Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Cat rezista ambreieaju???

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Transmisie, Suspensie, Directie, Sistemul de franare
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Salutare!

Am o curiozitate, dati-va cu parerea....

Primul disc de ambreiaj a cedat cand masina avea 1 ani si aproape 4.000 (patru mii) de kilometrii... Mai era si incarcata cu balegar pe atunci, noroc ca a cedat cand era masina in curte .

Al doilea inca mai mere.. da sunt curios cat .
Adica sambata a fost eveniment mare pt mine.. AM BAGAT PT PRIMA DATA MASINA IN CURTEA CEA NOUA!!! Adica am deschis larg portile, si cu masina incarcata cu molozul de la bloc- ca am dat faianta jos d epe peretii din baie - am dat cu spatele, am trecut santul (nu am inca podet peste sant) - apoi am chinuit serios masina sa urc peste bordura de la poarta (cam 20 -25 de cm!!!).. Mirosea a ambreiaj ars si iesea fum de sub capota, am crezut ca ia foc . Ma gandesc ca de la caldura aia s-a decalit placa... deci, cam cat credeti ca va mai tine? Ce va ceda- Placa sau discu??

Desigur, intrebari tampite ... da hai sa vedem care ghiceste raspunsul... Pai rezista pana crapa... Eu iti zic altceva. Cand nu o sa mai pornesti.. sigur a crapat. Eu as paria pe placa. Sa imi zici daca am castigat sau am pierdut. Momentan am alta problema, mama ei! Cand area ea chef intra in viteza a V-a, cand am io chef, n-are ea!!! Imi vine cate-odata sa ii dau foc! [quote="Gabii"]
Am o curiozitate, dati-va cu parerea....
Ce va ceda- Placa sau discu??
quote]

Discul cedeaza 90% din cazuri. In primul rand din considerente practice. Trebuie sa existe in orice ansamblu de mecanisme o piesa sau un element care sa cedeze in cazul unei suprasolicitari. Prin constructie discul de ambreiaj are toate elementele pentru a deveni pionul de sacrificiu.
De la simptomul expus la "faza" cu intratul in curte, cu mult fum si senzatie de flacari pe sub capota ai fortat ambreiajul. Efect: ferrodo-ul de pe disc, prin frecare, se arde si devine casant. Dupa ceva timp se vor desprinde bucati din ferrodo se vor rupe niturile cu care acesta este fixat de disc, vei sesiza trepidatii mai ales atunci cand debreiezi, urmand ca in ultima faza, ambreiajul sa devina total ineficient (asta in cazul fericit in care nu incep sa se imprastie bucati din disc si sa sparga eventual carcasa ambreiajului.)
Ai spus sa ne dam cu parerea ceea ce am si facut. Daca gresesc sa nu ma judecati prea aspru. Da-pai dupa cati nervi imi face cred ca placa si discul o sa reziste mai mult.. mult mai mult decat restul masinii..

Acum odata cu venirea frigului au aparut alte probleme:
A doua siguranta se topeste de fiecare data cand folosesc aeroterma concomitent cu stergatoarele.. nu se arde ca e groasa, da se topeste ebonita aia lunguiata pe care e lita aia.
Buuun, asta nu e tot.
Aeroterma nu are decat o singura pozitie, adica ori pe 2 ori pe zero.
Asta nu e tot. Sufla aerul peste tot, numai pe parbriz NU . Nu stiu ce au gandit aia cand au proiectat dacie..
Apoi, in mers intra aer RECE la picioarele pasagerei / padon, la picioarele nevestii si io imi iau scatoalce dupa ceafa ca nu am rezolvat problema frigului in masina . Am incercat cu spuma poliuretanica, am bagat sub bord unde avea gauri... in afara de faptu ca s-a exandat si a iesit rin grila aia de sub parbriz din interior - m-am chinuit 2 ore sa dau spuma jos de pe degete, ca deh, io n-am stiut ca e asa de lipicioasa.. Am consuma tun tub de spray de desfundat carburatoare ca sa dau jos spuma dupa degete... in unele locuri s-a dus spuma impreuna cu pielea.. fuck! Buuun, credeti ca am scapat de problema? Gresit, acum baga aer rece pe langa tulumba ventilatorului . Acolo cred ca o sa pun o placa de rigips sau de poliester expandat (ca tot mi-a ramas dupa zugraveala din apartment) - da tot nu sunt sigur ca rezolv problema.
Alta problema: de la tratametul cu spuma puliu-retanica mi-a iesit expandatu prin grila aia si nu mai pot misca de chestia aia ce redirectioneaza aerul cu ajutorul lamelei... inspre parbriz-inspre pasager. S-a intepenit in spuma. Solutia o stiu, ca doar am citit pe tub (foarte inflamabil ) - cred ca daca ma joc cu o bricheta mai solida pe acolo reusesc sa o extermin...
Buuun, alta problema: la pasageru din dreapta: zici ca parca ar sti a dreacu masina ca imi place sa pescuiesc.. si de fiecare data cand ploua pot creste pesti la picioarele pasagerei. Am tot bservat io chestia asta, asa ca intr-o zi m-am enervat si i-am batut un cui... au curs mai bine de 5 litri de apa!!! ziceai ca se pi..e masina, asa curgea... In fine, acum nu mai e balta, e doar umed.. TOT timpul cand ploua e umed acolo. Nici nu imi dau seama pe unde intra apa- asta e cel mai naspa..
OK, hai sa zicem: intra apa, troncane, zdrangane, trage dreapta (desi toate cauciucurile sunt de acelasi tip, unghiul facut de curand, pivoti, bucse schimbate de vre-o 2 luni etc), usile scartaie ca naiba cand le inchid si le deschid, usile nu se inchid ca lumea, aeroterma functioneaza defectuos, din cand in cand, atunci cand mi-e lumea mai draga se topeste siguranta si raman concomitent fara stergatoare, fara clacson, fara semnalizare si fara aeroterma.. da macar se invarte roata.
Hopa, roata! Roata are istoria ei. La rotile din spate, vara cam curge vaselina. Apoi rotile alea sunt cumva legate de cardan, cardanu al dreacu, care huruie intre 80 si 100... dupa care nu-l mai aud ca oricum sunt alte zgomote, inclusiv cel al motorului.. ufff, motoru care mere bine, nesperat de bine pe gaz, numai ca imi curge ulei atat pe la cele doua suruburi ce tin capacul ala negru lipit de chiuloasa, apoi la imbinarea intre capacul ala si chiuloasa, apoi la imbinarea chiuloasei pe blocul motor sau cum naiba se cheama.. Intr-o vreme mergeam regulat la spalatorie si spalam motoru, tot timpu era curat - nici pic de prav. Da am observat io ca masinii ii place sa se murdareasca prin zona aia (deh, la unele le place sa fie "ude") adica atunci cand ma asteptam mai putin facea un tronc! si arunca cu capacul 710 (OIL) si apoi cu uli prin tot compartimentul motor. .
Sa va mai zic?
Basca acum colac peste pupaza face urat si cutia de viteza, cred ca s-a bulit tija... intra intr-a cincea cand vrea muschiu ei, cand vrea muschiu meu- intra doar intr-a treia!!!
Cred ca pana la urma ii dau foc fir-ar mama ei a dreacu de dacie ca doa rnervi mi-a facut!
Oltcitul saracu e mic copil la capitolul nervi.. Adica nu mi-a facut oltcitul asta in 5 ani cat nervi mi-a facut o dacie aproape noua (17.000 km) in juma de an!!!

Scuze admin, da mi-s tare ofticat. La viteza a 5-a nu esti singurul care o patesti, mi s-a intamplat si mie. Oricum la mine e mai dragut ca uneori nu imi intra nici in viteza 1.
Aeroterma mea are doar viteza 1. Viteza 2 la mine = 0.
Deci nu uita. Tot timpul se poate mai rau. Uoooaaauuu!

Parca ai vrut sa acoperi toata gama de defectiuni si de probleme pe care ti le poate "scorni" o Dacie, fie ea si papuc.
Pai, mai scrii azi, mai lasi si pe maine.
Nu pot sa spun decat ca sunt solidar cu tine in problemele pe care le ai, mai ales ca le recunosc aproape pe toate. Deh, Dacia...
Se pot rezolva aproape toate dar tre' sa ai rabdare.
Hmmm. Acu-mi pica fisa de ai vrut sa stii cum se desface bordul. Pai normal, daca e plin de spuma poliuretan. Nu-i da foc. Poate numai daca ai CASCO.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Transmisie, Suspensie, Directie, Sistemul de franare Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Poți crea un topic nou în acest forum
Poți răspunde la mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community