Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

ploaia, si pornirea oltcitului (sau inecarea lui)

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Ma framanta in ultimul timp pornirea greoaie a olteanului (TRS pursange).
Una ar fi daca s-ar intampla permanent, dar are prostul obicei de a nu porni mai ales pe vreme rea (ploaie, umezeala mare).
In general pe vreme uscata, chiar si iarna, o ia la prima cheie (cel mult a 2-a 3-a, daca masina o stationat mai mult de 1 sapt) daca o stationat mai mult de 10 zile, ii injectez un shot de benzol, in camera de nivel (in)constant a carbului.
Am schimbat recent carbul, si de pornit pe vreme uscata, o ia la cheie, dar cum spuneam, pe ploaie, treburile capata o alta dimensiune:
In principiu trag socul, dau la automat, 1 data, 2, 3 ori, a 3-a - 4-a oara deja tuseste carbul, sughite, apoi, mai bag socul la jumate, si mai incerc, 1X 2X, cu acceleratia, si abia-abia o mai ia, in 2-3 pistoane.
Din carb e exclus sa fie, l-am inlocuit recent, reglat in parametrii, raspunde perfect la reglaje.
Bujiile sunt niste BOSCH-uri HR6DC parca (sau H56DC), in 4 electrozi (super 4).
Ccine mai e patit, il invit la dialog , poate ma ajuta si pe mine cu vr-o solutie.. Jorj,motorul papa uloi,citi km are,e obosit ?
Normal...la asemenea simptome aprinderea este cauza : distante bujii,platini si pusa la punct aprinderea siii-nu are voie sa nu porneasca la prima cheie,bineinteles cu conditia ca motorul sa aibe compresia buna ( adica sa fie bun).Inainte de astea fa-i si distantele la culbutori ( supapele reprezinta plaminul motorului). Verifica capacul de la delcou, de acolo ar putea fi problema daca doar cand e umezeala face figuri. Daca tot te apuci de treaba curata si contactele electrice care mai sunt la instalatia de aprindere.
Personal nu am avut astfel de probleme daca e umezeala afara. Arunca un ochi si la functionarea corecta a socului, mai ales la tija care iti deschide clapeta de acceleratie putin atunci cand tragi socul.
JorJ-L a scris:Ma framanta in ultimul timp pornirea greoaie a olteanului (TRS pursange).
Am schimbat recent carbul, si de pornit pe vreme uscata, o ia la cheie, dar cum spuneam, pe ploaie, treburile capata o alta dimensiune:
In principiu trag socul, dau la automat, 1 data, 2, 3 ori, a 3-a - 4-a oara deja tuseste carbul, sughite, apoi, mai bag socul la jumate, si mai incerc, 1X 2X, cu acceleratia, si abia-abia o mai ia, in 2-3 pistoane.
Incearca pornirea fara a mai trage shocul si fara shpritz. Intii inceraca sa schimbi bujiile,vezi ca bujiile sint de mai multe feluri,calde,reci,incandescente...de regula la Oltcit merg f.b.NY-urile.Capacul de delco normal ca trebuie curatat sau schimbat daca-i uzat.Din moment ce-a schimbat carbelitorul nu cred ca nu a reglat si cablul de soc,sau a uitat sa-l mai puna...

Daca nici dupa aceste operatii nu porneste,mai exista solutia finala.......chemi propieterul masinii sa vina cu o bere rece,sa stea pe banca si sa toarne-n pahare,ridici capota la masina,iei un baros si lovesti cu putere in motor pina ies scintei,atunci se va produce aprinderea sii gata....sa rezolvat,iar propietarul se va aprinde automat si fara soc......




Interzis copiilor sa foloseasca asemenea metode barbare Te-as sfatui sa desfaci capacul la carburator dupa ce a stat mai mult timp sa vazi cata benzina ai in camera de nivel , dai la manivela si sa vezi dupa cate ture incepa sa-ti bage benzina , verifica pe intuneric ( noaptea ) daca e pom de craciun ,adica daca curentul de inalta tensiune circula si pe dinafara fiselor , schimba capacul de delcou daca e imbatranit . Olcitul ,din constructie ,drebue sa porneasca doar cu socul tras fara sa actionezi pedala de acceleratie , mai incearca si cu nista buji Sinterom 225 filet lung , si eu am folosit buji cu 4 electrozi si nu am fost multumit de ele ,aveam pornire grea consum mare de benzina ,fara sa umblu la reglaje doar am schimbat bujiile cu altele Sinterom sa schimbat mersul ,consumul si pornirea radical ,adica ,pornire usoara ( si la manivela) mers regulat al motorului in foarte scurt timp de la pornire ,mi-a scazut consumul ,Olcitul este facut sa mearga cu benzina cu plumb , Daca nu ai inteles ceva intreaba :lol: Foarte interesant a devenit forumul asta... Noroc ca exista destepti care ne explica ce sint acelea bujii "reci", "calde" si "incandescente", si ca Oltcitul e facut sa mearga cu "benzina cu plumb". E prima oara cand aud de Oltcit "pom de Craciun", cu fisele asa de praf incat iese scanteia de sub capota .

Laurentiu continua sa dea sfaturi bune pe forum insa din pacate altii iau totul ca pe un loc unde poti face glume tampite.

Faptul ca porneste mai greu cand e umed afara inseamna cel mai posibil o problema minora sau de reglaj la aprindere sau carburatie (soc). Eu sincer nu inteleg cum e treaba asta cu pornire fara shoc si spritz Numai daca motorul nu este cald, a mea cel putin dau la cheie pana descarc 10 baterii si tot nu porneste.

ps: si eu aveam aceleasi simptome cu pornitul pe ploaie si umezeala mare...am suspectat capacul de la delcou' dar lenea fiind mare n-am verificat nici in ziua de azi Daca suspectezi socul care functioneaza incorect - arcurile clapetei de soc blocate, tija care nu deschide clapeta de acceleratie, etc, poti insista sa pornesti fara soc si poate fi un diagnostic.
La fel cu pedala, pompa de sprit poate ineca motorul la pornire.

TRS-ul meu pornea exact ca in carte. La rece socul tras la maximum si cheie. La cald pedala calcata lin la podea apoi cheie. Demonstratia am facut-o la Lacul Rosu, cand am provocat lumea sa porneasca Oltcitul la rece fara sa intre in masina. Am lasat geamul jos, am tras socul la maxim si am dat la cheie, dupa o noapte rece si ploioasa de primavara. Intotdeauna a pornit din prima. Carburatorul era de Dacia 1300 Motane', stai calm, ca nu-i cu suparare .
Inteleg perfect toate raspunsurile, sunt la obiect, mai mult sau mai putin.
nu stiu daca m-ati inteles cu totii, deci reformulez:
Olteanul este cel de la avatar, un TRS din 93, fara modificari (aprinderea electronica nu este duceiller, e mai mare (cu eticheta galbena)), nu e cel cu fumigene la start, (nu consuma gram de ulei), si eu sunt proprietarul, (deci berea am ratat-o).
Masina merge ca noua, pt ca asa si este, avand doar ~35000km, sigiliile intacte.
Pur si simplu, in ultimul timp (1-2 ani), refuza s-o 'trezesc' pe vreme rea: ploaie, lapovitza
Ce-am mai facut la ea: am verificat jocul la culbutori, desi nu era necesar, (axele ca noi) i-am reglat pe toti la 0,15-0,20. Mai recent i-am inlocuit carbul cu un solex de TRS (curatat si bibilit de mine personal, deci iasa din ecuatie). carbul l-am inlocuit pt ca cel vechi nu reactiona la decuplarea supapei de dezinecare, si mai mult preventiv, am decis sa-l schimb.
Dar problema cu pornirile pe ploaie persista. (mai ales daca masina a stationat mai mult de 1-2 zile.) face ce face si tot inecata o pornesc..
Pe vreme uscata o ia la cheie chiar si dupa o stationare de pana la 1 saptamana. Verifica aprinderea, doar aceasta poate face figuri de la umezeala.
Culbutorii nu i-ai reglat cum trebuie, trebuia 0.20-0.25mm Am sa verific si aprinderea candva, mi-am propus sa reglez avansul doar sa gasesc pe cineva cu stroboscop. Bujiile au cam 9000km si cel putin 5 ani. sunt Bosh HR6DC (sau H56dc nusht exact) cu 4 electrozi.
prin toamna-iarna cred ca am facut reglajul culbutorilor, care nustiu daca s-a umblat la ei, unii erau la 0.15-0.20, cativa pe la 0.20-0.25, deci am cam lucrat degeaba, dar macar i-am adus pe toti la 0.15-0.20.
Oricum nu-am sesizat nici o diferenta in comportamentul masinii, (macar am etansat frumos capacele). Operatia am facut-o odata cu schimbul de ulei, filtru (pt curatenia circuitului), dupa racirea motorului peste noapte, la T exterioara de sub 10'C.
George, stiu ca in cartea lui Canta scrie ca trebe reglati la 0.2-0.25, dar acolo nu scrie de motoarele de 1300. Oricum, nustiu cu ce afecteaza diferenta asta infima, timpii supapelor, daca afecteaza, cum spuneam, eu nu sesizez.
Am mizat pe un plus de putere, silentiozitate, dar oricum nu era cazul. Culbutorii sunt un pic cam stransi, insa nu cat sa faca probleme si sa nu lase supapele sa se inchida de tot. Daca ai etansat frumos capacele nu-i cazul sa mai desfaci

Cu pornitul pe vreme urata sigur e ceva minor, aprindere, carburatie. Poate fi o fisa mai uzata, o bujie care merge mai prost, poate supapa de dezanecare, poate tija socului, poate jiclorul de relanti. Probabil ca o ineci insistand la pornire, incearca cu socul tras si fara pedala.

Carburatorul dublu este excelent la mers insa are multe posibilitati sa mearga ceva prost.
JorJ-L a scris:Bujiile au cam 9000km si cel putin 5 ani. sunt Bosh HR6DC (sau H56dc nusht exact) cu 4 electrozi.


Dupa o pornire ratata, scoate bujiile si vezi in ce stare sint - uscate sau umede.
- uscate - motorul nu se alimenteaza cu benzina;
- umede - motor inecat (se alimenteaza cu benzina iar problema vine de la instalatia electrica - joasa sau inalta tensiune).

Si eu aveam astfel de probleme insa in functionarea motorului si totul era din pricina bujiilor. Boschurile mergeau perfect vara insa toamna incepeau sa-mi faca probleme.
alexandruteutisan a scris:... sant sigur ca tu nu ai cala de verificare cat trebue sa sa deschida ,si nici nu deti documentatie in acest sens .

Cala de reglaj intr-adevar nu avem insa posibilitate de reglaj exista ca si "documentatie" pe siteul http://www.oltcit.ro/ (ca sa intri in site iti trebuie browserul Internet Explorer). Acolo vei gasi o metoda de reglaj a clapetei de shoc + distanta dintre peretele carburatorului si clapeta de shoc cind aceasta e inchisa.

P.S. Cu coada unui burghiu (calibrat), se poate executa si "cala de reglaj". Poate ca ar fi o idee sa mai dispara din posturile care jignesc limba romana? Deja topicul acesta incepe sa arate ca o tabara de refugiati Aveti rabdare, si nu va alarmati, urmeaza rezolvarea! Presimt asta. Si totodata presimt ca e din aprindere, nu din carburatie problema. Fiind posesor (colectionar) de olticanii', cel putin 7 la numar, am reglat cu succes, cel putin atatea carburi, deci presimt ca suntem offtopic daca discutam de carb.


2 pistoane, luasera concediu
aia era problema, n-a fost lucru in echipa si s-a dus totu de rapa Nu recomand nimanui acesta capace si distribuitoare , au viata scurta la fel si bobinele de inductie care au acelas material izolator MARO . Un capac de delcou bun are cupru la plodu . Cele negre au viata lunga , ebonita e de calitate , daca nu ma insel le facea la Sf. Gheorghe ,Electroprecizia si la Buftea cei care faceau echipamente electrice auto Eu unul, am avut si asa ceva si am fost multumit, acum depinde de mai multi factori. Orice piese se mai strica cu timpul. La aprindere electronica nu poti sa pui capace negre. George@, Sepoate pune ,se face degajare in flansa de la delcou eu personat am aceasta degajare si pot folosi ambele tipuri de capace .😁
JorJ-L a scris:
Asa ceva NU este influentat de starea de umezeala din atmosfera. Pornirea greoaie se face si pe timp uscat si pe timp umed.

Cauza trebuie sa fie alta. Laurentiu@ Acea oxidare indica faptul ca acolo se forma condens si din cate vad in poza e vorba de fisa centrala 1si4 ale capacului ,in 2 pistoane si alea cu intensitate mic de curent ,nu o sa porneasca ,nu e motor Axel 620 ,parca , mai as ferivica si distribuitorul . Dai capacul deoparte si cu fisa centrala dai scanteie catre distribuitor ,daca face scanteii atunci si distrbuitorul e strapuns ,iar daca nu face atunci e bun ,nu e strapuns se poate folosi
alexandruteutisan a scris:Laurentiu@ Acea oxidare indica faptul ca acolo se forma condens si din cate vad in poza e vorba de fisa centrala 1si4 ale capacului...
Eu as spune ca probleme sint in capac la fisele cilindrilor 4 si 3 depinde in care parte e orientat capacul de delcou... N-am mai scos un cuvant (de rusine), dar am rezolvat-o, sau cel putin sper asta.. (voi afla maine, pe ploaie).
Nu-mi vine sa cred cum de mergea biata masina in conditiile astea. Sunt cel putin un an de zile (~1000km) de cand imi facea figura.
In final m-ati motivat voi, si m-am pus pe treaba de am descoperit cauza (sper). Cu ocazia examinarii fiselor, am observat, si mi-am amintit ca mai umblasem la ele cu ani in urma. le-am mai desfacut de cateva ori, si-mi amintesc ca se desprinsese la unele conectorul (de alama), si ne-avand cleste special pt fise, am strans conectorii cu patentul, i-am modelat cum am putut (ad hoc).
Verdictul: 2 fise intrerupte (rezistenta infinita 1), cele de pe cilindrii 3 si 4.
celelalte 2 doar 1 era cu rezistenta spre 0,ceva la conectori, cealalta si fisa centrala aveau continuitate doar pe conductorul central.
fisele lungi (3, si 4), erau oxidate dupa cum se vede, iar in interior, unde ar trebui sa se vada conductorul, numa scrum si oxid pe-acolo, la fel si in mufele" capacului delcou.
Joi, am curatat asadar capacul delcou (la contacte) am racait cu surubelnita, dat cu spray d contacte, smirghel, carpa, pana a ajuns luciul aproape ca la cele curate. Am schimbat si fisele, cu unele ce le aveam rezerva, (cele albastre, made in USA). Fisele astea albastre (mai noi) sunt cu rezistenta variabila in functie de lungime: intre ~4K Ohmi cele scurte, si ~12K Ohmi cea mai lunga.
Testul de pornire la rece a decurs impecabil, urmeaza cel pe ploaie... (maine sper).
adrian_paul a scris:depinde in care parte e orientat capacul de delcou...
Indiferent din ce parte privesti capacul si ori cum e orientat el, numarul plotului in raport ci cilindrul respectiv se pastreaza. "Par example", mai jos ai raspunsul celui in cauza.

JorJ-L a scris:
Verdictul: 2 fise intrerupte (rezistenta infinita 1), cele de pe cilindrii 3 si 4.
Si-a revenit forumul din coma", sau ?!
Am avut dificultati la postare, se misca infernal forumul.. acu cateva zile, nu puteam nici macar sa vizualizez topicele, daramite sa mai scriu ceva..
In fine, rezolvarea se lasa asteptata, rabla tot n-o ia pe ploaie...
Am schimbat bujiile zilele trecute, am revenit la niste sinterom' functionale, sa vedem la urmatoarea ploaie. Daca tot n-o ia, voi desface iar capacul delcou, sa-l verific (uitasem sa-l verific cu aparatul de masura), si voi curata capacul bobinei, contactele..
ca fapt divers: ce rol are capsula vacumatica de pe delcou?! cu carbul vechi nustiu daca il avea, deoarece nu raspundea in nici un fel la decuplarea capsulei de dezinecare.


asa aratau bujiile vechi, imbacsite, si ude de benzina (dupa ~24 ore de la o pornire esuata)
JorJ-L a scris:1. ...voi desface iar capacul delcou, sa-l verific (uitasem sa-l verific cu aparatul de masura)...
2. ...ce rol are capsula vacumatica de pe delcou?!

1. E bine sa te uiti la capac in partea din interior sa nu aibe vreo crapatura prin care sa "fure" scinteile. Daca totul e OK, ar fi bine si o ungere fina cu niste ulei de motor.

2. Modifica (corecteaza) avansul in functie de depresiunea de sub clapeta de acceleratie.

P.S. Din cite observ, 3 bujii sint ancrasate si doar una ar arata ca functioneaza corect. Eu zic sa le inlocuiesti cu ceva mai putin "sofisticat". Capsula de vacum de pe delcou are rolde a da avans la eprindere cand clepeta de acceleratie se deschide ,la mersul la relanti nu funtioneaza deoarece orificiul care capteaza vacumil se afla deasupra clapetei de acceleratie de la trepta 1 de la carburator , si pe capacul capsulei de vacum se afla un orificiu mic 0,3 - 0,4 mm . Verifica sa nu ai cumva tubulatura ( furtunaful care trece pe sub electromotor ) sparta , e o defectiune frecventa la Olcit Incearca sa schimbi bobina de inductie cu una recomandata pentru aprindere electronica , nu recomand sa se dea cu jmirghel pe capacele de delcou . Si ca fapt divers , am gasit o data ca momentul in care trebuia sa se distribue scanteia ,distribuitorul ( puleaua) nu se avla in dreptul plodului de bujie si scanteia era distribuita la 2 bujii si pornirea era greoaie cand era timp urat cu umiditate mare , bujiile sant ancasate , se pot curata , le arzi si la cureti cu peria de sarma si cu un ac mai gros cureti si in interior pe langa electrod . Si cu lera sa le faca distanta minima corespunzatoare la bujui.
Atentie: bujuile nu se spala cu benzina,altfel mai porneste la anul... Normal bujiile ar trebui arse pe aragaz, nu curatate cu peria, insa daca ti se uda des cine naiba mai sta de gatit bujii... peria de sarma si gata. Asa pateam eu cu motocicleta veche, dupa cateva sute de km erau bujiile negre, aveam mereu dupa mine peria si un set de rezerva, doar nu era s aiau aragazul de voiaj . Și acu cu ce mocitroacă mai mergi mieunaș ? Nici flacara nu e sfanta,cel mai bine cu ultrasunete sau sablare cu zapada carbonica sau rezolvata problema pentru care se afuma/umezesc/anclanseaza bujiile... Stire bomba: am rezolvat-o! (acu o saptamana si ceva, dar abia acum o confirma testele)
Acu 2 ore am pornit-o pe ploaie (de-o zi), dupa o stationare de 3zile (de vineri), si a luat-o la sfert d cheie..
Cauzele le descriu in ordinea probabilitatii (descrescator):
1: capacul delcou, care nu-l curatasem si pe interior, pe contacte, in zona afumata, oxidata. (l-am curatat cu smirglu P400)
2: bobina ori nu facea masa permanent, ori ceva contacte imperfecte, (mufa de la fisa centrala a bobinei era si ea unpic cu rugina/ oxid)
3. fisele care le inlocuisem data trecuta, poate ca rezolvasera partial problema.
4. bujiile Bosch super 4, pe care nu le desfacusem niciodaata in cei ~ 5 ani (9000km). le-nlocuisem data trecuta cu niste Sinteroame", dar ~degeaba.
iulicuta2000 a scris:Nici flacara nu e sfanta,cel mai bine cu ultrasunete sau sablare cu zapada carbonica sau rezolvata problema pentru care se afuma/umezesc/anclanseaza bujiile...

M-ai spart la faza asta deci eu le-am sters cu carpa de negreala si le-am mai luat cu smirglu fin (P400), si vad ca scantei-ezste...
Mi-a spus un mecanic, ca la TRS (aprindere electronica), distanta la bujii se regleaza la 0.9mm, asa sa fie?! ale mele (Sinterom 14lp24) erau reglate la 0,7-0,75mm si asa le-am lasat.
Multumesc tuturor pentru feedback sanatate multa! Lasa-le la 0.7 mm. O sa ai scanteie prea slaba la 0.9 mm.
gyorgyoda a scris:Lasa-le la 0.7 mm. O sa ai scanteie prea slaba la 0.9 mm.


Esti cumva mai destept ca inginerii care au inventat aprinderea electronica? Esteee,...si are capul mareeee,are doi creieri plini cu greieri......
Zephirus a scris:i acu cu ce mocitroacă mai mergi mieuna ?

Am vandut-o pe cea veche si cu probleme, un Kawasaki KZ 440 din 1983, acum am un Suzuki GSF 400 Bandit din 1993, dar nu prea am mers cu el in vara asta, de cand se lucreaza la podul spre Bulgaria. In Romania m-am lecuit de mersul cu mobra, gropi, baligi, sate dupa sate pline de pietoni, animale care iti ies in fata, peisaj monoton. De ce cartea/inginerii trebuie mereu sa aibe dreptate!? De ce trebuie sa ne luam dupa ei ca neghiobii? HA?
George, eu imi aduc aminte ca tu ai experimentat o multime pe masina ta. Si eu la fel. Si se pare ca amarata aia de bobina nu poate sa dea un curent suficient la 0.9mm chiar si cu aprindere electronica.

Si la sierra, care are a.e.i., scrie negru pe alb : 0.7-0.8 mm. Eu nu am experimentat pe masina distanta la bujii. Ce se intampla cu amestecul aer/benzina atunci cand este comprimat?cum se comporta el din punct de vedere dielectric?cum variaza el odata cu cresterea compresiei motorului?spun compresie fiindca uneori conteaza ce compresie are motorul la momentul in care se fac testele nu in teorie! Daca tot e vorba de bujii, desi nu ele erau problema in cazul meu, ci contactele oxidate, de la delco/ bobina, etc.., sunt curios daca ar fi ceva diferente (notabile) in mersul motorului, legat de distanta intre electrozi la bujii, ma indoiesc ca ar fi.. (sesizabile)
Din acest motiv le-am si lasat la 0.7-0.75, si din lenea de a le mai recalibra la 0.9.. Erau un set ce functionasera pe club.
In alta ordine de idei, sinteroamele am observat ca n-au rezistenta (sau e f mica), spre deosebire de cele bosch ce erau pe masina de atata timp, care au intre 1,2 si 1,4 KOhmi. La astea bosch, in 4 electrozi nici nu le-am reglat vre-odata distanta, nici nu cred ca e posibil, sau e mai greu de facut.
Ce-am uitat sa mentionez ultima data e ca inlocuisem capacul delcou cu unul nou, similar cu cel original (aceeasi culoare), doar ca e cu contacte de cupru peste tot, iar izolatorul e ceramic, nu plastic, cum presupun ca era la cel original (italienesc), de unde presupun si greutatea lui, aproape dubla, estimez..
Voi pune (candva) de curiozitate cel original (curatat temeinic) la loc, sa-l testez..
gyorgyoda a scris:Lasa-le la 0.7 mm. O sa ai scanteie prea slaba la 0.9 mm.

Ca de obicei, gyorgyoda - acest Einstein al pubelelor, incurca scobitu-ntre dinti cu mecanica. El este convins ca dupa ce te-a pus mamica sa toci patrunjel si sa pazesti masina de spalat poti regla o aprindere.
Abandonand subiectul "plozi bolanzi care rontaie muste si se viseaza mecanici" si revenind la aprindere, valorile de fabrica sunt urmatoarele: aprindere cu platini - distanta intre electrozii bujiei 0,6 - 0,7 mm; aprindere modulara (fara platini) - distanta intre electrozii bujiei 0,9 - 1 mm.

JorJ-L bujiile Bosch sunt proaste iar cele cu 2, 3 sau 4 ploturi nu au ce cauta pe Oltcit. Daca vrei functionalitate in parametri foloseste NGK sau Denso, comanzi la orice magazin auto bujii pt Citroen GS 1129, e acelasi motor cu cel de pe Oltcit. Stii de ce la aprinderile clasice/masinile clasice, bujiile se reglau la 0.7?
Sau de ce la a.e.i. sau la masinile cu motoare pe injectie/cele de generatie noua se regleaza la 0.8-0.9?

Sau stii ca bujiile vin gata reglate, tu doar sa le montezi pe motor?

NGK<BOSCH.
Tine minte asta! Idiocracy, Alfa Romeo, BMW, Honda si multe altele vin cu NGK si-n carte scrie a se folosi doar bujii NGK. Am pus pe twinspark Bosch, rateuri la greu, lipsa putere. Ford vine cu bujii Motorcraft. In afar' de Vw nimeni nu mai foloseste Bosch. La motociclete nici un producator nu foloseste Bosch. Dar tu esti oligofren si asta-ti ocupa tot timpul.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community