Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Alternator de Matiz pe Oltcit

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Am demarat operațiunea de adaptare a unui alternator de Matiz pe mașină încurajat de rezultatele pe care le-a avut un co-forumist.
Cam așa arată la el:


Așa că pentru început am achiziționat unul de pe piața liberă: 150 lei.
Problemele ar fi următoarele:
- trebuie făcute două distanțiere de 20 mm(problemă rezolvată; am găsit prin cutiile cu șuruburi)
- găurile pentru șurubul lung sunt tot de 8 iar șurubul original este de 10. Cred că o să lărgesc găurile alternatorului însă treaba e că în gaura de la suportul din spate e băgată o bucșă tăiată și cred că se va roti sau va ieși dacă pun burghiul pe ea. Ar mai fi soluția cu un șurub de 8 dar mă gândesc la faptul că în acest caz nu se mai centrează ca lumea pe motor din cauza găurii de 10 aflată pe suportul de pe motor.
- ar mai fi și mufa aceea cu doi pini, pentru care sper să fac rost de un ștecher original, ce sunt inscripționați cu literele L și R.
Astea cred că trebuie legate la priza originală de la instalația mașinii.
Ce-o însemna L și R și cum se leagă?
- mai trebuie și o curea nouă de alternator de Tico dar asta se rezolvă repede.
Uite și alternatorul:


Diferențe constructive:
Bre eu nu stiu care or fi alea doua fire,daca as avea o schema electrica de matiz in fata ar fi altceva...
Dar asa eu zic babeste,pornesti motorisca cu alternatorul pus si intai masori daca incarca(unele alternatoare se autoexcita ) ;daca nu incarca,atunci iei firele de pe mufa originala si le pui pe rand si vezi ce se intampla daca nu-i tarziu saptamana viitoare va pot da eu relatii avem matiz la firma

care ar fi avantajele ?

daca e cu autoexcitatie teoretic ar trebui ca o perie sa dea la masa si una la borna + comun cu bateria parerea mea pe ne vazute
barutzu a scris:daca nu-i tarziu saptamana viitoare va pot da eu relatii avem matiz la firma
care ar fi avantajele ?

Nu-i târziu.
E mai modern, mai fiabil. Scapi de problema releelor proaste.

Acum am observat că nu am poză cu spatele alternatorului.


În poza asta se vede și bucșa aia tăiată de care vă spuneam. Se conecteaza asa:
surubul gros la Baterie +
L la lampa indicatoare pentru incarcare de la bord
R la + dupa contact Eeeee!
Și firele astea au corespondență în cele două din ștecherul care intra în priza de pe alternatorul original?
Care e lampă și care e + pe acel ștecher? Pui contactul pe treapta a doua si pui un bec pe unul din papuci si la masa si afli imediat. Daca nu ma inseala memoria, galben e plus pe contact si verde e becul martor din bord.
Plumber a scris:
Ce-o însemna L și R...

Banuiesc ca "L" vine de la "left" (stinga) si "R" de la "right" (dreapta). Atentie!Becul martor din bord de la Oltcit functioneaza pe diferenta de potential si nu intre + si masa.
Laurentiu a scris:Banuiesc ca "L" vine de la "left" (stinga) si "R" de la "right" (dreapta).

Așa m-am gândit și eu dar a cui stângă și a cui dreaptă? http://www.autoshop101.com/forms/alt_bwoh.pdf pagina 3. Scuze de intarziere si de calitatea jenanta a pozelor facute de telefon.

M-am uitat si eu la al meu si firul de excitatie e pus la ''R''. Ca sa-l dibuiesti...cum a zis Cristi_s mai sus, pui contactu si pe care din ele ai 12v, ala e excitatia.

http://imageshack.us/a/img198/9798/ozfu.JPG
http://imageshack.us/a/img571/5673/qiov.jpg
http://imageshack.us/a/img802/4774/3lr3.jpg

Cureaua care din pacate nu prea se vede in poze este tot de Tico de 613 mm (sunt 2, una de 610 si asta de 613)

Spor la adaptat/montat Laurentiu, are dreptate , la unele inchizatori de la usi are acelas marcaj si reprezinta ;stinga si dreapta . La usi...in cazul unui alternator left si right n-are nici o logica . Dănuț, și la tine a fost șurubul lung mai subțire?
Cum ai rezolvat? In auto de fabricatie Romaneasca are logica si avind in vedere ca si Tico a fost fabricat in Ronania Bre eu pe toate reperele care sunt stanga dreapta(faruri,stopuri,cred ca mai sunt si altele) scrie "s" si "d" nu L si R ...iar la firele alea reprezinta Lamp si regulator...
iulicuta2000 a scris: firele alea reprezinta Lamp si regulator...


Eh, asa da!
Plumber, in partea de jos unde se prinde pe motor am folosit un surub mai lung m8 si l-am prins cu piulita originala in capat, iar in partea astalalta tot un surub m8 dar se infileteaza in alternator, nu tre' sa-i mai pui piulita. Probleme:
Ca să fie fuliile aliniate, treaba arată cam așa:


Din câte am observat ține aici:


Nu înțeleg ce este cu șurubul acela acolo că l-am scos și nu s-a desfăcut nimic.
Chiar și după ce l-am desfăcut tot nu se așează așa că va trebuie să polizez din alternator:


Acesta nu-i motorul meu, este acel motor de gsa din fiare. Inseamna ca asta de Tico e putin mai mic (ce-i drept e de 50A nu de 65A) eu singuru lucru ce l-am polizat a fost o ureche de prindere ca sa se infileteze piulita mai mult...asta ca nu am gasit un surub mai lung...vad ca tu ai gasit. Iar la carcasa nu am polizat nimic, a intrat perfect...fulia era perfect aliniata cu cea de la elice. In afara de acele 2 distantiere si un surub mai lung daca gasesti, la asta de Tico nu tre' sa mai faci nimic altceva.

ps: incearca sa-l pui de forma si pe masina...sa nu ai probleme sa-ti atinga in tabla aia de protectie din fata Surubul ala tine cele 2 semicartere ale motorului si tine de etansare. Mulțumesc Dane! Treaba șade cam așa: a sosit Tico la remat și s-a arestat alternatoru.
Dupe o examinare amănunțită s-au constatat următoarele:
1. alternatorul de Tico este mai subțire decât cel de Matiz.
2. fulia alternatorului de Tico este mai mică decât cea de Matiz. De fapt fulia alternatorului de Tico este la fel ca cea a alternatorului de Oltcit(o merge și cureaua?)
3. are mufă cu doi papuci "tată" dispuși perpendicular unul pe celălalt. Cel vertical este notat L(lamp presupun) iar cel orizontal este notat IG(ignition sau.... ceva, cred)
Așa că treaba s-a simplificat.
Duminică sper să fac adaptarea.


Scuzați calitatea! S-au făcut cu telefonul la bec de 60W și la lumină de lanternă frontală.

(vând alternator Matiz sau schimb cu alternator Tico)
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community