Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

ULEI FOARTE IEFTIN PT OLTCIT

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Diverse
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
am avut nevoie zilele trecute de un ulei f, ieftin (pt a circula cu el max 300km) dar totodata sa nu fie o porcarie si am gasit un ulei surprinzator de bun la pretul de cca 45 lei 4 l. acesta este fabricat de LUBRIFIN si se numeste VERSUS PLUS 15w40. este un ulei romanesc fabricat de un producator vechi in domeniu. dupa ce am parcurs peste 100km nu am observat nici o modificare a culorii sau a viscozitatii acestuia. consider ca este o solutie foarte buna de "avarie" iar daca alaturat de acesta se mai adauga si un aditiv de ulei cu bisulfura de molibden de la LIQUI MOLY, consider ca este solutia ideala dpdv mai ales cost pt motoarele de oltcit cu multi km.

http://www.norauto.ro/catalog_produse_afisare_produs.php?cod=311332&data=uleiuri_autoturism.xml

http://www.autolubricants.ro/produs/133/liqui-moly-oil-additiv-2182-300-ml/


acesta este un sfat, asa ca tratati-l ca atare. p.s. nu uitati ca inaintea golirii carterului de uleiul vechi sa spalati interior motorul cu cca 2l de motorina ce ii adaugati direct peste uleiul vechi in mororul prealabil incalzit, apoi dati la manivela sau la automat(dar cu bujiile scoase citeva secunde) pentru ca amestecul rezultat sa patrunda in tot motorul, apoi goliti baia de vechiul ulei.(personal las acest amestec o zi si o noapte timp in care de vre-o 4-5 ori mai dau la automat pt o spalare mai eficienta) nu este deloc recomandat sa porniti motorul cu cei 2l suplimentari de motorina in el! Octavian, dacă motorul este încălzit nu prea e bine să scoți bujiile, din câte știu.
Nu e mai bine să scoți doar fișa centrală? scopul este ca electromotorul sa invirta cit mai usor motorul (scotind bujiile nu mai exista compresie in cilindrii) ca totusi acesta sa atinga o turatie suficienta cit pompa de ulei sa conduca uleiul prin toate canalele, dar totodata sa nu atinga turatia de ralanti ce este destul de mare cit sa produca uzuri premature din cauza caldurii produse si unui lubrefiant si diluat si uzat. motorul trebuie sa fie cald deoarece astfel circuitul de ungere este deschis in intregime, motorina astfel ajungind si in filtrul de ulei si implicit si in radiator, stiut fiind faptul ca la rece clapeta bimetal din blocul motor scurcircuiteaza lungimea circuitului de ungere eliminind filtrul de ulei si radiatorul. cit priveste scoaterea bujiilor la cald din motor, acest lucru nu este deloc contraindicat daca atunci cind au fost montate li s-au aplicat pe filet citeva picaturi de ulei de motor si bineinteles au fost strinse la cuplul normal. daca in schimb bujiile nu au fost scoase de fff mult timp si nu au fost lubrefiate la montare pe deasupra fiind si strinse in dusmanie, atunci intradevar la desfiletare chiar daca este facuta la rece si nu numai la cald este posibil ca bujia sa iasa cu tot cu filetul de aluminiu din blocul motor. eu alte impedimente nu cunosc.
Octavian a scris:motorul trebuie sa fie cald deoarece astfel circuitul de ungere este deschis in intregime...
Regula valabila doar in cazul utilizarii uleiului de motor simplu. In cazul "tratarii" uleiului cu cei 2 litri de motorina, regula asta NU e obligatorie pt ca uleiul astfel tratat devine desul de subtire pt a patrunde pe orinde. Nu bagati motorina in uleiul de ungere, motorina este acida si riscati sa compromiteti motoru. Sant soliti speciale puntru curatat motoru la interior. motorina din contra nu este acida este un produs inferior rafinarii petrolului, are de asemenea cifra octanica mica, ea din contra ajuta la ungerea segmentilor motoarelor diesel, de asta acelea (fata de benzina) permit sa aiba si factori de compresie mai mari si cu toate acestea nu se uzeaza atit de repede. tot de aceea ea fiind uleioasa ajuta la curatarea motorului prin miscare la o turatie f mica protejind astfel piesele impotriva uzurii.
da exista produse de curatare dar acestea au 2 inconveniente: 1 cost foarte mare (comparativ cu motorina) 2 contin toluenti foarte puternici care pot afecta garniturile de cauciuc imbatrinite si nu numai, iar in urma folosirii acestuia pot aparea scurgeri de ulei. de aceea uni producatori ce se respecta (liqui moly), realizeaza 2 tipuri de aceste solutii, una pt motoare vechi si una pt motoare noi. oricum am privi logic nu are ce sa dauneze 2 litri de motorina amestecati cu 4 de ulei si tinuti intr-un carter intre 10 min si 12 ore dupa preferinta. solutia este folosita cu succes de la inceputurile automobilismului, asa ca nu inventam noi roata acum si de ce atunci cind un lucru este bun sa-l schimbi! sint curios care ar fi logica sa dai 45 lei pe un ulei de 4 litrii si totodata sa cumperi o solutie de 300ml care costa cca 40lei cind 2l de motorina fac exact acelasi lucru si nu distrug garniturile?
oricum ideea subiectului era ca posesorii de oltcit cu un buget redus sa poata schimba un ulei cit de cit de calitate, evitind astfel turcismele contrafacute de pe piata ce mai poarta si nume sonore pe deasupra. Lubrifinul a fost cel mai folosit ulei de catre toti proprietarii de oltcit-uri inca de la inceput asa ca nu este un ulei nou descoperit.
Si da, este bun cam pentru maxim 4000 de kilometrii in conditii de mers batraneste.
Cristii a scris:Lubrifinul a fost cel mai folosit ulei de catre toti proprietarii de oltcit-uri inca de la inceput asa ca nu este un ulei nou descoperit.
Si da, este bun cam pentru maxim 4000 de kilometrii in conditii de mers batraneste.


asa este si nu am afirmat ca l-am descoperit eu ci ca doar l-am gasit la un pret foarte mic, de unde si recomandarea mea. Pentru 500km as pune si eu un ulei prost,dar la fel de bine as pune un ulei scump daca masina o sa stea ceva timp trasa pe dreapta daca uleiul este prost dar nears atunci poate sta la nesfirsit nefolosit notorul ala ca nu pateste nimic, este ca in cazul in care pastrezi un set motor nou in cutie dar totodata il si lubrefiezi ca sa nu rugineasca de la umiditatea din atmosfera. Un dezavantaj al acestui ulei e ca provoaca niste depuneri de zici ca ai bagat pamant in motor.
Eu folosesc Aral 10w40, pe care il gasesc la unele magazine cu 90lei 4L.
Legat de spalarea motoarelor pe interior, trebuie sa ai grija ce faci ca risti sa faci mai mult rau decat bine.
E interesanta ideea cu motorina si nu vad nici un risc daca nu pornesti motorul. de regula orice ulei fara pretentii daca il ti mai mult de 2000 pina la 5000km (in functie de stilul de condus si uzura motorului) pateste la fel, isi pierde relativ repede proprietatile. Eu cred ca uleiurile "moderne" oricat de ieftine ar fi,minerale nu mai sunt de mult cine stie din ce seu de muste or fi facute,cu nanoparticule si alte ozn-uri...eu sincer,din 2005 de cand am oltcit si pana acum,unde mi-am bagat nasul si am curatat locuri pe unde ajunge ulei incins,gen interiorul chiulaselor,nu am mai vazut depuneri care le gaseai la motoare care au mers cu uleiuri din anii 90 ca ii zice mineral,semisintetic sau fullsintetic,toate sunt sintetice si probabil aditivate corespunzator(sau nu!) pretului...
Va recomand la toti oltcitistii un repsol 15w40 sau 10w50,si n-o sa regretati! uleiurile "moderne" sint in primul rind obtinute din reciclarea celor uzate. intradevar uleiurile din inainte de 2000 nu mai au nici o legatura cu cele actuale, dar nu ma pot pronunta daca este de bine sau rau.
tot ce stiu este ca eu folosesc de ceva ani numai "liqui moly 15w40 nova super", este un ulei cu pretentii si scump, dar face toti banutii. ce ma bate gindul este sa incerc unul mai de curse 15 sau 10w-50 sau 60, dar costa cam scump experimentul. si inca ceva liqui moly se face exclusiv in germania, lucru ce nu il mai regasesc la ceilalti producatori de renume si asta de vede.

http://www.liqui-moly.de/liquimoly/produktdb.nsf/id/en_1428.html?OpenDocument&land=DE Inainte , pe timpul lui rapasatul , cand desfaceai un motor gaseai in interiorul lui foarte multa parafina depusa pe interiorul motorului , atunci era rentabil sa-l speli cu motorina , dar acum , acualele uleiuri au in compozitie si un detergent care impedica acea depunere de parafina . Personal , folosesc Panther 15w40 , plus o doza de adetiv pentru imbunatatirea calitati uleiului 2+2 , schimb uleiul la 8000-10000 , si sant foarte multumit de cost si timp de folosinta . Motorul nu e nou si are peste 50 000 de km si am presiune si ungere foarte buna . As mai recomanda Repsol , pe cine-i tine bugatul . Alexandru, am bagat si eu odata ulei Panther 15w40 si dupa 4000 de kilometrii, pe langa faptul ca era negru de spuneai ca a fost folosit la un tractor, se facuse ca motorina de subtire.
Numai dejectii de uleiuri in ziua de azi.
Cristii a scris:...am bagat si eu odata ulei Panther 15w40 si dupa 4000 de kilometrii, pe langa faptul ca era negru de spuneai ca a fost folosit la un tractor, se facuse ca motorina de subtire.
Anterior schimbarii uleiului, de cite ori ai spalat motorul ?
Un ulei, niciodata sa nu-l "judeci" NUMAI dupa culoare si grosime (FLUIDITÁTE s. f. 1. Stare, însușire a ceea ce este fluid, curgător. 2. Fig. Schimbare, curgere; posibilitate de a se mlădia; flexibilitate, mlădiere. [Pr.: flu-i-] – Din fr. fluidité).
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Diverse Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community