Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Problema mare ambreiaj!Am nevoie de o parere urgenta...

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Transmisie, Suspensie, Directie
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Buna din nou...se pare ca sunt bantuit de ghinioane...ieri mi s-a intimplat ceva foarte ciudat...nici macar nu stiu cum sa descriu prea bine,dar o sa incerc cat de bine pot ca sa intelegeti si voi despre ce este vorba.


Dupa minute bune de mers in coloana(mers mult cu 1-a si ambreiajul patinat,adica fara sa las pedala de tot jos,doar ma jucam cu el cat sa stau apropiat de masina din fata)+ cateva plecari mai dure de la semafor cu lasatul relativ brutal al pedalei de ambreij concomitent cu accelerare mai puternica,ca sa nu incurc circulatia s-a intimplat un fenom foarte ciudat.

A murit motorul in mijlocul drumului...am reusit sa-l pornesc cu greu cu turatii foarte mari(4-5 mii rpm).Dupa care au venit problemele...Pe loc(scoasa din viteza) motorul sta pornit doar cu socul tras maxim(motorul turandu-se si ramanand constant pe la 3.500-4.000 rpm) si pedala de ambreiaj apasata.Daca las socul,sau las pedala de ambreiaj sau ambele moare.La plecare,deabea pleaca...daca incerc sa plec frumos scade sub 1.000 rpm si da sa moara...trebuie sai dau gaz ca la scartz...sau sa las usor ambreiajul(motorul fiind turat singur pe la 3.500 rpm)..daca accelerez concomitent cu lasarea ambreiajului,din nou,moare.Iar cea mai ciudata chestie se intimpla in mers,fiind bagata in viteza...daca bag socu moare,daca apas pedala de ambreiaj moare...daca apas acceleratia(pedala de ambreiaj nefiind apasata) da sa moare,apoi oscileaza turatie dupa care sare de 3.500 si deabia trage,insa ce este cel mai ciudat,ca fara sa apas nimic,masina merge singura.Nu stiu cum sa explic prea bine dar e ceva de genu:[(mentionez ca merge doar cu socul tras,ca sa aiba ture...altfel moare)] in orice treapta de viteza as fi,in mers ma refer, sta singura turata la 3.500-4000(datorita socului..altfel moare) si merge singura...adica fara sa apas acceleratia ea isi pastreaza turatia si avanseaza singura,nu scade deloc turatia.Se comporta ca si cum as tine pedala de acceleratie apasata,si as accelera,fara ca ea sa fie apasata.Aaa da...si miroase a ambreiaj ars dupa mine de la o posta...

Initial am crezut ca e de la carburator,dar dupa mirosul ala si faza ca doar daca apas ambreiajul chiar si scoasa din viteza nu moare,si faptul ca in viteza merge singura si nu scade deloc turatie sunt 90% sigur ca e ceva de la ambreiaj,dar nu-mi dau seama ce...

Astazi dupa mult chin sa incalzesc motorul fara sa-mi moara,am dat usor inainte inapoi inainte inapoi de cateva ori,si am reusit cumva sa deblochez orice ar fi blocat acolo,si am crezut ca si-a revenit..statea frumos la relanti fara soc,pleca frumos fara mult chin...dar dupa 100 de metri...(deja incepus iar sa miroase putin a ambreiajl) iar si-a dat in nas, si din nou aceeasi poveste...oricum in acei 100 de metri simteam cum se chinuie ambreiajul...acceleram si dupa putin lag incepea sa urce in ture,si nu urca cum trebuie,se tara parca...si cand i-am dat a doua sa ies din parcare am simtit parca cum deabea a reusit sa cupleze.

Nu stiu ce sa ma mai fac cu masina asta...nu probleme...repar/reconditionez ceva...pica altceva
AndreiB a scris: ...nu probleme...repar/reconditionez ceva...pica altceva

Ăsta-i farmecul mașinilor vechi.
După toate cele întâmplate nu-ți rămâne decât să dai jos motorul și să vezi ce-i cu ambreiajul.
Schimbă-l și vezi apoi cum se comportă. E normal sa repari ceva si se strice altceva, pentru ca e o masina veche, care a strans ceva km si care nu cred ca a avut parte de o ingrijire periodica temeinica.E mai nasol cand repari ceva si se strica tot piesa aia
Cati km are masina? Mai mult ca sigur ai discul dus, vezi ca in caz ca nu gasesti set ambreiaj de Oltcit, poti sa pui placa de Dacie cu motor 1,4 si sa schimbi ferodourile de pe discul de Oltcit cu unele de Dacie de 180, tot motor 1,4 Pai masina are cam aprox 115 mii...motorul refacut pe la 100 de mii,iar vara asta am schimbat suporti motor,planetare,placute frana fata-spate,si cam tot ce tine de puntea fata(bucse,pivoti,brate etc..).

Kitul de abreiaj cred ca a fost schimbat cam acum 20-25 mii km..deci nu mi se pare prea normal sa se duca asa repede Sau cam asa pica ele in general la oltcituri?

Problema cea mare nu e cu piesele...ca tot se gasesc ele cumva...ci cu datul motorului jos...ca eu nu pot sa ma pun singur sa fac treaba asta...si nici nu prea am pe nimeni care sa o faca,cel putin pana in primavara...si nici atunci nu e sigur.

Daca stie cineva vreun mecanic din Timisoara sau service care s-ar pune sa faca asa ceva il rog frumos sa ma anunte.

Si inca o cheste care ma framanta este urmatoarea: eu stiam ca ambreiajele pica treptat...adica incep sa patineze si trebuie sa turezi tot mai mult la plecarea de pe loc...la mine pana ieri prindea atat de bine ca puteam sa plec doar din pedala...fara gaz daca voiam....ca la diesel.Si pleca lejer la 1100-1200 de ture cu gaz,fara sa forteze sau sa trepideze ceva.(doar cu marsarieru era mai greu...cam sub 1500 trepida...).Cheastia asta ma framanta cel mai mult,ca a picat asa fara nici un semn,si nu mi se pare prea normal..Ar putea fi si altceva? Cam asa pica daca mergi cu zici tu, pleci la 1200 de ture, mergi patinat etc.
Incearca sa-l mai reglezi din interior, poate te mai duce cativa km Nu cred ca ti-a picat inca ambreajul, am citit cu atentie ce ai scris si problema ta e la motor, carburator ceva probabil, verifica electrovalva de relanti daca are curent si daca actioneaza. Ai problema la motor care nu tine relanti-ul si se balbaie sub 3500-4000 ture cum ai spus tu, pai daca patinezi la turatiile astea ambreajul e normal sa miroasa a ambreaj chiar si daca era nou, si, incins suficient, patineaza oricat de nou ar fi. Pun pariu ca atunci cand e rece nu patineaza. Rezolva problemele la motor sa stea la relanti normal si dupaia iti vezi de treaba cu ambreajul daca s-a dus sau nu, pana una alta rezolva motorul ca sa poti utiliza uman ambreajul.
rabbitdani a scris:Nu cred ca ti-a picat inca ambreajul, am citit cu atentie ce ai scris si problema ta e la motor, carburator ceva probabil, verifica electrovalva de relanti daca are curent si daca actioneaza. Ai problema la motor care nu tine relanti-ul si se balbaie sub 3500-4000 ture cum ai spus tu, pai daca patinezi la turatiile astea ambreajul e normal sa miroasa a ambreaj chiar si daca era nou, si, incins suficient, patineaza oricat de nou ar fi. Pun pariu ca atunci cand e rece nu patineaza. Rezolva problemele la motor sa stea la relanti normal si dupaia iti vezi de treaba cu ambreajul daca s-a dus sau nu, pana una alta rezolva motorul ca sa poti utiliza uman ambreajul.


Tot din carb zic si eu ca e .... nu are treaba ambreiajul... Pentru cunoscatori ( ne cunascatori) motorul e cel care realizeaza forta , iar ambreaju face parte din transmisia . Faptu ca motorul sta la turatie foarte mare se datoreaza BLOCARI CLAPETEI DE ACCELERATIE , si din acest punct de vedere nu avem ce discuta PUNCT . nu primeste curent la electrovalva = nu ai relanti . In cazu mai sus aratat ( sfatu meu ) demonteaza carburatoru de pe galeria de atmisie ( broasca) si verifica starea de inchidere a clapetolor ( ambele inchise ) fiecare clapeta este montata cu 2 suruburi metric 4 sertizare pe partea din interior( asigurate sa nu se desfaca accidental). Turatia mare a motorului cind folosesti debraerea duce la patinarea excesiva a placi de presiune din ambreaj , uzura a benzi de ferodou , decalirea placi de presiune SI AICI MARE ATENTIE , DECALIREA PLACI VOLANTEI , se va forma mici asperitati pe volanta cea ce va influenta plecarea lina de pe loc la turati mici , si conpromiterea arcurilor de amortizare de pe discu de ambreaj . In cea ce priveste unchiu de inchidere a clepetei de acceleratie nu este de 90 de grade ,ci are din fabricatie o anumita inclinatie in funtie de tipul de carburator ( unele tipuri de carburatoere i-l are pansonat pe clepeta ) Cind scimbi bucsile de teflon de le axa clapetei de acceleratie se va scimba si axa claletei intrucat filetu de pe axa se va conpromite totat si riscati sa se desfaca acele surubele m4 , care pot face necazuri foarte mari . In concluzie / Acel relanti mare este din clapeta de acceleratie deschisa , este egal ca si cum ai calca pedala de acceleratie . Daca rezolvi turatia motorului sa reactioneze la comanda in funtie de cun accelerezi tu la pedala de acceleratie , atunci ferifici ambreaju si plecarea de pe loc , indiferent ca e treapta 1 sau mansaler, nu intinde cablu de ambreaj , risti sa rupi cablu de ambreaj sau sa distrugi soarele din ambreaj .
mentionez ca merge doar cu socul tras,ca sa aiba ture...altfel moare)] in orice treapta de viteza as fi,in mers ma refer, sta singura turata la 3.500-4000(datorita socului..altfel moare) si merge singura...adica fara sa apas acceleratia ea isi pastreaza turatia si avanseaza singura


Din spusele lui, de mai sus, reiese ca motorul sta intr-adevar singur la 3500 dar DOAR cu socul tras, de aici am presupus problema cu electrovalva sau foarte mult aer fals deoarece, daca era vorba de clapeta de acceleratie blocata, ar fi stat si fara soc, la el e o problema de carburator (aer fals, circuit relanti infundat, electrovalva) dar in nici un caz clapeta blocata.

Andrei, parerea mea verifica toate furtunele de la baza carburatorului sa nu fie vreunul sarit, electrovalva, vezi daca functioneaza, si daca toate astea sunt ok desfa capacul si verifica circuitul de relanti si treapta 1 (jiglerul mic de sub jiglerul lung din stanga cum privesti motorul si circuitul de sub el care ajunge in partea din stanga a cnc-ului). Rabbitdani..nu moare pe loc(scoasa din viteza) doar cu scoul tras + pedala de ambreiaj apasata...daca o las moare oricum...

Initial si eu mam gandit la carburator,dar chestia este ca a doua zi in parcare dupa ce mam chinui sa incalzesc pe loc motorul ca sa fiu sigur ca lucreaza totul in parametrii optimi,am miscat de cateva ori masina inainte si inapoi si-si revenise tot.Relantiul statea normal fara probleme.Deasta banuies eu ambreiajul..pentru ca sia revenit pentru scurt timp cat am miscat masina...dar dupa ce am facut ceva metri,i-am dat a2-a,am iesit din parcare si iar a inceput sa faca figuri....Si eu cred ca e ambreiajul deoarece motorul nu moare DOAR cu pedala de ambreiaj apasata...si mai e si chestia ca in mers dupa cum am spus sus de tot sta singura turata.Practic fara sa fac nimic ea sta singura la o anumita turatie (aprox 3.5000-4000)..cu socul tras ca altfel moare...si accelereaza singura(inainteaza fara sa i dau gaz) si nu scade de loc turatie.adica e ca si cum eu as accelera fara sa accelerez,si in loc sa scada turele si sa intre in frana de motor,ea continua sa inainteze stand la turatie constanta.Practic e ca un pilot automat,cutie automata sa nu stiu cum sa explic,ca e foarte ciudat fenomenul...eu m-am gandit ca e ceva blocat ce tine discul putin coplat la cutie tot timpul...din moment ce daca nu apas pedala de ambreiaj moare,chiar si cu soc,iar daca o apas sta,insa doar cu socul tras...adica are destule ture cat sal invarta ,el nefiind decuplat complet...desi si mie imi suna a aberatie asta dar nu stiu ce sa zic...sper ca ati inteles la ce ma refer.

Ce este iar ciudat..ca pentru putinele clipe cat sia revenit a mers normal...am putut sa plec normal de pe loc...adica plecat cu lasat ambreiaj usor si acelasi timp accelerat,la putin peste 1.000 de ture,ceea ce ar fi un semn ca totusi discu de ambreiaj poate nu e dus...

Am uitat sa specific ca am avut o tamponare usoara inainte cu vreo 2 ore inainte sa apara fenomenul...nimic grav...unu a oprit brusc la semafor in fata mea si eu lam tamponat in spate....aveam ceva viteza(nu mai stiu cat,undeva la 80)...si ma uitam in dreapta...si cand am vazut ca e oprit am franat brusc si masina s-a dus sanie,deoarece s-au blocat rotile....eu faru stang spart si el bara de spate unpic sparta/crapada si vopseaua sarita...atat.Dar poate din cauza socului so fi dereglat ceva la ambreiaj/cutie/carburator/motor:-??

Oricum o sa incerc maine pe lumnina sa verific si pe la carburator ce pot,ca de desfacut si altele nu ma bag,fiindca nu ma pricep,si decat sa stric ceva mai bine il lasa asa pana gasesc pe cineva care stie.Pentru ca problema e ca masina mea e la timisoara...si mecanicul pe care il cunosc si in care am incredere e la resita.Si sa merg in conditiile astea pana la resita nu are rost...ca imi omor motorul.Chestia foarte ciudata e ca nu am avut probleme cu carburatorul(daca chiar o fi el de vina) de ani de zile...plus ca a fost reglat pe standul de la itp...deci nu vad de ce s-ar duce asa din senin. Dupa felul cum a fost solicitata masina in ultima cursa, eu banuiesc ca defectul e din kit-ul de ambreaj (disc lipit partial, placa de presiune decalita etc).
AndreiB a scris:
A murit motorul in mijlocul drumului...am reusit sa-l pornesc cu greu cu turatii foarte mari(4-5 mii rpm).Dupa care au venit problemele...Pe loc(scoasa din viteza) motorul sta pornit doar cu socul tras maxim(motorul turandu-se si ramanand constant pe la 3.500-4.000 rpm) si pedala de ambreiaj apasata.Daca las socul,sau las pedala de ambreiaj sau ambele moare.La plecare,deabea pleaca...daca incerc sa plec frumos scade sub 1.000 rpm si da sa moara...trebuie sai dau gaz ca la scartz...sau sa las usor ambreiajul(motorul fiind turat singur pe la 3.500 rpm)..daca accelerez concomitent cu lasarea ambreiajului,din nou,moare.Iar cea mai ciudata chestie se intimpla in mers,fiind bagata in viteza...daca bag socu moare,daca apas pedala de ambreiaj moare...daca apas acceleratia(pedala de ambreiaj nefiind apasata) da sa moare,apoi oscileaza turatie dupa care sare de 3.500 si deabia trage,insa ce este cel mai ciudat,ca fara sa apas nimic,masina merge singura.Nu stiu cum sa explic prea bine dar e ceva de genu:[(mentionez ca merge doar cu socul tras,ca sa aiba ture...altfel moare)] in orice treapta de viteza as fi,in mers ma refer, sta singura turata la 3.500-4000(datorita socului..altfel moare) si merge singura...adica fara sa apas acceleratia ea isi pastreaza turatia si avanseaza singura,nu scade deloc turatia.Se comporta ca si cum as tine pedala de acceleratie apasata,si as accelera,fara ca ea sa fie apasata.Aaa da...si miroase a ambreiaj ars dupa mine de la o posta...

UAU.. omule, ai pus-o.. masina ta e posedata. Ai fost rau cu ea si acuma uite cum se razbuna.. Eu zic sa nu te mai urci la volan fara sa zici tatal nostru si sa ai cateva matanii la tine...
Scuze, da nu m-am putut abtine, ai putea sa-l incadrezi la fenomene paranormale, dupa spusele tale..
Totusi problema eu zic ca nu e din ambreiaj, daca era asa nu mai disparea, sau revenea fenomenul. Ai patinat tu ambreajul cand demarai de la 3500, 4000rpm.. de aia iti mirosea.
Probabil ti-a sarit ceva la impact, vre-un contact, pe la aprindere, ceva, sau prin carburator, a sarit vre-o mizerie, de prin separatorul de ulei/ filtru aer, sau benzina, de la bruscarile de la plecari (solicitari bruste) etc.. Am patit si eu ceva similar dar la o masina ce a stat mai mult timp nepornita... cand dadeam sa plec, cadea turatia de pe la 3500rpm facea figuri de genu asta, iar porma si-a revenit fara sa-i fac nimic, presupun ca era benzina mizerabila sau ceva prin carb infundat.
Suna-ma cand ai timp, si vorbim, eventual sa ne vedem, poate o rezolvam cumva.. ca asa din povesti e mai greu de inteles/ explicat..
Inca o intrebare: tu ai aprindere electronicca pe masina? Verifica furtunaso de la difizoru nr 2 , cel care vine din spatele carburatorului (nu cel de linga electrovalva , ala e pentru avans vocumatic ) opus cu electrovalva , daca opturezi conplect acea tevusca si va sta la relantiu fara soc tras , atunci vezi furtunu sau ciuperca de la clapeta de soc . sa fie etanse , dupa cum pui problema cu turatia mare si nu sta la relanti , acolo e aer fals aspirat . In cea ce priveste ambreaju sar putea sa treaca bucsa de la rument prin soarele de la ambreaj , o intrebare care poate mi-a scapat? Cind calci pedala de ambreaj , se aude vreun zgomot . Verifica si furca de ambreaj sa nu fie sarita din nuca (sfera ) vezi ca acea furca e sub carcasa ambreajului sub masina . Sar putea ca din cauza socului sa fi sarit de la locul ei . Laurentiu...la ce te referi prin "in ultima cursa"?

Jorj...ai dreptate...ar trebui sa atarn si eu cateva iconite de retrovizoare...si daca pun si braduti poate castig chiar ceva cai in plus Si revenind la lucruri serioase...multumesc frumos de promtitudine si initiativa Cu timpul nu e problema...inafara de miercuri cand am ore pana la 4..in orice zi dupa doua is liber...numa tu sa ai timp si chef.. O sa te sun zilele viitoare atunci daca nu i dau singur de capat...telefonul tau e cel de la descriere din stanga?
Aprinderea este electronica...oltcitul este defapt un oltena trs din 95`

Alexandru...nu se aude nici un zgomot...nici cand calc ambreiajul,nici la bagarea in viteza,la absolut nimic..iar legate de furca..daca sarea din loc nu era normal sa nu mai pot baga/schimba vitezele?...pentru putinele clipe cat isi revenise mergea normal...si chiar cu mersul anapoda pot schimba vitezele...ma gandesc ca furca aia o data sarita nu are cum ba sa mearga ba nu... verifica totusi electrovalva ... sau incearca sa cureti carburatorul ..sigur ai vreun gunoi ceva pe circuitul de relanti/trapta 1 ... eventual incearca o desfundare cu palma ... e o chestie provizorie ...dar macar vezi de unde ti se trage

in plus la peste 2500 de ture e normal sa mearga singurea fara sa accelerezi ..si chiar sa isi pastreze turatia ... dar tu spui ca ai 3000-4000 ...cu socul tras .. turatie care iar mi se pare enorma ...

deci nu cred ca e problema de abreiaj ... din cate spui tu ambreiajul functioneaza..iar de mirosit miroase mai ales cand il soliciti la turatiiile alea pentru ca oricat ai vrea patineaza Acum am ajuns de la faculta si o sa cobor sa vad poatei dau de capat...exact la metoda cu palma ma gandeam si eu...chiar daca nu e prea ortodoxa,cateodata da roade

EDIT: Uraaa,si-a revenit...si cu toate astea inca is in ceata...am incercat sa-i fac urmatoarele,inainte sa-i dau cheie: verificat electrovalva(functioneaza bine),apasat pedala de ambreiaj de multe ori(am citit pe undeva ca asta e solutia in caz de disc partial lipit)...m-am uitat si la furtunasele de prin carburator...pareau bine bagate...singura chestie ce mi s-a parut mai dubioasa era un fel de capacel de cauciuc ce e situat fix langa furtunul care intra in spatele carburatorului...ala am incercat sa il infig mai bine...si atat...i-am dat cheie si a mers normal dupa....i-am aplicat dupa si cateva metode cu palma,sa fiu sigur de o treaba,dar ideea e ca mergea deja normal inainte de metoda cu palma ...chiar incep sa cred ca masina mea e posedata si acum se razbuna pentru toate forjele ce lea indurat pana inainte de reconditionare:))

Apropo...daca stie cineva ce e cu capacelul ala de cauciuc de langa furtunasul ce intra in spatele carburatorului sa-mi zica si mie sa nu mor prost.

Multumesc tuturor de ajutor...daca reapare vreo problema voi apela cu drag la voi in continuare!!

EDIT 2:Acuma pe seara aveam sentimentul cami scapa ceva si m-am mai dus o data sa verific la lumina becului...si am descoperit ceva ce nu miar fi trecut nici prin ruptul capului....o bujie sarita...nu de tot,dar destul de slabita cat sa o desurubezi cu mana...ma intreb cum o mers asa de bine dupamasa cu bujia aia ...maine ma pun pe lumina sa incerc sa o insurubez la loc sa vad ce se mai intimpla....Ceea ce ma framanta este: Are cum sa se fi distrus filetul din chiulasa?Sau se mai intimpla sa sara bujii daca nu sunt stranse bine? Capacul ala e un sigiliu, atat, nimic mai mult si cred ca ai carburator de 1100.
De unde ii reglezi relantiul?, din capacul carburatorului sau din surubul care vine in corpul de jos al carburatorului? capacelul ala nu e nici un sigiliu e un stut de vaccum care la carburatorul de 1.3 vine astupat din fabrica, deci daca scoti capacelul va trage aer fals si nu va functiona corect, cat despre filet, infileteaza bujia bine si asta e nu se duce asa usor un filet, probabil ai uitat sa o strangi calumea. Pai cu bujiile nu am avut probleme pana acum...si leam montat acum cateva luni bune...totusi nu stiu cat de bine sunt stranse,ca atunci cand le-am schimbat cu taicamiu nu le-am strans nici foarte tare,nici foarte incet.(am trecut de la bujii cu saiba la dinalea conice,fara saiba ...si ne-a fost frica sa strangem prea tare ca citisem undeva ca alea daca raman blocate...adios,ca se "infig" in lacasul lor mult mai tare decat cele cu saiba.Parca si pe cutie era un desen pentru alea cu saiba trei sfert de tura,iar ptr cele cu con un sfert de tura de cheie dupa ce nu mai merge cu mana...eu cu taicamiu am strans la simt asa cat sa nu fortam).Poate una din ele era mai slabita si datorita impactului de la accident plus turatii mari sustinute si accelerari bruste cu apasat brusc pedala la podea(i-am dat cata forja azi sa vad cum raspunde masina) a slabit-o de tot Oricum maine o sa le verific si daca va fi nevoie le strang din nou pe toate,sa nu am vreo surpriza
Oricum masinuta asta ma surprinde pe zi ce trece tot mai mult...pana la urma asta e farmecu la masinile vechi...au propria lor personalitate...fiecare imparte cu chichitele ei...trebuie sa o cunosti ca pe propriul copil Sincer daca s-ar mai face oltcituri si as avea posibilitatea sa aleg...tot oltcit mi-as lua Ok...ma dau batut...m-am bucurat degeaba...am strans bujia...le-am verificat si pe restul si am mai descoperit inca una destransa dar nu destul cat sa o desfiletez cu mana,dar la cheie se simtea..(cea destransa mult era in dreptul rotii de rezerva,iar cealalta care am simtit-o la cheie era cea din dreptul bateriei..nu stiu daca e coincidenta sau nu ca ambele bujii din spate cum privesti motorul erau destranse).Am dat cheie..a pornit frumos am asteptat sa se incalzeasca motrul pe loc...am bagat socul dupa ce s-a incalzit si toate bune si frumoase...mergea rotund,statea frumos la relanti dar dupa ce am plecat de pe loc si am facut vreo 200 de metrii a revenit la vechile simptome...macar acum sunt cat de cat sigur ca problema nu e din aprindere sau din ambreiaj...mai ramane carburatorul...si din moment ce ieri a mers bine si azi iar a facut figuri ma gandesc ca ar putea fi vreo mizerie sau ceva care se plimba in voie peacolo...la exterior am verificat tot ce se putea(electrovalva,furtunase vacum,capacelul ala din dreapta furtunasului care intra in spatele carburatorulu etc...)..deci probabil e din interior problema.Am vazut ca voi ati zis ceva de jiglerul de relanti...intrebarea mea e,doar ala poate fi problema?Nu poate fi si din alt jigler sau din altceva din carburator?(inafara de clapeta acceleratie blocata)(mi-a trecut prin cap si de pompa de benzina...dar ma gandesc ca nu are treaba pompa din moment ce primeste benzina) Demonteaza capacul de la carburator si sufla toata jiglierele.Fa rost si de o carte de reparatii Oltcit si mai citeste prin ea(pe okazii am vazut ca sunt multe de vanzare, e si varianta online pe forum) Eu am invatat bazele mecanicii pe Oltcit, cu ajutorul cartii si a forumului Daca nu pui mana sa lucri tu la masina nu o sa inveti niciodata mecanica Am avut o problema similara cu a ta. Nu statea motorul pornit decat cu socul tras.
La mine problema a fost in carburator, am desfacut capacul la carburator si in locul in care stau plutitoarele am gasit o bucatica mica de plastic sub forma unei bile mici, am scos-o de acolo am suflat totul pe acolo cu aer comprimat, am monatat capacul la loc si nu a mai facut figuri de atunci. Cartea tehnica o am...dar problema e ca e la resita,nu o am aici cu mine la timisoara....Iar de pus mana sa lucru la masina...crede-ma ca am facut destule singur.Dar intotdeauna carburatorul a fost singura chestie la care mi-a fost frica sa ma bag singur pentru ca stiu cat de pretentios e,si ce probleme poate cauza daca dereglezi ceva.Cand e venit vorba de altceva am rezolvat-o singur fara probleme...chiar si la aprindere m-am bagat..cu toate ca la inceput nici acolo nu imi era totuna sa umblu,fiind a doua mare oroare a mea la masina asta...dar pana la urma am facut o treaba buna!...insa carburatorul chiar nu vreau sa fie cobai ...daca fac vreao prostie dupaia greu se mai reface...insa probabil ma voi baga si acolo,ca nu prea am de ales
Si o intrebare: jiglerii aia dupa ce-i scot trebuie bagati inapoi in vreun fel anume?...adica au un anumit numar de spire sau ture de care trebuie sa tin cont cand i pun la loc,cum e la surubul de co2 sau la ala de relanti de exemplu?Sau pur si simplu i infiletez cat de mult merg si gata.? Le infiletezi cat poti si gata, nu ai nici un reglaj in interiorul carburatorului pe care sa il strici, inafara de nivel (reglat prin strambarea bratului care tine plutitoarele). Scoti cablul de soc, desfaci capacul, si in interior ai 2 jiglere mari si lungi, le scoti, si sub ele, cu o surubelnita dreapta subtire mai sunt inca doua mici, pe alea le desfiletezi si le scoti cu o mina de pix ieftin pe care o infigi in ele si le scoti, in rest mai sunt 2-3 jiglere la vedere, le scoti si tu pe toate (notezi pe o foaie care unde a venit ca sa nu te incurci, oricum se gasesc datele astea pe www.oltcit.ro, nu-ti trebuie manual) dupa treaba asta suflii si tu carburatorul bine, il golesti si suflii canalele in care intra jiglerele pe care le-ai scos cu pixul, si montezi totul la loc. Inainte sa montezi capacul verifica functionarea cuiului, el trebuie sa coboare fff usor sa nu agate sau ceva. Poti sa scoti si "busonul" din dreptul stuturilor de tur/retur din capac sa vezi in ce stare e sita de acolo. Daca e naspa o poti scoate pana cumperi alta (presupun ca ai filtru de benzina oricum). Si cam asta e tot, la prima cheie o sa dureze ceva pana se umple carbul cu benzina iar. Nu umbla la reglaje sau la plutitori pt ca masina a mers bine inainte deci nu e de acolo. Bafta. jiglerele se monteaza simplu fara atine cant de ceva anume numai sa le pui fiecare in locul de unde l-ai scos. ai grija cu jiglerele ca sunt de diferite marimi( scrie pe ele 170-200-35-30-50-170-90-100), sa nu le incurci Si cum as putea sa suflu carburatorul si canalele?Ca jiglerele banuesc ca suflu pur si simplu cu gura in ele nu...: Filtre de benzina am doua...unul decantor si unul normal. Cu o pompa cu furtunul mai lung filtru decantor se desface si se curata daca emodelul demontabil daca nu se schimba sicelalalt se schimba.
la itrarea furtunelor in carb'mai este o sita in spatele unui dop demontabil cu cheia de ,,14''
demonteaza jiglerele si noteaza loculde unde le-ai scos si sufla cu o pompa sau aer comprimat fiecare canal . operatiunea cea mai simpla .

undeva pe forum este descrisa operatiunea de curatare detailata inclusiv spalarea cu decarburol
bafta Sau te duci la o vulcanizare, desfaci capacul carburatorului și dai cu aer.
Cu ocazia asta poți să faci aceeași treabă cu circuitele de benzină, tur și retur. Aha..multam fain! Pompa am...si din fericire,daca nu merge cu pompa,am si un omv chiar langa mine cu chestii din alea cu aer comprimat de umfalt rotile.Vulcanizare nu stiu unde e in timisoara,si chiar daca as sti ar fi chin si pt mine,si pt masina sa merg in asemena conditii prin traficul de aici in timpul zilei.Am sa vad ce rezolv si revin cu detalii.

Edit 1:Mda...am desfacut carbu..e mai simplu decat imi imaginam pe interior...problema e ca nu am putut desface decat alea doua jiglere lungi ca nu am la timisoara surubelnita destul de subtire cat sa intre pe canalele cellorlalte ...dupa ce am suflat in alea fara prea mare efect am remontat totul si am mai facut inca o desfundare barbara cu palma...Am reusit cat de cat sa stabilizez motorul dupa metoda cu palma...acum sta relantiul decent pe la 1000 si ceva de ture cu un sfert spre jumate de soc tras..dar dacal bag moare..si daca nul trag pana la jumate,daca-i dau blana pedala de acceleratie in podea brusc se balbaie 2-3 secunde,...da cateva rateuri in carb si deabia dupaia accelereaza...pana pe la 3 mii trebuie sa accelerez progresiv in conditiile astea ca altfel se balbaie.Cu socu tras cam jumate insa merge bine,dar tot nu e ceea ce trebe.Cel putin am depistat sursa sigura...garantat e o mizerie care se plimba prin voie acolo inauntru.Si chiar daca merge cat de cat,nu pot risca inca sa plec la resita asa cu ea,ca daca-si revine problema cu totul pe drum ce fac?Si din cate stiu daca mergi mult cu socul tras baga benzina in ulei...si sa merg asa 100 de km ar insemna sa-mi omor motorul si buzunarul Sper so rezolv eu cumva zilele astea...

Si acum intrebare intrebatoare:(nu ca as vreau sa ma bag sa desfac,dar doar din pura cruioazitate):care este defapt al doilea corp sau treapta a doua sau cum i so zice,ce mai trebuie desfacut sa ajungi la ea,si ce are in plus fata de corpul de sus,(care se vede cand desfaci capacul carbului)?adica ce jiglere si chestii?...ca eu m-am holbat azi ca prostu si mi-am framantat mintea,dar nam vazut nici un set de suruburi sau ceva de demontat ca sa ajungi la al doilea corp...ca eu ma gandeam ca desfaci capacu=>dai de primu corp...desfaci si primul corp=> dai de al doilea corp..sau de treapta a doua care sau cum o fi in care ajunge benzina la apasarea a mai mult de 3 sfert de acceleratie...dar nu vad unde ar putea avea loc al doilea corp..ca dupa ce desfaci capacul..locul ala e foarte adanc unde vine plutitorul si daca compari interiorul cu exteriorul,nu vad unde ar mai avea loc inca un corp,ca distanta e foarte mica pana la talpa carburatorului(locul unde se prinde de motor).Sau am inteles eu gresit notiunea de dublu corp?SI de ttreapta a doua?Si ea vine de la altceva?Si treapta a doua la apasarea acceleratie e echivalenta cu al doilea corp?/deschiderea celui de al doilea corp?SI ce se deschide mai exact cand intra treapta adoua?Pe unde incepe sa intre benzina in plus.?...Stiu ca par idiotice intrebarile..dar acuma ca l-am desfacut si am vazut cum arata am o gramada de neclaritati,si vreau sa stiu si eu exact cum functioneaza treaba. Gata...in sfarsit am rezolvat-o multumita domnului JorJ care m-a ajutata azi Se pare ca jiglerul de relanti era infundat complet...asta a fost tot.Multumesc tuturor inca o data! ...Si in special domnului JorJ-L
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Transmisie, Suspensie, Directie Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community