Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

carburator

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Motor
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Hei salut as ori si eu sa stiu daca se mai regleaza carburatoare de oltcit si daca da unde as putea sa il mai reglez inca fiindca am probleme cu el imi ineaca cand pornesc dar doar cand e rece si trebuie sa merg cu socul tras aproape la maxim insa dupa 10-15 minute cand se incalzeste motorul merge perfect
Ajutati-ma putin va rog De cat timp ai Oltcit?
Cum pornesti motorul la rece?
Cu motorul cald face figuri? In Brasov sant 2 locuri unde sr regleaza carburatoare , cel indicat ar fi cel din triaj in spate la garaju IJTL autobuze la servisul Etax la Negotei Traian , fost reprezentant Carfil Servis . Altu , in spate la magazinu Onix , fort angajat la standul de probe si reglaj carburatoare Carfil . Ambi au lucrat cu mine la Carfil Brasov in standul de probe si teste pe timpul cand se fabricau carburatoare de Oltcit , Au standuri de reglaj si detin parametri pentru reglaj la Oltcit multumesc alexandru pentru sfat si daca imi poti lasa adresele si numerele de telefon la care ii gasesc ar fi genial
George de fapt olcitul este al bunicului meu il are de vreo 25-30 ani insa a mers impecabil insa face figuri doar la rece
chestia simpla este ca daca schimb bujiile merge perfect si porneste la prima cheie insa daca las masina 3-4 ore fara sa o pornesc am bujiile negre si ude si nu pot sa pornesc de nici un fel+ca mai si ineaca masina cand o pornesc la rece deci chiar nu stiu ce sa ii fac m-am gandit ca poate o fi din carburator dar nu stiu ce sa zic astept pareri Să fie cuiul pontou? Cuiul pontou sau plutitorul spart sunt cauzele, dupa mine Si dca ar fi cuiul pontou sau plutitorul se pot inlocui usor sau greu???
sincer sa fiu de ele nu stiam nimic nici macar ca exista si se pot schimba sau se mai gasesc inca in magazine???
si in caz ca nu sunt ele de vina ce altceva ar mai putea fi fiindca ma omoara rau masina asta si am nevoie de ea ca de ochii din cap
stiu ca nu e rentabil sa ti un oltcit pentru ca consuma mult si alte lucruri dar mie imi place masina asta si vreau sa o repar cat mai repede. multumesc
mitzamitza99 a scris:.......sincer sa fiu de ele nu stiam nimic nici macar ca exista....................................
mie imi place masina asta si vreau sa o repar cat mai repede....


1.
2. din câte spui s-ar putea să nu fie pentru tine mașina asta, dar dacă ești hotărât trebuie multă răbdare și documentare.

Dacă deschizi secțiunea "Consum circuit de benzină", s-ar putea să găsești toate amănuntele de care ai nevoie.

Și nu în ultimul rând trebuie să îți spun că stai rău de tot cu exprimarea.
Încearcă să rezolvi aspectul ăsta pentru că s-ar putea să nu te faci înțeles. Se schimba usor aceste piese. Daca chiar iti place Oltcitul, iti recomand sa te apuci sa inveti ceva mecanica, astfel nu te prea vad bine.Cand ai timp intri pe forum si te mai ducumentezi, asa incetul cu incetul Foloseste functia cautare si vei gasi toate informatiile de care ai nevoie http://forum.oltcit.ro/search.php
Indicat ar fi sa faci rost si de o carte tehnica Oltcit.
Asa am fost si eu la inceput, nu stiam nimic, dar cu ajutorul forumului am invatat foarte multe lucruri noi. Adresele nu le am , nici nr de telefon dar tiam explicat destul de clar unde sant servisurile , intraba pe or cine si vei gasi usor . ex , intrebi unde e magazinu Onix , sau garaju ILTL , intrebi pe soferi de autobuz de la transport calatori local , cum intri in Brasov din directia Canpul lung pe partea dreapta ai cap de linie de transport in comun si te indruma ei , e voarte usor sau cauta pe harti din Google. Plumber , omu a spus foarte clar da nu se pricepe si nu stie sa se exprime in termeni cat de cat mai clar , eu lam inteles ce a vrut sa spuna si de acea iam recomandat sa se duca acola , de preferinta cu masina , ei demonteaza carburatoru ,il repara sil terteaza pe banc si pe urma il pune pe motor si ajusteaja relantiu si regleaza si avansu , sa fie omu multimit si sa mearga motoru bine , sant specialisti in carburati , nu fac alt ceva decat carburati , in cea ce priveste invatatul de pe forum , daca nu ai ideie de mecanica ,nu prea ai ce invata , dupa ce inveti ce face cele 2 mecanisme si 4 instalati din conponenta motorului , atunci va fi mai usor . Sucses !
:lol: :lol: :roll: :?: multumesc de sfaturi si am sa ma apuc de invatat mecanica pe oltcit ca eate o masina geniala insa daca nu o cunosti ....nu va merge niciodata bine Mecanica e tot mecanica , intradevar Olcitul e un pic mai pretentios decat o Dacie , in special la carburatie si aprindere dar daca conbini teoria cu practica ( avand in vedere ca ai si pe ce sa faci practica ) ai toate sansele sa prinzi repede . Si nu uita baza unui motor ; Motoru e un ansamblu de 2 mecanisme si 4 instalati , care transforma energia chimica in energie termica si aceasta in lucru mecanic ; Asta am invatat in urma cu 38 de ani si am inteles ce rol are fiecare . Restu e doar experenta , Iti doresc SUCCES !!!! hey as mai avea o intrebare cum pot sa fac aprindere scanteia sa mearga pentru ca eu cred ca de la aia e ca nu face bine aprinderea deasta imi tot ineaca si nu porneste mereu si chiar nu stiu cum sa fac si mai am o intrebare la carfil sa merg in brasov meerg doar cu carburatorul sau merg cu masina ??? ce model de oltcit ai?
dar aprindere?, clasica sau electronica?
la carfil nu se mai fac demult lucrari, mergi la tipii care au lucrat la carfil, ideal ar fii sa iei si masina ca sa iti regleze carburatorul dupa motor fiindca tu nu mai ai motorul nou........ am un oltcit club 12 r si chiar as vrea sa o repar si sa mearga ca atunci cand era in tineretea ei si are doar 75.000 km facuti asta mor eu pe ea ca are f putin si ce sa fac sa o dau la rabla pt un tichet dinala amarat??? nu se merita si sa mentionez ca are aprindere pe platini si cred ca de acolo o fi problema eu chiar nu mai inteleg nimic.....
omule, daca vrei sa mai tii masina asta mult si bine, vorbeste corect in primul rand
nu are cum sa existe pe lumea asta oltcit club 12 r, poate ai oltcit club 12 trs, specific, cu motor de 1299 cmc si cutie in 5 trepte, dar, daca zici ca ai aprinderea pe platini e 11R modelu, sau se poate sa fie trs si sa fii avut aprinderea schimbata in trecut........
pana la urma urmei, problemele tale tin de carburatie si aprindere
monteaza o aprindere electronica de trs ( nu utilizeaza platina, are modul ), ia la puricat carburatorul, fa-l bucati si desfunda-i fiecare jigler in parte, uita-te la cioc daca pulverizeaza calumea, deasemenea la garnitura sa daca etanseaza corect sau daca o mai are, daca nu cumva o avea pasla , verifica cuiul poanto, vezi nivelul la benzina, desfunda cu o sarma de cupru turul si returul etc.
Totusi, trage-i cateva poze la masina sa ma conving si eu ce fel de oltcit este ca din vorbele tale nu inteleg nimic! stiu cristi m.am exprimat ca naiba e un club 11 r si are cutie in 4 trepte nu e trs as fi vrut eu are motor de 1299 si am curatat carburatorul acum 2 saptamani l.am luat la puricat fiecare piesa si jicler in parte chiar nu stiu ce ar putea fi stau si ma gandesc ca poate reglajele nu sunt facute bine sau r ceva la aprindere si apropo ca ai pomenit de aprindere cum pot sa o schimb cu una electronica si care ar fi diferenta intre cea cu platini si cea electrica??? daca spui ca ai 11r, inseamna ca ai motor de 1129, nu de 1299, iar daca ai cutie in 4 si motor de 1299 te cam rupe la consum daca nu mergi in turatiile normale
diferenta dintre aprinderi e ca cea pe platina e cea mai cacacioasa, cedeaza usor si cam repede, adica daca ii bagi benzina proata se impusca platinile, pornirea este un pic mai greoaie etc, iar cea electronica nu prea te lasa in drum fiindca utilizeaza un modul electronic in loc de platina, are o bobina de aluminiu pe care sta modulul si preia caldura de la acesta si o transmite pe toata masina, porneste usor chiar si la temperaturi joase daca este reglata cum trebuie etc.
Daca tot spui ca ai umblat la carburator, eu totusi cred ca ai incurcat borcanele, adica in speta ca acele jiglere au pe ele notate diverse marimi gen 50, 30, 35, 180, 200, 170, 40 etc, sa nu le fii incurcat. cristii am avut grija cum am montat jiclerele chiat mi.am facit o schema cum erau si ce nr aveau sa nu le incurc sau altceva + ca posibila aptinderea scanteia sa fie problemai + ca trebuie sa merg la brasov sa imi regleze aia carburatorul pe si are cutie banc si da motorul e de 1299 si are cutie in 4 viteze si daca e carburatorul reglat nu consuma deloc mult 8,5-9 % in oras si 6-6.5 in afaraa asta e consuma mai mult dar merge foarte frumos cand e reglata si mai am o intrebare cristii da schimb aprinderea cu platini cu cea electrica nu afecteaza nimic altceva nu adica ma refer la faptul ca nu trebuie sa modific decat aia dar ma gandesc daca mai e ceva pe legaturi sa nu afecteze la o astfel de motorizare si carburatie Nu este nicio problema la schimbatul aprinderii, tu schimbi delco-ul si bobina cele clasice si pui aprindere electronica, adica tot un delco asemanator , cablaje, modul, bobina de aluminiu si bobina de inductie si te uiti si tu pe forum cum se leaga firele de curent la bobina pentru aprinderea electronica dar sa ii pui bobina de trs nu de 1100.
Ca sa-i reglezi aprinderea, bagi o surubelnita in gaura de langa filtrul de ulei si invarti cu manivela pana intra in gaura volantei, montezi delco-ul dar nu il stangi de tot, pui contactul pe treapta a doua, scoti o fisa, o pui pe fier la o distanta de vreo 1 cm si invarti de delco in stanga si in dreapta, unde iti da scanteia, acolo il stangi pe motor, iar daca nu da, mai repeti odata operatiunea, scoti surubelnita cat sa iese din gaura, invarti putin cu manivela pana intra iara si trebuie sa mearga.
Eu asa fac si vezi daca iti merge sa nu uiti sa scoti manivela din rac si surubelnita din volanta merci mult de sfat am sa incerc sa fac cum ai zis si apropo daca pun de 1100 sau cum ai zis ce se intampla nu merge sau ce ca eu am schimbat ofata dar nu mai stiu de care am pus dar ma uit pe ea sa vad de care e ca poate deasta nu imi porneste Refa din nou carburatoru , posibil sa fi inversat jiglerele , ia de pe sait , cum sant inperechiate jiglerele , ar fi o cauza , in cea ce priveste aprinderea , ia legatura cu nu mecanic care se pricepe la delcou , fie si de dacie ( electrician ) vezi si ordinea de aprindere ! La Brasov , nu cauta la fostul Carfil , sa desfintat , unde tiam zis sant cei care au lucrat la servisul de carburatoare si garanti Carfil Functioneaza cu cu bobina de 1.1, dar cu bobina de 1.3 va functiona mai bine deoarece are o intensitate mai mare a curentului. alex am sa incerc unde mi-ai spus tu in brasov si chiar as dori sa ajung acolo pentru ca ei stiu mai bine despre ce este vorba si george am bobina de 1100 din cate stiu si nu stiu unde gasesc una de trs pentru ca as schimbao dar nu am de unde sa iau una buna asta e problema vre-un service pentru oltcituri nu mai exista stiu ca era unu pe la craiova unul dar e departe ma gandeam ca poate exista unu mai aproape de brasov pe aici Fă-mi o ofertă pentru bobină. Vezi ca condesatoru de Olcit e un pic mai mare nu e la fel ca si cel de dacie , schateia ne trebue sa fie asbastra , ci un pic rosiatica ,conteaza foarte mult . Ce cod are bobina de inductie , ce tit de delcou ai, cod, si vezi pe sait ce piese ai nevoie conforn motorului , conteaza mult . gasesti la baieti piese bune . Plumber are piese bune si e serios , mai sant si multi alti . Eu revin in tara la sfarsitu luni sau inceputul luni Mai . daca vi atunci te ajut e cu aprinderea , am delcou sh cu sigilurile de reglaj a avansului centrifugal intacte . Am si eu o problema , cred ca e de la carburator ! cand fac o parcare , o iau usor cu sprituri si cred ca se ineaca ca moare instant , o pornesc , iar moare , sa nu mai tina gascanu ? pai alex unde stai in ve zonaca as vrea sa vezi odata masina sa vezi cum se prezinta deci e impecabila fara rugina fara nimic doar problemele de le.am enumerat mai sus si am sa vb si vu plumber daca zici ca are piese bune si e serios a si mai am o intrebare nu despre motor sau altele dar as vrea sa pun o alta statie pe masina ca asta de o am e veche rau si imbacsita si nu mai merge e cu caseta drq si as vrea sa pun altul de ce mufe ce prinderi spuneti.mi daca stiti cam ce s.ar potrivi si cum as putea sa il pun păi depinde ce aparat îți pui pe mașină. Se potrivește după buzunar. De exemplu eu am un mp3 player Blaupunct cu care sunt/erau echipate Loganurile.
În principiu toate aparatele(cd player, mp3 player) au mufe standard. Cu legarea mufelor la instalație e altă poveste. Trebuie să ai un plus pe contact, un plus permanent, un plus de la poziții și, bine-înțeles, un minus, din câte îmi amintesc. Pe lângă asta mai ai și mufa boxelor care și ea este standard.
Totuși mai caută și tu prin forum că avem subiectele astea dezbătute. Gasesti pe la magazinele de electrice...mufe standard pentru cd-playere auto...e 2 in 1..una e pentru boxe, cealalta e pentru alimentare, ca sa nu stai sa dezlipesti la fire daca vrei sa-l dai jos vreo data..costa vreo 7/10 lei.

Cat despre cd-player..cum a zis si Plumber, merg puse mai multe modele...depinde de buget! hai sa zicem si daca ar fi firele cum le leg pentru ca din cate am auzit ca e un + si un - de unde stiu unde sa le pun pe fiecare ca daca le pun invers intensitatile mai mult ca sigur ard ceva si deasta v-am intrebat si mai am o intrebare stiti ca oltciturile au boxele alea ale lor mici de la picioare oare cati w au ??? omule, fa-ti tu masina, rezolva problemele si dupaia vorbesti de muzica
in felul asta vom ajunge ca daciotii Daca vrei sa se auda bine, arunca difuzoarele originale

Omule! Fratele meu alb!
Mai caută totuși prin forum că găsești ceea ce te interesează.
Iar pentru probleme diferite avem capitole diferite pe forum.
Folosește-le!
mitzamitza99 a scris: firele cum le leg pentru ca din cate am auzit ca e un + si un - de unde stiu unde sa le pun pe fiecare?


Daca pui invers firele de la boxe nu se intampla nimic..doar ca o sa se auda ceva mai clar daca le pui cum trebuie. Cat despre alimentare...ar trebui sa gasesti cel putin un fir cu + pe sub bord...cu un aparat de masura verifici. Daca nu ai, tragi de la baterie un + si un - si cu ajutorul schemei puse de Plumber mai sus ar trebui sa fie floare la ureche! merci de sfat dar acuma nu mai porneste de niciun fel apropo am auzit ca e pe la slatina un service de oltcit as dori sa stiu pe unde se afla si dac aputeti sa imi dati un nr de telefon sa vorbesc cu dansii
mitzamitza99 a scris:acuma nu mai porneste de niciun fel

Daca ar face toate mustele miere .................... s-ar gasi si pe rahat.

mitza, pune mina si citeste ca forumul e plin de de tot felul de informatii utile insa cel mai bun "sfat" ti-l da "biblia" (manualul lui T. Canta.) frate vreau sa stiu doar ce service e la slatina si mai repara oltcit.uri atata nu altceva ca singur nu am cum sa o fac si am nevoie urgent de masina atata am nevoie acuma ca dupa ma pot baga sa o fac singur dar am nevoie cat mai repede de ea si la service acolo stie direct ce are asa pana ii dau eu de cap dureaza si nu pot astepta astept mesajele voastre si daca puteti sa imi dati adresa si un nr de telefon unde ii gasesc ar fi super multumesc mitzamitza99, Fate ,nu te supara dar cred ca vrei sa testezi bunatatea celor de pe forum . Cum te-a sfatuit Laurentiu ,Bratosin ,Plumbersi alti , pune mana si invata putina mecanica , am lucrat in zona Slatina circa 5 luni , in anul 1994-95 ,dar nu prea am vazut Oltcit, de servis nici vorba , vezi ca si la tine in oras ai mecanici buni , imposibil ca dintre cei care au lucrat la uzina sa nu gasesti un benzinar ( mecanic pentru masini pe benzina ) . Vezi ca in momentu in care dai la automat nu ai benzina sau scanteie , un mecanic bun cu experanta isi de seama si nu bajbae aiurea . Citeste pe specialitati ( instalatie electrica , consum de carburant ) si nu le amesteca , ai sub pagini la fiecare in parte daca stai si te documentezi vei invata totu despre Oltcit Tot manualul de reparati e explicat pe indelete .De ce sa te duci pana la Slatina dupa vorbe spuse de unu si altu in coltu strazi . Pune intrebarea la subiectul aferent , carburator -la consum de conbustibil, aprindere - instalatie electrica , si toate la sub pagina aferenta , apare pe sait nu te speria ca nuti vede cineva intrebarea , ea apare si e marcata , Vei primi raspunsu pront , Vezi ca faci saitu varza si atunci Moderatori sant obligati sa-ti stearga intrebarea si nu va mai apare , In concluzie , PUNE INTREBAREA LA SUBIECTU RESPECTIV Si incearca sa te documentezi inainte . fratilor haideti sa va spun ce am facut
am gasit prin garaj niste bujii vechi romanesti synterom si m-am gandit sa le pun pe masina tinand cont ca nu mai pornisse de vreo 4 zile
ce sa va spun ca dupa ce am pus bujiile astea (tin sa mentionez ca sunt de peste 15 ani) a pornit la prima cheie masina si nici nu suteste motorul merge atata de frumos cu ele si nu mi-a venit sa cred ce se intampla acuma astept maine sau poimaine sa vad daca mai merge pornita la rece
app multumesc tuturor celor care m-au ajutat cu sfaturi insa nu am facut nimic din ce mi-ati spus am lasat-o asa cum era si vad ca acuma chiar a mers am sa va anunt maine sau poimaine de rezultat pai tu nu ai facut nimic din ce am spus noi fiindca nu ai detaliat corect si nici unii dintre noi nu prea am avut cum sa te ajutam
bujiile alea le-ai curatat si tu?
dar scanteie dau?, le-ai verificat?
Cristii a scris:daca spui ca ai 11r, inseamna ca ai motor de 1129, nu de 1299, iar daca ai cutie in 4 si motor de 1299 te cam rupe la consum daca nu mergi in turatiile normale

diferenta dintre aprinderi e ca cea pe platina e cea mai cacacioasa, cedeaza usor si cam repede, adica daca ii bagi benzina proata se impusca platinile, pornirea este un pic mai greoaie etc, iar cea electronica nu prea te lasa in drum fiindca utilizeaza un modul electronic in loc de platina, are o bobina de aluminiu pe care sta modulul si preia caldura de la acesta si o transmite pe toata masina, porneste usor chiar si la temperaturi joase daca este reglata cum trebuie etc.
Daca tot spui ca ai umblat la carburator, eu totusi cred ca ai incurcat borcanele, adica in speta ca acele jiglere au pe ele notate diverse marimi gen 50, 30, 35, 180, 200, 170, 40 etc, sa nu le fii incurcat.


iar vb prostii ...credeam ca te-ai desteptat ...

1. Cutia in 4 nu te rupe la consum daca nu mergi in turatii normale ...iti consuma mai mult la drum lung ceea ce e o mare diferenta

2. platinile se impusca din cu totul alte cauze (reglaje incorecte) ..nu din cauza benzinei proaste

3. ce e aia bobina de aluminiu pe care sta modulul? ... poate radiator de aluminiu si rolul e de racire a modulului nu de a incalzi caroseria ..e o diferenta de nuanta lancer ai dreptate acuma si sa clarificam am motor de 1129 cmc cu cutie in 4 viteze si aprindere pe platini si pana acuma nu s-a defectat aprinderea decat odata cand am schimbat delcoul sau bobina nu mai stiu sigur cu unu de dacie parca ma gandesc doar ca fisele nu mai sunt bune ca daca schimb bujiile merge boboc sau poate fi din bujii dar am cautat dinalea bune poate bobina ..delcoul in nici un caz ... pentru ca nu se potriveste ..

in alta ordine de idei problema ta poate fi din mai multe parti ...nu neaparat numai din aprindere sau numai din carburatie ... dar pana elimini pe rand problemele nu rezolvi nimic ...

dar avand in vedere ca din cate se vede nu le prea ai cu mecanica si pui urechea la tot ce auzi ... sfatul meu ..gaseste un mecanic bun de oltcit ... unul care sa iti si explice ...

deci in prima faza pregateste-ti un delcou bun clasic ..cu platina reglata corect, o bobina buna ..eventual masoara si rezistenta pe fise ... bujii noi bune ..sau vechi dar care stii ca merg ok (curatate cu distanta reglata corect) ..apoi inlocuieste-le pune la punct aprinderea ... avand in vedere ca e aprindere clasica merge mai usor metoda cu becul mai ales pentru incepatori dar ai grija la blocarea volantei ca pistonul 1 sa fie in compresie ... pentru tine sa iti fie usor ... luleaua delcoului spre contraaripa stanga jos

daca tot asa se manifesta ..nu ai alta sansa decat sa reglezi si carburatorul ...

oricum se poate sa nici nu pornesti corect motorul si sa o inneci ... hei cred cred ca am rezolvat cumva se pare ca erau bujiile proaste adica de cand le-am pus pe astea sinterom adica de vreo 2 zile porneste la cheie deci nu ineaca nu face figuri merge rotund si asa cum trebuie nush ce aveau am avut bujii champion din franta aduse de un prieten si altele bosh cica erau cele mai bune ..... oricum cu astea de 15 ani made in romania sa mearga perfect deci ce se facea pe vremuri a fost bun acuma fac la misto tot incercand sa faca bani usori

Frate, ce o fi asa de complicat un Oltcit !? Motorul e aproape ca unul de drujba, grosso modo vorbind.

Masini complicate sunt cele din generatie noua cu injectie secventiala s.a. care au 'nspe mii de senzori, mufe etc, nu Oltcit-ul. SE PARE CA BUJIILE ERAU DE VINA TINAND CONT CA LE-AM PUS PE ASTEA SINTEROM DE 15 ANI SI MASINA MERGE LA PRIMA CHEIE INDIFERENT CATE ZILE O LAS DE MARTI SAU MIERCURI NU AM PORNIT-O SI AZI A PORNIT LA PRIMA CHEIE DECI AS DORI SA STIU DACA AVETI BUJII SINTEROM NOI DE VANZARE SA IMI LASATI NUMELE SAU NUMARUL DE TELEFON SAU CONTACTATI-MA PE PRIVAT MERCI Subiect...predicat...semne de punctuatie...gramatica...
VIATA E GREU ! casairomanulsistiesaseexprimeprinviugraisiscris.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Motor Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community