Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Problema/intrebari electromotor/bendix/volanta

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Buna!...Dupa ceva cautari pe forum,deoarece am gasit doar probleme asemanatoare cu a mea,insa nu am gasit un raspuns exact,am decis sa deschid acest topic...

De ceva vreme,din senin,a inceput electromotorul sa imi dea rateuri (acel carait) foarte des.(mentionez ca de invartit se invarte la fiecare incercare,doar ca da rateuri).Acum problema este ca se manifesta relativ ciudat din doua cauze...in primul rand,din cauza ca sunt doua feluri de caraituri,una ce seamana cu caraitul ala gros concomitent cu scaderea turatiei unui motor electric (exact sunetul ala ce se aude cand opresti o bormasina,daca stiti la ce ma refer),carait ce se aude relativ incet si altul e caraitul ala subtire,ascutit,de fier pe fier,care se aude foarte pronuntat....si in al doilea rand e ciudat deoarece la pornirea la rece,cam la 90-95 % din cazuri o ia din prima,in schimb cu motorul cald o ia cam la 60-70% din cazuri din prima,si cand da rateu,trebuie 2-3 incercari sa o ia. Sunetele alea le-am corelat cumva cu faptul ca dupa o inspectie vizuala a volantei am descoperit ca pe o portiune foarte mica am dantura dusa complet,si pe o portiune putin mai mare dusa pe jumatate(pe partea dinspre bendix),deci ma gandesc ca caraitul gros e cand da bendixu in partea dusa cu totul si se invarte in gol,si ala subtire cand da in partea dusa pe jumatate,ca totusi ma gandes ca agata putin,dar nu destul cat sa invarta cum trebuie. Insa marea problema e ca nu sunt sigur daca e volanta sau nu,deoarece problema a inceput deodata..de aceea am decis sa cer si parerile voastre...daca era de la volanta ma gandesc ca se manifesta si inainte...si se caccentua treptat,nu asa peste noapte...sau are cum sa se manance volanta peste noapte?...si chestia e ca am citit pe undeva pe forum ca se poate deregla si cursa lansorului,insa iar nu stiu daca este posibil si asta asa deodata. Acestea fiind zise,am ales sa ma sfatuiesc cu voi inainte sa demontez degeaba electormotorul,cu toate ca nu ar strica si o inspectie vizuala a bendixului.

ok..si acum intrebarile..

1. in primul si primul rand,care credeti ca ar fi problema,din pataniile voastre si din ceea ce v-am povestit pe aici?..cu alte cuvinte,ar putea fi altceva de vina in afara de volanta mancata,cursa lansor dereglata? (ma gandesc ca dantura bendixului nu intra in discutie,nu cred ca e tocita,deoarece dupa cum am mai zis la rece o ia din prima cam la 90-95 % din cazuri)
2.Se poate manca dantura volantei peste noapte...si sa fie resimtita aceasta "mancare"la pornire tot peste noapte?
3.Se poate deregla cursa lansorului peste noapte?
4.Cum trebuie sa calce in mod normal bendixul pe volanta?..intra jumate sau o portiune din partea de jos a bendixului in partea de sus a volantei?..sau dantura bendixului este trasa complet in dantura volantei(sper ca intelegeti la ce ma refer)...vreau sa stiu asta pentru viitoare reglaje ale lansorului daca va fi nevoie..(totusi tind sa cred prima varianta,avand in vedere ca am pe volanta portiunea aia mancata pe jumatate in partea de sus,inspre bendix ,dovada ca bendixul intra doar jumate in volanta)
5.Posibile cauze pentru rateurile mai dese la cald fata de rece?
6.Alte cauze posbile ale caraiturilor de doua tipuri diferite?(fata de ce am banuit eu) Scimba Bendixul de la electromotor si ai rezolvat problema . Nu umbla la reglajul lansatorului . In primul rand, daca spui ca dintii de pe volanta sunt tociti/mancati, trebuie neaparat sa schimbi volanta cu alta buna. Nu cred ca mai gasesti pe undeva doar coroana(dintii) separat, asa ca varianta unei volante cu totul e singura varianta.

Asta e prima si cea mai importanta chestie care trebuie sa o faci, pentru ca e cauza problemei tale. De regula , dupa descrierea fonemenului, nu se necesita schimbarea coroanei . In ori ce caz este obligatoru sa se inlocoiasca Bendixul . De probat , fara nici un pericol inlocuirea bendixului . In prima faza va face un pic de zgomot ciudat ( pana se va roda angrenajul , pinion- coroana ) , dar nu e obligatoriu . Cei cu experenta in domeniu stiu acest lucru . Si in cei zecile de ani de experenta , cred ca stiu ce vorbesc ! Nu vorbim de transmisia finala ( pinion de atac - coroana )
adrian_paul a scris:daca spui ca dintii de pe volanta sunt tociti/mancati, trebuie neaparat sa schimbi volanta cu alta buna.

Nu e o regula decit daca dintii volantei sint tociti pe toata lungimea lor. De regula, bendixul actioneaza doar pe jumatate din lungimea dintilor asa ca, COROANA se poate si intoarce pe volanta. Alexandru: coroana volantei trebuie sa fie cu dintii intacti, nu tociti. Daca e tocita volanta intr-o parte, odata la 2-3 porniri o sa caraie, o sa scape bendixul, ca nu are pe ce sa faca contact dintii de la benxid cu dintii de la volanta. Nu imi spune ca benxidul face contact bun cu o volanta care are dintii tociti, si reuseste sa invarta motorul fara sa scape pe dintii volantei.
La Andrei asta e problema majora...volanta are dintii coroanei tociti.
Personal cred ca totul se datoreaza strict volantei cu dintii uzati. De aia caraie, maraie, ca scapa dintii bendixului pe coroana volantei.

Laurentiu: cred ca e mult mai simplu, si mai la indemana, sa inlocuiasca volanta cu totul. Pentru a intoarce coroana, trebuie incalzita volanta, si nu e chiar atat de simpla treaba. In plus, prin intoarcerea coroanei, nu faci decat sa prelungesti putin viata volantei respective, pentru ca deja are dintii tociti pe jumatate din latime. O volanta buna, o gaseste la vre-unul care desface oltcituri, si nu cred ca il costa mai mult de 20-30lei. Insa de pe partea inchinari , doamne ,sa ne ierti . Parca asa suna Scrisoarea a 3 a , scrisa de Eminescu. Nu se incalzeste Volantul , acesta ,eventual se raceste ( congeleaza ), se incalzeste coroana danturata . In ansamblu de mecanisme piesa cea mai slaba este acea piesa care se poate schimba cel mai usor si cu pret mai mic de cost , in acest caz , pinionul Bendix . Nu au aceas duritate de tratament . Nu cred ca dantura de pe coroana ar avea o ozura mai mare de20 la suta . Repara electromotorul( schimba bucsile si bendixul) si va functiona cateva mii de porniri . Ce sar intampla daca ar fi necesar sa schimbi volanta la camion care funcioneaza peste 1 000 000 km , eu lucrez pe un Iveco care are peste 1 200 000 de km si nu a fost demontat motorul nici o data , soruburile de la volanta are sigiliu pe ele . Daca schimbi volanta ai garantie ca motorul va fi echilibrat ca si inainte ? Varianta lui Laurentiu este buna si mult mai ieftina dar necesita multa munca si daca nu repara electromotorul mult nu tine . Eu personal as repara electromotorul si as proba . Bendixul intra in angrenare cu coroana rotinduse , el avand unghiul de intrare uzat nu mai intra pe coroana si carae . Alexandru are dreptate,inca nu e cazul schimbarii coroanei,la o adica poate are uzura normala insa pentru cineva care nu cunoaste bine cum arata o coroana uzata ,si una uzata pana la a fi considerata distrusa poate fi o cale destul de lunga,si parerea mea ca mai bine schimbi volanta cu totu' decat sa intorci coroana,plus ca din cate stiu coroana se cam sparge cand o scoti,desigur nu e intotdeauna asa,eu am reusit sa scot doua coroane bune si am facut pirostrii pentru ceaune dar nu se intampla mereu asa...
Eu as merge direct la remat si as cauta un demaror acolo...
alexandruteutisan a scris:Ce sar intampla daca ar fi necesar sa schimbi volanta la camion care funcioneaza peste 1 000 000 km , eu lucrez pe un Iveco care are peste 1 200 000 de km si nu a fost demontat motorul nici o data , soruburile de la volanta are sigiliu pe ele .



uiti ca faci comparatie intre o masina prost conceputa din anii 80, cu o fiabilitate inspre zero, si un camion facut pentru a cara marfa dintr-o parte a tarii in alta, camion facut sa reziste din start la sute de mii de km fara a umbla la motor. Pe cand la un oltcit...daca rezista peste 100.000km fara a umbla la motor, e mare minune, le poti numara pe degete.


Andrei: fa o poza la dintii volantei, si la dintii bendixului. Ar fi mai simplu de edificat problema Pinionul de la bendix are un unghi de atac pentru a intra in angranare cu coroana , daca bucsa de la carcasa de sprijin a axului de rotor este uzata , atunci acel unghi nu rorespunde si va da rateuri de angrenare . Denumirea corecta a carcasei ,este , CARCASA AMBREAJ ELECTROMOTOR . Si tot veni vorba , mi-a dat si mie cateva rateuri , pe langa faptul ca de vre-o 2-3 ori nu sa cuplat sinoidalul , asta ma avertizeaza ca e cazul sa demontez electromotorul sa-l repar , are cateva zeci de mi de porniri . Iar in cea ce priveste pornirea motoarepor de capacitate cilindrica mare cu pompa-injector acestea nu vor porni asa de usor ca un BENZINAR cu carburator . :lol: Hehe...in primul rand va multumesc tuturor pentru promtitudine si complexitatea sfaturilor... ...dupa ce am studiat si filtrat bine informatiile voastre,si cu mentiunea ca eu am deschis acest topic si ca sa imi clarific exact daca poate sa fie si electromotorul de vina sau sigur e de la volanta problema(m-am panicat vazant dinti uzati la volanta),pentru a nu ma chinui degeaba sa mai demontez electromotorul in cazul in care era volanta de vina,pentru ca aia orocum nu as fi schimbat-o cat mai mergea,ca nu prea imi vine sa dau motorul jos,am tras urmatoarele concluzii:

1.Dupa cum ziceti si voi,si eu sunt acum aproape sigur ca nu volanta e de vina...unu la mana,o volanta uzata nu cred ca merge perfect si peste noapte incepe brusc sa se manifeste urat si doi la mana,dupa cum am zis la inceput,volanta este foarte putin uzata...chiar si 20% e exagerat...eu i dau asa un 10-15 % portiune cu dinti uzati din suprafata ei totala...ceea ce dupa logica mea,face ca sansele sa fie foarte mici ca dupa oprirea motorului,volanta sa se opreasca fix cu portiunea aia uzata in dreptul bendixului,ca sa dea bendixul rateu la urmatoarea pornire

2.Voi incerca direct cu alt electromotor cand am timp (ca mai am doua,asta nu e o problema...) si voi reveni apoi cu detalii...bineinteles ca daca el este problema il voi repara si pe asta care e acum pe masina,ca sa-l am si pe el de bun,ptr orice eventualitate...eu asta voiam sa aflu mai ales..daca merita sa incerc cu altul , pentru ca ,repet,m-am panicat vazant uzura la volanta.

Si totusi...tot nu mi-ati spus o chestie,care as aprecia tare mult daca mi-ati explica-o....care ar fi posibila cauza pentru rateurile mult mai dese la pornirea la cald,decat la prima pornire cu motorul rece? ...dupa cum am spus si in primul post,la rece o ia din prima cam la 90-95 % din cazuri,iar la cald cam 60-70%...restul de 30-40%,la cald ma refer, o ia deabea dupa 2-3 chei

A,da...era sa uit...poze as face,dar nu am aparat bun si astea care le fac cu telefonul,sub capota,ies foarte intunecate ca nu am cum sa pozez volanta dintrun unghi bine luminat,sa se inteleaga pe poza
adrian_paul a scris:
Laurentiu: cred ca e mult mai simplu, si mai la indemana, sa inlocuiasca volanta cu totul.
Ai perfecta dreptate. Eu am dat solutia in cazul in care nu gaseste o volanta cu coroana buna.

iulicuta2000 a scris:...din cate stiu coroana se cam sparge cand o scoti...
Daca folosesti azot lichid, o scoti fara efort si fara probleme. Si din cate stiu , nu am reusit sa sparg nici o coroana pana in prezent . Se pune volantul cu partea pe care actioneaza discul de ambreaj in jos si se uncalzeste coroana cu o sursa de caldura cu jet de flacara ( lampa de benzina , suflete pentru lipiri tevi de cupru , sau aparat de sudura oxiacetilena ) se incalzeste circular toata coroana , aceasta va cadea singura de pe cota de presare Andrei, scoate electromotorul si invarte cu coarba motorul, uitandu-te prin fanta. Macar o sa stii cum se prezinta coroana. Am rezolvat problema...dupa multa bataie de cap si certuri cu mecanici idioti,care nici macar nu stiu cum de au ajuns mecanici(unu era socat ca la oltcit bendixu este tras nu impins pe coroana..asa ca o paranteza ) dar nu o sa mai povestesc si asta ca e lung si nu are rost... ideea e ca s-a rezolvat cand m-am pus sa desfac si sa repar cu mana mea...am descoperit ca lipsea o siguranta sau saiba(dinaia semiluna) sau ce o fi aia care tine capul lansor inautru acolo pe rulmenti..mai era doar una,si aia indoita inafara cumva...am luat bendixu de pe alt electromotor si mai ceva maruntaie care mi se pareau mai deteriorate la mine si aia a fost...anyway...multumesc tuturor pentru ajutor ...daca doriti puteti inchide topicul.
AndreiB a scris:...m-am pus sa desfac si sa repar cu mana mea...

Ce-si face omul cu mina lui, se numeste .................. un lucru bine facut. Asa-i asa-i ...cand trebuie sa isi bage cineva nasul in masinuta imi e mila/frica sa il las...cel putin fara sa supraveghez....asa ciuda mi-a fost vara asta cand am avut nevoie de electrician care si-a bagat nasul,ca am avut ceva probleme cu alternatorul,si eu cu electrica nu le am..si nici sculele/aparatele de masura necesare...si a trebuit sa las masina la el ca avea mult de lucru omu si la altele(eu niciodata nu las masina nesupravegheata)...dar pana la urma a fost ok ...a facut treaba buna omu...si nici din masina nu au disparut chestii cat a stat la el Din ce cauza nu mai invarte cum trebuie un electromotor si da senzatia ca nu mai ai baterie? Cateodata invarte cum trebuie. George, daca invarte greu cand e cald motorul, posibil sa ti se supraincalzeasca motorul (se dilata pistoanele, compresia mare) si invarte mai greu, in cazuri extreme, cam ca si cand ar fi bateria secata.
Dar asta se intampla numai cu motorul incins (supra-ncalzit).
Daca face si la rece, verifica sa ai bornele de pe baterie cuplate corect, pe toata suprafata lor. Sau carbunii si ale lor lipituri reci. Asa facea si la mine si aveam un carbune dezlipit complet
Danutz Bratosin a scris:Sau carbunii si ale lor lipituri reci. Asa facea si la mine si aveam un carbune dezlipit complet

Facea si cu motorul rece? Il desfaci complet,il cureti cu o pensula prin interior,apoi inlocuiesti : bucsile uzate,carbunii si rectifici rotorul la capul unde lucreaza periile,eventual cositoresti capetele contactilor,pe fiecare in parte,il montezi la loc si nu are voie sa nu mearga.nu i-ti ia mai mult de o ora operatiunea aceasta,Bafta...
I-ti trebuie putin fludor si un letcon nu prea mare pe care-l incalzesti la aragaz,in bucatarie.
Normal....ar fi bine sa ai unul de rezerva, Bucsi uzate , schimba bucsile ,curata colectorul ,unge bucsile cu ulei de motor nu cu vaselina si aliniazal bine ( strange egal cele 2 prezoane lungi ) . La rece mai rar dar da, facea...
In printzip ori fura curent pe undeva cand se incinge ori sunt bucsile uzate. La cat de usor se schimba (bucsile cel putin) e pacat sa nu-ti bagi nasul in el timp de 30 de minute.. Problema e ca nu am bucsile. Se potrivesc de alta masina?
George Hermenean a scris:Din ce cauza nu mai invarte cum trebuie un electromotor si da senzatia ca nu mai ai baterie?
Sint 2 cauze mari si late:
1. bucsa bronz uzata (axul se inclina). Se potriveste bucsa de la demaror de dacie 1300;

2. deteriorarea protectiei de carton existenta pe rotor. George,daca inca nu l-ai demontat,intii verifica toate contactele electrice: sigurantele de la curent prin contact( miscale,invirtele ) sa nu fie oxidate,cablurile sa fie bine fixate la bornele bateriei,in special cablul de masa care este fixat printr-un surub pe contraaripa( scoate-i surubul,plimba-l,curata cu smilgher zona bine,vaselina), firul de excitatie de la releul de pe demaror( papucul unde face legatura cu firul din instalatie) si fixarea cablurilor + - la demaror,apoi incerci sa o pornesti si daca face la fel ca inainte,atunci demontezi demarorul si-l repari. Bucsile si carbunii sint la fel ca cele,( cei), de dacia,numai ca....bucsa din capul demarorului,care intra in carcasa c.v.,are un guler,iar cea de dacia nu-l are,nu-i nimic-o kernaruiesti cu o subelenita mai putin ascutita,si pe interior si pe exterior,( asta,ca sa nu plece de acolo spre interior sau exterior.
...hai...ca ai de lucru...si noi te tinem de vorba,bafta George. Ds jos bucsile si dute in Geneni la magazinul de piese auto ,sau in Sacale viza-vi de licaul Moroianu si cauta bucsi. In Sacele ai cale mai mari sanse
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community