Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Coltul pasionatilor de raliuri
Pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 28, 29, 30 ... 62, 63, 64  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Raliu
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Buuun. A trecut si Raliul tara Barsei 2008. Impresii. Nuuu, intai neaparat niste felicitari. Pentru Alex Filip. Magistral executata evolutia de pe arena Liceului Sportiv. Aplaudata indelung de spectatori. Dintre masinile de grupa A, cred ca a fost cea mai precisa si mai spectaculoasa. Sau sunt eu subiectiv.
Asaa si acum impresii.
Prima zi, rally showul, nu a contat ca timp in clasamentul general, asa ca toata lumea (sau aproape, ca Giri niciodata nu a fost fanul spectacolelor de genul asta ) s-a dat la spectacol. Surpiza totala a fost cand unii piloti au inversat locurile cu navigatorii, iar Ciprian Solomon, copilotul lui Victor Baldescu, a realizat un show de ne-a lasat pe toti Cea ma spectaculoasa si buna evolutie a avut-o Daniel "Deni" Ungur, extraordinar de tare, "cerculete" foarte stranse si derapaje super. Super evolutie a avut si Horatiu Ionescu Cristea, care a mers doar de-a latul, Fordul sau Escort Mk2 cu tractiune spate asigurand un spectacol total. Thomas Abraham ne-a aratat cum se pot darama jaloanele si cu fata si cu spatele, la sfarsit declarand nonsalant "am condus ca o gaina" (citat mot a mot).
Spectacolul a durat aproape 5 ore, dar nu ne-am plictisit deloc.
Ziua a doua. A sta sub semnul ... jocului de rummy. Asa ca prea multe nu va pot spune.
Ziua a treia, specialele Azuga si Predeal. Dupa un drum de groaza prin padure, pe proba speciala, la 8 dimineata, ajungem si la locul propus, in inima padurii. Deja incepe lumea sa se adune. Companie selecta: Titi Aur si Toni Avram, Bogdan Marisca (care din pacate abandonasera in ziua precedenta), George Morar. Claudiu David facea jogging pe proba cand restul lumii scotea gratarele. Mdeah, la prima trecere nu ne-au lasat sa stam unde vroiam, m-am ofticat un pic, dar asta este. Cel mai frumos a trecut Dodo Pitigoi, cu Fordul Focus WRC. Tomi Abraham ne-a aratat de data asta cum se zboara cu masina peste un cap de pod si totusi masina nu pateste nimic. Pe bune, omul asta e sarit de pe fix, un adevarat kamikaze. Cred ca plateste o asigurare de viata astrenomica. Alex Filip a trecut tare si pe drum, cu pietre zburand in toate directiile. Miettinen a aratat ce inseamna constanta si eficacitatea finlandeza, a trecut tare si precis, franat cu stangul, tot tacamul scandinav.
Ultima trecere, stam in dreptul unui ac de par. Cel mai tare a trecut Gergo Szabo, mi s-a ridicat parul in cap cand am vazut ca venea acul de par si el era cu acceleratia la podea. Apoi a franat in 5 metri si a glisat precis. Miettinen a trecut de parca plutea, la conservarea rezultatului, fara sa forteze. Vlad Cosma a trecut foarte frumos cu Loganul, iar Alex Filip a venit tare si eficient.
La final, a castigat (din nou) echipajul Miettinen/Lukko, urmati de maghiarii Szabo/Kohler si de Gartofan/Berghea. La grupa A, clasamentul a fost Raspopa/Diacu pe Suzuki Ignis S1600, urmati de Mitroi/Colceriu pe Citroen C2R2 Max si Filip/Nemes pe Citroen C2R2.
La H, s-a impus echipajul Pitigoi/Csomortani, pe Ford Focus WRC, urmati de Abraham/Dorca pe mitsubishi Lancer EVO 9 si Onoriu/Roman, tot pe EVO 9.
Poze si alte impresii, la talash.
poze de la altii: http://picasaweb.google.com/Gabriel.Bohiltea/TaraBarsei081
http://picasaweb.google.com/ervinbv/RaliulTaraBarsei2008

Luati si din WRc din Raliul Germaniei: http://www.estrallye.com/video/videodeu8.php3




















Toate pozele-s facute de Denisse, care cu siguranta merita un aparat mai bun . Ar merge cate un comentariu la fiecare in parte, da' nu este timp. Plus ca si eu ar trebui sa invat sa le aranjez in pagina mai frumos.

In alta ordine de idei, fu' frumos la raliu, pacat de raceala mea, care ne-a tinut sambata in casa, sa ne enervam la rummy. faine pozele
m-am uitat la filmuletul din raliul nemtziei....subaru ala e asa greu controlabil sau pilotul e fara experienta?nu de alta dar c1-rile au luat acul ala de par(al doilea) muuult mai bine,intr'adevar dupa ce a trecut curba subaru s-a dus ca din pusca fata de c1 dar totusi
aseara am dat o fuga pana in sinaia,si la dus imediat ce am trecut de radarul ala din nistoresti parca(chiar inainte de urcat) am inceput sa-i dau cox(pe gaz desigur,si cu inca 3 persoane in masina) dupa primele doua curbe s-a postat in spatele meu un logan 1.6mpi si m-am pus pe alergat si desi mergeam pe gaz nu a reusit sa ma ajunga decat in linie dreapta,si chiar si acolo destul de greu mai ales la coborare cand nebuna mea accelera pe gaz de ma miram si eu :d
cand am intrat in sinaia baiat cuminte,50 la ora m-a depasit loganu,si pasageru din dreapta se uita cam urat la mine(invidie oare? )
oricum mi-au scartait cauciucurile in absolut toate curbele,fara sa pierd aderenta
am avut noroc sa fie asfaltul uscat uscat ca altfel nu ii dadeam asa tare


la intoarcere am avut un camion si un pejos 307 care mi-a inrosit retina cu franele lui(cred ca nu-i mai tinea bine frana,nu de alta dar numa cu picioru in frana a stat tot drumu) si pana la posada nu i-am putut depasi...
dupa ce imi pun jantele trag un drum pe cheia sa vad daca se simte in vreun fel aderenta cu cauciuce mai late...
iulicuta2000 a scris:m-am uitat la filmuletul din raliul nemtziei....subaru ala e asa greu controlabil sau pilotul e fara experienta?...


Eroare de pilotaj. Evolutia lui Horatiu la Brasov: http://www.youtube.com/watch?v=AthOtxPpHh8&feature=related Am prins si o parte a raliului din Predeal ,de fapt am prins Finishul duminica la Cioplea ,ma pregateam sa urc pe Piatra Mare! Mey, scuze, am uitat telefonul acasa, si de abia atunci am vazut ca m-a sunat Joy. Data viitoare sunati si voi inainte de raliu, sa va zic orele de desfasurare &stuff (desi daca va ziceam ca tre' sa va treziti la 6 si la 8 sa fiti pe proba speciala nu cred ca mai veneati ). Salutare,

In primul rand multumesc pentru incurajare si aprecieri.

A fost un raliu fain, mi-a placut si ma bucur ca am putut tine piept destul de mult atacului celor 2 brasoveni - tache si mulner

Pacat ca cei doi adversari cu masini identice cu a noastra au fost siliti la abandon - duval cu probleme tehnice si Stanoiev din cauza unei iesiri violente in decor pe ultimul viral al PS1

Fara indoiala ca daca si ultimele 2 probe ar fi fost pe drept sau la vale as fi reusit sa-mi pastrez pozitia, insa n-a fost sa fie.

Lupta a fost foarte frumoasa, cu fair-play si il felicit pe tache pentru cum a mers pe ultima proba.

Desi am crezut initial ca suntem pe 2 - tache a plecat pe ultima ps cu probleme de alternator si banuiam ca va pati ca si noi la Resita si Deva, a avut puterea sa se concentreze si sa foloseasca la maxim potentialul Max-ului. Pe hartie, diferenta dintre R2 si Max este de ~ 0,5sec/km, insa el ne-a dat ~ 0.9 sec/km pe ultima speciala, ceea ce ne-a surclasat.

Acum situatia din clasament ne este favorabila si daca la ultimele 2 raliuri reusim sa-i invingem pe Mulner si Duval vom termina anul pe locul 3 al grupei A - obiectivul nostru.
Stiu, acum o sa va intrebati cum ar fi fost clasamentul daca nu abandonam 3 curse la rand. Dar asa e in motorsport si sper ca masina sa functioneze perfect la Cluj - Mugurel?

La Brasov nu am avut nici cea mai mica problema, este prima cursa in care masina functioneaza impecabil. Set-up-ul a fost perfect. Asta mi-a dat inceredere in ea si mergem la Cluj cu gandul la un nou podium. Multumesc ProMotor Team pentru treaba facuta.

A fost o experienta noua, am mers pe probe noi ceea ce imi place cel mai mult. La fel va fi si la Cluj - probe noi, pacat ca au fost secrete doar pentru non-clujeni. Din cate stiu, probele sunt destul de dure si cam in urcare, dar daca masina merge, ne descurcam noi. Veniti?

toate bune!

PS. Talash, denisse, dupa 15 septembrie vom fi relativ vecini - adica, ma rog, voi trece prin Buftea foarte des pana la intersectia in Y cu benzinaria Petrom, catre Targoviste...
alex filip a scris: Veniti?

Tentatia e destul de mare. Sa vad cum il conving pe talash, ca el acum e fixat pe o idee si a zis ca nu mai vine la nici un raliu pana nu termina ceva. Dar eu sper sa se razgandeasca. Nu de alta, dar anul trecut la Cluj a fost super interesant si mi-ar placea sa vad si raliul de anul asta. Sper anul asta sa ajungem si la Iasi.
oricum, multa bafta si spor la pregatirea raliului, speram intr-un rezultat cat mai bun si un podium la A.
Duval am vazut ca a avut probleme inca din prima proba, a terminat ultimul cu un timp astronomic fata de ceilalti.
Masina lui Stanoiev arata nasol rau de tot, caroseria e cam praf. Se mai alearga cu Dracia 1410 sau cat o fi ??? Dap, Bogdan Marciuc a venit cu o Dacia 1410, dar are motor de Volkswagen Passat de 1.8. Din pacate a abandonat. Pai bre sincer sa fiu habar nu am avut ca e raliu acolo , zicea Joy ceva dar nu am fosat atent ,dar oricum te sunasem sambata cand eram in Predeal sa te intrebam de vreme, uita-si ? daca ziceai ca vii a doua zii la Predeal il dadeam naibi de munte si stateam si noi la raliu dar asa am nimerit la spartu targului! asta e . Oricum ma declar multumit de weekend am vazut si ceva viraje frumoase la raliu si am fost si pe Piatra Mare ! Singura parere de rau e ca nu ne-am vazut ! Mdap, e vina mea ca nu v-am zis ca duminica o sa fim la Predeal. Dar ziua de sambata a stat sub semnul pastilelor si a rummy ului. Era oarecum incert daca o sa mergem la predeal, dar totusi, vina e a mea ca nu am zis. Las' ca ne vedem data viitoare.
cristi_s a scris:
alex filip a scris: Veniti?

Tentatia e destul de mare. Sa vad cum il conving pe talash, ca el acum e fixat pe o idee si a zis ca nu mai vine la nici un raliu pana nu termina ceva. Dar eu sper sa se razgandeasca.


Eu unul sper sa termin, sau macar sa fiu pe aproape sau macar sa am certitudinea ca se va face ceva in viitorul foarte apropiat si atunci vin. Altfel, ma autopedepsesc si stau acasa.

Alex, cand ai timp te asteptam la o cafea prin Buftea. O sa fim chiar colegi de naveta, eu merg aproape zilnic Peris-Buftea. Citroen C2 R2 in actiune prin alte parti: http://www.dailymotion.com/related/x1gsm5_rallye-de-hannut-joelmath-c2-b6-200_auto/video/x2w982_onboard-rallye-de-la-famenne-2007_auto Cum se porneste un WRC de 1 milion de euro? Simplu: impins. http://www.rallyrom.ro/video.html?task=videodirectlink&id=185 http://www.alexandrufilip.ro/galerie_video/

enjoy Tocmai vroiam sa pun linkul.
Foarte faine filmarile onboard.
Pe Comandau mi se pare ca l-ai cam enervat nitel pe Gicu Nemes, din cauza ca reduceai prea mult. "Nu redu, nu redu!!!" si "Ture, Alex, ture!!!" ar trebui sa le scrieti pe masina, ca sunt sloganele voastre. asa-i, l-am cam enervat...

vitezele erau foarte mari - peste 150km/h iar pe jos era foarte alunecos, era un fel de lut.

oricum, e tare Gicu - are un fel de a ma stimula fantastic.

nu am fortat nicaieri, obiectivul nostru fiind sa terminam pe podium fara probleme. am avut tot timpul un ritm safe, dar constant.

pacat ca ultimele 2 PS au fost la deal... O intrebare pentru pilot Cum reusesti/reusiti sa va stapaniti emotiile? Noi concuram in tehnico-aplicative, unde evident mizele sunt aproape nule fata de voi si totusi... de exemplu azi incepe raliul si sunt varza de o saptamana jumate decand am aflat ca alergam Iar la probele speciale, ies din poarta, ma asteapta nenea cu numaratoarea inversa... sunt gataaaa... mainile si picioarele amortite, genunchii tremurand etc...

Toate astea afecteaza si performantele, iar in al doilea rand umbreste placerea de a participa... Pana acuma la probele speciale am avut rezultate bune/foarte bune... dar totusi...

Cum tineti emotiile sub control, in limite acceptabile in favoarea luciditatii? Un record emotionant: http://www.wrc.com/jsp/index.jsp?lnk=101&id=2566&desc=Thirty%20mile%20McRae%20convoy%20smashes%20world%20records
Hofy a scris:Cum tineti emotiile sub control, in limite acceptabile in favoarea luciditatii?
Nu le tin Hofy, le lasa acasa .

Acum vorbind serios, in sutele si chiar miile de ore de condus in curse, un START la o competitie devine obisnuinta. Emotii pt profesionisti sint doar cind se concureaza pe o masina noua, cind se aduc modificari majore tehnicii de concurs, cind se schimba ceva in regulament sau cind se afla ca va concura un personaj cu nume sonor . In rest sint simple emotii asemanatoare cu cele ale examenelor din licee sau facultati . Da Laure... dupa sute sau mii de starturi probabil... noi avem ocazia asta odata pe an Pe cand scapam de morcov, e gata evenimentu'

Banuiesc ca si cei profesionisti au emotii, indiferent de cate START-uri au avut parte... dar oarecum obisnuinta domoleste una/alta http://www.youtube.com/watch?v=skNscBS5c1g&eurl=http://www.prorally.ro/forum/viewtopic.php?t=1127

O faza interesanta de la cursa din Bucuresti. foare tare,sunt foarte obosit acum si nu vad bine,dar paremise ca s-a lovit cu rama de sus a usii de parapet si a revenit pe 4 roti? ,oricum a avut ceva aderenta acolo,ce s-ar fi intamplat daca avea 145-urile mele de iarna pe fata? Cand dragostea si respectul fanilor pentru idolul lor nu cunoaste limite: http://www.youtube.com/watch?v=t2f1n70JQfk
Hofy a scris:O intrebare pentru pilot Cum reusesti/reusiti sa va stapaniti emotiile? Noi concuram in tehnico-aplicative, unde evident mizele sunt aproape nule fata de voi si totusi... de exemplu azi incepe raliul si sunt varza de o saptamana jumate decand am aflat ca alergam Iar la probele speciale, ies din poarta, ma asteapta nenea cu numaratoarea inversa... sunt gataaaa... mainile si picioarele amortite, genunchii tremurand etc...

Toate astea afecteaza si performantele, iar in al doilea rand umbreste placerea de a participa... Pana acuma la probele speciale am avut rezultate bune/foarte bune... dar totusi...

Cum tineti emotiile sub control, in limite acceptabile in favoarea luciditatii?


Salut,

Trebuie sa recunosc ca am emotii dimineata cand ma indrept catre parcul inchis, dupa ce ies din primul parc de service si ma indrept catre prima PS.
Odata ce mai am doar 30 sec pana la start si-mi incep ritualul (inchid geamul, inchid usa, potrivesc aeratoarele, selectez treapta 1-a, apas butonul pentru controlul startului, trag frana de mana, etc) imi dispare orice emotie, ba din contra devin foarte motivat si gata de lupta.

Uneori ies din viraje prea incet si ma oftic enorm si parca as vrea sa le mai pot aborda odata - de aceea diferentele de timp dintre prima si a doua trecere pe o speciala sunt destul de mari, de aprox 1 sec/km.

Iar emotiile revin atunci cand termin ultima PS si ma indrept catre parcul de service si sosirea festiva.

La festivitatea de premiere deja sunt relaxat si incerc sa ma bucur de locul obtinut, iar imediat ce ma dau jos, incep emotiile si pregatirile pentru urmatoarea cursa.

Emotia afecteaza foarte mult performanta, de aceea nu ar trebui sa-si faca aparitia si incearca sa ai control deplin.
Si un cantaret are emotii inainte de a intra pe scena, oricat de mare ar fi el, insa cand incepe sa cante ii dispar si face ceea ce ii place mai mult.

Asa si eu - am muncit si am facut multe sacrificii pentru a putea deveni pilot CRR si imi place sa savurez fiecare clipa in care sunt la volan.
Chiar ieri am revazut niste filmari de prin 2001 si spuneam intr-un interviu, dupa o cursa de amatori, ca imi doresc sa ajung pilot de raliu... Si iar m-am emotionat...

Spor in activitatea ta, eventual arata-ne si noua ceva poze de la concursurile tale.

Toate bune!
Alex. Multumesc pentru raspuns In concluzie se pare ca sunt doua ingrediente importante al acestui aspect. Autocontrolul, care evident difera de la om la om si experienta. Poate sunt eu mai emotiv... Intradevar, dupa cum spui, emotiile sunt mai mari inainte si dupa proba, in timpul ei nu apuci sa realizezi prea multe ca te concentrezi atat de tare incat vezi doar traseul si auzi doar copilotul si motorul.

Merci si pentru urare, la fel si tie

Pe forum am gasit poze si descriere doar din 2005... http://forum.oltcit.ro/viewtopic.php?p=34289&highlight=ekka#34289 restul... nu stiu unde sunt... sau nu am scris pe forum... ma indoiesc. Habar nu am.

Oricum, zilele astea cand o sa am timp, pun poze si va povestesc ce si cum a fost.

Numai bine! http://www.motorsportmad.com/view/4432/brilliant---a-focus-wrc-burns-a-car-at-traffic-lights tre sa fii si putin nebun sa te dai cu o masina de raliu Am vazut emisiunea "Speed" realizata de MixTv Brasov, editia despre Raliul Tara Barsei. Mi-a placut foarte mult fair playul lui Vlad Cosma, care a recunoscut deschis ca Istvan Soos a fost mai bun ca el si ca nu controversata volanta usurata a masinii acestuia a facut pana atunci diferenta, ci pilotajul. Vlad Cosma e, parerea mea, un viitor foarte bun pilot, care, daca va avea sprijin, va ajunge departe, fiind, cred (nu il cunosc personal, doar din ce am vazut pe la tv si pe forumuri), si un caracter ok. Aaaa, si emisiunea s-a incheiat cu imagini spectaculoase cu echipajul 79, trecand in viteza. Vladut sta pe langa masinile de curse de mic copil. Fara indoiala ca daca va avea sustinere poate deveni liderul noului val de juniori.

Eu il apreciez si am fost neplacut surprins ca nu a castigat nici el si nici Bobo Barbu concursul Tarana Speranta organizat de Tempesta. Eu cu ei doi tineam.

Bobo, de exemplu, este sportiv de performanta. Este un mare skior si stie cu ce se mananca o competitie, iar Vladut cred ca a demonstrat ca are potential.

Sper ca si Stanioev sa-si revina din seria de caroserii decimate si sa poata reconstrui, desi e foarte greu, caramida cu caramida ceea ce a daramat anul asta. Pacat ca strategia lui a fost gresit aleasa - dupa un an cu Logan, direct in WRC...

Fiti cu ochii pe Vladut, sunt sigur ca la Cluj va merge fain. Pacat ca multe sunt probe cam la deal... La vale, pe macadam, cu Loganul se poate merge foarte tare! Si mie imi place Vladut si cred ca tenece cum e o sa reuseasca sa ajunga sus. A stat pe capul tuturor pana a reusit sa gasesca o masina. Prima oara l-am vazut la coasta la Rasnov cu Nova lui Porcisteanu si am remarcat niste perioade de franare foarte scurte, chiar daca masina nu era in cea mai buna conditie si nu prea era de coasta. Sper sa castige si cupa si la debutanti. Oricum clasarile si timpii pe care ii scoate is demne de un pilot cu experienta.
Si B. Barbu era foarte spectaculos la coasta cu golful verde broscoi, pacat ca nu are sustinerea necesara. In sfarsit am cateva momente libere sa va pot povesti de raliul tehnico-aplicativ la care incercam sa participam anual. Dupa cum stiti, evenimentul s-a desfasurat weekendul trecut. Am participat eu(pilot) cu burns(navigator), AdyF(pilot) cu Geo(navigator), prietena lui burns(pilot) si prietena mea(navigator).



Vineri la ora 19:30 au inceput probele de noapte. Una bucata proba speciala(indemanare) dupa care doua probe de orientare insumand 50km doar prin oras. Terminasem pe la ora 1 noaptea.

Sambata la ora 9 au inceput probele de zi, din nou una speciala dupa care doua de orientare, 100km in total, in afara orasului. S-a intins pana pe la ora 14-15.

Nu am avut probleme memorabile in afara de faptul ca pe probele de zi am alergat fara relanti vre-o 10min dar si-a revenit Cred ca e prima data cand terminam raliul cu carburatorul functional

Probele speciale s-au desfasurat pe beton(sfaramacios)+nisip, in felu asta luandu-ne adio de la urmarirea unui loc pe podium pentru probe, oltcitul fiind subvirator din principiu + frana de mana pe fata, dezavantajul fiind evident prea mare. Pe PS-uri am terminat undeva intre pozitiile 10-15 fatza de 4-7 in anii precedenti pe asfalt

Probele de orientare au fost interesante, cu portiuni dificile, asfalt si macadam, de la stradutze inguste, ulitze, pana la bulevarde si drumuri nationale. Desi eu cu Adi avem oltciturile coborate cu cate un dinte, nu am avut probleme majore... am agatzat-o doar de vre-o 2 ori, nesemnificativ. Altii cu garda standard le-au polizat binisor

Aceasta etapa de raliu facand parte din campionatul eoropean, evident rezultatele noastre din clasamentul general sunt doar mediocre. DAR in sfarsit am reusit sa avem o evolutie Asta e un lucru placut si foarte important de mentinut. Adversarii au inceput sa ne tina minte, la fel si oraganizatorii si arbitrii care ne-au promis sprijinul moral si ca ne ajuta in tainele descifrarii traseului.

In clasamentul general European am ocupat urmatoarele pozitii (din 37 concurenti in total):

Eu cu burns: locul 24
AdyF cu Geo: locul 22
Fetele (Sonia cu Adina): locul 31

In clasamentul cupei EKKA (luand in vedere doar echipajele din RO, adica 17), Eu-burns locul 5, AdyF cu Geo, locul 4.

AdyF si Geo, va rog frumos verificati cifrele expuse aici de mine, ca sunt somnoros si memoria mea sucks' din nastere

Imagini:

HOF si JIG inainte de furtuna


Fetele noatre cu acadeaua ZKT (masinutza nepotrivita pentru raliuri, dar pentru debutante si-a facut treaba )


Eu cu burns, fugind de iepurashii de pe bancheta... ce iepurasi? aia care s-au luat dupa morcovii din fundurile noastre... acuma stim dece profesionistii nu au bancheta (Noi eram primii pe probe)


AdyF si Geo, ceva mai relaxati decat noi


Aaaaand ACTION! (probele speciale)



Buuun... si ce urmeaza dupa orice raliu? festivitatea de premiere si un chef in toata regula Bre da insetati mai is automobilishtii... indiferent de culoare, rasa, nationalitate etc 95% din cei de acolo ne-am afumat biiine de tot

Fetele noastre, premiate "DEBUTANTEEE"





Cam atat... dupa cum vedeti cam totul a fost foarte misto

Repet: AdyF si Geo, va rog sa verificati cifrele de mai sus si corectati-ma daca e cazu! Merci. Felicitari pentru locurile optinute!
Ceva filme, nimic?
Hofy a scris:
Repet: AdyF si Geo, va rog sa verificati cifrele de mai sus si corectati-ma daca e cazu! Merci.


Da da corect. Filmulete .. ar trebui sa fie si din alea.Geo ? parca aveai ceva filmulete ... felicitari! Felicitari, frumoasa surpriza. Tineti-o tot asa! Ca sa nu ma dezic de "bunul renume" de carcotas (desi ma uit in jur si nu vad nici o bebelusa ), sa carcotesc nitel: mey Hofy, data viitoare da jos capacele de la roti. Nu de alta, dar s-ar putea sa fii descalificat daca nu o faci. Desi cred ca oficialii nu prea s-au uitat prea atent la regulamente si la masini. Dar scrie pe undeva ca daca ai jante de tabla, tre sa dai jos capacele, daca le ai. Merci, merci baieti

Mey cristi, sincer nu s-au legat niciodata de capace... Daca bine tin minte, intodeauna am alergat cu capace. (Inainte aveam d'alea orijinale cu surub in centru) O sa-i intreb data viitoare Baieti, cand aveti timp sa-mi explicati si mie mai amanuntit cum se desfasoara o etapa de regularitate. Banuiesc ca sunt puncte de control orar unde nu trebuie sa ajungi nici mai devreme, nici mai tarziu, da cum le gasest?. Mi-a explicat mie Adyf ceva, dar trebuie sa recunosc ca pe-o ureche mi-a intrat si tot pe aia a iesit.
E, Hofy, cum stai cu emotiile acuma? Daca ar fi o cursa peste doar o saptamana ai mai sta cu morcovii dupa tine :d?
Felicitari pentru rezultate si participare si la mai mare!
Cristiii, nu mai speria oamenii, ca la indemanare nu cred ca-i alearga nimeni ca au capace la roti!!! Buei, daca Hofy ar termina inaintea mea, cu capace, l-as contesta in secunda urmatoare. Si apoi, e pacat de capace daca le pierzi pe drum. Deci da, uite ca se poate . Felicitari.

Cum a mers tico?
talash a scris: Banuiesc ca sunt puncte de control orar unde nu trebuie sa ajungi nici mai devreme, nici mai tarziu, da cum le gasest?.
La P.C.O. trebuie sa ajungi la timp in minutul care este trecut pe fisa de traseu.
Fiecare echipaj, pe linga acesta fisa, mai primeste si o harta cu intregul traseu (starzi, puncte de intersectie, deviere de traseu etc). Punctele de Control Orar, de regula despart probele ce se desfasoara sub circulatie (distanta intre 2 PCO cu limita de timp) de cele speciale (P.S. proba de viteza).
Cu o zi inaite de start, se face recunoasterea traseului si completarea caietului de navigatie.

La un rally desfasurat la Iasi cu ani in urma, Dan Girtofan (pilot) si Mitza (copilot) au fost descalificati pt ca au "pierdut" documentatia de concurs. La o iesire de pe o proba speciala, au avut o pana (motor sau roata). Mitza, a lasat documentatia pe scaun si impreuna cu Dan, s-au apucat sa rezolve problema. Cind sa plece iar in probe, au constatat ca toate actele de concurs le fusesera furate. Deh, spectatori care in fuga dupa tot felul de suveniruri nu se gindesc ca un echpaj poate pierde atit pe plan financiar cit si pe plan moral. Aaaa, la raliu stiu ce si cum, la concursurile de orientare nu pricep. Si nici pe net nu prea e documentatie.
talash a scris:...la concursurile de orientare nu pricep.
La Iasi nu au fost asemenea concursuri si nu cunosc amanunte. Posibil sa le dea la copiloti o harta si o busola dupa care sa se orienteze.

Sa asteptam detaliile de la cei implicati in eveniment poate ne scot la lumina .
talash a scris:Baieti, cand aveti timp sa-mi explicati si mie mai amanuntit cum se desfasoara o etapa de regularitate. Banuiesc ca sunt puncte de control orar unde nu trebuie sa ajungi nici mai devreme, nici mai tarziu, da cum le gasest?. Mi-a explicat mie Adyf ceva, dar trebuie sa recunosc ca pe-o ureche mi-a intrat si tot pe aia a iesit.


Bun , multumim pentru urari ... noi incercam sa participam la cat mai multe etape de genul asta dar nu prea sunt mediatizate si aflam prea tarziu de ele.Pentru detalii referitor la harti si alte alea ci mai avizati sunt Geo si burns ... dar asa in mare incerc sa iti explic (sper ca de data asta intra pe ureche si ramane acolo ).in rfaliurile de genu asta problema se pune in felul urmator , sa faci cat mai putine puncte de penalizare ... bon , la P.S. -uri nu prea conteaza , punctajul e fff mic in jur de max 2-300 pct de penalizare , aici primesti o harta cu trasul cum trebuie sa te invarti printre jaloanele alea si cam atat .. in functie de cat de frumos parcurgi traseul si cu cat mai repede se stabileste un punctaj.Deci degeaba alergi ca nebunu sa scoti timp bun daca nu respecti traseul fara sa calci jaloanele , banuiesc ca si modul de abordare a virajelor conteaza .

La orientare primim o harta si aditional cateodata niste indicatii pentru parcurgere corecta a traseului, si un fel de caiet de bord in care se vor scrie semnele gasite pe traseu.Eh harta asta nu se poate pargurce oricum , este un mod anume de parcurgere a traseului si trebuie sa il respecti ca altfel nu iti mai da ordinea semnelor cum trebuie . Evident timpul de p[arcurgere difera de la proba la alta in fucntie de lungimea traseului dar ... cel mai important e sa termini cu toate punctele pe hartie chiar daca termini cursa cu intarziere de 10-20 min.Penalizarea pentru depasirea timpului e mai mica fata de penalizarea unor semne lipsa sau incorecte, deci in functie de cate puncte ti-au ramas lipsa si timpul cu cat iti propui sa depasesti trebuie analizat.De exemplu la ultima proba am ratat vrte-o 3 semne ( in jur de 300 pct penalizare ) dar am ajuns cu vre-o 2 min mai repede la stop.Daca mergeam dupa punctele respective pierdeam vre-o 10 min dar penalizarea nu era de 300 pct ci mult mai mica .Geo sau care aveti poze cu hartile si rezolvarile .. puneti pe aici sa vada oamenii cam despre ce e vorba si daca am gresit undeva cu descrierea sa ma corectati si sa mai adaugati ca precis sunt mai multe de spus.
AdyF a scris:... primesti o harta cu trasul cum trebuie sa te invarti printre jaloanele alea si cam atat .. in functie de cat de frumos parcurgi traseul si cu cat mai repede se stabileste un punctaj.Deci degeaba alergi ca nebunu sa scoti timp bun daca nu respecti traseul fara sa calci jaloanele...
Seamana a "proba de indeminare" (poligon) pt obtinerea permisului de conducere (cei mai in virsta, cunosc cum se obtinea pe vremuri permisul - sala, poligon contra cronometru si traseu). Da , seamana cu acele probe , adica cam acelasi lucru trebuie sa faci si aici doar ca esti putin presat si de timp , banuiesc ca pe vremuri pt permis nu erai stresat de timp sa scoti cat mai putin Am ceva de adaugat Dupa cum ne-a spus tatal lui burns, unii organizatori cat si experienta noastra, penalizarea pe timp, e mai drastica decat CTAS(semne) lipsa sau false. Eu cu burns, nici nu aveam sansa sa ne gandim la rezultate, pana ce ne-am bagat picioarele in cateva CTAS lipsa si fuga la finish... Intradevar, 10-15min treaca/mearga dupa cum spune AdyF. Dar stie si el bine ca in acel timp, nu apuci sa faci mai nimic, mai ales daca urmatorul punct pe harta e la dracu'n praznic cum am patit in ultima proba de zi. (10min pana ajungi la punct, 10min pana gasesti semnu si parcurgi in sensul corect, inca 10min pana ajungi la finish si te trezesti cu 30min peste timpu ideal pt 1-2 CTAS-uri). Evident toate astea sunt discutabile si rasdiscutabile, fiecare echipaj cu stilul lui Daca am face toti la fel, care ar mai fi farmecu'? De exemplu bre, cat timp am irosit pentru CTAS "S" din punctul de la ferneziu, pornind din precedentul punct din danesti-baia sprie? Noh... urmatorul era la fel de naspa... si eram la tzanc in timp, fara acel punct 10minute poate cu elicopteru' Pentru tim, te poate DESCALIFICA, in functie de decalajul fata de adversari(nus' exact cum se "calculeshte"), pentru CTAS fals/lipsa NU. Oricum degeaba filosofam noi acilea ca avem navigatori... oricum tre sa facem ce ne dicteaza ei

O harta. (evident o primesti ne trasata cu carioca, asta e traseul corect, trasat de organizator dupa concurs)


Pe langa harta asta mai primesti niste informatii (sau dezinformatii ) referitor la unele detalii de pe harta, de unde ar trebui sa deduci directia unor anumite tronsoane, informatii care le poti folosi la calculul directiei cu ajutorul prietenului nostru azimuth cu busola.

Caietul de bord despre care vorbeste AdyF mai sus:


Aici notezi semnele(CTAS) gasite pe stalpi, copaci etc. Ordinea lor reflecta cat de corect ai facut traseul. CTAS fals, la fel de naspa ca si cel lipsa Unii le scriu pe ciorna, apoi completeaza foaia, ca pe traseu poti sa-ti dai seama daca undeva ai gresit traseul, adica ordinea lor. Strategie spulberata in cazul in care dai de un punct control cu stampila, pentru ca stampila ti-o trazneste in urmatoarea casutza goala ups... (Anu asta nu am avut astfel de surprize).

Cam atat... pe foarte scurt, cam astea ar fi chestiile principale. Detaliile sunt demne de inca un forum. Interesant. pe bune. Orientare cu masina.
Se apropie cu pasi repezi Raliul Avram Iancu Ecomax de la Cluj, etapa din Campionatul de Raliuri, desfasurata integral pe drumuri de pamant. Plus o superspeciala in paracrea Iulius Mall vineri de la ora 19.
Bafta tuturor participantilor si sa vedem cat mai mult spectacol. Din pacate inca nu stiu sigur daca voi merge la Cluj, din ce se prevede, nu prea cred.

Ieri s-a implinit un an de cand lumea a pierdut pe unul dintre cei mai geniali piloti de raliu ai sai. Colin McRae. Un showman pentru care conta in primul rand spectacolul. Si spectatorul. De aia foarte multi sefi de echipa au avut mult de furca cu el, termenul de "conservare a rezultatului" neexistand in vocabularul lui Colin. OffTopic
AdyF a scris:...banuiesc ca pe vremuri pt permis nu erai stresat de timp sa scoti cat mai putin
Proba de poligon era in barem de 3 minute la inceput (cind am dat examen) dupa care timpul s-a urcat la 5 minute.

O proba de poligon continea: mers printre 8 jaloane (distanta intre 2 jaloane = o lungime jumatate de masina), parcare laterala cu spatele, garare cu fata si spatele, intoarcere din 3 miscari si mers cu spatele pe o distanta de 50 m.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Raliu Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 28, 29, 30 ... 62, 63, 64  Următoare
Pagina 29 din 64
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community