Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Cum franam !!
Pagina 1, 2, 3, 4  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Sistemul de franare
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Vreau sa fac o mica observatie in legatura cu modul in care se franeaza cu masinile fara ABS. Mai demult am vazut un filmulet cu unu care invata sa mearga pe circuit cu o masina preparata. Tipu care il invata ii zicea ca intotdeauna cand vrei sa franezi, prima data calci frana, dar numa cat sa se lase pe fata masina sa se transpuna greutatea si apoi franezi la capacitatea maxima a masinii. Acest lucru l-am experimentat si eu. Oltcitul da cu tine de bord daca franezi asa (ala cu discuri ventilate).
O data ma uitam aiurea si era sa intru in ala din fata si din reflex am franat la disperare imediat mi s-a blocat fata ca am apasat prea tare si roata nu avea greutate pe ea, masina nu apucase sa se lase de fata. Deci la franari de urgenta MAI ALES la viteze mari , faceti acest lucru, CONTEAZA.
P.S. aceasta informatie e pentru cei care sunt mai incepatori, ceilalti presupun ca stiu deja acest lucru, sau daca nu....... afla acuma. Asta am descoperit-o singur...fara sa aflu de undeva!Rezultatul?...nu am mai mult de 2-3 blocari de roti intr-un an de zile de mers cu masina...si fac cel putin 20-30 de km. pe zi!Este de notorietate faptul ca daca blochezi rotile, franele practic nu-si ma fac datoria!Ai rupt aderenta iar restul e sa-ti faci cruce si sa te rogi ca te vei opri cu bine...adica esti la mila cauciucurilor..a carosabilului,etc....dar numai a franei nu!Oricum pe Oltcit (12 TRS in cazul meu) recunosc ca se dozeaza f. bine forta de apasare pe pedala de frana, insa mai am o Nova la care pedala e mai elastica si la o anumita situatie mai nasoala esti tentat instinctiv sa apesi frana mai tare...iar de blocat rotile se pot bloca usor!
Am mai dat la cineva Oltcit-ul sa mearga cu el si imi zicea ca am pedala de frana prea tare...ca are cursa mica...cica nu e normal!L-am linistit spunandu-i ca aia nu e Dacia! Nu stiu cum vi se pare de la 45-0 km/h cu RM-u in aprox 15m... Teoria este frumoasa, dar testu asta o fost facut involuntar, cand un negrotel era sa-mi sara in fata masinii. Am blocat rotile.
Ce vreau sa zic e ca in situatii extreme nu te mai gandesti tu ca acuma apas frana putin, sa se lase greutatea pe fata, iar apoi franezi la capacitate maxima (sau poate nu mai imi dau eu seama). Oricum si eu ma pot lauda cu un numar mic de blocari a rotilor intr-un an. Pai intradevar...in situatii aparute brusc, instinctiv apesi pedala instantaneu cu putere....dar acum conteaza si de sofer!Oricum cand franezi nu treb. sa te gandesti la greutatea care vine pe fata...treb. sa cunosti masina si apoi iti garantez ca sti sa si franezi!...dar si asta difera tot de la sofer la sofer...ca unii nu sunt soferi NICIODATA!!!


...si mai e ceva: Degeaba sti sa franezi daca alergi cu viteza disperata in conditii total nepotrivite!Daca nu-ti iei mereu o marja de siguranta in orice faci pe carosabil e o chestiune de timp pana zici:"Ce dreaq sa mai franez ca mi-a aparut brusc in fata!" Voi pierdeti din vedere un lucru: La Oltcit, cand se franeaza, tendinta NU e de ridicare a spateluli... ca la alte masini, ci de LASARE! Datorita suspensiei spate - in cazul unei frnari, nu salta de fund ca dacia sau ca alte masini cu punte comuna pt rotile spate. Din cuntra, se lasa spre sol! Apoi fata are tendinta sa coboare si ea... Din chestiile astea 2 corelate rezulta o franare mai eficienta ca la alte masini din generatia oltcitului. Conditia e SA NU BLOCATI ROTILE!!! Bună,
Este foarte important să nu blocați frânele. Și dacă se întâmplă acest lucru, imediat luați piciorul de pe frână și frânați la loc. Ca să știți cum funcționează faceți o experiență într-o dimineață pe drum liber. Nu este periculos. Începeți de la 40 la oră (și așa se pot bloca frânele) și mergeți până la 100. O să vă obișnuiți. Dacă nu reușiți să deblocați frânele atenție că apare răsucirea mașinii. Deci fiți viglenți. Și ca măsură de precauție, mergeți întâi la service și faceți un test de frânare. Frânele trebuie să fie echilibrate!
Ca idee acum 2 zile a trebuit să frânez de urgență (moș pe trecere și eu aveam peste 90). De trei ori s-au blocat frânele (chestia asta îmi spune că totuși trebe să verific dreapta spate) dar nu am ieșit din banda mea și m-am oprit la trecere. Dar calmul și redresarea se obțin numai cu experiență.
Cu stimă,
danf a scris:
Este foarte important să nu blocați frânele. Și dacă se întâmplă acest lucru, imediat luați piciorul de pe frână și frânați la loc

Salut!
Adica un fel de ABS manual Danf : Oau! mai Danut, trecerea de pietoni era in intravilanul Brasovului ? Cu peste 90 /h circulati voi pe-acolo ? Bună,
Anetl0: Da, dar ABS reacționează muult mai repede și mai eficient. Și nu se sperie niciodată!
Impudicus. Era ora 7,10 dimineața și un drum cu 4 benzi. Nu am ratat ocazia. De altfel la ora aia viteza medie de ajuns la serviciu (cu toate semafoarele) trece de 80 la oră (verificat cu cronometru). Polițai așa matinali din fericire încă nu am întâlnit. (Moși da)
Cu stimă,[/quote] Sfat: la orice frinare, nu incercati sa decuplati frina de motor (prin apasarea pedalei de ambreaj) de frina de serviciu. Frina de motor va tine masina pe trasa (directia de inaintare) ei si va putea fi mult mai usor controlata la o eventuala deviere. Decuplarea frinei de motor se face in momentul in care motorul scade sub turatia normala de mers in gol si premergator opririi acestuia. nici nu mai stiu unde am citit, probabil intr-o carte a lui Canta, dar zicea clar ca o roata angrenata, in frana de motor, are mult mai putine sanse sa piarda aderenta atat in caz de franare puternica, cat si de curbe luate cu viteza. Bună,
Laurențiu 10x.
Uitasem să precizez acest lucru. Și nu vă fie teamă că în frână de motor consumă chiar mai puțin ca la relanti.
Sonty, evident că ai dreptate. Este știut și iarna. La mașinile cu tracțiune față unde pui volanul, dacă accelerezi, acolo se duce mașina, chiar dacă spatele vine târâș, fața merge unde vrei tu.
Cu stimă,
sonty a scris:...cat si de curbe luate cu viteza.
In curbe se aplica o alta tactica: inainte de intrarea in curba se foloseste frina de motor ajutata putin si de cea de serviciu pina la jumatatea curbei. De la jumatatea ei spre iesire, se va accelera progresiv. O efectuare corecta a iesirii dintr-o curba este atunci cind pasagerul (pasagerii) din masina nici nu-si da seama ca pe traseu a existat o deviere de la drumul drept.
Gabii a scris:Voi pierdeti din vedere un lucru: La Oltcit, cand se franeaza, tendinta NU e de ridicare a spateluli... ca la alte masini, ci de LASARE!


NU prea cred ca se lasa. Nu cred ca exista vreo masina care sa se lase de fund la franare, poate doar daca pui frana in timp ce mergi cu spatele Mihu, crezi- nu crezi- testeaza si vezi (io-te ca scriu acum si versuri )
Chestia e ca nu prea se observa faptul ca spatele coboara datorita puntii fata care se lasa jos la franare. Incearca sa franezi la viteza mica, 20 la ora sa zicem. Da tu sa stai afara din masina, pui pe altcineva sa conduca si sa franeze. Conditia e sa ai amortizoare pe fata in stare acceptabila.

Numai bine!
Gabii La RM,in momentul in care vrei sa decuplezi frana de mana(daca e reglata bine ) am observat ca spatele se ridica un pic de la sol.
raduku a scris:La RM...am observat ca spatele se ridica un pic de la sol.
Chiar si dupa o frina de serviciu, daca esti atent, cind eliberezi pedala de frina, spatele salta. Tot ce a zis Laurentiu e foarte adevarat. Dar ce ma amuza e alt fapt:

O efectuare corecta a iesirii dintr-o curba este atunci cind pasagerul (pasagerii) din masina nici nu-si da seama ca pe traseu a existat o deviere de la drumul drept


Intamplator, eu lucrez la o distanta de 6 km de casa. La amiaza am o pauza de o ora pentru masa. Bineinteles ca vin acasa sa mananc. Si cum traseul are o portiune de 2 km linie dreapta si apoi isi ia revansa, numai curbe de-ti sta inima-n loc, de obicei, acuma, ca-mi cunosc masina cu limitele ei si ale mele , merg foarte sigur si hotarat... unele curbe se iau cu garda la sol si scartiit puternic... cu vreo 60 la ora cred pe portiunea dreapta fac 110 la ora pe 1 km.. si alte alea... nu degeaba mi-au zis Schimicher (povestea cu curba e alta... ) intr-o zi se f*** masina unei colege si o iau eu pana acasa la ea, ca-mi era in traseu. Pentru mine, am mers normal. Pentru ea... cand am lasat-o si am zis ca trec sa o iau la si un sfert, a dat de doua ori din cap si s-a si aplecat sa dea la boboci Dupa ce s-a terminat, mi-a zis asa ca de dor si jele: "Va' fa'n culo con tua guida allora !" Poi ce sa-i fac? A vrut Taxi, a gasit taxi... Oricum, e una din categoria care face sute de manevre sa faca o parcare frontala normala si mii sa o scoata de unde a parcat-o. Unde eu intorc camionul ele abia intorc un 206... Deh, femei la volan...

Acuma sa vad daca se aplica teoria lui Laurentiu
Zephirus a scris:Acuma sa vad daca se aplica teoria lui Laurentiu
Eu am vorbit d.p.d.v. al conducerii preventive. Si tu cred ca ai da la boboci daca ai merge cu un necunoscut la volan si ar lua aceeasi curba cu 120 km/h dar, cu o masina mai dotata.

De multe ori am "gaurit" podeaua masinilor cind mergeam pe locul din dreapta chiar si la 40 km/h. Fiecare are stilul sau de a conduce si daca cel de la volan inti inspira incredere in primii 100 m, atunci poti fi destul de linistit ca pasager. "La franarea de urgenta, care se impune la aparitia unui pericol de accident, franarea trebuie sa fie energica si prompta (deci nu se dau 2 pedale pt a lasa masina), apasandu/se simultan pe pedalele de frana si de ambreiaj (pentru a nu se opri motorul). Franarea trebuie executata cu atentie pentru a evita blocarea rotilor." Traian Canta - p.430
TopCat a scris:"...apasandu/se simultan pe pedalele de frana si de ambreiaj (pentru a nu se opri motorul). Franarea trebuie executata cu atentie pentru a evita blocarea rotilor."


Mda, as vrea eu sa-l vad pe ala care are timp sa "execute cu atentie" franarea de urgenta astfel incat sa nu blocheze rotile. Parca mai ai timp in fractiunea aia de secunda sa-ti controlezi gestul de a frana in cazul aparitiei unui pericol brusc in fata (sare cineva in fata masinii, de exemplu, mi s-a intamplat si brrr...nu mai vreau), care e mai mult instinctiv, decat controlat. Asa ca pica chestia cu evitarea blocarii rotilor. De aia se si specifica apasarea simultan a ambelor pedale, pentru ca aparitia blocarii rotilor e iminenta. Retzeta de franare de urgenta:
-frana progresiva dar ferma fara ambreiaj (participa si motorul la franare; nu se blocheaza rotile)
- cand incepe sa scada turatia motorului, se calca ambreiajul si se retrogradeaza CV in treapta inferioara (de preferinta aIIa, daca e nevoie treci imediat in a IIIa pt accelerare);
- piciorul se tine pe frana si se "jongleaza" cu stangul pe ambreiaj astfel incat motorul sa participe la franare in continuare
- in functie de oboectiv te opresti de tot sau eliberezi frana si accelerezi

Retzeta de abordare a virajelor cu lansarea masinii in derapaj pe spate- "seuleman pour les connesseurs":
- pciorul stg pe ambreiaj ca sa te poti juca cu CV (retrogradare rapida)
- calcaiul dr pe frana varful pe acceleratie
- se calca alternativ frana si acceleratia
SE URMARESTE TRAIECTORIA TANGENTA (INTERIOARA!) LA CURBA
Sfat personal: nu incercati pe banii vostrii!~ Eu am aplicat-o de nevoie, cand era sa ma fac praf pe pista- eram obosit si am intrat "tare " n primul ac de par.
Sensey a scris:
"seuleman pour les connesseurs":
.


"seulement pour les connaîsseurs", mon vieux, c'est ca la forme correcte.

Cel mai simplu ca sa fuga spatele e sa tragi frana de mana Ups, pe Oltcit doar pe RM si RT e frana de mana pe spate Avantaj RM. Doar ca nu tine frana de mana suficient cat sa derapeze decat iarna. Deci avantaj zero. De-aia ma tot strofoc cu frana aia de mana hidraulica. Corect tizule!
Rusinica pentru mine, da' ce sa-i faci, n-am mai folosit limba asta de vreo trei'spe ani... Poate in viitorul apropiat voi fi nevoit sa mi-o reamintesc
Sensey a scris: Poate in viitorul apropiat voi fi nevoit sa mi-o reamintesc


Vine iar Citroen la Craiova Stii ceva si nu vrei sa ne spui Legat de chestia cu calcaiul pe frana si varful pe acceleratie, procedeul asta parca pilotii de raliu spanioli sau italieni l-au dezvoltat (spre rusinea mea nu mai stiu care din ei). L-am incercat odata, dar a fost destul de dificil si cu urmari dubioase in privinta traiectoriei masinii. Prefer franarea cu stangul pe curba. 1) Nu vine CITROEN l;a Craiova! Renault si Nissan dau tarcoale (mai ales ultimii)
2) Punta et taco (parca asa se scrie!?) cere multa rapiditate si dexteritate;nu se aplica la mersul de om normal; si asa sunt drumurile tzarii pline de cretini care se cred Shumaher
3) Metoda descrisa de mine (retzeta 1) are avantajul ca NU BLOCHEAZA ROTIE plus ca ramai "inpriza" si potzi folosi instanataneu motorul Fratilor,
eu am un RM din '89 si o dacie din acelasi an. Veneam de la facultate acum cateva zile pe soseaua de centura a Galatiului, cu aproximativ 90km/h pe banda 2 cand un nene cu un tir care circula pe banda 1 se gandeste el asa rapid sa intre pe banda 2 fara sa se asigure sau macar sa semnalizeze. Pana aici nici o problema, dar ce e mai rau este faprul ca eu eram exact la jumatatea lui cand a inceput manevra. L-am claxonat eu in disperare dar nimic... omul si-a continuat nestingherit drumul catre banda 2. Ce e mai grav este faptul ca nu eram cu "piticul" meu ci cu dacia lu' taica-miu. In disperare de cauza am franat dar masina parca nu se mai oprea... se ducea precum o saniuta pe gheata. In momentul in care am ajuns acasa, i-am inmanat frumos cheile lu' taica-miu si am promis ca eu dacie nu mai conduc. In ceea ce preiveste franarea la oltcit... +10... am incercat si eu chestia aia cu franarea si este adevarat: ARE TENDINTA DE A SE ASEZA PE BURTA....asta chiar si la franarile bruste... CONCLUZIE: oltcitul este mult prea subapreciat calitativ si material fata de dacie... nu inteleg de ce dar asta este... cunoscatorii stiu sa aprecieze adevarata valoare asa ca.... NUMAI BINE
octav1511 a scris:...ARE TENDINTA DE A SE ASEZA PE BURTA


Avand in vedere constructia puntii spate, e si normal. De altfel asta e o caracteristica urmarita de Citroen. Daca va uitati la un Citroen care franeaza (mai ales alea cu suspensie hidropneumatica), se lasa foarte mult de spate. E valabil si la Oltcit. Solutiile tehnice folosite de Citroen in proiectul Oltcit Axel, au fost de avantgarda. Ma refer la suspensie fata-spate. Din unghiurile directiei, la frinare apare o componenta ascendenta, care tinde sa ridice botul masinii, Nu intru in detalii tehnice, dar aceasta teorie a plecat de la Citroen. Spatele, din jocul de presiuni. dat de limitator, la frinare da o tendinta de a tine spatele la aceeasi inaltime. Evident, nimic nu e perfect
In ce priveste frinarea sportiva, trebuie multe ore de antrenament pe zapada, noroi sau zgura pentru a stapinii aceasta tehnica.
Poate gasiti o scoala de pilotaj pe gheata. Va urez succes. ascendenta? cum? Cer scuze ca nu am fost suficient de explicit. In dinamica automobilului, greutatea se traduce prin forte de reactiune asupra rotilor. De asemenea si fortele de frinare. Rezultantele compunerii acestora actioneaza asupra bratelor suspensiei. Printr-o alegere studiata a unghiurilor bratelor superioare si inferioare fata de axele caroseriei, aceste forte dau si reactiuni, ce tind sa ridice caroseria. Punct, ca plictisim cititorul.
mihai_picasso a scris:Solutiile tehnice folosite de Citroen in proiectul Oltcit Axel, au fost de avantgarda.

Iar cel mai tare s-au reflectat in consumul minunat de combustibil si fiabilitatea instalatiei de ungere, a interventiei facile la aceasta sau la motor, cat si a faptului revolutionar ca este extrem de economic: daca dai scutul motor jos, gasesti sigur acolo cel putin o trusa completa cu scule, bujii, etc , ramase acolo de-a lungul timpului.
De Mos Nicolae io zic sa desfacem scuturile La naiba, eu l-am dat jos sambata si n-am gasit nimic...o sa fiu mai cuminte, poate se imbuneaza mosul si de sarbatori gasesc totusi ceva.
EEK! a scris: daca dai scutul motor jos, gasesti sigur acolo cel putin o trusa completa cu scule, bujii, etc

Chestia asta tine de indeminarea mecanicilor. Sant unii care se murdaresc pe miini pina la urechi, altii care au doua miini stingi, etc...

Sa consumati bine ! Cred ca trebuie sa mi le leg de mana poate...
E, sper sa gasesc niste tubulare prin scut ceva trebe sa fie ca vine mosu...
Am auzit de unu care a gasit un PC in scutul de sub masina. A, si avea si licenta Windows XP pe el
picasso a scris:Alooooo!!!! Sint iooooo Picasoooooooo
Am dat bip si sint voiniiiiccccc!!!!!
Bip Biiiiiippppp
Si printre ramurele sint ei...
Pupaza din teeiiiii!!!!!
Cu semeringuri de tefloooonnnn!!!!
Pe balcoooooooooonnn!!!
Si sint betooooonnnn
Ca John Lenooooonnnn!!!!!

Bre, teoria suna simplu:
Decat sa mi se toceasca placutele de frana mai bine intra pietonu' in spital!
PS - sa moara biberonu' da am talent zau, am talent spun io acuma am talent recunoasteti cu totii invidiosilor
Sensey a scris:
- calcaiul dr pe frana varful pe acceleratie


Unii poartă 46, de au probleme că în mod normal abia reușesc să calce doar câte o pedală odată, unde să mai "punto e taco"?
46 + Espero = sursă sigură de accidente. Ambreiajul trebuie calcat cu atat mai mult cu cat nu esti sigur pe tine ca nu reusesti sa franezi fara sa blochezi rotile......in secunda urmatoare blocarii rotilor, motorul sigur se va opri.

Sunt doua situatii de care trebuie sa discutam:

Franarea de urgenta: presupune oprirea masinii pe distanta cea mai scurta. Deci: oltcitul de la 80km/h la 0 opreste in cca 45m in functie de nivelul de incarcare a masinii, la o deceleratie de 6,6m/s2 timpul de oprire este de 3.37s.....gresesc undeva?.......deci in trei secunde treb sa faci toate operatiunile descrise: apesi putin frana, vezi daca se blocheaza, ridici piciorul, vezi daca turatia a scazut destul incat sa dai treapta inferioara, iar mai franezi putin........nici o seansa......Apoi deceleratia fiind constanta in 1,5s viteza ajunge la 40km/h si in timpul asta nu cred ca ai timp sa treci in treapata inferioara din treapta IV (chiar care ar fi timpul de schimbare al vitezei?......cu apasare abreiaj, schimbare, eliberare ambreiaj).........Este clar ca in cazul unei astfel de franari trebuie apasat ambreiajul pt a te putea baza in continure pe motor si accelera daca situatia o impune.

In cazul franarii obisnuite intradevar, se recomanda folosirea cat mai mult a franei de motor, aceasta fiind mult mai eficienta in acest caz.

Cel mai recomandat este sa se conduca preventiv pentru a se evita situatiile de franare de urgenta sau chiar evitarea lor prin ocolire, virare iar cand impactul este inevitabil trebuie facut frontal,astfel masina suportand cel mai bine socul.
TopCat a scris:
cand impactul este inevitabil trebuie facut frontal,astfel masina suportand cel mai bine socul.


Iar la viteze mici de deplasare, cum e cazul circulatiei in oras, e de dorit ca in momentul in care impactul de neevitat, sa ridicati piciorul de pe frana in momentul din inaintea impactului, pentru ca botul masinii sa se ridice si impactul sa fie bara in bara, ca altfel masina intra sub masina din fata si va faceti praf faruri, capota, etc, structura de rezistenta (bara) trecand pe sub bara masinii din fata. Bastos draga, ai dreptate! Espero este o masina foarte greu (practic imposibil) de guvernat daca intra in derapaj (repartitia maselor fatza/spate este proasta). Eu am descris metoda si am specificat ca nu sfatuiesc pe nimeni sa o aplice in particular.
Pt. TopCat: Cea ce am descris, am si aplicat! Daca vreodata vei fi in situatie critica (Doamne fereste nu ti-o doresc) aplica si nu mai sta sa calculezi timpii! Nu stiu daca ai avut vreodata (ne)sansa sa fi intr-o astfel de situatie , dar ti se pare ca timpul "se dilata". Evenimentul se deruleaza in fata ochilor "cu incetinitorul". Crede-ma, am trecut prin multe si am vazut multe!
Cel mai corect este, dupa cum ai si am spus si a spus-o si Picasso, sa conduci preventiv, incercand sa gandesti in locul celorlalti participanti la trafic.
Ca sa inchei cu o gluma: Din cate stiu io, pe la voi masinile au "doar" trei viteze: Inshet, Inshetishor si pi loc. D'aia ai tu timp de calcule! Era o glumitza, sper sa nu te superi

Sa auzim de bine si fara evenimente rutiere!
Oricand la dispozitzia voastra!
EEK! a scris: spun io acuma am talent recunoasteti cu totii invidiosilor


Ce e drept, e drept, ai talent, cu carul, la miorlaituri prelungite.
Daca te cooptau cei de la O_ZONE, evitau si problema cu plagiatul
"picasso a scris"
Ai grije, a venit zapada. Da repede scutul jos sa recuperezi macar XP-ul ca se uda, daca nu si PC-ul. Este evident ca nu mai trebuie sa lucrezi cu ele la motor

Sa auzim de mishto! Eu gust toate glumele..sper ca sentimentul sa fie reciproc.... .....

Doar ca mi's di la tulcea si pe drumurile intre orase fac destule victime dar in sate nu depasesc niciodata 50. Si aveti dreptate nu am fost niciodata pus in situatia de a frana brusc (spre bucuria mea) dar am incercat si eu masina de cateva ori si de fiecare data am facut/o cu ambreiajul calcat.........mi se pare franarea prea violenta si nu stiu de ce motorul ar suporta aceasta trecere violenta prin plaja de turatii fara sa se opreasca....daca voi prinde si astazi drumul liber voi incerca sa franez de la 80 si sa apas ambreiajul cat mai tarziu (cred ca cel mai bine ar fi sa te "prinda" in treapta III, asa motorul te/ar ajuta cel mai mult)...

Drumuri fara evenimente!!... Atunci cand iti apare in fata o groapa mai mare sau un sant o franare corespunzatoare poate ajuta la atenuarea impactului asupra suspensiei
Ideea e sa franezi la limita aderentei si sa reduci viteza masinii cat poti de mult
Franarea trebuie sa fie astfel incat ....atunci cand ai ajuns in imediata apropiere a adanciturii fata masinii sa coboare destul de mult(datorita franarii) si inaintea momentulului
cand rotile coboara in adincitura sa iei piciorul de pe frana
Manevra trebuie sincronizata ca atunci cand rotile coboara, suspensia sa fie in revenire la normal (decomprimare)
Asta e valabil numai pentru suspensia fata
Sensey a scris:
Cel mai corect este, dupa cum ai si am spus si a spus-o si Picasso, sa conduci preventiv, incercand sa gandesti in locul celorlalti participanti la trafic.


true!

bunicu`(Dumnezeu sa'l odihneasca) in 40ani de condus...aplicand aceasta mentalitate...nu a lovit niciodata nimic....si facea tot la 2-3 zile 1000km Eu am blocat rotile(roata din dreapta doar)doar o singura data si atunci era ud carosabilul doar pe margina, pe mijlocul drumului era uscat, i-am dat drumul la frana repede, am dat a doua a franat din motor dupa care am oprit masina in conditii de siguranta(am facut totusi cam 80.000 de km cu oltcitul lui tata si cam 2000 cu al meu il am doar de 4luni, deci cunosc masina si limitele ei, inclusiv frana). De franat in caz de urgenta nu franezi ca disperatul sa blochezi rotile, franezi puternic la limita blocarii rotiilor si incerci sa eviti din volan. Nu are servo frana asa ca se simte foarte bine punctul maxim, cel putin eu il simt si am avut citeva situatii in care a trebuit sa franez de urgenta si nu am blocat rotile. O faza a fost cand in afara localitatii un pieton a traversat brusc strada fara sa se asigure, a plouat inainte deci era ud carosabilul, am franat la limita dar cum erau putin ude placutele nu a franat foarte bine, am dat drumul la frana am virat dreapta dar am pierdut spatele masinii, dupa care am franat usor si masina si-a revenit singura din derapaj. Iar pe perioda iernii cand este zapada se poate calca frana foarte usor, dar numa dupa ce s-a redus viteza cu frana de motor si sinteti deja in a doua. De asta se zice tot deauna conduce-ti preventiv, anticipati(DRIVE FAST, DIE FAST) daca mergi si tu ca nebunu' iti mai si sare un pieton in fata sau chiar un caine, devine cam nasoala ecuatia, mai ales daca ai ajuns in situatia in care esti la punctul maxim de frnare, loc de manevra nu mai ai si pe deasupra mai si ai nevoie de mai multa forta de franare ca sa opresti masina, atunci poti sa iti faci cruce si sa te tii bine....... Conduceti preventiv si nimic nu vi se va intampla. Inclusiv impactele frontale ce se produc in afara localitatilor se pot evita, daca esti concentrat la drum. Din pacate cele din lateral care se produc des in oras nu tare pot fii evitate. Erm... nu e bine sa blochezi rotile... testata de mine 100%... se duce masina parca ar fi sanie... faza cu lasatul pe spate o sa testez maine (sau acum daca ies prin oras), stiu ca l-am dat pe unu cu capul de o cruciulita atarnata de chestiile alea anti soare ( ) la o parcare... umm... laterala

Alta chestie similara... Carosabil ud, un tico a franat brusc pentru a evita o baba pe o trecere... ) si din spate venea un oltcit cu vreo 60-70... a blocat rotile, s-a dus spre tico, cu rotile virate, mergea tot in fata (aviz amatorilor), si a dat drumu la frana, si a evitat ticozauru... Mare grija la carosabil ud, pietris, nisip, babe...

Cat despre compararea dacie oltcit nush cum sa zic... cum zicea cineva, dacie stock vs oltcit stock clar oltcit, oltcitul are motor boxer, sistem de franare bun, nu rugineste ca dacia (se plangea un vecin ca la ei - dacia lovers - le ramane apa in nuj cate locuri)... si alt vecin, de la tara... azi dim (eram la tara), se chinui o jumatate de ora sa porneasca dacia... eu (pornii pe gaz) la cheie si incepu ala sa injure prin curte... nu pe mine, pe masina... ) singura chestie la mine e ca nu tine relanti`u pana nu se incalzeste galeria... ca acolo se incalzeste si gazul... dupa 500m-600m si`l tine, pe la 700, da si`l tine ) Ca să fiți siguri că nu blocați roțile, frânați cu "pompa"!

În special pe polei, gheață, zăpadă, unde nu mai știi care e punctul de blocare a roților, calci frâna cât te lasă sufletul, știind că ai putea ajunge în Rai, spital, secția de poliție, și în momentul în care simți că s-a făcut sanie îi dai drumul complet (roțile trebuie să-și recapete mișcarea de rotație liberă) și frânezi din nou, asta de câte ori e nevoie.
Asta funcționeaă și la viteze măricele, dar trebuie ceva prezență de spirit căci reflexul de a apăsa pedala mai departe e foarte tare. la mine nu e asa.
daca nu ingheatza ritile si nu scartzaie degeaba .imi place la nebunie sa ii sperii pestea la semafor ma duc tare spre ei si frana brusc scartz in spatele lor ii vezi cum se inverzesc.stiu ca nu e indicat ca s-ar putea sa nu ma opresc dar asta e .
lex a scris:...ii vezi cum se inverzesc.stiu ca nu e indicat ca s-ar putea sa nu ma opresc dar asta e .
Riscul (vezi Noul Cod Rutier) e prea mare doar pt. o simpla sperietura. eu am reusit odata performanta sa blochez rotile si sa intorc un pic "fundul " olteanului.... era ud pe jos, un autobuz in fata, o depasire la 40/h. in momentul cand am trecut in fata autobuzului, de pe o straduta a aparut un wv... instinctiv am calcat frana. si fiind inca in depasire, ... automat calci frana, blochezi rotile, ud pe jos.. spate rebel
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Sistemul de franare Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1, 2, 3, 4  Următoare
Pagina 1 din 4
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community