Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

montare GPL - detalii, probleme
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Consum, Circuitul de benzina
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Multumesc pentru acest raspuns concret. Sustin afirmatia lui Vali.Am lucrat un timp cu RAR in echipa mixta si daca exista vreo posibilitate de omologare imi spuneau,insa mi-au motivat acelasi lucru ca cel spus de Vali.Am instalatie GPL pe masina de 4 ani de zile,cu sistem de apa foarte simplu si nu am probleme si merge foarte bine.Pana in prezent nu am vazut sau auzit decat o singura pers. care ar avea acest sistem de incalzire al "pulmonului",respectiv cel care mi-a dat sistemul de improvizatie. sunt mai multe "oltcite" pe apa Deci,cine merge cu GPL,merge pe riscul lui! Iulicuta sa imi spuna alt sistem cu apa decat cel cu serpentina pe galerie,respectiv cum se duce apa in 'pulmon". pai in afara de serpentina mai am vazut teava sudata pe galerie si cam atat,tu vrei sa spui de fapt ca ai un alt mod de a incalzi apa?daca nu e secret de stat poate ni-l impartasesti si noua
cristiensen a scris:Pana in prezent nu am vazut sau auzit decat o singura pers. care ar avea acest sistem de incalzire al "pulmonului",respectiv cel care mi-a dat sistemul de improvizatie.


Cristi, am prezentat sistemul asta aici tocmai in ideea ca cine vrea neaparat sa-si puna GPL sa isi poata face o idee, cu cat sunt mai multe idei cu atat mai bine. Asa cum scrie si Iulica daca nu e secreta solutia, suntem interesati sa o vedem si noi. In primul rand se confectioneaza un bazin(rezervor),eu il am din inox,de circa 2l,care va fi amplasat undeva in comp.motor,eu il am fixat langa panoul cu sigurante.Acest rezervor va avea o gura de umplere al carui dop va fi gaurit,si doua stuturi,unul lateral si unul dedesubt.In al doilea rand pe galerie ,cea unde se fixeaza tava de captare caldura filtru ,am sudat o cutiuta de circa 7-9 cm lungime din tabla de 2mm din care ies doua tevi atat de lungi cat va permite introducerea unor furtune de apa de inst.GPL.Din stutul de sub rezervor apa va pleca un furtun (tip GPL) in una din cele doua tevi de la cutiuta (galerie),iar un alt furtun va pleca din cea de-a doua teava de la cutiuta spre intrarea de la plaman.Din iesirea apei din plaman se va duce un furtun la stutul din partea laterala a rezervorului apei.La iesirea din plaman a apei am un T facut la strung din bronz pentru ca o parte din apa ce iese sa mearga in rezervor (in stutul lateral),iar o parte se duce la furtunul care duce apa in cutia de pe galerie.Pe acest furtun mai exista de asemenea un T(furtunul care duce apa in galerie).
De 4 ani am asa ceva si merge fff.bine ,iarna porneste la sfert,dar trebuie sa nu se opreasca motorul pana se incalzeste plamanul,ca pe urma trebuie sa ii pui benzina in carb ca so o pornesti.Dar mai bine o pornesti pe benzina iarna,asta insemnand sa o comuti pe benzina inainte sa o opresti. adica termosifonare,pe principiul ca apa se misca de nebuna daca are o sursa de caldura pe undeva pe traseu
din ce ai explicat am desenat asta,e bine?
e un avantaj sa nu ai piese in miscare de care sa depinzi(pompa de apa electrica)
ceva poze se pot face la respectiva instalatie?
cutiuta sudata pe galerie,trebuie refacuta cand schimbi acea galerie nu?(intreb asta pentru ca pe mine nu m-a tinut o galerie mai mult de 2 ani )
a mea rabla pe frig n-a pornit pe gpl de nici o culoare(din cauza bujiilor mai mult ca sigur) dar acum porneste din prima si astept sa se incalzeasca si plec la drum
dar nu-mi mai place ca pierd din presiunea uleiului...
tonim din focsani mi-a sugerat anu trecut cand am montat instalatia sa incerc prin termosifonare dar cum nu stiam mare lucru despre asta nu m-am complicat Iulicuta ai inteles foarte bine.Eu mi-am pus galerie noua pe dreapta cand am facut cutia si pana in prezent nu au existat probleme de fisurare,rugina......Apa prin fierbere urca singura in plaman.Este un sistem simplu si eficient,care exclude pompa electrica si in 4 ani nu au fost probleme de temperatura cu apa care sa afecteze membrana plamanului.Poze ?Da.
http://imagesharing.com/storage/090613335592611.JPG
http://imagesharing.com/storage/090613337142204.JPG
AM FACUT O GRESEALA IN DESCRIERE:T-ul de la plaman este pe intrarea de apa. O intrebare : ce poti pati , legal vorbind , daca esti gasit in trafic cu o instalatie GPL neomologata ??? Iti ridica talonul pentru modificari la motor. Amenda, nu pot sa-ti spun cu exactitate ce valoare are...
Dar nu stiu daca poate chiar orice "circulist" sa-ti ia talonul pentru modificari.
Cel mai bine e sa... chiar nu stiu in cazul asta.
P.S.: Pentru un consum optim, ia-ti un vacuumetru. Tocmai am reusit sa scad consumul in 10% [ma rog, si mainile lui Lascone in reglaje, au fost de mare ajutor ] Pai nu stiu in functie de ce anume iti da amenda. Daca le arati o instalatie pusa la punct fara improvizatii care sa bata la ochi (gen incalzire cu teava de la evacuare , etc) e posibil sa scapi mai eftin.
Eu mizez pe faptul ca masina e pusa la punct si singurul lucru de care se pot lua sa ramana GPL-ul. (mai am un pic de lucru la ea) Daca ii spun si povestea ca olticiul papa de rupe sunt 100% convins ca discutia se va incheia cu ceva de genul..."bine domne, te inteleg, dar trebe sa-ti dau amenda, uite te bag la minimum" ) Pentru ce iti da amenda?Pentru instalatie GPL neomologata pe Oltcit de RAR.Pentru asta iti da! Din pacate am avut ceva probleme cu pompa de apa...are toane si inca nu-mi dau seama ce anume. No, cu ocazia asta am zis sa testez si eu circuitul fara pompa, ca in poza atasata. Dupa 20 km fara sa merg pe GPL pulmonul era tot rece. Ceva idei de ce nu ar merge configuratia asta ? Instalatia am aerisit-o. Pareri ?

"T"ul rosu, reprezinta o supapa de sens ? Nu Laur, e pur si simplu un T, am sperat ca-si ia apa un sens Incearca sa duci ramura "pulmon" direct in vasul de apa. O sa incerc si varianta asta, dar vasul deocamdata e mai sus decat pulmonul si cred ca trebuie mutat mai jos. Forma lui insa nu-mi permite sa-l pun mai jos...poate reusesc totusi cel putin provizoriu sa-l mut mai jos. Prea complicat pe apa!Asa mi se pare!Este si o vorba:" De ce simplu ,cand se poate complicat"
Am de 7 ani gpl pe oltcit,la ambele trepte,a doua treapta - supapa cu deschidere vacuumatica, randamentul este maxim viteza max 160-165 km/h,benzina in rezervor nu este tot de 7 ani, porneste numai pe gaz ,chiar la -10,-15C la prima cheie.Bineanteles este un truc pe care daca il ratezi s-a dus pornirea la frig puternic
Si nu am intampinat NICI o defectiune/problema,iar masina a facut peste 400.000 km in acest timp! robertino : cum il ai pus varianta cu incalzitul pe ulei, prin flansa sub filtrul de ulei Nuuu.Mai simplu.Se face vaporizator pe galeria de evacuare dreapta.Si merge ceas!.Am mai pus la cateva oltcit-uri si toata lumea multumita! ai poze detalii ceva O poza am,dar nu se vede mare lucru!
Daca vrei maine ii fac la vaporizator.Am schitat eu cate ceva!
da,as dori poze cu vaporizatorul.
multumesc frumos. pai pune bre mai multe pozne ca sunt si altii interesati
nu se intelege din poza mare lucru
e conducta care intra in vaporizator infasurata pe galerie sau cum? de unde pot sa imi procur si eu toate cele necesare pentru o instalatie gpl, inclusiv instalatia, care nu stiu daca sa o iau sh sau noua, mentionez ca galeria are o teava sudata de-a lungul ei cu intrare si iesire pe filet pentru conducta de gpl In principiu eu iti exemplific cum am facut eu modificarea care mi-a adus o satisfactie financiara deosebita ,mai ales ca oltcitul a produs pentru firma mea.Comentariile de genu "domne'e periculos' sau mai stiu eu ce ,nu au avut nici o importanta pt mine,atata timp cat oltcitul a mers 400.000 km fara reparatie capitala.Sa traiesti e periculos,dar sa mergi cu o rabla pe drumurile noastre!
Se ia o teava de 10-15 mm in diametru(de preferat 15) de lungime 250 mm.Se pun doua dopuri,unul la un cap unul la celalalt prin sudare numai cu autogen la un meserias,nu carpaci!Teava se sudeaza pe galeria dreapta,lipita de aceasta,modelata dupa ea,deasupra nervurii.Se sudeaza dasupra in cordoane de 50mm ,iar sub continuu.
Se dau doua gauri una la un capat catre pompa benzina de 6 mm ,una la capatul celalalt de 8mm.In gauri se monteaza,prin alamire, doua stuturi de 50 mm inaltime facute la strung cu filet interior asemeni filetului de pe conducte,sau filetului de pe doua furtune de presiune,dupa cum se doreste.(furtune sertizate cu exterior metalic cum sunt la distribuitorul de abs)
Sau mai simplu se alamesc in locul stuturilor doua tevuste metalice cu lungimea de 200mm (una taiata dintr-o teava de alimentare cu ulei a chiuloaselor sau teava de tur de benzina) iar cealalta se cauta mai groasa de 8mm(eu am gasit de inox de presiune).
Si gata vaporizatorul in care gazul se destinde si se incalzeste!Intrare dinspre pompa benzina si iesire sub roata de antrenare a axului cu came.
Pe intrare /iesire se monteaza cu 3 coliere(stranse unul in lipsa celuilalt) la fiecare capat doua bucati de furtun flexibil de inalta presiune(injectie mecanica 8-10 bari).Unul duce la reductor,celalalt vine din electrovalva.

Am gasit si o poza la un amic si mi-a trimis-o pe mail cu teava sudata!


E bine bre?? da' poza de ce e taiata?ce lipseste din dansa?
in principiu am inteles
dar
gazu care este intre electrovalva si vaporizator este tot la presiunea mare cu care vine din butelie(8bari?),deci si in vaporizatorul asta artizanal,tot 8 bari or sa fie nu?si atunci,cand trece in vaporizator si se destinde iar,nu ingheata vaportizatorul?sau se incalzeste gazu suficient ca sa mearga?
iulicuta2000 a scris:da' poza de ce e taiata?ce lipseste din dansa?
in principiu am inteles
dar
gazu care este intre electrovalva si vaporizator este tot la presiunea mare cu care vine din butelie(8bari?),deci si in vaporizatorul asta artizanal,tot 8 bari or sa fie nu?si atunci,cand trece in vaporizator si se destinde iar,nu ingheata vaportizatorul?sau se incalzeste gazu suficient ca sa mearga?

Fac eu poze azi si le pun.
Gazul vine din butelie se opreste in electovalva.Din electrovalva intra in vaporizator.Presiunea nu mai este de 8 bari pentru ca se destinde in vaporizator.Se incalzeste suficient ca sa porneascsa usor la cald si foarte usor la rece.La rece reductorul nu ingheata,datorita traseului mai lung iar de incalzit se incalzeste in 2-3 secunde de la pornirea motorului.Porneste usor la prima cheie datorita faptului ca peste noapte gazul condenseaza in cilindrii.La drum intins multi ar zice ca gazul se supraincalzeste.De fapt datorita vitezei de curgere,acest lucru este eliminat.Reductorul nu are o temperatura mai mare de 40-50C indiferent de anotim.Lucru benefic membranelor si garniturilor pe care nu le-am schimbat niciodata.
Gazul se incalzeste suficient ca sa mearga bine.Daca gresesti vaporizatorul ,nu mai merge si consumul creste dramatic.
Oltcitul consuma gaz la drum intins undeva la 6-7%,iar loganul cu secventiala 8%.(consumuri facute cu 3 litri de gaz in butelia "seaca").
La inceput am fost reticent cu vaporizatorul,dar cand am vazut cum merge si cat m-a tinut nu a mai contat nimic.Secretele gpl-ului pe oltcit le-am invatat de la cineva din craiova care facea in serie astfel de lucrari! pai nu stiu ce vaporizator ai matale dar eu am doua,si ambele au electrovalva pe ele si traseul de gaz vine
butelie=conducta=electrovalva=conducta=electrovalva-vaporizator
si deci intre cele doua electrovalve sta gazu in toata presiunea cu care vine din buctelie nu?
astept pozele Ca sa fiu onest , montajul de tipul celui prezentat de Robertino porneste muuult mai usor pe gaz decat pe benzina pe timp de vara ( pe timp de iarna inca n-am incercat , sorry ) , dar e testat de mine si porneste perfect , la 1/8 de cheie. La 1/4 ( adica la sfert ) porneste pe benzina !
Eu ma gandeam sa dau montajul jos sau sa gasesc o maniera de a-l ascunde dreaqu ca bate rau la ochi daca deschizi capota ... , dar cum nu m-am mai ocupat de vreo cateva luni de masina , ideea a ramas "freeze" conform melodiei cu motto-ul "criogenia salveaza Romania !" si mie imi porneste usor la rece,la rece chiar nu conteaza cum e incalzit vaporizatorul
momentan pentru mine e bine,apa care raceste turbinica trece si prin vaporizator si am incalzire,dar m-ar interesa sa vad exact cum e,ca sa fie si mai simplu,unde pui ca daca s-a stricat pompa de apa am cam pus-o...
la rece chiar nu conteaza cum e incalzit vaporizatorul

Bre iulica,dejeaba porneste usor pe gaz la -15 grade daca dupa 10 secunde ingheata reductorul bocna(daca ii dai un ciocan il spargi) si moare motorul.Nu este incalzit la rece vaporizatorul,dar gazul de pe traseu(vaporizator=>reductor) e instare "gazoasa" nu lichida ,motorul porneste si pana se consuma ce este in reductor,se incalzeste vaporizatorul imediat si nu mai ai nevoie de altceva,totul intra in normal foarte repede!
Cum spuneam:
Fiecare face cum il taie capul.Pentru mine a fost esential sa am randament maxim pe gaz ,lucru pe care l-am obtinut!Am vazut multe metode artizanale de adaptat GPL pe oltcit,(ulei/apa) la un final fericit dupa ce mergeau proprietarii cu rabla mea(pentru comparatie), am anulat ingineriile si au trecut pe ceva simplu si foarte efcient!
Traseul este: Butelie(cu sau fara electrovalva)=>conducta=>electrovalva principala=>conducta=>vaporizator=>conducta=>reductor(cu electrovalva)=>robinet dozaj=>carburator.Gazul nu sta in presiune maxima decat intre butelie si electrovalva principala.

P.S. Scorpion a mers cu oltcitul meu pe gaz si poate spune ce impresie si-a format. Mda....referitor la siguranta e cam greu sa ai o parere, faptul ca nu ai avut belele nu e neaparat relevant. Eu unul nu as recomanda asa ceva nimanui. Pai si asa RAR-ul e cu ochii pe noi ca pe butelie , pai daca ma opreste si gaseste asa ceva, indiferent cat de sigur pare, pai ma inchid direct la puscarie, cu tot cu randamentul meu maxim, pe motiv de atentat la viata mea si a celor din jur, cu mentiunea pe dosar "kamikaze".

Poti sa-mi pui instalatia asta gratis pe masina, si sa-mi platesti 20 de ani deacum incolo gazul ca eu tot nu as pune asa ceva. Asa sunt eu mai "conservator", sincer eu am fost oarecum sceptic si la incalzitul cu ulei (de asta am facut pa apa) dar la asa improvizatie spun clar: nu recomand nimanui ! Bineinteles e doar parerea mea. Dupa cunostintele mele (slabe ce-i drept) in domeniu, nu are ce sa se intample(rau). Gazul singur(in tzeava) nu cred ca se aprinde... nu are cum, atata timp cat nu e in amestec cu aeru' Nu are ce exploda(poti sa-l incalzesti cat vrei). Daca se gaureste, e tot una ca e pe galerie, lela pe sub capota, sau oriunde pe traseu. Problema e cand se acumuleaza intr-un spatiu... in aer.

Din punct de vedere legal... daca te prinde cineva cu gazu sudat pe galerie, aproape sigur ajungi vedeta stiri ProTV M-a prins RAR-ul .Si mi-a luat certificatul! De TREI ori! .Amenda este 280 lei,tariful la RAR este 79 lei,+ bonusul !Dezavantajul meu este/a fost urmatorul: ,oltcitul mergea zilnic 200-400 km prin judet si era imposibil sa nu dau de "talhari".
M-am dus a doua zi la RAR cu oltcitul si l-am luat inapoi,si n-am dat gazul jos."Gura lor nu mananca paine??" Beleaua este ca m-am saturat sa tot dau amenzi si am inlocuit oltcitul cu un logan nou.Dar prin oras merg fara stres !
Credeti ca daca va opreste RAR-ul si GPL-ul e montat sofisticat pe apa sau mai stiu eu ce ,nu va ia certificatul??Sa fim seriosi!
Dupa opinia mea ,gazul e mai sigur decat benzina.Daca exista scapari ,sunt electrovalve pe traseu,exista temporizare,care in lipsa scanteii inchide electrovalvele,iar scaparile se aud(fasaie).La cati am montat(si nu sunt putini),toti au mers fara probleme ani buni si fara probleme cu RAR-ul. Nu trebuie sa monteze nimeni gazul cum l-am pus eu.Fiecare e liber sa inventeze orice porcarie!
Porcaria mea a dat si da rezultate formidabile.Pentru mine este de ajuns!
Poti sa-mi pui instalatia asta gratis pe masina, si sa-mi platesti 20 de ani deacum incolo gazul ca eu tot nu as pune asa ceva. Asa sunt eu mai "conservator", sincer eu am fost oarecum sceptic si la incalzitul cu ulei (de asta am facut pa apa) dar la asa improvizatie spun clar: nu recomand nimanui ! Bineinteles e doar parerea mea

Daca ai stii tu cate oltcituri de prin craiova sunt cu improvizatia asta...Si n-a murit nimeni!
Daca esti conservator cum spui si nu-ti plac improvizatiile,lasa oltcitul pe benzina, nu te mai amagi cu gpl-ul sau ia-ti o masina/racire pe apa pe care se poate omologa in liniste instalatia gpl,si pastreaza oltcitul pentru show-ul de duminica!
Nu recomand nimanui sa puna GPL-ul cum l-am pus eu!FRATILOR NU PUNETI ASA CEVA!!Orice inventie,cat de mareata ar fi, tot neomologata este!
Daca te loveste unul in spate si face poc butelia ,se isca vreun foc , te duci la puscarie urgent, indiferent ce inventii pe apa/ulei pui sau nu pt gpl.Dar si viata cotidiana e un risc,(te calca unul pe trecerea de pietoni cand te plimbi duminica si te intalnesti cu Dinica).
Vorbind despre mine:Daca nu riscam putin in viata nu reuseam sa realizez nimic pana la varsta mea !Mie-mi convine!
Asa ca....mai bine 12-15% benzina urban! Nu trebuie sa prospere Patriciu? hai cu pozele alea
nu ingheata in primele 10 secunde ,si eu o pornesc si plec imediat de pe loc iar daca nu trec de 2500 de ture merge bine si se incalzeste treptat
doar ca ,intre electrovalva intermediara si reductor(care are si asta electrovalva) presiunea e la fel ca si pe conducta de alimentare dintre butelie si electrovalva...acolo se mareste putin diametrul conductei de alimentare,dar la iesire este acelasi diametru si deci aceeasi presiune
acum sa vad cand desfac evacuarea sa am timp sa merg cu ea la sudor Da sa zicem ca este aceeasi presiune!
La inventia mea periculoasa pornesc motorul,trag socul putin (1000rpm) si ma bag in casa pana se incalzeste si dezgheata geamurile!
NICIODATA in ultimii 7 ani vara-iarna nu am pornit oltcitul pe benzina!Nici nu stiam pretul la benzina (pana mi-am luat loganu' care nu porneste fara benzina ).

P.S A mai sarit si ceva ulei pe vaporizator,ca motorul saracu a tras 200.000 fara nici o garnitura.Dar a venit si randul lui acum!
P.S. Scorpion a mers cu oltcitul meu pe gaz si poate spune ce impresie si-a format.


L-am testat LIVE si RUPEEE ! N-am fost eu multumit de alte fineturi ( directie tare si ambreiaj pt culturisti ) dar masina tragea ca o dementa. Era cam cu 10-15 % mai buna ca a mea pe benzina , ceea ce arata ca era chiar bine reglata pt GPL !

Din pacate pt mine timpul meu liber intra intotdeuna in sac de Sarbatori si probabil ca instalatia de pe Oltcitul meu ( care este foarte asemanatoare cu cea din poza lui Robertino ) sa ramana asa , la locul ei fara modificari , cel putin pana da caldura pe afara. Aveam eu planuri cu vizite pe la RAR pt intrebari lamuritoare , dar .... , pe moment Oltcitul nou este in conservare si vedem ce rezolv cand i-o venii vremea.
robertino a scris:
Asa ca....mai bine 12-15% benzina urban! Nu trebuie sa prospere Patriciu?


Nu ai inteles, sau poate nu ai vrut sa intelegi....exista si variante de incalzire fara batai de cap si fara improvizatii de tip kamikaze. Stai linistit ca si eu de 4 ani de zile tot pe GPL merg si sunt foarte multumit. Prefer insa sa dau 2,5 bulioane pe o pompa de apa sau sa caut si sa gasesc si mai ieftina (1 bulion) decat sa merg cu tipul asta de iprovizatie. Atata tot si de asemenea functioneaza fara probleme toata iarna doar pe gaz, numai ca eu am preferat benzina pe pompa de spritz si pe treapta a doua. Bineinteles ca, atunci cand am ramas fara benzina, a mers fara probleme doar pe gaz.
daniel.opr a scris:
robertino a scris:
Asa ca....mai bine 12-15% benzina urban! Nu trebuie sa prospere Patriciu?


Nu ai inteles, sau poate nu ai vrut sa intelegi....exista si variante de incalzire fara batai de cap si fara improvizatii de tip kamikaze. Stai linistit ca si eu de 4 ani de zile tot pe GPL merg si sunt foarte multumit. Prefer insa sa dau 2,5 bulioane pe o pompa de apa sau sa caut si sa gasesc si mai ieftina (1 bulion) decat sa merg cu tipul asta de iprovizatie. Atata tot si de asemenea functioneaza fara probleme toata iarna doar pe gaz, numai ca eu am preferat benzina pe pompa de spritz si pe treapta a doua. Bineinteles ca, atunci cand am ramas fara benzina, a mers fara probleme doar pe gaz.

Am inteles perfect.Dar genul comentariului "Poti sa-mi pui instalatia asta gratis pe masina, si sa-mi platesti 20 de ani deacum incolo gazul ca eu tot nu as pune asa ceva", nu-si are locul.Cine vrea face ca tine ,sau ca mine.Crede-ma ca nu este nici un risc "kamikaze" mai mare la mine decat la tine.Avem aceleasi riscuri.La vaporizator,sunt niste suduri foarte bine facute, testate,tevile sunt de otel nu de cupru.NU degeaba a rezistat fara "fas" 7 ani si multe sute de mii de km.Nu are ce sa rasufle pe acolo.
Nu am comentat ideea ta, am spus ca e mai simpla instalatia cu vaporizator sudat, si de 10 ori mai usor de intretinut,FARA NICI O BATAIE DE CAP cum spui .Am spus si mai spun ,fiecare face cum vrea! Daca te prinde RAR-ul ai aceeasi soarta ca mine "INSTALATIE GPL NEOMOLOGATA" asa va scrie pe dovada/fisa de analiza!Iar de omologat nu se poate in veci omologa pe oltcit!
Oltcitul meu merge ireprosabil pe gaz,mult mai bine ca pe benzina,are putere mult mai mare(contrar multor pareri care spun ca merge mai slab pe gaz).Intr-adevar este reglat totul numai pentru gaz(in urma multor etape de probe) inclusiv avansul pentru gaz. Daca ai drum pe la tg jiu vreo data te invit sa mergi cu rabla mea si apoi comentam orice.
Cele bune!
( directie tare si ambreiaj pt culturisti )

Eee... ti-am spus/aratat cum e cu ambreiajul! Ce vrei ?Castigi ceva ,pierzi ceva!Ia sa pui placa aia de am ales-o amandoi si vezi ca ambreiajul tau se va face frate de cruce cu al meu! mai robert felul cum spui ca merge oltcitul tau si la rece si la cald,face pe unu care nu a mers pe gaz sa creada ca e raiu pe pamant doar pentru ca e facuta adaptarea in stilul ales de tine,ori nu e chiar asa
pe gaz porneste oricand,sta la relanti in primele doua minute de mers,motorul merge mult mai rotund si la cald si la rece,nu smuceste,nu da in nas,nu se infunda,trage liniar,are cuplu motorul mult mai de jos,o poti calca de la 1500 de ture si motorul nu va "scutura" cum face pe benzina...dar toate astea se intampla la fel la toate oltciturile care merg pe gaz,necontand felul in care se incalzeste vaporizatorul
am mers pe ulei,acu' am apa,de pornit porneste la fel,iar de incalzit se incalzeste mai bine pe apa decat pe ulei

important este ca cine va dori gpl,are de unde sa aleaga variante de incalzire in functie de necesitati,iar varianta ta e cea mai facila dintre toate..urmata de cea cu ulei si apoi cea pe apa...
are cuplu motorul mult mai de jos,o poti calca de la 1500 de ture si motorul nu va "scutura" cum face pe benzina

Nu are cuplu mai jos ,se alimenteaza mai bine cu carburant,alimentarea nu mai depinde de depresiunea din admisie.
necontand felul in care se incalzeste vaporizatorul

Asa o fi!...
Discutam inutil despre cum este mai bine! Fiecare are dreptul sa-si modifice deseul in ce mod vrea.Nu am sugerat nimanui sa faca ce am facut eu.Am spus ca pentru mine masina merge perfect pe gaz si si-a realizat scopul pentru care a fost construita(altul decat a ma stoarce de bani inutil). deseu ai tu,noi avem rable Altu moare si asa deseu n-are! revenind la gpl,dupa ce l-am mai bibilit putin,am ajuns la un consum de ~8%,la mine nu conteaza urban sau exterior,nu difera consumul,iar stilul de mers e acelasi,daca s-o mai ieftini gpl-ul ii mai dau drumu la gaz sa consume un 10%,ce-i drept acum peste 4000 de ture nu mai trage decat la vale Scuze pentru Off... chiar daca nu mai sunt membreu activ al acestui forum am si eu o mare rugaminte la voi. Am o intrebare la care nu prea gasesesc un raspuns sigur si anume: Se poate monta o instalatie de gaz care a fost pe o dracie 1310 pe o nova GTi??? Daca Da...ce trebuie modificat. Ma gandesc ca Nova are injectie monopunct! La mine in Giurgiu nu stiu pe nimeni care monteaza Gpl.. Va multumesc anticipat! Din ce stiu, merge fara probleme, iar alimentarea cu GPL se va face dupa filtrul de aer. In rest, nimic deosebit.
thegantza666 a scris:Scuze pentru Off... chiar daca nu mai sunt membreu activ al acestui forum am si eu o mare rugaminte la voi. Am o intrebare la care nu prea gasesesc un raspuns sigur si anume: Se poate monta o instalatie de gaz care a fost pe o dracie 1310 pe o nova GTi??? Daca Da...ce trebuie modificat. Ma gandesc ca Nova are injectie monopunct! La mine in Giurgiu nu stiu pe nimeni care monteaza Gpl.. Va multumesc anticipat!

Trebuie sa folosesti alt modul de comanda pentru instalatie (cel ce se monteaza in habitaclu) si anume unulk care face automat trecerea de pe benzina pe gpl (la pornire, desigur). Merge si modulul clasic, insa este posibil sa te trezesti cu martorul de injectie aprins cand faci comutarea manual. In plus, pompa de benzina si injectorul trebuie sa ramana fara alimentare cand treci pe gpl!
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Consum, Circuitul de benzina Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4  Următoare
Pagina 3 din 4
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community