si cand nu mai ai ce sa strici cu ea ... cu atat mai putin sa umblii sa ridici motorul ... cel mai empiric mod de a ridica motorul de oltcit e cu cricul atunci cand ai de lucru sub masina gen schimbare de suport motor ...
si suruburile alea de la evacuare daca sunt cele originale cu tot cu piulite ...se desfac mai repede decat crezi oricat de ruginite ar fi ... aplici o perie de sarma pe filet si apoi se desfac

la capitolul pivoti jocul nu se verifica vizual .... iar burduful ala terminat nu e bai din cauza lui in cel mai rau caz iti pica pivotul mai repede...problema e pivotul in sine sa nu aiba joc ... si asta e valabil si in cazul bieletei ... iar daca stai "pana pusca de tot" vezi sa nu te trezesti cu roata de-a doua si rasturnat in sant pentru un amarat de pivot sau bieleta

la capitolul cauciucuri nu m-a intrebat nimeni de ele si am mers vreo 6-7 ani numai cu 155-uri si de 1 an si ceva am 185/60/13 pe fata si 175/65/13 pe spate cu jante de aliaj fara modificari

cat despre becurile colorate ... un mare bluf ... halogenele normale sunt ok ... vrei mai mult pui xenon ... daca vrei o lumina mai alba pune leduri albe pe pozitie ... schimba un pic modul de iluminare inclusiv pe faza scurta/lunga
AndreiB a scris:mecanicul crede-ma ca nu e prost cum tia-i facut impresia...
In primul rind, nu stiu de unde ai tras tu concluzia asta din tot ce am scris eu mai sus. Am vorbit destul de serios cind ti-am spus sa pui o bucata de cauciuc intre sasiul masinii si tubulatura de evacuare acolo unde se pare ca se aude bataia.
In al doilea rind, "tia-i" se scrie corect "ti-ai" iar in al treilea rind, te rog sa ma scuzi si fa abstractie de sfaturile si posibilele defecte pe care ti le-am enumerat.

P.S. Cineva (Jerome K) a scris si mare dreptate a avut: mi-ai cerut sfatul și eu ți l-am dat. Care dintre noi a fost idiotul cel mai mare n-are rost să discutăm. Mai pe intelesul romanului: te bagi in rahat, te maninca porcii. Bujii foloseste intotdeauna, pe orice tip de masina de la NGK. Pentru Oltcit fa rost de NGK BP 6 ES sau EFS reglate la 0.7 mm.

Trepidatiile din volan si troncanitul acela pot proveni fie din bieleta si sau capete de bara, fie din pivoti, fie din geometrie gresita a rotilor.

Jocul la pivoti, capete de bara se recunoaste astfel: se misca sus-jos axul cu filet in nuca.

Jocul in bieleta se recunoaste la fel ca la pivoti cu singura diferenta ca se trage fie de nuca fie de ax.

Nu lasa nici o data vreun burduf spart, taiat pe masina. Inevitabil va ajunge apa, noroi s.a. inauntru si iti va distruge piesa respectiva.

La burdufurile de bieleta se pot folosi cu succes soricei sau coliere din plastic pentru strangerea acestora pe bieleta.

Becuri din acelea cu bulbul albastru am si eu si nu e nici o problema. Se vede chiar ok.

Cauciucuri poti pune de care vrei, numai sa ti se potriveasca pe janta.

Ca idee: 145 reprezinta latimea cauciucului in milimetri, 80 - procentul din latimea cauciucului ce repezinta talonul iar R 13 - raza in inches, inci sau toli - adica 2.5 cm x 13 = aprox. 30 cm.
Laurentiu a scris:
AndreiB a scris:mecanicul crede-ma ca nu e prost cum tia-i facut impresia...
In primul rind, nu stiu de unde ai tras tu concluzia asta din tot ce am scris eu mai sus. Am vorbit destul de serios cind ti-am spus sa pui o bucata de cauciuc intre sasiul masinii si tubulatura de evacuare acolo unde se pare ca se aude bataia.
In al doilea rind, "tia-i" se scrie corect "ti-ai" iar in al treilea rind, te rog sa ma scuzi si fa abstractie de sfaturile si posibilele defecte pe care ti le-am enumerat.

P.S. Cineva (Jerome K) a scris si mare dreptate a avut: mi-ai cerut sfatul și eu ți l-am dat. Care dintre noi a fost idiotul cel mai mare n-are rost să discutăm. Mai pe intelesul romanului: te bagi in rahat, te maninca porcii.


laure aici la faza cu mecanicul cred ca s-a referit la mine ca eu i-am zis sa schimbe mecanicul care a ridicat cu ranga de motor si pe langa ca a ridicat cu ranga a mai ridicat si de galerie ... dar nici eu nu i-am zis ca e prost ... poate fi bun sau poate sa fi fost bun iar batranetea sa il afecteze mai grav decat ar crede .... din cauza varstei toti oamenii incep sa dea rateuri greu de crezut in cele mai usoare situatii ... dar sunt oameni de la care ai ce sa inveti acolo unde nu stii dar pe care trebuie sa stii cum sa ii opresti atunci cand fac greseli Laurentiu...imi cer scuze daca te-am jignit sau ofensat in vreun fel pe tine sau pe alti membri ai forumului...cand am spus ca mecanicul meu nu e prost,nu intentionam sa sune asa cum ai interpretat tu...cand am zis prost am vrut sa se inteleaga nepriceput,nu prost la propriu,adresandu-ma lu Lancer,nu tie...deoarece m-am gandit ca atunci cand a auzit ca mecanicul meu a folosit ranga in sustinerea motorului si-a facut o impresie gresita despre el...eu doar voiam sa conturez faptul ca nu e asa de nepriceput cum pare,si ca a fost obligat de situatie sa foloseasca acea ranga,galerie indoind-o din greseala sau neatentie...ranga din cate imi amintesc a bagat-o pe langa galerie ca sa miste motorul sus-jos-stanga-dreapta pentru ca eu aveam un unghi foarte prost sub masina si nu reuseam sa centrez suportul motor cu surubl ce trebuie bagat prin traversa...din cauza asta misca de motor cu ranga...probabil a atins accidental si galeriile,dar nu a miscat motorul intentionat doar proptind ranga in galerie...nu am intentionat sa fiu jignitor in nici un fel....si sa sti ca eu am fost receptiv la sfaturile tuturor,chiar daca nu am lasat impresia asta...chiar m-am gandit la ce mi-ai spus tu,si la cum as putea sa improvizez ceva ca sa pun o bucata de cauciuc la galeriile alea...dar na,e greseala mea si mi-o asum,poate nu am fost destul de explicit din cauza ca dupa mai multe posturi am incercat sa va raspund tuturor deodata ...scuze inca o data...si legat de greselile gramaticale....intelegeti-ma si pe mine...sunt foarte obosit,nedormit de 2 nopti si mi-e destul de greu sa scriu mult repede si pe fuga...nu cred ca este un capat de tara daca se mai strecoara cateva greseli acolo...

Legat de cauciucuri...stiu ca pot pune orice atata timp cat se potrivesc,insa nu as vrea sa risc cu alta latime decat cea din talon...chiar daca voi nu ati avut probleme nu as vreau sa fiu eu cel care o va pati primul ...si la mine in oras e o politista cata mai sarita de pe fix,care daca te opreste sa te verifice,te verifica la sange si te taxeaza pentru orice neregula...e o vanatoare de amenzi ca sa-i zic asa...din aceasta cauza as vrea sa fiu cat mai legal cu putinta,mai ales ca eu am modelul vechi de talon,in care apar si specificatiile cauciucurilor admise,iar la mine scrie doar 145 r13,fara alte adaugiri sau latimi acceptate...deci daca verifica atent talonul si apoi se uita la ce cauciucuri am pe masina(chestie pe care politista aia o face de obicei) am incurcat-o.


Legat de bujii...tot NGK-uri ma gandeam sa-mi pun si eu...

As mai avea acum doua intrebari importante,ca sa imi clarific pe moment toate nedumeririle ce le-am acumulat de-a lungul timpului,dupa care va voi tine la curent cu micile modificaril ce voi reusi sa le fac la masina in viitorul mai apropiat sau mai indepartat,care vor fi bineinteles insotite de poze ...sa stiti ca,chiar daca nu arat,sunt foarte recunoscator sfaturilor voastre,si apreciez mult timpul si opiniile ce mi le-ati acordat....pentru mine orice mica idee dea voastra este bine-venita...daca vreti sa ma ajutati sau nu in continuare ramane la alegerea voastra...

Si intrebarile....:

1.De cand mi s-a rupt suportul drept de la motor,am dobandit o paranoia obsesiva sa verific aproape zilnic cand ma intorc in parcare suportul stang ...si deabia acuma am realizat ce prostie faceam,si sper sa nu fie prea tarziu(de fiecare data cand verificam suportul trageam de teava aia pe unde se introduce uleiul in motor...nu foarte tare,doar cat sa vad daca masina misca din telescoape sau se misca motorul cu totu...am facut treaba asta aproape zilnic timp de vreo luna jumate)...pana acuma este ok...totul pare la locul lui,si am reusit cumva sa ma dezvat de acest prost obicei...acuma vreau sa va intreb daca este vreo sansa sa fi afectat sau scurtat perioada de viata a suportului stang,sau este totul ok si trebuie o forta mult mai mare ca sa i fac vreun rau?(din nou mentionez ca nu trageam ca animalu sa smulg motorul din suporti...doar cat sa vad daca masina misca din telescoape cand trag de motor in sus...si nu trebuie cine stie ce forta,fiindca telescoapele sunt destul de moi pe fata)

2.In ce sta prinsa cutia de viteze?...din cate am inteles are si ea un tampon similar cu cele de la motor...daca da ,unde este mai exact situat acest tampon?...intreb asta pentru ca as vrea sa-l verific si pe acesta,sa vad daca este in ordine.Daca aveti cumva vre-o poza cu acest tampon(sau daca nu e tampon,orice ar fi acea chestie care tine cutia de viteze prinsa de masina ) mi-ar fi de mare ajutor...pentru ca vad si eu exact despre ce este vorba si cum sa identific totul mai usor la fata locului.

Ah...inca ceva....aici este o poza din fata in care se vede exact vopseaua rascaita de pe capota de care va vorbeam mai sus,ce vreau sa o acopar cu ceva autocolanta de bun gust,cu ceva imprimat pe ea la un plotter.

http://imageshack.us/photo/my-images/541/fotografie0203.jpg/

Multumesc...si....scuze 1, Don't worry! Be happy!

N-ai tu suficienta forta sa rupi vreun tampon. In cel mai rau caz ai fi smuls, rupt prezonul ce tine capacul de culbutori cu palnia de umplere cu ulei. Vezi daca picura, pierde ulei in zona aceea.

2. Cutia de viteze este prinsa in doua locuri: de motor si de caroserie.
La motor se fixeaza prin 4 prezoane si piulite pentru cheie de 17 - doua sus si doua jos. La cel de sus este prinsa si masa de la baterie (una din mase).
De caroserie este prinsa in spatele ei, cam unde ar fi levierul pentru frana de mana prin acel misterios tampon prin doua suruburi (dimensiunea lor, nu mi-o amintesc acum).

Galeriile de evacuare sunt extrem de bine prinse de motor, deci n-ai cum sa le rupi, indoi s.a.m.d. In cartea lui Canta se recomanda ca motorul sa fie ridicat de pe masina de galerii ci nu de altceva. Iar un motor de Oltcit are in jur de 80-90 kg.
De asta si ziceam ca nu prea ai cum sa rupi tampoanele de motor. Fiindca n-ai actionat asupra lor cu o forta mai mare decat a motorului - forta in sens de masa x acceleratie. legat de bujii ..daca tot faci investitia chiar daca te rupe un pic la buzunar ... pune bujii cu iridium ...fie ele NGK sau DENSO ... preturile sunt tot pe acolo si calitatea e cam la fel ... cel putin din ce spun multi de pe net si parerile sunt impartite cam jumate jumate ... eu unul am denso pentru ca nu aveau ngk-uri pe stoc atunci cand am facut comanda si sunt super multumit de ele

legat de tamponul spate cand te bagi sub masina in zona Y-ului de evacuare e suportul pe care se prinde cutia de sasiu ... acel suport elastic e propriu-zis prins de capacul spate al cutiei de viteze ... si mai rar sunt probleme de uzura sau rupere oricum din cate stiu se gaseste decat cu tot cu capac spate de cutie ... uite o poza de cv in 4 trepte cu tot cu tampon ...tamponul propriuzis e acea bucsa de cauciuc prin care trece acel ax ce vine prins pe sasiu in 2 suruburi http://oltcit.com.ro/popup_image.php?pID=181&osCsid=fa44288f37c4b0a53fc1da7db4588cbc
verifica oricum etansarea capacului de chiulasa cu gura de umplere chiar daca nu s-a rupt prezonul asa cum zice george ... e posibil sa se fi deformat si sa ai scurgeri de ulei mai ales in partea lui inferioara ... daca nu ai scurgeri inseamna ca ai scapat

referitor la capota ... decat autocolant imprimant care costa o gramada de bani mai bine pui un autocolant imitatie de carbon sau ceva mat (rezista si mai mult in timp fata de cel imprimant care se decoloreaza relativ rapid), iar diferenta de bani o bagi in pregatirea capotei ... daca vrei ca sa iasa treaba bine ... capota trebuie pregatita in sensul de matuire si indreptare/nivelare a suprafetei si apoi cel putin dat un grund la spray ... acele sgarieturi nu pot sa imi dau seama cat sunt de adanci dar trebuie rezolvate pentru ca altfel ... pe langa faptul ca e posibil ca in dreptul lor autocolantul sa nu adere la sufrafata , deci sa ramana aer sub el .. fapt ce va duce la o imbatranire mai rapida si o crapare a autocolantului in acea zona in timp relativ scurt ... sau daca adera o sa se vada urat si pe autocolant si nu ai rezolvat nimic

ps.

george cartea lui cata recomanda ridicare de galerii ... pentru ca da sunt cele mai facile si cele mai rezistente ... dar se face cu mana nu cu ranga ...sau daca e sa te iei dupa manualul de reparatii e un sdv special pentru ridicarea motorului cu un vinci ... dar daca voi aveti posibilitatea sa il ridicati si cu motostivuitorul de galerii nu vad de ce nu ai face-o ... si oricum bagad ranga si fortand ...ai ocazia sa strambi table/tinichele ... ceea ce s-a si intamplat Iar mi-o iei in nume de rau. N-am aprobat niciodata gestul lui de a ridica motorul cu ranga. Cum ati zis si voi putea folosi cricul. Acum exista unealta special destinata ridicarii motorului sau ansamblului motor-cutie numita girafa. girafa aia ... cum ii zici tu din cate stiu e strict o macara dicutand la modul simplist si nu e noua .. e de cand cu lupii albi atat girafa cat si vinciul ... sunt dispozitive de ridicare existente in service-uri demult ... dar problema nu e cu ce il ridici ci de unde si cum il prinzi ca sa il poti ridica si aici intervenea acel svd ... ca mai nou poti sa il ridici si de galeriile de admisie pentru ca tin si alea ...asta e partea a doua ... asa am vazut un dispozitiv chiar super facut pentru motorul de oltcit propriu-zis un fel dce carucior cu rulmenti ..un cric si o placa superioara cu dispozitive de centare ... veneai cu jucaria sub motor ... ridicai cricul si implicit motorul apoi il trageai in fata ... ca sa poti lucra linistit ... Fara suparare, eu de curand am aflat de girafa. De vinci stiam de mult, mai ales de ala care a trait acum 500 de ani.
gyorgyoda a scris:...eu de curand am aflat de girafa.
Se foloseste de cind s-a inventat service-ul si lucrul cu motoarele.

http://images02.olx.com.br/ui/20/72/05/1337721147_382526705_1-Fotos-de--Girafa-Mecanica.jpg Ca nu am cum sa rup cu mana un suport sunt constient...dar eu imi fac ptobleme ca in cazul in care era deja slabit/afectat,sa nu il fi slabit si mai tare,reducandu-i mult perioada de viata(aici ma refer mai mult la cauciucul tamponului)...sau nici macar de asta nu trebuie sa-mi fac griji?...nici macar sa-l slabesc sau sa-i reduc perioada de viata nu am sanse cu mana goala?

Capacul de culbutori e la locul lui,iar zona e curata ca lacrima,nu e strop de ulei

De prinderea cutiei de viteze de motor in alea 4 prezoane stiam si eu...chiar am fost nevoi sa desfac masa (minusul daca nu ma insel) cand am schimbat suportul motor,ca nu aveam acces calumea la planetara din cauza lui)...prinderea la caroserie era cea de care nu eram sigur...stiam ca e tot un tampon sau ceva de genul,dar nu stiam exact unde este si cum arata ...asa ca thanks for the info

La bujii inca nu ma bag,aia va fi oricum cam ultima investitie,fiindca sunt multumit deocamdata de cele de pe masina,nu fac figuri.Cea mai urgenta chestie acuma sunt setul de gume noi...fiindca pe spate am doua bucati de iarna...si pe fata una de iarna si una de vara(aveam doua de iarna si pe fata...dar eu rambo i dau spre lugoj 145...si din drum ca in palma se fac brusc cratere...am reusit sa reduc pana pe la 70-80,dar tot am luat o groapa destul de mare si am facut o galca de toata frumusetea la cauciucul de pe partea dreapta...si am pus rezerva care e de vara,iar ala de iarna cu galca l-am trecut la rezerva...oricum era deja cu probleme cauciucul,ca am facut pana pe un drum foarte denivelat si nu mi-am dat seama la timp,ca am crezut ca trage volanul din cauza drumului...si am mers ceva kilometrii buni asa pe janta pe drum denivelat,si s-au rupt ceva sarme din el cred...ca dupa ce am constatat ca am galca,cand m-am intors de la lugoj,am observat si ceva sarmulite ce-mi ieseau prin cauciuc....m-am pus sa le scot cu patentu,si s-au dovetit a fi niste ditamai sarmele de vreo 30 de centimetri fiecare )

Legat de autocolante,la inceput ma gandeam si eu la imitatie carbon...dar am un prieten care se ocupa cu imprimari de genul la plotter,deci nu ies foarte scump nici asa...si totusi o imagine bine aleasa imprimata asa mare pe un autocolant ce acopera toata capota e mai de efect zic eu decat imitatia carbon. nici macar de slabit nu reusesti cu mana ... gandeste-te ca suportii isi i-au socuri mai mari decat cele la care i-ai supus tu la fiecare plecare/ schimbare de viteze/viraj

in privinta bujiilor ... multumit eram si eu pana si de sinteroamele de rezerva ... deh mai inca o gramada de seturi pe acasa ..... toate merg chiar ok ... dar pana nu am pus denso iridium power nu credeam ca se poate schimba mersul masinii in felul in care s-a intamplat

oricum treaba cu cauciucurile e aiurea acum trebuie sa cumperi 2 sa ai pereche ... cauciucul ala daca au iesit sarmele si tu ai mai si tras de ele are cordul rupt deci e riscant sa mergi cu el ... pentru ca galca aia va creste tot mai mare pana crapa de tot si aia in interval scurt de tot ... am patit-o si eu cu unul cu care am luat o groapa la 80 verdictul ... janta varza ... cauciucul nici macar nu se vedea urma de ruptura nici pe interior nici pe exterior ... am fost la vulcanizare ... am pus cauciucul pe alta janta ... umflat la presiune normal de 2,1 debea se vedea daca erai foarte atent o usoara deformare ... zic lasa ca merge asa ma mai duce el ... dupa un drum de 30 de km pe asfalt drept deja avea in locul respectiv o galca de toata frumusetea ... il schimb din nou si il pun pe rezerva ... dimineata il gasesc desumflat sub capota ... deci nu e de joaca cauciucul tau e compromis ...nici macar de rezerva nu e bun ...
in alta ordine de idei ... jantele de oltcit nu sunt scumpe ... fa-ti 2 seturi de cauciucuri ... unul de vara unul de iarna ... iesi mai ieftin per ansamblu decat sa freci cauciucuri de iarna vara ca apoi sa te trezesti in iarna ca le ai uzate si nu mai poti conta pe ele Pai primul pas vor fi 4 cauciucuri noi de vara si pana la iarna mai vad eu ce fac...mai e destul timp.

Legat de bujii...in ce sens s-a schimbat comportamentul masinii?...tragea mai bine?...mergea motorul mai rotund?
AndreiB a scris:... pe spate am doua bucati de iarna...si pe fata una de iarna si una de vara...
Mai bine pui roti de acelasi fel pe fata unde ai tractiunea pina iti cumperi altele. trage si mai bine merge si mai rotund ..si parca sa zic ca a scazut si un pic consumul ... dar la faza cu consumul e de discutat pentru ca aici sunt mai multi factori pentru ca si motorul e altul si carburatorul ... si pana sa schimb bujiile nu am apucat sa fac un consum clar ... dar o chestie tot e ... bujiia dand o scanteie mai buna clar ca imbunatateste arderea deci si randamentul creste la aceiasi cantitate de benzina consumata ... acuma nu te astepta ca o sa iti dea 50 de cai in plus dar o diferenta se simte clar ...

in ceea ce priveste cauciucurile ... e bine sa faci ce a zis laurentiu ... dar oricum ar fi mai incet cu forja ... pentru ca nici spatele nu e chiar ok cu cauciucuri diferite ... mai ales ca parca ai unul de vara si unul de iarna ... si fiind si vremea asta nu stii ce piruete faci si unde te proptesti cu ea Am fost azi la magazin sa vad de becurile alea si surpriza...erau de 90w...deci o sa renunt la ele ca nu am chef sa-mi ard oglinda...voi strange bani si in caz ca pusca astea care le am acuma iau ceva osram sau philips.

Azi sau maine o sa mut si filtrul ala de benzina inainte de pompa ,ca nu am chef de vreo surpriza neplacuta,si o sa verific si starea furtunului de benzina de sub masina de la roata din spate...in caz ca e copt sa-l schimb si pe ala.

Legat de bataia aia si trepidatiile in volan...nu stiu cand dar cat de curand trebuie sa fac ceva Parca s-a accentuat si mai mult troncanitul...acuma nu mai e la drum denivelat,apare si pe asfalt bun....si deja am trepidatii in volan chiar si sub 100 ...dupa 80 deja incepe usor sa trepideze
AndreiB a scris: Parca s-a accentuat si mai mult troncanitul...acuma nu mai e la drum denivelat,apare si pe asfalt bun....si deja am trepidatii in volan chiar si sub 100 ...dupa 80 deja incepe usor sa trepideze
Bucsele bratelor superioare sint duse.

Salta masina pe cric si misca roata din scurt in plan orizontal (stinga dreapta). Iti vei da seama imediat daca roata are sau nu joc. poti sa iti pui linistit becuri de 90w, chiar si 100w, nu se topeste nimic.

oglinda farurilor oricum devine mai opaca in timp, asa ca nu iti bate capul cu gaze, emisii, si alte tampenii Din ce stiam eu la 100w se duce mult mai repede oglinda...si pe langa asta parca trebuie puse nu stiu ce relee,sa nu se arda fisa farurilor si sa nu dauneze sistemului electric...ca sa nu mai vorbim de faptul ca i orbesc pe ceilalti participanti la trafic.

Mersi de sfat Laurentiu...voi verifica astaseara

Edit: Am saltat masina pe cric si am verificat roata...nu are joc absolut deloc...am miscat in toate felurile posibile,si cu roata dreapta,si cu ea virata maxim stanga/dreapta...am bagat si cheia de roti peacolo sa verific daca misca vreun brat/bucsa sau ceva...si la bratul superior si la cel inferior...nimic,era tare ca stanca...se torsiona cheia dar acolo nu misca nimic...sa testez bieletele de directie am incercat sa merg usor in cerc cu rotile virate maxim stanga/maxim dreapta...nu trosneste nimica...telescoapele l-am testat si pe alea luand controlat gropi putin mai mare si lucrau bine...chiar nu-mi dau seama care-i problema...numa pivotii mai raman ca altceva nu vad ce ar putea fii ...dar ca sa i verific pe aia trebuie sa desfac tot si n-am avut timp azi...o sa merg maine cred la mecanic sa-si dea si el cu parerea...eventual fac o tura cu el cu masina pe un drum ceva mai daramat sa auda si el poate-si da seama exact care-i problema

Edit 2:Cel putin am reusit sa indentific sursele batailor...bocanitu de la pornirea motorului sigur e o bujie mai naravasa care nu face tot timpul scanteie(cateodata pleaca frumos,altadata bate),si plecand in 3 pistoane se chinuie motorul sa plece si cu al patrulea fara scanteie,deci pana primeste bujia respectiva scanteie se aude bataia aia scurta...asta se rezolva usor cu bujie sau fisa noua sau ambele...dar nu ma deranjeaza deocamdata,pentru ca incepe imediat dupa cheie sa plece si al patrulea piston,chiar si cat e motorul rece merge rotund,iar dupa ce se incalzeste merge si mai bine si urca in ture fara probleme si in sarcina(mai mult de 6 mii mi-a fost mila sa-i dau pana acuma dar mai mergea lejer )
Bataia aia cu motorul la relanti rece sunt clar galeriile de evacuare indoite...dar nici aia nu ma deranjeaza,ca nu-l las sa scada in ture cat sa bata...pornesc cu socul...dupaia bag rapid socul si il tin din acceleratie pe la 900-1000 de ture pana se incalzeste cat de cat si dupaia nu mai am treaba,merge rotund.Singura chestie nasoala e bataia aia la roata....si acuma sunt sigur ca e la roata...ca daca era sa bata galeriile din cauza ca se misca motorul cand iau mici gropi nu simteam mici trepidatii si in volan.

Aaa...si inca ceva...ca mi-a mai picat fisa pe inca o chestie....trepidatiile alea in volan la viteeze mari nu pot sa fie si din bucsele volanului?Cea superioara a fost destul de recent schimbata dar cea inferioara nu cred ca s-a mai bagat nimeni la ea de ceva vreme.(desi slabe sanse...problema e acceasi probabil care cauzeaza si bataia la roata,fiindca vibratia in volan la viteza mare se simte ca vine de undeva din dreapta...dar zic asa ca idee...n-ar putea sa fie si bucsa o mica cauza?)


Edit 3:(scz de atatea edituri dar nu am de ales...nu vreau sa fac double post...)
Am fost azi la mecanic iar verdictul final a fost bratul inferior...sper sa remediez cat de repede pot problema
Si asa ca idee....are cineva habar daca mai functioneaza magazinul asta?... http://oltcit.com.ro/index.php ....si daca da, are pe stock sau poate aduce toate piesele care apar pe site?...nu de alta dar m-ar salva de multe batai de cap. Ok...in primul rand scuze pentru double post...dar a trecut ceva vreme de la ultimul meu post si nu prea are legatura ce va urma cu postul de dinainte...

Beleaua este destul de mare....cu toate ca am menajat mult masina dupa incidentele anterioare,se pare ca ma urmareste ghinionul sau batranetea masinii....a puscat si planetara stanga..din mers,pur si simplu....


Acum revin cu aceasi intrebare de mai sus...are cineva idee daca siteul asta: http://www.oltcit.com.ro/ sau magazin sau ce o fi el mai traieste/mai este functional? Si daca da...are toate piesele pe stock din cele care apar pe site? Sau daca nu le are cel putin le-ar putea aduce?...asta m-ar salva de multe belele,fiindca mecanicul meu nu prea mai are piese,sau ce mai are nu este in stare prea buna si ar trebui improvizatii. Este nr de telefon,suni si iti zice doamna ce mai are.De adus nu are de unde caci sunt in lichidare. Aha...ok,multumesc! Ma omule, cum faci tu, numai in belele intri.
Fii mai atent, analizeaza ce defecte are, remediaza-le, ca altfel, dintr-un defect poti sa dai in altele. cel putin ai identificat sursa vibratiilor la 80 la ora ... daca restul e ok ..mai mult ca sigur au fost din planetara ... am patit-o si eu cu una ..care culmea nu caraia nu zicea nimic la curbe ... in schimb imi dadea niste trepidatii care s-au tot amplificat inainte sa o schimb incepuse sa trepideze la 60 ... Pai sursa batailor si trepidatiilor o identificasem de o saptamana...cum am zis si mai sus,sunt de vina rulmentii cu ace de la bratul inferior pe dreapta....problema e ca planetara mi-a puscat pe stanga,si asa din senin,fara nici un semn...pe stanga nu aveam deloc probleme,gen batai sau trepidatii care sa vina de acolo....dar cel mai probabil cum am forjat masina se slabise mult si planetara stanga,doar ca dreapta a fost prima care a cedat,dar probabil dupa atatea scarturi se slabise mult si stanga...si chiar daca dupa ce am inlocuit planetara dreapta am menajat masina,planetara stanga sigur era deja slabita si s-a dus si ea...alta explicatie nu am....suportul pe stanga l-am verificat si e ok,deci nu a sarit din tripoda din cauza asta.(mentionez ca a fost ceva de genul,de cand a intrat masina pe mainile mele:2.000 km de forja masiva,gen scartzuri aproape zilnic,brutale,dese,cu rotile virate,cam in toate modurile posibile>planetara dreapta puscata(motiv forjele ce au dus la slabirea planetarei si ruperea suportului drept)...500 km de mers frumos>din nou planetara dreapta puscata(nu stiam ca am suportul rupt si am mers asa cu planetara noua)....5.000 km de mers foarte frumos(nici macar un scartz nu am mai dat in astia 5.000 de km)>planetara stanga puscata din senin...si mai departe vom vedea)

Si intrebare asa mai dubioasa....cam cate mii/zeci de mii/sute de mii(eh sa nu exageram acum cu sutele de mii ) se presupune sa reziste o planetara in stare buna de oltcit?

Acum ar mai fi o problema...se pare ca de la socul din momentul in care mi-a sarit planetara...intr-un mod ciudat spus,mi s-a desfacut delcoul.El vine cumva in trei parti...capacul,unde intra fisele de la bujii care e prins de o parte de mijloc prinsa la randul ei in niste surubele mici scurte si subtiri de o a treia parte care e legata direct la motor pe axul cu came....na...problema este ca partea aia de mijloc prinsa in surubelele subtiri s-a desfacut si mi-au zburat surubelele alea. Cat de grav poate fi?...are ce sa se fi distrus la delcou sau doar prind la loc partea aia si e totul ok?
AndreiB a scris:Pai sursa batailor si trepidatiilor o identificasem de o saptamana...cum am zis si mai sus,sunt de vina rulmentii cu ace de la bratul inferior pe dreapta....


tu stii e problema ta ... dar rulmentii cu ace nu bat si nu trepideaza ... au doar un anume scartait enervat specific si doar la denivelari .. la drum drept nu fac nimic

AndreiB a scris:Acum ar mai fi o problema...se pare ca de la socul din momentul in care mi-a sarit planetara...intr-un mod ciudat spus,mi s-a desfacut delcoul.El vine cumva in trei parti...capacul,unde intra fisele de la bujii care e prins de o parte de mijloc prinsa la randul ei in niste surubele mici scurte si subtiri de o a treia parte care e legata direct la motor pe axul cu came....na...problema este ca partea aia de mijloc prinsa in surubelele subtiri s-a desfacut si mi-au zburat surubelele alea. Cat de grav poate fi?...are ce sa se fi distrus la delcou sau doar prind la loc partea aia si e totul ok?


delcoul in mod normal are mai multe parti dar nu am vaut niciunul sa se desfaca pe motor in 3 bucati .. oricum in mare ca sa nu intru in prea multe amanunte ar fi cam asa

corpul ... care vine montat la axul cu came (aici ai o gramada de piese in interiorul lui dar si pe exterior)

o piesa sub forma de stema de mercedes ... asta vine pinsa in suruburi de corp ... cu rol de centrare a axului delcoului
peste asta vine o protectie de plastic

luleaua ..

capacul in care vin fisele
AndreiB a scris: Am fost azi la mecanic iar verdictul final a fost bratul inferior...

Laurentiu a scris:
2. Verifica rulmentii cu ace de la bratul inferior; eventual dubleaza-i. Pune cite 4 rulmenti pe brat.


lancer a scris: .... rulmentii cu ace nu bat si nu trepideaza ... au doar un anume scartait enervat specific si doar la denivelari ..
Daca rulmentii au una sau ambele camasi sparte si axul e pe "liber", bratul cam trancane. laurentiu ... scuze dar daca ajungi cu bratul pana se sparg camasile de la rulmentii cu ace ... mai bine te lasi de meseria de conducator auto si o iei pe cea de client la taxi ... adica in speta ori esti prea indolent ori prea surd ca sa nu auzi ca iti da semne si semne de lunga durata .. in plus daca ajungi sa spargi camasile la rulmenti din cauza uzurii ... fi sigur ca alta varianata nu ai decat sa pui rulmentii acolo unde nu permit palierele noi facute la nus ce srl ... adica acolo unde ar veni pus al doilea rand de rulmenti .. pentru ca unde ar veni in mod normal rulmentii, nu mai unde din cauza uzurilor si la axul bratului si la palier ... Legat de delcou nu stiu cum sa explic...am sa incerc sa fac azi o poza sa vedeti exact despre ce este vorba....piesa cu stema de mercedes este pe delcoul normal cu platini cred....la aprinderea electronica e putin altfel,m-am uitat si pe scheme in cartea tehnica. corect, cercu ala rotund in forma de stema de mercedes este la ruptor distribuitor, adica la delco-ul pe platina, iar la aprinderea electronica este diferit
lancer a crezut ca ai aprindere pe platina
tu daca ai club 12 trs oltena aka rodae, aprinderea este electroprecizia facuta la sacele si mai bine o iei si dai cat poti de tare cu ea si ii montezi un delco ducellier pe platina sau si mai bine, tot electronic Pana acum nu am avut treaba cu delcoul niciodata...chiar si iarna lua la prima cheie,asa ca nu cred ca e chiar atat de rea treaba cu unele din piesele romanesti de pe oltcit.Si tare ma indoiesc de aprinderea cu platini,chiar daca e franceza,ca e mai fiabila decat asta electronica.Chiar daca e delcou romanesc,nu stai toata ziua sa schimb platini si reglezi pe la platini si pe la avans. si la delcoul electronic exista o piesa similara ... amplasata in acelasi loc ... ca nu are aceiasi forma da de acord ... dar piesa exista ...

in privinta delcoului electronic ... sunt fiabile si cele romanesti ... ca nu se ridica la nivelul unui fr electronic complet de acord ... dar nu poti compara delcoul electronic cu unul clasic ... nici ca putere de scanteie nici ca fiabilitate in timp ... cu toate ca am circulat si 3 ani fara sa umblu la delcoul clasic ... dar mi s-a intamplat sa umblu si la cateva luni ... idea s-a mai spus ... fiablitatea e un avantaj al aprinderii electronice ... in schimb aprindrea clasica se mai poate repara ... cea electronica mai lipsa in afara de inlocuirea modului in caz ca se arde ..nu prea ai ce ii face
Cristii a scris:corect, cercu ala rotund in forma de stema de mercedes este la ruptor distribuitor, adica la delco-ul pe platina, iar la aprinderea electronica este diferit
lancer a crezut ca ai aprindere pe platina
tu daca ai club 12 trs oltena aka rodae, aprinderea este electroprecizia facuta la sacele si mai bine o iei si dai cat poti de tare cu ea si ii montezi un delco ducellier pe platina sau si mai bine, tot electronic




copile arunci cu noroi, si tu de fapt habar nu ai de mecanica.
dute plimba ursul in alta parte nu mai abera pe forum. Am facut si pozele....in prima o sa se vada locu din care sa desprins,mai exact locul in care vin suruburile alea mici si in a doua se vede mai in detaliu partea interna.

http://imageshack.us/photo/my-images/822/ro6r.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/402/6k8.jpg/

Deci cat de rau poate fi? are ce sa se fi distrus la el sau doar trebuie sa pun la loc alte surubele acolo si va fi totul in regula? prinzi suruburile la loc, dai jos capacul delcoului, pui luleaua la loc, si gata. O sa mearga. Nu are ce sa se strice, atata timp cat totul e intreg.

Vezi cand montezi luleaua, intr-o pozitie intra usor, in cealalta intre greu sau deloc. Pozitia corecta e cea in care intra usor.
badelemircea a scris:
Cristii a scris:corect, cercu ala rotund in forma de stema de mercedes este la ruptor distribuitor, adica la delco-ul pe platina, iar la aprinderea electronica este diferit
lancer a crezut ca ai aprindere pe platina
tu daca ai club 12 trs oltena aka rodae, aprinderea este electroprecizia facuta la sacele si mai bine o iei si dai cat poti de tare cu ea si ii montezi un delco ducellier pe platina sau si mai bine, tot electronic




copile arunci cu noroi, si tu de fapt habar nu ai de mecanica.
dute plimba ursul in alta parte nu mai abera pe forum.

prietene, nu stau sa discut cu tine, ca nu se merita, dar atat iti spun, nu ma cunosti, nu te cunosc, n-ai de unde sa stii tu daca eu sunt copil, om matur la 40 de ani sau batran si in plus nu ai tu de unde sa stii daca am habar sau nu de mecanica, tu decat faci atacuri la persoana, atat!
cand ai avea buletinul meu in mana sau cand ai manca cu mine din aceeiasi strachina, atunci sa iti permiti sa vorbesti despre mine.
Andrei, imi cer scuze de off topicul cauzat. Cristii, tu esti COPIL, nu ai permis, nu ai habar de mecanica, esti si agramat... Da-i drumu' d-aici, smiorcaie-te pe Y!M cu amicul tau gyorgyoda si scuteste-ne!

AndreiB, niciodata sa nu te iei dupa acest Cristii! Da sfaturi in bataie de joc si risti sa-ti strici masina din cauza lui. Vai de tara asta... E bogata, e frumoasa dar e plina, plina de prosti. Gyorgel...vezi ca si tu comentezi aiurea cand n-ai dreptate? TU l-ai lasa pe Cristiiiii sa-si bage nasu' la motoru' tau? Da, iubire...!?

Dan, ceea ce am zis, nu am zis ca sa-i iau apararea lui Cristii. Pur si simplu, am observat ca nr. de masina este un parazit, un tantar. Acum inteapa pe unul, mai tarziu inteapa pe altul.

Referitor la Cristii, are el timp sa invete mecanica daca vrea. Ca si eu am fost greenhorn. Dar cu timpul am ajuns experimentat, cat de cat. danute ... asta e ... daca tot s-au facut atacuri la persoana prin alte parti .. macar sa se faca si aici ... pai ce topicul asta sa scape curat ...

cat despre cristii ma abtin ... inca ...cat o sa mai am rabdare ... deh nu e el de vina... e de vina cultura din orasul natal in cazul lui si varsta frageda de 10-11 ani pe care o are ... Ok...prefer sa nu ma bag si sa deviez de la subiect...atata timp cat offtopicurile isi au in mai mica sau mare masura rostul pe mine nu ma dernajeaza....

Revenind la subiect...va trebui sa reglez si avnasul? sau el se deregleaza doar in cazul in care s-ar fi desprins cu totul delcoul din suruburile de la baza ce il tin pe axul cu came? atata timp cat nu dai jos efectiv delcoul, nu ti se deregleaza avansul.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Masina Mea Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community