Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Am desfacut motoru

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Cafenea
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Salutare

Trebe sa povestesc ce am facut..

Dupa aproape 360.000 km am decis sa desfac motorul, ca deh, trs 95 - (oct95) motor ro 1.3, consuma ulei in draci, cam 1 litru la 2 saptamani..
Din litrul ala - jumate il scuipa pe toba sub forma de fuuuuum albastru, iar cealalta jumatate o scuipa pe toate gaurile posibile si imposibile (ohringuri, semeringuri etc).
M-am gandit ca or fi segmentii praf, ca o fi totu varza pe acolo
Ieri am fost sa vad motorul bucati la mecanic..
Ce am constatat
1 - axele cu scame- nu se vede / nu se simte pic de uzura, mentionez ca sunt romanesti, nu le-am schimbat nciodata si nici nu am umblat vre-odata pana acum la ele..
2 - camasile - nu vad / nu simt uzura, acel "umar" care apare acolo unde nu mai lcreaza segmetii pe camasa- e practic inexistent
3 - segmentii oriinali aveau fanta cam 0.6 mm, deci aia aveau nitica uzura normala as putea spune eu...
4 - semeringurile d esupapa erau praf, unele nici nu mai erau intregi - banuiesc ca asta a fost cauza principala pentru fumul albastru..
5 - culbutorii cred ca mai rezista inca atata cat au rezistat pana acm fara probleme..
6 - toate simeringurile (distributie, volanta, axe cu scame etc) aveau uzuri mari, pierdeam ulei la greu pe acolo
7 - Chiuloasele is ok, supapele iarasi ok, inchid perfect..

La ambielaj - cuzineti nu am ajuns pentru ca nu are rost, inainte sa-l demontez nu aveam probleme cu presiunea de ulei sau cu batai ciudate

Cine mai stie una- alta despre istoria masinii asteia, reamintesc ca de cand o am (oct 2000) - cand masina avea cam 65.000 km, am folosit exclusiv ulei Castrol, iar de 2 ori am bagat dura-lube, am fost criticat muuult pentru asta, dar iata ca am ajuns cu motorul la km astia fara probleme mari la partile mecanice. In 2004 singura interventie la motor a fost inlocuirea a 2 supape si trei culbutori (in partea dreapta fata a motorului, partea cu pompa de benzina) dar asta cred ca s-a datorat in principal unui meserias idiot care mi-a reglat cu 6 luni inainte culbutorii...

Am mai schimbat prin 2002 niste pinioane la pompa de ulei
Iar prin 2003 si 2010 pompa de frana cu totul..

Asta asa ca fapt divers.. ai rulat calumea cu oltcitul, nu gluma
daca te-a tinut atat motorul inseamna ca a fost super intretinut si nebatjocorit dar nu ma gandeam vreodata ca si cu ulei castrol si dura-lube sa tina 360.000 de kilometrii
trs-ul tau a fost facut pentru export? Cel mai fiabil motor de Oltcit de care am auzit pana acum
Sa te mai tina inca 360000 de km asa si al meu, dar pe GPL, si cu ulei varsat schimbat la 5000km
avea vreo 300.000km fara nici o interventie, pana cand mi s-a rupt cureaua de distributie
badelemircea a scris:avea vreo 300.000km fara nici o interventie, pana cand mi s-a rupt cureaua de distributie


Curelele se rup din vina proprietarilor care nu fac distributia periodic, fie dupa numarul de km (60.000 km), fie dupa numarul de ani (3-4 ani). Gabii e o performanta asta sa tii asa bine numarul kilometrilor
Eu am dat jos de pe un oldshit de-al meu motorul la 210 mii(trs din 94) si era cam varza la culbutori,insa era virgin,ulei schimbat relativ repede si mers normal cu el,insa era uzura mare pe cilindri care erau lustruiti fara nici o urma de honuire...
gyorgyoda a scris:
badelemircea a scris:avea vreo 300.000km fara nici o interventie, pana cand mi s-a rupt cureaua de distributie


Curelele se rup din vina proprietarilor care nu fac distributia periodic, fie dupa numarul de km (60.000 km), fie dupa numarul de ani (3-4 ani).


daca nu imi spuneai, nu stiam.... Ca o paranteza...eu am rupt distributia pe lant la un Doblo la 140k...producatoru zice la 180k deci...mai sunt si defecte de fabricatie Repede va sare tandara...

Danute, crezi tu ca masina aia avea 140k km reali...? Eu n-as fi asa sigur.
Producatorul recomanda pentru drumurile de la ei, unde nu trebuie sa astepti in trafic, in ambuteiaje cu orele ci unde mergi la drum intins cu a V-a.

Deci, cat astepti in trafic, motorul merge la relanti si mai ,,acumuleaza" kilometri, deci strange uzura. Uzura care nu este inregistrata in totalizatorul de kilometri al masinii.


Pentru alte masini, producatorul recomanda inlocuirea curelelor de distributie si a rulmentilor intinzatori si ficsi la 90.000 km. Dar pentru tara noastra, nici o data nu vei face distributia la 90k km ci la 60k km tocmai datorita motivelor aratate mai sus.

Pentru Gabii: Este, intr-adevar, un record greu de atins si de masinile de generatie noua. Felicitari!!! Da, avea 140k reali...stiu sigur pentru ca masina a fost cumparata de noua si pana la ultimu km toti au fost facuti de mine...masina de firma. Un prieten cu un Ducato la fel, recomandat s-o schimbe la 180k, a schimbat-o la 220k fara nici o problema Deci cum ziceam...se mai gasesc defecte, slabiciuni... N-ai inteles ce am zis eu. Mai citeste inca o data. george ... dar oare nu crezi ca producatorul recomanda schimbarea distributiei la un numar de kilometrii tocmai tinand cont de toate datele statistice si ia in calcul si varianta functionarii la relanti a motorului un anumit numar de ore, tu de ce crezi ca in principiu o distributie tine mai mult decat numarul de kilometri prescrisi...

danute ... din pacate se mai intalnesc si asa-zisele "defecte ascunse de material" sau defecte care nu se vad cu ochiul liber si pe care doar functionarea le poate scoate in evidenta si asta prin faptul ca pica inainte de termen ... din pacate in cadrul distributiei tale ... ori a fost ce am scris eu mai sus in cazul unui caz singular ..ori a fost un intreg lot de distributii la care o sa apara sau a aparut aceiasi problema

ontopic:

desi eu sunt toma necredinciosu si imi pare greu de crezut ca un motor de oltcit a ajuns la performanta asta mai ales cu uzurile "inexistente" pe care le spui si fara reparatii ... oricum felicitari pentru performanta Si tu ai dreptate. Pai nu sunt nici mecanic, nici expert in motoare.. da asa aratau duminica piesele, cum le-am descris. Acum ramane proba adevarului, daca motorul va functina in parametri normali dupa ce o sa fie pus inapoi pe masina, inseamna ca nu m-am inselat.
De schimbat au fst schimbati acum doar segmenti si semeringurile de supape, plus toate oringurile si simeringurile ... Pistoanele, chiuloasele, camasile culbutorii, supapele - alea toate au ramas cele de pana acum.
Oricum, mai dureaza nitel pana o sa fie masina gata de drum, mai trebe schimbat cam tot pe la directie, mai trebe un disc de ambreiaj.. plus ca trebe cauciucuri pt ca ltimele 2 au avut exlozie in interval de o saptamana..
Apoi urmeaza partea nasoala, pragurile sunt ruginite, praf, trebe aripile spate refacute, capota revopsita.. off, la anu pe vremea asta sper sa arate cum ar trebui..

In fine.. rari sunt oamenii ca tine care vor sa isi faca oltcitul si se vede ca tii foarte mult la el, dar, de ce nu ii faci un topic sa il vedem si noi? pai spor la treaba ca ai mult de munca si destui bani de bagat ca sa iese bine Ceau,

Nu vreau sa il transform in piesa de muzeu, doar sa ii redau starea unei masini cu care sa nu imi fie jena sa ma pimb zi de zi pe strada, prin oras, de la scarbici pana acasa.. Zilnic fac minim 35 de km doar ca merg la scarbici.. sa nu stau cu grija ca ma opresc aia cu RAR-ul cand cobor d epe autostrada sau cand intru pe centura..
Plus ca mai am week-enduri in care ma iau si plec prin tara noastra vecina la vre-o 230 de km, cand merg la pescuit.. M-am saturat sa se tot uite vamesii ungri chioras la mine cand trec vama si las 3 metri d efuuuum albastru in urma mea. Asta e, masina asta merita o astfel de cheltuiala pentru cat m-am folosit de ea. Sa o mai tii inca pe atat ! Bravo tie! Un adevarat pasionat! Sa nu te puna ala cu coarne sa o arunci!
Laurentiu a scris:
George Apostolescu a scris:In acest caz, un stil de condus sportiv; de multe ori, la peste 100 km/h in (afara localitati) poate duce la degradarea timpurie a acestora?

Nu are importanta viteza cu care se circula. Pt curele, trebuie sa tii cont de niste factori:
- nu se va porni repetat motorul prin impingere-tragere (baterie descarcata sau bendix defect);
- se va evita curgerea uleiului pe curele;
- se va urmari periodic starea de imbatrinire a curelelor - aparitia crapaturilor sau a shantzurilor pe partea neteda;
- nu se vor regla intinzatoarele curelelor nici prea slab si nici prea tensionate;
- se va verifica uzura danturii - dantura trapezoidala implica inlocuirea imediata a curelelor;
-e indicat ca la 50-60.000 km, curelele sa fie schimbate. Sa nu uitam ca motorul mai merge si in gol, lucru necontorizat de kilometraj.
astea erau sfaturi cu privire la oltcit ... si la oltcit da e recomandat sa schimbi la 60.000 ... la alte masini e recomandat 90.000.. sau mai mult ... cat despre faza cu necontorizatu .. am scris ... prooducatorul cand a luat in calcul numarul ala de kilometrii si durata de timp a luat in calcul si acea necontorizare altfel nu s-ar fi intamplat sa se schimbe peste acel numar de kilometri Producatorul precizeaza schimbul curelelor la nr de km sau la nr de ani. Cauciucul imbatrineste indiferent daca cureaua "functioneaza" sau sta.
gyorgyoda a scris:Curelele se rup din vina proprietarilor care nu fac distributia periodic, fie dupa numarul de km (60.000 km), fie dupa numarul de ani (3-4 ani).


Si eu ce am zis...!?

Dar, na, vorba d-lui Laurentiu are autoritate si notorietate fata de mine care, desi spun corect, trebuie sa ma explic si sa argumentez la nesfarsit si tot degeaba...
gyorgyoda a scris:vorba d-lui Laurentiu are autoritate si notorietate fata de mine ...
Mai oameni buni, nu o spun eu. Nu sint buricul pamintului. Toate produsele fabricate din cauciuc au un termen de valabilitate ( km si/sau ani) precizate de producator in functie de tratamentul aplicat produsului respectiv. Orice curea de distributie, de ventilator etc poate avea o perioada de valabilitate diferita de la un producator la altul.
Gabii a scris:Ceau,

Nu vreau sa il transform in piesa de muzeu, doar sa ii redau starea unei masini cu care sa nu imi fie jena sa ma pimb zi de zi pe strada, prin oras, de la scarbici pana acasa.. Zilnic fac minim 35 de km doar ca merg la scarbici.. sa nu stau cu grija ca ma opresc aia cu RAR-ul cand cobor d epe autostrada sau cand intru pe centura..
Plus ca mai am week-enduri in care ma iau si plec prin tara noastra vecina la vre-o 230 de km, cand merg la pescuit.. M-am saturat sa se tot uite vamesii ungri chioras la mine cand trec vama si las 3 metri d efuuuum albastru in urma mea. Asta e, masina asta merita o astfel de cheltuiala pentru cat m-am folosit de ea.


Nu cred ca se uita la fum...mai repede la pozitia botului,gen "racheta gata de lansare" ...fata de spatele masinii...dai impresia ca ai ciment in masina,bre!
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Cafenea Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community