Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Noul meu Oltcit......Oltena de fapt
Pagina Anterioară  1, 2
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Masina Mea
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Scrie Te rog codurile filtrelor de ulei Man. Mulțumesc Se vad pe cutii,din acest motiv am fotografiat si cutiile W712/15 sau W712/43.
Cel mai probabil nu o sa gasesti cel recomandat W712/15 deoarece nu se mai fabrica.Sau poate este pe stoc pe undeva.Se gaseste echivalentul W712/43 supapa deschide la 1 bar fata de 1,2 bar la cel facut special pentru masina.Dar nu va fi o problema. Salut, seturile de reparatie pentru etrier le-ai gasit la unix? daca da, mai pot aduce? au vreun cod de piesa ceva? m-ar ajuta mult, m-am apucat de niste etrieri sa-i fac calumea, am pistonase si garnituri noi dar imi lipsesc alea mici dintre semietrieri Multumesc ! Da eu sunt partener UNIX(de fapt firma mea)
Autofren D 4019 spate D 4017 fata-31 ron ambele seturi
Frenkit 230001-14 ,50 ron
Cine are nevoie de coduri sau de piese sa "caste" gura !
Deasemenea pot ajuta cu achizitia anumitor consumabile (ulei filtre,etc.) la preturi fara adaos comercial.
Spre exemplu ulei ARAL 10W40 la numai 65 ron -4 litri. Multumesc mult, pentru spate il stiam dar pentru fata nu. Sunt ok garniturile verzi (lhm) cu lichid de frana dot 4? stiu ca era un topic pe aici unde era discutata problema dar fiecare avea alta parere Pistonasele noi de frana pentru etrierii spate gasim compatibili la alte masini?! Cine ma poate ajuta cu codurile acestor piese?! Gasim ca diametru,dar trebuie modificati ca lungime.In plus cel mai mare minus,nu sunt teflonati si sunt din fier cromati,nu aluminiu !Iar din fier fara garnituri de protectie,ruginesc rapid !
Sunt peste 200 de modele pistonase cu diametrul de 30.
cel mai apropiat este un model FrenKit ce are codul P303201-30 diametru cu 32 inaltime !
rabbitdani a scris:Multumesc mult, pentru spate il stiam dar pentru fata nu. Sunt ok garniturile verzi (lhm) cu lichid de frana dot 4? stiu ca era un topic pe aici unde era discutata problema dar fiecare avea alta parere

Ce sa-ti spun ? Eu am montat etrieri de GS pe Oltcit-ul meu inca din 1998 si au mers multe sute de mii de km.Acum...."Cate bordeie atatea obiceie",cert este ca eu nu am avut probleme cu acesti etrieri ce au mers initial pe ulei hidraulic. Nu casc urechile la parerile altora,pareri acumulate din datul cu presupusul,ma ghidez dupa experienta mea.
Te invit sa-ti iei garnituri cu incredere.Dupa parerea mea nu vei avea nici o problema !
Ca sa fii impacat pune-i DOT 5 !Eu zic ca uleiul este.... "mai violent" cu garniturile din cauciuc decat lichidul de frana ! Merci pentru codul filtrelor. Nu mi s-au încărcat imaginile de asta te-am întrebat. Dacă poți să mă ajuți si pe mine cu un cod de telescoape haion. Sau de ce mașina se potrivesc. Mulțumesc și bafta in continuare. Da-mi lungimea amortizorului si cursa si te rezolv ! Pff..azi am gasit un Oltcit intr-un garaj ce sta de 10-15 ani.Este ca masinile acelea descoperite de cautatori in America pe Discovery Turbo Extra !
Praf,paianjeni tot tacamul !Are anvelopele Victoria,interior perfect bord necrapat !Masina este TRS.Masina o stiam de cca 15 ani,dar nu o mai vazuzem pe strazi.Credeam ca a luat drumul Remat-ului.Din vorba in vorba cu prietenii,am aflat de existenta ei si am mers azi sa o vad !
Masina este deosebita doar prin faptul ca are 21.000 km !
Am discutat cu proprietarul,i-am spus ca ii platesc oricat imi cere !
A ramas sa se gandeasca.Sper sa se hotarasca in favoarea mea !Masina nu este de vanzare momentan !
Nu am indraznit sa-i fac poze in curtea omului ! Am achizitionat set curele distributie Gates si doua seturi placute frana spate,evident toate noi.
Am gasit la un magazin in Medias,foarte multe piese noi pe care le-am "radiat":
Aripi spate noi,capota fata noua,cabluri ambreiaj noi,rulmenti fata noi,rulmenti cu ace noi+garnituri+capace,bielete de directie 4 bucati,10 capete de bara,placute frana fata,axe cu came 1100 import Polonia(foarte rare-a fost o mica perioada in care s-au importat),culbutori 1300,antretoze carburator manere usa frantuzesti(inox),broaste usa set bucsi spate,stelute pompa ulei,pistoane etrieri fata+spate,set yale complete oltcit,placa presiune Valeo ++++...foarte multe maruntisuri,prea multe de insirat aici !
Am parcurs vreo 600 km ,dar a meritat.
Cu aceste piese pot spune ca am intregit stocul pentru restaurarea masinii.
Click pentru a vedea imaginea 
Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea 
Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea 
Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea 
Investitie mai mare,dar a meritat ! Azi am incercat noul pistol de sablat pe o janta.Se pare ca rezultatul este bun,va iesi ceva frumos.Partea proasta este ca fostul proprietar al jantelor le-a reconditionat prost,slefuindu-le mecanic cu peria de sarma.Au ramas ceva urme,dar sper sa le scot cu o slefuire umeda.
Nu am insistat prea mult cu munca ,fiind si duminica.
Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea 
Comparandu-le cu niste jante de opel astra R15,jantele mele de oltcit sunt cu cca 5 mm mai inguste.Oltcit 6 j,opel 6,5 J.Click pentru a vedea imaginea 
As vrea sa le fac la starea originala ca in foto de mai jos,dar sa vedem ,daca vor iesi!
Click pentru a vedea imaginea  Azi am inceput demontarea masinii.Hayon,aripi fata,usa dreapta,interior,toate au fost demontate.
Spre surprinderea mea,masina se prezinta foarte bine la capitolul caroserie.Chiar sub aripile de fata unde apare rugina,totul este curat fara perforari.Podeaua in stare perfecta,la stalpi nu se vede nimic.Pasajele din spate(interioarele) sunt perfecte,fara umflaturi sau gauri.
Rulajul mic si ceara data in anii anteriori a facut minuni.Se pare ca la o tripla spate(dr) va trebui sa lucrez,deoarece in dreptul gaurii unde intra instalatia electrica a aparut rugina.In rest nu voi avea mare bataie de cap la capitolul caroserie.In maxim o saptamana termin tot legat de caroserie+protectia anticoroziva !
Am avut noroc cu masina,rar se mai gaseste una cu o caroserie foarte buna.
Poze:Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea 
Click pentru a vedea imaginea 
Impreuna cu fiica mea am luat hotararea ca masina sa o vopsesc alb perlat,cel mai probabil cu perle aurii .Oscilam intre perlele aurii si cele albastre. . Multumim pentru imagini! Pentru putin.Am mai curatat,am mai decapat petele de rugina,perie de sarma,aplicat o vopsea zincata,am etansat cu mastic poliuretanic imbinarile/sudurile de fabrica.
Operatiunile merg foarte greu.Sunt pretentios,iar materialele trebuie lasate sa actioneze sau sa se usuce.
Uitandu-ma in urma la ziua de azi,nu am constatat nici un rezultat vizibil.Deh....migaleala multa !Vreau insa sa termin la exterior totul,apoi sa o rastorn,sa vad ce gasesc si pe "burta". Am mai gasit cate ceva.In speta rulment de presiune nou.Am luat doua bucati.31 ron/bucata.
Click pentru a vedea imaginea  Chiar daca forumul este pustiu,toti s-au mutat pe facebook,eu voi scrie in continuare aici despre restaurarea rablei mele.
Am inceput cu fata masinii.Am curatat,unde mi s-a parut ca ar avea ceva probleme si unde nu mi s-a parut,dar stiam din experienta ca pot aparea probleme.Iata ca la stalpul fata dreapta au aparut doua gauri micute,pe care le-am cositorit.La prima vedere nu se observa absolut nimic in stalp,dar tabla era slabita,sub actiunea periei de sarma,au aparut !
Ca inventie am dat doua gauri de 8mm in grila fata(sub aripile fata) pe unde am inectat ceara in stalpi,in zonele in care oltcitul rugineste.Gaurile au fost astupate cu dopuri de plastic intarite cu mastic poliuretanic.Am curatat aripile,le-am decapat cu solutie,petele de rugina s-au fosfatat,astfel incat sa nu mai actioneze,am suflat un strat de filler ca amorsa,dupa care am efectuat protectia anticoroziva.Deasemenea am curatat la tabla usa fata dr., in partea de jos,am decapat am masticat din nou toate incheieturile,am aplicat un strat de teroson.Dupa o reteta proprie am realizat un amestec de insonorizant +teroson ,pentru ca am observat in decursul timpului ca insonorizantul aplicat simplu nu este eficient.In straturi apar fisuri ,iar umiditatea patrunde catre tabla,fara probleme.Astfel dupa mintea mea,am realizat un material elastic,care se usuca mai greu,dar are o durabilitate extraordinara,iar mecanic se comporta mult mai bine decat insonorizantul simplu.Evident mult mai scumpa "solutia",dar fiind prima si ultima reconditionare a masinii,merita !
Sa vedem ce mai fac azi !
PozeClick pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea 
Aripa fata am pus-o de forma la final.
Am aplicat doua straturi de ceara sub aripa,in partea in care se face condens,parte invizibila din exterior.
Deasemenea in stalpii fata am injectat 1 litru de ceara lichida.O sa repet operatiunea pentru cavitati,dupa ce masina va fi vopsita. Chiar dacă nu mai scriu, ăia vechii tot mai aruncă priviri pe aici.
Cât privește ceea ce faci: Multumesc Lucian !
Azi nu am progresat prea mult.Am terosonat pasajul fata dreapta,am lipit firele de mastic ,am montat dopurile originale(bineanteles cu mastic poliuretanic wurth)am pus usa dreapta am aliniat aripa si capota fata cea noua.Am masticat capota la interior,am montat chederul capotei,pentru ca masticul aplicat sa se intareasca pe forma corecta,iar capota sa nu mai miste.Se stie ca fara acel cheder capota coboara sub linia grilei stergatorului si nu prea imi place.Am aliniat capota pentru a putea alinia corect aripile,urmand sa o insemn,si sa o dau jos pentru lucrarile din compartimentul motor.Asa a ramas pana maine cand voi continua.Am reglat toate elementele cu o rigleta speciala pentru luft-uri,pentru ca toate distantele sa fie identice.
Demontand in decursul anilor cateva exemplare de AXEL,am observat ca tehnologia/metoda aplicarii masticului de etansare era diferita fata de cele romanesti.Probabil s-a pierdut pe drum,au mai facut economii.In speta,langa primul surub al aripii(parbriz),exista sub aripa 10 cm de mastic lipit in plus ce nu permite apei sa se scurga,decat pe canalul construit(pe dupa canal de fapt de unde curge direct jos).Altfel apa si mizeria se acumuleaza intr-o cavitate si nu prea este ok.Desi pare hilar,traseele de scurgere sunt bine determinate si calculate.Am indicat cu un semn in foto,pentru cine este interesat.
Astazi sunt mai zgarcit cu pozele,am lucrat mai murdar si nu mi-am permis sa uzez de telefon.Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea 
Maine pun mai multe poze ! Asa cum a spus si colegul de mai sus, nu vorbesti singur aici Tine-o tot asa! Nu singur,aproape singur. Multumesc pentru incurajari. Spor la treaba. Recondiționat profesional!!! Felicitări și apreciez munca depusă. O întrebare ceara lichida miroase urat? Multumesc.Exagerezi cu profesionismul.Sun amator,nu fac aceste lucruri zilnic !Cum ma pricep,mai citesc,mai una alta !Da ceara are un oarecare miros urat....,dar dupa ce se usuca solventii,nu mai miroase.
Am mai reusit sa fac cateva poze.Lucrarea nu a mai avansat foarte mult,fiind foarte pretenitos la alinieri,am pierdut destul de mutl timp ca sa aliniez capota,aripa,usa.etc.Am mai chituit pe ici pe colo,am folosit materiale destul de scumpe si de calitate, chit profi pe baza de aluminiu cu densitate marita(de la PPG si sprint)chit fibra sticla de la Nigrin ,filler Dupont,mastic poliuretanic Wurth,ceara 3M,teroson Terotex super 3000.
Mai jos cateva pose cu alinierile.
Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea 
Azi insa am ajutat un bun prieten sa-si achizitioneze si el un oltcit.El fiind fost oltcit-ist,vanduse obiectul pasiunii.Acum cand a vazut ca m-am apucat de treaba ,vroia si el unul.
Drept urmare ieri,mergand la magazin dupa cate ceva de-ale vopsitoriei,patronul mai intreaba cum stau cu oltcitul.I-am explicat eu ,fara sa-mi dau seama ca in magazin intrase un proprietar de oltcit.Acesta auzind discutia,zice ca vrea sa vanda "capcana".Unde este ?il intreb.Afara imi raspunde.Ies vad masina....TRS 1994.
Azi am mers cu amicul meu si am luat-o.Proprietarul ne-a umplut portbagajul de piese noi si SH adunate de el in decursul timpului.
Calculand asa rapid,numai piesele valoreaza jumatate din banii platiti pe masina.Masina arata foarte bine pentru varsta ei,mai este de lucru pe lacaroserie(o aripa fata de schimbat),este in circulatie,toate taxele platite,intretinuta foarte,foarte bine(proprietar direct).Pretul a fost nediscutabil,cu tot cu piese fix 400 euro !
Poze cu Oltena.

Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea 
Masina a suferit o singura vopsitorie,are colantele pe stalpi,pe la motor,culoare initiala rosso shiraz .
Mai avem un oltcit-ist printre noi,chiar daca este doljean,locuieste la Targu jiu,ne stim de peste 15 ani . Dupa o scurta vacanta la munte cu familia la munte,am prins si(probabil), ultima zapada din sezon,am demarat saptamana in forta la oltcit.
Aproape am terminat exteriorul.Pregatit aliniat,prima mana de fond.
Azi am dat jos parbrizul,cu destula teama(parbrizul un saint gobain original),dupa care am sablat rama parbrizului.
Inainte de sablare:Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea 
Dupa sablare:Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea 
In principiu sablarea am aplicat-o pe portiuni cat mai restranse,cautand ca acolo unde este inca cataforeza si tabla este sanatoasa,sa o las asa.
Dupa sablare si degresarea tablei am aplicat o vopsea pe baza de zinc urmata de un grund 2K.Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea 
Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea 
Am sablat deasemenea incheieturile spate,urmand sa aplic un mastic poliuretanic peste imbinari.
Imbinari aripa fata-semiaripa:Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea 
Cam asa arata masina dupa prima mana de filler.
Am lasat plafonul la urma,pentru ca este ultima reduta,o piesa fara defecte si usor de finalizat.
Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea 
Cam atat pentru azi ! Sambata am reusit sa pun hayonul,sa-l centrez si sa finalizez partea din spate.Am sablat hayonul pe o mica portiune(nepatrunsa,doar patata de rugina,am curatat,am aplicat un strat de teroson pe jumatatea de jos a panoului spate.Maine definitivez cu partea din spate,urmand sa o rastorn pentru spalare la presiune,sablare unde va fi cazul si aplicarea unui strat anticoroziv.
Urmeaza vopsirea ! Fara comentarii! E un fel de 'arta' cum decurge lucrarea! Multumesc.Sper sa iasa foarte bine,cat mai aproapede original. cu ce o rastorni...ca si eu as vrea sa vad ce e pe acolo si sa mai lucrez un pic la evacuare.. Cu 3 "hamali" https://i.ebayimg.com/00/s/NzY3WDEwMjQ=/z/DEUAAOSwA3dYSWz0/$_86.JPG Stiu dispozitivele,chiar am asa ceva cu prinderi de dacie la butuc ,dar este mai simplu cu 3 oameni. O noua zi ,aceeasi lucrare:Oltcit.
Azi am mai avansat putin in lupta cu caroseria.
Pragul stanga avea o infundatura usoara.Drept pentru care am uzat de sculele pentru indreptat si l-am scos la lumina.I-am aplicat un strat subtire de chit fibra PPG si am terosonat tot pragul.
Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea 
Dupa am trecut la pragul din dreapta care parea in regula.Parea doar.Stiu din experienta o zona unde apare rugina in prag indiferent de cat de bine este protejata,indiferent de cat de bine este intretinuta masina.Rugina apare datorita constructiei structurii fata care implica jos la prag"tabla sub tabla".Este un loc unde cataforeza nu patrunde.Intotdeauna rugina apare dinspre interior spre exterior.Daca la exterior apare doar un punct perforat,in realitate la interior problema este mult mai mare.
I-am dat bice:In principiu nu era nimic grav la prima vedere:
Click pentru a vedea imaginea 
3 puncte de rugina,pe altul le-ar fi acoperit cu insonorizant,si nu se vedea nimic......o perioada.
Am taiat tabla in jurul punctelor si iata ce se afla la interior:Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea 
Deci "buba" ascunsa in prag.
Am tras perie de sarma,am sablat,am aplicat vopseaua pe baza de zinc.
Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea 
Apoi am pus "petec" dintr-o usa de oltcit..Am optat pentru sudura in puncte,pentru ca nu am vrut sa incalzesc foarte tare zona,sudura a fost electrica (am un aparat de sudura cu sarma).Nu este structura de rezistenta,este doar un capac,in plus masticul poliuretanic aplicat imediat dupa polizarea sudurilor,intra mai bine intre table.Aceeasi procedura am aplicat-o si pragului stanga,care nu avea decat un firicel infim de rugina la exterior.Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea 
Imagini cu masina inainte de operatiunile de azi:
Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea 
Cam atat pentru azi ! Frumos proiect! Felicitari pentru realizari! Multumesc
Azi nu am prea avut timp de mesterit,in cateva ore am inceput sa pregatesc puntea spate.Am punte spate completa(inclusiv etrieri,discuri frana ca noi) 100%fratuzeasca,in stare noua la interior, primita la pachet cu masina.
Am dezasamblat-o surub cu surub,clema cu clema,pana cand nu a mai ramas nimic.Click pentru a vedea imaginea 
Am folosit o presa hidraulica pentru depresarea barilor de torsiune si a bratelor.
La interior am avut o surpriza.Pozele spun totul.
Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea 
Am trecut la curatirea mecanica si la sablare.
Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea 
In urma sablarii s-au curatit foarte bine filetele si canalele pentru barile de torsiune.
Conform obiceiului meu am aplicat pe bratele sablate o vopsea pe baza de zinc,pentru protectie maxima.Click pentru a vedea imaginea 
Pentru carcasa puntii am folosit o vopsea poliuretanica,foarte rezistenta la coroziune,peste care am aplicat un lac
Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea 
Maine voi vopsi bratele,voi monta barile noi de CS,voi pune garnituri noi(cele originale-erau obosite).
Pentru puntea spate am absolut totul nou:etrieri,amortizoare Boge,bari CS,suruburi amortizoare,conducte frana,repartitor,tampoane.
Urmatoarele poze la montaj Azi am continuat cu sablarea aparatorilor de la puntea spate,a butucilor si vopsirea bratelor spate dupa ce ieri le-am dat o vopsea cu zinc.
Operatiune migaloasa,dar au iesit excelent.
Maine incerc sa asamblez puntea.Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea  Ultima zi de lucru inainte de Paste.Am asamblat aproape integral puntea spate.Am inceput cu etrierii.I-am spalat suflat,am introdus garniturile noi si pistonasele.Nu am avut pistoane noi,dar si cele vechi erau intr-o stare foarte buna.Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea 
Discurile noi le-am dat cu vopsea cu zinc,am montat semeringuri butuc,butucii pregatiti cu o zi inainte si etrierii.Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea 
Am pus la loc dopurile din capatul tuburilor,pentru ca vaselina sa fie impinsa pe langa tuburi in punte in momentul montajului.
Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea 
Am pus in punte vaselina MoS2 si am inchis operatiunea.
Urmatoarea operatiu Ultima zi de lucru inainte de Paste.Am asamblat aproape integral puntea spate.Am inceput cu etrierii.I-am spalat suflat,am introdus garniturile noi si pistonasele.Nu am avut pistoane noi,dar si cele vechi erau intr-o stare foarte buna.Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea 
Discurile noi le-am dat cu vopsea cu zinc,am montat semeringuri butuc,butucii pregatiti cu o zi inainte si etrierii.Barile de CS le aveam pregatite ,am montat inele de etansare si garnituri la nuturi,pentruc a praful si umiditatea sa nu patrunda.Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea 
Am pus la loc dopurile din capatul tuburilor,pentru ca vaselina sa fie impinsa pe langa tuburi in punte in momentul montajului.
Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea 
Am pus in punte vaselina MoS2 ,am montat bratele in punte,am facut reglajul pe inaltime,am introdus usor barile de torsiune in canale.Am fixat garniturile si gata pentru azi.
A mai ramas montajul conductelor de frana, a repartitorului,amortizoare si tampoane punte spate(noi si ele).
Urmatoarea operatiune va fi saptamana viitoare,montajul puntii pe masina. Dupa ceva timp de asteptare,azi au sosit si ultimele repere pentru puntea spate:Furtunele frana noi noute,frantuzesti
Cu aceste repere azi definitivez puntea spate si sper sa o montez pe masina ![img]Click pentru a vedea imaginea 
Se stie ca o cauza a blocarii etrierelor spate,este infundarea totala sau partiala a furtunelor de frana de pe punte.Nu intotdeauna etrierii sunt cauza blocarii placutelor pe disc. Cum am spus azi am finalizat puntea spate si am pus-o pe masina.Cand voi vopsi masina,puntea o voi izola complet in folie electrostatica, pentru a nu se gaza.
Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea 
Deasemenea m-am apucat de bratele inferioare fata.Le-am sablat si le-am vopsit doar cu vopseaua pe baza de zinc,urmand ca luni sa aplic vopseaua finala.Am reusit sa fac si unul superior.

Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea  Multumesc Lucian.Azi fiind sarbatoare am stat la umbra.Totusi am achizitionat pivotii inferiori Optimal la un pret de toata jena:37 ron/bucata !
Click pentru a vedea imaginea 
uploaded photos
Click pentru a vedea imaginea 
uploaded photos Azi am continuat cu bratele fata.Sablate,vopsite,palierele fata la fel,am pus cate 4 rulmenti cu ace pe fiecare parte,(patru frantuzesti-atat am avut si 4 URB)garnituri noi,capace antipraf noi.Am sablat amortizoaree Boge,le-am vopsit,bucsi superioare noi.Aveam amortizoare noi Bilstein,dar am ramas la Boge datorita cursei putin mai mare.Am montat pivotii Optimal.Au intrat mai greu ,dar gratie presei de 10 T,operatiunea nu a fost problematica.
Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea 
Cam atat pentru aceasta saptamana.De luni din nou la treaba ! Azi am facut prea putin,in detrimentul unui amic care m-a rugat sa-i fac o distributie la un Qashqai.
Dar totusi am reusit sa sablez caseta de directie frantuzeasca ce o aveam de rezerva si sa-i dau doua straturi de lac transparent pentru protectie la coroziune.
A iesit cam asa:
Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea  Azi am reusit sa termin compartimentul motor.Dupa curatare ,sablare am aplicat grundul 2K.A iesit destul de bine.Se putea si mai bine,dar...3 zile am muncit doar la compartimentul motor.Am refacut protectia anticoroziva,am aplicat un cordon de teroson sub vasul spalator parbriz(acolo incepe rugina),pe capetele lonjeroanelor sub grila fata(practic in locurile unde sta umiditatea) si in spatele suportului acumulator.Acolo exista o scurgere care trebuie sa fie foarte bine curatata si protejata.

Luni o sa fac cateva probe de vopsitorie la compartimentul motor,sa vad cum iese nuanta si sa vad daca imi place.
Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea  Am continuat cu compartimentul motor.In speta am dat niste gauri in lonjeroane pe unde voi sufla ceara intre imbinarile cu semiaripile.Zona este foarte greu de protejat,nu exista alta alternativa.Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea 
Dupa ce voi sufla ceara,gaurile vor fi astupate cu dopuri originale de oltcit.Am avut grija sa le fac la acelasi diametru cu cele data de fabrica,pentru a se potrivi dopurile.Click pentru a vedea imaginea 
Am reusit sa fac o proba pentru culoare si am aplicat superficial vopseaua.O sa ramanem la aceasta nuanta,chiar daca este foarte greu de vopsit !
Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea  Am inceput asamblarea suspensiei si directiei,azi doar partea stanga.
Am reconditionat planeatara cu kit-uri reparatie originale,am etansat pasajul rotii fata,am montat aproape tot .
Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea 
Fata de inaltimea initiala a masinii am mai rotit putin bara de torsiune si am modificat inaltimea fata,astfel incat sa existe o cursa a suspensiei mai scurta,dar fara a sta pe tampoanele din amortizoare.Un compromis pe care l-am invatat in anii trecuti.In locul tamponului de pe lama de flexiune voi monta alte tampoane,mai rigide,mai mari.
Am reglat distanta intre roti la 237 cm,initital am avut cu vreo 2 cm mai putin.Bratul fata avand gauri ovale in caroserie, la montaj se poate jongla putin cu el,inainte inapoi.Masuratorile sunt absolut esentiale la schimbarea bratelor inferioare fata,deoarece daca nu se tine seama de ele,paralelogramul directiei este praf,iar masina are un comportament dubios in viraje.Axele rotilor oricarei masini formeaza un paralelogram perfect.
Pentru partea dreapta operatiunea este identica urmand sa tin seama de masuratorile fabricantului.
Deocamdata stagnez cu planetara dreapta,deoarece azi am observat ca nul dintre burdufele ce urma sa le montez la tripoda dr,are un defect de fabricatie.Drept urmare am comandat ultimele doua bucati ce se aflau pe stocul importatorului si astept sa-mi soseasca.
Ca fapt divers in urma cu cateva zile,cautand bineanteles ceva"raritati" de oltcit vad ceva ce am avut demult:Un kit de ambreiaj foarte rar cu o placa de presiune interesanta si un disc de ambreiaj foarte aderent.Imi aduc aminte ca in urma cu cativa ani am fost luat la "misto" de un membru destul de "renumit" de pe aici de pe forum,(ce nu stia initial grupele cilindrilor,mai apoi sa-si modifice motorul)in legatura cu acest kit de ambreiaj.Mi-a spus ca asa ceva nu exista si ca probabil am visat .Era vorba de Borg & Beck,firma care in prezent se numeste Borg Warner producatorul si invetatorul DSG
Azi dupa multi ani cineva mai are asa ceva:
Click pentru a vedea imaginea 
Ar fi interesant ca acel coleg de forum sa-l vada.
Azi am finalizat pregatirea caroseriei la exterior pentru vopsit.Dupa mai multe etape de slefuire si control,am aplicat doua straturi de alb casablanca,pentru a economisi vopseaua de fond a culorii perlate si pentrua a asigura o acoperire uniforma.Practic voi vopsi masina de doua ori !
Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea 
Masina o sa stea la uscat o saptamana doua,timp in care ma voi ocupa de pregatirea interiorului(hayon si copartiment portbagaj-atat a mai ramas).
Capota am demontat-o,aceasta o voi vopsi separat si se va monta ultima data !
Azi am uitat telefonul pe o masa,l-am gazat ca la Auschwitz,drept pentru care pozele sunt in ceata ! Am finalizat etrierii fata,am facut revizia la cutia de viteza,am sablat-o ,am vopsit tot si am urcat-o pe masina.Evident aproape totul am pus nou:Pistoane etrieri,garnituri,placute frana,conducte,discuri frana noi.
Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea Click pentru a vedea imaginea 
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Masina Mea Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2
Pagina 2 din 2
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community