Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Cu ce putem lipi geamul de far?

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caroserie
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Va rog frumos sa-mi impartasiti din experienta voastra in legatura cu lipirea geamului de far de corpul din plastic al acestuia.Am facut operatiunea cand eram mai tanar cu prenadez (scuze daca n-am scris corect!) si am constatat ca dupa un timp luciul farului a disparut.Sigur fenomenul e cauzat de acest produs de lipire,caci am mai vazut si la un vecin aceeasi chestie:maroniu de prenadez pe marginea farului si sufletu' oglinda!Am prin casa "poxipol-10 min",atat transparent(cutie maro) cat si obisnuit(cutie albastra).Astea contin rasina epoxi si amina tertiara.Oare acesti compusi ataca si ei luciul farului?Mai am "picatura".Asta are cianoacrilat.Ati folosit careva asa ceva? Uzina le lipea cu un fel de pasta alba care insa ceda in timp.Stiti cumva ce era aia si unde se gaseste? incearca cu silicon pentru etanseara geamurilor , obiectelor sanitare ... alb sau gri. ale mele am sezatia ca sunt lipite de peste 10 ani de taica-meu cu oja de unghii a maica-mii . still lucioase & stuff. Eu am lipit cu silicon sanitar alb si are deja doi ani .
neco a scris:...cand eram mai tanar cu prenadez (scuze daca n-am scris corect!) si am constatat ca dupa un timp luciul farului a disparut.
Diluantul din componenta prenadezului, ataca oglinda de pe plastic.

Siliconul e o solutie ideala pt lipire si etanshare. eu am folosit si folosesc Silicon Universal Transparent, 1litru parca 78.000lei
Probleme n-am avut.

P.s: pui silicon, si se iese in exterior se sterge cu o carpa(pui mai mult spre marginea dinspre exterior, pentru ca siliconul sa nu iti intre in far), dupa care intorci farul cu sticla in jos, si pui o caramida peste far. Lasi asa 24ore, dupa care montezi farul la loc. Io am lipit geamul de la far de corpul de plastic al farului cu silicon universal negru. Se vede foarte frumos contrastul dintre siliconul negru si farul transparent. Salut!
SILICON!Nimic altceva!Soluția pentru redarea luciului oglinzii de la far încă n-am găsit.Caut în continuare.Dacă aveți voi soluții,aștept cu nerăbdare!
AnetlO a scris:Salut!
SILICON!Nimic altceva!Soluția pentru redarea luciului oglinzii de la far încă n-am găsit.Caut în continuare.Dacă aveți voi soluții,aștept cu nerăbdare!


ale mele aveau oglinda dusa rau de tot .. am intrebat in stg in dr si nimeni nimic.Am gasit intr-o zi in magazin un spray care cica dupa vopsire obtii efectul nichelului , am luat un spray din ala am dat pe un far ce il aveam putin spart si oglinda dusa cumplet sa vad ce iese si spre uimirea mea a iesit binisor nu iese perfect ca si nichelul dar iese ... si am facut si farurile de pe masina si merg perfect sigur nu au randament ca si alea noi dar macar vad ceva pe drum eu zic ca merita incerca mie mi-a placut.Uite si o monstra cum am facut semnalizarea a unu din ele asta e singura poza.

inainte:

dupa:
Silicon sanitar fara discutie. Eu am folosit Bison de fiecare data. Fara probleme. Pentru lipirea sticlei de far vă recomand să apelați la un atelier de monaj parbrize (gimarom). Ptr repararea oglinzii de far vă recomand banda scoci metalică/oglindă.Eu am reusit să-mi procur una de la un slovac.Despre rezultate să vorbească Stefan și Gabi gig. ...in curind si Geo (deathman) Farul meu (spart) are o garnitură de gumă care era lipită pe sticlă un pic mai tare decăt pe plasticul farului (am scos cioburile cu mâna, cele care ajungeau pe mergine pe garnitura de gumă, n-au picat nici unul).

Garnitura asta ați păstrat-o când ați lipit sticla? garnitura de cauciuc ? eu nu am avut asa ceva , cred ca e vechea solutie cu care a fost lipit geamul din fabrica .... tocmai mi-am lipit farurile...si m-am gandit sa scriu aici cum :
demontare cu grija de pe masina
desfacut geam de lupa
curatat solutia veche( e tot un fel de silicon ca la mine era intr-un loc inca moale si lipicios)
spalat bine geamul cu apa si cu perie de plastic
dupa uscare respalat cu solutie pentru gemuri de casa
lupele erau bune in afara de zona imbinarii...spalate cu grija cu periutza de dinti fara a scapa apa pe "oglinda"
lasate la uscat cca 30 min (pauza de masa )
apoi cu silicon universal bison pus cordon pe canalul lupei sa iasa afara de margini cam 3-4 mm
pus geamul
presat bine pe loc
pus caramida peste si lasat cam 6 ore(in soare)(intre timp am retusat siliconul iesit pe langa geam cu o carpa)
a iesit un pic de silicon si in interior...dar abia se observa si ma face sa fiu sigur ca a ajuns unde trebuie
montat faruri pe masina,reglat la perete

prima reactie a unui cunoscut "Ti-ai luat faruri
?"
daca are cineva o reteta mai buna...e rugat sa o posteze
bafta la lipit
iulicuta2000 a scris:....apoi cu silicon universal bison pus cordon pe canalul lupei sa iasa afara de margini cam 3-4 mm
pus geamul
presat bine pe loc
pus caramida peste si lasat cam 6 ore(in soare)


nu trebuie pus sa se usuce la soare, caci se usuca prea repede(eu am patit ca nu a vrut sa se mai usuce, sau ca mi s-a zbarcit tot, si s-a uscat fara sa prinda suprafetele).
il pui in garaj....sau pe masa undeva....doar sa fie ferit de razele directe ale soarelui
si trebuie lasat mai mult...eu de obicei las 24ore
dupa 6ore...e semi-uscat....si poate poate iese de la loc. Dupa 6ore poti misca sticla, o poti repozitiona, si poate la o gropa sau un hop mai mare se va disloca.

in rest metoda e optima
iulicuta2000 a scris:...reglat la perete...



Cum faci asta? Explica-mi si mie te rog frumos. a vrut sa zica...ca a reglat farurile....pozitionand masina la cativa metri de perete, si a reglat conform metodelor 'home made' (parca era descris pe forum pe undeva aceasta metoda).

Dar...
din moment ce nu s-a umblat la reglajul farurilor (la acele suruburi de reglaje), nu e necesara o noua reglare a farurilor in legatura cu reglajul farurilor...am umblat la reglajele originale din doua motive :
-sa ung suruburile alea pentru reglaj cat mai usor
-sa refac reglajul din interiorul masinii al farurilor
reglajul l-am facut in doua etape:
->faza intai
am pus farurile la acelasi nivel(ochiometric) sa arate simetric
->faza a doua..
pe mine ma ajuta faptul ca stau la curte(am in afara de poarta principala una in curte care da in spate;aceasta din urma are un ornament orizontal cam la 40-50 cm fata de ciment ;eh...acolo a reglat tata multe faruri)
...pur si simplu...cu masina la o distanta de cca 6 m...in faza scurta o sa vedeti o dunga orizontala pronuntata de lumina,eh acea dunga nu trebuie sa depaseasca partea de sus a oranamentului ,iar la faza lunga e numa bine
dar...ca sa fie bun reglajul recomand acoperirea cu un carton a farului din stanga pentru ca cel din dreapta sa bata in dreapta masinii(e important).Dupa ce se regleaza , se procedeaza la fel si cu cel din stanga acoperindu-l pe cel din dreapta
reglajul l-am facut singur...fara sa ma uit prin canta( nu stiu de ce nu m-am uitat ca doar am cartea...poate ca acoolo sunt prea multe date exacte care de la o vreme ma exaspereaza...)oricum...a mers si tata cu masina si chiar era multumit de reglaj(si crede-ti-ma ca tata e greu de multumit la capitolu "lucru facut bine")

poti face asta oriunde gasesti un perete ce cca 1m si sa fie locul drept...auzisem ca un reglaj bun ar fi ca pe perete sa trasezi o linie orizontala la 30 cm de sol...iar masina sa fie la 10 m reglajul se face ca mai sus...nu e greu (zic eu )daca mai sunt nelamuriri...sunt aici...sper ca am fost pe intelesu tuturor(nu le am prea bine cu literatura)
spor la reglaje Thanks, man.
valib a scris:...din moment ce nu s-a umblat la reglajul farurilor (la acele suruburi de reglaje), nu e necesara o noua reglare a farurilor
Vali, e cam obligatorie verificarea si reglarea farurior, ori de cite ori se demonteaza suportul lor de pe masina (traversa cu sisitemul de prindere a capotei). cand ai un far cu sticla sparta...demontezi si suportul metalic de pe masina?eu nu cred, caci e munca degeaba
acel suport se demonteaza doar cand scoti motorul, sau cand bagi masina la vopsit.
eu ma refeream la simplul fapt de a schimba sticla unui far.
Scoti farul, schimbi sticla, si reglaj nu mai trebuie sa faci (nu ai umblat la suport) pai eu am spus motivul pentru care am umblat la suruburile de reglaj(le-am uns)...dar in mod normal doar pentru lipirea geamurilor nu se umbla la suruburi;se scot cele doua sigurante de inox iar a treia , (cea ca o sarma) se impinge cu o surubelnita ceva mai lunga,Mai greu e la remontat sigurantele... siguranta de jos(cea ca o sarma, care de fapt e otel) in forma de inel, se impinge la loc inainte de a pune farul la loc. Celelalte 2 sigurante, in forma de U(cele de inox, sau tabla), se monteaza dupa ce farul a fost pus la loc. Pentru siguranta in forma de U de sus, se poate folosi un cleste curbat, cu care se prinde capatul sigurantei si se impinge la locul ei.
Farul...se impinge spre interior...pana face un POC(atunci siguranta de jos, cea in forma de inel a trecut peste capatul surubului de reglaj), dupa care se impinge la loc pana cand capul suruburilor de reglaj(celelalte 2buc) trece de locasul sigurantelor respective.

In unele cazuri...extreme...se poate monta si siguranta in forma de U de jos, si se impinge farul la loc cu forta.
Recomand putina rabdare, caci siguranta de jos in forma de U e mai greu de montat. da o tripla cum se lipeste ? adica care e sistemul de prindere ce trebuie sa o schimb....
IS_01_CPF a scris:da o tripla cum se lipeste ?
La ce anume te referi ? La prinderea "sticlei" pe suport sau la prinderea triplei pe caroserie ? A "sticlei" pe suport
IS_01_CPF a scris:A "sticlei" pe suport
Cu Superglue sau poxipol. Cu superglue nu sunt de acord...caci se usuca si creapa....iar tripla se va desprinde. (ba mai cred ca si decoloreaza plasticul ala)
in curand o sa schimb si eu cele 2"sticle" de la tripla...sa vedem ce solutie aplic.
dupa ce dau jos una din "sticle"...o sa o lipesc inapoi cu silicon(experimentez) sa vad cum tine...daca tine. (din pacate nu cunosc sistemul de prindere a sticlei pe suportul triplei, nu stiu daca exista o șină ca si la far) Cu silicon transparent, sanitar, tine foarte bine. Eu am experimentat cu Accelerator prin toamna pe sticlele de la farurile mele (am scos triunghiurile portocalii) si nu am probleme deloc. Trebuie umblat cu grija la desfacutul geamului de far, ca e casant. mersi.. sper sa ma descurc ....dar nu inteleg care e chestia cu cauciucul ala dimprejurul` triplei ca un fel de contur trebuie sa il tai sa il prind la loc ? SALUT

Eu am scos sticla de la faruri cu ajutorul unui spaclu cam de 5. Era inainte lipit tot cu silicon. E ceva de munca si mare atentie sa nu fortezi sticla.
Am spalat oglinda cu jet de apa si detergent de vase ( PUR ).
Nu incerca sa vopsesti oglinda cu acele spray-uri la care se tot face reclama. Sunt o mare vrajeala. In cazul in care partea din fata a oglinzii ceea care este in prelungirea conului de reflexie este distrusa sau are pete mari poti sa o vopsesti ca nu are o prea mare importanta ( vezi foto de la intalnirea din bucuresti B25XOR )
Siliconul folosit de mine este - Den Braven Silicone 1001-U transparent.

Spor la treaba si mare atentie fara sa fortezi... Mi-am invins cu greu retinerea de a scrie,determinata de rusinea ca nu stiu ce e aceea o "tripla"!Va rog sa ma luminati!
Referitor la lipitul geamului de far:Am facut rost de solutie pentru lipit parbrize.Eu zic ca asta e cea mai buna.A folosit careva?Aveti obiectii?
neco a scris:Mi-am invins cu greu retinerea de a scrie,determinata de rusinea ca nu stiu ce e aceea o "tripla"!
Tripla este lampa spate cu becurile pt: pozitie, frina, semnalizare, mers inapoi. Saru' mana!Da' de ce denumirea asta-"tripla"? Pentru ca initial la Dacii avea doar 3 functii.Anume:stop-frina+pozitie,semnalizare si una reflectorizant.De aici denumirea de tripla.
IS_01_CPF a scris:mersi.. sper sa ma descurc ....dar nu inteleg care e chestia cu cauciucul ala dimprejurul` triplei ca un fel de contur trebuie sa il tai sa il prind la loc ?

Cauciucul ala trebuie sa fie solutia cu care s-a lipit anterior tripla, probabil tot vreun silicon. Aia trebuie s-o cureti bine. SALUTARE

NECO eu nu mai inteleg...parca tu vorbeai de faruri intradevar si acolo este o garnitura tip oala in spatele farului care protejeaza impotriva mizeriei ...este bine sa pui sau sa fie ok acea garnitura iar ea are pe margineintr-un anumit loc o anumita forma mai alungita...asta treb sa fie in jos la montare pt a putea sa se scurga eventuala apa sau mizerie acumulata.

In legatura cu asa zisele triple...adica stopurile din spate corpul cel negru ...cu compartimentele pt semalizare etc...are si el o garnitura de etansare zic eu ...iar aceasta este introdusa intr-un mic cant de aprox 0,5 cm latime si adancine in corpul cel negru...

In legatura cu cablajul pt becuri daca observi contactele sunt facute pintr-o mufa iar catre becuri sunt preluate de anumite lamele prinse cu nituri ...
este bine ca sa faci punti lipite cu cositor peste acele nituri ca sa nu ai probleme cu eventuale contacte oxidate...si ar mai fi o solutie ca acel cablaj sa fie lacuit pt a reduce eventualele oxidari nedorite.

In cazul in care nu ai inteles poti sa ma apelezi si pe messenger...

Numai bine... stati asa:

faruri: la unele modele(cred ca franta) exista o garnitura de cauciuc subtire, la altele(cred ca romanesti) acea garnitura nu exista.

stopuri(triple): exista o garnitura de cauciuc pentru o mai buna izolare fata de mediule extern(sa nu iti intre apa in stopuri).

acuma...daca exista garnitura, eu zic ca e bine sa fie curatita si montata la loc, daca nu exista, se aplica silicon mai cu 'spor', adica intr-un strat mai gros. In afara de faptul ca poate iti intra apa in faruri/stopuri nu exista alt pericol.
Daca stiu eu bine...exista cate un canal de evacuare a apei din faruri/stopuri, undeva in mijlocul partii de jos. da picatura ce are ? super glue ... o sa ii pun un strat de silicon peste finut ... sper sa tina ... a tinut azi ( da tripla e vb ) CEl mai bine se lipeste cu silicon alb sau transparent.Modelele mai noi de faruri au niste cleme suplimentare care fixeaza mai bine sticla farului.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caroserie Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community