Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

model de oltcit
Pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Diverse
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
ma baieti, pe olteanu' meu scrie AURA 11R ... care stie ce model e asta?
ca eu am auzit de club, axel etc da' de AURA nu Si eu am vazut chestia asta la un oltcit.Asta e ,ai oltic fata e bine ca e fata, ca e mai naravasa da toate ca toate, tre sa fie o diferenta fata de celelalte modele ... o saiba in plus, un surub mai scurt ceva acolo .... macar o juma de cal mai mult da ma, copitele si coada !
mai sint litere standard de Oltcit, sau nu ? Sint lipite pe placheta standard neagra ?

te intreb ca era in Dr.T un "OLTCIT COOL", ca se jucase ala cu literele, dar se vedea ca nu e absolut original.
Si al meu e CITROËN 12TRS", dar asta e lipit d eproprietarul dinaintea mea. cred ca a fost o serie limitata... Dupa cate stiu eu AURA este o denumire a unui nivel de dotare la Citroen, cum a fost si ZX Volcane, Saxo-Xsara Chrono, Saxo Bic, etc. si cum este cu daciile Rapsodie, Clima, etc. E posibil ca chestia aia sa fie lipita de pe vreun Citroen, daca e pe sigla originala, esti baftos, ai un Oltcit de import direct din Franta este sigla originala pe fundal negru, in stanga scrie oltcit, in dreapta AURA 11R ... cutie franta 4 trepte ( marsarier dreapta sus), motor franta ( placuta verde pe el LICENCE CITROEN FRANCE), nu scrie nimic in romaneste pe el, fabricatie '86 .. .ce sa fie ce sa fie Pai stai putin, ca pe Oltcit siglele originale sunt dispuse "OLTCIT" in dreapta si "CLUB" in stanga Numai daca au fost lipite dupa vopsire ulterioara e posibil sa fie lipite invers. daca are motorul si cutia de care vorbeste aici este frantuzesc. dar nu in totalitate. adica caroseria este facuta aici. pe modelele 83' singurele de fapt facute de citroen integral (romanii cred ca doar le-au pus rotile) sunt mici diferente vizibile care iti spun unde este facuta masina. Ex:
pansonul citroen pe seria caroseriei si seria in sine este pansonata cu caractere mai subtiri si mai alungite decat cele practicate de romani ;
existenta daca sunt ale masinii a farurilor si stopurilor de provenienta citroen;
idem toate geamurile de pe masina ar trebuii sa fie Luna securit;
placuta cu seria de la motor este tot verde dar nu este pansonata ci embosata;
stalpii frontali nu sunt dintr-o bucata ca la caroseriile romanesti ci sunt ambutisati in jumatatea superioara (nu am sa inteleg vreodata de ce dar in fine);
Indicativul asta de care vorbesti imi este complet necunoscut dar ce sa spun invat bre' invat. masina a fost vopsita acum aproximativ 3 ani si cred ca dupa vopsire aia le-au schimbat pozitia adica au pus oltcit in stanga si AURA 11R in dreapta ... m-am uitat dupa detaliile pe care le-a descirs kat_drive si pe geamuri scrie in romaneste "securizat" iar pe parbriz "sigglas" sau cam asa ceva....( am zis ca nu scrie nimic in romaneste pe ea dar nu am observat pana acum cand m-m uitat mai atent ), stalpii sunt dintr-o bucata, la stopuri si faruri nu m-am uitat, se pare ca are doar motor si CV de franta, restul romanesc ... dar totusi, ce dreaq de model e asta AURA?? Are dreptate Kat-Drive, Olticul meu este din `83 si prezinta toate cele prezentate mai sus: stalpii sudati din doua bucati sus, faruri/stopuri marca Seima, placuta motor si cea de pe caroserie si toate alea... Aura este un nivel de finisare de la Citroen ZX, dar motorizarea pleaca de la 1.4l la 1.8l plus diesel. In nici un caz nu seamana siglele, pentru ca aia e de tip nou, tip crom, iar literele nu sunt in relief, ca la Oltcit, ci sunt separate complet. cu prima ocazie fac o poza sa vedeti ce vreau sa spun acu vreo 7-8 ani am vazut si eu intr-o parcare un oltcit pe care scria aura. parca aura 11r, da nu mai stiu sigur. tin minte ca m-a mirat Hai sa zgandar un subiect mai vechi. Ati mai vazut varianta asta, stiti ceva despre ea? Din ce am vazut asa, din avion, pare la fel ca orice Club clasic, adica nimic care sa imi atraga atentia( in afara de sigla).

Bre, naiba stie cate le-u troznit prin cap alora de le-au vandut.
Eu stiu ca Oltcit e Club 11, 11R, 11 RM, 11 RM, 11 RL. 12 TRS, 11 E, 12 E, dar nu e exclus sa fie si un S.
Citroen GAURA am vazut si eu in agronomie mai demult, cica erau AXEL pentru Benelux. Si mai e si 12 CS. Bre, Aura asta o fi la Oltcit ce e Ghia la Ford si-au tinut-o zgarcitii astia palmata de noi Ala care are Aura e securist bre...mama lor!
Alf, ala din poza ta e special vere, motor de avioneta, etc. am vazut si oltcit club 11 G ...oare o fii vreo diferenta ?? ai ratat RT-ul motane. sa-ti fie rusine . in schimb a scris 11 RM de 2 ori

aveam si eu pe la bloc unde am stat inainte un Aura 11R ...
nu avea nimic special si SPECIAL...sau ala nu e tot oltic? stalpii nu sunt sudati din doua bucati

vine rama de la parbriz, iar peste rama, si peste o portiune de stalpi vine pus plafonul

la versiunile noi, ma refer la cele la care nu se mai vede, au sudat acolo imbinarea, si au pus cred ca si ceva chit

daca va uitati cu atientie mare, stiind in prealabil un oltcit cu chestia aia neascunsa o sa vedeti ca la modelele normale chestia aia exista da e facuta sa nu se mai vada , din tinichigerie, dar acolo unde vine dunga din plastic aia neagra, de urca pe toata marginea plafonului, de care se prinde porbagajul sus pe masina, deci daca va uitati acolo fix in locul ala o sa vedeti ca asa sunt toate imbinate


la ultimele modele de dacii, nu stiu daca si ultimele, ma refer la cele 1310, cu "zambetul lui iliescu" , le-a fost asa de lene, sau din motive sa mai scada din pret, prin scoaterea anumitor chestii, carora lor li se pareau neimportante, este tot asa, plafonul vine sus, si un sfert coboara pe stalpii parbrizului, fara a mai fi sudati, sau chitutiti, sau alte procedee de tinichigerie


oltcit E nu am vazut, dar ce cred eu la cele ce sunt ciudata, cel putin la majoritatea, cei care faceau siglele alea au modificat matritele si au mai facut asa la misto niste combinatii ciudate

asta am vazut-o la modelele supernova sau solenta, unde de ex in loc de rapsodie, scrie altceva, un nume cu totul ciudat


oricum, orice ar scrie pe sigle, in cartea autoturisumului, si in talon se vede ce fel de model e, si modelul, si codul de fabricatie

al meu de ex e 11 RM, dar in talon e trecut 11 RM TA, iar in cartea aia a autoturisumului e trecut si RM TA si e trecut si altceva de ex: A12/234, asta cred ca e ceva cod de fabricatie
EEK! a scris:Bre, naiba stie cate le-u troznit prin cap alora de le-au vandut.
Eu stiu ca Oltcit e Club 11, 11R, 11 RM, 11 RM, 11 RL. 12 TRS, 11 E, 12 E, dar nu e exclus sa fie si un S.
Citroen GAURA am vazut si eu in agronomie mai demult, cica erau AXEL pentru Benelux.

ai uitat de 12 trs gt turbo edy..pai TA se numesc toate..in talon si peste tot..numai ca nu mai scrie pe ele...
de unde rezulta R TA , RM TA, RT TA...etc io am club trecut. atat club AURA e un model de Citroen ZX, stiu pentru ca detin asa ceva. AURA nu poate sa fie o traducere in alta limba pentru Club ? In 82-83, nu mai tzin minte exact, oltenii "facusera rost" de-o grindina de toata frumisetea, care a sifonat un lot intreg de masinute. Initial au facut un fel de presa cu role si tamburi, in speranta ca vor putea scoate valurile din plafoane. N-au reusit si a iesit ce-a iesit.
Si Dacia s-a confruntat cu o problema asemanatoare prin anii '90. Ca tot e vorba de modele aici, acest model de ceasuri bord a fost vreodata fabricat??
poate m-am tampit eu dar e un bord normal de oltcit...explica ce e asa ciudat la el pls:) Modelul de care zic eu:
Modelul normal:

Mii de scuze Recall, ceasurile indicatoare de viteza, turometru
Nu intreb ca nu am ce face... dar imi place mult modelul ala modelul acela de bord a avet nashul maeu pe un citoren axel Da,un asemenea model de bord am vazut pe un Oltcit in craiova adica fondul ceasurilor colorat in gri.De asemenea,acum mai bine de 10 ani mai erau de vanzare cateva turometre de Club care nu erau negre ci gri.Primele,primele modele experimentale '80-'82 au avut asemenea borduri. Mi-am lipit eu folie de aluminiu exact cum sunt la modelele alea si arata beton . Nu este complicat . Doar s-o decupezi inainte s-o lipesti . Mai sunt folii tip " oglinda " . Sunt faine dar nu stiu in ce magazine se gasesc , caci eu am luat din talcioc . Stia cinevad e Oltcit Club 12 CL (caroserie lungita presupun).
http://facutinromania.wordpress.com/2011/07/27/oltena-12-cl/
http://facutinromania.wordpress.com/2011/07/23/oltcit-club-12-cs/ la cate variante de oltcit ies acum, dupa atatia ani, la lumina nu m-ar mira sa vad vreo varianta cu transmisie automata .
interesant 12 CL asta, cred ca se voia a fi un competitor direct cu dacia papuc. Probabil e modelul cu deschidere automata a usilor, cand il incarci, se deschid usile. in 85 cind am fost la craiova cu tatal meu sa ridice oltcit-ul erau parcate pe o alee in .lateralul cladirii citeva oltcit-uri club s .era o serie limitata ce avea dotari de la viitoarele trs-uri(centuri,soc cu indicator,etc)ce mi-a placut a fost ca aveau o dunga pe laterale .ceva din plastic iar pe mijloc o banda de aluminiu.arata chiar bine.si inca un amanunt:se vindeau pe loc dar numai cu valuta! cu dunga pe laterala ...fara bandouri ... (dunga venea prinsa pe prinderile superioare ale bandourilor) ...au fost si niste trs-uri de prin 94-95 asa a fost al meu ,CLUB 11 RL fabricat in '93 bleo agadir,cu centuri retractabile indicator l a,,soc' lampa harta ,scrumiera, torpedou si comenzi ventilatie. au fost intr-adevar o serie scurta CLUB S,vopsite albastru sau alb cu centuri retractabile fata spate,cu toate imbunatatirile si cu bandourile acelea inguste cu crom,toate aveau interiorul albastru. erau destinate unor clienti dintr-o anumita institutie a statului de atunci,nu oricine detinea valuta ' la liber' pe vremea aia. fata de CLUB si SPECIAL si de celelalte modele pentru export AXEL,11R,12 TRS si ENTREPRISE,CLUB S a fost singurul model agreat de Citroen. niciunul dintre modelele ulterioare,aparute pe piata dupa a doua jumatate a anului 1987,CLUB 11 ,11E,11R,11RM,RT,RL SAU 12 TRS sau versiunile de OLTENA nu au avut aviz pozitiv din partea Citroen. aparitia lor a dus la retragerea partii franceze.OLTENA a aparut dupa ce francezii au interzis existenta grupului de litere CIT si a chevronului din sigla OLTCIT. modelul AURA si AURA 11 R au fost destinate pietei din uruguay,dar foarte putine ca numar.aura este intr-adevar un nivel de echipare si pentru CITROEN ZX,initial erau 4 nivele REFLEX,AVANTAGE,AURA si VOLCANE,de la cel slab echipat pana la VOLCANE,modelul sportiv.

conform datelor oficiale Citroen ,AXEL s-a produs intre 84 si 88 intr-un numar de 47009 bucati iar AXEL ENTREPRISE, 13175 masini.
chromatech a scris: fata de CLUB si SPECIAL si de celelalte modele pentru export AXEL,11R,12 TRS si ENTREPRISE,CLUB S a fost singurul model agreat de Citroen. niciunul dintre modelele ulterioare,aparute pe piata dupa a doua jumatate a anului 1987,CLUB 11 ,11E,11R,11RM,RT,RL SAU 12 TRS sau versiunile de OLTENA nu au avut aviz pozitiv din partea Citroen. aparitia lor a dus la retragerea partii franceze.OLTENA a aparut dupa ce francezii au interzis existenta grupului de litere CIT si a chevronului din sigla OLTCIT.


din cate stiu eu lucrurile au stat altfel ... retragerea partii franceze a dus la aparitia unora din modelele de mai sus ... adica RM si RT a aparut datorita faptului ca francezii stopasera deja exportul de piese ... oricum si din ce stiu daca francezii nu au agreat modelul club 11R ... cum iti explici o gramada de oltcituri club 11 R sau 11RL aparute pe piata interna cu motoare frantuzesti ... cu 12 TRS aceiasi poveste a aparut dupa retragerea partii franceze...deci se pare pana la urma ca a fost o chestie gen cine a fost intai oul sau gaina? in 87 ceausescu si-a pus in practica politica da asimilare interna,adica productia autohtona de repere auto. asta insemna reducerea costurilor de productie,de aici a rezultat asimilarea componentelor de dacia pe cateva anexe ale masinii,punti,cutii de viteza. aceste lucruri au fost facute fara acordul CITROEN.in consecinta in 88 a iesit pe poarta fabricii ultimul axel. ar trebui sa stiti ca toate emblemele CITROEN aplicate pe masini ulterior au fost fabricate de MONETARIA STATULUI ,nu au mai fost livrate de BOMISA MILANO si niciun exemplar etichetat CITROEN AXEL nu a mai fost livrat in europa occidentala.in 87 ceausescu a refuzat oferta francezilor de a muta uzina de cutii de viteze in 5 trepte la craiova,oferta gratuita. CITROEN situandu-se in termenul de valabilitate al licentei pentru autoturismele si denumirea OLTCIT a acceptat situatia,in 94 licenta a expirat si a aparut OLTENA,in 90 statul a preluat pachetul majoritar de actiuni,francezii au vandut partea lor la un pret simbolic, un franc francez! niciun model aparut dupa CLUB clasic sau versiunile AXEL nu au mai avut la baza proiectul original,piesa principala fiind cutia de viteze si in mare parte nu s-a mai respectat nici tehnologia de fabricatie. sa nu va inchipuiti ca CITROEN ar fi fost de acord cu compromiterea produsului final. da, ai dreptate, am o emblema citroen pe care scrie monetaria statului bucuresti
am sa pun si o poza
Dumitru Cristian a scris:Stia cinevad e Oltcit Club 12 CL (caroserie lungita presupun).
http://facutinromania.wordpress.com/2011/07/27/oltena-12-cl/
http://facutinromania.wordpress.com/2011/07/23/oltcit-club-12-cs/

Pe ala de VS il stiu, cred ca si Zephirus il stie, intr-o vreme era carosat ca un papuc. Chiar ma gandeam ce afacere faci daca te apuci sa cari marfa cu un Oltcit. Banuiesc ca e dublat consumul cand e incarcat la maxim. Prosti romanii astia, in loc sa scoata un diesel gen papuc 1.9D(nici asta nu e stralucit) de la inceput('80-90) au pus toate rebuturile de motoare, sasiuri, transmisii si 4x4 pe papuc de 1.6 si mai rar oltcit. De bune ce sunt trancane toate si sunt vai de mama lor. Click pentru a vedea imaginea  Click pentru a vedea imaginea 


desi e dat ca visa ... din cate pare e facut pe platforma de axel ... stie cineva ceva? cine a editat fotografiile va imaginati ca nu este prea bine informat,defapt chiar si francezii confunda Axelul cu platforma Visa,este un Axel modificat undeva prin spania ,am citit despre el cu ceva timp in urma dar nu mai gasesc site-ul respectiv. ..si tot asa este (era) unul in Ungaria ...cel de la avatar...

http://www.youtube.com/watch?v=QpPNOylG1CE
adrian-ar a scris:..si tot asa este (era) unul in Ungaria ...cel de la avatar...

http://www.youtube.com/watch?v=QpPNOylG1CE


de asta stiam ca e facut in ungaria ...oricum au fost vreo 3 decapotabile scoase si de fabrica la cererea lui Ceausescu din cate stiu ... unul l-am vazut live la o expozitie (Electroutil parca ... care s-a desfasurat la Craiova in parcul de la CT ... prima editie daca nu ma lasa memoria prin anii '90) ... era decapotabil permanent ... tapiteria din piele maro

http://www.automobileromanesti.ro/images/mari/Oltcit/oltcit_cabrio-2.jpg

la cum arata s-ar putea ca pozele astea sa fie facute chiar la acel targ

http://www.automobileromanesti.ro/images/mari/Oltcit/oltcit_cabrio-3.jpg

http://www.automobileromanesti.ro/images/mari/Oltcit/oltcit_cabrio-4.jpg
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Diverse Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community