Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

montare GPL - detalii, probleme
Pagina 1, 2, 3, 4  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Consum, Circuitul de benzina
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
O sa incerc aici sa prezint ceva detalii despre instalatia mea de GPL:

1. montata pe masina la o firma neautorizata in a monta instalatia pe oltcit m-a costat 9,5 bulioane.
2. montajul pentru incalzirea pulmonului a mai costat vre-o 600 mii in prima faza (pompa electrica de apa plus vasul de expansiune) dupa care pompa a cedat si a doua m-a costat inca 600 mii

Firma este in Ploiesti dar nu are nici o importanta asta daca firma pe care o gasiti monteaza pe dacie e suficient.

Sunt mai multe solutii pentru incalzirea pulmonului - eu am ales-o pe cea care mi s-a parut cel mai sigura din mai multe puncte de vedere.

Poze
1. pompa
2. montajul in sine al pulmonului
3. Serpentina in jurul galeriei
(pentru incalzirea apei)

4. una din electrovalve5. alimentare carb6. butelia

In viitorul apropiat vreau sa montez pompa hidraulica de GSA si sa renunt la cea electrica.
Teava de cupru este de 8 mm si am numarat pe galerie 11 spire - ramane sa vad pe viitor daca o sa cresc numarul de spire (o sa vina iarna si e posibil sa nu fie suficient)
Consumul asha cum am mai spus este de aproximativ 10 % si o sa incerc sa il mai reglez.

P.S. pentru alte detalii va stau la dispozitie - discutiile off topic o sa rog sa fie sterse Si cand te duci sa ii faci ITP-ul, trebuie sa ii dai jos instalatia,nu? E greu???Poti sa o montezi singur la loc dupa aia?Mersi mult! Sa zicem ca eu ma descurc cu ITP-ul fara sa o dau jos (sper) - oricum de demontat cred ca e suficient sa dai jos pulmonul si le spui ca ai avut-o montata dar ai renuntat . Sau si mai simplu dai banu si se fac ca nu o vad Dane ia zi ce diferenta ai observat la cum trage pe gaz fata de benzina Ma refer la demaraj, viteza de top, reprize...
Inca ceva...de pornit o pornesti pe benzina da?Cum merge cind nu este inca incalzit motorul?Ce alte diferente ai observat fata de cum merge pe benzina?Bujiile ce culoare au? Depinde foarte mult de cum ai reglat debitul de GPL: La un mers rezonabil consumul este undeva la 10% cu aproximatie. Este clar ca se poate obtine un consum mai mic dar se simte clar o modificare a reactiei motorului.

Clar se simte diferentza de gaz/benzina dar nu este o diferentza extraordinar de mare. Cifre nu am cum sa dau dar se simte ceva ceva.

Pana acum pornirea am facut-o doar pe gaz - porneshte fara probleme cu conditia sa apesi putin pe acceleratie - sa zicem un 5-10% din cursa pedalei , daca apesi mai mult o ia mai greu - asta e ce am observat la mine.
Nu exista o diferentza extraodrinara intre un motor incalzit si unul rece (e insesizabila) cel putin acum vara.
Sunetul motorului parca s-a schimbat un pic in bine (e doar o parere) iar bujiile nu shtiu ca nu le-am desfacut.
Tin sa spun ca la viteza maxima am ajuns cam la 120 (~ 4000 ture) in tr 1 a carburatorului deoarece pe TR2 inca nu am pus gaz. Solutia si realizare mi se par ok si nu vad de ce nu poti omologa lucrarea
Problema ar fi ca temperatura apei care circula prin plomun sa nu creasca foarte mult
Ai o termocupla montata pe plomun care sa opreasca pompa cand temperatura creste prea mult ???
Pentru ca asta ar fi singura problema....dupa parerea mea
Ai masurat temperatura la care ajunge plomunul in timpul mersului?? Pai omologarea nu se poate face pentru ca firma care a montat instalatia nu are autorizatie sa monteze pe acest tip de masina. Indiferent de solutia aleasa daca e facuta acasa nu ti-o omologheaza nimeni.
La numarul acesta de spire apa nu o sa fiarba niciodata: gazul care trece prin pulmon raceshte apa iar sansele sa fiarba apa sunt nule - asta pe probate - trebuie sa urmaresc atunci cand vine frigul daca apa o sa reuseasca sa incalzeasca pulmonul...daca nu trebuie sa cresc numarul de spire iar la primavara sa vad daca pot sa raman cu acel numar de spire sau trebuie sa mai fac si altceva.

Solutia ideala este cu un radiator de racire pe care vine montat un ventilator comandat de o termocupla iar senzorul sa fie montat in vasul de expansiune. Toate astea vor fi montate atunci cand va fi nevoie.
radiator de racire pe care vine montat un ventilator comandat de o termocupla iar senzorul sa fie montat in vasul de expansiune

Nu cred ca are rost sa te complici asa de mult
Cred ca e suficient sa ai termocupla care sa citeasca temperatura plumonului si sa porneasca pompa cand aceasta scade sub un anumit prag
Adica dozarea temperaturii se va face din comanda pompei Modul de functionare este urmatorul:

Pompa trage apa din vas , o impinge prin serpentina (unde va fi incalzita), apa trece prin pulmon si revine in vasul de expansiune. Deci pompa functioneaza atata timp cat este pus contactul.
Nu inteleg cum poate fi comandata altfel pompa....oricum orice idee e bine venita
Apa trebuie sa circule tot timpul pentru a mentine pulmonul cald. Salut Daniel.
Am o intrebare: firma care ti-a montat instalatia ti-a furnizat si materialele? Cele 9,5 milioane reprezinta total materiale + manopera?

Multumesc. Da - in 9,5 bulioane este inclusa instalatia si montajul. Io am o mica nelamurire
Pompa trage apa din vas , o impinge prin serpentina (unde va fi incalzita), apa trece prin pulmon si revine in vasul de expansiune. Deci pompa functioneaza atata timp cat este pus contactul.


Dane, da cand afara or fi minus 10 grade... si dimineata gasesti apa inghetata in vasul de expansiune ??

Intreb si io, ca s-ar putea sa ma lovesc de aceeasi problema.. .Are ceva daca combini apa cu iste antigel?? Normal ca nu - orice masina cu racirea pe apa duce clar si antigel deci nu sunt probleme Bună,
Mai mult, antigelul are și proprietăți de lubrifiere mai bune decât apa!
Poți pune liniștit. De fapt sunt convins că instalația adaptată era proiectată pentru răcire (antigel) nu pentru GPL exclusiv
Cu stimă, De ce a cedat pompa de apa? Daca vreau sa-mi pun shi eu ar trebui sa caut direct pompa hidraulica?

Ce parere ai despre principiul de termosifonare ?
Intr-un circuit inchis apa calda se va situa deasupra apei reci.
Asta inseamna ca daca incalzeshti apa de jos va circula singura(fara pompa) atata timp cat sus este racita.

Intradevar daca nu este racita apa nu va mai circula, dar va ramane calda pe circuit shi asta este ce ne intereseaza nu?

Singura problema(apreciez eu) apare atunci cand, neracita, depasheshte temperatura de fierbere cred ca va arata ca o locomotiva cu aburi

In alta ordine de idei
de ce nu se pot circula gazele de la evacuare direct prin pulmon.
Eu am unul stricat shi l-am desfacut si nu para sa fie nici o problema.

Cand fac rost de un aparat digital o sa-i fac nishte poze shi-l pun pe site. Pompa de apa a cedat din cauza uzurii carbunilor - am schimbat carbunii si deocamdata e OK - motivul principal e ca e pompa SH

Cat timp aveam pompa stricata am incercat si faza asta de termodinamica - probabil ca merge daca studiezi atent pozitia tuturor componentelor - am senzatia ca trebuie un circuit inchis in care sa intervi cu un vas de expansiune si nu asha cum e la mine (vasul sa faca parte din circuit) plus ca asha cum mi-a dat cineva o idee probabil trebuie o supapa ceva ca sa dea un sens circuitului - e de studiat problema.

Ideea cu gazele de evacuare - mie mi-a displacut: nu ai un control al temperaturii la care poate ajunge pulmonul - pls ca nu mi se pare in regula.
Dar asta e doar parerea mea personala - puteti incerca si alte metode
in sa spun ca la viteza maxima am ajuns cam la 120 (~ 4000 ture) in tr 1 a carburatorului deoarece pe TR2 inca nu am pus gaz.


daca pui un carb monocorp nu se obtin rezultate mai bune? In nici un caz .... reglajul gazului nu mai depinde in nici un fel de carburator...daca era vara tot timpul (sa nu mai necesite pornire pe benzina -iarna) puteai linishtit sa-i pui in loc de carburator o teava care sa "shtie" despre deschiderea clapetei de acceleratie - in rest ..jiglere sau alte minuni...nu mai avea nevoie. dar atunci cand apesi acceleratia la fund si se deschide si a doua camera nu trage mai mult aer si saraceste amestecul? la asta ma refeream eu
si inca o intrebare: nu miroase in masina a gaz? Pai o sa pun linishtit gaz si pe TR 2 - nu asta e problema...mai ashtept un pic dar spre exemplu socramiu are pe ambele trepte si functioneaza f bine.
De mirosit nu miroase - in masina nu are de unde sa ajunga gaz, intradevar exista butelia in interior dar sistemul de conducte este protejat cu un fel de furtun flexibil care permite in caz de scurgeri evacuarea gazelor la exterior.

Am primit un PM si prefer sa raspund aici pentru ca probabil si altii sunt interesati de raspunsuri:
salut.
cred ca iti dai seama cum ai rascolit problema reducerii cheltuielilor pt carburant, nu? Eu sunt foarte interesat, de accea vreau sa stiu daca firma ti-a furnizat tot. Prefer sa ma duc la un atelier cu banii si masina si sa sa plec de acolo cu toata instalatia in functiune, pe cat posibil.


NU - firma s-a ocupat exclusiv de montarea instalatiei - eu a trebuit sa caut materiale necesare incalzirii pulmonului: pompa electrica de apa, vas de expansiune, teava de cupru si maruntisurile (coliere, furtun). Si tot eu mi le-am montat - daca ai un pic de indemnare nu e greu sa le montezi.

consumul de 10% pare totusi foarte mic pt GPL. L-ai mai urmarit ? Chiar si la 12-13 consum, tot e foarte avantajos, nu?
Am vazut in poze ca e carbul gaurit .... e dificil de facut asta?
Inca ceva: butelia in portbagaj ... cat ocupa?mai ramane loc de bagaje?
Cam cat dureaza montarea instalatiei? As veni la Ploiesti si eu sa o fac acolo, prefer sa lucrez cu cei care au mai facut asta ...
Multumesc anticipat.


Pai consumul asta mi-a ieshit ... oricum pentru mai multa sigurantza o sa refac consumul cu prima ocazie: am facut plinul, am resetat km-trajul, o sa-l retestez ca sa fiu sigur ca imi indica corect si la urmatorul plin o sa va spun cat am bagat si cati km am parcurs.

Carbul e gaurit de firma care a montat GPL-ul dar nu este solutia ideala: o sa incerc sa fac poze la BX cu piesa care alimenteaza carbul si o sa incerc sa copiez principiul de alimentare. Practic la el s-a gaurit doar capacul de cauciuc care vine peste carburator.

Spatiu in portbagaj nu mai ramane prea mult - asta la butelia asta de 60 l adica: iti ocupa cam 3/4 din portbagaj...cred . Eventual puteti sa luati o butelie mai mica ...

Nu are rost sa veniti pana in Ploiesti sa o montati... dar daca vreti neaparat eu o sa incerc sa va ajut.

Cel mai important: numarul de spire nu este testat iarna..e f probabil sa trebuiasca sa il mai maresc deci deocamdata instalatia e inca in teste. Și dacă doar acoperi spirele alea cu o carcasă de tablă, cât să nu aibă contact direct cu aerul rece ( să creezi acolo o cameră de schimb de căldură mai eficientă )? E o idee..deocamdata o sa incerc sa infashor in jurul spirelor si al galeriei o panza de azbest ...cel putin pentru teste sa vad cum se comporta. ma intereseaza pompa ce fel de tip este(eventual de pe ce masina) si daca ai refacut calculul condumului Ultima pompa achizitionata se pare ca este de un Audi A6

Deocamdata sunt in teste - cel mai proaspat comsum este de 14-15 % in conditiile in care afara s-a racit si nu marisem numarul de spire. Inca nu am ajuns la u rezultat final - sambata am dublat numarul de spire si am izolat cu azbest zona - in 10 minute firbea apa. O sa pun un radiator inainte de a demonta iar galeria de evacuare sa reduc numarul spirelor. Cred că tot cutia de tablă te rezolvă. Dacă-i pui și un oblon a la Moshulik, termostatat, n-o să mai ai problema apei. Ultimele noutati:

Din cauza "frigului" 11 spire nu mai erau suficiente - asha cum am mai scris am dublat numarul de spire => 22 de spire infashurate in azbest. Am pus un radiator de oltici dupa pulmon inainte de vasul de expansiune. Momentan se comporta f bine: Si la drum lung si mers aproximativ 10 -12 km in oras e excelent - probabil la un drum mai lung prin oras apa e pasibila sa fiarba - deocamdata nu-i mai aduc nici o imbunatatire. In cazul in care apa chiar o sa fiarba o sa-i montez si un ventilator cu termocupla....vom vedea daca e necesar.

Am primit un PM:

Te rog spune-mi la ce servea inainte pompa care o ai pe circuitul de apa.


Se pare ca este o pompa electrica de recirculare a apei..cel putin asha o numeau cei de la dezmembrari.
daniel.opr a scris:Se pare ca este o pompa electrica de recirculare a apei..cel putin asha o numeau cei de la dezmembrari.


Inseamna ca poate lucra si la temperaturile ridicate pe care le atinge apa. Dap - e gandita pentru asha ceva: Rotorul (si practic tot ce e electric) are o separatie de temperatura - adica rotorul invarte practic un magnet care magnet la randul lui invarte in sine pompa de apa. SALUTARE DE LA GABI B. DIN PITESTI.
VĂ POT SPUNE MULTE DIN SECRETELE INSTALĂRII ȘI FUNCȚIONĂRII. AM EXPERIMENTAT O GRĂMADĂ DE SOLUȚII DE ÎNCĂLZIRE A VAPORIZATORULUI-REDUCTOR (TERMENUL CORECT) ȘI CRED CĂ AM AJUNS LA O SOLUȚIE OPTIMĂ. DACĂ E CINEVA INTERESAT SE POT OFERII DETALII.
BAFTĂ TUTUROR! salutare si tie,

sunt multi oameni pe aici interesati si cred ca ar fi bine venite detaliile de care zici scrise aici sa le vada toata lumea si sa le urmeze cine vrea. ÎN LINII MARI:
1. ÎNCĂLZIREA AGENTULUI (APĂ+GLICOL SAU ANTIGEL)SE POATE REALIZA (TESTATĂ ATÂT VARA CÂT ȘI IARNA) PRIN SUDAREA PE PARTEA EXTERIOARĂ A GALERIEI DE EVACUARE UNEI CONDUCTE DE CUPRU DE DIAMETRU 8-10MM CU AJUTORUL UNUI ALIAJ DE ALAMĂ CU PUNCT DE TOPIRE CÂT MAI SCĂZUT. MAI TREBUIE O MÂNĂ ISCUSITĂ LA APARATUL CU ACETILENĂ ȘI SE REZOLVĂ.
2. RECIRCULAREA AGENTULUI SE POATE FACE CU DIFERITE POMPE DE 12 V. CEA MAI FIABILĂ (DAR ȘI COSTISITOARE) ESTE UNA DE RECIRCULARE FOLOSITĂ CA SISTEM DE REZERVĂ LA CENTRALELE PE COMBUSTIBIL SOLID. AM COMANDAT-O LA O FIRMĂ DIN UNGARIA SI MI-AU TRIMIS-O PRIN REPREZENTANȚA DIN ROMÂNIA. COSTUL - 150 EURO.
3. UN MIC CICUIT PT AUTOMATIZARE: CAND TEMPERATURA ESTE SCĂZUTĂ, TENSIUNEA APLICATĂ POMPEI SCADE CU 40% URMÂND CA EA SĂ CREASCĂ LINIAR PÂNĂ LA TENSIUNEA NOMINALĂ CÂND TEMPERATURA AJUNGE LA 70 GR. DACĂ LA OPRIREA MOTORULUI TEMPERATURA CONDUCTEI DE ÎNCĂLZIRE CITITĂ CU UN TERMISTOR (CU ROL DE TERMOSTAT) ESTE MAI MARE DE 70 GR POMPA RĂMÂNE ÎN FUNCȚIUNE PÂNĂ LA SCĂDEREA SUB ACEST PRAG.
ÎN REST ESTE INDICAT SĂ SE FOLOSEASCĂ UN MIXER GAZ-AER CARE SE MONTEAZĂ ÎNTRE CARBURATOR ȘI FILTRU CHIAR SUB RACORDUL DE CAUCIUC (PREȚ 50 RON). SOLUȚIA CU GAURĂ ÎN CAMERA DE AMESTEC NU OFERĂ O CREȘTERE LINIARĂ A TURAȚIEI LA REGIM SCĂZUT.
DACA MAI SUNT NECLARITĂȚI LE REZOLVĂM. "CU PUNCT DE TOPIRE CÂT MAI SCĂZUT" sau cât mai ridicat? La ce temperatură te referi aici?

"UN MIXER GAZ-AER CARE SE MONTEAZĂ ÎNTRE CARBURATOR ȘI FILTRU" cum arată un astfel de mixer? Dă-mi te rog un model sau un link.

La ce consum ai ajuns cu instalația de GPL? Și încă o întrebare: instalațiile pe care le-ai experimentat, au fost pe Oltcit sau pe alte mașini?

Eu nu am o astfel de instalație, dar mă interesează destul de mult. Bine ai venit - acum am si eu ceva intrebari:

1. Teava de cupru (8-10 mm) "alamita" pe galerie - ok -- cate spire ?
2. Am inteles cum faci incalzirea apei (asta nu e o problema la mine) dar cum ai controlul la racirea apei ??
3. Din cate shtiu (dar nu am detaliat) pompele de centrala sunt la 220 V - la ce tip de centrala exista la 12 V ?
4. Despre ce mixer gaz-aer e vorba ?
5. Ceva poze se poate - ca sa ne facem o idee ?

P.S. Shtiu ca e un subiect important si de care suntem multi interesati dar am o mica rugaminte: Scrie de rog cu litere mici ca ne facem varza ochii si asha obositi


Multam anticipat. Scuze pentru majuscule (defect profesional) si pentru întârziere dar forumul nu mi-a mai permis sa postez. Asadar:
1. Punctul de topire se referea la aliajul de lipit. Nu spire ci alamire pe partea exterioara a galeriei deasupra ramei unde se îmbina partea inferioara cu cea superioara. Din experienta am constatat ca este suficienta alamirea numai pe o parte si la capete. Si pentru vara dar mai ales pentru iarna. Si nu e nevoie de racire. Am montat temporar o sonda de temperatura si nu indica mai mult de 90 grade.
2. Mixerul seamana oarecum cu distantierul dintre galerie si carburator. Este oval, se monteaza pe carburator, are 2 gauri mari corespunzatoare celor 2 camere de amestec cu mici fante prin care patrunde gazul. La un centru de montat instalatii, daca tehnicienii nu sunt jigodii, se poate vedea vre-un exemplar. Momentan nu am posibilitate de postare foto.
3. Consum urban: vara 10%, iarna 11-12% cu pornire pe benzina
Consum extraurban 8,5%
4. Diferenta fata de benzina: motorul e mai puturos la turatie mica si nu poate accelera brusc.
5. Daca la statie se gaseste aragaz (ca cel care se introduce în recipientele casnice) se simte putin miros de mercaptan în esapament, dar nu deranjant.
6. Experimentele au fost facute pe oltcit. La autovehiculele racite cu apa nu este nici o problema.
7. Important: trebuie sa existe obligatoriu un dispozitiv de întrerupere a alimentarii cu gaz în situatia opririi accidentale a motorului. Acesta poate fi vacumatic sau electronic (timmer).
8. Exista în mod sigur pompe de circulatie de 12V. O cautare pe net este suficienta. Laing Romania s-ar putea sa importe. Cautati un distribuitor local.
Sfatul meu este sa apelati la un specialist care dispune, în cadrul atelierului, de un detector de gaz. Este indicat sa utilizati instalatii, daca se poate, noi pt ca membranele si celelalte accesorii din cauciuc îmbatrânesc si trebuie schimbate cam la 3 ani. Si nu sunt chiar asa ieftine si usor de gasit Mixerul banuiesc ca e ceva de genul asta:

Nu inteleg totusi de ce ar ajuta mai mult asta ......

Spui ca la incalzire se foloseshte o teava ....cam ce lungime are ...si chiar nu ai trecut niciodata de 90 grade ? Mi se pare cam greu tinand cont de situatiile prin care am trecut eu:

La 11 spire e OK vara - nu e nevoie de o racire dar cum s-a racit afara a trebuit sa maresc nr de spire - rezultatul...in orash mers mai mult, apa se apropia de 100 de grade si a trebuit sa montez un radiator.... Da, in fotografie este un mixer dar acesta se amplaseaza sub carburator. Parca la instalatiile rusesti se pot gasi. Mai trebuie sa aiba o supapa vacumatica care sa inchida gazul la relanti si un surub de reglare pentru acesta. Exista o alta versiune constructiva care se amplaseaza chiar sub racordul de aer dintre filtru si carburator. E mai simplu de folosit.
In alta ordine de idei, cele 11 spire pe care le-ai infasurat pe galerie nu au suprafata de contact chiar asa de mare pe cat se spera. Am incercat si eu asa ceva mai de mult. Daca e lipita situatia se schimba pt ca se absoarbe mai multa caldura din galerie prin locurile de contact care au o suprafata mult mai mare. Gandeste-te ca nu poti mula teava dupa profilul galeriei.
Daca am timp poate o sa reusesc sa fac cateva fotografii dar o sa te rog sa-mi dai ceva detalii despre postarea lor. OK - ashteptam poze
De vre-o zi doua mi-a venit o idee creata: o sa incerc sa gauresc cutia de admisie (cea de aluminiu pe care vine montat carbul) si sa bag gpl-ul acolo - sunt curios cum o sa functioneze Sfatul meu e să nu încerci să găurești galeria de admisie. Ia în considerare și faptul că pe acolo trece și o parte din eșapament care încălzește amestecul carburant. Pai de gaurit o sa gauresc un pic mai sus - deci nu sunt probleme...

Vreau sa vad si eu nishte poze ceva ... la instalatie... eu spre exemplu am ceva probleme cu variatia asta de temperatura - acum am scos radiatorul ...ma intereseaza cum merge la tine iarna / vara - chiar nu trebuie radiator vara? Iarna se incalzeshte suficient ? La drum lung iarna ai probleme ? Hai te rog cu mai multe detalii Vara, din experimente am constatat că lichidul de recirculare (apă + antigel) nu se încălzește peste limită (în nici un caz nu atinge la temperatura de fierbere). Ca să nu ajungă în acest punct, după întreruperea contactului pompa mai rămâne în funcțiune 3-4 minute, printr-un circuit tip termostat, minute suficiente ca temperatura galeriei să scadă în acea zonă. Iarna, după cum am mai spus, printr-un circuit tip regulator funcție de temperatură, se pornește pompa de recirculare la tensiunea nominală din considerente de fabricație (rotor fără perii) apoi scade până la un nivel care l-am considerat eu suficient ca lichidul de încălzire să aibă totuși timp să stea în contact cu zona caldă (încă nu fierbinte) a galeriei. Crește temperatura - crește și tensiunea implicit și viteza agentului în instalație. Pornirea iarna nu se face pe GPL ci pe benzină, iar în cele 5 minute de funcționare se încălzește lichidul până la 10-15 grade suficiente pentru început la vaporizarea GPL.
Repet: toate aceste au fost determinate experimental. Nu cred ca e cea mai bună sau singura metodă, însă la mine a dat rezultate suficient de bune ca să nu mai încerc și altceva. Oricum sper ca la anul să pot să reușesc să-mi iau altă mașină, tot cu GPL montat dar de data asta de firmă specializată pentru că la injecție situația se complică. Sper să pot să aduc și ceva imagini.
Cu stimă, Gabi Poate va lamuriti un pic de aici:

http://www.cats-citroen.net/index.html

Click pe butonul spre 2cv si in stanga jos e un buton pentru LPG/GPL. Sunt mai multe imagini. Linkul asta s-a mai dat - shtim cunoashtem
daniel.opr a scris:Linkul asta s-a mai dat


Sorry, nu l-am vazut nicaieri pe pagina asta Am fost la metro sa-mi iau gpl ptr oltict si...
ghinion nu aveau instalatii in stoc.
Dupa care am alergat tot orasul(Constanta)
numai instalatii pe la 10 milioane jumate.

Dupa ce am strabatut tot orasul in lung si in lat
am gasit o firma care vindea instalatii cu 8600000.
Am scos banii dp card fericit si surpriza omu
nu imi dadea instalatia decat daca o monta
el si mi-o autoriza.
(Si mai avea si un ditamai bannerul cu
GPL instalarea gratuita pt orice tip de autovehicul)

De unde iau instalatii fara sa mi-o monteze ei?
Aveti idee dar sa fie la preturi mai acceptabile...
Sau vreo firma care monteaza instalatii pt oltcit
prin preajma pe lianga constanta.... Păi nu cred că ești obligat să ți-o montezi la ei, dar de obicei montajul e inclus în preț, de aia o fi insistat individul.
La Metro cel puțin așa e menționat, montaj gratuit. Cristi, e chiar indicat sa ti-o monteze ei, numai ca la partea de incalzire a pulmonului zici ca ti-o faci tu . Nu are rost sa te chinui tu cu instalarea si garantat ei o fac profesional (asta depinde si de firma). Daca cumva au mai montat pe oltici te-ai scos....intrebi de solutia de incalzire si putem discuta aici pe baza lor....

Recomandare mea clara e sa iti montezi instalatia la firma specializata chiar daca incalzirea o faci dupa aceea - ai garantia ca nu o sa ai probleme cu scurgeri de gaze Daniel, acuma ca a venit frigul cum se comporta GPL-ul?Ai rpobleme??? Desi teoretic trebuie sa pornesc intai pe benzina deocamdata nu am avut probleme cu pornirea pe gaz - mai tris e ca trebuie sa o tin un pic turata ca sa se incalzeasca masina si sa-mi stea la relanti da' tocmai mi-a dat motanul o idee in rest - no problem momentan Am cumparat o instalatie gpl Stefanelli pentru ca in constanta am fost la cateva firme care monteaza gpl si nu au vrut sa instaleze pentru ca "Nu merge pe mashinile care nu au apa.mai ales pe oltcit".

De unde pot lua shi eu o schema electrica a circuitului pt. electrovalvele de gaz.Am montat instalatia cu ajutorul tipului care a avut-o inaintea mea dar la partea electrica sunt cam nedumerit intr-o privinta si as vrea sa ma conving pana sa ii dau drumu la teste.

V-as fi recunoscator daca mi-ati recomanda un link catre o asemenea schema de legatura si daca ar fi si pt instaltie Stefanelli cu atat mai bine. AM VAZUT UN 12 TRS IN BUCURESTI CU GPL MONTAT LEGAL IN DAMAROAIA. UTILIZA ULEI PENTRU INCALZIRE, LUA DE LA SONDA DE PRESIUNE SI IL GOLEA PE LA BUSON..
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Consum, Circuitul de benzina Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1, 2, 3, 4  Următoare
Pagina 1 din 4
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community