Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

variatia turatiei ralanti (carburator)
Pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Consum, Circuitul de benzina
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
propun sa enumeram aici motivele din cauza carora variaza turatia ralanti, bineinteles vinovatul fiind carburatorul.
eu pina in prezent cunosc 3:

1. reglaj incorect al plutitorului

2. functionare defectuasa cui poanto

3. circuit retur benzina infundat de obicei, principala cauza, e aerul fals dintre talpa carburatorului si admisie Ca tot veni vorba de aer fals, cum se poate verifica daca trage aer fals? Baga benzina intr-o seringa si pulverizeaza usor la imbinarea talpa-carburator/ flansa/ galerie. Si vezi daca iti creste turatia. ........ sau pui APA in seringa, pulverizezi si vezi zona cind motorul tinde sa moara. ar putea sa varieze turatia si din cauza lipsei de etansare de la garnitura capacului carburatorului?
Octavian a scris:ar putea sa varieze turatia si din cauza lipsei de etansare de la garnitura capacului carburatorului?


Logic. poate fi si de la delcou ...eu is patit... am eliminat toate cauzele si totusi am 5 carburatoare a caror turatie variaza mai mult sau mai putin la ralanti indiferent de ce le fac!

aveti alte idei? aer fals...mai verifica

1. ai garnituri noi intre talpa carubratorului si antretoaza, respectiv antretoaza si admisie? (eu mi-am facut unele din carton de dosar).
am verificat planeitatea talpii carburatorului, iar garniturile le-am dat cu vaselina, si voila, ralanti stabil.
2. suruburile de reglaj(CO/progresiune) ai incercat sa le acoperi cu ceva? poate trage aer fals si pe acolo.
3. ai incercat sa dai jos toata admisia, si sa inlocuiesti garniturile dintre corpul admisiei si chiulase? si pe acolo poate trage aer fals Cel mai des defect la variati de mers la relantiu ( in cazul in care nu trage aer fals) a fost din cauza ca nivelul de benzina din camera nu era constant , si ca cauza era ca plutitorul atingea de pereti carburatorului sau joc in axul plutitorului variatia turatiei la relanti poae fi si din cauza reglajului incorect al jocului culbutoarelor Jocul de la culbutorii nu da variati de turatii , da mers cu intreruperi ia mai citeste in ,,biblie'pagina394 Din cauza ca trage aer fals poate sa-mi faca figuri sa nu prea traga pana in 2000 rot/min? Cand ajunge la 2000 zici ca intra turbo
George Hermenean a scris:Din cauza ca trage aer fals poate sa-mi faca figuri sa nu prea traga pana in 2000 rot/min? Cand ajunge la 2000 zici ca intra turbo


nu este din cauza aerului fals este din cauza mizeriei ce ti-a infundat carburatorul! Eu cred ca pompa de sprit nu lucreaza,din varii motive
membrana noua proasta
cama tocita
parghie tocita
cioc de papagal infundat (chiar si partial) Reglaj incorect al partialei din carburator si nu lucreaza treapta 1corect din carburator ,amestec sarac pe difuzori 1.
iulicuta2000 a scris:Eu cred ca pompa de sprit nu lucreaza,din varii motive
membrana noua proasta
cama tocita
parghie tocita
cioc de papagal infundat (chiar si partial)


Am gasit parghia tocita, are sant pe ea Iei frumos inca o cama,si o pui in paralel langa cea de pe axul clapetei(vezi sa fie identica,fiindca sunt de mai multe feluri) si o sa-ti calce a doua cama fix langa zona tocita si o sa fie bine,pana se toceste iar Ori eu sant prea prost sau prea batran. Dar George da referit ca nu are potenta pana la 2000 de ture , ce are pompa de sprrit cu potenta la 2000 de ture .pompa de sprit te ajuta la demaraj. :idea: Pai problema lui la demarajul pana la 2000 de ture se refera,ca pana la 2000 de ture nu-i merge si apoi trage ca nebuna,pompa de sprit te ajuta fix la plecarea de pe loc atunci cand o calci si trebuie sa traga,altfel ce faci,turezi la 3500 si patinezi ambreiajul pana prinde viteza ca sa schimbi treapta si tot asa? Imi variaza turatia la ralanti foarte mult, iar cu motorul incins cateodata se si opreste motorul. Pe la carburator cred ca trage pe undeva aer fals, ca in rest am etansat cu silicon Victor Reinz celelalte imbinari de la chiulase si cutia de amestec.
Suruburile de reglaj cu ce sa le etansez? suruburile de reglaj au oringuri....si ar fi bine sa cauti unele care au oringuri bune. Sau poate gasesti pe la magazine cu piese auto, in truse din alea universale de oringuri.

Nu trebuia sa folosesti silicon nicaieri pe traseul de admisie, unde poate intra in contact cu benzina. Nu cred ca prezinta incredere pe termen lung...
Garnituri noi peste tot la traseul de admisie, si un strat fin de vaselina.
Atentie la pozitia antretoazei de la carburator. Nu mai stiu exact, dar coltul cu 90grade trebuie sa vina in fata inspre pompa de sprit parca. La antretoaza nu am garnituri, am dat doar cu vaselina. O sa fac unele din carton. On-topic: George, ia tu o cutie de carton cu profil in ,,V" si decupeaza din el o garnitura pt. carb. Pune garnitura intre carb si galeria de admisie si ai sa scapi in veci pururi de aerul fals. Am modificarea asta facuta pe Eva de vreo 2 ani si de atunci sta acul ca pictat la 950 rpm chiar si cu motorul incins ca la balamuc.

Verifica ,,la puricat" aprinderea, carburatorul si carburatia (carburatorul e piesa, carburatia sunt reglajele).
George Hermenean a scris:La antretoaza nu am garnituri...O sa fac unele din carton.
Garniturile facute din carton de dosar ies foarte bune.

Verifica si planeitatea talpii carburatorului inainte de montarea garniturilor. George, Verifica planietatea talpi de la carburator , garnituri din prespan segaseste coala de 1/2m2 si mai verifica orificiul de conpensare de la ciuperca de avans vacumatic , vezi sa nu fie infundat , Acel orificiu face multe probleme la carburatoarelle de Club ( 40 CIC 2 )
intrucat clapetele se inchid conplect cand e lasat la relani motorul si damane avansul vacumatic actionat O sa fac niste garnituri din hartie de dosar si o sa verific si planeitatea cutie de amestec. Sper ca asta sa fie problema cu variatia turatiei la ralanti, care uneri duce si la oprirea motorul cand e incins. In rest nu am alte probleme, trage de rupe, chiar in seara asta i-am dat 140km/h. M-am uitat mai bine astazi la carburator si am observat ca am garnituri la antretoaza. Insa am gasit furtunul ce vine de la capsula de dezinecare pe jumatate scos din stutul din talpa carburatorului. Am schimbat si frana ralanti si acum parca nu mai face figuri la ralanti(nu apucat sa ies in teste). Cred ca de la furtunul ala facea figuri.
Suruburile de reglaj, trebuie sa le sigilez cu ceva? Ca nu au nici un sigiliu. Poti sa le sigilezi cu plastelina sau guma de mestecat. Eu am folosit a doua varianta si a tinut pana acum fara probleme.. Suruburile de Co si progresiune poti sa le lasi cum sunt. Unele carburatoare au opritoare in canalul suruburilor de reglaj (niste bucse din plastic). Nu am scapat in totalitate de variatia turatie, acum mai variaza in jur 50 rot/min Incapatanat si lenes mai esti! Confectioneaza-ti garnituri si pune-le! Dupa aceea mai stam de vorba. George , Verifica bine plutitorul sa nu agate in pereti laterali , ar putea fi si o cauza si mai incearca si cu lat cui ponto . Noi cand aveam probleme cu variati la consum de relantiu cauza era plutitorul sau cuiul pontou Urmeaza sa dau carburatorul jos si o sa verific si plutitorul. George. Daca ai un corp vechi de carburstor taiel si fati o cala de reglaj ,asa vazi si cum sta plutitorul in csmera de nivel constsnt sa nu atinga de pereti lateralisi calculeaza si nivelul din camera . Asa esti sigur ca ai facut nivelu bine .Spor la treaba! M-ai intrebat in privat care este cartonul ala. Cartonul de care vorbeam se foloseste la realizarea cutiilor de carton.

Uite niste poze:
http://www.vilcart.ro/galerie-foto.html .
gyorgyoda a scris:Cartonul de care vorbeam se foloseste la realizarea cutiilor de carton.
Cu cit cartonul este mai gros, cu atit risti sa ovalizezi mai mult talpa carburatorului. La mine nu cred ca e de la aer fals. George, Te mai invat o smecherie , cu cotul de la filtru de aer montat bine si etans cu carcasa filtrului da in jurul carburatorului cu sprei in timp ce motorul funtioneaza , sa fie sprei care se aprinde ( infllamabil ) ,daca motorul se accelereaza atunci nu ai etansietate la atmisie , dai dela 20-30 cm . daca nu sesimte nici o schimbare de turatie atunci cauta defectul la delcou , contra-greutatile dela avansul dinamic ,sant sub platoul cu platini . Doar asa poti sa iei foc... Si de la ce iei foc ? Ce-ti aprinde spreiul ? Daca nu sti, nu fa , dar nu fa ca vulpea care nu ajunge la struguri si zice ca sant acri ! Prietene....stii cat ii trebuie unui sprei, ca sa faca flama? O scanteie.
Cam atat de simpla e treaba.

Nu stiu cine v-a invatat chestii de genul asta....

Uite aici....si nici macar nu a folosit spray.
Ii mai trebuia si un spray....

https://www.youtube.com/watch?v=2RBRCaVjYrM Sa-ti raspund cu aceas moneda ; Prietene , mecanica nu se invata de pe yutube. Dar tin sa te anunt ca primele 3 000 de carburatoare de Oltcit fabricate in Romania au cam trecut si prin mana mea . Problema variatiilor de turati la relanii ,nu e noua , si indicatorul de la bord nu-ti arata corect , si ma explic ( cu toate ca e cam inutil ) . Variatiile de consum la relanti sau la partiala ,sau progresiune si plin atmisie se vad doat la STAND , ma refer la carburatie , si cand vorbin de aprindere ( delcou ) si acestea sa vad tot pe stand . Cei care au lucrat la fabrica unde se faceau Oltcituri respectiv Craiova stiu ca acolo erau standuri si reprezentanti dela Brasov . Respectiv , Carfil si Electroprecizia , ei aveau voie sa umble ca carburator ( la reglaje ) sau la delcou , Si raportau defectele la fabrica in vederea solutionari problemelor de pe fluxul de fabricatie . Si ca sfat . Nu mai invata mecanica de pe yutube , macanica se invata in scoala ( ca teorie ) si in aterier ( ca practica ) , si tot o data tin sa te anunt ca sant specialist in carburatie dat de Francezi ( Renault si Citroen ) Inca din anul 1983 .
adrian_paul a scris:Prietene....stii cat ii trebuie unui sprei, ca sa faca flama? O scanteie.
Cam atat de simpla e treaba.

Nu stiu cine v-a invatat chestii de genul asta....

Uite aici....si nici macar nu a folosit spray.
Ii mai trebuia si un spray....

https://www.youtube.com/watch?v=2RBRCaVjYrM


La faza cu spray-ul te sustin!

Dar la filmuletul de pe youtube, ala e un pierde-vara. Cauta carburatorul la baia de ulei. Dupa care actioneaza soc-ul. Ii da la automat ca cretinul fara sa inteleaga de ce nu porneste motorul! Nici nu ma mir ca a luat foc! Pacat de V8-ul ala!
alexandruteutisan a scris:Sa-ti raspund cu aceas moneda ; Prietene , mecanica nu se invata de pe yutube. Dar tin sa te anunt ca primele 3 000 de carburatoare de Oltcit fabricate in Romania au cam trecut si prin mana mea . Problema variatiilor de turati la relanii ,nu e noua , si indicatorul de la bord nu-ti arata corect , si ma explic ( cu toate ca e cam inutil ) . Variatiile de consum la relanti sau la partiala ,sau progresiune si plin atmisie se vad doat la STAND , ma refer la carburatie , si cand vorbin de aprindere ( delcou ) si acestea sa vad tot pe stand . Cei care au lucrat la fabrica unde se faceau Oltcituri respectiv Craiova stiu ca acolo erau standuri si reprezentanti dela Brasov . Respectiv , Carfil si Electroprecizia , ei aveau voie sa umble ca carburator ( la reglaje ) sau la delcou , Si raportau defectele la fabrica in vederea solutionari problemelor de pe fluxul de fabricatie . Si ca sfat . Nu mai invata mecanica de pe yutube , macanica se invata in scoala ( ca teorie ) si in aterier ( ca practica ) , si tot o data tin sa te anunt ca sant specialist in carburatie dat de Francezi ( Renault si Citroen ) Inca din anul 1983 .



Stimabile,

Am terminat facultatea de mecanica in urma cu aproape 20ani, si practic meseria tot de atunci. Imi pare rau ca, cineva cu atata experienta, se foloseste de asemenea improvizatii...'hai sa dam cu spray inflamabil pe langa carburator'. Asa te-au invatat francezii sa verifici daca trage aer fals???? Nu cred. Daca tot vrei sa ne inveti ceva, sa ne arati ca stii ceva, nu o da in gainarii de genul asta... Tipul din clip e prost rau, da foc la masina si dupa ii da la automat .
Legat de problema mea, din delcou nu e, ca am montat aprinderea clasica si cam la fel face. Mai nou suspectez alternatorul, la ralanti daca aprind farurile imi scade turatia de la 1000 rot/min pana la vreo 500 pentru vreo 2-3 secunde, dupa care revine la loc.
Daca tragea aer fals nu trebuia sa creasca turatia? Eu nu am facut scoala cu suplimitori ,am facut scoala cu profesori . Sant diverite metode da verificare cam neortodocxe , mecanici vechi le stiu . George , la delcou cama este antrenata de avansul centrifugal prin intermediul arcurilor alea 2 mici , ferifica daca axul nu e putin gripat ,ma refer la axul de la cama , George , tu folosesti recuperatorul de gaze din motor , cel care vine sub filtru ? si in cea ce priveste intrebarea ta raspunsul meu este NU , nu eca la Dacie ,intrucat orificiul de vacum la Oltcit se afla deasupra clapetei deacceleratie iar la Dacie se afla sub clapeta . Din aceastacauza nu recomand folosirea carburatoarelor 32 IRM-- IRMA . La Oltcit vacumul pentru avansvacumatic se realizeaza cu pedala de acceleratie apasata iar la Dacie cand podala deacceleratie este libera , Scaderea turatiei cand alternatorul intra in sarcina ( ma refer la scaderea acea mare ) pot fi sin cauza releului de incarcare sau amestec saracla mersul in gol ( relanti ) George , tu incerci sa pui carburator de Dacie ? Nu incerc sa pun carburator de dacie, doamne fereste
Amestecul este ok, cu furtunul scos de la capsula de dezinecare motorul se tureaza si apoi se opreste. Amestecul nu e sarac.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Consum, Circuitul de benzina Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community