Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Probleme cu franele de spate

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Sistemul de franare
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Am un Club din 86 si franele de spate mi-au facut figuri
Am desfacut etrierii, am bagat garnituri noi(si le-am asezat corect), bagat si pitonase de inox ca,na din cele de aluminiu acoperite cu teflon nu am mai gasit, am inlocuit si garnitura aia micuta de pe canalul etrierului si...
mi-a pierdut tot lichidul
Sa iau piese din dezmembrari?
pai..esti sigur ca pierde lichidul pe la etriere?
nu pierde cumva pe la conducta?adica la imbinarea dintre conducta si etrier?
sau prin alte parti?poate e gaurita conducta... Ai grija ca intre cele 2 jumatati ale etrierului exista o garnitura mica - pe aceea ai pus-o ? Garnitura aia mica a fost inlocuita, conducta sta bine...CLO-CLO are nevoie de ajutor (B 03 CLO vine de la numele frantuzesc Chloe)
aX3lStorm a scris:Am desfacut etrierii, am bagat garnituri noi(si le-am asezat corect), bagat si pitonase de inox... am inlocuit si garnitura aia micuta de pe canalul etrierului si...
mi-a pierdut tot lichidul
Pe conductele de frina, la intrarea in etrier, se mai afla o garnitura de cauciuc ("tub") care se "trage" pe capatul conductei pina la "guler".
Ai inlocuit si acele garnituri care asigura etanseitatea intre conducta si etrier

P.S. Rog Adminul sa mute topicul la "Sistemul de frinare". Si alea au fost verificate si paraverificate...




Rog si eu adminul sa mute topicul la sis de franare.
aX3lStorm a scris:Si alea au fost verificate si paraverificate...
OK, daca tot pierzi lichid verifica pe unde poate sa piarda (se observa o pata umeda in zona de pierdere). Punctele pe unde se poate pierde lichid de frina:
- garnituri intre rezervor lichid si pompa centrala;
- rezervor spart;
- garnitura din coada pompei centrale de frina - verifica daca nu gasesti lichid de frina pe podeaua masinii sub covorasul de cauciuc (locul soferului);
- imbinari conducte in pompa sau etriere;
- montare incorecta a garniturilor din interiorul etrierului;
- "ciupirea" la montare a ganiturii (oringului) dintre semietrieri;
- pierderi pe la limitatorul de frinare;
- aerisitor ce nu calca bine pe scaunul din etrier. Mersi! I-am gasit urme de lichid pe rotile de spate. Cred ca am ciupit o garnitura, dar am mai facut schimb de garnituri si a fost super ok. Dar o sa verific... Daca tot se vorbeste despre probleme su franele spate am si eu o mica problema.La invartirea a rotii stanga se observa ca se misca neregulat.Am dat roata jos si am observat o mica ovalizare a discului.
Este posibil ca aceasta ovalizare sa fie din cauza ca rota este necentrata(din cauza capacelor mi-au sarit greutatile acelea) acum ceva timp in urma.
Ce sa fac sa imi iau alt disc de frana sau sa il las pe acesta si sa centrez roata?Am observat ca pe autostrada am niste trepidatii pe spate si cand am ajuns la Bucuresti am observat ca frigea roata cu pricina mai precis janta mai mult decat celelalte(din cauza franelor violente prin oras, trebuia sa ma tin de un autocar).Discul este 320.000.O sa schim si bucsile spate 240.000.
Am schimbat bucsile fata pe stanga si m-a costat 200.000(manopera+acei suporti de bucsi, pt ca ale mele erau din acelea cu totul).Este mult este putin? Din cat ma pricep eu la puntea spate,nu prea ar avea legatura roata cu discul de frana ovalizat.Ideal ar fi sa-l schimbi.Parerea mea
In legatura cu bucsile fata pretul mi se pare mic pot ca e destul de mult de lucru .
Lio a scris:Am dat roata jos si am observat o mica ovalizare a discului ... am observat ca frigea roata cu pricina mai precis janta mai mult decat celelalte...
Discurile de frina de la Oltcit, au acea "bataie" (ovalizare) de care vorbesti pt. a putea indeparta placutele de frina dupa incetarea actiunii de frinare.

Infierbintarea jantei, se produce din cauza raminerii etrierului blocat dupa frinare. Necesita o demontare si curatare.

Trepidatiile pot fi din cauza jantelor deformate. Se impune o roluire si o centrare a lor. Bataia discului pt a da placutele mai intr-o parte se numeste descentrare, ovalizarea fiind altceva. Corectati-ma daca gresesc. Nu vreau sa va suparati pe mine dar chestia asta cu bataia axiala a discului pt. a indeparta placutele chiar suna ciudat.E o poveste mai veche care am auzit-o si eu pe vremea cand aveam Oltcitul, de la mecanicii mai in varsta.
Bataia axiala a discului este cu atat mai buna cu cat se apropie de "0".Cilindrii de frana, in momentul in care se ia piciorul de pe frana, se retrag f. putin astfel lasand libere placutele nefiind necesar o alta forta care sa le indeparteze de disc.
Marian a scris:Nu vreau sa va suparati pe mine dar chestia asta cu bataia axiala a discului pt. a indeparta placutele chiar suna ciudat.
Nu e ciudat si nici de la mecanicii mai invirsta nu e pornita. Sint specificatii ale constructorului. Pagina postata de mine mai sus, este din manualul service de uzina.

Banuiesc ca aceasta "bataie" (fulaj) este pt ca un etrier se compune din doua semietriere cu cite un pistonas pe fiecare din ele si este montat FIX pe roata. Se pare ca doar intreruperea actiunii de frinare, nu reuseste sa retraga placutele de pe disc asa cum se intimpla la dacie sau alte tipuri de masini cu un singur piston pe etrier iar prinderea lui este "semifixa" (etrierul are un grad mic de libertate la miscarea orizontala).

Si la reglarea frinei de mina se specifica clar ca reglajul se face in functie de fulajul maxim al discului de frina (valabil pt. oltciturile cu discurile de frina la iesirea din CV). Daca citesti atent pe foaia pusa de tine aceea este bataia max admisa (toleranta de eroare la fabricatie) de fabricant(si este valabil pt. toate tipurile de masini pt. ca nimic nu este perfect), nu obligatorie.
Este normal ca reglajul franei de mana sa se faca pe fulajul maxim deoarece este un reglaj fix si nu permite distantarea placutelor, astfel roata se va invarti in hopuri.
Marian a scris:Daca citesti atent pe foaia pusa de tine aceea este bataia max admisa (toleranta de eroare la fabricatie)...
Nu am gasit nici in acest manual, nici in cartea lui Canta si nici in manualul de reparatie a daciei ca acest fulaj ar fi o toleranta de fabricatie.
OK, sa admitem ca e asa cum spui tu, e o toleranta de fabricatie, si acum intreb: de ce se vorbeste de acesta toleranta doar la discuri ( oltcit fulaj <=0,15mm si la dacie fulaj <=0,2mm masurat pe diam. de 220) si nu si la tamburi Tamburii sint si ei prelucrati dupa turnare. Ei nu au toleranta Sint prelucrati la fix Daca nu mai e fulaj,soprana tace.Daca soprana a tacut, una din roti va functiona semiblocata...Daca toate astea se intampla,nasol, incepe munca
si nu va doresc sa patiti ce am patit eu Acum depinde ce intelgi tu prin bataia maxima axiala a discului.Eu unul inteleg ca acest lucru(fulaj) nu este obligatoriu si este admis in anumite limite. In nici un manual nu o sa scrie ca discul trebuie sa aiba un fulaj de... si mai ales ca acesta este pt. a impinge placutele .Tamburii?Nu au fulaj dar au ovalitate. Nu vreau sa ma crezi pe cuvant dar mai toate componentele au coeficient de eroare admisa(bucsi,cuzineti,pistoane,etc).
Daca vrei sa crezi ca discul impinge placutele inapoi este alegerea ta dar...
Marian a scris:Daca vrei sa crezi ca discul impinge placutele inapoi este alegerea ta dar...
Alta explicatie a fulajului, nu gasisem. Era singura plauzibila dar, daca tu stii SIGUR, te cred pe cuvint . Bun
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Sistemul de franare Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community