Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Lichid de frana

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Sistemul de franare
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Am pierdut lichid de fr. la roata din dr. spate iar acum nu stiu exact ce lichid sa pun,parca mi-ati zis voi pe F vechi sa pun DOT4.Problema e ca nu stiu ce lichid a fost in el,daca a fost cumva DOT3 si pun eu acum DOT4 si se amesteca cu ce a mai ramas prin instalatie ce se intampla? Bun are dreptate danf.
asta e acum. ia 1 L alcool tehnic si curata instalatia. daca nu sti cum, intreaba.
dupa care ia lichid de frana DOT 4 , nu 3!!!!!!!!!
aerisesti si gata. nu te doare capul. Corect, schimba frate tot lichidul, dot 4 neaparat. Si io am schimbat pompa cu totul acum vre-o trei ani, cred ca tot din cauza lichidului. La mine s-a blocat frana, nici nu mai puteam s plec cu masina de pe loc, toate rotile erau blocate! OBLIGATORIU DOT4
Daca nu esti sigur ca ai DOT4 in ea scurge totul si baga DOT4...
In timp ce scurgi pe masura ce se duce completeaza cu DOT4, nu e bine sa ramai fara lichid in instalatie de tot... asta e ce mi-a recomandat si mie un inginer... daca ai insa de gand sa si speli cu alcool tehnic normal ca golesti! Insa daca doar il recirculi baga pe masura ce se goleste cel vechi, licidul de frana Lifrom DOT4 nu e scump, pana in 100k, chiar daca mai dai pe jos cu el Nu lifromul este 50k OK,multumesc am sa-l schimb dar inainte spal circuitul
criss a scris:...am sa-l schimb dar inainte spal circuitul

E cea mai buna alegere pe care o faci.
Frina este viata ta si a altora!
Atentie la cum faci aerisirea si ordinea in care o executi. Nu stiu in ce ordine se face aerisirea
criss a scris:Nu stiu in ce ordine se face aerisirea

Daca instalatia este goala in urma spalarii, lichidul va inainta, din aproape in aproape, de la imbinarea cea mai apropiata de pompa spre cel mai indepartat aerisitor. Dupa umplerea totala a instalatiei cu lichid de frina, se va exectuta aerisireain urmatoarea ordine (valabila pt oltciturile cu discuri de frina fata la iesirea din CV): roata dreapta spate, roata stinga spate si etrierele fata. Aerisirea se va face obligatoriu cu un tub TECALAN transparent cuplat cu un capat la aerisitor iar celalalt capat, cufundat intr-un vas cu lichid de frina. Fundul vasului va fi tinut, ca inaltime, la nivelul aerisitorului iar aerisirea se va face pina in momentul in care pe furtun nu mai ies bule de aer.

Pt siguranta mea, dupa trecerea a cel putin 15 minute de la incheierea aerisirii, reiau aerisirea cu cite 3 pedale de frina pt fiecare etrier.
EEK! a scris:OBLIGATORIU DOT4
Daca nu esti sigur ca ai DOT4 in ea scurge totul si baga DOT4...
In timp ce scurgi pe masura ce se duce completeaza cu DOT4, nu e bine sa ramai fara lichid in instalatie de tot... asta e ce mi-a recomandat si mie un inginer... daca ai insa de gand sa si speli cu alcool tehnic normal ca golesti! Insa daca doar il recirculi baga pe masura ce se goleste cel vechi, licidul de frana Lifrom DOT4 nu e scump, pana in 100k, chiar daca mai dai pe jos cu el

Dar de ce DOT4??
Eu am luat dot4 abia akum si asta din cauza ca vanzatorul ma cunoaste si mi-a zis ca e mai nou...
Habar nu am avut ca trebuia sa bag Dot 4..
Intradevar parca merge mai bine frana akum..si am bagat in instalatie cam juma de kil deci s-a schimbat destul de mult.
Inainte am avut dot3 de la lifrom.. d c dot 4?? pai... constructorul recomanda dot 4. nu zice nimeni la misto.
lichidul de frana dot 3 ataca garniturile existente in circuitul de franare al oltcitului. asa ca mare atentie, ca frana e responsabila de vietile voastre... si sa nu uit, maoo, daca ai avut lichid dot 3 SINGURA varianta de inlocuire este spalarea instalatiei in prealabil. te imbeti cu apa rece spunand ca ti se pare ca tine frana mai bine. este 100% efect placebo.
maoo a scris: Dar de ce DOT4??
Este un lichid mai uleios asigurind o presiune mai buna in instalatie si in plus, nu ataca garniturile.
Atit in cartea lui T. Canta cit si pe caroseria masinii, in dreptul rezervorului de lichid de frina, este spacifica a se folosi NUMAI produsul: L55 sau LIFROM 010 (produs de Intr. Chimica Dudesti) ceea ce corespunde normelor NFR 126 40S sau V si SAE J 1703. Se pare ca DOT 4 e ceva mai bun maoo, nu mi-o lua in nume de rau cand zic ca nu e nici o diferenta intre lichidul dot 4 si dot 3. la inceputurile vietii mele de oltcitist am folosit pt cateva saptamani lichid dot 3(asta aveam la indemana). si nu am vazut vreo diferenta la franare.
bine, cum mi-am dat seama ca folosesc alt tip de lichid de frana decat ce recomanda constructorul si dupa ce am citit sfaturile forumistilor, am spalat instlatia si am pus dot 4. Poate ca sunt un pic off topic,DAR:am un mercedes cobra si s-a uzat garnitura de la cilindrul de ambreiaj,am schimbat-o si am pus DOT3,dupa 2 luni a fost varza,am crezut ca materialul e de vina(prod.Spania),am schimbat-o din nou si acum tot DOT3 am in el,acum astept sa vad cat tine si dupa aia pun DOT4(pe capacul de la rezervorul de lichid nu specifica tipul lichidului),interesant e ca la frane nu am avut probleme desi se alimenteaza din acelasi rezervor de lichid.
criss a scris:Poate ca sunt un pic off topic,DAR:am un mercedes cobra si s-a uzat garnitura de la cilindrul de ambreiaj,am schimbat-o si am pus DOT3,dupa 2 luni a fost varza...

Ambreiajul este folosit mai des decit frina. Vezi sa nu fie pompa de ambreiaj ovalizata la interior. "Ovalizarea" sa nu-ti intoarca garnitura si s-o foarfece in timp. Nu cred,caci s-a uzat uniform si nu era intoarsa,cred ca e ori materialul ori lichidul dar s-ar putea sa fie si materialul nasol,ma gandesc ca garniturile de la frana sunt nemtesti si de aia rezista.
Laurentiu a scris:
maoo a scris: Dar de ce DOT4??
Este un lichid mai uleios asigurind o presiune mai buna in instalatie si in plus, nu ataca garniturile.
Atit in cartea lui T. Canta cit si pe caroseria masinii, in dreptul rezervorului de lichid de frina, este spacifica a se folosi NUMAI produsul: L55 sau LIFROM 010 (produs de Intr. Chimica Dudesti) ceea ce corespunde normelor NFR 126 40S sau V si SAE J 1703. Se pare ca DOT 4 e ceva mai bun


Ideea e ca la mine lipseste inscrisul cu ce lichid trebuie folosit...
Ultima data cand am desfacut etrierele (la sfarsitul lui noiembrie) am gasit garniturlie de etansare varza adika erau atacate de lichid..si am crezut ca cauciucul folosit e prost...dar se pare ca nu.. garniturile au fost si ele schimbate in iunie, deci..
Oricum o sa curat instalatia dar la primavara ca akum...
Mai am o intrebare: cu ce sa curat instalatia??

Din ce in ce incep sa cunosc mai bine masina asta si va multumesc...
maoo a scris:Mai am o intrebare: cu ce sa curat instalatia??
Cu alcool tehnic in locul lichidului de frina. Thanks!! Astazi am facut frana:
-am spalat circuitul cu al.tehn.
-am suflat cu aer comprimat
-am pus DOT4
-am aerisit
rezultat:frana klumea pe fata,pe spate am izolat-o pt. ca la roata pe unde scapa lichid acum am observat ca nu are disc de frana(e rupt)si etrier.
Acum tre' sa caut disc,etrierul il am,era in portbagaj la cumparare,atunci am crezut ca e pus acolo ca piesa de schimb
criss a scris:...frana klumea pe fata,pe spate am izolat-o pt. ca la roata pe unde scapa lichid acum am observat ca nu are disc de frana(e rupt)si etrier.

Cum ai mers pina acum in halul asta Daca tot ai izolat, trebuia izolat tot circuitul pt spate nu numai pe o singura roata - izolezi la iesirea din pompa centrala. Metoda pt cazuri de urgenta si circulatie cu viteza redusa.

Inconstient e cel ce ti-a vindut (dat) masina fara sa-ti spuna Ai putea sa te duci sa-i rupi un pic gatu. E inadmisibil sa-i dai la cineva masina fara sa-i spui ca nu are frane pe toate rotile. Asa lume in ziua de azi ..... . NU mai gandeste nimeni nimic? Scuze pentru cei care chiar gandesc. Niste inconstienti aia care vind masini cu probleme la frina sau directie. Asa ca mare atentie ! Recomandarea mea: cind te hotaresti sa cumperi o masina innainte de a semna actele te duci cu ia la servis si ii faci ITP-ul.
Laurentiu a scris:[ Daca tot ai izolat, trebuia izolat tot circuitul pt spate nu numai pe o singura roata - izolezi la iesirea din pompa centrala. [color=red][b]Metoda pt cazuri de urgenta si circulatie cu viteza redusa.[


Asa am izolat,oricum nici cealalta roata nu a franat pt. ca discul nu are luciu,acum o las asa pana va fi vremea mai buna.

Cum ai mers pina acum in halul asta

Pai nu eu am mers,circula cu ea o domnisoara frumoasa(incepatoare) cu prietenul ei,care urmareste forumul si poate intra si ea sa ne spuna cum a circulat

Ai putea sa te duci sa-i rupi un pic gatu. E inadmisibil sa-i dai la cineva masina fara sa-i spui ca nu are frane pe toate rotile. Asa lume in ziua de azi

Am luat masina din judet,nici macar nu si-a facut transcrierea AVORTONU',ei in ansamblu suntem multumiti si eu si proprietarii adica domnisoara pe care o astept sa dea un semn si pe forum(sper ca nu deranjeaza prezenta fetelor pe aici)
criss a scris:
1. Am luat masina din judet,nici macar nu si-a facut transcrierea AVORTONU'...
2. sper ca nu deranjeaza prezenta fetelor pe aici...


1. Ai cumparat masina de la AVORTONUL

2. Sint deja pe forum si doamne si domnisoare. Ca posteaza mai rar, asta e de inteles. Nu-s toate pricepute intr-ale mecanicii auto precum Medeea . laurentiu, medeea e super-meseriasa in mecanica. mai ales in carburi(mono)! Motaneeeee!!!!!!!!! Ti-au vandut masina ma ?
Laurentiu a scris:
1. Ai cumparat masina de la AVORTONUL .

Nu, e o coincidenta,parca era un nick de genul asta dar nu e el
criss a scris:...e o coincidenta...era un nick de genul asta...

Stiu ca era inregistrat pe forumul vechi si de asta am intrebat. Am vorbit mult cu el pe mirc, canal oltcit.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Sistemul de franare Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community