Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Optiuni jante
Pagina 1, 2, 3  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caracteristici, Performante, Tuning
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Vreu sa-mi pun cauciucuri mai late (165 R13)
Ce tip de janta pot cumpara ?
Nu vreau sa pun 165 pe janta 4,5B13.
O optiune am inteles ca e janta de dacie veche (1300.5B13 ) -
-se potriveste la prezoane?
Andrei a scris:O optiune am inteles ca e janta de dacie veche (1300.5B13 ) -
-se potriveste la prezoane?


La TRS NU se potrivesc jantele de dacie veche:
- diametrul de dispunere prezoane Oltcit: D 115 mm
- diamterul de dispunere prezone dacie: D 150 mm. Deci ma resemnez. Pun 155 pe janta 4b13. am gasit in targ la noi acu vreo 2 saptamani un set de jante spitate din aluminiu duperb finisate de peugeot nu stiu de pe ce model erau erau cu tot cu gume pe ele si cerea 6.5 mil! bineinteles ca nu am avut banii sa le iau si a doua zi nu au mai fost... aveau emblema de la peugeout pe ele deci erau de la un model gen 106 205 sau cam asa ceva si se potriveau pergect la distanta de prezoane de la noi!! Il poti transforma in oltcit 11 RM si-i pui roti da dacie.
( e doar o propunere )
angel a scris:Il poti transforma in oltcit 11 RM si-i pui roti da dacie.
( e doar o propunere )


Proasta propunere Nu trebuie sa-l transformi de tot, schimbi numai butucii cu flanse de rm, si astfel poti sa pui roti de dacie. Asa o sa poti sa alegi dintr-o gama mai larga de jante.
mihu a scris: schimbi numai butucii cu flanse de rm


Pe spate poti sa pui numai flansele de RM de fabrica, dar pe fata trebuie sa le faci. Asa ca mai bine faci direct flanse cu 4 prezoane. Eu am RM si "oferta" de jante nu e chiar asa de mare. bine gindit! Nu se pot pune si pe fata flansele alea de RM?
IONUT a scris:Nu se pot pune si pe fata flansele alea de RM?


Pe fata nu e flansa, e cu totul alt butuc. Asa ca e mult mai multa bataie de cap. Eu intrebam daca nu se pot pune flansele pe butucul normal de rl. Eu am flansele si nu as vrea sa schimb butucii A pus cineva pe fata ....flansele de RM nu tin ..plesnesc asa ca nu recomand Multumesc pt raspuns. Am priceput Acuma fiind mai nou vin si eu cu o intrebare... eu am si un opel kadett care are jante pe 13 din fabrica... dar cand am pus jante de logan pe 15 cu gume 205/55/15 nu mai fugea asa cum fugea cu 13 (tin sa mentionez masina are 85 de cai).
Amaratul TRS are vreo 70 si daca ii pun jante de smart pe 15 oare mai plec de pe loc... mai ales ca avantajul meu este plecarea de pe loc...
voi ce marime de jante aveti? Si mai ales... cum se misca masina? pe fata nu pui flansele de rm ci pur si simplu butucii fata de rm. Cu disc sau fara disc de frina? Intra roti de 15 cu gume de 205 pe spate la oltcit, fara sa decupezi aripa
Daca e umflata ca lumea aripa ,intra.Dar cred ca ai nevoie de gume cu talon foarte mic.
angel a scris:Intra roti de 15 cu gume de 205 pe spate la oltcit, fara sa decupezi aripa

Problema nu e la exterior, ci la interior. Fara flanse care sa iti scoata roata in afara (sau jante speciale), nu poti pune roti prea late, ca freaca in contraaripa. Pe spate am roti de 175 latime si sincer sa fiu 185 nu cred ca intra. Si eu am RM, care are deja flansa, deci roata sta mai in exterior ca in cazul Oltcitului "clasic". eu am pe spate 185/70 pe janta superbalon de dacie cu flansa de RM. pe interior nu sunt probleme, dar a trebuit sa indoi buza aripii si sa o mai imping cu cricu`.

pe fata am 165/70 puse pe janta normala de oltcit. nu sta chiar cum ar trebui, dar arata mai bine decat cu cauciucurile da carucior (145)
road_menace a scris:eu am pe spate 185/70 pe janta superbalon de dacie cu flansa de RM. pe interior nu sunt probleme, dar a trebuit sa indoi buza aripii si sa o mai imping cu cricu`.


Nu ai probleme pentru ca flansa "duce" janta spre exterior
road_menace a scris:eu am pe spate 185/70 pe janta superbalon de dacie cu flansa de RM.


De aia nu freaca in contraaripa. Am incercat si eu janta aia si aduce roata mult in exterior fata de janta normala de dacie. A pus cineva pe fata ....flansele de RM nu tin ..plesnesc

si daca am rm din fabricatie exista riscul sa plesneasca?
imi sta in cap sa pun jante din aliaj, se gasesc mai multe feluri, deci pentru cauciucuri de diferite latimi sau sunt standard si difera numai cauciucul? si cfam la ce pret se gasesc in comert? Atata timp cat flansa e pe spate nu am auzit ca sunt probleme - pe fata daca pui flansa poti sa ai ceva belele. eu am RM din `89; Sunt jante aliaj care pot fii montate fara alte modificari? am auzit ca exista ceva la metro. dar nu stiu pe la ce preturi. stie cineva? Daca ai RM, poti sa-i monetzi jenti de aliaj gen Dacia (sunt trei modele mari si late), unul din ele este cel pe care il are Bogdan Lascu pe masina. Alt model este cel pe care-l avea DES-ul din Craiova initial, ca acum le-a schimbat cu 4 prezoane. Vezi ca au vorbit baietii mai sus de diverse optiuni, inclusic cauciucuri aferente si eventuale modificari. Chiar nu exista o metoda viabila de a face niste flanse de adaptare la masinutele noastre? Eu am un TRS si nu stiu cu ce sa il incalt. singura metoda fiabila este cea de a da alte 4 sau 5 gauri in butucul original de oltcit si a pune jantele dorite Ok, multumesc mult. Dar gaurile cu ce le pot da? Sa ma duc la un strungar sau vreun maestru la fostul meu liceu? Salut!
Problema nu e atit cu datul gaurilor ,cit cu prezoanele potrivite!Jentile de aliaj necesita prezoane mai lungi (cu~1 cm),ca sa intre piulita complet.Eu, negasind altceva,am pus prezoane de Lada,dar am fost ASPRU criticat (Comnean) ca le-am strunjit la dimensiunile potrivite!Altceva n-am gasit Dl Comnean poate să doarmă liniștit, la câți km faci tu cu mașina personală...
AnetlO a scris:Salut!
Problema nu e atit cu datul gaurilor ,cit cu prezoanele potrivite!Jentile de aliaj necesita prezoane mai lungi (cu~1 cm),ca sa intre piulita complet.Eu, negasind altceva,am pus prezoane de Lada,dar am fost ASPRU criticat (Comnean) ca le-am strunjit la dimensiunile potrivite!Altceva n-am gasit



eu am folosit prezoane+piulite de dacie papuc....si np
TRex a scris:Ok, multumesc mult. Dar gaurile cu ce le pot da? Sa ma duc la un strungar sau vreun maestru la fostul meu liceu?

te dugi la strungar da gaurile ,le da filet corespunzator unui surub de roata de dacia nova care se gasesc in mag la pretul de 50 mii buc si asta este tot Pe fata, dar pe spate nu iti trebuie flanshe? Asa sta treaba la mine: Oltcit 12 TRS, '93, pe fata frane pe cutie si pe spate nu stiu cum sunt. Tot ce stiu e ca am un disc frumos si stralucitor la cele din urma. Asta ma face sa ma intreb daca nu cumva am pe disc si pe spate, si nu pe tambur. Dar pana la urma, ma interesez la strungar sau nu prea e rost de jenti fara flanse? a re cineva jante pe 15??? sa nu imi ziceti ceva de genu: vezi ca s-a mai scris pe subiectul asta!! chiar vreau sa stiu daca e cineva care a pus pe masina lui personala cu care merge in fiecaqre zi jante de 15... Multumesc anticipat sau macar daca ati vazut/auzit de asemenea jante pe oltcit Salut!
Am vazut pe un Golf 1 jenti de 15" dar avea cauciucuri mai "subtiri",adica nu erau asa de inalte.De pus s-ar putea pune si pe Oltcit,ar arata bine(parerea mea!) dar ar costa o caruta de bani,deci nu cred ca merita!
dj05fmx a scris:a re cineva jante pe 15??? sa nu imi ziceti ceva de genu: vezi ca s-a mai scris pe subiectul asta!! chiar vreau sa stiu daca e cineva care a pus pe masina lui personala cu care merge in fiecaqre zi jante de 15... Multumesc anticipat sau macar daca ati vazut/auzit de asemenea jante pe oltcit



Am vazut in ....Craiova


AnetlO a scris:Salut!
Am vazut pe un Golf 1 jenti de 15" dar avea cauciucuri mai "subtiri",adica nu erau asa de inalte.De pus s-ar putea pune si pe Oltcit,ar arata bine(parerea mea!) dar ar costa o caruta de bani,deci nu cred ca merita!


Daca vrei sa-ti pui nu te mai uiti la bani! Te intereseaza doar rezultatele! Cand am sa umblu la roti o sa fac niste poze sa vezi despre ce e vorba. In general umblu zi de zi cu ea. E am metoda lascu cu butuci modificati, 4 prezoane...nu flanse, ascultati-l ca stie ce zice . Salut

Chiar nu pune nimeni o poza cu butucii fata-spate modificati in 4-5 prezoane ca vreu sa imi schimb jantele, sunt ruginite rau ale mele.

Mersi
Daca vrei sa-ti pui nu te mai uiti la bani! Te intereseaza doar rezultatele!

Totusi suntem propietari de oltcituri... banii inseamna tot ca altfel eram pe forum la cine stie ce racheta de masina
Robby a scris:Totusi suntem propietari de oltcituri... banii inseamna tot ca altfel eram pe forum la cine stie ce racheta de masina


Nu fi asa de sigur. Sunt unii care fac ceea ce fac din pasiune pentru masina si de multe ori nu se mai uita la bani. Ca alta explicatie nu gasesc pentru existenta Oltciturilor cu alareme si inchideri centralizate, jante de aliaj, vopsele super bune, sisteme audio performante, etc. Eu unul personal prefer sa pot surubari la Oltcit decat sa am o masina pentru care la orice surub trebuie sa te duci la service ca ori e in garantie, ori nu ai cheie pentru surubul ala, ori trebuie sa resetezi calculatorul de fiecare data cand schimbi uleiul. . Nu ma intelege gresit, as fi ipocrit sa spun ca nu mi-as dori SI un Citroen C4 VTS, de exemplu (sau WRC, dar astea sunt vise ), dar as pastra si Oltcitul.
@calin87 pentru modificarea fuzetelor trebuie sa le dai jos, se pun pe masina de gaurit in coordonate si se dau alte 4 gauri pe un diametru de D100mm. Dupa care se preseaza 4 prezoane noi. Destul de mult de lucru, dar rezultatul e bun si ceea ce e mai important e SIGUR. mersi cristi_s


Da cele 4 gauri pe care le voi da vin prea aproape de cele origimale Oltic club nu afecteaza cu numik rezistenta:?:

sa auzim de bine ceva de genu asta vine




ce zici nu afecteaza cu nimic

merci Pai nu te pune nimeni sa le dai asa aproape de gaurile originale. Daca rotesti toate gaurile alea date cu un unghi, o sa vezi ca arata ceva mai bine. Alea cred ca au fost date in graba si oricum nu e faza finala, ca mai sunt prezente prezoanele vechi, iar cele noi nu sunt presate. Ca pe tine te intereseaza urmatoarele:

- diametrul de dispunere a gaurilor d100;
- unghiul dintre axele gaurilor de 90°;
- centrul diametrului de dispunere sa fie pe axa fuzetei;
- dispunerea gaurilor sa nu fie prea aproape de gaurile originale;
- diametrul gaurilor sa-ti asigure o strangere suficienta pentru a putea fixa prezonul ca lumea;
- prezonul sa fie neaparat din cel utilizat pentru masini (se gasesc de cumparat) sa nu cumva sa il faci din orice material si cu filet strunjit sau cu filiera, ca dai coltu' cat ai zice "Oltcit cu 4 prezoane facute".

Un meserias priceput, o masina de gaurit in coordonate buna si o presa dau un rezultat foarte bun, mult mai sigur decat orice flansa. Practic se centreaza pe fuzeta cu ceasul comparator, dupa care da gaurile dispuse pe diametru si decalate cu 90°. Cred ca pentru o centrare cat mai precisa merita dat rulmentul jos si centrarea sa se faca pe diametrul din fuzeta unde vine inelul exterior al rulmentului. Cu ocazia asta verifici si starea rulmentilor. Ca o centrare pe inelul interior nu are rost. Cristi_s, in poza aia sunt 99% sigur ca gaurile au fost date in Paint. Off-topic: Eu stiu 100% ca sunt "date" in "Paint" De acord cu tine. Cu ce afecteaza asta ceea ce am spus eu mai sus? Puteau fi facute si in Corel Draw din partea mea. Principiul de realizare ramane.
cristi_s a scris:Alea cred ca au fost date in graba si oricum nu e faza finala, ca mai sunt prezente prezoanele vechi, iar cele noi nu sunt presate.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caracteristici, Performante, Tuning Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1, 2, 3  Următoare
Pagina 1 din 3
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community