Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

montare GPL - detalii, probleme
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Consum, Circuitul de benzina
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Eu ma chinui de cateva luni sa-mi pun GPL, dar patronul de la singurul service care s-ar baga la asa ceva nu prea stie ce are de facut si, drept sa spun, mi-e cam frica sa-l las sa faca experiente pe masinuta mea Adica, a ramas sa se uite la o instalatie artizanala, facuta de un nene de la un Peco, care o are de 2 ani si n-a avut probleme cu ea, sa faca rost de un anume tip de pulmon si sa se apuce de treaba. Am facut la comanda furtunele matisate de presiune la ulei, care m-au costat 1.150.000 si flansa de adaptare pt.pulmon, 500.000, asa ca mai ramane sa prind curaj si sa-l las sa faca experiente. Ceea ce, sincera sa fiu, nu stiu daca o sa se intample vreodata Pentru cei care intra direct pe forum ...vedeti ca pe site a fost completata sectiunea tuning cu montare functionare GPL - felicitari Admine ai facut o treaba extraordinara

http://www.oltcit.ro/tuning/gpl/gpl.htm inntradevar sunt oltcituri cu gpl omologat, dar dupa parerea mea nu se merita omologarea... pe la oltciturile de pe meleagurile noastre se practica alt tip de instalatii...celebrele deja spire cu conducta de gpl pe galerie care sincer aveau mare atractie la sinucigasi, instalatiile cu apa care deja s-au dovedit a fi total nepractice (daniel.opr sa nu imi sari in cap eu zic decat ce mi-a zis lumea pe la serviceuri, si cei care monteaza gpl pe oltcituri) solutia la care cred ca o sa apelez este: se face o flansa la baza filtrului de ulei in care va veni prins filtrul si ea la randul ei prinsa in carter...prin aceasta flansa va circula GPL-ul, producandu-se astfel incalzirea acestuia, ramanand pulmonului decat rolul de vaporizare. Flansa costa aprox 800 000 si se face la daewoo (fost oltcit) la partea cu carbul, exista mai multe variante insa o sa aleg intre gatul de lebada si inteparea a amandoua camerele carburatorului.... incalzirea gazului dupa parerea mea este cea mai buna varianta aleasa deoarece in momentul cand galeriile s-au racit de aeroterma baga aer rece filtrul de ulei este in continuare fierbinte...la fel la pornire este primul care se incalzeste. Baietii de pe cats-citroen ziceau (si cred ca au dreptate) ca varianta asta nu este folosita ca in cazul in care se intampla ceva nasol/defectiune la partea de flansa folet filtru ulei si scapa presiune nici macar nu apuca sa mi se aprinda becul de ulei ca motorul e eja calat... dar cu speranta ca o sa am parte de o flansa bine facuta......ramane sa mai revin cu detalii!! orice observatie va fi indelung analizata! Buna fratilor, am revenit dupa o tacere lunga. In tot acest timp am experimentat Oltcitul meu cu GPL montat si am ajuns la urmatoarele concluzii:
- Incalzirea cu ulei, daca ai destul ulei (nu scapa pe undeva) este suficienta
- Pe drum lung am reusit sa consum intr 7,9 si 8,5 L/100 Km
- A avut drepatate cel care mi-a vandut masina, deja in primul an mi-am scos jumatate din investitie.
Si acum descrierea:
- Alimentarea se face prin mixer gaz/aer situat intre carburator si filtru de aer, chiar sub gatul de lebada, pozitionat pe partea de sus al carburatorului;
- Incalzirea pulmonului de gaz se face prin ulei, luat printr-o flansa de sub sonda de ulei, revenirea uleiului se face prin busonul de umplere;
- Pulmonul de gaz este Marinelli - cu camera separata pentru lichidul de incalzire (ulei). Solutia data in sectiunea tuning mi se pare foarte interesanta si avantajoasa pt. Oltic. Felicitari pentru inovatie.
Cei ce posteaza aici ar trebui sa o citeasca. Personal nu agreez versiunea de incalzire cu ulei. Cea mai sigura e varianta lui daniel, chiar daca e cea mai complicata. Sper ca a rezolvat problemele cu pompa si circuitul de apa. Solutia asta poate fi omologata.
Sa auzim de bine ! Pai de rezolvat 100% nu am rezolvat - adica unul care vrea doar sa-i dea cheie fara sa isi bage manutele pe la motor/masina nu prea poate sa merga tot timpul cu ea adica am 2 variante:
1. e cel de vara in care merg pe jumatate din numarul de spire plus radiator
2. numarul integral de spire cu sau fara radiator in functie de vreme/anotimp

Momentan merg cu numar maxim da spire fara radiator- cum vine primavara trebuie sa montez radiatorul si la vara injumatates numarul spirelor. Toata chestia asta in schimb nu e asha complicata precum pare - adica doar scoti un furtun doua dintr-un loc si il bagi in altul dar pentru unul neavizat pare complicat. In vara vreau sa trec si eu pe incalzirea cu ulei. Oricum sunt extrem de fricit/multumit cand ajung la pompa si vad ca un litru ma costa 16900 lei

mihai_picasso - pe site snt vre-o 3 metode de a obtine uleiul - cea mai interesanta mi se pare cea cu luatul uleiului din locul dopului cu hexagon

http://www.oltcit.ro/tuning/gpl/gpl-liviu.htm
mihai_picasso a scris: Personal nu agreez versiunea de incalzire cu ulei.

Pentru simplul motiv ca circuitul de ulei e sfint si nu trebuie alterat cu nimic. Orice mica defectiune duce la dezastru. Se poate sa fiu eu mai conservator datorita virstei, dar am vazut multe motoare decedate din sistemul de ungere, inclusiv diesel, din turbo.

Sa auzim de bine !
Tzoli a scris: Oltcitul meu cu GPL montat.
- A avut drepatate cel care mi-a vandut masina, deja in primul an mi-am scos jumatate din investitie.


Salutare Tzoli ! E adevarat, de mult nu ai mai aparut pe aici.

Si normal ca a avut dreptate "cel care ti-a vandut masina" ( adica eu ) ca doar nu imi sta in fire sa bat campii sau sa "trag tepe".

Cat despre solutia incalzirii cu ulei cred si eu ca este suficient de viabila. Ca exista si alte solutii mai "destepte" (precum cea descrisa detaliat pe forum) e adevarat, dar e si ceva mai complicat de aplicat. Probabil ca daca tutorialul despre montarea GPL la Oltcit aparea inainte sa imi pun eu instalatia pe masina as fi fost suficient de "nebun" sa incerc sa aplic procedura in toate complicatiile ei... Dar pe atunci nu am reusit sa gasesc mai nimic, asa ca am facut o munca de documentatie proprie (comparand sisteme, riscuri, avantaje etc...). Asta e... Poate isi va mai monta cineva si de acum inainte.

Toate cele bune.

PS: Tzoli, sanatate si tie si familiei, dar si masinutei (care mi-e inca draga si ii pastrez un loc aparte in memoria mea)
daniel.opr a scris:Pai de rezolvat 100% nu am rezolvat


Incep sa ma apropii de 100% adica sunt pe la vre-o 90% . In sfarsit am reusit sa-mi montez un senzor de temperatura pe care l-am pus in vasul cu apa. Fiind vara normal am mers pe 11 spire plus radiator de special. Concluzia e ca in oras nu erau probleme dar afara au cam fost: Nu imi trecea temperatura de 45-50 grade. O data cu ceasul de temperatura am montat un robinet de dacia cu 2 iesiri prin care cu un cablu luat de la soc pot sa comut din masina "cu sau fara" radiator sau partial cu radiator.
Azi am mers cu toate 22 de spire - am venit de la tara si temperatura mi-a ajuns pe la 70 de grade (suficiente de altfel) iar in oras nu am mers f mult. Urmeaza zilele astea sa montez in locul radiatorului de special unul de club(mult mai mare) pe care vreau sa montez si un ventilator de la o sursa comandat manual. Toate astea pentru a putea merge fara grija si in oras.

P.S. litrul de GPL a ajuns la 1600 Salut la toata lumea...
Eu am auzit o chestie cum ca s-ar putea pune gaz pe OLTCIT si prin alta metoda: se va face incalzirea gazului pe ULEI (prin filtru de ulei)...Acum vine intrebarea mea catre cei mai vechi in materie de OLTCIT: e recomandat?
Ideea e ca e mult mai ieftin. Dar renteaza?
Multumesc. sfatul meu: fa incalzirea pe galerie - cu incredere.iarna la -..x..grade daca porneste pe gaz si ai accelerat de 2-3 ori sta la relanti si poti sa pleci.
iti spun din experienta personala mi-a curs gpl pe galerie (in timp ce mergeam) pt ca aveam un colier slab. nu s-a intamplat nmk. gpl se aprinde doar din scanteie sau foc.
numai bine Merci de raspuns... Dar cum spuneam eu sunt nou in materie de OLTCIT(si cunostintele mele de mecanica sunt "varza") Te referi la ulei sau apa(stiu ca risc sa par stupid)...Mersi inca o data... intr-adevar, nu am specificat. nu ma refer nici la ulei nici la apa - tine-te bine- ma reger la gpl. eu am sudat conducta pe galerie. de asta iti explicam k nu e periculos asa cum sustine multa lume. la un studiu mai arofundat al problemei am ajuns la concluzia ca e ok.

ps: boxer-ele noastre (motorul de oltcit) se comporta mult mai bine pe gpl decat pe benzina. in ciuda faptului ca se simte o f mica diferenta de putere. Am inteles... Sunt interesat de metoda ta. Daca ai putea sa-mi trimiti poze sau alte detalii ti-as ramane dator... Mersi mult...(anastasiucristian@yahoo.com) are ceva daca pe motor de 1.3 cu chiulase de 1.1 adica comprimat se pune gpl, acesta va functiona in parametrii normali cu un ulei de buna calitate, adica numai liqui molly 10w40 cu mos 2 sau castrol ? Influnteaza cu ceva comprimarea prin aceea metoda instalatia de gpl ? Mai, teoretic e chiar mai bine - din ce stiu eu GPL-ul are cifra octanica mai buna decat benzina si deci se evita detonarile. E doar o teorie - confirma-ne tu ) alte pareri? eu am inteles ca motoru s-ar supraincalzii mai rau ar ciricaii etc ? Ma,de ce nu va vedeti voi de treaba cu GPL-ul asta?Atat timp cat nu este omologat pe Oltcit,de ce va agitati?Stiu,e mai ieftin!
Eu n-am pe Dacie si nu-i voi pune IN VECI! pai din nefericire noi n-avem dacie,avem oltcit,si ne place sa mergem cu el,mult!ce motiv mai bun vrei?la 50 de mii de km pe an fa un calcul la benzina si unu la gpl,pe benzina pune un 7.5%(stiu sunt indulgen) iar pe gpl pune 8.5% si vezi ce diferenta de costuri este
eu daca tin un motor 50 de mii de km,ies mai ieftin decat daca as merge cu benzina si as pastra motorul inca 50 de mii sa spunem,desi la ce piese gasesti in ziua de azi... pana la urma care e treaba cu comprimatu ? eu nu stiu sa-ti spun mai mult decat ca un motor clasic merge la o temperie ceva mai ridicata pe gpl decat pe benzina,iar un comprimat merge la o temperatura mai mare pe benzina decat unu clasic...o sa ne spui tu cum merge..
deceneu32 a scris:Ma,de ce nu va vedeti voi de treaba cu GPL-ul asta?


Pentru ca de cand am GPL nu mai stiu ce inseamna sa desfaci un carburator si pentru ca iarna in oras cand pe benzina mergeam cu 15-17 % (6km) cu gaz nu depasesc 12 % - si e totusi GPL cu 1,69 lei /l Ca sa nu mai vorbesc ca pe benzina consumul nu e intotdeauna constant. Ma,sa nu va suparati pe mine,eu credeam ca voi sunteti pasionati de Oltcituri.Din pacate,vad ca trageti la greu pe ele.Va intereseaza numai consumul.
Mergeti mai rar cu ele,mai folositi si transportul in comun si-o sa vedeti ce consum scazut are Oltcitul.
O masina pe care o tii DIN PASIUNE,nu se circula cu ea in fiecare zi.Constat ca voi le tineti numai DIN INTERES.
Si ce faci ca sa impaci si capra si varza?Adica pasiunea si interesul?Iti iei un Ticarici sau un Matiz,iar Oltcitul il tii de colectie:il scoti la plimbare o data pe luna,sa nu i se intepeneasca franele.Si atunci numai la drumuri de exterior,nu prin traficul de kkt din orase. tinut unde?in fata blocului?sa ocupe fiecare familie 3 locuri de parcare(ca are si nevasta masina,ca o dor dejtele de la picioare daca mere pe jos) si apoi ne miram de ce e asa aglomeratie?
mie imi place sa merg cu oltcitul,si am facut tot posibilul sa merg si la costuri reduse
nu s-a batut nimeni cu pumnu in piept ca e marele pasionat,si colectionar de oltcit incat sa-l tina in garaj,pe butuci cu vaselina pe discuri
cati de pe acest forum tin oltcitul in garaj si a doua masina in fata garajului,doar ca sa menajeze oltcitul? Da ce pasionat esti daca mergi doar o data pe luna cu el si il ti mai mult timp degeaba decat in stare de functionare.Pai daca il folosesti zilnic se vede pasiunea, ca nu toti isi permit sa intretina un Oltcit la cat de usor se gasesc piese.Daca il folosesti o data pe luna atunci i schimbi piesele foarte rar.Deci e o diferenta .
iulicuta2000 a scris:
cati de pe acest forum tin oltcitul in garaj si a doua masina in fata garajului,doar ca sa menajeze oltcitul?

Eu sunt ala!
Stau la curte:Oltcitul sade frumos in garaj,acoperit cu doua cearsafuri.Dacia frantuzoaica din 1970 sta cuminte in parcare la tata la serviciu,acoperita cu o husa groasa.Matizul-in ploaie!!
In vara asta vreau sa-i fac si Daciei un garaj la tzara,la Dabuleni,de scanduri,ca n-am bani de caramida.
Oltcitul,ce-i drept,nu-l scot chiar asa rar,o data pe saptamana.Dacia,cred ca are o luna si mai bine,de cand n-am mai pornit-o.Cu Matizul nu merg decat daca am o problema urgenta de rezolvat.Atat!
In,rest numai cu autobuzul si tramvaiul.Deci,se poate!Si n-am ''fitze'' eco in cap!Incercati si voi si mai da-ti-le dracu' de masini,sa vedeti ce consum scazut au,aproape de 1%,daca mai mergeti si pe jos.Sau cu transportul in comun.Nu cu taxi!!! Consumul de benzina este precum omul ce "birjareste" . da , se potriveste birjareala caci ceva asemanator era pe vremuri si la trasurile ce erau cu birjari ... Cal iute , deci papacios fata de martoage
Mijlocul de transport este exact pt a nu mai merge pe propriile picioare , cu sau fara greutate suplimentara .
Costurile deplasarilor face diferenta dintotdeauna . Zi-le si baietilor sa mai mearga pe jos si nu le mai trebuie butelie GPL!! Sau cu bicicleta!
Si lui Victor sa nu-si mai duca nevasta la serviciu cu Oltcitul si sa vedeti atunci consum de 1% pe Oltcit.Daca Victor si-ar fi lasat acasa masina,n-ar mai fi ris de el colegele acesteia ca are Oltcit! Dar ce,ea nu stie unde e statia de metrou sau de autobuz?
Si nici altii n-ar mai milita cu atata pasiune pentru Carfilul monocorp de Dacie! bravo tie da-l scoti o data pe saptamana
la mine intervine alta chestie,si anume faptul ca nu vreau alta masina iar cu asta sa ies doar in zilele de sarbatoare
imi place oltcitul sa merg cu el,nu cum sta in garaj;si mersul asta nu e deloc economic daca mergi pe benzina
stau la tara,drumu cu transportul in comun pana in bucuresti ma costa vreo 15-16 lei,de banii astia bag gaz si tot acolo ies , in plus mai scapi de mirosuri,manele ascultate din telefoane si alte chestii asemanatoare... Da bre e frumos cu transportul in comun, dar trebuie sa fie si niste limite. Spre exemplu atunci cand trebuie sa schimbi 3 mijloace pentru a ajunge la destinatie, mai bine iei masina, cum este cazul meu. Dar sunt unii care merg la servici cu masina si stau la 2 statii de RATB distanta. Daca as fi avut un mijloc de transport direct pana la servici, masina ar sta de bibelou... asta e clar...

GPL-ul e ieftin, mult mai ieftin decat benzina, dar pe cotet nu e legal si nimeni nu o sa il faca, pentru ca ii doare in cot.
NeaGeorgel a scris:Da bre e frumos cu transportul in comun, dar trebuie sa fie si niste limite. Spre exemplu atunci cand trebuie sa schimbi 3 mijloace pentru a ajunge la destinatie, mai bine iei masina, cum este cazul meu. Dar sunt unii care merg la servici cu masina si stau la 2 statii de RATB distanta. Daca as fi avut un mijloc de transport direct pana la servici, masina ar sta de bibelou... asta e clar...

GPL-ul e ieftin, mult mai ieftin decat benzina, dar pe cotet nu e legal si nimeni nu o sa il faca, pentru ca ii doare in cot.

Nu ma refeream in mod deosebit la voi ''capitalistii'',stiu,la voi e groaznic sa circului cu RATB-ul.Nu te contrazic,iti dau dreptate.Am o cunostinta in Bucuresti care mi-a zis ca face cu masina,la ora de trafic intens cam o ora si ceva.Cu transportul in comun,aproape o ora.
Deci mai bine iti iei masina.Problema apare la rezervor,consumul exagerat. sunt si norocosi care au statii de metrou aproape de casa,si aproape de servici,si atunci scapa de mersu de la suprafata
ma rog,ne abatem de la subiect,pentru cine doreste sa plimbe oltcitul nu sa-l tina in garaj,si nu isi permite/doreste sa plateasca dublu pe benzina,gpl-ul este cea mai ieftina metoda de a merge ieftin. Care e faza cu ARR-ul cand te opresc de unde isi dau seama ca ai gpl ?
Pete a scris:Care e faza cu ARR-ul cand te opresc de unde isi dau seama ca ai gpl ?


Miroase a gaz Nu se ocupa A.R.R.(Autoritatea Romana Rutiera) cu controlul autoturismelor proprietate personala,in ceea ce priveste starea lor tehnica.Astia au in vedere autobuzele,camioanele etc.Si nu stare lor tehnica,ci licentele,tahografele,diagramele,rovinietele.
De starea tehnica,de echipamentele omologate sau neomologate,se ocupa R.A.R.-ul(Registrul auto roman).
Cum instalatia GPL este un echipament neomologat pe Oltcit,chiar ca ''miroase a gaz''.Se lasa cu amenzi grozave si suspendari ale certificatului de inmatriculare.Daca este si politia rutiera de fata, si daca vor sa fie de kkt,au dreptul sa-ti imobilizeze masina,sa-ti interzica sa te duci cu ea acasa.O asemenea masina,fara GPL omologat,este considerata un pericol pentru siguranta circulatie pe drumurile publice.Practic o iei de pe sosea,din camp,pe platforma.Cablurile de remorcat sunt interzise prin lege iar shtanga trebuie sa aiba minimum patru metri lungime.Repet,asta in conditiile in care vor sa fie ai dracu'!Practic,banii de-i dai ca sa platesti amenda si transportul cu platforma,echivaleaza cu economia pe care o faci mergand cu GPL. Deceneu - lasa-ne frate pe noi astia cu GPL sa ne batem capul cu eventualele probleme cu RAR-u s mai stiu eu cu cine. Am GPL pe masina de 4 ani si inca nu m-a oprit nimeni sa ma intrebe de sanatate. La fel de simplu iti poate lua talonul si pentru ca ai cauciucuri de 155 si nu 145 cum e in talon, si pentru multe altele care nu scutesc bani. Uite : eu merg pe GPL si strang banutii ca sa am sa-i dau amenda ca am roti de 175 - suna mai bine asa ???

In plus, mai depinde si de omul care te opreste: daca e de la RAR ii arat instalatia, si mergem pe ce banc de teste vrea el, si o sa-i dovedesc ca instalatia e absolut la fel de sigura ca si pe dacie, si in plus poluez si mai putin decat pe benzina. Una peste alta statul ar trebuii sa-mi plateasca el mie o cota parte pentru ca ma gandesc la binele planetei. Ma Daniele,eu am vrut sa va arat la ce risc va expuneti.Treaba voastra ce faceti!
Referitor la testul respectiv cu GPL-ul pe Oltcit,eu sunt de acord cu tine,ca e mai putin poluant si tot la fel de sigur ca cel de pe masinile cu racire pe apa.Problema este ca nu o ai omologata si astia abia asteapta sa le dai spaga ca sa te lase in pace.
Prin omologare se intelege o simpla stampila in cartea de identitate si o mentiune scrisa!Pecare nu ti le da nimeni. Nu cumva la Oltcit se considera ca masina cu GPL este considerata ca si cisternele care transporta produse explozive ? Pui placuta identificatoare ca la alea si le-ai dat peste nas
Pana la urma de ce se leaga de chestia de racire a asa zisului "plaman" din instalatia GPL ? Numai cu lichid de racire se admite ?
Asta sa fie dezavantajul ca Oltcitul are racire cu aer si nu se omologheaza ? cristi,nu e de racire,e de incalzire,si in idiotenia lor singurul lichid care poate face incalzirea este apa de la sistemul de racire al motorului si atat.daca faci o instalatie de apa n-o vad ca fiind buna Deci m-am exprimat gresit zicand de racire , de fapt incalzirea fiind necesara . Nu aveam de unde stii . Aiurita treaba daca asta este motivul neomologarii . Au incercat unii sa incalzeasca plamanul cu ulei dar nu accepta.Numai apa!
Sunt niste norme internationale,acceptate si de RAR-ul nostru.A pus cineva pe forum mai demult niste copii ale acestor documente dar nu stiu eu sa caut. M-am gandit la o solutie de a incalzii acel vaporizator. Este varianta de a intrerupe conducta care incalzeste talpa carburatorului, dupa carburator si a inseria acest vaporizator ca si la motoarele care se racesc cu apa. In loc de circuit de apa sa avem circuit cu gaze de esapament. Ce ziceti? Teoretic si practic merge.Dar nu te lasa RAR-ul:numai apa!
Gazelele de esapament folosite pentru a incalzi acel ''plaman'',n-au un efect nefast asupra lui?Parca are o membrana in interior etc.Nu ma pricep.Asa este? Membrana nu cred ca separa circuitul de gaz de circuitul de apa. Acea membrana regleaza debitul de gaz. are cineva idee cat cantareste o butelie de 60 de l de gpl plina si goala, momentan am masina la linie fata spate cu bari de CS, dar cine stie cat se mai lasa cand pun si butelia, ce ziceti o mai ridic un dinte sa o las asa? Ma rog,cum zici tu,nu ma pricep deloc la GPL.Nu te contrazic.
ghita petrisor a scris: In loc de circuit de apa sa avem circuit cu gaze de esapament. Ce ziceti?


In nici un caz, nu ai de nici o culoare control asupra temperaturii la care ajunge pulmonul, ca sa nu mai zic de depuneri, si alte mizerii care se vor strange acolo.

Nu stiu de ce va bateti capul sa gasiti si alte solutii atata timp cat exista cel putin 3 care sunt testate si dau randament. la inceput m-am speriat de efectul uleiul incins asupra pulmonului,dar de atata timp si km nu am nici o problema
cu gaze mi se pare mai complicat si mult mai nesigur,in caz de o fisura in pulmon o sa faca poc mai repede

nu stiu cat are o butelie de gpl goala,dar plina sigur are cu aproape 40kg mai mult
chiar si cu bare de cs,cu butelia plina va cobora putin masina,dar un dinte mai sus inseamna ca o ridici mult prea mult,trebuie sa te joci cu reglajul fin,asta dupa ce pui butelia,eventual si pe jumatate plina
accepta cu apa doar daca motorul este racit cu apa,pentru ca si opr-ul are cu apa facuta instalatia de incalzire a vaporizatorului si sunt convins ca nu o omologheaza...
iulicuta2000 a scris:
accepta cu apa doar daca motorul este racit cu apa,pentru ca si opr-ul are cu apa facuta instalatia de incalzire a vaporizatorului si sunt convins ca nu o omologheaza...

De ce nu incearca sa-si omologheze instalatia?Macar stim si noi o treaba si nu mai purtam disputa asta! NU SE OMOLOGHEAZA DACA MASINA NU ARE RACIRE PE APA din fabrica.
punct.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Consum, Circuitul de benzina Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4  Următoare
Pagina 2 din 4
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community