Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Probleme pornire (aprindere?)
Pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Va salut din nou. Si as vrea sa va cer din nou ajutorul deoarece de cind n-am mai folosit oltcitania se pare ca nu prea mai vrea sa mearga.

Dar sa o luam cu inceputul:

Ziua numarul 1. Intr-o noapte geroasa de ianuarie incerc sa plec cu ea...Bine evident ca daca nu am mai folosit-o nu am tinut baterie pe ea. In fine pun bateria si ii dau, ii dau, iar ii dau....in cele din urma se aud aprinderi (expolzii) intr-un singur cilindru si oricum murea daca nu tineam acceleratia in podea. In fine...in cele din urma cedeaza bateria.

Ziua numarul 2. Auzisem eu de la un prieten de-al meu care a avut oltcit ca daca se ineaca (se uda bujiile) nu mai porneste nici de-a dracu pina nu le scoti si le usuci...deci demontez eu bujiile (erau putin afumate si uleioase) ceea ce e normal pentru o masina care papa ulei si care este pornita pe un ger de -12 grade cu socul tras...In fine iau in casa bujiile, le sterg si le incalzesc...Ar fi fost mult mai bine sa ii cumpar bujii noi dar nu aveam de unde...

Ziua numarul 3. Pun bujiile la loc si incerc sa o pornesc. Surprinzator, o ia din prima. Bucuros nevoie mare plec cu ea la vulcanizare sa ii repar o roata care pierde aer si apoi sa cumpar ulei...ca avea lipsa pe joja. Ghiciti cit a mers! 200 de metri! S-a oprit in drum...am accelerat-o o data mai tare a dat un rateu in carburator si apoi s-a oprit. Pornire ciu-ciu. Nu mai vrea nici de a naibii. O imping intr-o parcare si o las acolo.

Peste o saptamina o imping pina acasa de unul singur. Nu erau decit 200 de metri. Mai incerc o data sa o pornesc si nu vrea. Scot o fisa de la o bujie si o apropii blocul motor. Avea scinteie dar cam slaba. Totusi am zis ca ar fi cazul sa mearga ca in trecut am vazut dacii care aveau scinteie si mai slaba de atit da' tot mergeau.

Ce-mi trece mie prin cap ca o fi de la carburator...asa ca il iau jos si il duc in casa. Imi ia o saptamina sa il demontez, sa etichetez jicloarele etc. Surprinzator din cite am putut citi pe jicloare carburatorul nu pare a fi mantocarit cu jicloare de 1100 amestecate cu jicloare de nova de 1600 asa cum fac unii. Jicloarele pareau toate a fi originale. Il spal in carbusolv il fac luna..Il montez la loc. Cind il pun la loc pe masina pierd agrafa de la tija dintre soc si acceleratie. Trag un pomelnic de injuraturi. Incerc sa pornesc masina si surpriza porneste usor de indata ce s-a umplut CNC. Ura....bravo, merge. Era de la carburator. Da..ti-ai gasit. O las sa mearga la ralanti marit (insurubat aproape pina in capat surubul de ralnti).

Dupa 3 minute de mers se opreste. Incercare de pornire. Explozii intr-un singur cilindru. Apoi deloc. Scot o fisa de la o bujie, scinteie din parti. Scot fisa centrala nici la aia scinteie. Ramine ca de vina e bobina de inductie. Incerc sa o probez asa ad-hoc....adica pun contactul. Masor cu multimetrul ca pe borna + a bobinei de inductie am alimentare cu 12 volti. iar un fir legat la minusul bobinei de inductie il plimb pe caroseria masinii (adica pe radiatorul de la modulul electronic de aprindere) Nu sint 100% convins ca asta este o metoda corecta de a proba bobina de inductie dar din cite stiu eu in acest fel ar fi trebuit sa dea scinteie la fisa centrala, lucru care nu s-a intimpat. Am si luat bobina de inductie in casa pentru a o proba mai amanuntit cu ajutorul unei baterii de masina si a unui montaj improvizat care creaza situatia mentionata mai sus. Nu da scinteie. Incerc si cu o bobina de dacie despre care nu stiam mare lucru si obtin acelasi rezultat...Ok poate sint amindoua defecte. Dar iau o bobina de pe o dacie care stiam sigur ca merge. La testarea cu montajul descris mai sus acelasi rezultat. Nu am inalta tensiune la fisa centrala. Poate e neaparata nevoie si de condensator la astfel de incercari. Incerc si cu cu un condensator de dacie, despre care iar nu sint sigur ca este ok si tot nu obtin scinteie de inalta tensiune. Este gresita metoda mea de a proba bobinele de inductie?

De remarcat ca, de pe acest forum am aflat ca eu am bobina de inductie de 1100....pusa pe oltcit de 1300. Stiu ca este de 1100 pentru ca are rezistenta aditionala si de la voi am aflat ca doar cele de 1100 au rezistenta aditionala. De unde rezulta ca nu e bobina originala a masinii. De unde rezulta ca fostii proprietari au inlocuit-o cu ce au gasit...de unde rezulta ca bobina de inductie originala a masinii s-a defectat. Dar de ce s-a defectat? De obicei bobinele de inductie nu se ard usor...de cele mai multe ori "traiesc" exact atita cit traieste si masina. Desigur deoarece eu nu am aprindere clasica cu platina, problema mai poate fi si la delcou sau la modului electronic. Acum daca este de la delcou e naspa, pentru ca delcoul este nou nout, montat pe masina anul trecut...delcou eletroprecizia romanesc. Daca delcoul nu e bun e naspa....dar cel putin am solutia de a pune la loc delcoul vechi (ceea ce nu ma incinta). Dar daca e defect modulul electronic e si mai naspa pentru ca atunci chiar nu mai am ce face decit sa trec pe aprindere clasica...si nici macar nu am un delcoul clasic de proba.

Probabil ca in zilele urmatoare voi verifica cu o bobina de dacie sa vad daca merge. Am inteles ca desi cu bobina de dacie se obtin scintei mai slabe decit ar vrea oltcitul totusi merge. Daca nu merge nici cu bobina de dacie sint in mare impas. Inseamna ca e delcoul sau modulul electronic. Delcou clasic nu am pentru a putea face o proba....iar daca e dus modulul nu stiu de unde as mai putea gasi unul.

Si ca sa nu uit un amanunt...mentionez ca toate bobinele de inductie pe care le-am testat cu montajul descris au fost si masurate cu ohmetrul in prealabil obtinind valori incadrate in parametri. Cea de oltcit (de 1100) avea 1,6-1,7 Ohmi in primar respectiv nu stiu citi kiloohmi in secundar, cele de dacie 2,5-3,5 ohmi in primar etc....deci aceste valori erau in parametri. Si totusi nici una nu a dat scinteie pe fisa centrala. Deci imi pun problema si ca s-ar putea sa nu fie buna metoda mea de testare.

In concluzie voi ce ma sfatuti sa fac? Ai legat corect firele de la bobina? Verdele e minus si griul e plus.Am avut si eu probleme cu o aprindere elctronica care a cedat brusc, si cand am montat alta aprindere am pus firele gresit la bobina si nu stiam de ce nu are scanteie, mi-a luat mult timp pana mi-am dat seama ce are.Am pus toate aprinderile si tot nu avea scanteie
Bobina poti sa o testezi direct pe masina, scrie in ultimul post de pe acest topic cum se face. http://forum.oltcit.ro/viewtopic.php?t=11770&start=150
Fa rost de arcul ala care l-ai pierdut ca nu merge bine fara el.
Modul am eu daca vrei Ia vezi tu delcoul.
sorin_ncs a scris:...o ia din prima. Bucuros nevoie mare plec cu ea la vulcanizare ...Ghiciti cit a mers! 200 de metri! S-a oprit in drum...... porneste usor de indata ce s-a umplut CNC. Ura....bravo, merge. Era de la carburator. Da..ti-ai gasit. O las sa mearga la ralanti marit (insurubat aproape pina in capat surubul de ralnti).

Dupa 3 minute de mers se opreste.

Eu as spune ca prea te-ai bagat in toate "presupunerile" defectului. Cind te apuci de o proba, nu te lasi pina nu obtii un rezultat clar. Ori e laie ori e balaie.

Pompa de benzina si circuitul de alimentare din rezervor si pina in carburator, l-ai testat ? Nu cred ca avea rost sa te apuci de carburator din moment ce inainte de a lasa masina pe dreapta a functionat.

Cind vei ai avea probleme e genul asta, carburatorul sa fie ultima piesa pe care o demmontezi si o speli. Sorine vezi ca Zefirus ti-a indicat ceva si cred ca are dreptate, nu ai aprinderea pusa la punct.Ptr.asta procedezi in felul urmator:dai delcoul jos,scoti platinile,le slefuiesti cu smilgher fin apoi pe lemn tare pina devin lucioase,apoi le pui la locul lor,fixezi pintenul de la platina mobila pe cama rotorului delcoului si-i faci distanta intre platini.Vezi ca platinile trebuie sa se pupe amindoua centru in centru ptr.ca scinteia sa nu o dea lateral,astfel distanta punctului unde trebuie sa dea scinteia va fi mai mare.Bagi delcoul la locul lui,il fixezi in piulite,le stringi in asa fel,incit sal poti roti.Invirti motorul cu manivela pina apare semnul de pe volanta in gaura special facuta pe capacul din fata al cutiei de viteze,apoi pui contactul,scoti fisa de la bujia pistonului nr.1 si o apropii undeva la masa,invirti incet delcoul inainte sau inapoi pina da scinteie intre fisa si masa motorului.In acel moment stringi piulitele delcoului si nu mai misti de el.Daca ai platini noi,le pui pe cele noi.
Ai pus aprinderea la punct,ok. Acum scoti bujiile,le cureti bine,le faci distanta si le stringi la loc.Daca nu ai mai pornit masina de citeva zile,in anotimpul rece este indicat sa pui in carbelitor putina benzina cu o seringa,ca sa ajuti sa porneasca usor.tragi socul si-i dai contact si-o sa porneasca.Dupa pornire reduci usurel socul pina se incalzeste putin motorul.
Daca si-n aceste conditii i-ti face iar probleme si se opreste,apoi nu mai porneste dai bujiile jos si vezi daca sint umede.Daca sint umede inseamna ca solutia este sa:segmentezi sau sa schimbi setul motor,sau sa schimbi motorul.Daca mai ai unele nelamuriri poti sa ma suni la tel.si te ajut.

Ps.nu doresc sa ma dau mare mecanic,doresc doar sa-l ajut pe colegul si atit,mai sint si alti colegi buni mecanici cu experienta care,dupa cum am vazut dau sfaturi foarte pertinente si la obiect,celorlalti colegi,si bine fac.Eu unul merg pe considerentul ca daca stiu ceva ce-i poate fi de ajutor cuiva,atunci ce ma costa ca sa-l ajut?
In rest, s-auzim numai de bine ca de rele sintem satui.
pruna a scris:Invirti motorul cu manivela pina apare semnul de pe volanta in gaura special facuta pe capacul din fata al cutiei de viteze,apoi pui contactul,scoti fisa de la bujia pistonului nr.1 si o apropii undeva la masa,invirti incet delcoul inainte sau inapoi pina da scinteie intre fisa si masa motorului.

Pruna, stii tu ceva dar nu stii bine. Semnul de pe volanta se poate pune in 3 pozitii (0; 1 si 2) fatza de semnul de pe carterul ambreajului si reprezinta avansul darii scinteii dar pt asta, trebuie sa pui pistonul 1 in faza de compresie blocind motorul cu cuiul de 5mm, moment ce coincide cu darea scinteii. Motorul se mai poate bloca cu cuiul si in faza cind pistonul 1 e in faza de evacuare iar in aceasta stare, scinteia e data pe pistonul 3 care se afla in faza de compresie => depistarea fazei in care se afla pistonul 1 cind motorul e blocat. D-nu' Pruna ai invatat bine lectia. Dar din pacate nu se aplica aici pentru ca el nu are platini. Este delcou cu componente electronice.

Bujii umede sunt bujiile udate cu benzina ci nu cu ulei. Bujiile se uda numai si numai in cazul aprinderii defectuoase. Nici in cazul amestecului ultra-mega-bogat nu se uda bujiile daca aprinderea este in toate mintile ei.

Bujiile manjite cu ulei au doua cauze. Una poate fi amestecul bogat iar cealalta cauza o reprezinta ne-etanseitatea ungerii (ghiduri de supape, set motor uzat s.a.). si un cui pontou blocat...nu iti uda bujiile? nu cumva iti intra benzina pe admisie la gramada, si e dereglat super mega amestecul de aer-benzina?
poti sa ai mega aprinderea aprinderilor...poti sa ii faci cruce la motor. Invatat cu injectiile am uitat de cui. Asa e. Poate fi si de la cui. Oricum, ala se verifica simplu. Toate se verifica usor...
- trebuie pusa aprinderea la punct calumea. (atentie la delcou....in principiu se poate monta in 2 pozitii, una lejera, cealalta fortata....si evident doar una e corecta, cea in care motorul fiind blocat cu cuiul la volanta(ai o gaura pt un cui, undeva pe carcasa ambreiajului, pe langa seria motorului), si luleaua delcoului e indreptata spre cilindrul 1(langa delcou)
- verificat capac delcou(curatate contactele, si sa nu fie crapat)
- conectata bobina de inductie calumea
- verificate fisele....sa nu aiba rezistenta foarte mare
- verificat prin invartit la manivela, sa fie scanteie la fiecare fisa, pe rand.

Dupa aia ramane partea de carburator...Ma gandesc ca nu l-ai reglat dupa ce ai umblat la el.
Problema e ca te-ai bagat singur in belea pana peste cap
Avand in vedere ca masina a stat mult...posibil sa ai probleme cu alimentarea cu benzina. Nu neaparat pompa de benzina obosita, ci furtune de benzina crapate, sau mizerie in rezervor.
Eu de exemplu am incercat sa elimin problemele de la traseul de alimentare, conectand direct un pet de 2litri cu benzina....la pompa de benzina. Astfel am eliminat furtunele pana la rezervor...si rezervorul in sine. Daca asa iti merge motorul bine, sursa problemei e pana la rezervor, sau chiar la rezervor. (eu am patit-o cu rugina in rezervor...care obtura sorbul prin care isi trage benzina, si cu furtunul rupt chiar la intrarea in sorbul rezervorului, sau chiar cu pompa de benzina care avea crapat capacul...si tragea mai mult aer decat benzina). A naibi bobina din delcou a devenit "componente" electronice )
Eu cred ca un cui poanto blocat pe inchis a condus la multe probleme,si incercand sa le rezolve a creat altele si tot asa...un reboot nu ar strica,adica luate toate de la 0 cum spune si adrian_paul,dar verificate temeinic,nu doar luat capacul delcoului in mana si vazut ca arata ca un capac si deci e bun...poate are fisuri,poate carbunele nu iese suficient,poate fisele nu sunt infipte bine etc... Am vrut sa scriu afumate ( bujii) si-am scris umede,scuze. In privinta cuiului de calare: nu toti mecanicii baga cuiul,se trage la gaura etc.( asa vorbesc mecanicii).
Mai trebuie verificat filtrul acela de benzina de sub prag (daca-l mai are) iarna creeaza mari probleme Oltcitistilor,in timp se stringe APA in el,iarna ingheata.Masina porneste si merge pina consuma benzina de la carbelitor pina la filtru,apoi se opreste si pa...trebuie scos de acolo si pus la intrarea in pompa. In randul mecanicilor mai nou se zice ca distributia se trage la semne sau la punct.

Filtrul de benzina se schimba la anumite intervale de timp sau de kilometri. Ca exista masini la care nu s-a schimbat nici o data filtrul e alta treaba. Filtrului nu i se schimba locul ci se schimba cu altul nou. O bobina de inductie consuma 4Amperi , a se citi pe fundul bobinei , Dupa cum ai zis , Olcitul a stat mult , Cand tia dat rateul in carburator , a aratat ca nu are amestecul carburant bun , e sarac . Posibil ca in acel moment sa_ti fi blocat cuiul pontou , Dadeai filtru , gatul de la aer si te uitai daca vine benzina cand accelerezi . Alta cauza ar mai fi si calitatea benzinei care astat mult timp , eu personal am patit aceasta treaba dupa cemasina a stat 8 luni ne pornita , am pornit greu dupa ce am umezit bine bujiile ,leam schimbat cu altele preincalzite a pornit , a mers ca dracul pana la PECO am bagat benzina ca eram pe rosu , a pornit greu , dar a pornit si cand a tras benzina noua pe care o alimentasem atunci . SA REPARAT SINGUR MOTORUL SI SA SI REGLAT CUM ERA INAINTE . In concluzie , TIAI FACUT SINGUR DE LUCRU . Si am vazut ca ai primit ca ai primit sfaturi bune si voarte bune , dar si IDIOATE , mai ramane sa ti spuna sa pui aprinderea la punct incepand ci distributia , adica sa dai curelele jos . Delcoul re pune la jumatatea cursei de reglaj si se porneste motorul PUNCT . Faptul ca nu_ti da scanteie , e aprindere electronica si daca nu te pricepi , nu te baga , sar putea sa regreti ulterior . Incearca cu petul de benzina lateral , tur si retur in pet , ai grija sa nu iei foc . Intrare in bobina 12 v , are marcajul + sau 15 Celalant nu ai cum sa_l gresesti Mi-am adus aminte ce am pățit într-o seară. Ziua am montat aprindere electronică și mergea ceas. Seara cînd să pornesc să plec... plăcintă curubarbă. După îndelungi testiculări am găsit că nu făcea contact bine mufa cablajului dintre delco și aprindere. Ștecherul cu trei pini.
O fi și asta o variantă, cînd se încălzesc în urma unui contact imperfect să se distanțeze sau "oxideze".
Zic și io... Si asta est posibil
gyorgyoda a scris:1. In randul mecanicilor mai nou se zice ca distributia se trage la semne sau la punct.
2. Filtrul de benzina se schimba la anumite intervale de timp sau de kilometri.
3. Filtrului nu i se schimba locul ci se schimba cu altul nou.

1. Corect e "punerea la punct a distributiei".
2. Se inlocuieste sau se curata de cite ori este nevoie. Ce faci cu un filtru imbicsit dupa 10 km ?
3. Filtrul ti-l poti monta oriunde pe traseu ca sa poti avea acces usor la el. Sa sler ca nu a ajuns sa puna la punct distributia , ar fi fost o munca titanica si greu de realizat pentru cei care nu cunosc , Ma refer la numaratul pasilor de la curelele de distributie . Cei care stiu si au mai facut acest lucru stiu la ce ma refer .
Laurentiu a scris:
gyorgyoda a scris:1. In randul mecanicilor mai nou se zice ca distributia se trage la semne sau la punct.
2. Filtrul de benzina se schimba la anumite intervale de timp sau de kilometri.
3. Filtrului nu i se schimba locul ci se schimba cu altul nou.

1. Corect e "punerea la punct a distributiei".
2. Se inlocuieste sau se curata de cite ori este nevoie. Ce faci cu un filtru imbicsit dupa 10 km ?
3. Filtrul ti-l poti monta oriunde pe traseu ca sa poti avea acces usor la el.


Laurentiu:

1. Ce spuneam noi, este in argou. Corect este cum ai zis tu.
2. Ce ai spus tu este o exceptie la ce am zis eu.
3. Aici nu pot fi de acord cu tine. La Oltcit treaca-mearga dar la restul masinilor, inclusiv cele de generatie nou pe injectie nu se face asa ceva din urmatoarele motive: conductele de benzina nu mai sunt din tevi de cu sau al ci din plastic, conductele de benzina au niste cleme de care se prinde filtrul. Nu mai au furtune cu coliere cum era odata.

Alexandru, punerea la punct a distributiei de Oltcit e joaca de copii, nicidecum ,,o munca titanica si greu de realizat pentru cei care nu cunosc" si asta din urmatoarele motive:

1. Toate pinioanele au semne pe ele. Chiar si pinionul pompei de ulei are semn pe el. Semnele sunt niste crestaturi.
2. Ambele curele au semne pe ele. Semnele sunt niste dungi transversale pe curea.
3. Tensionarea curelelor se face fie manual fie cu un dinamometru. Daca se face ochiometric, o curea corect intinsa este atunci cand n-o poti rasuci mai mult de 90 grade la jumatatea distantei cea mai lunga dintre doua pinioane.

Punerea la punct a distributiei consta in asezarea curelelor a.i. semnele de pe curele sa coincida cu semnele de pe pinioane.

Astfel scapam de metoda batraneasca si anevoioasa a numararii dintilor.
Pentru a vedea mai usor semnele de pe pinioane, se pot sublinia cu pasta corectoare.

Si inca ceva: curelele au o singura pozitie de montaj corecta. Aceasta este ca scrisul de pe ele (marca curelei) sa poata fi citit din fata distributiei/ din pozitia de lucru ci nu dinspre habitaclu.
gyorgyoda a scris:
3. Aici nu pot fi de acord cu tine. La Oltcit treaca-mearga dar la restul masinilor...
E vorba de vreo alta marca? gyorgyoda, Te rog sa pui o poza cu semnele de la pinioanele de pe arborele cotit , si in a doua ideie , de unde mai cumperi curele special pentru Olcit ? sau cumperi curele la aceleas dimensiuni si cote care nu au semne ( marcaje ) pentru distributia de Olcit ! Nu ma refer ca uni au curele din 1900 toamna care sant imbatranite moral si fizic , sant coapte in timp . Eu personal am patit cu un set de curele cumparate din magazin special pentru Oltcit cu marcaje , role noi . Misa rupt cureaua din mers dupe circa 10 000 de km , iar despre semnul de pe pinionul de la pompa de ulei , nici nu-l bag in seama . :lol: La arborele cotit, pe pinionul exterior, pe lateralul lui e un semn (o sageata mica) fix la 180 de grade fata de pana de fixare al lui. am intalnit acel semn sters, tocit, dar exista la toate, n-am acum unul sa-i fac poza, chiar si fara el se face distributia cu pana jos la arborele cotit semnul sus la axul delcoului si jos la pompa de benzina, pompa de ulei nici eu nu o pun la semn pentru ca n-am. in felul asta merg puse orice curele cu acelasi nr de dinti si latime, nu trebuiesc neaparat curele cu semne pe ele.
rabbitdani a scris:nu trebuiesc neaparat curele cu semne pe ele.
Trebuie doar numarati dintii dintre semnesi sa coincida conform diagramei din schema. Semnul de pe rola pompei de ulei are treaba doar pe motoarele de gsa caci acelasi ax invarte si pompa pentru instalatia hidraulica,cica. Orice magazin serios de piese auto, poate sa iti aduca minim 2-3 tipuri de curele distributie pentru Oltcit.
Daca nu au pentru oltcit, sigur au pentru citroen gs/gsa motor de 1.3.
Si nu toti producatorii isi insemneaza curelele pentru 'numarul de dinti', pentru ca presupune o etapa suplimentara in procesul de fabricatie...pentru 2 dungi de care oricum lumea nu prea tine cont. Cand am motorul incins porneste mai greu. Astazi cand asteptam la o coada la un giratoriu in oras dupa ce i-am dat forja vreo 40 de km, mi-a murit motorul( imi variaza si turatia la relanti si o fi scazut prea mult cum era motorul incins ca am mai patit asta o data). Fiind motorul incins a pornit mai greu(stiu ca in carte scrie ca trebuie sa astepti 5 minute daca ti se intampla asta). Am dat ceva la automat pana a luat-o. Intrebarea este cum sa procedez cand pornesc motorul sa o ia mai usor? Trebuia sa tin pedala de acceleratie apasata la podea pana pornea, cu toate ca dadeam la automat de mai multe ori?
George Hermenean a scris:Trebuia sa tin pedala de acceleratie apasata la podea pana pornea, cu toate ca dadeam la automat de mai multe ori?
Cind motorul e fierbinte, tii acceleratia la podea si dai la automat. Si cind faci pauze de demaror, acceleratia tot apasata o tii. Daca lasi acceleratia pe liber, vei ineca si mai mult motorul. Trebuie sa-i fac ceva sa nu mai varieze turatia la ralanti asa tare, ca astazi am mai patit-o de doua ori, ultima oara a trebuit sa astept vreo 5 minute ca nu mai vroia sa o ia.
Se poate regla ceva sa porneasca mai usor cu motorul incins? Sau e din fabrica problema asta, avand in vedere ca scrie si in carte ca trebuie sa astepti 5 minute. Depinde de motor/reglaje.

La al meu personal, cu motorul incins, daca vreau sa o pornesc si incerc cu pedala apasata la maxim, porneste foarte greu. Am patit si sa nu mai vrea sa porneasca deloc, invartea foarte foarte greu. (nu e din electromotor...)
Daca in schimb, doar tin acceleratia piscata putin, porneste la sfert de cheie in orice conditii, indiferent ca am alergat-o 50 sau 100km prin oras.

In schimb daca nu iti sta ralantiul stabil, inseamna ca iti trage aer fals pe undeva, sau e reglat gresit carburatorul. iar un carburator reglat gresit....influenteaza implicit si pornirea. Mers doar cu 3 litri de ulei, forje ca la balamuc, incins ca naiba, becul de presiune ulei aprins, porneste la sfert in orice conditii Eva. Deci...? Mecanicul bun sau masina buna? da stim, al tau oltcit, si al lu` cristii sunt cele mai smechere de pe planeta.

Probabil ultimele 2 oltcituri care functioneaza in parametrii de fabrica.
Pacat ca o sa ajunga la remat in curand Asa? Si care-i treaba ta ca-mi folosesc Oltcit-ul la carat de fiare vechi cu 3 litri de ulei si forja la greu si ca-l dau la fier vechi?

Important e ca merge si ca-mi fac treaba cu el.

Oltcit-ul nu e vreun Porche sau Aston Martin. Clar!?


On-topic: George, ia tu o cutie de carton cu profil in ,,V" si decupeaza din el o garnitura pt. carb. Pune garnitura intre carb si galeria de admisie si ai sa scapi in veci pururi de aerul fals. Am modificarea asta facuta pe Eva de vreo 2 ani si de atunci sta acul ca pictat la 950 rpm chiar si cu motorul incins ca la balamuc.

Verifica ,,la puricat" aprinderea, carburatorul si carburatia (carburatorul e piesa, carburatia sunt reglajele). De acolo cred ca e problema ca nu am garnituri deloc acolo. Celebra garnitura din carton de dosar e prea subtire si tot o sa traga aer fals. Deci n-o folosi. Celebra garnitura de carton de dosar, nu e prea subtire. Garniturile originale de fabrica, stii ce grosime aveau????
Poate doar daca talpa carburatorului, talpa admisiei, respectiv antretoaza(pe ambele parti), nu sunt plane.
Iar daca nu sunt plane....e cam aiurea sa montezi chestii tot mai groase intre ele.

Totodata, la Oltcit, daca i se supraincalzeste motorul (forjata la balamuc), ii creste ralantiul. Iar daca imi spui ca e forjata la balamuc...si ralantiul iti sta tot la aceeasi turatie...e clara treaba! Da. Relantiul ii statea la 2000 de ture. Just in your wet dreams. No. Nu tin minte sa fi urcat mai mult de 1000-1100 de ture.
Garniturile de fabrica erau montate alaturi de alte piese de fabrica la standardele de fabrica. Adica noi. Dar dupa 20-30 de ani, inevitabil apar deformari la toata masina. Deci? Te adaptezi situatiei si gasesti solutii care sa se apropie de normele de fabrica. Daca-ti spun ca Oltcit-ania mea consuma in jur de 7-8% ai sa-mi spui ca sunt ,,the liar of the liars". Nu prietene, dar sa nu vii cu aberatii de genul 'statea tot la 900rpm'....
Ii creste ralantiul dupa forja...1100-1200-1300rpm chiar.
Nu imi plac povestile pescaresti.

Deformarile de care pomenesti, trebuie corectate in permanenta. De aia se recomanda verificarea/planarea suprafetelor pana si in manualul de uzina.

Da, oltcitul consuma 7-8% afara. Uneori chiar cu ceva mai putin. Dar nu sub 6%.
In oras....Dumnezeu cu mila. De la 8-9%, pana la 12-13%. Corectezi in permanenta deformarile si o sa ajungi sa arunci la fier carbul si galeria de admisie.
gyorgyoda a scris:Corectezi in permanenta deformarile si o sa ajungi sa arunci la fier carbul si galeria de admisie.
Asta daca nu folosesti cheia dinamometrica si stringerea suruburilor (piulitelor) la acelasi cuplu. Mati spart ; am ajuns sa strang carburatorul cu cheia dinamametrica . Oare rezista bietul Zamac la strangerea cuplului de M8 la cheii dinamometrice , cum ar arata talpa carburatorului dupa strangere cu cheia dinamometrice . Oare ati uitat cum arata cheia de desfacut si stans carbutatorul , de cat era hex de la piulite ? Intrbare test , mecanici de Oltcit ! Hexagonul de la piulite am vazut si de 12 mm si de 13mm si de 14mm. Alea originale nu stiu de cat sunt.

Ca sa nu depasesti cuplul nu ai nevoie decat de o combinata de 12/13/14 depinde de hexagon. Na! V-am spart! ca sa citez un clasic in viata. A fost doar o aluzie subtila la taria stringerii suruburilor si piulitelor. Mai pe intelesul tau (alexandruteutisan), fara a le "crapa ochii".

alexandruteutisan a scris:Oare rezista bietul Zamac la strangerea cuplului de M8 la cheii dinamometrice...
Tot ca "test" sau mai bine zis informatie pt mecanic: sper ca stii ca "taria" stringerii la cheia dinamometrica se poate regla pt a nu depasi un anumit cuplu cind surubul de otel cu duritate de 6,8 stringe o bucata de MAMALIGA fara a o deforma.
(sper sa intelegi aluzia) Cheie de 12.Suruburile dunt de 8mm. Piulitele originale/ de fabrica erau cu hexagon de 12? M8, cheie de 12.... Merci! Pentru cei care au raspuns Prezoane M8 si piulitele cu Hexagon de 12 .FELICITARI . Acesta e raspunsul cotect .. Se follosesc Hex de 12 intrucat nu incape cheia inellara de 13 la toate piulitele corect .. Ma refer la piulitele din spate ( catre cutia de viteza ).. Iar referitor lla cheia de strans si desfacut carburatorul e de o forma speciala si era de 12 , facea parte din trusa de chei ce se dadea la cumparerea masini din fostul IDMS . Se pare ca din bujii era problema cu pornirea cand era motorul incins. Am pus 2 Sinteroame si 2 NGK cu 3 craci si acum porneste mai usor cand se incinge motorul, in functie de cat de incins e motorul o ia mai greu, dar tot porneste in cateva secunde. Acum nu stiu ce bujii sa pun, Sinteroame sau NGK. As pune niste Sinteroame daca as gasi noi. Bosch!!! NGK BP6EFS
sau NGK cu iridiu
Eu acum am Beru și merg bine dar tot niște NGK intenționez să pun.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community