Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Limitatorul de frana. Importanta lui.

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Sistemul de franare
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
doarr4u17
centurion II (6)
centurion II (6)


Înscris: 16/Sep/2005
Mesaje: 158
Locație: bucuresti

Mesaj: viewtopic.php?p=40283&sid=ce309ac07fe4390fdafe176dbbd1f7bf#40283Trimis: 05 Noi 2005, 23:10    Subiect: Limitatorul de frana. Importanta lui. Răspunde cu citat (quote)

am eliminat limitatorul din spate. ala cu arcurile alea 2. de sub masina..
am pus un teu care dintr-o tzeava face 2. de se duce la rotile din spate .. eu nu am greutate pe masina. in loc de bancheta am sistemul audio.. are ceva daca tin toate 4 odata...? il am si pe ala cumparat nou. dar nush cum sa il pun si cum fac cu arcurile alea..
Top of Page Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Trimite email Codul Yahoo Messenger
Laurentiu
proconsul III (25)
proconsul III (25)


Înscris: 01/Dec/2004
Mesaje: 13301
Locație: Iasi

Mesaj: viewtopic.php?p=40284&sid=ce309ac07fe4390fdafe176dbbd1f7bf#40284Trimis: 05 Noi 2005, 23:19    Subiect: Re: nedumerire. Răspunde cu citat (quote)

doarr4u17 a scris:am eliminat limitatorul din spate...am pus un teu care dintr-o tzeava face 2. ... are ceva ***k*** tin toate 4 odata...?
Pai nu e pre bine ce ai facut. Acum masina frineaza ca si cum ar fi incarcata daca nu si mai mult - ai aceeasi presiune si pe puntea fata si pe puntea spate - vei schimba mult mai des placutele de frina spate iar daca nu le urmaresti uzura, e posibil sa schimbi destul de repede si discurile de frina). Ceea ce ai facut tu din tzeava, se chama repartitor (distribuitor) - repartizeaza presiunea pe cele doua roti spate. Ia limitatorul nou si mergi pina la Bogdan Lascu.
Top of Page Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mihu
legatus III (13)
legatus III (13)


Înscris: 02/Dec/2004
Mesaje: 813
Locație: Bucuresti
Telefon: 0720990144

Mesaj: viewtopic.php?p=40298&sid=ce309ac07fe4390fdafe176dbbd1f7bf#40298Trimis: 06 Noi 2005, 01:16    Subiect: Răspunde cu citat (quote)

Pune limitatorul ala acolo. Mie si cu el pus la franari mai violente se blocheaza putin rotile din spate.
Fiind o masina cu greutate mai mare pe fata e normal sa franeze mai putin in spate.
Chiar si la masinile cu motor spate forta de franare mai mare tot pe fata este.(Nu cum spuneau unii la ITP ca cica daca e mai grea pe spate masina trebuie sa franeze mai mult pe spate).

Citat din topicu asta: http://forum.oltcit.ro/viewtopic.php?t=2160

cristi_s a scris:De acor, dar si BX-ul si GSA-ul au suspensie hidropneumatica, deci comportamentul masinii la franare e total diferit fata de Oltcit. Oricum, marirea fortei de franare pe spate fara a modifica frana pe fata poate duce la efecte dezastruoase mai ales in conditii de aderenta scazuta sau pe curbe. Si acelasi efect il poti avea mult mai simplu: eliminand repartitorul (ceea ce e neindicat, fiind caz penal in caz de accident si faci parnaie la greu, plus ca masina va frana total aiurea)


Deci e serioasa treaba.
Club 11
If a little is good, more is better, too much is perfect
Top of Page Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Trimite email Codul Yahoo Messenger
doarr4u17
centurion II (6)
centurion II (6)


Înscris: 16/Sep/2005
Mesaje: 158
Locație: bucuresti

Mesaj: viewtopic.php?p=40304&sid=ce309ac07fe4390fdafe176dbbd1f7bf#40304Trimis: 06 Noi 2005, 09:59    Subiect: sal; Răspunde cu citat (quote)

merci.. e bine ca il am nou. o sa ma duc la cineva sa mi-l monteze.
Top of Page Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Trimite email Codul Yahoo Messenger
mihai_picasso
tribun II (9)
tribun II (9)


Înscris: 05/Noi/2005
Mesaje: 347
Locație: Craiova
Telefon: 0722638293

Mesaj: viewtopic.php?p=41722&sid=ce309ac07fe4390fdafe176dbbd1f7bf#41722Trimis: 16 Noi 2005, 14:59    Subiect: Răspunde cu citat (quote)

Foarte mare greseala sa scoti limitatorul. Pune-l repejor la loc impreuna cu cele doua arcuri care au rol de reglaj. Reglajul se va face strict conform manualului de reparatie. Acolo scrie ceva si de o verificare de presiuni de lichid. Rolul acestui "obiect" este de a regla, mai bine zis, de a limita presiunea din circuitul de frina din spate, in functie de inaltimea la care se afla podeaua portbagaj fata de sol. In timpul frinarii, din cauza modificarii componentelor dinamice ale greutatii (centrul de greutate ) ,automobilul se inclina spre fata si se ridica de spate. Cu alte cuvinte, greutatea se imparte diferit pe puntea fata(mai mult) si puntea spate (mai putin) ducind si la aderente diferite.
Asta duce la ruperea aderentei la rotile din spate, fenomen mai greu de controlat. Doar masinile echipate cu ABS nu mai au acest limitator.
Top of Page Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Sensey
tribun III (10)
tribun III (10)


Înscris: 27/Oct/2005
Mesaje: 407
Locație: Craiova

Mesaj: viewtopic.php?p=41728&sid=ce309ac07fe4390fdafe176dbbd1f7bf#41728Trimis: 16 Noi 2005, 16:41    Subiect: Răspunde cu citat (quote)

Reglajele limitatorului de frana sunt:
1) Controlul si reglajul presiunii de limitare (se face cu masina descarcata):
- te asiguri ca arcul cel "mare" (cel care se fixeaza cu un capat pe bratul stg nu actioneaza parghia
- se demonteaza conducta care alimenteaza etrierul stg. si la capatul ei montezi un manometru 0-100bari
- se aspasa lent pe pedala de frana si se citeste presiunea; tebuie sa fie 24-26 bari. pt a obtine aceasta presiune se deformeaza tabla suport a limitatorului (cea pe care este fixat cu surub) in zona unde este agatat arcul "mic"
- se reface circuitul si se dezaeriseste frana.
2) Reglarea pozitiei limitatorului (limitarea in sarcina):
- se pozitioneaza masina la o inaltime de 310 mm masurata de la sol pana la partea inferioara a tevii puntii spate
- se masuara ,cu ajutorul unui burghiu de 3 mm, jocul pe care il face bucla arcului "mare"cu parghia de comanda
- daca este necesar, se regleaza prin deplasarea suportului limitatorului
(citat din Andree Citroen- Opere alese)
Monteaza repede limitatorul , ca vine iarna si Doamne fereste...
Oricand la dispozitia voastra!
Top of Page Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul membrului
Laurentiu
proconsul III (25)
proconsul III (25)


Înscris: 01/Dec/2004
Mesaje: 13301
Locație: Iasi

Mesaj: viewtopic.php?p=41740&sid=ce309ac07fe4390fdafe176dbbd1f7bf#41740Trimis: 16 Noi 2005, 17:26    Subiect: Răspunde cu citat (quote)

Sensey a scris:Monteaza repede limitatorul , ca vine iarna si Doamne fereste...
si ca o mica completare la venirea iernii si frina: foloseste cit mai putin pedala de frina - frina de motor e SFINTA pe drumuri alunecoase.
Top of Page Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
angeldust
general I (14)
general I (14)


Înscris: 26/Mai/2005
Mesaje: 904
Locație: tare tare departe - australia

Mesaj: viewtopic.php?p=41784&sid=ce309ac07fe4390fdafe176dbbd1f7bf#41784Trimis: 17 Noi 2005, 04:01    Subiect: Răspunde cu citat (quote)

"frana de motor e sfanta pe drumuri alunecoase"
nu chiar... condusul preventiv e sfant. cu frana de motor.. eu am reusit sa ma rastorn
Top of Page Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
cristi_s
proconsul III (25)
proconsul III (25)


Înscris: 22/Iul/2005
Mesaje: 9803
Locație: ex Brasov

Mesaj: viewtopic.php?p=41791&sid=ce309ac07fe4390fdafe176dbbd1f7bf#41791Trimis: 17 Noi 2005, 09:30    Subiect: Răspunde cu citat (quote)

angeldust a scris:" cu frana de motor.. eu am reusit sa ma rastorn


Daca n-ai schimbat la timp placutele de la frana de motor si te-a tras dreapta
Citroen XM 2.0i 1990 - barca rutiera
Opel Corsa A GSi hillclimb
Volkswagen Bora 1,6 16V
Top of Page Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Trimite email
mihai_picasso
tribun II (9)
tribun II (9)


Înscris: 05/Noi/2005
Mesaje: 347
Locație: Craiova
Telefon: 0722638293

Mesaj: viewtopic.php?p=41793&sid=ce309ac07fe4390fdafe176dbbd1f7bf#41793Trimis: 17 Noi 2005, 09:50    Subiect: Răspunde cu citat (quote)

Aveti dreptate, frina de motor si conducerea preventiva sant sfinte, dar, credeti-ma ca si limitatorul de frina e sfint, pentru ca odata tot trebuie sa apesi pedala de frina, si atunci incepe dansul.
Am incercat pe vremuri, sa invat un oltean sa utilizeze frina de motor.
Utiliza foarte des frina, iar dupa ce i-am spus ca placutele de frina sant destul de scumpe, era sa sarim in Jiu pe defileu. Dupa care mi-a pus o intrebare cheie :" Da unde e bre pedala aia de frina de motor ?"
Sa auzim de bine.
PS. A aparut un topic - Limitator de frina - . Intrb daca nu poate cineva (administratorul ) sa grupeze mesajele pe topicuri dedicate?
Top of Page Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Laurentiu
proconsul III (25)
proconsul III (25)


Înscris: 01/Dec/2004
Mesaje: 13301
Locație: Iasi

Mesaj: viewtopic.php?p=41821&sid=ce309ac07fe4390fdafe176dbbd1f7bf#41821Trimis: 17 Noi 2005, 12:52    Subiect: Răspunde cu citat (quote)

Cum sint repartizate pe punti, presiunile de frinare din instalatie:
Pe puntea fatza, presiunea va fi mereu directa iar pina la 25 atm, aceeasi presiune va fi si pe puntea spate.
Peste 25 atm, pe puntea spate vom avea o presiune in instalatie de 25 atm + 1/2 din diferenta dintre presiunea maxima pe puntea fata si cele 25 de atm initiale

Ex: daca pe puntea fatza avem 30 atm, pe puntea spate va rezulta o presiune de: 25 atm + 1/2(30 atm - 25 atm ) = 25 atm + 1/2 x 5 atm = 25 atm + 2.5 atm = 27.5 atm.

Acest "calcul" il face limitatorul de frinare, in functie de greutatea aplicata pe puntea spate, din componenta instalatiei.

P.S. Valorile presiunilor sint luate din manualul de reparatie si intretinere a Daciei 1100 si nu stiu daca aceste valori sint aceleasi si pt oltcit.
Top of Page Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Sensey
tribun III (10)
tribun III (10)


Înscris: 27/Oct/2005
Mesaje: 407
Locație: Craiova

Mesaj: viewtopic.php?p=41823&sid=ce309ac07fe4390fdafe176dbbd1f7bf#41823Trimis: 17 Noi 2005, 13:43    Subiect: Răspunde cu citat (quote)

Din cate imi aduc amionte, dacia 1100 avea pompa de frana simplu circuit
La OLTCIT pompa este cu dublu circuit; circuitul de spate are capacitate mai mica, deci primul 'calcul" il face pomapa
Top of Page Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul membrului
Laurentiu
proconsul III (25)
proconsul III (25)


Înscris: 01/Dec/2004
Mesaje: 13301
Locație: Iasi

Mesaj: viewtopic.php?p=41922&sid=ce309ac07fe4390fdafe176dbbd1f7bf#41922Trimis: 17 Noi 2005, 22:16    Subiect: Răspunde cu citat (quote)

Sensey a scris:1. Din cate imi aduc amionte, dacia 1100 avea pompa de frana simplu circuit
2. La OLTCIT pompa este cu dublu circuit; circuitul de spate are capacitate mai mica...

1. Da, pompa cu un singur pistonash ca si la Dacia 1300 (acelasi mod de calcul ca si la Dacia 1100).

2. Aparind Dacia 1310; 1400 cu pompe cu cite doua pistonashe (fatza separat si spate separat) + servofrina, s-a modificat calculul presiunii pe puntea spate
Nu cred ca pompa de frina cu doua pistonashe (Dacia + Oltcit) modifica cu ceva presiunea pe puntea spate - diametrul interior al pompei are acelasi diametru pt ambele circuite iar conductele ce ies din pompa au tot acelasi diametru. Eu inclin sa cred ca presiunea pe puntea spate este calculata NUMAI de limitator.
Top of Page Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Sensey
tribun III (10)
tribun III (10)


Înscris: 27/Oct/2005
Mesaje: 407
Locație: Craiova

Mesaj: viewtopic.php?p=41978&sid=ce309ac07fe4390fdafe176dbbd1f7bf#41978Trimis: 18 Noi 2005, 11:16    Subiect: Răspunde cu citat (quote)

Pompa face calculul prin diferenta dimensiunii clapetilor de descarcare din interior care la aceeasi cursa a pedalei trimit cantitati diferita de lichid in circuitele fata /spate. O sa incerc sa fac rost de un desen de pompa si sa ti-l trimet si te vei prinde imediat Nu-l cauta in manual ca nu e
Top of Page Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul membrului
Laurentiu
proconsul III (25)
proconsul III (25)


Înscris: 01/Dec/2004
Mesaje: 13301
Locație: Iasi

Mesaj: viewtopic.php?p=42049&sid=ce309ac07fe4390fdafe176dbbd1f7bf#42049Trimis: 18 Noi 2005, 16:55    Subiect: Răspunde cu citat (quote)

Sensey a scris:Pompa face calculul prin diferenta dimensiunii clapetilor de descarcare din interior...
Aici, chiar m-ai bagat in ceatza.
Top of Page Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Sensey
tribun III (10)
tribun III (10)


Înscris: 27/Oct/2005
Mesaje: 407
Locație: Craiova

Mesaj: viewtopic.php?p=42487&sid=ce309ac07fe4390fdafe176dbbd1f7bf#42487Trimis: 22 Noi 2005, 17:04    Subiect: Răspunde cu citat (quote)

Ti-am spus, daca ai vedea desenul (sectiunea) ai intelege imediat.
Circuitul pt puntea de fata este in partea din spate a pompei. La apasarea pedalei, pistonul inchide o supapa (de descarcare) care se inchide si incepoe sa bage lichid in circuitul fata, fara ca pistonasul pt circuitul de spate sa fie actionat (arcul clapetului de fata este mai lung si altfel tarat)
Pe masura ce apesi pedala, se actioneaza si pistonasul pt. circuitul de spate. care inchide clapetul aferent acestui circuit .
Cand iei piciorul de pe frana, clapetii se deschid in ordine inversa permitand lichidului pompat in instalatie sa se intoarca in pompa.
Acesti clapeti de descarcare au o constructie firava; sunt formati din doua piese din plastic special (stabilitate dimensionala mare la imersie in lichid de frana) intre care este intercalat arcul de care vorbeam, una dintre ele avand forma unui degetar invers in care este asezata supapa de inchidere a carei tija asambleaza complet clapetul.
Oricum, ideea este ca la franare, se trimite mai mult lichid si mai repede in circuitul de fata; restul este rezolvat de "jocul" sectiunilor pistonaselor din etrieri.
P.S. Scuze ca n-am raspuns mai repede, efectiv nu am vazut mesajul tau
Imi place sa conduc si sa ma distrez prin parcari cu masini de curse jucand jocuri cu masini gratis pe cel mai mare site de jocuri.
Top of Page Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul membrului
Laurentiu
proconsul III (25)
proconsul III (25)


Înscris: 01/Dec/2004
Mesaje: 13301
Locație: Iasi

Mesaj: viewtopic.php?p=42613&sid=ce309ac07fe4390fdafe176dbbd1f7bf#42613Trimis: 23 Noi 2005, 17:43    Subiect: Răspunde cu citat (quote)

Sensey a scris:daca ai vedea desenul (sectiunea) ai intelege imediat.
In principiu, am ainteles acum cum sta treaba. Cred ca o poza cu desenul, atasata aici pe forum, ar face un bine multora dintre noi.
Top of Page Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Pete
centurion II (6)
centurion II (6)


Înscris: 29/Mar/2009
Mesaje: 147


Mesaj: viewtopic.php?p=234029&sid=ce309ac07fe4390fdafe176dbbd1f7bf#234029Trimis: 18 Mai 2009, 23:22    Subiect: Răspunde cu citat (quote)

am mai auzit de treaba asta pana la urma e buna de ceva ?
Top of Page Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
b28kft
cont suspendat


Înscris: 12/Mar/2008
Mesaje: 1847


Mesaj: viewtopic.php?p=234122&sid=ce309ac07fe4390fdafe176dbbd1f7bf#234122Trimis: 20 Mai 2009, 04:12    Subiect: Răspunde cu citat (quote)

Sensey a scris:Pompa face calculul prin diferenta dimensiunii clapetilor de descarcare din interior care la aceeasi cursa a pedalei trimit cantitati diferita de lichid in circuitele fata /spate. O sa incerc sa fac rost de un desen de pompa si sa ti-l trimet si te vei prinde imediat Nu-l cauta in manual ca nu e


Laurentiu, e foarte simplu. Pistonul circuitului spate nu este actionat de pedala, ci de arcul dintre pistoane. Ordinea este piston fata - arc - piston spate - arc. Pedala apasa pistonul pt circuitul fata, pistonul fata impinge arcul, iar arcul, la randul lui, impinge in pistonul pt circuitul spate:) Iar al 2-lea arc este numai pt revenire. Presiunea pe circuitul spate este mult mai mica decat pe fata.
Top of Page Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Laurentiu
proconsul III (25)
proconsul III (25)


Înscris: 01/Dec/2004
Mesaje: 13301
Locație: Iasi

Mesaj: viewtopic.php?p=234184&sid=ce309ac07fe4390fdafe176dbbd1f7bf#234184Trimis: 20 Mai 2009, 16:06    Subiect: Răspunde cu citat (quote)

b28kft a scris:Laurentiu...Presiunea pe circuitul spate este mult mai mica decat pe fata.
S-a inteles asta din
23 Noi 2005, 17:43
Top of Page Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
TRex
tribun III (10)
tribun III (10)


Înscris: 02/Mar/2005
Mesaje: 478
Locație: Targu Mures

Mesaj: viewtopic.php?p=234257&sid=ce309ac07fe4390fdafe176dbbd1f7bf#234257Trimis: 21 Mai 2009, 04:20    Subiect: Răspunde cu citat (quote)

Presiunea pe circuitul spate este mult mai mica decat pe fata

Asta e un adevar universal al automobilisticii, pentru ca altfel ti-ar scapa fundu masinii la prima frana, si nici nu ai mai avea puterea maxima de franare pe rotile din fata, unde conteaza. Cred ca doar in WRC sau curse speciale isi modifica bias-ul franelor.
PS: Ma apuca explicatiile pe la ore d-astea tarzii din dimineata.
Club 12 TRS Classic - Vremuri bune...
Top of Page Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Trimite email Codul Yahoo Messenger
b28kft
cont suspendat


Înscris: 12/Mar/2008
Mesaje: 1847


Mesaj: viewtopic.php?p=234414&sid=ce309ac07fe4390fdafe176dbbd1f7bf#234414Trimis: 22 Mai 2009, 21:01    Subiect: Răspunde cu citat (quote)

TRex a scris:
Asta e un adevar universal al automobilisticii, pentru ca altfel ti-ar scapa fundu masinii la prima frana, si nici nu ai mai avea puterea maxima de franare pe rotile din fata, unde conteaza. Cred ca doar in WRC sau curse speciale isi modifica bias-ul franelor.
PS: Ma apuca explicatiile pe la ore d-astea tarzii din dimineata.

Wrong. Vezi Lada
Top of Page Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Laurentiu
proconsul III (25)
proconsul III (25)


Înscris: 01/Dec/2004
Mesaje: 13301
Locație: Iasi

Mesaj: viewtopic.php?p=234424&sid=ce309ac07fe4390fdafe176dbbd1f7bf#234424Trimis: 22 Mai 2009, 22:20    Subiect: Răspunde cu citat (quote)

b28kft a scris:
TRex a scris:... altfel ti-ar scapa fundu masinii la prima frana...

Wrong. Vezi Lada
Lada e cu motor fatza si tractiune spate; D 1100 e cu "totul spate". La astfel de masini e o alta tehnica de-a o tine sub control in comparatie cu masinile "totul fatza".
Top of Page Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Sistemul de franare Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community