Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Pentru cei vechi si pentru cei noi :!:

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Administrative
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
In special pentru cei care deschid un topic nou - cu o anumita problema:

Sunt multe cazurile in care cineva posteaza problema si 5 persoane (sa zicem) isi dau cu parerea de multe ori trimiterea facandu-se spre zone diferite: exemplu - merge prost masina - trimitere: carburator, delco, furtune de alimentare..etc

Rugamintea este ca cel care a postat dupa ce rezolva problema sa scrie si rezolvarea. De cele mai multe ori "uita: ca a cerut sfatul si nu mai scrie nimic. Chestia asta e de ajutor pentru cei care cauta rezolvari si nu vor mai fi nevoiti sa deschida alt topic.
daniel.opr a scris:Rugamintea este ca cel care a postat dupa ce rezolva problema sa scrie si rezolvarea. De cele mai multe ori "uita: ca a cerut sfatul si nu mai scrie nimic. Chestia asta e de ajutor pentru cei care cauta rezolvari si nu vor mai fi nevoiti sa deschida alt topic.

Asta este una din cauzele care a adus forumul in stare de "varza"; nu s-au putut crea topice cu problema respectiva si rezolvarea ei. De aceea multora le este lene ca dupa ce dau "Cautare" sa mai stea sa si citeasca ceea ce a gasit forumul. De aici rezulta deschiderea a zeci si chiar sute de topice cu titluri diferite dar cu aceeasi problema de rezolvat.

In alta ordine de idei, cautind astazi prin "arhva" mea, am dat de un document facut de mine in Word si din care am revazut INCEPUTURILE forumului. Multi dintre cei de atunci, nu mai sint activi pe forum din diferite motive. Pe unii ii mai am inca in lista de YM insa nici acolo nu mai sint sigur ca activeaza . Cam asa aratau mesajele postate pe o lista de "discutii Oltcit" ale Facultatii de Mecanica din Timisoara:


1. Eu nu as compara Oltcitul cu Dacia. Cine cunoaste cu adevarat Oltcitul stie de ce. Din pacate din 100 de posesori Oltcit, aproape 90% isi bat joc de ele, probabil si din necunoastere. Oricum, eu si fratele meu suntem niste superi fani ai acestei masini. In momentul de fata avem un 12TRS standard, un 12TRS modificat si un 12CS (camioneta) si toate sunt unice in judetul Mures !
a) 12TRS standard - la 150.000 km i-am "deschis" prima data motorul, mai mult din curiozitate, si uzura era 0 absolut !!! Axele cu came si culbutorii erau doar lustruite, iar de pe interiorul cilindrilor nu disparuse stratul honuit ! I-am schimbat segmentii si garniturile.
b) 12TRS-ul modificat nu a ajuns inca in faza finala a modificarilor. In prezent are modificari la carburator, cutia de admisie, chiuloase, cilindrii, galerii si tobele de esapament, plus set complet de spoilere din fibra. A ajuns in faza in care bate un Cielo, atat la urcat de dealuri, cat si pe autostrada.
c) 12CS - in aceasta masina am investit aproape 60 milioane, merge si pe gaz, are modificari la motor, e plina de accesorii, inclusiv alarma de 4 milioane, cu perimetru si pager.

2. Referitor la descrierea de mai sus, pot fi contactat pentru eventuale discutii, sfaturi la : ltodea@hotmail.com
Secretul motorului fara uzura e urmatorul: Oltcitul a fost proiectat de francezi pentru ulei 10W40, ori la noi prin anul 1982 abia a inceput sa se fabrice ulei 15W40, special pentru Oltcit. Din pacate calitatea total necorespunzatoare a acestui ulei a pus pe butuci toate motoarele frantuzesti din acea vreme. In plus temperatura uleiului poate sa ajunga in motorul Daciei pana la 105 grade C, pe cand la Oltcit e optim pana la 130 grade C !
Daca tineti la Oltcit, nu-i dati niciodata ulei romanesc, sau de tipul Xcel, Carrier, Mogul. Culmea, exista si cateva uleiuri din gama Agip, Total si Castrol care nu sunt bune !!! Cum va puteti da seama ? Si asta e valabil pentru toate masinile, uleiurile bune sunt doar cele de la G in sus, adica respecta standardul de calitate API SG, sau API SH sau API SJ(cel mai bun). Tot ce e sub litera G, e de calitate mai slaba si nu merita bagat in nici un motor. E complet gresita ideea, bag ulei ieftin dar il schimb des. E suficient sa se incalzeasca un pic mai tare motorul si uleiul ieftin nu rezista la temperatura mare, producand uzura si depuneri de calamina. Si inca ceva, daca eticheta uleiului e in limba romana, uleiul e cu o clasa mai jos decat ce e pe eticheta !
Era sa uit ! E obligatoriu Dura Lube pentru motor si Chiar si pentru CV, merita toti banii. La toate cele 3 Oltcituri de mai sus le-am pus Dura Lube atat in motor cat si in CV.
Sper ca ce v-am plictisit prea tare...
.......................................................................................................

15. [28-06-2001] [11:39] [from 193.226.30.227]In legatura cu buna functionare a unui motor “OLTCIT” , doresc si eu, daca se poate, sa primesc citeva informatii (posed un Oltcit 11 RL din 1994 cu 50.000 km la bord) aprindere pusa la punct atit cu becul cit si cu lampa stroboscopica, bujii noi si reglate, platini noi reglate, alimentare cu benzina cu si fara Pb, carburator curatat si reglat pe stand (chipurile), axele cu came schimbate + culbutorii, ulei motor SHEEL 15W 40:
1. la turatii de peste 5000 rot/min. motorul are intreruperi;
2. pentru reglajul de CO constant, cite ture complete se desface surubul (surub strins la maxim) ?;
3. pentru reglajul de progresiune, cite ture complete se desface surubul (surub strins la maxim) ?;
4. intre turatiile 1800 – 2500 rot/min, in treapta II de viteza, autoturismul merge in “pas de defilare”;
5. lipsa de nervozitate la apasarea brusca a pedalei de acceleratie la mersul in sarcina;
6. are ceva repercursiuni asupra motorului alimentarea cu benzina fara Pb?
7. la urcarea rampelor (10 0/00) avansul la aprindere “bate”.
Va multumesc anticipat pentru informatiile pe care sper ca le voi primi de la dvs. Specialistii din Iasi nu au reusit sa-mi dea un raspuns la cele solicitate. Daca auziti de un site “fan club oltcit” va rog sa ma anuntati si pe mine la adresa mai sus mentionata.
Laurentiu

16. [28-06-2001] [18:35] [from 213.233.69.10]
pt 49 in legatura cu carburatorul in manualul de reparatii de fapt cartea Autoturismele OLTCIT se dau datele pt Oltcit Club cred ca sunt valabile si pt RL cont de oxid de carbon CO % 1-2,5 iar pt co2 >10 la 950ture/min asta se face cu analizor de gaze care in Bucuresti in serviceuri nu pre mai este despre treaba cu intreruperea nu stiu nimic sigur,aicea mai zice reglarea dozajului pt regim de progresiune dozajul=0,059kg benz/kg aer cu carb in ipostaza de aspiratie debit de aer 20kg/ora si depres in aval de carb 420mmHG deci in concluzie vezi daca gasesti stand pa care sa zica intrepr nr 2 brasov lipsa de nervozit poate fi de pompa de repriza defecta sau nu e orientata corect vezi sa nu ai franele blocate sau plutitorul aiurea reglatin orice caz conteaza unde reglezi carb despre intreruperi vezi aprinderea toate firele avansul care bate poate fi din benzina sau lipsa presiune in rampa ulei prost pt altceva adresa de mail e alex203ro@hotmail.com tot ce am zis e luat din carte nu e teorie de-a mea cine nu crede da verifice a pt mircea incearca reprezentantele OLCIT din Bucuresti adresa exacta nu o stiu sau reprezentanta CITROEN eraun magazin mic pe langa INTER sau la DIMITROV vis-a-vis de cinema AURORA
17. [29-06-2001] [07:46] [from 193.226.30.227]
Pentru ALEX (52). Cartea despre autoturimul Olticit am studiat-o si eu (cunosc toti parametrii teoretici in legatura cu functionarea carburatorului). Informatia pe care am solicitat-o in legatura cu cele doua suruburi (CO const. si progresiune), o doresc din experienta celor care si-au reglat singuri (fara stand) carburatoarele. Mai am totusi o intrebare legata de volan: la temperaturi mari din exterior (35-38 grade), volanul nu se mai roteste lin ci se roteste in trepte. Precizez ca bucsele au fost schimbate si axul volanului uns cu vaselina de rulmenti RUL 145. Presiunea uleiului in rampa la temperatura de 80-85 grade este de 2atm la ralanty si 7atm la 4500 rot./min. - Laurentiu
18. [29-06-2001] [14:57] [from 194.102.100.1]
Pentru [53], axul volanului nu trebuie uns, pentru ca bucsele din capete sunt teflonate, adica au ungere proprie. Bogdan
19. [30-06-2001] [16:46] [from 193.230.220.228]
pentru [54]: exista o carte -cred ca singura- de Canta (cu tz). Titlul nu-l shtiu pe de rost, dar pot sa-tzi spun ca este o carte groasa, iar Canta (cu tz) este unicul autor. Mai este o carte, mai subtzire, la care Canta (cu tz) semneaza alaturi de altzii; nu este prea importanta fiind un fel de rezumat al celei groase (este shi mult mai ieftina). Cartea posibil sa o gaseshti la anticariate, la cartzi vechi. Daca eshti din Bucureshti, potzi s-o cautzi vis-a-vis de universitate, in spatele Palatului Shutzu. Eu am luat-o de acolo acum 2 saptamâni. Ca pretz, este in jur de 200-250.000 lei. Bafta la cautare. mircea@2die4.com
20. [24-06-2001] [18:22] [from 193.230.220.240]
Pentru cine vrea sa faca tuning la motor shi beneficiaza de "importante" resurse financiare le "recomand" un site de piese: http://www.citroentuning.de/index_e.htm
Multzumesc celor care mi-au dat adrese de magazine.
mircea@2die4.com
21. [26-06-2001] [07:31] [from 193.226.30.227]
Pt. 54. Cartea "Autoturismele Oltcit" de dr. ing. Traian Canta-Editura Tehnica 1987(432 pagini), tiparita de Intreprinderea Poligrafica "OLTENIA", Craiova, str. Mihai Viteazul nr.4; Revista TEHNIUM 1983-1986 (serial); Revista AUTOTURISM 1984-1985 "Olcit de la A la Z" (serial); "Manual de reparatii" Oltcit-Craiova 1982; "Manual Oltcit"-piese de schimb-Craiova 1982. Incearca cautarea lor prin anticariate sau chiar la editura. Laurentiu.
22. [12-07-2001] [22:54] [from 217.10.222.179]
pentru 73: avansul vacumatic nu are efect decat la turatii mici, deci e exclus din start "diagnosticul" pe care l-ai pus... (Liviu, #17)
23. [13-07-2001] [16:10] [from 193.230.144.133]
pt 71: am niste carti. Poti sa-mi dai mail cu ce ai nevoie si iti trimit eu scanat din carte ce-ti trebuie. razvan.socolov@home.ro
24. [13-07-2001] [22:35] [from 213.233.66.125]
pt #79 incearca sa dai jos jiglerele de sub capac si sa le suflii daca poti sa suflii si canalele ar fi bine poti sa incerci spray de carburator nu cred ca o sa aiba efect dar poate ai noroc alex203
25. [14-07-2001] [03:26] [from 193.230.202.3]
Buna. ma numesc Zoli si sunt fericitul proprietar al unui autoturism Oltcit Club 11R TA a.f.1991. Ceea-ce ma intereseaza: schimbarea aprinderii clasice cu una electronica. Nu sunt specialist in tema asa ca un raspuns detaliat in privat la tzoli@easynet.ro mi-ar prinde bine. Sunt "pentru" fondarea unui fan club Oltcit, dar cred ca deja aceasta lista de discutii a facut un pas important catre fondare. Pentru myke : meserias site, astept finalizarea. Pentru cunoscatori de limba maghiara recomand vizitarea site-ului www.extra.hu/oltcit. "Oltcitisti din toata lumea. Uniti va !" )
26. [17-07-2001] [23:15] [from 213.233.70.227]
Pt 91 degeaba te enervezi dar daca citesti tot ce s-a scris pana acum iti faci o idee oricum motive pentru : demaraj mai bun ca dacia consum afara mai mic asta pt 11r stabilitate mai buna confort mai bun(asta in fata) oricum daca vrei sa-ti iei casca bine ochii ca daca prinzi vreo rapandula iti blestemi zilele oricum oltcitul e mai rezistent ca o dacie din toate punctele de vedere.A pt myke cand termini siteul da-mi un mail.alex203 din nou
27. [19-07-2001] [23:46] [from 213.233.104.25]
salut pe toti posesori interesati de tema oltcit ma numesc Sanyi (Arad)
imi place ca exista discuti pe tema asta am oltcit de un an din pacate nu a ajuns la mine in cea mai buna stare ex. garaj nu a vazut in ultimi 7-8 daca
nu mai mult arata mai bine ca o dacie hi hieu sint multumit cu oltcitul nu e cea mai buna masina dar merge si emai stabila ca dacia pe drum daca avaeti intrebari adresa este yo2ltb@usa.net sau 057-221618
28. [20-07-2001] [09:45] [from 212.93.133.146]
eu zic sa nu exageram si sa ajugem sa laudam excesiv de mult Oltcit-ul,categoric are f. multe avantaje fata de Dacia clasica, este mai sprinten, vara consuma mai putin, este mai fiabil (daca te porti "civilizat" cu el, marea majoritate a pieselor sunt mai bune, este mult mai comod de condus, tabla se ajusteaza mai bine tinuta de drum este buna, ...dar nu se mai fabrica asa ca ganditi-va ca au fost motive destul de serioase la mijloc pentru al "opri din drum", printre care nu doar teama de concurenta pe care el o putea face pe piata. Ca o concluzie trebuie spus ca este o ploacere sa-l conduci, ....daca ai timp sa te ocupi de el, este comparabil cu o femeie frumoasa, ...daca o neglijezi, ai toate sansele sa-ti "intoarca" spatele....si ca orice "frumusete" te costa, iar in privinta asta aduc ca argument toate cele ce s-au spus anterior privitor la modificarile aduse la motor, ulei de tratament, aditivi, aprinderi electronice etc. De aceea, eu zic ca ar prinde bine un Club "Oltcit", chiar numai datorita faptului ca asa toti Oltcitisti s-ar putea ajuta intre ei, iar acest lucru ar fi benefic chiar pentru imaginea masinii; astfel (poate) nu mai vedea Oltcit-uri "oprite" prin balti, aruncate printre blocuri si n-am mai auzii bancuri de genul "un cal putere".
29. [20-07-2001] [11:04] [from 193.226.87.92]
Mai baieti... Toata lumea zice c-ar fi bun un club "Oltcit" insa nimeni nu face nimic in privinta asta. Cine e de acord cu o treaba de genul asta si ar vrea sa facem un pas inspre infiintarea unui astfel de club... Trimiteti-mi un email la msergio20@yahoo.ca, asa ca sa stim cam cati suntem, fac eu o lista cu toti membrii si am sa v-o trimit. Cine stie in viitor, daca ne organizam bine, poate facem un site, prin intermediul caruia sa putem tine mai usor legatura. Asta insa numai cu ajutorul vostru al "oltcitistilor"
30. [22-07-2001] [11:25] [from 193.226.30.227]
Pentru toti cei care poseda oltcit-uri si tin la suspensiile lor, le pot da un sfat pe care l-am urmat si eu: dublati-va rulmentii cu ace de la bratul inferior fata (stinga si dreapta). Din fabrica masina iese cu doi rulmenti montati pe fiecare brat, iar eu am montat patru (este loc destul). Astfel se mareste numarul punctelor de sprijin al bratului pe lungimea lui de lucru. Eu am montat cite patru rulmenti pe fiecare brat, cam de doi ani si nu mai am probleme cu craparea rulmentilor.
Nu cred ca are rost atita cearta in ceea ce priveste avansul sau orice alta problema. Ar fi mai indicat ca cel care da unele sfaturi pentru imbunatatirea functionarii unor subansamble sau unele modificari aduse masinii, sa-si argumenteze spusele.
Cel ce specifica mai sus ca a scos furtunasul de la avansul vacumatic si nu se observa nimic in functionarea motorului, l-as ruga sa incerce urmatoarele variante: 1) sa desfunde cu virful unui bold orificiul din tabla (capacul) unde se afla membrana avansului vacumatic; 2) sa verifice daca nu este infundat canalul din talpa carburatorului (unde se face legatura cu tubul avansului)- se debranseaza tubul din carburatur(cu motorul pornit), se pune putina saliva pe deget dupa care se aseza saliva pe orificiul carburatorului; daca saliva este trasa in interior, rezulta ca orificiul este desfundat, daca nu, atunci trebuie inlaturata cauza obturarii lui(garnitura de sub talpa carburatorului fara orificiu sau montata invers, reziduri pe canal); 3) membrana avansului vacumatic sparta - se verifica prin tubul de legatura scotindu-se tubul din carburator. Facind vid cu gura, limba trebuie sa ramina atrasa. In acelasi fel trebuie verificat si tubul de legatura dintre carburator si avansul vacumatic sa nu fie spart sau sa traga aer fals pe la cele doua imbinari de cauciuc.
In legatura cu avansul vacumatic, joaca doua roluri: 1?2
31. [22-07-2001] [11:52] [from 193.226.30.227]
In legatura cu avansul vacumatic, joaca doua roluri: 1)mareste(la pornirea motorului) avansul la aprindere cind depresiunea in colectorul de admisie este mare(clapeta de acceleratie este inchisa - pe masura ce aceasta se deschide, depresiunea scade si avansul se micsoreaza; cind avansul vacumatic tinde spre zero, intra in functie avansul centrifugal care mareste sau micsoreaza avansul aprinderii in functie de sarcina pe care o intimpina motorul) 2) curata contactele platinate pe timpul functionarii prin frecarea lor una de alta.
Pt. cine a fost in concediu, sa-i fie de bine iar pt. cei ce vor pleca drum bun si fara pene. Ne vedem pe 30.07.2001.
"Laurentiu"



32. [29-07-2001] [09:46] [from 212.93.133.146]
Salut,
... axe cu came....pai mai gasesti din celer frantuzesti, la magazinul de la intersectia Turda, cu B-dul Ion Mihalache; ori la magazinul de langa "inter"; dar ...de unde culbutori frantuzesti???? pentru ca daca tot faci o treaba ar fi bine(...?)sa schimbi si sa pui totul cu aceiasi provenienta...asa ca nu stiu in ce masura scapi total de zgomotul amintit....mai reglam tachetii din cand in cand, mai un Slick 50 (din cel fabricat in USA si nu in UE), poate Dura Lube (desi este cam piperat ca pret, iar eu l-am probat pe motor si nu s-a resimtit nici macar ca Slick -ul 50 in utilizare, ulei bun si ...poate mai recomanda cineva si altceva!!!!!???
33. [30-07-2001] [07:27] [from 193.226.30.227]
In legatura cu filtrul decantor: i-am schimbat pozitia - l-am mutat de sub aripa stinga spate in compartimentul motor legat cu o bucatica de platbanda de surubul din partea dreapta a climatizorului (pozitia lui este mai inalta decit pozitia pompei de benzina avind ca efect si mentinerea benzinei pe conducta). In locul filtrului de hirtie, am pus un filtru decantor cu pahar de sticla iar in interiorul paharului am dublat sita originala cu o sita mai fina. Filtrul se afla inaintea pompei de benzina. In orice caz, poti monta o sumedenie de filtre dar vei solicita mult pompa de benzina. Trebuie avut in vedere curatarea rezervorului de benzina. Sub rezervor se afla un surub de golire care te va ajuta mult in curatirea rezervorului (se poate desface cu o cheie tubulara de 12 - atentie la garnitura).
Despre axele cu came: alimenteaza cu ulei corespunzator motorul( 15 W 40), regleaza culbutorii la cel mult 10000 km, asigura-te ca ai o presiune corespunzatoare a uleiului in timpul functionarii la temperaturile indicate de constructor. Eu am montate axe cu came si culbutor romanesti care functioneaza de 40000km si nu ma pling inca.

34. [01-08-2001] [14:25] [from 194.102.218.234]
Ce mai poate infunda jiglerele ? pai bucatele din filtru de aer daca e f vechi sau prost facut. Chiar shi fibre din mai noile garnituri de capac de carburator care nu mai seamana cu cele originale.
Cu filtrele (de benzina si aer) schimbate oarecum regulat shi cu spalarea periodica a carcasei filtrului de aer, eu am reusit sa pastrez un carburator timp de 10 ani, cu sigiliile de fabrica pe suruburile de reglaj. Am suflat periodic juglerele si le-am schimbat o data, dar functionarea carburatorului a fost foarte buna. Am inteles ca pe undeva prin miltari exista un stand care ar fi cat de cat competent pentru carburatoarele astea. O sa incerc sa aflu adresa si sa o pun aici. Daca o stie cineva l-ash ruga sa o posteze.
35. [01-08-2001] [14:32] [from 194.102.218.234]
Scuze pentru greshelile de "tipar de mai sus".. Furtunul trebuie trantit pana se sparge crusta de impuritatzi nu pana cand se sparge furtunul. In rest sper sa se intzeleaga cam ce am vrut sa spun.
36. [01-08-2001] [15:32] [from 213.233.70.136]
Multumesc pt sfaturi tuturor pt Liviu am obtutrat orificiul binenteles reaba cu jiglerele e adevarata am patit-o si eu oricum ieri iara s-a infundat carburatorul dar am avut noroc si dupa 2km s-a desfundat sper.Cine stie carboteste in bucuresti in afara de cele din Pantelimon Tei si Dimitrov rog sa-mi spuna si mie.alex a sa nu uit ce parere aveti de sprayul de carburator merita investitia
37. [01-08-2001] [23:05] [from 213.233.69.59]
Bah fratzilor OLTCIT-ul e cea mai beton mashina!!!Bine recunosc ca ii mai trebuie cateva imbunatatiri dar dacia e mic copil pe linga el.Vreau informatii despre Oltcit!!!!!!!!!!!!!!!!unde se mai fac shi starea respectivului loc!adica situatia financiara, proiecte, realizari curente, etc. Cine mi poate da detalii scrie-ti-mi va rog la :
Mikidutzu_2002@yahoo.com
38. [02-08-2001] [00:17] [from 217.19.11.33]
Ajutoooooor Oltcitul meu sta foarte prost in curbe ce este de facut ????
Pt 117 .... shi eu imi iubesc mashina dar.... mai lasa-ma !!!!!! Daca totush este adevarat de ce nu ne impartaseshti si noua ce modificari ai facut ??? vrei bani ??? oke, numai spune ce e de modificat si cum !!!!!

Bogdan
marina_bogdan@yahoo.com
39. [02-08-2001] [07:22] [from 193.226.30.227]
Pt Bogdan(138). Verifica: sa nu ai jocuri la bucsele bratelor superioare (rotulele), rulmentii de la bratele inferioare, amortizoarele sa fie bune, rotile echilibrate, jantele roluite si fara deformatii si mai verifica cauciucurile sa fie de aceleasi dimensiuni si sa nu aibe defecte (armatura rupta pe interiorul cauciucului - vizualizeaza cauciucul pe parte de rulare). Mai verifica pivotii, rulmentii rotilor, bieletele de directie si caseta de directie.
Multumesc pt. sfaturile legate de reglajul carburatorului. In Iasi nu gasesc un stand ca lumea de reglaj si de aceea ma chinui singur si fac testari. Oricum multumesc inca odata pt. sfaturi.
"Laurentiu"
40. [02-08-2001] [12:04] [from 194.102.255.148]
A trebuit sa astept cam mult pana sa apuc sa conduc si eu o masina si uite ca asta e pe cale sa se intample. Abia am cumparat un OLtcit Club 11R TA din 1988 cu 75.000 km la bord hingherit pana acum de o femeie care nu prea i-a pasat de masina.. Inca mai functioneaza, adica poti merge cu ea... Eu sunt incepator si in ale mecanicii (ale masinilor in general) si in ale condusului... Nu prea am nici prea multi bani de bagat in ea deocamdata... si pentru ca vreau sa-mi pastrez cat mai mult bijuteria de masinuta astept sfaturile voastre fie aici, fie la dr_hti@yahoo.com.
Ce inseamna 11R TA? De ce trebuie sa am cea mai mare grija in ceea ce priveste motorul si condusul? Ce service de diagnostic pentru Oltcit in Bucuresti imi recomandati? As vrea sa stiu daca are ceva hibe si care sunt ele si la motor, si la partea electrica si din punct de vedere al tinichigeriei... Este o masina care rezista la lipsa de manualitate a unui incepator de 35 de ani? (Simt eu ca ambreiajul si cutia de viteze vor avea cel mai mult de suferit!) Ce magazine de piese de schim imi recomandati in Bucuresti? si ar mai fi multe intrebari, dar pentru mai tarziu! Va roooooooog, indrumati-ma! (si la randu-mi va voi sprijini cu toate noutatile pe care le voi afla) MULTUMESC ANTICIPAT! - Doru
41. [02-08-2001] [13:10] [from 213.233.70.45]
TA=tipul autovehicului motorul in general e rezistent ar trebui sa bagi ulei bun in el si sa nu-l alergi prea rau adica sa nu trecide 4500-5000 ture oricum in bucuresti daca mergi mai tare sare consumul incearca sa reglezi axele cu came la 15000-20000 de km, daca poti baga numai benzina buna.Electrica:probleme o sa ai de la stopurile spate se mai oxideaza contactele si s-ar putea sa nu ai pozitie stop pe frana ... in mare probleme minore ce se rezolva usor.Tinichigeria:
vezi hayonul spate pe langa chedere si de asemene parbrizul fata acuma depinde cum a fost tinuta masina poti sa ai rugina la aripile spate si la usi jos atentie la ornamentul de plastic de pe acoperis si acolo poate aparea.Despre cutie si ambreiaj:daca ai cutie franceza adica marsarriere in dreapta sus(ca 5-a la dacie)nu cred sa ai probleme ambreiajul la mine are 110mii km si inca mai merge tipa rulmentu da asta e nu sunt fonduri.Magazine am mai zis Pantelimon Dimitrov 1Mai si 2 reprezentante stiu doar 1 adresa exacta nu o stiu sigur.Cat de curand o aflu o sa o scriu . alex
42. [02-08-2001] [14:28] [from 194.102.255.148]
Multumesc, Alex, pentru raspunsul tau prompt!
Ulei i-am pus asa cum e recomandat 15W40 marca AGIP, totusi uneori se mai aprinde becul de la bord... un mecanic m-a sfatuit sa-i schimb si filtrul de ulei si m-a indrumat spre un magazin pe la p-ta Minis...
cutia de viteze e cu marcharier-ul in dreapta jos (poate sa fie tot frantuzeasca?)... ce ma nemultumeste este schimbatorul care are un joc destul de mare in punctul mort... am inteles ca ar trebui schimbate plasticele...
ar mai fi faptul ca la pedala de ambreiaj cursa merge destul de greu si daca nu-l apas cu mult simt de raspundere pana la fund nu-mi intra in viteza intai... la instalatia electrica mi-e teama sa nu am vreun scurt pe undeva ca persoana de la care am cumparat masina mi-a spus ca i se descarca repede bateria, lucru pe care l-am observat si eu, azi am pus bateria pe redresor o voi incarca beton si ramane sa vad (bateria e frantuzeasca incapsulata)... poate voi gasi si un manual si atunci lucrurile vor deveni cu mult mai usoare... nu am pus eu mana pe mecanica de masini pana acum, dar nu ma sperii, pentru ca intotdeauna am fost atras de fizica si de tehnica...
Ce benzina imi recomanzi Alex sa pun pe oltcit?
astept orice opinie pentru ca de toate voi incerca sa tin seama, fiind la inceputul carierei mele de automobilist pe care mi-o doresc si v-o doresc si voua tuturor cat mai lunga si cu cat mai putine incidente! - Doru
43. [02-08-2001] [15:37] [from 194.102.218.234]
Pt.Mikidutzu
Jocul mare la schimbator , il mai potzi reduce daca mai strangi nitzel shuruburile de la capetele tijei care face legatura intre maneta shi cutie ( nu shtiu exact ce nume are - e o piesa de vre-o 70 cm cilindrica ( ca o tzeava)shi deformata ca sa se inscrie exact in spatiul proiectat- iar la capete are articulatziile). Unul din suruburi este undeva in spatele carterului de directzie (destul de greu de acesat ... scotzi eventual cutia de aer si mai vezi), celalat este chiar acolo la maneta si ca sa il acesezi trebuie sa scotzi ornamentul ala de plastic de la maneta. Oricum daca strangi shuruburile alea sa nu le strangi prea mult ca o sa mearga greu maneta .... shi oricum nu e bine ca levierul cutiei sa fie absolut solidar cu maneta. Lasa totushi un joc mai mic.
Cutia ta e romaneasca ... merg bine shi alea... ai grija daca ai nevoie sa te joci pe la cablul de kilometraj ca daca fortzezi pe acolo se poate sparge carterul in zona locashului aluia. Am patzit eu shi nu e bine.
Daca cutia este obosita arunca ulei, daca nu e ... nu umbla la ea ca nu ai de ce.

Ambreiajul tzine jos ... potzi avea discul mai nou sau poate fi prost reglat. Se poate regla din piulitzele de sub pedala. Ai grija insa daca umbli pe acolo ... trebuie sa lashi un joc minim la pedala ca altfel o sa stea rulmentul de presiune sub sarcina permanent shi se strica mai repede decat tzi-ai dori.

Cu instalatzia electrica ... Bateria se poate descarca prea repede shi daca e veche ... deci nu mai acumuleaza atat cat ar trebui. Ca sa vezi daca ai vre-un scurt opreshte totzi consumatorii (inclusiv radioul, led-uri sau ce mai poti avea) .. desfa minusul de la baterie shi apropie-l apoi de borba shi vezi daca face vre-un pic de scanteie ... daca face deshi nu ai consumatori, inseamna ca e o problema cu instalatzia. Ca sa potzi observa o scanteie eventual mai mica, ar fi bine sa fie nitzel mai intuneric. Nu exagera totushi... o scanteie f. f mica poate sa o faca shi dn cauza condensatorilor de prin instalatzie.

Relativ la tinichigerie.. .rugina mai apare destul de frecvent pe stalpul din fatza inspre usha ... deasupra balamalei de sus. Baga shi tu ulei in stalpi in praguri shi in ushi din cand in cand.

In rest .... mai vorbim noi...
44. [02-08-2001] [16:14] [from 193.226.30.227]
Pt Doru. Jocul liber la pedala de ambreaj trebuie sa fie de 20-25mm masurat din punctul unde pedala este in stare de repaus si pina in punctul de actionare a rulmentului de presiune. Acestui joc ii corespunde o cursa libera a cablului de 3-4,5mm in punctul de prindere a cablului cu furca, sau un joc de 1-1,5mm a pirghiei de comanda. Daca pedala functioneaza greu, atunci mai unge-l cu niste ulei de transmisie sau motor. Ungerea o faci cu o seringa de plastic descarcind-o intre mantaua cablului si cablu exact in locul unde faci si reglajul cursei libere. Cu masina pe un loc drept, cu motorul pornit si cuplat in viteza I-a, ambreerea trebuie sa se faca cam la 1/3 (dinspre podea) din intrega cursa a pedalei
Pt. prevenirea oxidarii contactelor electrice de la mufele de la triplele spate si a bornelor acumulatorului, unge-le cu vaselina pura (din farmacii) sau cu ulei de motor luat de pe joja.
Jocul mare la maneta schimbatorului, il mai poti avea si de la uzura nucii de plastic turnata pe levierul de comanda. Daca tot ajungi acolo, nu strica sa pui ceva vaselina intre cele doua bucse de plastic intre care lucreaza nuca.
"Laurentiu"
45. [02-08-2001] [18:53] [from 213.233.70.95]
Pt Doru o ce as fi vrut sa-ti spun s-a spus inainte deja asa ca doar in privinta benzinei pot sa mai zic ideal e benzina co98 dar pana acum nu prea am mai vazut oricum cu super plus nu ar trebui sa ai probleme poti sa bagi si fara plumb nu afecteaza motorul doar ca o arde mai repede ai grija de la ce benzinarii bagi evita cele mai vechi.cam atat alex a sa nu uit manual exista vezi mai sus nr 63 si 57
46. [02-08-2001] [23:15] [from 213.233.100.99]
Pentru Bogdan: Daca vrei ca masina ta sa stea in curbe, schimba amortizoarele ! O sa te coste ceva "afacerea" asta dar nu e alta solutie. Amortizor fata = 680.000 lei, amortizor spate = 720.000 lei, o sa pici pe "jos" dar e nevoie de 2.800.000 lei ! Daca gasesti mai ieftin, alea sunt preturi vechi. Iar manopera e suplimentul de contributie. Liviu.
47. [02-08-2001] [23:16] [from 213.233.100.99]
Va mai povestesc o ultima faza si nu va mai plictisesc, e pacat sa va fac "sange rau" ! Astazi pe la ora 18 eram in teste, dupa o ultima modificare la circuitul de aer. Intr-o zona cu dealuri am depasit la urcare un Cielo de Bucuresti. Panta a devenit tot mai abrupta iar eu am urcat ca o "vijelie", eram din nou in teste si verificam sa vad care e turatia maxima pana la care se accelereaza dupa ultima ajustare. Imediat ce s-a terminat dealul am dat de un semafor (intre Tg.Mures si Sighisoara sunt portiuni cu drum in lucru). Apare intr-un tarziu si Cielo. Se da jos un tip vesel si jovial si vine la masina mea: "Nu, nu, asta nu-i motor de Oltcit ! Nu-i motor de Oltcit, nu ?" "Ba da, e de Oltcit. E de Oltcit de 1300" "Hmm, am pus pariu cu colegul meu, daca va ajung sau nu !" "Imi pare rau sa va spun, dar nu aveti nici o sansa, e mai tare decat Cielo." "Dar are 5 trepte, nu ?" "Da, si motorul e modificat de mine". Idea e ca eu imi testam masina, noua modificare fiind "valabila", si n-am avut nici cea mai mica idee ca cineva s-a luat dupa mine. De cand mi-am facut masina "fortoasa" ma lupt cu masini pana la max.110 CP (chiar mai mult, depinde de greutate) si nu pot sa spun ca nu e distractiv. Liviu
48. [02-08-2001] [23:17] [from 213.233.100.99]
Si ca sa nu credeti ca sunt rau, va spun ca am de gand sa fac un site propriu in care am sa prezit pas cu pas motorul meu, "prototip nr.4", de care vreau sa ma apuc in curand si pentru care am inceput deja sa strang, si sa proiectez piese. Momentan pe masina am "prototip nr.3". O sa fac poze la toate piesele la care o sa intervin si o sa va dau toate amanuntele cum sa faceti dintr-o masina privita cu ochi rautaciosi (din ignoranta), o super masina capabila sa bata masini de pana la un miliard de lei !!!! Stiu ca nu multi dintre voi o sa-si permita sa faca chiar toate modificarile, dar o sa aveti un ghid foarte util. Eu sunt fan Oltcit inca de la aparitia lui, chiar si numarul meu de telefon e: 0xx - OLTCIT ! Putintica rabdare si totul va merge ca pe "roti" ! Liviu
49. [03-08-2001] [07:07] [from 193.226.30.227]
Pt. Liviu. Imi place optimismul tau si daca ai reusit singur sa faci cele afirmate, TOATA STIMA si JOS PALARIA. Te-as intreba, cu modificarile facute la motor, cam care sint consumurile (urban si in afara)? Modificarile aduse de tine se preteaza si la motoarele de 1100 cmc cu cutie in 4 trepte? Ai facut modificari si la cutia de viteze, suspensii, evacuare, alimentare? Astept (cu foarte mult interes) site-ul tau.
"Laurentiu"

.................................................................................


Nu vi se pare ca era un alt nivel de civilizatie si de comunicare intre membri ? Era intr-adevar destul de greoi sa urmaresti discutiile si subiectele dar se facea in liniste si fara prea mari tam-tamuri. Pe urma au urmat site-urile promise (doua pierdute si cel actual). Sa reei munca de 3 ori, sa dai zeci si sute de explicatii dupa care, la 10 ani sa vina unul si sa intrebe niste chestii generale discutate de atitea ori, nu te apuca lehamitea ? Cit de tari trebuie sa ai nervii incit sa stai sa-i mai descrii si lui pas cu pas cele rasdiscutate ? Dupa ce-l scolesti si pe ultimul, esti sigur ca nu va apare inca unul ca el ???

P.S. Mi-a facut placere sa revad discutiile de pe lista Fac. de Mecanica Timisoara care se intind pe 21 de pagini. Atit am reusit sa salvez din acea perioada. Iti faci prea multe probleme. Pentru simplul fapt ca alora din cauza carora iti faci tu problemele li se rupe in paispe de restul lumii, si orice ai face sau ai zice, pe ei nu ii intereseaza, ca doar "nu deschid topice aiurea, ci au activitate pe forum", parca asa era formularea. Noi sa fim sanatosi, ca topicul nou cu subiect ras-discutat vine imediat.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Administrative Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community