Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Schimbare parbriz

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caroserie
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Salut! Imi cer scuze daca redeschid un topic, dar vreau sa ma ajutati si sa imi spuneti cum se schimba parbrizul. Am incercat sa caut prin forum -parca stiam ce este pe aici un topic cu numele asta, dar nu il gasesc. Stiam ceva cum ca s-ar face cu o sfoara pusa pe cheder care se trage inauntrul masinii. Oricum, am facut actele pentru Oltena, am numere rosii si trebuie sa ma duc pe la Rar, dar vreau inainte sa ii schimb parbrizul.
Va multumesc Preluat din sectiunea Vopsire caroserie, pagina 2, autor valib


DEMONTARE PARBRIZ/LUNETA

1. se studiaza foarte bine parbrizul
2. in cazul in care aveti ciobituri, lovituri, crapaturi, chiar si una cat de mica, nu este recomandat sa scoateti parbrizul/luneta, doar in cel mai rau caz(cand aveti de sudat deaparat prin acele zone), pentru ca posibilitatea ca acesta sa crape mai departe, sau in cel mai rau caz sa se sparga este de 90%
3. daca nu aveti ciobituri/crapaturi... luati o surubelnita lata(nu cea mai lata, dar sa fie mai lata decat cea normala), cu varf cat mai subtire(nu o ascutiti).
4. urcati in masina, si va asezati intr'o pozitie cat mai confortabila, astfel incat sa puteti executa urmatoarele operatiuni:
- se incepe dintr'un colt(de sus)....se pune surubelnita pe marginea acelui cheder, se pune palma dedesubtul surubelnitei, si se introduce acea margine(2-3mm) in interior(adica sa nu mai fi inauntru....sa intre in acea bordura de metal)
- se executa cu cea mai mare prudenta aceasta procedura, de jur imprejurul parbrizului/lunetei, pana in partea de jos(aia de la bord, sau la luneta, partea din jos). Acea parte de jos nu se atinge cu surubelnita.
- aveti grija...sa tineti mana dedesuptul surubelnitei, pentru ca daca aluneca, riscati sa spargeti/crapati geamul(5% ca se sparge)
- uneori chederul nu va vrea sa stea in interiorul acelei borduri, puneti pe cineva sa va ajute, sa tina de acele cateva cm de cheder care au intrat, pana avansati vreo 10cm...dupa aceea sta singur
- nu va grabiti...mai luati cate o pauza
- cand ati terminat cele 2parti din lateral, si partea dinspre plafon, va dati jos din masina, mai chemati pe cineva, apucati parbrizul/luneta de margini(poate ca va trebui sa trageti finut de el...pana sa puteti apuca cu mana. nu va temeti...nu se sparge, dar fiti finutzi)
- in timp ce ridicati incet parbrizul spre verticala, trageti de el finutz in sus, astfel incat sa iasa si partea de jos(cea de care nu v-ati atins)
- ridicati parbrizul...si puneti-l intr'un loc unde sa nu se atinga nimeni de el:)

Ati scos primul parbriz /luneta )) puteti sa beti o bere;)
Aceeasi tactica se aplica si la geamurile laterale.

REMONTARE PARBRIZ/LUNETA

1. curatati bine geamul de mizerie, inclusiv chederul, sa nu fie mizerie in cheder(daca exista, poate se sparge la remontare)
2. aveti nevoie de o franghie(e buna si aia de ex...cu care se leaga sacii, aia de culoare alba, din nylon, sau orice franghie care nu se rupe usor, si nu este prea groasa. pentru cei care pescuiesc...exista in trusa de pescuit ceva franghie albastra(frate'meu din aia are)....care are un cerc la un capat, si la celalalt capat un ac din ala mare....pe asta mi se pare ca se infig pestii:))) ). Franghia sa fie mai lunga cu aproape 1m...decat diametrul parbrizului.
3. franghia se introduce in acel canal al parbrizului/lunetei, de obicei se incepe din partea de jos, din mijloc, si se merge roata, si cand se ajunge iar jos, in mijloc, se trece putin peste celalalt capat, doar atat cat sa stea franghia acolo la locul ei
4. se ia putin ulei, si o pensula.
5. cu pesula, se unge foarte bine acea parte a chederului, care va fi interiorul habitaclului
6. se pune parbrizul in locul lui, aveti grija ca cele 2 capete ale franghiei ramase in afara, sa fie in interiorul masinii.
7. se cheama 2 oameni, care au rabdare, si care asculta ce ziceti
8. se fixeaza pozitia parbrizului/lunetei din exterior, cam cum ar trebui sa fie, se are in vedere pozitia acelor 2 canale pentru apa, si pozitia stergatorului
9. intri in masina, si studiezi pozitia chederului. Pui mana pe chederul din dreapta...si cealalta mana pe chederul din stanga, verifici sa aibe aceeasi distanta de cheder in interior, te uiti sa fie cam jumatate din cheder in interior, si verifici ca parbrizul/luneta sa fie pozitionat drept.
10. cei 2din afara..trebuie sa apese pe parbriz/luneta, astfel incat acesta sa nu se miste din pozitia in care l-ati fixat. Aveti in vedere sa le spuneti sa loveasca/bruscheze parbrizul/luneta.
11. se incepe sa tragi de sfoara, incet, de un capat, si se studiaza daca chederul intra la locul lui, sau nu. Nu va impacientati daca in unele locuri nu intra la loc.
12. pe la jumatatea distantei, aprox...o sa vedeti ca incepe sa vina sfoara,si nu sa intre chederul la loc. Atunci, luati capatul sforii de de care ati tras pana acum, o legati de ceva(frana de mana, volan, orice...numa` sa fie imobilizata). Acum apucati capatul franghiei mai mici, si incepeti sa trageti de ea, incet, astfel incat chederul sa intre la locul lui.
13. In ultimele 20cm...o sa inceapa sa intre foarte greu la loc. Nu va enervati, e ceva normal. Infasurati franghia pe o surubelnita, ceva mare, de care sa puteti trage. Trageti in continuare de franghie, pana cand intra tot chederul la loc, si iese franghia din acel canal. Aveti grija sa nu va loviti in momentul in care se elibereaza franghia din cheder(uneori trebuie sa tragi cu toata puterea).
Pana aici...cei doi tipi din afara...tin presat geamul, nu il lasa sa se miste.
14. Aproape de fiecare data, for exista portiuni in care chederul nu e la locul lui, a ramas pe dinafara. Se ia o surubelnita lata, si se indoaie astfel incat sa formeze un carlig(puteti folosi o surubelnita mai veche).
15. Acea surubelnita se introduce sub cheder, si se scoate afara portiunea de cheder ramasa inauntru.(se incepe putin mai in lateral, din locul in care chederul e la locul lui). Spuneti unuia dintre cei care va ajuta...sa apese pe acea portiune unde chederul trebuie sa intre la loc. NU loviti chederul/geamul.
16. Dupa ce ati verificat ca chederul a intrat la loc in totalitate, iesiti afara, privizi pozitia parbrizului. In majoritatea cazurilor, acesta se mai poate misca foarte putin...in cazul in care nu e la locul potrivit(nu va asteptati sa se miste mai mult de juma` de cm). Daca nu e la pozitia dorita, se incearca impingerea lui spre locul dorit(de obicei e prea jos, prea aproape de stergator)
17. Daca ati constatat ca e la pozitia dorita, se apasa usor cu podul palmei, pe latimea chederului, de jur imprejur, de 2-3ori. Veti simti cum parbrizul/luneta intra la locul ei.
18. Se sterge parbrizul/luneta de ulei, se pun sculele la locul lor, si va spalati pe maini.

Cam asta ar fi faza cu parbrizul/luneta/geamul lateral ai mai uitat inca o bere-doua la final ai reusit sa il schimbi....sau l-ai facut praf? Valib iti multumesc pentru super-raspunsul tau dar inca nu am apucat sa il aplic din cauza ploilor. Sambata am stat mai mult prin masina si am apucat sa ii montez casetofonul, sa ii mai bibilesc diferite chestii... Am facut programare pentru vinerea asta( pe 30) sa fac identificarea la RAR, si sambata sper sa ma ajute un prieten sa schimbam parbrizul. Promit sa va tin la curent.
valib a scris:ai reusit sa il schimbi....sau l-ai facut praf?


Daca l-ai făcut praf află ca unul nou poți găsii de la 1.100.000 lei iar unul vechi de la 400.000 lei. bre....nu cobi:)
daca respecta ce am scris eu...nu are cum sa il sparga Buna...
Se merita sa schimbi un parbriz daca este doar zgariat uniform pe toata suprafata de la curatat gheata sau ceva asemanator (banuiesc). Ziua e ok dar noaptea cand iti bat farurile celorlalti nu mai vezi nimic in fata.
Un prieten imi spune ca e doar un moft. Voi ce spuneti?

Thx. Dacă nu vrei să-l schimbi, poți să-l polishezi. La diverse service auto (unde repară parbrize) îți pot umple zgârieturile - nu știu însă cum arată în transparență un astfel de tratament, nu l-am folosit, dar dacă umplu spărturi, trebuie să umple și zgârieturi. Și cum un tratament de parbrize sparte e cam 25% din valoarea parbrizului nou, s-ar putea să te scoți foarte elegant.

La vreo 20 lei am văzut în magazinul de CDuri ceva soluție de scos zgârieturi - era bună și pt CDuri, de aia era acolo, dar și pt sticlă - iarăși nu știu cum arată în transparență, având în vedere că sunt bune pt CD/DVD, ar trebui să funcționeze. Una calda si una rece.
Aia calda.
Valib, am schimbat parbrizul singur, si NU l-am spart. Ai avut drepatate, daca lucrezi incet si cu grija, iese treaba buna. Noroc ca m-am apucat sambata de el, ca duminica nu aveam nici o sansa, cu atata ploaie. Vorbisem cu un prieten sa ma ajute, dar omul jucase FIFA 2006 toata noaptea si era cheaun de somn. Asa ca m-am apucat singur si in vreo ora si ceva am rezolvat treaba, plus ca nu am mai dat nici o bere
Aia rece.
Vineri m-am dus sa fac omologarea, unde am avut o surpriza minunata: fostul proprietar facuse ITP-ul pe naspa, folia de secretizare nu avea holograma, asa ca nenea ingineru` mi-a anulat talonul pana sa apuc sa sar eu cu banul. Mi-a scris pe un certificat sau asa ceva constatator ca trebuie sa revin cu ITP valabil, parbriz schimbat(ala vechi care era fisurat---dar l-am rezolvat) si a mai mazgalit el ala ceva ca sa umblu la aripa spate unde am niste rugina. Normal ca i-am injurat tot neamul fostului proprietar de la maimuta incoace, dar asta este...Pana vineri trebuie sa rezolv cumva treaba, ca mi-am facut iar programare la RAR, si mai imi expira si numerele. O sa incerc sa merg cu un prieten astazi la un service poate -poate fac ITP-ul
Inca o data multumesc si multa bafta! Buna!
Ma bucur ca ai reusit sa schimbi parbrizul.
Dar...te rog frumos sa nu mai faci asa ceva singur!Adica 100%ai nevoie de 2persoane ca sa apese pe parbriz(se poate si cu 1pers, dar creste riscul de a introduce gresit parbrizul).
nu e bine sa faci singur, pot interveni o gramada de probleme. Am si eu o intrebare: ca sa schimbi parbrizul trebuie demontat bordul superior sau se poate si fara al demonta? Nu se desface si bordul sau nimic alt ceva...
Dupa ce ai scos parbrizul, curata bine zona pe care vine chederul si inainte sa il remontezi, pune vaselina pe locul in care va veni chederul...
Bafta! Valică... eu l-am scos și pus singur ! la fel si eu... Eu nu stiu ce sa fac... am 2 ciupituri mici de la pietre pe el, nu sunt mari doar ciupituri. Faza e ca ghederul meu s-a cam despartit in partea unde era lipit. Mi frica sa il dau jos pt acele 2 ciupituri micute si pt una de jos, unde s-a despartit l-am piscat pe margine putin cu surubelnita cand curatam sa pun silicon. De schimbat l-as schimba pt ca in fiecare an trebuie sa resiliconez acel loc din cauza a constantei micsorari a ghederului sau cum vreti sa ii spuneti. te sfatuiesc sa iti cauti un alt parbriz cu tot cu cheder,asta ca sa preintampini eventuala spargere a parbrizului cand il scoti,si desigur sa scapi de beleaua chederului (daca ai noroc gasesti dintr-o bucata ) mare atentie daca veti cumtara chedere noi
posibil diferente
vali-tgm a scris:Eu nu stiu ce sa fac... am 2 ciupituri mici de la pietre pe el, nu sunt mari doar ciupituri. Faza e ca ghederul meu s-a cam despartit in partea unde era lipit. Mi frica sa il dau jos pt acele 2 ciupituri micute si pt una de jos, unde s-a despartit l-am piscat pe margine putin cu surubelnita cand curatam sa pun silicon. De schimbat l-as schimba pt ca in fiecare an trebuie sa resiliconez acel loc din cauza a constantei micsorari a ghederului sau cum vreti sa ii spuneti.


la mine ciupiturile micutze sau facut 3 linii mari si lungi pe tot parbrizul...de la gropi,de la treceri peste linii de tramvai..de la romania noastra... v-as recomanda sa ve uitati ce fel de parbrize aveti: securit sau duplex. multa vreme am avut securit si am mers mereu cu un pastarnac dupa mine . Nu cred ca s-a facut alt parbriz inafare de duplex la oltcit. Eu pe RM securit am avut... va zic eu ca l-am vazut facut mazare. Lasat masina in garaj coborat dupa 1 h si aveam parbrizul spart. Acuma am duplex. au fost o serie in perioada cind era vorba de epoca de aur...economie la greu,banu sa iasa Eu m-am grabit sa-l schimb si-am fost la un service Gimarom din Bucuresti. Mi-au schimbat parbrizul in 10 minute . A costat 50lei fara factura.
Acum e complet alta viata, vad perfect in soare puternic din fata si la fel noaptea.
In total parbrizul m-a costat 200 lei -> 150lei geamul + 50lei montajul , si consider ca merita fiecare leut , pt ca se schimba complet cum vezi din masina. Pe cel vechi aveam 2 seturi de dare mari de la stergator + 3 ciupituri mici ( dar care n-au fugit ), si-o gramada de zgarieturi de la praf.
Recomand si altora cu parbriz " ciufulit" sa-l schimbe pt ca merita diferenta. De exemplu azi dimineata aveam un praf pe el de ziceai c-am parcat in cariera de piatra nu pe bulevard , dar pt ca geamul e lacrima , nu l-am curatat , se vede suficient de bine prin el si asa (cam ca ala vechi sters ) si-l spal cu furtunul la job . Salut. De unde ai cumparat parbriz nou? Salut ,

Parbrizul l-am cumparat de la magazinul reprezentanta din Bucuresti de pe strada Breaza ( Laboratorului....) , a costat 150lei si-a venit de la Craiova cam in 2 saptamani.
Culmea mistoului este ca atunci cand m-am dus la Gimarom sa-mi pun parbrizul , aia erau consternati ca am acceasi marca de parbriz ca a lor si ma intrebau cum am adus-o din Ungaria ? Eu le-am zic c-a venit de la Craiova , restul.... nu-i treaba mea. Mi-au aratat un parbriz nou in magazie fix ca al meu si la aceeasi bani - >150lei , si mi-au spus ca sunt aduse din Ungaria doar de firma lor...
Daca stiam ca au parbriz de Oltcit ma duceam de la inceput la ei si gata totul in 15 minute: cumparat si montat ! Poti sa imi spui si mie cat a costat montajul parbrizului? a spus mai sus,50 de lei Ok, multumesc, sunt eu orb Chederul l-ai refolosit sau ai gasit unul nou?
Unde gasesc si eu un cheder de parbriz dintr-o bucata???? Ieri am cautat cheder pe la reprezentanta si nu se mai gaseste. Probabil o sa il folosesc pe al meu...e dintr-o bucata si arata cat de cat ok. Bun, da eu unde gasesc un cheder de parbriz, dintr-o bucata?
7thRaven a scris:Bun, da eu unde gasesc un cheder de parbriz, dintr-o bucata?
Te duci frumocs la un centru de montat parbrize cu chederul taiat dupa ce cureti bine-bine taietura si locul de sub ea de pe rama si pui o bucatica de scoci acolo si rogi pe cineva sa-ti dea sau sa-ti umple gaurla cu ... cheder la tub, ca altfel nu stiu cum sa-i zic. Este un fel de silicon, mai mult cauciuc decit silicon, cu care se lipesc parbrizele fara cheder de rama metalica. Netezesti si tu acolo frumos si gata, ai cheder dintr-o singura bucata. Cu putin noroc, la scoaterea urmatoare nu o sa se mai dezlipeasca taietura si multumita scociului lipit anterior o sa iasa si de pe rama... Parbriz nou pe stoc la GIMAROM 125 lei

Montaj 40 lei.

Sambata ma duc sa imi cumpar
NeaGeorgel a scris:Parbriz nou pe stoc la GIMAROM 125 lei
Ala l-am comandat eu si nu m-am mai dus s-l iau ca am gasit mai aproape
NeaGeorgel a scris:Parbriz nou pe stoc la GIMAROM 125 lei

Montaj 40 lei.

Sambata ma duc sa imi cumpar

Vezi sa nu fie securit, au patit-o niste dacioti... Uita-te pe margine, sa fie Duplex. E Unguresc, scrie mai sus si scorpion.... am schimbat luneta ,dar chederul vechi are partea de jos o bocata de cauciuc lata care vine peste placa de la portbagaj si asta ce l-am maontat nu are si mi-a ramas un luft destul de mare intre haion si placa ,acuma intrebare : sunt mai multe tipuri de placa pentru portbagaj sau mai trebuie sa fie o piesa care sa acopere acea gaura . sunt mai multe modele de cheder,de fapt doar 2...unu care are limba aia de cauciuc,si altele care n-au
am eu un cheder de luneta,care paremise ca are chestia aia si la cele fara limba aia trebuie sa se vada in portbagaj? dap prelungesti placa cu o bucata de mocheta sau cauciuc si ai rezolvat neajunsul. da deja e comfectionat mai trebuie montata , peste o ora se va materializa .
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caroserie Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community