Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

probleme incarcare baterie

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Buna ziua

In ultimul timp ma confrunt cu o problema pentru care am obosit sa mai caut solutii .... Daca s-a mai lovit cineva de asa ceva va rog sa ma anuntati.

Pana acu' ceva vreme baterie fierbea constant (alternatorul incarca pe unde va pe la 17 V) , apoi am schimbat regulatorul de tensiune cu unul nou. O perioada a mers perfect cu consumatori incarca 13.5 fara se duce pe la 14.2 . De vreo 2 saptamani baterie este subincarcata . Tensiunea curentului este constanta dar nu depaseste 12 V .

Daca puteti sa ma ajutati cu vreo sugestie astepta raspuns. Alternatorul este dus,cel mai probabil releul de incarcare sau puntea mare de diode,rezolvarea este un topic mai jos,alt alternator... Incearca si schimba releu prima data , puntea mare nu se duce asa usor Multumesc pentru sugestii.
misu_gane a scris:Pana acu' ceva vreme baterie fierbea constant (alternatorul incarca pe unde va pe la 17 V)
Puntea mare de diode din cadrul alternatorului e dusa. Una sau mai multe diode impuscate. Curentul nu mai este redresat.

Inlocuieste diodele si apoi verifica incarcarea. Daca incarcarea nu este in limite (min. 13.8V si max. 14.4V), inlocuieste releul regulator. Si daca il repari + costul unui nou releu sunt foarte mari sanse sa tot nu incarce cat trebuie.
Solutia, cum a zis si Iulicuta, un topic mai jos si alt alternator...de Tico, Matiz. Sunt mult mai fiabile si pentru 150-200 ron cat costa unu...eu cred ca merita investitia Daca incarca 17 V inseamna ca puntea de diode cea mare ( 6 diode ) nu e arsa , nici puscata . Puterea alternatorului excitat direct cu 12 v trebue sa debiteze 17 v si la cati amperi e fabricat in confornitate cu tipul de alternator . Incearca sa exciti alternatoru cu un bec de far de 45W ( faza scurta la becul de far fabricat de Fieni cel care se foloseau la Dacie ) , Daca reusesti sa faci acest lucru ( pentru mine e usor) Alternatoru va debita 15 V in loc de 14,2 - 14,4 . Daca vrei sa incerci , mai intreabama , sa nu-mi racesc gura degeaba . Problema mea actuala este ca alternatorul imi incarca bateria cu fix 12V . Acest lucru se intampla fara nici un fel de consumator.


Precizasem in mesajul initial ca supraincarcarea a fost o problema care se rezolvase dupa ce i-am schimbat releul de incarcare cu unul nou nout, dar acu am dat din una in alta .

O sa caut un releu nou de incarcare . La fix 12v ,inseamna ca nu-ti incarca deloc , e pe post de intinzator de crea , atit lucru face ! Presupun că acesta este un releu de încărcare. Cunoaște cineva modelul și ce rezultate dă adaptat la Oltcit?
Click pentru a vedea imaginea in marime naturala 
Click pentru a vedea imaginea in marime naturala 
Click pentru a vedea imaginea in marime naturala 
Click pentru a vedea imaginea in marime naturala  o fi de dracie ceva poti sa pui si releu de nava mama,alternatorul de oltcit tot slab o sa incarce... Furați curent, ca de obicei. Mult prost și fără rost.

După ce ai ucis bateria atâta timp în 17v, mai ai pretenția să țină?

Tensiunea de 14,5 este deja maximul de tensiune ce o poate înghiți un actumulator de 12 nominal.

Ia pune o baterie bună și problema dispare. Da este releu de incarcare ellectronic universal , sai zicem . Am folosit acest model de releu dar nu am fost multimit de ele , mai esteun model identic dar cu un fir care e bine sa-l legi la plusul ( borna 15 ) de la bobina de inductie , acest model la care ma refer a dat mai mult randament si la-m folosit si pe Oltcit . Daca ai incarcat bateria la 17 V mai mult timp , ai cam SULFATATO , adica ai cam omorato , pune allta baterie . ce aveți bre cu 17V!?
al meu încarcă 14,5(aproape) și când aprind luminile 13,8-9.


Aaaaa! Voi răspundeți la mesaje de acum un an.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community