Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Pierd ulei
Pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Motor
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
salut
masian pierde ulei pe undeva in dreapta sub bujia, daca o las o zi ~10 ml de ulei sunt sub masina (banuiesc ca nu pica in ttimp ce e oprita si uleiul asta e ce se scurge)si bineinteles la motor
ce ar putea cauza aceste pierderi?
multumesc frumos Pai pe unde mai exact iti pierde ulei?
Ca din cele relatate de tine ar putea fi pe la axele culbutori.Sau poate pe la garniturile de la radiator.
Da si tu mai multe detalii ca sa putem sa te indrumam cum trebuie. asa aveam si eu de la garniturile axele culbutori, le-am schimbat si e totul ok Daca pierderea este de la axele culbutorilor, stropii se vad pe contraaripile de plastic. imi pare rau ca nu ma pricep sa va spun mai multe, tot ce vad eu este ca atunci cand deschid capota la motor undeva in stanga spate (dreapta masiunii) sub bujia din dreptul bateriei este o pata de ulei destul de mare (in mare parte este si uscat uleiul semn ca nu este de azi de ieri aceasta problema am intrebat fostul proprietar si ori nu stia nici el ori nu a vrut sa imi spuna idee este ca nu am aflat nimic nou)
Laurentiu a scris:Daca pierderea este de la axele culbutorilor, stropii se vad pe contraaripile de plastic.


la mine curgea in partea din fata de la axele culbutorilor....si efectiv era totul de ulei in zona aia, uleiul nu era pe contraaripi, ci doar strict in jurul axelor culbutorilor, si se prelingea pe chiuloasa in jos
am bagat alte garnituri...si merge stas.

iti sugerez sa stergi bine zona aia, sa nu ramana ulei, dupa care sa pornesti masina, sa o turezi cateva minute...si sa vezi daca iti curge ulei pe la axele culbutorilor(acolo unde e surubul cu cheie de 14), daca nu e de la axele culbutorilor, atunci vei vedea pe altundeva curgand ulei, si iti vei da seama pe unde curge. Posibil ,zic posibil sa fie si ceva pierderi pe la pompa de alimentare. salut.Porneste motorul si cu doua degete [sau mai mult] atinge partea de jos [sub pompa de benzina].Daca curge pe acolo ar trebui sa se prelinga pe degete ulei daca nu tine palma intinsa si urmareste scurgerea de ulei apoi da mai multe explicati.acolo de inbina mai multe subansamble. Bună,
Pierderea de ulei nu e musai să fie atât de mare încât să se simtă cu degetele imediat după pornire. (dacă era așa nici nu mai făcea acest topic ci direct motor calat )
E posibil așa cum a zis Laurențiu, ca pierderea să fie pe la șuruburile din capetele axelor culbutorilor, sau pe la etanșarea capacelor de culbutori (prin strângere s-a deformat capacul și nu mai "calcă" pe toată suprafața.
Un alt loc de scurgere în acea zonă este etanșarea pompei de benzină. Verifică strângerea pompei, și dacă mai are garnitura și distanțierul.
Oricum pentru un test mai concludent și eu sunt de părere că trebuiesc șterse bine toate zonele deja murdare și apoi observat.
Dar nu la rece ci după un drum mai lung (adică măcar câțiva km pentru ca uleiul să aibă timp să se încălzească deoarece la cald e mai fluid și probabilitatea de curegere este mai mare)
Cu stimă. ok vineri cu asta ma ocup sterg tot si va anunt ce am o sa observ (tocmai vineri deoarece am si un drum de catziva km buni)
multumesc salutare
am aflat pe unde pierd ulei, pe la capace, (am schimbat uleiul pt ca nu stiu de cand nu mai fusese schimbat si cu aceasta ocazie am si aflat pe unde pierd ulei) insa STUPOARE cand ajung acasa vad ca PIERD si BENZINA pe la carburator, prin derptul surubului de gazduieste filtrul de benzina, am desfacut surubul si NU MAI EXISTA filet in interiorul carburatorului (nici un pic, doar undeva in interior unde nu ajunge surubul) nu ma intrebatzi cum a fost prins pana acum caci nu stiu, am incercat o garnitura de cupru degeaba tot pica, asta poate explica de ce cu jumatate de rezervor nu am facut decat 110km in buc
va rog sa ma ajutatzi, vreo idee cum a-si putea rezolva aceasta problema (ma gandesc ca trebuie facut alt surub........ )

revenind la ulei, acum stiu pe unde se produce pb modalitazi de remediere a ei? Bună,
Lasă uleiul și reparaă capacul că iei foc (doamne fere)
Cu stimă, Bag seama ca ai fost APROAPE o adevarata faclie pe roti!Remediaza urgent problema cu carburatorul!Nu e de gluma!Iei foc si ramai fara bunatate de Oltcit! mi-am dat seama ca e o problema GRVA imediat ce am observat acest lucru, insa experianta mea de mecanic se reduce doar la schimbat bujii, roata & sigurante mai mult nu stiu, de aceea orice sprijin ar fi binevenit
Ma ganesc ca nu ar trebui schimbat tot carburatorul pt un surub ci doar refacut filetul, insa nu stiu pe nimeni capabil sa fac asta iar pe mana "expertilor" care nu am vazut un oltcit la ei in service nu mai vreau sa o las
cu respect E vorba de surubul cu sita, ala de se strange cu cheia de 17?
Parerea mea e sa pui nitica banda de teflon. Daca nu merge, atunci incearca sa refaci filetul, dar daca il majorezi nu stiu de unde faci rost de piulita, Nu stiu daca se poate reface filetul. Nu baga silicon rosu, nu rezista la benzina. E naspa, posibil sa tr sa schimbi corpul carbului. Incearca cu ceva adeziv pt metele.Asa ceva gasesti la magazinele de piese auto.La mine piedea benzina tot pe acolo dar nu era de vina filetul.Am insurubat pina la catat si pe desupra am pus poxipol.Deocamdata vad ca nu mai pierd benzina.Oricum e bine sa ceri ceva care e rezistent la benzina..Cit despre pirderea de ulei de la capac culbutori se rezolva usor.Iei o garnitura de capac noua si o schimbi pe cea veche si pui si silicon rosu. daca pun adeziv il mai pot desface ulterior (in eventualitatea ca o sa am nevoie de acest lucru)
AndreiBuc a scris:daca pun adeziv il mai pot desface ulterior ...
Nu va mai fi nevoie sa umbli acolo daca elimini sita din interior. Ce rol are sita aceea?

L-am văzut pe mecanicul meu aruncând sita aia peste umăr, zicând că nu mai am nevoie de ea, m-a lăsat paf! E drept că era cam scofâlcită, dat totuși... Mi-a zis că oricum am două filtre de benzină, deci aia nu mai e necesară.
Bastos a scris:Ce rol are sita aceea?
Filtru inainte de a intra benzina in CNC prin cuiul poantou. Bună,
Pătrerea mea e că sita aceea nu are oprea mare rol atât datorită poziției cât și faptului că nu prea filtrează.
Oricum adezivul parcă e prea dur și duce la o asamblare nedemontabilă.
Teflonul e bun la instalații sanitare (și acolo e privit cu scepticism) la benzină va ține până la colțul casei...
Ori cauți un capac la dezmembrări ori mărești fileul și alt dop.
Cu stimă, deci teflonul nu este bun ?!? Schimbal.Nu este bine sate joci cu focul.Nu se stie cat tine adezivul.Doamne fereste la un drum lung sati sara de acolo. Salut oameni buni! am intrat tarziu pe subiect: problema mare , pierd ulei pe la axele culbutorilor (la 6 din cele 8 garnituri). am motorul facut de 9000 de km ( ambielaj segmenti semeringuri supape). dupa ce mi-a montat motorul cu oringuri noi(30000 ROL bucata ) a si inceput sa curga !
am fost la alt specialist care a pus fir de azbest inmuiat in silicon rosu , dupa 2 saptamani iar a curs! Nu am nici locasul uzat si nici saibele ovalizate ca le-am schimbat! va rog astept sugesti! Am inteles ca oringurile alea tre sa fie din cauciuc tratat, si nu stiu cat de tratat este asta de la magazinul de oltcit din Constanta!
sind a scris:Am inteles ca oringurile alea tre sa fie din cauciuc tratat, si nu stiu cat de tratat este asta de la magazinul de oltcit din Constanta!
Trebuie sa fie din cauciuc de calitate care sa reziste la temperaturi si uleiuri cu dimensiunile originale date de fabricant.

Scoate garniturile si vezi ce se intimpla cu ele (aspect, fisura, ruptura) iar shaiba de Cu, inainte de montare, decaleshte-o. Pai schimba garniturile axe culbutori si vezi daca mai pierzi ( e in jur de 10 mii o garnitura aici in craiova, deci n-ar fi cine stie ce efort ). Eu le-am schimbat cand am avut ultima oara motorul dat jos din cauza ambreiajului si am zis sa rezolv si cu picatura care curgea pe la vreo 2 axe si le-am schimbat pe toate
sind a scris: Am inteles ca oringurile alea tre sa fie din cauciuc tratat


Materialul o-ringurilor trebuie sa fie cauciuc siliconic, pe care il recunosti usor si anume e rosu. Daca nu e rosu, nu e bun ca nu rezista la temperaturi inalte. Asa ca ia numai din alea rosii si schimba-le pe toate daca ai din alea negre. Poti pune si un strat subtire de silicon din tub si ar trebui sa tina. Salutare,

Daca doresti pot sa-ti dau un capac de carburator. E foarte bun. Chestia cu pierdutul bezinei pe la filtrul carbului nu e de joaca.Un amic din cartier da la mine a dat foc la masina din cauza asta.




P.S. ai nr.meu de tel in avatar


FPY Bună,
Bre la noi la Bv, garniturile alea costă 4,5 lei noi bucata. Ce prețuri ziceți voi acolo? Se fac din țichii?
Cu stimă,
danf a scris:Bre la noi la Bv, garniturile alea costă 4,5 lei noi bucata.
Si la noi e acelasi pret dar am auzit ca s-ar gasi garnituri de FARTEC le 8.0 lei RON / buc.. Garnitura inele torice Oltcit(siliconica)........................182.000lei/set
Garnitura inele torice Oltcit mare(siliconica)...................24.000lei/buc
Garnitura inele torice Oltcit mica(siliconica)...................18.000lei/buc
inel toric = oring
omologate RAR, siliconice, certificat TUV, direct din fabrica
garniturile au marimile potrivite, recomandate de producator. Nicaieri nu mi-a curs unde am pus astfel de oringuri, doar la chiuloasa deformata, unde nu etansa bine datorita deformarii. Mai au si altii de pe forum de la mine, si nimeni nu s-a plans:)

si la mine curgea pe la oringuri...de fapt la cel din fata de pe partea stanga(cum stai cu fata la masina), dar asta dupa ce am deformat putin locasul axului culbutorilor dupa o interventie cam nesabuita.

am rezolvat in cele din urma, la sfatul lui Laurentiu, aplicand 2 oringuri in loc de 1, si montand noi Bună,
valib era vorba de oringurile de la axele culbutorilor....
Cu stimă, si eu nu despre aia am vorbit?
garnitura inel toric mic = oring ax culbutori

doar ca am adaugat si oringurile mari(retur ulei), si am scris si pretul pentru intreg setul(mari+mici)
valib a scris:Garnitura inele torice Oltcit(siliconica)........................182.000lei/set
Garnitura inele torice Oltcit mare(siliconica)...................24.000lei/buc
Garnitura inele torice Oltcit mica(siliconica)...................18.000lei/buc
inel toric = oring
...

Bună,
Scuze probabil că nu am văzut (sincer nici acum nu văd da nu contează).
Cu stimă, Va multumesc tuturor pentru raspunsuri. oringuri rosii nu am gasit in toata constanta, oricum daca ma poate ajuta cineva din tara care are acces la garnituri bune (rosii-fartec) il rog sa-mi scrie, si ii trimit banii, si daca are timp imi pune garniturile la posta (achit eu si posta, si gazul pana la posta + 2,3 beri), dar lucru' asta dupa sarbatori ca nu stau de loc bine cu RON!
Va multumesc anticipat!
astept ajutorul vostru!
Sarbatori fericite oriunde v-ati afla!

P.S. cum imi pun imagine avatar!
sind a scris:
P.S. cum imi pun imagine avatar!


Faci click pe profil si in partea de jos este zona de setare a avatarului. Ai grija sa fie poza de dimensiunile maxime admise ("mărimea ei nu poate fi mai mare de 135 pixeli ca înalțime și 95 ca lățime și mărimea fișierului poate fi cel mult de 6ko."), altfel nu se incarca.

Legat de o-ringuri, valib se ocupa cu comercializarea garniturilor de tot felul, dupa cu a si scris mai sus. multumesc inca o data cristi! crezi ca cel mai bine e sa-l sun pe valib? iarta-mi naivitatea, chiar este in ungaria (locatie:) Pai de ce nu? Da-i un mesaj privat si discuta detaliile cu el, asa e cel mai bine, nu? chiar daca sunt in Ungaria, uneori am semnal, si atunci sunt pe connex:)
imi dai un mesaj privat cu ceea ce doresti(dai click pe butonul MP), si se rezolva cat de curand(am ceva marfa si in stoc)
oricum fac ungaria-ro zilnic, uneori chiar de 2-3ori pe zi. Am rezolvat cu carburatorul... iar ulei pierd peste tot...(am vazut asta azi cand a fost dat motorul jos din cauza ambreajului) Pai da si tu niste detalii .Mai exact pe unde pierde motorul ulei? cel mai mult pe la capacele din dreapta, insa si pe la cele din stanga (capacele le-am mai strans)si mai infatza am vazut ca se prelingea ulei ... defapt cam peste tot era numai ulei...dar nu ma stresez, o sa mai completez o perioada, cici si asa trebuie schimbata axa cu came de pe dreata (bate ingrozitor) si cand o sa o schimb o sa ma ocup si de ulei Daca tot schimbi axa cu came dreapta e bine sa schimbi tot ce se cheama garnituri cit si semeringuri.Pt capacele de la culbutori e bine sa pui garnituri noi.
DanH a scris:Pt capacele de la culbutori e bine sa pui garnituri noi.


Si niste silicon rosu nu strica la capacele de culbutori. Ai grija, nu le strange prea tare, deoarece daca le strangi tare sa nu crezi ca etanseaza mai bine, dinpotriva. Capacul nefiind plan, se deformeaza si tinde sa se stranga, departand marginile de pe suprafata chiulasei. Asa ca garnituri noi si silicon rosu intre garnitura si capac si intre garnitura si chiulasa. Grija mare cum pui (doar pe jumatatea exterioara a garniturii si nu foarte mult, doar un film subtire), pentru ca exista riscul ca la strangere sa cada in interiorul motorului si atunci poate obtura ceva. Daca schimbi arborele cu came e bine de verificat simeringurile de la distributie (unul mare la arborele cotit si doua mai mici si la fel la arborii cu came) si simeringul de etansare de la "delcou". Ala de la volanta nu poti sa il verifici decat daca dai motorul jos, dar se poate vedea daca curge sau e sarit de la locul lui. Ai grija mare la simeringurile de la arborele cotit. Astea au aceleasi diametrem arata la fel, dar striatiile de pe ele sunt in sensuri inverse. Daca le montezi invers (din ala de la volanta in partea din fata a motorului sau invers) o sa curga ulei intr-o veselie. Dar le poti identifica usor pe ala de la volanta scrie "VOLANT". mersi frumos o sa fiu atent (orcum mai am pe cineva cu mine mai experimentat decat mine) insa e foarte bine de stiut, mersi frumos.. o sa va anunt orcum In regula. Spor la treaba.Si nu va garabiti cind face-ti operatia. Cam off-topic dar pls,help me!!!Am fost la Ciclop Cluj pt a comanda niste simeringuri si oringuri de chiulasa,la care tipul mi-a spus ca nu stie exact care sint oringurile respective.Deci ,ce va rog,dati-mi niste dimensiuni exacte si codurile aferente(pt a le putea comanda de la acsa craiova) pt:
inel toric ax culbutori (4 buc)
inel toric retur ulei (2 buc)
Pentru siguranta as dori si codurile pt Set simering supapa (8buc) si Simering ax came (1buc) simeringuri de supape de teflon la acsa nu gasesti, au decat din alea din cauciuc verde, dar mergi la un dealer meteor si gasesti ajusa si corteco, uite codurile pentru ele:
AJ 57002300- set Ajusa

CO 12012888- Corteco pt. evacuare
CO 12012889-Corteco pt. admisie

dimensiunea la simeringul de la axul cu came este 28*52*10 sper sa nu fie bine...uite si codul: AJ 15007300

pt. inelele torice nu stiu. Multumesc pt ajutor! sau...poti sa le spui sa ia legatura cu cei din TM....
ca ii pun astia in legatura cu cine trebuie de la craiova....si cred ca le pot si transmite lista de preturi
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Motor Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community