Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Bujii care cedeaza sau sunt distruse

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Motor
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Salutari tuturor.

Am nevoie de pareri in legatura cu urmatoarea problema: deoarece omul cand n-are de lucru isi face, cu ceva timp in urma am inlocuit vechile bujii Sinterom cu NGK-urile atat de laudate aici pe forum. La inceput au mers foarte bine, dar dupa cca 3 luni NICI UNA nu mai dadea scanteie. In loc de scanteie, iesea un firilcel de fum din spatiul dintre electrodul central si filet. Am presupus ca erau contrafacute si - deci - proaste. Asa ca am cumparat un set de Champion, de la epiesa.ro, codul postat aici pe forum. Au mers O SAPTAMANA !!!. Dupa care 3 din 4 nu mai dadeau scanteie.

Spuneti-mi, ve rog, este vreun motiv pentru care se distrug bujiile in motorul meu sau am avut doar ghinion de marfa proasta ? (motor 1.1, aprindere de TRS)

Multumesc. Ce cod au bujiile luate?in motorul de 1,1 eu as pune un bp7 efs ,exista si varianta sa fi nimerit bujii proaste Pune inapoi Sinteroamele si veze daca cedeaza si alea.( in caz ca mai sunt bune) Ti se strica bujile ,adica se umezesc sau se formeaza calamina pe ele ?
M.S.Electronic a scris:...am inlocuit vechile bujii Sinterom cu NGK-urile atat de laudate aici pe forum. La inceput au mers foarte bine, dar dupa cca 3 luni NICI UNA nu mai dadea scanteie. In loc de scanteie, iesea un firilcel de fum din spatiul dintre electrodul central si filet. Am presupus ca erau contrafacute si - deci - proaste. Asa ca am cumparat un set de Champion, de la epiesa.ro, codul postat aici pe forum. Au mers O SAPTAMANA !!!. Dupa care 3 din 4 nu mai dadeau scanteie.
Inainte de a mai investi niste bani, incearca sa cureti bujiile pe interior (intre electrodul central si filet) cu un spion de tabla ori cu un ac ce intra in acel spatiu.. NGK-urile erau BP6EFS. Champion-urile sunt S7YC.

Se umezesc, in final, daca le tot vine benzina si nu arde. Dar le-am uscat, curatat, si testat. Ori nu se intampla nimic (nici scanteie, nici fum) ori se inchide arcul prin mana mea .

Ok, sa zicem ca le curat in interior si sa zicem ca mai merg. Dar tot nu e ok... E normal ca la o saptamana sa fie curatate ? Si, totusi, sunt bujii de firma nu noname-uri gasite la gunoi.

Din pacate, Sinteroamele nu mai sunt de gasit. Dar astazi, cautand in "cutia cu tot ce nu-ti trebuie" am gasit patru Bosch W7DC (sau RO 684 - nu stiu care e codul corect). Nici macar nu le-am mai curatat de rugina; le-am montat si a pornit imediat, merge foarte bine motorul. Sa vedem cat timp.

Pot trage concluzia ca nu exista vreun motiv stiut pentru care un motor sa distruga bujii ? Avans gresit, bobina defecta...astfel de lucruri ?

Multumesc. Motorul in sine ti le distruge daca are compresie slaba,care poate fi din diverse motive(supape care nu etanseaza,segmenti rupti,tociti sau doar lipiti de piston,ulei prost,simeringuri de supapa duse) dar nu iti strica efectiv bujiile doar ti le murdareste si probabil le strici tu mai departe cand le cureti
Daca merge cu bosch-urile alea,nu-ti mai baga nasul pe acolo si considera ca ai nimerit prost bujiile pana acum.
Eu as lua totusi bp7 efs,fiindca motorul de 1.1 merge oleaca mai incins decat cel de 1.3 si trebuie o cifra termica mai mare la bujii. Compresia este buna; setul schimbat, cca 5000km mers de atunci.
Dar de ce compresia slaba omoara bujii ? Ce fenomen se intampla ?
M.S.Electronic a scris:
Ok, sa zicem ca le curat in interior si sa zicem ca mai merg. Dar tot nu e ok... E normal ca la o saptamana sa fie curatate ? Si, totusi, sunt bujii de firma nu noname-uri gasite la gunoi.
Nu e normal sa le cureti la o saptamina. Sint bujii cu AUTO-curatare. Problema e in alta parte: motor, aprindere, carburatie etc.

M.S.Electronic a scris:
Dar de ce compresia slaba omoara bujii ? Ce fenomen se intampla ?
Amestecul nu va arde complet si astfel va "murdari" bujia. Asa este Laurentiu,eu zic ca-i din alimentare,supraalimentare,avansul prea mare,a fost sprituita zdravan,benzina a patruns intre electrod si camasa si paaaa bujia.Am mai amintit pe undeva pe aici : ESTE INTERZISA SPALAREA BUJIILOR IN BENZINA.Nu neg faptul ca, cauza supraalimentarii cu benzina poate fi si din aprindere,bobina obosita,fise defecte,etc.etc.trebuiesc verificate toate.
M.S vad ca esti din Bucuresti,...vrei 4 BRISK-uri SUPER L 14 YC ? Suna-ma,vii cu masina,le probam si vedem si de unde-i hiba,...
Ai nimerit numai bujii proaste. Dupa parerea mea, ngk-urile sunt cele mai proaste bujii din lume (nu dau scanteie, se rup etc.). Cu bosch-urile n-ai treaba. De peste 100 de ani, Bosch face bujii.

Poti sa bagi bujiile si in petrol. Nu li se intampla nimic. Tine cont ca ele stau in permanenta in benzina sau in benzina si ulei. Si la mine se intampla o chestie ciudata cu bujiile, inainte sa le schimb aveam brisk cu 3 electrozi, mergea super dar m-a mancat undeva sa le schimb ca avusesem numai experiente proaste cu bujiile brisk care erau proaste rau, vorbesc de alea de care se gaseau in comert pentru oltcit cu un singur electrod si nici acum nu mi-am schimbat parerea despre ele, tot proaste raman pentru mine si am cumparat patru bujii noi, frantuzesti facute de NGK cu gandul ca poate iar ma lasa bujiile brisk dar astea erau cu 3 electrozi, le-am schimbat si acum am 4.000 kilometrii cu ele dar masina a inceput sa mearga ca pooola si cum imi fac timp, pun brisk-urile la loc sa vad daca observ vreo schimbare sau alte bujii ca am 2 saci
gyorgyoda a scris:Ai nimerit numai bujii proaste. Dupa parerea mea, ngk-urile sunt cele mai proaste bujii din lume (nu dau scanteie, se rup etc.). Cu bosch-urile n-ai treaba. De peste 100 de ani, Bosch face bujii.

Poti sa bagi bujiile si in petrol. Nu li se intampla nimic. Tine cont ca ele stau in permanenta in benzina sau in benzina si ulei.


NGK sunt printre cele mai bune bujii din lume.

Iar daca spui ca bujiile stau in benzina permanent....stai jos....nota 4.
Nu ai invatat nimic despre functionarea unui motor. Iti pierzi timpul Adriane!
Cristii a scris: ...masina a inceput sa mearga ca pooola ...
Presupun ca ambele sint ale tale si daca de la virsta asta incepi sa ai probleme, ma intreb ce vei face mai tirziu. Tare asta Laurentiu!!!
Am corectat: in permanenta intermitenta. E mai bine acum?
Adica: cum comprima pistonul benzina cu aerul la PMS cum bujia da scanteia. Asta nu inseamna ca si pentru 1 nanosecunda, bujia sta in benzina? Ha! Prietene, eu iti sugerez sa te mai documentezi. Si sa nu mai citeasca din memoriiile lui All Capone,ca sar putea sannebuneasca de tot.De cind sta cu bujia-n benzina ia topit materia cenusie,aia putina care-i mai ramasese dupa cosmarurile pe care i le-a pricinuit razboiul cu turcul,cind la dat afara fiindca habar n-avea de mecanica,confunda mecanica cu drogheria si catelul cu gaina,ii zicea la gaina mars in cotet....... Daca amestecul de aer/bezina comprimat la pms in camera de ardere ar fi comprimat atat de mult incat sa devina lichid,ar insemna ca tot volumul camerei de ardere sa fie plin de benzina,asta s-ar traduce intr-un consum de multi litri pe minut daca adunam volumul celor 4 camere de ardere ) @gyorgyoda , nu te lua dupa ei, sint oameni rai care habar nu au de mecanica. Bujia primeste cu permanenta intermitenta cate un dush de benzina, tocmai de aceea au fost dotate din fabrica cu o mini casca de dush care se pune peste electrod, pe care insa oamenii o arunca la prima schimbare de bujii. Solutia e simpla, incearca sa faci rost de o casca de dush de la un hotel, pe care o decupezi si faci 4 casti mititele de dush, cu un elastic subtire, si ai scapat definitiv de faza cu udatul bujiilor. Eu am avut o casca de dush luata de la un amic care lucra la Hilton, imi tinea electrozii si uscati si aerisiti, fara sa fie nevoie sa pun aditiv anti-matreata in benzina. Motanule, la fel am si eu!
Basca! Am castigat si vreo 15 hp pe fiecare cilindru!
EEK! a scris:@gyorgyoda , nu te lua dupa ei, sint oameni rai care habar nu au de mecanica. Bujia primeste cu permanenta intermitenta cate un dush de benzina, tocmai de aceea au fost dotate din fabrica cu o mini casca de dush care se pune peste electrod, pe care insa oamenii o arunca la prima schimbare de bujii. Solutia e simpla, incearca sa faci rost de o casca de dush de la un hotel, pe care o decupezi si faci 4 casti mititele de dush, cu un elastic subtire, si ai scapat definitiv de faza cu udatul bujiilor. Eu am avut o casca de dush luata de la un amic care lucra la Hilton, imi tinea electrozii si uscati si aerisiti, fara sa fie nevoie sa pun aditiv anti-matreata in benzina.

Ohhh, yeees! auu pe asta cu statul bujiei in benzina am ratat-o ... pai motane sa inteleg ca din cauza lipsei castii aleia mi se increteste electrodul la bujie ..
deci pana mea teoria asta imi da peste cap tot ce am invatat in materie de aprindere, luat foc etc .. deci mai nou arde lichidul si nu vaporii, arderea poate avea loc si in lipsa comburantului.. cine stie poate mai tarziu aflam ca nu aveam nevoie nici de carburant.. si atunci sa te tii bucuria teroristilor ..cu un doar un sistem piezoelectric de bricheta pot arunca in aer casa alba :peace: :violent5: :bang: Cretinovich strikes again!!!!
gyorgyoda a scris:Dupa parerea mea, ngk-urile sunt cele mai proaste bujii din lume (nu dau scanteie, se rup etc.). Cu bosch-urile n-ai treaba. De peste 100 de ani, Bosch face bujii.

Orice mecanic auto iti va spune ceva de genu' "coae nu lua bujii Bosch ca sa moara mama daca mai merge!" - ar trebui sa stii asta, te lauzi ca lucrezi intr-un service.
Detaliat: bujia Bosch cu care vine VW din fabrica e ok. Bujia Bosch din magazin nu e bujie. E o catastrofa, o porcaroie, o mizerie, dar nu bujie!
NGK e o bujie atat de proasta incat aproape toate marcile folosesc bujii NGK. Pana si BMW vine de fabrica cu NGK, nu cu Bosch.

gyorgyoda a scris:Poti sa bagi bujiile si in petrol. Nu li se intampla nimic. Tine cont ca ele stau in permanenta in benzina sau in benzina si ulei.

Inca o bomba d-asta si promit ca-ti montez o bujie in rezervor! Cu fisa, bobina de inductie si alimentare!
Tu lucrezi la service?? Pe post de ce? Lustragiu? Paznic? Uscator de chiloti? Mergi si bate-ti coasa!

gyorgyoda a scris:
Am corectat: in permanenta intermitenta. E mai bine acum?

Auzisem ca acu' cativa ani s-a sinucis o profesoara aruncandu-se de la balcon - stire la TV. Era cumva profesoara ta de limba romana?
Cand iti citesc ineptiile imi amintesc de celebra pelicula "Idiocracy"...
dj53zfb a scris:
gyorgyoda a scris:
Am corectat: in permanenta intermitenta. E mai bine acum?

Auzisem ca acu' cativa ani s-a sinucis o profesoara aruncandu-se de la balcon - stire la TV. Era cumva profesoara ta de limba romana?
Cand iti citesc ineptiile imi amintesc de celebra pelicula "Idiocracy"...


Curat murdar coane Fanica. Bai, Kylo Ren, mai taci dreacu din gura!
Ce mai zici daca iti bag eu o bujie manjita cu ulei si benzina in msdos si dau la automat? Ce-ti mai place in dos... Haoleooooo, Yoda, ti-a zis-o
Omu cu oltcitu-n parapet, l-ai iubit atat de tare ca l-ai luat in brate, parapetul
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Motor Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community