Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Probleme pornire (aprindere?)

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
sorin_ncs
rebel (0)


Înscris: 16/Mar/2012
Mesaje: 6


Mesaj: viewtopic.php?p=327647&sid=470d1f2046960abfc0c4f30c90a1ef1e#327647Trimis: 04 Feb 2015, 17:48    Subiect: Probleme pornire (aprindere?) Răspunde cu citat (quote)

Va salut din nou. Si as vrea sa va cer din nou ajutorul deoarece de cind n-am mai folosit oltcitania se pare ca nu prea mai vrea sa mearga.

Dar sa o luam cu inceputul:

Ziua numarul 1. Intr-o noapte geroasa de ianuarie incerc sa plec cu ea...Bine evident ca daca nu am mai folosit-o nu am tinut baterie pe ea. In fine pun bateria si ii dau, ii dau, iar ii dau....in cele din urma se aud aprinderi (expolzii) intr-un singur cilindru si oricum murea daca nu tineam acceleratia in podea. In fine...in cele din urma cedeaza bateria.

Ziua numarul 2. Auzisem eu de la un prieten de-al meu care a avut oltcit ca daca se ineaca (se uda bujiile) nu mai porneste nici de-a dracu pina nu le scoti si le usuci...deci demontez eu bujiile (erau putin afumate si uleioase) ceea ce e normal pentru o masina care papa ulei si care este pornita pe un ger de -12 grade cu socul tras...In fine iau in casa bujiile, le sterg si le incalzesc...Ar fi fost mult mai bine sa ii cumpar bujii noi dar nu aveam de unde...

Ziua numarul 3. Pun bujiile la loc si incerc sa o pornesc. Surprinzator, o ia din prima. Bucuros nevoie mare plec cu ea la vulcanizare sa ii repar o roata care pierde aer si apoi sa cumpar ulei...ca avea lipsa pe joja. Ghiciti cit a mers! 200 de metri! S-a oprit in drum...am accelerat-o o data mai tare a dat un rateu in carburator si apoi s-a oprit. Pornire ciu-ciu. Nu mai vrea nici de a naibii. O imping intr-o parcare si o las acolo.

Peste o saptamina o imping pina acasa de unul singur. Nu erau decit 200 de metri. Mai incerc o data sa o pornesc si nu vrea. Scot o fisa de la o bujie si o apropii blocul motor. Avea scinteie dar cam slaba. Totusi am zis ca ar fi cazul sa mearga ca in trecut am vazut dacii care aveau scinteie si mai slaba de atit da' tot mergeau.

Ce-mi trece mie prin cap ca o fi de la carburator...asa ca il iau jos si il duc in casa. Imi ia o saptamina sa il demontez, sa etichetez jicloarele etc. Surprinzator din cite am putut citi pe jicloare carburatorul nu pare a fi mantocarit cu jicloare de 1100 amestecate cu jicloare de nova de 1600 asa cum fac unii. Jicloarele pareau toate a fi originale. Il spal in carbusolv il fac luna..Il montez la loc. Cind il pun la loc pe masina pierd agrafa de la tija dintre soc si acceleratie. Trag un pomelnic de injuraturi. Incerc sa pornesc masina si surpriza porneste usor de indata ce s-a umplut CNC. Ura....bravo, merge. Era de la carburator. Da..ti-ai gasit. O las sa mearga la ralanti marit (insurubat aproape pina in capat surubul de ralnti).

Dupa 3 minute de mers se opreste. Incercare de pornire. Explozii intr-un singur cilindru. Apoi deloc. Scot o fisa de la o bujie, scinteie din parti. Scot fisa centrala nici la aia scinteie. Ramine ca de vina e bobina de inductie. Incerc sa o probez asa ad-hoc....adica pun contactul. Masor cu multimetrul ca pe borna + a bobinei de inductie am alimentare cu 12 volti. iar un fir legat la minusul bobinei de inductie il plimb pe caroseria masinii (adica pe radiatorul de la modulul electronic de aprindere) Nu sint 100% convins ca asta este o metoda corecta de a proba bobina de inductie dar din cite stiu eu in acest fel ar fi trebuit sa dea scinteie la fisa centrala, lucru care nu s-a intimpat. Am si luat bobina de inductie in casa pentru a o proba mai amanuntit cu ajutorul unei baterii de masina si a unui montaj improvizat care creaza situatia mentionata mai sus. Nu da scinteie. Incerc si cu o bobina de dacie despre care nu stiam mare lucru si obtin acelasi rezultat...Ok poate sint amindoua defecte. Dar iau o bobina de pe o dacie care stiam sigur ca merge. La testarea cu montajul descris mai sus acelasi rezultat. Nu am inalta tensiune la fisa centrala. Poate e neaparata nevoie si de condensator la astfel de incercari. Incerc si cu cu un condensator de dacie, despre care iar nu sint sigur ca este ok si tot nu obtin scinteie de inalta tensiune. Este gresita metoda mea de a proba bobinele de inductie?

De remarcat ca, de pe acest forum am aflat ca eu am bobina de inductie de 1100....pusa pe oltcit de 1300. Stiu ca este de 1100 pentru ca are rezistenta aditionala si de la voi am aflat ca doar cele de 1100 au rezistenta aditionala. De unde rezulta ca nu e bobina originala a masinii. De unde rezulta ca fostii proprietari au inlocuit-o cu ce au gasit...de unde rezulta ca bobina de inductie originala a masinii s-a defectat. Dar de ce s-a defectat? De obicei bobinele de inductie nu se ard usor...de cele mai multe ori "traiesc" exact atita cit traieste si masina. Desigur deoarece eu nu am aprindere clasica cu platina, problema mai poate fi si la delcou sau la modului electronic. Acum daca este de la delcou e naspa, pentru ca delcoul este nou nout, montat pe masina anul trecut...delcou eletroprecizia romanesc. Daca delcoul nu e bun e naspa....dar cel putin am solutia de a pune la loc delcoul vechi (ceea ce nu ma incinta). Dar daca e defect modulul electronic e si mai naspa pentru ca atunci chiar nu mai am ce face decit sa trec pe aprindere clasica...si nici macar nu am un delcoul clasic de proba.

Probabil ca in zilele urmatoare voi verifica cu o bobina de dacie sa vad daca merge. Am inteles ca desi cu bobina de dacie se obtin scintei mai slabe decit ar vrea oltcitul totusi merge. Daca nu merge nici cu bobina de dacie sint in mare impas. Inseamna ca e delcoul sau modulul electronic. Delcou clasic nu am pentru a putea face o proba....iar daca e dus modulul nu stiu de unde as mai putea gasi unul.

Si ca sa nu uit un amanunt...mentionez ca toate bobinele de inductie pe care le-am testat cu montajul descris au fost si masurate cu ohmetrul in prealabil obtinind valori incadrate in parametri. Cea de oltcit (de 1100) avea 1,6-1,7 Ohmi in primar respectiv nu stiu citi kiloohmi in secundar, cele de dacie 2,5-3,5 ohmi in primar etc....deci aceste valori erau in parametri. Si totusi nici una nu a dat scinteie pe fisa centrala. Deci imi pun problema si ca s-ar putea sa nu fie buna metoda mea de testare.

In concluzie voi ce ma sfatuti sa fac?
Top of Page Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community