Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Drive-test - Ce masini ati testat pana acum??
Pagina 1, 2, 3, 4  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Diverse
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Inspirat de relatarile lui Titus, adica Oltcit Turbo VS restul, am sa va povestesc cate ceva din impresiile mele PERSONALE pe care le-am capatat in urma unor drive-teste - cate-odata mai mult decat drive-teste, adica mers la limita limitei, de fapt la limita bunului simt... Pe unele le-am chinuit efectiv din prostie, tampenie sau nustiu ce... cert e ca stiam ca "nu sunt ale mele" si ca erau fie masini de firma, fie inchiriate pt o periaoda cuprinsa intre 2 saptamani si o luna... si mai stiam ca nu am sa mai intalnesc cu masinutele alea dupa ce le dadeam inapoi....



Cat am stat prin germanica, primeam de la firma in fiecare luna o masina - asa se proceda acolo, aveau ei nustiu ce contract cu o firma de inchirieri auto - si dupa o luna de folosire trebuia sa predau masina si primeam alta. Fiind masini de firma imi permiteam sa imi bat pur si simplu joc de ele! Daca imi aduc aminte.. printre modelele testate au fost:
Lupo sport (da, exista asa ceva!) - cu jante de 205, acoperis rabatabil, CD, abs, esp esr , n-spe airbaguri si alte prostii, in fine, masina avea vre-o cateva sute de km, iar cand am predat-o avea peste 7 mii . Aveam si un numar maxim de km ce puteam sa ii fac pe luna (limita era 3500) da niciodata NU am reusit sa ma incadrez... Rar se intampla sa nu am aproape dublul kilometrilor din contract. In fine, Lupo era fainut, linie audio beton, da... motoru era de TOATA JENA!!! Adica viteza maxima era 143 km/h! La vale reuseam sa prind cu chiu cu vai 157- dupa care intram in limita de turatie si gata! Consumul pe autostrada era 12 -14 %!!! In oras, la mers linistit nu cobora sub 8%!!! Gata cu Lupo... 10 pt dotari, 4 pt motorizare, 7,5 pt confort
Clio 1,4: masina a fost cam pe la 10 mii de km primita de mine, mi-au schimbat-o mai repede, dupa 2 saptamani. Nu mi-a lasat o impresie deloc buna, am avut modelul pe benzina, ala gen Oltcit, fara portbagaj mare. Ceea ce mi s-a parut foarte, foarte ciudat la masinuta aia era fapul ca la acceleratii bruste in viteza inferioare, motorul balansa puternic fata-spate impreuna cu cutia de viteze si schimbatorul ! Pe bune, daca acceleram brusc (fara sa apasa ambreiajul) si apoi ridicam piciorul brusc de pe acceleratie, maneta schimbatorului se ducea fata -spate cam 15 -20 de cm . Mi s-a parut prea sensibia masina aia!!! Motor 7,5, confort 7,5, dotari 5
VW Polo, pe benzina, motor mic, cred ca a fost de 1,2... Cu masina aia era sa iau foc! Masina era pt oras, cred ca a fost singura pe care nu am forjat-o! Era sa iau for pt ca s-a spart o conducta de benzina dupa doar 10 zile... prea putin testat ca sa ii dau nota
Audi A2 1,4 - beton! Atat pot spune, masina care m-a impresionat in sens pozitiv, desi nu sunt fan Audi! Pe bune, motorul de 1,4 nu lasa deloc de dorit, am ramas masca pt ca testasem acelasi motor da pe golf4... Pot sa spun ca la prima vedere, masina pare o buburuza instabila... odata ce te urci in ea, nu mai ai deloc impresia de buburuza, e chiar foarte spatioasa - am mers 4 persoane + bagaje pt un week-end in Franta si a fost OK. Consumul imi aduc aminte ca a fost nitel cam pperat, da nici io n-am menajat masina! Adica viteza maxima pe autostrada (de altfel viteza constanta de cate ori aveam drum liber in fata ) a fost 190-195 km/h. Garda la sol e foarte mica la A2 si cred ca asta o face mult mai stabila decat pare! Interiorul insa nu e de calitate, e placut, are design frumos, da calitate canci. Adica am incercat sa o intorc intr-o parcare cu frana de mana, m-am infipt nitel in maneta si... am ramas cu invelitoarea de plastic de la maneta in mana!!! 8 pt confort si spatiul interior, 8,5 motor, 6 calitatea interioara
Golf 4 - 1,4 benzina- cum am spus si mai devreme, interiorul comun ca la orice golf, comun cu Bora, asemanator cu Passat, aceleasi ceasuri de bord banale si comune... nimic interesant. Masina pt femei sau pt incepatori, foarte usr de condus, servo te face sa piesrzi feelingul... nici un fel de tenta sportiva, vit. maxima pe la 170, peste 140 pe autostrada mi se parea masina instabila la viraje si vant lateral! Nu m-a impresionat in mod deosebit! Nota 6 pe linie
Opel Corsa 1,7 cdti - io sunt anti-manele si anti - opel... da corsa asta a fost cu adevarat beton. Am testat o luna masina cu 3 mii si ceva la bord, masina nou-nouta - model full cu 4 usi. Avea toate dotarile posibile la o astfel de masina. Inclusiv jante al si cauciucuri de 195. Nu am menajat-o deloc. Am primit-o prin februarie, deci dimineata era minus 5 -minus 15 grade. Puteti sa va inchipuiti la ce chin am supus masina aia zi de zi... incercand sa sparg motorul . Adica puneam contact, NU asteptam sa se stinga becul de preincalzire, ci DIRECT CHEIE, apoi blana in gol la 6000 de ture pt vre-o 5 - 10 secunde!!! O luna de zile! Atat mi-am batut joc de masina aia in cele mai crunte moduri! Vre-o 4 mii si ceva de km facuti de mine intr-o luna... Dar masina s-a comportat exemplar! Pe bune, primul Opel de care mi-a placut! 7,5 confort, 8,5 motor, stabilitat siguranta, 9 pt consum!!!
Corsa eco, 1,0 benzina, modelul dinaintea Corsei dti. Masina cheala, fara dotari, nici macar servodirectie . motor mic de tot, in TREI CILINDRI!!! avea un huruit ca un diesel de mic litraj. Cu masina aia am invatat io tehnica derapajului cu frana de mana. Fiind asa de mica, doar 2 usi, foarte inchegata, da motor mic de tot, nu prea imi placea pe autostrazi asa c ama plimbam pe strazile lor comunale pe coclauri (e drept ca la ei pe coclauri nu prea vezi gropi, bineinteles, coclaurile sunt asfaltate ). Am reusit performanta sa distrug un set de cauciucuri intr-o singura seara. Am gasit o parcare mai mare intr-o zona mai pustie intr--o seara si m-am dat cu frana de mana pana am distrus cauciucurile noi-noute! Si asta nu a fost tot, trageam frana de mana la maxim, apoi bagam a I-a, calcam accleratia LA BLANA si eliberam ambreiajul pana iesea fum din rotile din fata sau se inneca motorul. Pe drumul spre casa batea si zguduia peste 50 -60 la ora de ziceai ca am pana! Pe spae erau zone unde efectiv cauciucurile erau ca si trase la polizor, cauciucul nu mai era rotund ci ca un fel de octogon ... Bineinteles ca a doua zi am reclamat ca cica "cauciucurile fac zgomot" - s-au dus baietii cu masina in service si au schimbat cauciucurile - iarasi mi-au pus cauciucuri nou-noute! 10 pt ca mi-a permis sa invat multe chestii cu frana de mana, 3 pt motorizare, 5,5 confort...
Mondeo 2000, 2,0 benzina - adevarata! A fost prima masina cu care am mers cu 210 la ora! Adica pt prima data cand am mers cu peste 200 cu mine la volan a fost cu acel mondeo de 2 litri.. masina era din 2000 (asta se intampla in 2001) si avea 177.000 km la bord!!! Dupa o saptamana mi-au spus ca peste 2 zile trebuie sa predau masina ca ii expira leasingul, si ca o sa primesc alta... asa ca alea ultimele 2 zile am fost SADIC. Adica a I-a, blana, ambreial lasat repede, blana, turatie maxima 8000, tinut acolo 10 -30 sec (65 la ora!!!) apoi schimbat a II-a, blana, tinut aclo minute in sir (85 la ora!!!). Ma credeti ori ba, maisna aia avea un rezervor imens, era mare, spatioasa (combi), masina de firma pe care se trasese bine de tot un an de zile, superforjata de toti care o prindeau, motor puternic, perea 210 maxim! Am reusit sa consum juma de rezervon (rezervorul avea cam 75- 78 de litri!!!) in 2 ore!!! Cu viteza I si a IIa!!! nu am iertat-o deloc! Atunci m-am hotrarat ca daca va fi vre-odata sa imi iau masina straina, atunci imi voi lua mondeo! Pe cuvant de onoare, astia de la firma care ma stiau cum conduc imi ziceau "motorkiller". Cand am ajuns acasa si am oprit motorul mirosea a ebonita arsa de sub capota! Dupa doua ore de tinut motorul in 7- 8000 de ture ( a fost SINGURA masina fara limitator de turatie!!!!), mirosea a ars, am stat vre-o 10 minute cu capota ridicata de frica sa nu ia naiba foc!
A doua zi ma asteptam sa nu mai porneasca... am intrat, contact+cheie, masina a pornit la sfert, fara nici cea mai mica problema. Nota 10+!
Renault Espace 2,2 diesel - masina faina, spatioasa, mergea bine pe autstrada, consum mic! Am fost incantat de ea. Cam instabila peste 140 mai ales la vant lateral! da nu se compara cu Clio ala mic si prapadit.
da masina faina, de familie. Vizibilitatea laterala redusa in intersectii, datorita parbrizului "plonjat" si a stalpilor laterali fata. In rest totul OK. 9 pt motor, 8,5 confort 9 pt spatiul interior, 6,5 stabilitate.
Ford Courier, 1,8 tdci -model 2003! Masina utilitara.. in talon scrie "viteza maxima 169" io am reusit sa merg cu ea constant cu 180 iar maximul (in limita de turatie bineinteles ) - a fost... 196!!! Am facut aproape 9 mii de km carand matrite de cate 3 -4 sute de kile bucata, cate 2 - 3 odata . Pe bune, tineam piciorul in podea pe autostrada... mergeam ca turbatul! Zuruia motorul ala tdci da era un zuruit asa de placut ca imi venea sa ies cu totul cu piciorul prin podea... Cand prindeam cate o coborare, depaseam tot, reuseam sa ajung chiar in limita de turatie la 196 la ora... se uitau nemtii la mine ca la urs, nu le venea sa creada ca ii depaseam cu Courierul - si asta mai ales in zoenle de limitare la 120 sau 80 (aveam detectorul in functiune ). Nici la ala nu am reusit sa stric ceva la motor sau transmisie. Masina de nota 10 la capitolul fiabilitate, dar confortul lasa de dorit, ca e autoutilitara! Si cu toate talpile mele pe mii de km, masina a consumat un 11% mediu, ceea ce e foarte putin. Daca meream linistit imi indica la 100 la ora un consum de 4,3%! Nota 10 (zece) pt motor... in rest nu o pot compara
Mercedes C200 D din 2000 - diesel de 2000cmc - masina de firma... prima asina la care dupa ce am mers cu ea - in urmatoarele zile a avut "motorschaden". e drept ca meream criminal cu masina aia... adica intram pe autostrada si o tineam constant la 195 - 200. a fost masina cu care mi-am batut recordul de viteza medie pe 1000 de km!!! Adica de la Frankfurt la vama Nadlac (cam 1250 km) am facut fix OPT ORE!!! Cu masina aia mi-am luat cele mai multe si mai costisitoare amenzi atat prin germania cat si prin austria. In ungaria am luat blitz-uri da nu mi-au venit acasa... Pe bune, am plecat intr-o dimineata la 7,30 din Frankfurt- la Marea Nordului, la 650 de km departare spre nord, iarna fiind, si mai si ningea... iar la 15,30 am fost inapoi! Nu e de mirare ca la 135.000 masina a avut motorschaden - motorul varza. La 155 de mii a avut al doilea motorschaden, iar la 163.000 a fost casata. Mercedes bre... casata . Am reusit sa-i fac pe aia sa isi caseze masina care abia avea 2 ani si ceva! Confort: 9, siguranta, stabilitate 8,5, motor - 9 pt cum trage, 5 pt fiabilitate
Mercedes C-Klasse C-180 , 2002, 15 mii la bord - pt trei zile.... Motor diesel, nu iti dadeai seama ca e diesel dupa sunet. E cu totu si cu totul alta masina decat vechiul 200D!!! NU AM REUSIT SA O FAC SA DERAPEZE!!! Intram in intersectii pe stradute laterale cu 50 -60 in viraje de 90 de grade, smuceam efectiv de volan ca sa iau virajul si NU RUSEAM SA O FAC SA DERAPEZE; oricat as fi tinut io piciorul in podea. Centura de siguranta cu pretensionare in trepte, ma lipea efectiv in scaun in functie de cat de strans era virajul sau in functie de franare. A fost prima masina cu care m-am incumetat pe autostrada sa franez violent la 200 la ora. Impreuna cu alt coleg, am iesit pe autostrada, 200, apoi ne-am asigurat ca nu e nimeni in spate pe o raza de vre-un km, apoi FRANA LA BLANA pana s-a oprit. Incredibil de frane are masina!!! Atat pot sa spun: incredibil, trebe testat ca sa va convingeti. Masina iti da senzatia de siguranta 100%, confort 150%... La 200 esti relaxat nu ai nici o teama, nici un motiv de ingrijorare.. pur si simplu pierzi senzatia de viteza, asta te face sa o calci si mai tare... Maximul e pe la 200 -205. Nu am avut-o decat 3 zile in teste, mai mult nu s-au incumetat aia sa mi-o lase... trei zile in care am mers non-stop de placere!!! Trebe sa va inchipuiti ca la 16.00 io terminam programul la servici, si plecam cu masina la plimbare... pana ioboseam adica ne intorceam seara pe al 22,30 -23 acasa.. Aproape 1600 de km in trei zile.... ma abtin sa dau note..
Mercedes A-Klasse170 -- naspa! Adica daca te urci in ea pt prima data, obisnuit fiind cu Dacia, e Superok, parca intrii in avion.. Bordul ala interesant electronic, ce sa mai, e frumoasa... insa pt un Mercedes, io ma asteptam la mult mai mult! E un fel de Mercedes comercial. In spate, stai foarte sus. E instabila la 150 pe autostrada, ai senzatia ca nu esti in siguranta. In schimb merge TARE!, am mers cu 190 fara probleme. Spatioasa, da confortul lasa de dorit, mai ales pe bancheta spate... De asemenea nu ma impac prea bine cu stabilitatea in viraje scurte. Iarasi nu dau note...prea putin testata..
Opel Astra 1,6 benzina, masina avea 22 de mii la bord... masina fabricata in 2001 - VARZA! Adica: amortizoare PRAF ( atentie, praf pe drumurile din germania!!! ), rezervorul mic de tot, consum MAAAARE pe autostrada, confort FOARTE SCAZUT la volan, directia imprecisa- poate prea rigida, zici ca nici nu are servo!!! Cel mai mult m-a nemultumit pozitia in scaun, adica e foarte greu sa tii capul sprijinit de tetiera, daca nu esti unul dintre aia de 150+ de kile cu burta pana la urechi... Pe bune, scaunul e convex, nu poti sa stai cu capul sprijinit de tetiera!!! Apoi io am testat modelul combi.. amortizoare fata varza la asa de putini km... efectiv la curbe pe autostrada aveam senzatia ca ma arunca de pe sosea!!! peste 120 e FOARTE - FOARTE LENESA, si consma 12 -14% . Mi s-a parut cea mai slaba masina din toate cate am testat. E adevarat ca e spatioasa, da atat! Modelul de Astra dinaintea ei mi s-a parut mult mai bine inchegat! Am plecat de la Frankfurt cu plinul facut, pana la Koln (concert Shakira ) si la intoarcere, in Frankfurt s-a aprins becul la benzina . Adica in 200 si ceva de km am consumat aproape un rezervor - si asta pe autostrada, cu mers intre 120 -150 la ora! (peste 150 deja era sport extrem!). Asa ca io nu mi-as lua Astra de 1,6 pt nimic... nu merita banii! Parere personala... nota 5,5 p linie!!
BMW 520i, 2000 - motorul nu e varful de gama, da e beton. 6 cilindri cu un sunet inconfundabil. In jur de 130 de cai. Vit maxima 229, maxima atinsa 239 la vale, bineinteles limitarea de turatie nu m-a lasat sa merg mai tare. E masina cu care am facut multe drumuri Arad - Germania, masina sigura, hotarata, sportiva, merge fara greturi. Dintre toate, mi-a placut cel mai mult. E masina Sefului.... . Consumul mediu, indicat de compul de bord, la mers normal, e 10,5%, mai mult decat OK. La 200 la ora consumul instantaneu e pe la 15 - 15,5 %. A costat 72.000 marci cand a fost cumparata (are toate dotarile posibile...)
Passat combi Tdi - i rosu. Masina la 150.000 halea ulei la greu. Am inteles ca la motoarele astea de Passat din generatia 2000 -2002 - asta e boala clasica, dupa 100 -120 mii halesc ulei la greu. E drept ca ulei 5W40 full... Da oricum 1,5 litri la un drum de 1200 km e ENORM!!! In plus, masina foarte zgomotoasa, motorul rontaie tare de tot... Sincer? - Nu m-a impresionat decat cu numele si cu spatiul interior... in rest, sucks! Nu pricep de ce mor toti dupa Passat! Adica bordul aproape la fel ca la Golf, Bora etc, nimic deosebit, iesit din comun, multe plasticaraie in jurul bordului... e adevarat ca motorul trage beton chiar si cand o calci la blana de la 150 in sus.. da nu mi se par nici pe departe printre masinile foarte fiabile... Mai mult de 7 nu am de ce sa dau...

Cam astea le-am testat io pe dincolo. Nu am pretentia sa ma contraziceti sau sa ma aprobati, repet, sunt pareri PERSONALE, am mers cu masinile astea de mai sus. Adica am mers la limita! Au mai fost masini testate, da nu in aceleasi conditii... adica stiu multe de mondeo 1,6 clx, sau fiesta 1,4 tdci, ca doar am avut... Da atat pt azi...
Aaa, inca ceva... zilele trecute am testat Fiesta de 1,2, Fiesta de 1,3, Fiesta diesel (motorul de generatia trecuta Futura de 1,...penultimul model. Bre, TOATE sunt SUB MOTORUL de OLTCIT la demaraja!!! Adica la motorul de fiesta de 1,2 ma rugam de el! si masina avea 50 de mii reali. Ala Futura (diesel) - macar avea o scuza, adica era masina de firma si avea 155.000 la bord... Cel de 1,3 e pe lant de distributie, deci nu are moarte, da nici ala nu e cine stie ce. Adica trebuie turat peste 4000 ca sa scoata ceva din el. Nu cred ca e mai agil ca si olcitul! Oricum, asta am sa o testez, ca o cumpara socra-miu. Masina e impecabila tehnic. Dupa un test-drive comparativ, adica olteanca mea cu 190.000 la bord vs Fiesta lui cu 41.500 am sa va dau mai multe detalii...
Am testat si o astra din 2000 cu motor turbodiesel de 1,7, acelasi de pe Corsa 1,7 dti... VARZA! Ma rugam de el peste 100 sa accelereze .

Numai bine! Din pacate eu nu am avut ocazia sa conduc masini mai noi,dar am condus un numar destul de mare(zic io).Majoritatea cunoscutilor mei sunt ori mecanici auto,ori samsari de masini,deci traiesc in acest mediu.
pentru inceput:
BMW 325i din 85(ursulet)-prima masina pe care am condus-o(aveam permisul de 3 saptamani ).Super masina,are un demaraj extraordinar,motor de 130 si ceva de cai,consum intre 12-14 oras si 8-10 afara,depinde cum o calci.Masina respectiva avea tobe Remus,peste 3000/rot avea un sound extraordinar.Cand o calcam prin oras toata lumea se uita la masina.Frane excelente,suspensii sport(foarte joasa).A fost prima masina la care imi era efectiv frica sa o calc prea tare.Viteza maxima a fost undeva la 190 km/h(anul trecut,dupa ce am mai acumulat experienta) .
Renault 12 Gordini) din 83,daca stiti masina,e aceea fara bari ,vopsita albastru cu alb.A fost masina lui Dacian Banca,fost pilot in CNR.1400 cm,2 carburatoare Weber dublu-corp,100 si ceva de CP.Cine e sofer obisnuit cu Dacia si se urca in asa ceva ramane blocat de ce face masina aia.Nu e Ferrari,dar fata de Daciile obisnuite e muuult superioara.E un exemplu clasic de ce a reusit Amedeo gordini"vrajitorul motoarelor" din banalul motor de Dacie.
Masserati Ghibli an 89,motor 6 in V,2 turbine,350 de cai,6 vit.Avion in toata regula.Masina apartine unui amic italian care ma vizita anii trecuti.Din pacate masina e foarte joasa iar macaronarul a cam lovit-o in gropile din Cluj,motiv pentru care nu mai vine cu ea in tara.E masina cu care am prins cea mai mare viteza(eram pasager) 250 km/h-la intrarea in Baia Mare,acum 2 ani la Festivalul Castanelor.
Lancia Sport anii 90,masina foarte rara in tara,in afara decel pe care l-am condus nu am mai vazut alta in tara.Masina avea 2 usi,2000 cm motorul,2 carburatoare,transmisie spate.Masina avea niste planetare pe spate cam de 30 cm lungime si groase cam de 7-8 cm,radiator racire ulei pentru diferential!!!!.Pana in 120 era bestiala,schimbai 1-a,2-a,3-a si erai tot lipit de scaun.consumul era cam mare 15-16% pentru ca ,sincer,nu puteai sa mergi ca un om normal cu masina aia.
Alfa Romeo 33model 90,turbo,1800 cm ,3 pistoane.O alta exponenta de clasa a masinilor italiene,in asa fel era etajata cutia incat in treapta a 2-a ,de abia pe la 80 la ora auzeai motorul.Viteza maxima a fost in jur de 170 la ora,fara probleme ,masina parca e lipita de sosea.
Pe langa asea au mai fost si alte masini dar nu va mai plictisesc cu ele,consider ca sunt masini banale pe care multa lume le-a condus:Tico,Matiz,Cielo,Damas(ala-i sicriu pe roti),Golf,Logan samd. Renault Gordini e muuult departe de o orice dacie ai condus . Are si alt bloc motor (daca era originala), are admisia pe o parte si efacuare pe cealalta. Si are 1600 cm si 130 CP, . Are si discuri ventilate pe fata si discuri pe spate. Ia uitati-va un pic aici :
http://home.netcom.com/~krk/lotus/gordini.html salutare
n-am prea condus multe... insa:
hyundai getz (test-drive 2005): mashinuta mica, de oras. modelul de 1.5 manual nu are nimic deosebit.
nissan pulsar (1.8 test-drive 2005): e un fel de masina mica cu pretentii c-ar fi mare... dimensiuni cam ca si dacia/kia rio. franele sunt misto (abs & esp - cred). desi pe spate sunt tamburi, franeaza foarte frumos. nu e foarte rapida.
masina de care mi-am batut jos cel mai mult a fost un ford telstar ghia 89 (acelasi lucru cu mazda 626 din 89). motor de 2.2 injectie, 4 cil, masina care arata foarte foarte cuminte - ce mai, masina de familie, 4 usi si hayon. ce m-a impresionat la masina asta - n-am reusit sa o fac sa derapeze. am intrat in niste curbe (pe care le iau de obicei cu 30-40) cu 70 la ora, ma tineam de volan sa nu m-arunce - si totusi nu a derapat. de-bia de-abia daca am simtit spatele ca fuge un pic, ceva insesizabil. modelul pe care l-am condus eu nu avea un motor foate bine intretinut, si era automatic - mai mult de 160 nu a putut.
ford falcon 91 - 3.9 litri, 6 cil in linie, automatic. e mare, confortabila (de pe scaunul soferului n-aveam nici o sansa sa ating geamul din stanga). foarte putin fiabila. crapa cam des. desi e puternica, e foarte grea, deci nu e chiar sportiva. suspensia e buna (am luat o bordura destul de mare pe la 40 si n-a avut nika). tractiunea pe spate iti permite sa faci prostii pe ploaie
mitsu magna 2.6 manual, 4 cil. - masina faina, stai foarte confortabil in ea, si accelereaza frumos. totusi, nimic iesit din comun.
ford mondeo 94 sau 95 (cu ochi aia incruntati), modelul european, 2.0 sau 2.2 (nu mai stiu) manual - masina faina, accelereaza frumos, si nu se supara daca schimbi la 6000 rpm. da fum la (de exemplu) hyunday excel - singurul care s-a luat cu mine atunci. frane faine - de la 120 te cam pune in cap.
restul sunt prea banale (oltcit, dacie, tico, lancer, rx7 )
sper ca sa imi fac lancerul in curand si sa va spun atunci ce poate (1.6 sau 1.8 DOHC, suspensie sport, jenti aliaj, injectie.. )
salutari Am condus si eu cateva masini straine, asa ca hai sa va impartasesc cateva din parerile personale:
- Daewoo Nubira - benzina, o masina foarte foarte spatioasa si confortabila in interior, pur si simplu este imensa , tinuta de drum buna chiar si la viteze mari 160-180Km/h. Mi s-a parut o masina OK, mai ales ca eu unul nu am o parere prea buna despre Daewoo.
- VW Bora 1.9TDI 90CP - o masina pe care o avea un prieten si cu care am avut ocazia sa merg destul de mult. Motorul desi are 90CP este destul de sprinten, mie unul cel putin asa mi s-a parut. Ca orice TDI, desi avea doar 90CP, se infige destul de bine si la viteze mari, are vana chiar si la 150-160Km/h. Viteza maxima 190-200Km/h in functie de incarcare si cauciucurile folosite, foarte stabila la viteza maxima (si in general pe autostrada asa se mergea ), consum super. O parere foarte buna despre aceasta masina.

- VW Golf 1.9TDI 130CP 4motion - pentru un diesel aceasta masinuta pur si simplu te baga in scaun, are un demaraj super, in rest, ce sa spun, mi-a placut, este la fel ca Bora. Am condus-o putin.
- Alfa Romeo 33 1.7 boxer - masina unui prieten. Am avut ocazia sa o conduc si eu o singura data. Masina avea initial 4 carburatoare, dar acum are injectie si puntea fata un pic modificata, ceva pe la frane, toba nu mai are , filtru sport, mici modificari, nu cine stie ce. Desi are acuma cam 115CP sa zicem (prin montarea injectiei s-au mai pierdut niste caluti), data fiind greutatea de doar 900Kg maxim, este criminala masina, e o bestie In treapta a 3-a e la la limita, aproape ca rupe aderenta. Eu cand am condus-o m-am speriat si am luat piciorul de pe acceleratie in tr a 3-a, asa nervoasa e! Asta e o masina buna de liniute, daca o auziti cum face turata pe loc, inebuniti. E super.
- Mercedes Viano CDI - vreau sa spun ca eu pana la acesta dubita nu condusesem niciodata o dubita! A fost prima dubita pe care m-am suit si era si intr-o seara ploioasa. Este de-a dreptul incantatoare, se conduce incredibil de usor, are un interior super marfa (este cumva o dubita mai spre lux daca putem spune), deh..se conoaste calitatea Mercedes. Mi-a placut la nebunie, daca as avea bani si mi-as permite, mi-as lua una negresit.
- VW Transporter TDI - dubita, se conduce si ea super usor, mi-a placut. Interiorul insa nu se compara cu cel de la Viano, normal.
- Audi Allroad 2.5TDI - incantatoare, motorizare super (TDI V6 180CP), suspensii pneumatice reglabile, tiptronic, ESP & stuff, ce mai..dementiala, super buna pentru Romania si drumurile noastre. Viteza maxima 215KM/h, super stabila la viteza maxima. Un punct in minus pentru consum, 14% in oras, 10% in afara, in conditiile in care este diesel, dar este si mare si grea....Este o masina pe care o conduc din cand in cand si vreau sa spun ca imi palce la nebunie. Mi-ar placea sa am asa ceva in garaj.
- Audi A8 6.0L (ultimul model) - piesa de rezistenta am lasat-o la urma. Nu poti descrie in cuvinte ce simti in aceasta masina. Este pur si simplu limuzina racheta . Un lux si un confort total, combinate cu 450CP si 5.0 sec pana la 100Km/h. Am avut placerea sa o conduc foarte putin prin Bucuresti, dar am ramas socat pe viata. ASTA e masina pe care o visez! Dar pana strang 150.000E cred ca mai e ceva timp..
Pe langa acestea mai este actuala mea masina, Alfa Romeo 145, '94, 1.7 16V boxer 130CP, care imi place la nebunie. Fun to drive la superlativ, super stabila (nu am condus inca o masina mai stabila ca ea - excludem aici A8 sau SF-uri de genul ), ia curbele si serpentinele cu viteza, lipita pur si simplu de sosea. Si poate cel mai marfa lucru: are un sunet incredibil, cand ajunge pe 3000 ture se uite lumea ca la urs , se cunoaste boxeru, plus ca si toba standard e facuta de asa natura incat favorizeaza un picut mai mult zgomotul , nici nu e nevoie de toba sport, lucru care imi palce foarte mult. Interior rafinat, full options, imi place. Partile naspa sunt consumul (sub 13.5% in oras nu ai cum sa scoti si asta mers linisitit si fara aer, iar in afara 8% - aici e OK, in oras te omoara insa), faptul ca e joasa (desi este si un avantaj) si piesele care mai ales pentru puntea fata te rup (ex: cel mai ieftin amortizaor fata - si asta e un producator varza! - e 4.5 mil/bucata; unele bunicele pe la 5 mil/bucata, iar Koni cam 6.5 mil/bucata ).
In rest, am mai fost pasager in cateva masini straine (VW Touareg v10 TDI, Audi A4 1.8T, Audi A8 4.2L, Opel Vectra '94 1.8i, VW Passat 1.9TDI '98, Skoda Octavia 4x4 1.9TDI 101CP, etc), masini care mi-au placut (unele la nebunie, e clar care - V10-le de la Touareg de ex, desi este SUV si diesel, este singura masina din care m-am dat jos ametit, asa racheta e si asta, are un demaraj criminal!), dar despre care nu pot sa vorbesc decat din postura de pasager de pe locul din dreapta si nu ca sofer. bre...eu am condus aproape toate masinile care veneau la noi la vopsit
ce m-a marcat mai tare....o Honda...nu stiu ce tip...ca nu avea actele in ea, si nu scria nicaieri tipul... Era de 2persoane, super joasa, super usoara, super nervoasa. Pe o straduta de 100m am prins 100km/h, si era sa fac pe mine. Am parcurs cam 50m....eram inca in a 1a...si a trebuit sa franez. Janoneze rulzzz!
altele: bmw rechin, ursulet, ceva seria 5, seria 7, mercedes cobra(si aproape toate modelele de dupa el), tico, matiz, alfa romeo(ceva de 4usi, si ceva sport), fiat ritmo, fiat panda, toate felurile de dacie(de la 1100 la nova, solenza, supernova), suzuki svift( vagon-r), trabant, moskvici, opel-uri astra mai multe variante, lada, si...pfoai...nu mai stiu...orice venea motorizat la noi...inainte de vopsit faceam o plimbare cu el:)(daca aveam drum spre tinichigiu sau in oras) Gabii,sper ca seful tau nu are acces aici Eu am apucat să testez mai serios doar Renault Clio Simbol, cu motorul de 1,4 cu 8 valve, dotat serie cu 2 airbag, ABS, servodirectie, a/c neautomat, jante aliaj, proiectoare, casetofon cu 2 boxe. Am parcurs cam 3500 km prin străinezia. Mașina este extrem de leneșă cu treptele 4 și 5, poate cu 1-2-3 să mai faci ceva sport. În rest... pauză. Stabilitate pe viraje mai proastă ca la acest exemplar eu nu am văzut. Efectiv îmi era frică să trag de volan. Am fost extrem de fericit când m-am întors pe oltcit. Pe bune. Acum mă gândesc că poate nu avea bară stabilizatoare pe spate. O să verific. În orice caz, ORIBIL. Nu am apucat să verific consumul precis, dar în oraș sub 9-10 nu cobora, iar afară cred că nu am reușit 7% nici mergând ca pensionarul. Interiorul e făcut din plastic ieftin, nici nu mă așteptam la altceva. Sonorizarea standard e de toată jena, au pus și ei ceva ca să nu fie cheală. Difuzoarele sună oribil. Portbagajul este mare dar accesul la el e limitat de deschiderea oferită. Degeaba încap 510 litri în el dacă nu poți băga o valiză mai mare pentru că nu ai pe unde.
Am mai descoperit o problemă ciudată, posibil să fie la toată seria. Pedala de accelerație este atât de moale încât dacă lași glezna liberă pedala se duce până la poziția la care mașina prinde 150 km/h. Asta a dus la dureri de gleznă. Noroc că am putut schimba cu frate-miu că altfel jale. Tot din cauza pedalei foarte moi, la orice denivelare piciorul își modifica ușor poziția și astfel era destul de dificil de menținut o viteză constantă. Amicul meu care era în spate cu Fiat Panda chiar m-a întrebat ce am de nu țin o viteză de croazieră fixă. L-am pus să apese accelerația și a rămas interzis de cât de aiurea e feelingul.
Dacă e vorba de note aș da un 5,5-6 pe toată linia.

Am mai condus și alte mașini serioase, dar nu suficient cât să pot aprecia bine fiecare model. Din gama Nissan sunt foarte puține modele care mi-au scăpat. Acum mă gândesc doar la Maxima și noul Pathfinder. În rest cu toate m-am plimbat măcar câteva sute de metri, de poftă. Cu altele am fost și prin vacanță, dar erau modele mai vechi și nu merită un review.
Cel mai impresionat am fost de astea 4x4. Aflat la volanul unui astfel de monstru te simți alt om. Pe bune.
Safe driving to all! chiar nu s a plibmat nimeni cu SEAT IBIZA sau LEON ?
Eram curios sa aflu ceva opinii
sylwer a scris:chiar nu s a plibmat nimeni cu SEAT IBIZA sau LEON ?


nu am testat eu direct, ci sefu meu si parea lui a fost ca nu-si merita bani. La doar 20 de ani am condus asha(va rog sa nu radeti):
Lincoln Navigator-daca va suiti in asta si soferul nu e langa voi, prima reactie este sa vreti sa fugiti cu ea.Demaraj are, tot ce poti cere de la o masina...Te sperie doar uneori cat de instabila poate deveni.Si cat de indiferenta e la pedala.II dai si parca cere, cere, cere.
Trabant-Super masinutza; simpatica foc, pacat ca face un zgomot de iti vine sa te impusti.Super manevrabila, nu are acceleratie, dar nu stiu, in interior ai asha un feeling; parca ai avea 70 de ani si ai fi impacat cu viatza ta...
Skoda 120L-Masina veninului meu. Cam greoaie si molcoma dar simpatica.Pacat ca nu mai sunt multe pe strada; credeti-ma este o masina care se vede ca a fost bine proiectata.Am o vaga impresie ca o Dacie din 80 fata in fata cu o Skoda din 80, ar pierde.
Dacia 1410 tunata pentru liniutze-simpatica dar si asta e cam greoaie la curbe, din cauza ca era prea lasata.Am impresia ca asta cu care am mers eu, ia un oltcit; nu dati cu pietre, dar asta care am vazut-o eu avea 4 carb independente plus o gramada de alte shmenuri.pe langa racirea normala, avea o fofeaza in plus.Combustibil avea un amestec de benzina cu kerosen si glicol.Ce m-a lasat masca e ca avea scoasa bobina normala, avea o gramada de fire inauntru; iar habitaclul numai piele, in caz de incendiu...Spatele(bancheta spate, etc) era ras totul...Cica scosese de pe ea o gramada, sa fie mai usoara.
Aro 243, varianta 1985(anul nasterii mele )- super masina.Mi-a placut la nebunie.Inalta, puternica, si nervoasa.Daca s-a urcat cineva intr-unul nu poate sa ma contrazica.Tipul care o are e super multumit, a fugit cu 140km/h cu ea, iar la ce cauciucuri inguste are, cred ca tipul e nebun!
VW1100: masina suuuuuuuuper; daca ma nasteam acum 10 ani, pe asta o luam.Mica, economica, dragutza, manevrabila, ergonomica...Tot ce vrea un student de la ea.
Masinutza asta m-a dat peste cap.Foarte, foarte placuta la condus, recomand oricui!Plus ca daca ai grija de motor, consuma super putin!!
MOskvich- Asta da masina.Pe langa faptul ca arata ca un tractor, se comporta ca unul.Urla ca toate alea, demareaza greutz, se manevreaza relativ greu, dar la cat e de solida, parca nu iti vine sa iesi din ea.Usi super solide, buna sa jefuiesti o banca cu ea.Capetele de bara pe spate sunt de tractor.Am vaga impresie ca daca intra un Oltcit in ea, se face praf si Moskvich-ul nu va avea decat mici zgarieturi.Am mers cu 60km/h cu ea si mai mult nu vroia.Dar la ce consum are(12l/100), te sperii si o lasi piesa de muzeu.
VW Golf, varianta 1988...Si asta mi-a placut.Era pe motorina cea pe care am condus-o, super simpatica, dar avea uzata cutia, si cand bagam in a-Ia, mi-era frica sa nu intre in marsarier .Mi s-a intamplat la un stop, extrem de nasoala senzatia;bine ca eram ultimul, si bine ca nu era nuimeni in spatele meu; de atunci, la filme de comedie nu mai rad la faze d'astea...Si benny hill are destule.
Nu am condus cine stie ce, dar m-am distrat.Mai ales Broscutza, masina aia are o personalitate aparte; iar daca si Oltcit-ul ar avea siguranta care o ai intr-un Moskvich, p bune ca m-as insura cu el.Si credeti-ma ai siguranta in ea.E ca un tanc.Sau o conserva blindata(daca faci accident si esti prins in ea...well, nu ash vrea sa fiu in locul nefericitului)
Sper sa nu radeti de mine...Am doar 20 de ani, 2 restante si anul II la Electronica. Joi seara m-o mancat in fund sa ma duc la liniute.Nu bag Oltcit-ul la asa ceva,numai stau pe dreapta si ma uit.Tatal prietenei fratelui meu m-a sunat ca vrea sa vina si el,ca are o masina buna de linii(el se ocupa cu vinderea masinilor achizitionate din Germania,masini noi sau SH).Masina cu care a venit m-a lasat masca.
Mercedes CL 55 AMG-asta-i avion in toata regula,V8,5500 cm,505 CP,cutie automata in 5 trepte.Ei bine,cu toata cutia lui automata a facut de cacao cam pe toti pustanii de acolo.Avand in vedere ca masina atinge suta in 4.1 sec. nici nu-i de mirare.Mare lucru nu mai e de spus despre aceasta masina:este un coupe de 4 locuri,interior de piele cu toate accesoriile posibile,viteza maxima limitata electronic la 250 km/h,consumul mixt 16%! salut

Impresiile mele despre:

(in ordinea in care imi amintesc de ele)
- Fiat Ducato Maxi 2,2 hdi -2003- super manevrabila,consum bun(la cum am mers cu ea-numai talpă) dar te tine cu piciorele pe pămint suspensia super-rigida si frinele. Sau poate din cauză că era nou-noută? Am mers cu ea vreo 8.000 Km.

-Fiat Fiorino 1,7 D -2000-Pe asta am primit-o pe la 170.000 Km si am mers pină la 220.000 km. Este o masina utilitară foarte bine gindită,cu multe spatii de depozitare in cabină,pentru lucruri mărunte pe care tre să le ai la indemină,dar care să nu te deranjeze: pixuri,acte,foarfeci.cater.banda scoci, plicuri....Pot spune că această masină este foarte zgircită la consum.Nu am sărit de 9% indiferent de talpă+incărcătură.Cit timp a fost la mine nu a primit decit ulei,antigel,plăcuțe de frină si o curea la alternator.

-Dacia 1307 -1993- 1400cc+4tr carosată izotermă-am mers si cu asta 100.000 KM apoi a trimis-o la Oradea.Înafara de motor nu gaseai mare lucru bun pe ea. Frinele odata la lună trebuiau aerisite.Tabla varză.

-Dacia 1307 -1996- 1400cc+5tr carb dublu carosată cu fibră. La mine a juns după 6 luni de la "nastere". Avea 15.000 "anișori". Nu am avut probleme,cu exceptia CV la care a cedat a5a,dar s-a reparat.Consumul "normal":intre 9 si 12%.A înbătrinit la mine pina la 35.000 "anișori"

-Dacia Break 1,4 inj-1997- Mult mai nervoasa decit precedentele surate,insa avea o mica hibă: pierdea tot timpul ceva doape de la injectie si atunci mergea ca p.....

-Dacia 1307 1,9D -2004- Daca te multumesti cu 2 locuri si confortul minim este masina pe viată.Usor de intreținut (cel putin la directie-suspensie) si daca esti un spirit mai pensionar nu consuma mult :aprox 6%.motorul mi-a lasat o impresie bună (nu am avut probleme,mai ales asta-iarna la -20C) dar daca ai posibilitatea de a monta cutia de viteze originala de renault poti obtine un mic monstru.

-Dacia solența 1,4 MPI - feb.2005- Nervoasa,manevrabilă economica...pina la anumite limite. Cam inghesuita.Daca io am incercat sa stau bine la volan (1,7 cel din spatele meu era inghesuit la maxim.sistem de frinare mai bun/sigur/promt decit la celelante.

Daewoo Cielo 1,5 -1996- Masină trasă de altii,nu am putut trage mare lucru de la ea,dar facind saltul de la Dacie,se simte.păcat că sunt atitea plasticuri care odată demontate nu mai reusesti să le pui cum au fost si atunci tin'te sinfonie.... Confortul se poate descrie prin: geamuri electrice,A/C,inchidere+alarma.Nesigură in viraje la viteze moderate aș zice io (80-90 pe Valea Muresului),din cauză suspensiei destul de elastice.

Matiz ideal pentru oras,pina la anumite vieze si viraje.Daca aș face un Arad-Buc cu Matizul cred ca as slăbii vreo 5-6 Kg.

Dacia logan 1,4 - Lenesă si mie mi-a dat senzatie de Titanic.Oglinzi retrovizoare exteriore foarte prost gindite sau foarte prost pozitionate.Am incercat mai multe pozitii la scaunul de la sofer dar nici una nu m-a indemnat la drum.În rest plastic,plastic si iar plastic...dar măcar ăsta nu facea sinfonie,ca la cielo.măcar atit la o masina nouă!

Opel Kadett 2,0 gsi- Afost printre primele masini conduse si poate de accea a rămas in inima mea: Dăi,dăi,dăi....unde că se termina parcela! Stabilă.manevrabilă,agresivă+nervoasă,interior sport,de aici si un mic disconfort si instabilitate la viteze mari pe drumuri proaste.suspensie sport.

dată fiind ora tirzie sper să-mi scuzati dezacordurile si ortografia!!!

Numai bine! Am condus si eu cateva masinute:

Skoda Fabia 1.4 MPI cu 100cp,o masina frumusica care merge bine chiar mi-a placut ce demaraj avea ii cam dadeam fum la passat de 1.9tdi interiorul era cam sobru iar consumul era foarte bun 6.7l cu condus sportiv deci parere buna.
Urmatoarea victima a fost o Dacie Supernova la care in afara de motor cutie si suspensie nimic nu mergea bine sau era jale de interior si confort sa nici nu vorbim ca nu exista asa ceva iar si consumu in oras era undeva pe la 10l.
Dupa asta a venit o Dacie Pick-Up 1.9D pe care lucrez dar ii catastrofa faptul ca pe spate nu avut frana de locsi masina are 11000 km iar asta sa constat dupa un accident cu victima la verificarea starii tehnice,deci mai mult despre dacie nici nu am ce comenta confort nu exista in ea zici ca mergi cu tractoru faci muschi la mana iar dupa 20000 de km pe parte numai exista profil pe cauciuc.
Iar la urma am lasat masina familiei un Alfa Romeo 147 1.9JTD 16V de 2 luni,are 150cp care face de rusine multe masini cu motoare mult mai mari chiar si pe benzina ,ajunge la 100 in 8.5s cronometrat iar viteza maxima nu stiu pu unde cu 220km/h a mers dar mai era pana la viteza maxima,confort maxim ce doreste pasageru suspensie putin rigida dar stabilitate incredibila si cea ce mi-a placut este faptul ca masina chiar trage tare la turatii ridicate adica la 4000-4500 nu ca alte dieseluri care se plafoneaza.La o liniuta de la semafor pana la semafor ca-m distanta de 500-600m cu un BMW 320d saracu a cam ramas in spate cu faimoasele Passat-uri nici nu discuta deci masina ii super in afara ca motoru ii zgomos din afara si zici ca ii motor de tractor la relanti nu am gasit nimic de comentat Nu a spus nimeni nimic despre Skoda Octavia .. . ceva pareri?? O intrebare:nu a condus nimeni un Citroen Saxo 1.6 VTS cel cu 120 cp sa zica niste pareri. Saxo VTS de 1.6 are 136 CP dupa cate stiu eu. Cea mai cool masina pe care am condus-o este Smart (atat benzina cat si turbo diesel). E o masina de facut cu nervii "meseriasii" pe curbe. 140km/h limitati electronic, suspensie de kart, scaune faine, cutie secventiala 6 trepte, ambreiaj automat centrifugal, controlul tractiunii (asta e naspa ca nu poti sa o intorci pe zapada), abs. Haios de condus. Mercedes W124 2.3 pe benzina mi se pare vapor, confort si alte alea, dar sportivitate redusa.
Citroen ZX 1.8 16supape foarte faina, punte autodirectoare spate care iti da o stabilitate uimitoare pe curbe. Motorul cam slab la demaraj, confort fain, scaune anatomice, excelenta masina. VW Golf II 1.6 benzina demaraj super, stabilitate la condus post de conducere slab organizat. Citroen AX 1.5 diesel haios la condus, demaraj excelent pentru un diesel, foarte robusta, consum super mic. Citroen Dyane (2cv mai nou) e cea mai haioasa masina pe care am condus-o vreodata, nu va dati sema ce comportament ciudat poate avea suspensia aia orizontala. I-am demontat motorul bucati (ca o paranteza se lucreaza super usor la motor -asemanator cu cel de special- deoarece se demontaeza atat aripile cat si contraaripile si ramane motorul singur pe lonjeroane). Mercedes W123 (cobra) mi s-a parut cel mai reusit Mercedes pana acum, foarte robust si cu o tinuta de drum impecabila, super frane. BMW 315 (din 1981) sportiv pana in maduva oaselor, dar cu probleme la instalatia electrica. Aro 244 no comment caruta pe sosea, off road nu am condus. Dacie cred ca a condus toata lumea, bleah! A si am condus un buggy derivat din Skoda 120 e misto de tot senzatia pe coclauri cu 70km/h[/b]
burns a scris:
Citroen Saxo 1.6 VTS cel cu 120 cp


Fiiiiiule !!! Se pare că avem aceleași gusturi... păi ce să zic, de când tot caut un concesionar să aibă unu' la mâna a doua (că acuma nu mai fac noi, au pus motoarele pe caroseria aia tâmpită de la C2), să-i fac așa o probă ca să am de ce să-mi dau după aia cu tesla în cele nenumărate. De cumpărat, am găsit, dar sunt cam departe. Ăștia-s nebuni, se pare că asta e boala Citroen, mașinile incredibile le scot repede din producție și valoarea lor scade extraordinar de repede. Ce să spun, am citit și eu ceva opinii, TOȚI zic că e o bombiță pe șosea, demaraj nemaivăzut (păi e tot un fel de oltean, io chiar aveam de gând când o termin să fac un topic: "Salut, pot să intru ?" în care să zic "Mă cheamă Saxo, sunt nepotul lui Axel. Am 960 de kile și 120 de cai!!!") Mai zic ăștia că face 0-100 în 7,5 sec foarte stabil și frâni foarte bune. Și costă numai 4000... acuma depinde, din 2001 cu cel mult 40,000 km poa să coste și 7.000... iar italianul la banii ăștia își ia o Micra (că e nouă, oameni nebuni și pe aici). Și culmea, consumul nu trece de 15 km per litru (aprox. 7 l /100 km) în orice condiții !!!

Oricum, ceva probleme mă împiedică să realizez treaba asta destul de repede. Iar când o să-l termin, o să arate cam așa:

http://www.tuning-e35.cz/images/produkt/pl_znac/citroen/270104/Citroen-Saxo-02.jpg

Atât doar că admisia de pe capotă nu o să fie aia. O să fie două aripi care pleacă din centru și se termină 15 cm mai jos de oglinzi, în așa fel încât să pară două nări

Dar deh, până atunci mai visez...

Numai bine. De mers am mers cu ceva masini si am sa le enumar aici dar un test de lunga durata nu am facut. Cel mai mult am mers vreo 1500 de k cu un mondeo in rest 300-1000 de k cu diverse.

Clasamentul este in ordine crescatoare si are ca criteriu de baza performanta si comportamentul pe sosea.
FIAT UNO RACER - masina de liniute pursange. Nu te astepta la frane bune sau stabilitate . E facuta sa mearga drept.
ALFA 147 2000 16v twinspark - masina este belea dar un pic cam instabila de la 170 in sus mai ales cu vant lateral.
ALFA SPIDER 1.7L BOXER doua carburatoare verticale delorto dementiala in treptele inferioare si o stabilitate de invidiat chiar pe drumuri proaste sau pe ploaie (tractiune spate) .
ALFA 164 v6 DE 2.4L MADE BY FERARRI Cu masina asta am mers fix 15 k dupa care proprietarul m-a concediat direct. Dadeam prea tare in ea si asa ceva nu se mai gaseste....
ALFA 156 GTA Pe bune o masina pe care merita sa dai banii. Nota zece pe toata linia.
LANCIA THEMA 2000 turbo. - lupul in blana oii. meserias
FIAT STILO ABARTH - bleah ... singura treaba care mi-a placut la masina asta era cutia de viteze secventiala in 6 trepte. sentimentul era belea.
NISSAN 300 zx. MOTOR de 3l biturbo. comentariile nu-si au rostul.
HONDA CRX 1.6l 16 valve. RACHETUTA...
BMW 750 il fabricat in 92' full total motor bestial stabilitate incredibila. frane monstruase. (a fost singura masina in care am vomitat)
BMW M5 94' fab. O combinatie perfecta intre lux si sport. geniala masina.
BMW M3 97' fab. MOARTEA PE 4 ROTI DIRECT SI FARA DREPT DE APEL.
PORCHE 911 TURBO 96' FAB . e in masina asta am mers ca pasager dar sentimentele sunt mortale. no comment.
OPEL MANTA motor de 2.2l super modificata masina. tipu care o are nu a vrut 16v si a modificat chiuloasa originala . a scos din ea vreo 230 de caluti. sa nu uit era si turbo. misto rau dar nu pentru romania.
OPEL MONTZA 3000 V6 . masina superba un pic umblat la ea si pana in 200 nu respirai.
RENAULT 5 GT TURBO. alta masina pentru liniute...

SI LA FINAL MASINA CARE MI-A SUCIT MINTILE COMPLET
AUDI A8 2400 V6 turbo. Precizez ca masina era preparata in germania de cine nu stiu dar era o adevarata fiara. DE DEPARTE CEA MAI TARE MASINA PE CARE AM CONDUS-O VREODATA!!!
Bineinteles ca au fost mult mai multe dar astea m-au impresionat . Salut

Da SMART-ul e super tare prin oras Am avut ocazia pe cind lucram la Augsburg SRL. si uite asa....taica'meu isi vinde Skoda Octavia...si in 10zile isi cumpara Un Peugeot 206(11,000si ceva de euro). Ce stiti ce aceasta masina?
Skoda Octavia...a fost super multumit de ea, doar consumul era pe la 7litri si ceva, dar...daca directoru` scolii isi la 206...si taica'meu trebe sa isi ia:) Logan 1,5 diesel- nimeni?
adrian-ar a scris:Logan 1,5 diesel- nimeni?


Ba daaaaaaaaaaaaaa Cam dezamagit, e drept ca n-am mers foarte mult cu ea. Ce mi-a placut e ca te obisnuiesti repede cu ea In rest, destul de lenesa la demaraj, etc. Plus o gramada de defecte. Asta pe care am condus-o era de test drive si deja avea cauciucul de pe pedala de ambreiaj cazut . Plus ca tipul de la reprezentanta, un amic, zicea ca toata lumea s-a plans ca e lenesa rau. A, si o chestie valabila la toate Logan: tre' sa fii nefumator, ca altfel, la cum e pusa scrumiera, ori umpli toata consola de scrum, ori te lasi de fumat , asa de cretin e pusa.
PArtea proasta la diesel e ca are cutia de pe modelul pe benzina asa ca performantele sunt jalnice. no urmaresc de mult topicul asta si ma gandeam sa scriu si eu dar cred ca ar fi prea mult de scris si nu imi place prea mult sa scriu as incepe cu masinile :
1 in care aproape am avut orgasm :
-Subaru impreza wrx sti 374 cp
-RENAULT 25 3,2 WILIAMS BITURBO 320CP ASTA E NUMBER ONE top speed 280km/h
-Audi v8 quatro (unul 89 altul92) 4,2 -340cp si 3,6 32 valve 280cp
-Mercedes Sl600 (92) 400cp (un picut lenesa la demaraje in comparatie cu altele cu cp mai mic dar tot de orgasm)
-Golf 2 gti g60 220cp -tot una din marile mele iubiri dementiala
2 masini ok foarte faine placut impresionat:
-golf 2 vr6 200cp
-renault 5 gt turbo 140 si 180cp super bestiale da fum la multe cotete de bmw
-bmw z4 ceva de vreo 300cp ii ok dar nu isi merita merita pretul cu un 5 sau un golf gti ii dai fum
-RENAULT 25 2000 benzina , diesel si turbo diesel
-renault 5 1,4 1,7 si 1,8
-alfa 33 1,3 1,5 1,7
-golf 2 1,6 td 1,6 benzina , 1,8 carburatie gti si gti 16v hello...
fara sa supar pe nimeni, cred ca gabii voia impresii personale mai detaliate, preferabil mai mult decat o propozitie. sau poate mi s-a parut mie.
oricum, sa va zic de lancer (suspensii lasate, jenti sport, cauciucuri cu profil mic - 195/55/80 cred). acu cateva zile mergeam pe autostrada, langa o honda prelude mai vechiuta (cred ca gen. 88-90 - aia mai patratoasa). am tot stat langa ei la 100 ceva timp, pana s-au enervat si au calcat-o. acuma, eu nu stiam exact cand se decideau sa o calce, deci am pierdut un pic timp pana sa vad, apoi inca un pic la schimbarea de viteza - in total cam o jumate de masina. eh, ei lansati - eu dupa pana la 130 am stat tot acolo, apoi am simtit cum se lanseaza, si le iau fata am franat, apoi iara - s-au lansat, eu dupa ei. am ajuns in final pe la 140-150 (am trebuit sa ies de pe autostrada, era iesirea mea ) insa tot nu ma luau. am senzatia ca la masina asta ai cam 2 sarituri in cuplu/putere, una pe la 3000 si cealalalta pe la 4500. cel mai bine se simte intr-o viteza mare (a 4-a), cand bagi pedala in podea, o simti ca accelereaza si apoi simti ca in zona 4500 acceleratia creste, nu mai accelereaza liniar. banuiesc ca e acelasi sentiment ca atunci cand iti intra turbina, desi nu atat de dramatic. altceva ce imi place (ca sa il citez pe un amic): corners like it's on rails. nu se prea inclina in curbe, urmeaza traiectoria perfect, insa (poate sunt eu maniac) am senzatia ca rupe aderenta cam repede. adica pe la 110 in curbe destul de largi (p-aci prin cartier ) incep sa suiere cauciucurile, si imi e frica sa nu o ia razna. ma rog, isi recapata aderenta destul de bine (intr-un giratoriu pe 2 benzi am bagat piciorul in ea, eram in a 2-a pe la 3000rpm, a inceput sa derapeze, iar cand am lasat acceleratia a recapatat aderenta brusc, de era sa intru in ala din dreapta). sau poate mai am eu multe de invatat cand e vorba de "handling" - o simt usoara, "responsive", agila. oricum, mi se pare ca e decent raspunsul la pedala, tinand cont ca are numai 112 caluti - motor de 1.6, insa compresie de 11:1 (detalii motor - 4g92, 4g93 e cel de 1.8 si compresie 9.5 sau 10)
m-am luat un pic si cu un holden ss (5.7l, v pe autostrada, in general reprize mici de la 100 pana pe la 140-150, insa nu cred ca s-a bagat pe bune, pentru ca ar fi trebuit sa imi dea un fum sa nu ma vad. abia cand am iesit l-am vazut cum o calca si zburda, aveam amandoi vreo 110 si cat am semnalizat eu si m-am incadrat, el cred ca a sarit in 140 sau asa ceva.daca se mai intampla ceva fain, va tin la curent hehehe, ia uite ce v-am scris la servici..

asta am scris:
de vreo 2 zile la servici am un gipan, si tot ce tre sa fac e sa ma plimb!
muahahahaha
gipanu' se vede din poza alaturata. e un nissan dual cab (nu stiu daca s-a comercializat in europa) si e facut prin '85 -> zdrangane si trosneste ceva de speriat. curge ulei ca vai de el, si i-au decuplat astia tractiunea permanenta pentru ca ceva caraia la dif. fata, iar motorul (un diesel) de-abia urca niste pante (dxestul de mari, totusi)... cateodata ii trbuie viteza 1!
oricum, faptul ca are numai tractiune pe spate=> mai mare distractia pentru mine. ce m-am apucat sa fac: urc pana'n varful dealului, dupa care o bag a-ntaia, ambreiez si-mi dau drumu la vale (frana de mana nu e de-aia clasica, e o chestie de care tragi ca la camioane, si tine numa pe loc). evident ca daca ai tractiune pe spate, 60 la ora si dai drumu brusc la ambreiaj incep sa iti patineze rotile pe spate de zici ca nu e adevarat si e si misto ca daca incepi sa pierzi controlu' (pentru ca o fac sa dea din fund la greu ) decuplezi ambreiajul si revine aderenta... insa nu intotdeauna. in pozele adevarate nu stiu daca se vad bine urmele (le-am luat cu camera de la telefon) insa cam acolo am ajuns cu ea.. norocul meu ca s-a oprit la timp si ca nu m-am rasturnat, ca eram cu toate 4 rotile blocate . poza e facuta la reconstituire, ca initial am vrut sa vad cat mai repede daca nu s-o fi rupt ceva prin suspensie, si-am bagat marsharier rapid. oricum, ca si prima intalnire cu gipanele (si cu motoarele diesel), pot sa zic asa: sunt destul de multumit de "capabilitatile off-road" ale nissanului astuia,mai ales tinand cont de conditia lui. motorul mi se pare cam lipsit de vlaga (insa iarasi conditia si greutatea masinii - 1.8 t) e posibil sa aiba ceva de spus. motorul e montat longitudinal, si la pante mai lungi (urcare) temperatura apei tinde sa creasca.
cam atat, sper sa am numai vesti bune de-acum incolo (adica sa nu se-ntample cine stie ce prostie - totushi, cre ca ar trebui sa-ncep sa port centura )

peste vreo cateva ore...
baieti, mai tineti minte tehnica aia uluitoate (cu blocatul rotilor pe spate) despre care v-am povestit mai devreme? ehh.. it got the best of me. cu alte cuvinte: ma sui eu iar in varful dealului, si am asa, o presimtire c-o sa se intample ceva grav.. asa ca imi zic: moshule, ia-o mai usor de data asta. boon... imi pun centura si ma dau la vale. derapam, derapam, dupa care.. la un moment dat, cred ca 60-70 era cam mult pentru coclaurile respective ( + curba la dreapta) asa ca iau curba, insa parca un pic prea bine.. noroc ca aia era partea cu multele, nu cu prapastia... asa ca am bagat-o cu botu' cam inspre versant., problema nasoala e ca ei nu i-a convenit complet, asa ca s-a decis sa se si invarteasca odata, norocul meu c-a cazut iar pe "picioare". primul meu accident.. nu neaparat serios (dpmdv), dar mashina s-a cam bushit o lecutza... parbrizu nu mai sta calumea, tot coperishu e indoit, usa spate nu se mai inchide, usa pasagerului (stanga) nu se mai deschide, pe capota se vad niste "urme" de la bolovani.. ce mai, s-ar putea sa o arunce baietii.
deci, revin: gipanele se rastoarna usor. acuma, experientza nu a fo prea neplacuta adica in momentul in care am simtit ca incep sa ma invart primul gand a fost: "bagami-ash ****, si mi-am spus sa o iau mai incet!" (ma rog, gandul asta se conturase din momentul in care ma duceam cu warp 2 spre munte, da' am sperat ca se intampla ca si data trecuta, si ma opresc inainte sa il lovesc...) apoi am pus mainile sus, ca sa nu dau cu capul de plafon, insa cam in acelashi moment am observat ca imi zboara sacul prin cabina, asa ca am pus mana repede pe el, ca alt laptop nu-mi mai ia nimeni! dupa care mi-a venit sa injur pe ea de treaba, ca ce puii mei le zic la astia. cand am ajuns iar pe roti, nu stiu de ce, primu impuls a fost sa ma dau jos, sa scot telefonul si sa sterg toate pozele pe care le aveam (adicatelea cele cu experienta trecuta ) si apoi... m-am bagat in ea sa vad daca mai porneste. pornit la prima cheie, am si coborat usor cu ea (chiar pana pe la 40-50), insa volanul sta intr-o pozitie cam ciudata, si parca se simt chestii in cel care nu se simteau inainte (adica, cre ca s-a intamplat ceva nasol la directie )
fizic nu prea am patit nimic, cre c-o sa fac un cucui fix in varful capului si asta sper sa fie tot.
acu.. o sa le zic ca mi-a sarit o vaca in cale si am evitat-o din reflex... daca m-o crede careva, bine, daca nu... asta e.
deci, pentru cei mai neexperimentati, niste sfaturi:
1. ascultati-va premonitiile!!
2. luati-o usor, ca gipanele se rastoarna repede!!
3. daca tot e sa o faceti lata, mai bine inspre versantul muntelui decat inspre prapastie!
sa fiti iubiti!
angeldust.


end






Peugeot 206 HDI

- demaraj superb
- confort extra (scaune sportive...dar totusi comode, in curbe te tine de spate)
- schimbator putin cam zgomotos(se aude urat cand bagi in viteza)
- scrumiera amplasata aiurea...jos la naiba...cand esti in treapta I, III, V...sa mor io de poti nimeri scrumiera....trebuie sa te uiti bine la ea...sa tintesti....si sa ocolesti schimbatorul
- sa nu circulati cu geamurile lasate....nici macar de 1deget....te trage un curent ma....de ar fi in stare sa iti scoata toate maselele
- stabilitate super....nu se inclina in curbe...nu se lasa aiurea...., poate putin prea tari...simti toate gropitele
- servo-directia prea....prea...nu stiu cum....dar la viteze mari(70-80km/h)....daca misti volanul 1cm deja ii faci un balans...de e gata sa iasa de pe drum
- faza cu MODE ECO(modul economic) la cd-player mi se pare deranjant rau de tot...adica dupa 10-15min de folosit cd-playerul...se opreste automat....si trebuie sa pornesti motorul.....nu cred sa se descarce asa repede bateria....deloc
- faza cu avertizare centura de siguranta....enervanta rau de tot....adica daca nu iti pui centura la sofer...tot bipaie...tot mai tare...si mai tare....vreo 5min...dupa care.....isi da seama ca nu ai ce discuta cu prostu, ca tot nu intelege....si se opreste din urlat.
- plus pentru posibilitate dezactivare airbag(la audi'uri iti trebuie cheitza speciala, pe care nu o primesti), dar aici poti umbla acolo cu cheia de la contact
- imbinarea caroseriei...cu capota spate se mai putea finisa....adica e un decalaj de aproape juma` de cm...intre caroserie si capota(capota sta mai in afara, si mai in jos, adica nu urmareste exact conturul stopului)
- plus pentru lampa stop suplimentara amplasata in spoilerul spate si pe luneta
- plus pentru eficacitatea franei....deci te lasa cu gura cascata....
- minus pentru covorasele din interior....sunt tot un fel de mocheta...deci se strange mizeria pe ele....praful....si sunt greoi de curatat(erau mai adecvate unele de cauciuc)
- minus pentru amplasarea stalpului lateral fata....are un unghi mort enorm
- minus penru ca nu vezi capota deloc...chiar daca iti bagi capul in parbriz(cred ca ar fi fost ideal sa vezi macar acolo un punct din capota...multi stiu sa conduca doar daca vad botul masinii, si e cam greoi sa apreciezi botul, sa stii cam pe unde vine)
- minus pentru subvirare(sau doar mi se pare mie), adica spatele ia prea repede curba....posibil sa fie din cauza servo-directiei, sau pt ca masina e mica, dar mie unul nu imi place


Cam atat...dupa 2saptamani de condus peugeot 206
[/b] imi mai imulti si eu parcul auto cu inca 2 masini pe care pe deasupra le mai si laud, una e :
Renault laguna 1,9 dci 107cp din 2000 , am aduso de 2 saptamani eu din germania , este laguna 1 , bai tata am ramas placut impresionat de motorul 1,9 dci de la renault , fuge de rupe pamantul socotind ca din frankfurt pana la nadlac am facut ceva in jur de 8 ore si ceva cu o medie de 147km/h si consum de 7,8 % asta e ceva , fuge in deraci 210km/h am venit constant pe autostrada 180-200km/h inclusiv cu clima pornita tot drumul, are motorul asta niste reprize si ii place asa un pic turat (ca o chestie la 180 aveam numai 4000 de ture) zau zici ca e benzina iar de stabilitate nu mai vorbim sta vaporasul pe sosea de nu are treaba
a doua masina luata de 4 zile , un volvo s80 2,9t - 250cp (nu am cuvinte ) top speed 250km/h ajunge la suta in jur de 6 secunde e cu tractiune fata iar ca minusuri e consumul intre 9 si mai mult adica pana la 30 si mai mult a si aproape la fel de stabila ca laguna . aseara i-a crapat unui amic prin cap sa ma roage sa il ajut cu niste masini (destul de noi - cam toate sub 10 km), si am ramas impresionat de lancerele astea noi cu mivec de 2 litri. de fapt, de mivecul lor, ca nu am condus cine stie cat.
sunt legate destul de bine, motorul e o idee cam zgomotos (dar asta se intampla la toate lancerurile ) si vr-x-urile au si o bara (stabilizatoare?) intre partile de sus ale telescoapelor (mareste rigiditatea). motorul e limitat pe la 6700 rpm (desi linia rosie e la 6500, mai urca putin), si in viteza 1 ai 50 km/h la ~6500. la orice turatie motorul suna frumos, "efortless". ce mi-a placut insa cel mai mult e cuplul: in viteza a 5-a, la 30 la ora bagi pedala in podea si vibreaza foarte foarte putin, si in acelasi timp accelereaza f. bine (desi de-abia are 1000 rpm!). am plecat si cu a 20a de pe loc, si s-a comportat de parc-ar fi fost prima viteza (spre deosebire de musculitza mea care bazaie si protesteaza energic).
nivelul de echipare e cel normal (all power), si masina se comporta frumos prin hartoape (ma rog.. erau noi - masinile, nu hartoapele )
automaticele au toate "sport shifter"
am condus si outlander putin, asta mi s-a parut o idee mai lenes, insa mi-a placut destul de mult interiorul (e si cu mult mai mare, si are (cred) acelasi motor).
daca aveti timp si chef, trageti o tura pe la o reprezentanta mitsu, cred ca o sa va surprinda in mod placut.
ce nu mi-au placut - mitsu triton si toyota hilux - cam toate modelele de hilux. interiorul cam naspa la ambele (chiar daca hilixul are moaca shi pretentzii de "gipan"), la triton daca bagi brusc piciorul in podea (la relanti in gol) sta vreo secunda, se balbaie, eventual da un rateu si apoi taras-grapis se tureaza si el... skyline r-33 (motor de 2.5, mie mi-a dat-o cu boost de 7psi, intercooled, tractiune spate - aprox. 300 de cai la roti). prietenul asta al meu tocmai si-a luat-o, si conduce la servici un holden ss ute v8
1. luat-va medicamentele pentru inima
2. la amandoi, dupa ce ne-am dat jos din ea, ne tremurau mainile. el a condus-o primul (cu boost de 14), eu al doilea.
3. daca va luati, asigurati-va ca tetierele sunt puse in pozitie corecta, cand pleci de pe loc/schimbi in a doua e opsibil sa iti scrantesti gatu (soferul sau pasagerul)
masina e surprinzator de confortabila, accepta gropi destul de bine. cam ca o masina normala, cu suspensii putin mai tari. serios, incredibil de confortabil.
pana in 3 mii rpm trage destul de slabutz, nimic impresionant. cand trece de 3mii insa... organele interne incep sa protesteze. recomand calduros un test-drive (preferabil fara dealer in masina)


p.s. suta in sub 5 secunde shi liniuta in ~13.5
tre sa-l cronometram... salut!am sa spun si eu cateva pareri personale despre ce am condus:

bmw,2000i,an 1991-confort de nota 8,motorizare 7,consum exagerat(cred ca avea probleme cu debitmetrul)27% top speed-230

renault megane,1,9 motorina,an 2004-confort 6,motorizare 6,consum 7 oras(mers lejer) top speed-nu am incercat

volvo s40,1,9 motorina(motor peugeot),an 2003-confort 7,mtorizare 7,consum 10(alergata),top speed-180(si mai putea)

vw passat,2,0 motorina,an 2006-inca e in probe

vw golf 2,1,6 motorina,an 1987-confort 6,motorizare 8,consum 5,5-mediu,top speed-160

opel kadett,1,7 motorina,an 1990-confort 7,motorizare 4,consum 6,top speed-180

peugeut 307,1,4 benzina,an 2003-confort 7(cam inghesuita in spate),consum 8%,top speed-170

peugeut partner,1.9d,an 1997(marfa)-confort 8(dotari excelente pt dubita,pozitie excelenta de condus)consum 12%(dar nu vede decat talpa),top speed-170(la vale)

peugeut partner2,0 hdi,an 2006(de persoane),4x4-consum 9%,motorizare 9,confort 9,top speed-200(dar inca este in probe)

octavia,1,9d,an 2003-consum 7%,confort 8,motorizare 8,top speed-210(masina ideala pt familie)

dacia solenta-nu conteaza(naspa,demaraj bunicel)

audi a4,an 1997,1,6i-se tin bine dar motorizare cam mica

renault clio simbol,1,5dci,2005-urata rau(e singura parere)

etc VOLVO S60

185 cai, diesel. Hm. Motorul a murit la relanti, in viteza 1, când am încercat să plec de pe loc fără accelerație. N-am fost prea finuț, dar nici prea brutal cu ambreiajul. Oricum, până pe la 1800 de ture mașina abia trage, unde naiba sunt toți ăia 185 de cai? La 2000+ într-adevăr începe să zboare. Linia roșie e tare joasă, dar e Diesel, iar la 2500 - 3000 max am fost instruit să schimb vitezele.
Motorizarea mi se pare 'slăbuță' (??!??), în schimb interiorul mi s-a părut bine stilizat.
Nu m-am putut urca la bord până nu am dat scaunul în spate la max, deși abia am peste 1,9. Tot interiorul dă impresia de aerat, deși nu este prea mult loc liber prin-prejur, totul pare amplasat foarte jos: consola centrala și masca schimbătorului, polița din spatele banchetei (cum se cheamă asta?) - cu toate astea vizibilitatea spate nu e grozavă pentru primii 5 metri sau mai mult. Idem față, nu vedeam capota.
Finisaje plăcute, interiorul era bej, piele. Deși am plecat cu mașina încălzită de soare, aerul condiționat și-a făcut datoria rapid.
N-am fost lăsat să o calc pe motiv că nu prea mai are combustibil. La bord era afișat alternativ că mai pot fi parcurși 100km, apoi 90, apoi iar 100.
O problemă a mea, pentru care prefer coupeurile, este ușa șoferului. În orice mașină urc, dau scaunul în spate la maxim și încă aș mai vrea un pic. Ca atare, la coborâre, dau cu spatele de montantul B, invariabil. La acest Volvo nu a fost chiar așa de rău, ca la Octavia de exemplu, însă 46-le meu drept a avut nevoie de puțină acomodare cu masca volanului, partea dinspre pedale.
Cheia arată ca un briceag elvețian, 5 butoane, din care unul galben rotund și unul triunghiular roșu. Plus cel nichelat care eliberează cheia, și asta mai lungă decât altele.

Fiat noul Albea

Motorizare subțirică, 77 de cai. 77 nu mi se par puțini,dar mașina lasă această impresie. Plecare cu scârț - nada, doar dacă pleci în viraj (cu roțile deja bracate), iar senzația e nasoală, un scârțâit ascuțit (și scurt) iar zvâcnitura e aproape insesizabilă.
Aerul condiționat e capabil, faci pneumonie și dacă tocmai ai aterizat de la pol, trebuie să îndrepți duzele aiurea,și cam asta am făcut tot drumul (le-am pus pe pasager - vânzătorul de la salon, și el spre mine, și tot așa )
Frâna servo e beton, mușcam amândoi ce apucam, iar când m-am suit înapoi în limuzina mea, era să bubui un Merțan.
Problemă seriasă cu montantul B, vezi descrierea de la Volvo. Scaunul Albea este cred mai înalt, dar nu și la pedale. Apropo, nu vorbim aici de calapodul de 46, pentru care nu am găsit mașină încă, poate una automată, ci de lungimea lui.
Modelul drive-testat de mine e unul mai scumpuț, cu bord bicolor combinație care arăta chiar bine.

Dacia Logan

În sfârșit am testat și un Logan, 1.4 benzină, varianta cea mai simplă, de pe partea șoferului. Aceasta nu era la reprezentanță, dar avea un imens autocolant pe ea și mie îmi plac autocolantele body.
Evident are mai multă putere decât Oltcitul (mă iertați că fac comparația cu Oltcitul, dar asta conduc zilnic), dar asta este evident numai din prospect, căci n-am avut unul la îndemână să mă dau cu el.
Plecarea de pe loc nu are zvâc, dacă o calci nu urlă, nu prea am sințit unde să schimb, așa că am schimbat așa, la bunul simț.
La ce folosesc mai mulți cai dacă nu simți nimic în plus?
Afară de interiorul pe care nu pot să-l comentez pozitiv, motorizarea nu m-a impresionat.
Evident că sunt subiectiv și am idei preconcepute în ce-l privește, iar dacă ar fi să conduc unul, ar trebui să nu pot alege un sh japonez sau nemțesc de exemplu.
Am fost dezamăgit de promisiunile inițiale, și mai ales de faptul că de ex în Franța această mașină este mai ieftină decât la noi, iar materialele utilizate sunt mai bune. Așadar o să-mi iertați înverșunarea împotriva acestei mașini (sau poate împotriva acelor care mă mint în privința ei )


Evident, nu vreau să cumpăr nici una dintre aceste mașini, le-am testat pentru că am avut ocazia, dar pe ansamblu n-am fost foarte impresionat. Poate dacă aș fi avut ceva loc pentru Volvo m-aș fi distrat un pic, așa am reușit doar câteva figuri prin trafic, fără a fi familiar cu unghiurile moarte, dar beneficiind din plin de vizibilitatea foarte bună pe aproape 360° - montanți relativ subțiri, vizibilitate valabilă doar peste 5-10m, nu vedeam nici capota nici portbagajul. seat ibiza modelul 2006
nici nu stiam sa aprind luminile pana la urma m-am descurcat eu
motor de 1.2 si 65 cai (cred )
ce pot sa spun...nu-mi place...adica sa apesi abreiaju si frana mai usor ca acceleratia????ce-i aia?ca la mine la oltcit...faci gambe nu alta de la pedale
directiea asistata(parerea mea...volanul putea fi inlocuit cu usurinta cu un jostick ceva pentru ca directia e full electronica...adica mai pe romaneste nu mai are caseta de directie...are un motoras care bazaie cand iei curbe...) stie
ea ce stie
de la 60km/h am pus frana...nefiind in tema cu ABS...ESP...bbs sms mms :d era sa musc din volan(nu aveam nici centura) nici nu am apucat sa ating pedala....ca am simtit cum s-au lipit plamanii de piept
dingura galagie din interior era zgomotul AC
ce mi-a placut la ea...e mica...asa ca oltcitul...te strecori cu ea de nu se poate weekendul tecut am inchiriat o toyota corolla seca ascent hatch-back(ce nume luuung) cu motor benzinar de 1.8, si am mers cu ea vreo 600 de km. drumul a fost bun, dar destul de stramt si cu multe curbe, limita de viteza - 100 la ora. masina avea 34 de mii cand am luat-o, manuala cu 5 terpte. senzatia a fost de masina de calitate, nu zgaltzaia/scancea/troncanea nimic pe nicaieri. ambreiajul foarte usor, frana ceva mai tare - simteai ca o atingi. directia foarte usoara, primele cateva sute de km nu m-am simtit sigur deloc pe ea la viteze de la 120 in sus. pe drumul asta cu multe curbe s-a comportat destul de bine. stabilitatea e ok (cauciucuri dunlop) desi are un mic comportament supravirator (am intrat cu vreo 60-70 intr-o curba unde era recomandat 35 si am simtit fundul cum vrea sa fuga). nu are abs, eps sau traction control - deci franarea etc. depinde de picior...
puterea este decenta - putin mai mult decat 1.6-le meu - ceea ce e ok. in viteza a 3-a, turometrul taie pe la 130-140 la ora si 6.3 - 6.400 rpm. pana acolo se tureaza frumos si destul de liniar, iar in a 5-a poti chiar sa urci pe la 1300-1400 rpm. motorul este vvt-i si se simte - la turatzii mici nu comenteaza deloc deloc (prin comparatzie masina mea sub 1500 rpm tremura si protesteaza). surpriza cea mai mare a venit la consum - dupa 552 km de drum cu serpentine pe aprox. 200 km, cand i-am dat suficiente talpe (o perioada am tinut-o in a 3-a, intre 60 si 120) am facut plinul si a luat sub 30 de litri!! asta inseamna 5.5 %, si chiar daca rezervorul a fost gresit cu 5 litri (destul de mult) tot inseamna ca a mers foarte bine. intr-un final, toyota asta e o masina construita bine, ascultatoare si cuminte. personal as recomanda-o oricui nu are ambitzii sportive exagerate si vrea o masina fiabila, suficient de performanta si economica la consum.



a, am uitat: radioul era ok, nu prea fidel/bun, dar nici prea rau l-am condus in anglia, probabil vreo 1600 de km (din londra si pana in scotia - edinburgh, falkirk, glasgow, loch lommond) si inapoi. era aproape noua - 2-3 mii de mile sau asa ceva.
l-am condus cu capacul jos si sus.
in cazul in care capacul e sus, nu simti diferenta dintre masina asta si una normala. n-am auzit zgomote suspecte la imbinari, n-am simtit vibratii exagerate, normal. daca e decapotata de la 80-90 mile/ora incepe sa se simta flexibilitatea caroseriei, am cam strans din degete pe volan pe la 100-110 in curbe, mai ales daca se mai simtea ceva groapa. era incaltata cu pirelli zero pe 17 inchi, ceva 205/50 sau pe-acolo. fiind regatul unit, s-a mai simtit ceva ploaie pe drum insa am fost extraordinar de impresionat de pirelli-urile de care v-am vorbit - le recomand cu cea mai mare caldura oricui. n-am simtit ca incepe sa acvaplaneze decat o singura data in drumul asta. marea majoritate a drumului a fost facuta pe autostrada pe banda a treia, peste 90 de mile la ora. din scotia pana aproape de londra am scos o medie de 91-92 de mile la ora, in conditiile in care au fost zone de drum in lucru cu limita 50 la ora si cu verificarea vitezei medii pe toate cela 3-5 mile de drum in lucru. in restul timpului am tinut in general pedala in podea, insa peste 124-125 de mile la ora nu prea mai are efect cat de tare apesi pedala, oricum nu se mai intampla aproape nimic. confortul a fost excelent, te simti foarte bine in ea.
insa ca sentiment e... varza. in masina asta te simti ca si cum ai face snowboarding pe o placa pneumatica, infofolit in puf hipoalergic (sa nu stranuti) si la o temperatura de 24 de grade fix, iar placa ai comanda-o prin fly-by-wire. adica nu simti nimic. dai in frane cat de tare poti, abs-ul si eps-ul se activeaza, masina se opreste cat de repede poate iar tu nu simti nici macar o zguduitura. apesi pedala in podea, o vezi ca se tureaza, dar probabil ca un caine schiop de 2 picioare ar prinde viteza mai repede. cea mai enervanta e faza urmatoare: esti oprit, lipesti pedala de metal si timp de vreo 2 secunde nu se intampla nimic. chiar nu glumesc: stai acolo, te pregatesti pentru acceleratie, astepti si... nimic. dar chiar nimic. cand intr-un final se decide sa accelereze, o ia usurel, fara zguduituri. curbele se iau - iarasi - foarte confortabil, dar te simti total deconectat de drum. am incercat sa ma amuz putin prin niste drumuri normale (cei care au fost in anglia stiu ce spun, sunt drumuri destul de inguste, cu multe curbe, etc) si in afara de faptul ca intr-o intersectie am pierdut controlul si-am luat-o cu spatele inainte si esp-ul activat, nimic interesant. e atata electronicaraie care-ti ajusteaza orice miscare si masina se simte atat de greoaie si lipsita de agilitate ca parca ai fi... eu stiu, la carma unui car cu boi. fac ei ce vrei, dar o fac incet si cand le vine.
o parte buna a electronicaraiei - te simti destul de relaxat si la viteze mari, stii ca daca dai in frane brusc la 90 mile/ora... n-o sa se intample nimic. mergi in continuare drept, poti sa iei curbe... efectiv nu se prea intampla nimic.
sincer spun, honda accord de 1.8 din '97 era o masina cu mult mai "excitant" de condus. desi avea 5 m lungime... Renault Clio 1.5dci (65cp) caroserie 2+1,
....ori a fost o masina foarte bine intretinuta..ori a fost exceptia de la regula..consum mic ..foarte mic,mai mic ca la tico asi putea spune..viteza medie buna in comparatie cu turatia motorului (sau era foarte bine antifonata),ideala ptr 2 persoane,scaune putin cam tari ptr gama Reno ,dar confortabile.....stabila pe viraje,sprintena,extrem de sprintena in a3a (foarte lunga)..Nota 10..de la mine.

Carver
N-am condus-o eu, un amic a imprumutat-o de la lucru (ca puteau imprumuta masina, asa, mai mult de reclama) si am dat o tura prin oras, dar a condus el. Io m-am chinuit sa intru in spate, incomod de urcat, si daca esti claustrofob e nasol - noroc ca nu e cazul.
Pentru cei care nu stiu - e "masina" aia cu trei roti, si 2 locuri in cabina, unul in spatele celuilalt, ca in avion. In spate motorul si cele doua roti, iar cabina si cu roata din fata se inclina, peste o anumita viteza.
Cum ziceam, inauntru nu e comfortabil, dar odata ce te pornesti la drum e super! Nu stiu ce motor are, dar ajunge la 90 la ora pe nesimtite... Si fiindca se inclina in curbe foarte natural, nu ti se face rau! Poti sa intri in curbe cu viteza mare si alte chestii si nu ti se face rau!

Ce mi-a mai spus amicul meu: schimbatorul merge greu, tre' sa tragi cu doua miine de el, incomoda la drum lung, si instabila la viteze peste 140, ca e inalta si o sufla vintul. Compania care a facut-o a cam dat faliment... Toata gama HONDA!
am lucrat la MARA MOTORS BRAILA ....
--
Renault CLIO var cu 2 usi si cea clasica
--
Toate tipurile de DACII, mai putin mcv-ul
--
AUDI A4
--
VOLVO FL [camion]
--
tico, matiz
--
si inca cateva... nu mi le amintesc acum pe toate...

... dar nici una nu se compara cu Olteanu meu! Nu exista senzatie mai tare decat in oltcit la 120km/h da...nesiguranta, instabilitate, si e suuper tare cand se inclina in curbe de aproape faci pe tine de frica...
valib a scris:da...nesiguranta, instabilitate, si e suuper tare cand se inclina in curbe de aproape faci pe tine de frica...


E coborata cu 1 dinte, nu se mai inclina atat de mult ca inainte.. defapt nici nu prea se simte.. as mai cobora-o cu inca unul. dar nu stiu daca nu imi ating rotile in aripi. Am avut Lastun si este mistoc tare la viteza mare cand intri in curba stransa si te ridici pe 2 roti ... adrenalina garantat ... ( din greseala prima data )
Cineva care a mai testat "Sapca lu' Ceasca" ???
Si se invarte ca un titirez pe gheatza,zapada de numa numa
Cristip1970 a scris:Am avut Lastun si este mistoc tare la viteza mare cand intri in curba stransa si te ridici pe 2 roti ... adrenalina garantat ... ( din greseala prima data )
Cineva care a mai testat "Sapca lu' Ceasca" ???
Si se invarte ca un titirez pe gheatza,zapada de numa numa


O singura data in viata mea am vazut LASTUN. si am ramas uimit - avea 4 locuri. Nu am inteles niciodata cum poate intra un om in conserva aia, da'poi 4 ?! la fel cum intri in smart-uri...
sau in micro-car-urile pt permis la 16ani (alea seamana izbitor cu lastunul ca aspect)
dar nici una nu se compara cu Olteanu meu! Nu exista senzatie mai tare decat in oltcit la 120km/h

Revenind la subiect:
Cel mai frumos sentiment l-am avut cu mercedes 65 AMG v12 biturbo,cutie setata pe sport. Intr-un sprint mi-a venit sa vars.Prea multa putere pt o masina(aprox.550cp)
Ce mi-a placut :
-bmw 330xd,318i,328i(ursulet),320i,520d/i,745i,x5-3,0d si acum vreo 6 ani un 850i-care m-a fascinat,pacat ca sunt extrem de rare!
-audi tt 1,8 turbo-163 cp(cart curat,disloca pietrele de la rinichi pe drumurile din ro)
-honda accord-singura masina in care nu am auzit motorul in mers,honda s 2000,ambele la un drive test.
-audi q7-prea mare pt rahatul din romania,incapabil in off road..
-mercedes G400 cdi-senzational in mod 4x4,autoblocant,dementa pe RANCA.
-nissan quashqai 1,5 dci-tare instabil pe roti
-renault laguna 1+2,scenic,clio,master,logan.
-subaru wrx sti-cand am coborat imi tremurau c....e.
-gama mercedes e270 cdi,c220 cdi,ML 320 cdi,S600 V12(model 2006).
-Gama ford:ford fiesta,ford fusion,ford focus st-220 cp-cea mai corecta masina pt un om normal,2,5l turbo/5 pistoane. ,si ford mondeo bineanteles.
-gama VW(touran,passat(din 2000-2008),EOS,golf,bora-1,9 tdi-155cp-frumoasa masina,phaeton,transporter T4,T5,crafter,LT),masini germane,zgomot la interior pt motorizarile diesel PD.
-Lincoln Town car an1999-LUX,cea mai "full" masina intalnita.
-skoda octavia,1,9 tdi,2,0 tdi-140-170cp,2,0i turbo-200cp-consum imens,superb-2,5 tdi 163 cp.
-Audi a4,a6,a8,toate diesel si un Rs 4 4x4 de 200 cp.
-peugeot 206,307,308,406,407,607,partner,boxer.
-Volvo S60 2,4 D motor integral din aluminiu-250 cp/5 pistoane,100km-6,7 sec, o turbina de "locomotiva"cu "racord de 100' " si un cuplu de camion 510Nm ,modificat DEKRA in germania.(datele luate de pe certificatul de omologare al nemtilor).Mi-as lua asa ceva(daca as mai gasi) fara sa ma gandesc prea mult.Pacat ca a fost cutie automata,ca a mea era!
-opel vectra,(toate modelele),astra 1,3-1,7 cdti,opel signum 3,0 cdti V6-184 cp motor isuzu-o masina cu un cuplu imens 420 Nm si o acceleratie in trafic fulminanta pt categoria sa(clasa compacta),la un consum decent(8-10l% motorina -la 220-240 km/h).
-chrysler 300 c,sebring,-mercedizat .
-dodge avenger,charger,durango,nitro,toate cu cutii automate.
-Dodge Ram SRT-8,3 l-550cp,Hummer H2,H3....pacat ca traim in romania si n-avem puterea financiara sa bagam benzina si n-avem pe unde sa mergem cu asa ceva.
Toate aceste masini, alaturi de multe altele (daca le-as enumera mi-ar trebui cateva ore), am reusit sa merg cu ele datorita unui foarte bun prieten, care are o mica "afacere" cu masini noi si second hand aduse din europa si de peste ocean. Golf 5 2.0 TDi. Tractor la ralenti, nu trage pana la 2000 de rot/min, bord tipic nemtesc, corect, sobru si ... atat. Destul de ciudat la parcarea cu spatele. Zgomotos rau pe piatra cubica si cu o directie mult prea usoara. Asta e prima impresie, sa vedem restul. Lada 1300 - Foarte incomoda de condus, fuge destul de repede. Motorul e destul de silentios si la turatii mari. Dar comenzile sunt foarte foarte incomode, pedale tari, tragi de schimbatorul de viteze de iti vine rau si intra destul de urat in viteza. Tabla al naibii de groasa pe ea, fereasca Dumnezeu sa intre una in tine.

Mercedes E200 '91 "dizal" - Foarte mare si confortabila mai ales la drum lung. Cutia de viteze mi s-a parut ciudata si pedala de ambreiaj foarte incofortabila. Acceleratie...0, mai ales ca n-are nici turometru. Foarte buna la drum lung, dar in oras nu prea merge fiindca e mare si destul de inceata.

VW Golf 5 1.6 - Foarte misto de condus, fuge foarte repede si ajungi la 80 pe nesimtite. Nu se simte viteza in ea si e foarte stabila. Comenzile sunt ok.

Tractor Lamborghini - Directie al naibii de usoara, la fel si comenzile. Alte impresii nu prea imi aduc aminte, ca aveam vreo 14 ani si nu aveam permis .
DanMk20 a scris:
Tractor Lamborghini - Directie al naibii de usoara

Asta pentru ca narea majoritate a utilajelor agricole au servodirectie hidraulica similara cu DIRAVI de la Citroen, nu exista legatura mecanica intre roti si volan, ci doar hidraulica.
cristi_s a scris:
Asta pentru ca narea majoritate a utilajelor agricole au servodirectie hidraulica similara cu DIRAVI de la Citroen, nu exista legatura mecanica intre roti si volan, ci doar hidraulica.


Un incurabil.... Volvo S60 2.5 benzina........ Cu turbo sau fara?
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Diverse Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1, 2, 3, 4  Următoare
Pagina 1 din 4
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community