Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Vopsire caroserie
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caroserie
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
valib a scris:la mine e altfel...seamana cu balamalele de dacie...prinse cu 3suruburi....nu stiu de ce sunt asa...si la mijloc are tija aia...sau cum s'o chema:)

poate nu e oltcit...cate usi are masina? pai...ii adevarat ca am un abtibild lipit in spate...pe care scrie COUPE )dar...e un oltcit 11R(2usi:))) )...singurele modificari le'am observat la usi...la balamale...(da` si eu cred ca le schimb...ca n'am chef de suduri:)) )
in rest..totu`i original:) n'am observat alte modificari..
probabil acele balamale au aparut....datorita faptului ca usa se lasase prea jos...sau aveau joc...sau fostul proprietar s'a lasat pe ele...:)habar n'am....
)
danf a scris:
Dacă tot ne-ai făcut curioși zi-ne și nouă ca măcar să știm de ce să ne ferim!


deci...exista o groaza de metode...prin care se pot obtine nijte milioane in plus...la pretul masinii
de ex... daca ai gauri prin praguri...si vrei s'o vinzi urgent...in gauri introduci bucati de carpa...si peste dai cu chit(indiferent de care, cat mai ieftin)...dupa care vopsesti pragurile(chiar si cu pensula)...in culoarea masinii...sau in negru
daca ai gauri prin aripa....si se vede urat....se face in felul urmator: se da putin cu peria de sarma...in interiorul aripii...cam cu 5cm in afara gaurii, de jur imprejur. Dupa asta...se ia o bucata de hartie de slefuit...si se lipeste de interiorul aripii(se poate lipi cu chit, cu poxipol, cu super glue, sau chiar cu lipici preparat din faina)...in exterior se slefuieste putin zona gaurita....si se chituieste(aici urmeaza sa vopsiti putin...sau sa aplicati cu abtibild...erau intr'o vreme...abtibilduri din alea...ce aratau ca un splash...ca o lovitura). In interiorul aripii...se vopseste cu un strat gros de antifon...ca sa arate si mai fain....puteti sa dati cu peria de sarma tot interiorul aripii....si sa dati cu un strat de antifon....va zic...efect garantat...ala de vrea sa o cumpere...o sa zica: ASTA DA!.
pentru acest tip de inselaciuni...se poate incerca folosirea unui antifon gros...care necesita sa fie incalzit pentru a putea fi aplicat(e asemanator cu bitumul de pe drumuri).
acelasi tip de operatiune...se poate repeta si in spate...
in interiorul usilor...capota...haion...se poate da putin cu peria de sarma...si se da cu un strat de vopsea....gros de tot

ce mai este...hmm...nu imi vine in minte acuma...dar mai is o groaza de smecherii.... ca sa evitati aceste tipuri de smecherii.....va sfatuiesc urmatoarele:
- dati jos tapiteriile de la usi...acolo se va vedea adevarul(sau e rugina...ca de obicei le e mila sa dea cu ulei...sau daca e plin de ulei...e clar...cel mai probabil e 'aranjata' pentru vanzare
- sa va uitati bine in interiorul aripilor....eventual dati jos aripile...
si in zonele care vi se par suspecte(sunt mai inafara...sunt moi...se vede coltul unei hartii...sau ceva de genu` asta)...incercati sa trageti/impingeti de acele zone...cu o surubelnita...spaclu...o cheie...ce va sta la dispozitie
- daca interiorul usilor...e tot mazgalit...cu pensula...e clar...urme de rugina...care nu doreau sa fie vazute nu stiu daca am scris....daca da...atunci ma mai repet odata:))
- in acele canale...intre aripa fatza...si caroserie...se pune silicon transparent....care arata foarte estetic...fata de uzualul mastic...
- daca doriti sa il vopsiti(siliconu)...atunci se aplica inainte de vopsire... se lipesc doua dungi de banda adeziva...de'a lungul formei acelui canal...si se aplica siliconu`...si il modelati cum doriti
-se dau jos cele 2 bucati de banda adeziva...si peste cateva ore...cand siliconul incepe sa se intareasca....se sterge cu o carpa cu diluant FOARTE BINE(de 2-3x)...locul in care a fost banda adeziva...si se aplica eventuale corecturi asupra dungii de silicon..
- daca se aplica dupa vopsit...atunci se aplica la MINIMUM 2 saptamani dupa vopsire...pentru a permite vopselei sa se usuce...si se aplica tot prin aceeasi metoda.... pentru a evita ruginirea....eu va recomand sa 'administrati' ulei usilor, pragurilor, stalpilor, etc.... odata pe an...
stiti ce am fakut la unele masini? am dat cu ulei interiori aripii fata...si spate...tot...(desigur...dupa ce a fost spalat)....asta pentru ca erau ruginite...si incepea sa dea rugina in exterior. ma gandesc ca nici la o aripa normala...in stare perfecta...nu strica acest tip de procedeu, mai ales iarna(poate baietii ma lamuresc cat de rezistent este uleiul la apa, la sare, la noroi...etc)

))
valib a scris:poate baietii ma lamuresc cat de rezistent este uleiul la apa, la sare, la noroi...etc
Uleiul se cam scurge. Cred ca e mai bine cu un strat subtire de vaselina. nu am incercat cu vaselina...desi mai mult ca sigur e mai buna ca uleiul:)
dar...folosim ulei...e mai ieftin....si nu se oftica proprietaru` cand afla pretu`))
Laurentiu a scris:Uleiul se cam scurge. Cred ca e mai bine cu un strat subtire de vaselina.

Se scurge, dar se si spala Majoritatea masinilor care se afla in pericol de ruginire sunt "tratate" cu o gura de ulei ce mi'a nazarit mie...la ora asta tarzie..
))
nu stiu daca se poate realiza...dar cred ca e posibil...m-as duce sa vad...dar e afara in curte...si e intuneric:)
la luneta, respectiv la parbriz, in colturi(langa acele canale).....sa introduceti ceva bucata de plastic...nu prea mare...sau lunga....sa fie discreta....vreo max juma` de cm grosime...lungime 1cm...
sa introduceti acea bucata de plastic...langa acel canal...astfel incat canalul sa fie gol...si sa poata iesi apa.
ESTE FOARTE IMPORTANT!....desi par nesemnificative aceste bucati de plastic...dar va vor proteja de rugina care ar aparea acolo...mai ales daca masina mai sta si la ploaie
va zik asta...pentru ca am vazut azi dimineata la luneta...mici urme de rugina...si am observat ca lipsesc acele bucati de plastic...(ce uituc am fost) )

Aceste bucati de plastic...poti fi si de cauciuc...sau din orice material...mai putin tabla...sau fier


pe dacia noastra noua...am aplicat un strat de ulei...chiar cand a fost cumparata. Am administrat ulei in: usi(am dat tot interiorul cu ulei), praguri(am bagat in toate gaurile), stalpi, in gaurile sub luneta(ca dacia are si acolo), in capota fata+spate.
Va zik ca nu am rugina pe masina...decat in locurile unde uleiul nu a ajuns bine.
Rugina a aparut: sub aripa fata...acolo am uitat sa dau cu ulei...adica mi'a fost mila de 1l de ulei:))si am zis ca o las pe alta data....si asa a ramas:), la capota spate...in locurile unde apa se scurge, si sub chederul de la luneta(de obicei acolo nu etanseizeaza bine)
Rugina nu a aparut: la obisnuitele locuri, cum sunt: fetele de usi, praguri, stalpi )

deci uleiul are efect....
operatiunea cu 'uleiatul'...se poate repete odata la 1an.
cu vaselina nu am incercat...dar promit sa aplic vaselina la oltcitu`(o sa dau cu vaselina interiorul aripii fata+spate, pentru ca in usi cred ca ajunge uleiul simplu...am observat la unele dacii care aveau bagata vaselina in usi...ca statea apa in usi).

pentru suprafetele din plastic, fibra de sticla, orice nu e metal(ex. spoilere, praguri, ornament fata)......se slefuiesc usor...cu o hartie intre 2000-4000....si eventualele greseli de profil se corecteaza cu chit normal...si se slefuieste din nou zonele chituite.
inainte de vopseaua normala...se aplica un strat de ...cum ii zice... e un fel de lac la culoare...e un fel de chit de stropit...pentru plastic...dupa care se aplica vopseaua propriu-zisa.
acest tip de lac... e necesar pentru prevenirea exfolierii vopselei(precis ati observat majoritatea masinilor...cu spoilere vopsite in culoarea masinii...care au exfoliata vopseaua de pe unele zone)
daca nu se aplica acest lac....va asigur ca vopseaua se va exfolia....80%....

daca aflu numele precis al acustui lac...o sa il scriu AICI: .......... nu vrea sa isi vopseasca careva masina...saptamanile astea?
ca unchiu'meu n'are de lucru...si toata ziua sta degeaba.
) tarziu eu am bagato miercuri la vopsit am dus-o complet dezechipata , apropo multam de explicatii la scos geamuri le-am scos pe toate super usor dupa metoda ta valib , dupa toate explicatiile cred ca ar fii iesit super si la tine dar am vazut ca erai ocupat din discutiile anterioare asa ca am renuntat la a te mai intreaba . eu am bunici la arpasel aproape de salonta si merg cam lunar la ei asa ca poate bem un suc in februarie in salonta np`)
bem da...)
bunicii mei aveau intr'o vreme o casa si in arpasel:)))
pai va ajut cum pot:))
cu vopsitu` am intrebat pt unchiu'meu...ca il vad ca sta toata ziua degeaba...dar de obicei iarna e o perioada de stand-by(masini aproape deloc)...da` e prima iarna de cand nu mai e buniku(dumnezeu sa'l ierte)....si de 1luna pauza...nici o masina:( Salutareeeeeee, dragi oltcitisti varianta cu achizitionatul sculelor profi e o prostie, chiar nu merita, mai bine inchiriati un cuptor de vopsit (costa cam 1.500.000 ora si include compresorul si pistolul), acum depinde de voi, daca vreti sa iasa ceva frumos il inchiriati doua ore (o ora vopsire, o ora uscare = 3.000.000).Varianta merita mai ales daca ati optat pentru materiale scumpe iar efectul este garantat, lac intins uniform(oglinda) si uscare in profunzime.Daca vreti varianta mai ieftina este inchirierea cuptorului o ora (doar vopsit) fara uscare care costa cam 1.500.000 lei, dar vopseaua se usuca mai greu si capata aspect usor de coaja de portocala (varianta merge la vopseaua nemetalizata).Cuptoare de inchiriat se gasesc in Bucuresti, din pacate eu stiu doar doua, unul pe sos.Mihai Bravu, nu stiu exact numarul dar este un service Citroen imediat dupa intersectia cu calea Vitan cum mergeti spre Big Berceni, este o cladire mare maro, iar al doilea este la Ozana imediat dupa liceul de chimie.

Materialele va recomand sa le cumparati de la vopsitorii de prin service-urile mari (sunt calitative si preturile sunt destul de bune, la intelegere), daca vreti ceva mai ieftin, optati pentru produsele Sprint sunt destul de bune calitate/pret

Vopseaua puteti sa o cumparati de la Policolor, este destul de ieftina (desi economia este doar fictiva, deoarece vopsele ieftine sunt slab pigmentate si nu prea acopera bine, ca exemplu ptr. o masina la care se vopseste doar exteriorul sunt necesare 3 cutii vopsea romaneasca (din motivele mentionate mai sus) + ca timpul de uscare este mai mare, daca se efectueaza aceeasi operatie cu vopsea de calitate (sa zicem Standox), este necesara doar o cutie de vopsea si se usuca foarte repede.

Lacul romanesc nu il recomand,se matuieste foarte repede si se exfoliaza. Va recomand sa folositi lac Sprint, are un luciu super si chiar rezista in timp.

Atentie mare acordati pistolului cu care vopsiti, pistoalele de vopsit ieftine consuma mult material.

Sincer sa fiu eu va recomand sa "mituiti" un vopsitor bun pentru partea cu vopsitul.Nu cred sa va ceara mult atata timp cat masina este pregatita de vopsit. Incercati la serviceurile mari, acolo vopsitorii slabi nu prea au ce cauta.

Pls. Pentru orice sugestii nu ezitati sa ma contactati aaaaaaaa shi nu uitati ca pe orice suprfata de plastic ce trebuie vopsita mai intai se aplica plastofix (ptr. ca altfel sare vopseaua). eu ce am zis?))
doar ca nu stiam denumirea in romana...)
eu sunt foarte multumit cu policolor...pentru atatia bani....chiar merita
si cu duralchid-ul...doar ca ala costa ceva mai mult:))) Corect, asa e, Policolorul este ok, dar asta la grund, vopsea metalizata si nemetalizata, dar stau prost la capitolul lac (se matuieste si se exfoliaza).

Am cumparat de caurand un oltcit pe care l-am dezmembrat si am sa-l "resuscitez" si anume :

Schimbat praguri, acoperit gauri rugina, indreptat aripa spate+planseu spate, indreptat aripa fata. Am facut poze cu mai toate procedeele (demontare, indreptare, etc.).Si poate le postez undeva ca sa vada si cei care se pricep mai putin (inclusiv vopsitorie).Toate materialele care se vor folosi la vopsit sunt de la 3M si Standox + ca vopsitul va fi facut la cuptor de catre un vopsitor de la Citroen(intamplator fratele meu:)) si vreau sa postez aceste poze tocmai pentru a se vedea diferenta.Tinichigeria a fost executata de un prieten bun de al meu care a lucrat pe la firme mari ca Renault,Daewoo etc. (acum lucreaza pe cont propriu).

Oricum se va vedea diferenta in poze, vreau sa stiu shi parerea voastra. pozele sunt bine venite:))) la fel ca si orice completare...sau eventual utilizarea de noi procedee...sau intr'un alt mod anume...diferit de ce am scris eu.

si al meu drag oltcit urmeaza a fi vopsit....doar ca astept primavara...pana atunci mai pun la punct restu`
)
sa ma laud si eu putin:))) bunicu` a fost vopsitor auto mai bine de 30ani, din care 20 in service auto, dupa care si-a facut firma acasa. unchiul meu lucreaza in vopsitorie de 10ani, de cand exista firma....in paralel lucra si in service(aia de acolo neavand un vopsitor k-lumea).....iar eu mai ajut pe ici pe colo...de vreo 5ani....)

dar nu asta e important....ci ca ii putem ajuta pe altii....sa incerce sa isi faca masinile mai bine....ca un vopsitor care'si bate joc de masina....si cere atatia bani pe degeaba!
)) ANTIFONARE

1. se scoate toata benzina din rezervor
2. se lasa jos geamurile de la usi
3. se scot toate din masina...care se pot misca, ca sa nu se intample ceva cand o rasturnati
4. se duce masine pe beton...si se pregateste de rasturnat. Se scoate roata de rezerva...si se pune pe partea pe care va fi rasturnata masina.
5. se mai cauta 4oameni....care sa ajute la ridicarea masinii.
6. se ridica masina(2ridica din fata, 1din mijloc, 1din spate), se ridica din lateral, incet incet....si cand deja e la jumatatea cursei....tu mergi sa tii de roata de rezerva.....care se fixeaza la stalpul usii....astfel incat roata sa stea dreapta
7. se lasa masina incet incet....astfel incat tu sa ai timp sa pozitionezi roata de rezerva in pozitia corespunzatoare
8. dupa ce masina a fost lasata pe roata de rezerva...se verifica pozitia masinii.
9. se spala bine masina cu apa+se freaca cu peria de sarma
10. masina se intoarce pe cealalta parte....si se executa aceeasi operatiune
11. dupa ce s-a uscat.... se ia un spaclu...si se da jos antifonul din zonele in care acesta tinde sa vina jos
12. se freaca bine toate zonele cu peria de sarma, de 3-4x
13. se aplica 1-2 straturi de grund, iar dupa uscare se aplica un strat gros de antifon(noi il aplicam cu un pistol special)
14. se intoarce masina pe partea cealalta.... si se executa operatiile 11-12-13

Tips&Tricks:
- se dau jos rotile masinii
- se dau jos aripile masinii...si se antifoneaza si acelea...prin aceleasi procedee
- se dau jos tevile esapamentului, pe cat posibil
- dupa antifonare se sterge toata masina cu o carpa cu benzina...care va da jos antifonul care a ajuns pe lateralul masinii..... si mai si curata putin suprafetele

Alegerea antifonului(antisonorizant):
Majoritatea persoanelor nu doresc sa bage banii in antisonorizant...asa ca suntem nevoiti sa utilizam aproape cel mai ieftin. Pe cutie scrie antisonorizant auto, se vinde la 5kg, si necesita incalzire inainte de aplicare(se pune cutia pe aragaz, si se incalzeste pana cand devine foarte lichid, se amesteca cu o bucata de lemn).
Dar mai exista si antisonorizante mai bune....nu va pot da nume:))
Fiecare dupa buget`.

Antisonorizarea cu cel mai ieftin antifon....in conditiile in care se respecta toate operatiunile.....o sa va tina cel putin 4-5 ani.

Daca am uitat ceva....o sa completez ulterior
valib a scris:pozele sunt bine venite:))) la fel ca si orice completare...sau eventual utilizarea de noi procedee...sau intr'un alt mod anume...diferit de ce am scris eu.

si al meu drag oltcit urmeaza a fi vopsit....doar ca astept primavara...pana atunci mai pun la punct restu`
)
sa ma laud si eu putin:))) bunicu` a fost vopsitor auto mai bine de 30ani, din care 20 in service auto, dupa care si-a facut firma acasa. unchiul meu lucreaza in vopsitorie de 10ani, de cand exista firma....in paralel lucra si in service(aia de acolo neavand un vopsitor k-lumea).....iar eu mai ajut pe ici pe colo...de vreo 5ani....)

dar nu asta e important....ci ca ii putem ajuta pe altii....sa incerce sa isi faca masinile mai bine....ca un vopsitor care'si bate joc de masina....si cere atatia bani pe degeaba!
))


Ca bine graiesti, procedeele sunt asemanatoare dar materialele difera, abia astept sa postez pozele, ehe.... dar pana acolo mai e (de schimbat praguri,scos rugina, puse diferite petice,antifonare......bla bla bla. )
pai....ceea ce am scris eu in atatea pagini...sunt un fel de 'procedee minime si standard' .... la care se mai pot adauga unele...de ex... daca nu iti convine cum a scos rugina deruginolul...mai dai odata..., sau mai chituiesti de 10 ori...numa` sa iasa cum doresti tu.
azi mi-am adus aminte de un vecin....care era 'vopsitor'....si care acum lucreaza ca vopsitor la o firma de renume din oradea....si l-am vazut lucrand intr-o zi.
lucra cam astfel:
dimineata sosea masina demontata....
a doua zi o vopsea

nu scotea rugina, nu mai indrepta cu ciocanul, nu slefuia...ci aplica un strat gros de tot de chit...si din stratul ala o scotea la nivel la care trebuia sa fie...dupa care mai chituia finut acei 'pori'
nu mai slefuia cu apa, nu mai slefuia cu hartie de 3000....nu curata incinta motorului....doar stergea cu o carpa uscata toata masina.
)
vopsitu`....il facea iar aiurea... dadea 2straturi groase+2 de lac ))
faza era ca, clientii erau multumiti(era mijto ca masina sa fie vopsita in 2zile)....)) da ce era mai rau...doar acum urma:))
dupa 1sapt....iesea rugina pe la geamuri, usi, colturi...la motor` toata vopseaua s'a exfoliat....ca de altfel si in unele zone ale masinii:))
si a ajuns la noi....)sa i'o vopsim...)
si in loc sa plateasca odata....a platit de 2ori....
))

sau...mai era unu`...care o renuntat la meserie...pentru ca nu ii era rentabil...
vopsea o masina cu 10mil doar manopera......da masina aia...arata mult mai bine ca iesita din fabrica(la propriu)....nu gaseai nici un por pe toata masina....

si masina mea o sa urmeze un lung proces de ' dezintoxicare ' )) da` cand vine vremea buna....


P.s: Ce am uitat sa va prezint printre articole???
Nu ca vreau sa va ascund...da daca am uitat ceva:) maaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhh, ce draq se intampla, am scris o gramda (aproape o ora) si cand am dat send, pa, sa dus draq tot ce-am scris si mi-a aparut fereastra aia de logare
valib a scris:)
pai....ceea ce am scris eu in atatea pagini...sunt un fel de 'procedee minime si standard' .... la care se mai pot adauga unele...de ex... daca nu iti convine cum a scos rugina deruginolul...mai dai odata..., sau mai chituiesti de 10 ori...numa` sa iasa cum doresti tu.
azi mi-am adus aminte de un vecin....care era 'vopsitor'....si care acum lucreaza ca vopsitor la o firma de renume din oradea....si l-am vazut lucrand intr-o zi.
lucra cam astfel:
dimineata sosea masina demontata....
a doua zi o vopsea

nu scotea rugina, nu mai indrepta cu ciocanul, nu slefuia...ci aplica un strat gros de tot de chit...si din stratul ala o scotea la nivel la care trebuia sa fie...dupa care mai chituia finut acei 'pori'
nu mai slefuia cu apa, nu mai slefuia cu hartie de 3000....nu curata incinta motorului....doar stergea cu o carpa uscata toata masina.
)
vopsitu`....il facea iar aiurea... dadea 2straturi groase+2 de lac ))
faza era ca, clientii erau multumiti(era mijto ca masina sa fie vopsita in 2zile)....)) da ce era mai rau...doar acum urma:))
dupa 1sapt....iesea rugina pe la geamuri, usi, colturi...la motor` toata vopseaua s'a exfoliat....ca de altfel si in unele zone ale masinii:))
si a ajuns la noi....)sa i'o vopsim...)
si in loc sa plateasca odata....a platit de 2ori....
))

sau...mai era unu`...care o renuntat la meserie...pentru ca nu ii era rentabil...
vopsea o masina cu 10mil doar manopera......da masina aia...arata mult mai bine ca iesita din fabrica(la propriu)....nu gaseai nici un por pe toata masina....

si masina mea o sa urmeze un lung proces de ' dezintoxicare ' )) da` cand vine vremea buna....


P.s: Ce am uitat sa va prezint printre articole???
Nu ca vreau sa va ascund...da daca am uitat ceva:)


Da, ai dreptate, cu vopsitorii care vopsesc masina in doua zile nu sunt de acord, ca procedeu tehnic filler-ul (sprit chit-ul) tre' sa stea 24 de ore cel putin la uscat (asta in caz ca nu ai cuptor), daca finisezi filerul sa zicem dupa ora de la aplicare si se vopseste masina, filler-ul continua sa "coboare" in pori si zgarieturi, acestea devenind vizibile pe vopsea (cred ca ai vazut cazuri)...........Am scris mai multe, dar din pacate nu stiu ce s-a intamplat cu forumul ca nu am putut sa postez ce am scris, si mai rau s-a pierdut tot ce am scris incearca sa te loghezi inainte sa scrii un mesaj....
si eu am patit de cateva ori asa...

pe cutie la spritz-chit(chit de stropit) scrie timp de uscare 24 ore....dar...daca faci un retus....nu stai de pe o zi pe alta...sa se usuce cum trebuie chitul...
de obicei noi il lasam sa se usuce....cam 2ore..... Stii ca e suficient...daca pui palma intr'un loc unde nu se prea observa....si daca se vede amprenta clar...atunci mai trebuie sa se usuce:)) (amprenta va disparea...pentru ca suprafata urmeaza a fi slefuita)

)

Modif: Iarna se foloseste un uscator de par pentru a usca mai rapid chitul, respectiv chitul de stropit, sau vopseaua VOPSIREA ROTILOR
- se ia un smirghel de 60.... si se slefuieste toata janta, pana la metal
- se sterge janta cu o carpa semi-uda... si se lasa sa se usuce
- se vopseste cu 1-2 straturi de grund(cu pistolul de vopsit)
- se lasa sa se usuce o zi
- se aplica vopseaua in 2-3 straturi(la oltcit nu cred ca sta fain cu jenti negre....dar se poate incerca)
- intre straturi se face o pauza de 10-15 min....depinde de caldura....

Noi de obicei... vopsim si cauciucul(cauciucul nu necesita slefuire)....asa va avea un aspect super.
Exista pareri pro si contra vopsirii cauciucului.
Unii zic ca vopseaua dauneaza cauciucului....altii zic ca il protejeaza.
La mine....nu am observat o deteriorare anume....diferita de cea normala.....si nici clientii nostrii nu au avut reclamatii. cum vopsiti voi cauciucul?? pai si cand incepe sa sara vopseaua ce faceti?? ar arata jalnic "cojit".
ma rog, il puteti faceti cu o dunga alba, sa para de pe timpuri. )
nu e chiar asa..
deci....daca vopsesti si janta neagra...atunci vopsesti si cauciucul cu pistolul
daca...vopsesti janta in argintiu...atunci vopsesti cauciucul cu o pensula...si ai grija la marginile jentii...sa nu faci toata janta de vopsea:)
cauciucul se sterge inainte de vopsit...cu o carpa cu diluant.
Vopseaua de pe cauciuc nu se decojeste....deloc...pentru ca, cauciucul va trage in el vopseaua...si nu se decojeste deloc....nici peste 6ani.....si va straluci super fain:))) toti o sa zica ca ai cauciuci nou:))).
Se poate incerca si datu` cu o pasta speciala...pentru intretinerea cauciucului....dar nu am folosit asa ceva inca.

De cand lucra bunicu....tot asa vopsim rotile....si nu au fost reclamatii...unii veneau doar la vopsit de roti:)))ca stiau ca nu le vopsim aiurea.. bine vali, daca zici.
cauciucurile se pot da si cu crema de pantofi. este o solutie temporara, tine max 2-3 zile. dar luceste de zici ca e nou. mai faceam asa la batran cand il spalam. dar acum mi-e lene ca e frig. )
pai exista mai multe variante..
)
cand vopsesti masina...o folosesti pe cea scrisa de mine..daca doresti...desigur....daca nu...acoperi rotile cu niste carpe mari...sau cu bucati de nylon
)
e la latitudinea fiecarei persoane:)) vali, vali... cand citesc acest post imi vine in cap un singur lucru. sa aduc la tine oltcitul pt o schimbare de culoare.
dar ce pacat ca tu esti acolo iar eu sunt aici. )
asta e...
i'm sorry:))
da sigur exista si pe acolo cineva care sa o faca sa fie super bine....
cauta pe unu` mai batranel...pe la 50ani....care stie meserie:)) TIMPUL DE USCARE

- pentru vopseaua POLICOLOR .... cand uscarea are loc la o temp. de +17grade(adica primavara,vara,toamna...si iarna...cu incalzire)....e necesar vreo 2-3zile...pana cand vopseaua se usuca aproape complet...adica se usuca suficient cat sa poti sa te apuci sa montezi lucrurile inapoi...si chederul de la geam/parbriz/luneta nu va lasa o urma in vopsea
- pentru vopsea DURALCHID..... dupa 24ore de uscat...vopseaua e uscata super bine....poti sa montezi lucrurile inapoi lejer.
- pentru SYLVERPOL......in jur de 2 zile....
- pentru amestec VOPSEA UNIVERSALA + POLICOLOR ..... 4-5zile....dar se recomanda a monta geamurile/parbriz/luneta doar in a 5a zi de uscare...daca se face in a 4a zi...risti sa iti faca o urma in vopsea
- pentru VOPSEA UNIVERSALA......nu am folosit niciodata doar vopsea universala....dar va asigur ca este necesara intre 7-14zile pentru o uscare cat de cat acceptabila... dar si dupa aia vopseaua va fi putin lipicioasa...mai ales daca sta la caldura sau soare...

Exista diferite trucuri...pentru a ajuta uscarea...sau a se obtine o uscare mai lenta....
- pentru o uscare normala....sau mai rapida....se foloseste diluantul recomandat de producator...sau unul net superior celui recomandat
- pentru o uscare mai lenta... in loc de diluant se baga BENZINA(nu prea conteaza de care)..... acest procedeu prelungeste durata de uscare...cu 1-2zile.

Uscarea....primavara/vara/toamna se face la temperatura aerului.... In primele 10ore masina se tine izolata de aerul de afara....masina fiind inchisa in garajul/sala in care s-a facut vopseaua.... si se evita pe cat posibil circularea prin apropierea masinii.
Nu am folosit pana acum un cuptor...pentru ca nu exista asa ceva prin zona....si nu se merita constructia unui cuptor pentru o persoana particulara.


DUPA USCARE....

- se evita spalarea/tinerea in soare a masinii....pe cat posibil...timp de 4-6sapt.(cand se tine la soare....chiar si dupa 1-2 sapt...vopseaua se inmoaie...)
- dupa 4-6 sapt. se spala/tine in soare .... finut:))
- dupa 8 sapt... faci ce vrei cu ea:))) VOPSIREA UNOR ELEMENTE CARE SUNT SUPUSE
UNOR TEMPERATURI FOARTE MARI

Pentru tobe de esapament, galerii, si ce se mai poate vopsi....se gasesc in comert GRUND, CHIT DE STROPIT, respectiv VOPSEA(de orice culoare)....pe care scrie ca se folosesc pentru TEMPERATURI RIDICATE!
Nu incercati sa folosit vopsea, respectiv elemente de finisaj pentru vopsea normal...pentru ca SE VA EXFOLIA...la prima temperatura ridicata pe care o va intalni.
Exista mai multe tipuri din aceste ingrediente...pentru vopsea rezistenta la temperaturi inalte.....pentru toate tipurile de buzunar, aici ramane iar la latitudinea voastra...
P.s: suprafetele se pregatesc pentru vopsit in acelasi mod ca si restul masinii. azi noapte...din plictiseala...am citit o gramada de posturi ..... si am avut surprize neplacute. Aia habar n-au cum sta faza cu vopsitu...si nici ce tine de vopsit`.

Prin unele posturi am vazut...ca unu sugera corectarea decojirii lacului...cu lacul de unghii, si ca lacul se amesteca cu vopseaua,....si o groaza de chestii din astea...gen enstein.
SUNT COMPLET GRESITE!

Lacul de unghii are o compozitie asemanatoare lacului de masini...dar este mai fin, si nu este rezistent deloc(de aia se poate da asa usor dupa 1-2sapt...cu o simpla vata cu diluant, sau ceva solvent usorr).

Lacul de masina are o alta compozitie...si este facut sa REZISTE!....si lacul se aplica NUMAI dupa VOPSEA!
Lacul se exfoliaza pentru ca nu a fost ales lacul corespunzator vopselei aplicate, dar aceste cazuri sunt extrem de rare.
Daca se exfoliaza cu vopsea cu tot...este vina chitului de stropit...nicidecum a nepregatirii corespunzator pentru vopsit a suprafetei(asta daca stii sigur ca ai pregatit-o bine). La faza cu exfolierea lacului sa stii ca te inseli, incearca sa aplici lac romanesc pe orice fel de vopsea, expune-l o luna la soare si........voila...
la mine pe oltcit....e vopsea policolor+lac romanesc(din lipsa de fonduri la vremea respectiva)....si de 6ani e pe masina....si n-are nimik....chiar m-am mirat....ca intr-o vreme masina statea langa poarta...si cainele a zgariat-o rau de tot....adica era cam aproape 1mm intrat in lac/vopsea....si intr-un an...fara alte interventii....a redevenit normala...adica de la ploaie/zapada/soare....nu a mai fost necesar sa dau cu pasta....
)

poate nu intotdeauna iese cum trebuie....

in legatura cu exfoliatu` la logan....pentru o masina de 7000euro...sa folosesti vopsele romanesti....deja e prea de tot...adica ar merita ceva mai bun...pentru banii aia. Da, corect, ai dreptate, dar eu nu vorbeam de lacul de la Policolor de acum 6 ani, intre timp s-a mai umblat pe la reteta , cat despre vopsea, este super ok, singura problema ca nu prea acopera bine, dar asta nu e o problema asa mare pentru ca pot sa dai mai multe maini.Am sa postez niste poze cu masina pe care o fac acum (tinichigerie + vopsit) si ai sa vezi ca pe hayon a fost vopsita cu vopsea romanesca, si cu lac romanesc si ai sa vezi cum s-a exfoliat lacul astept pozele:)))
despre ce am uitat sa vorbesc?
) ce mi'a venit in minte amu....

CUM SE DA JOS VOPSEAUA DE PE SUPRAFETELE PLASTICE....FARA SA DAI CU SMIRGHEL...SAU SA TE APUCI SA FRECI

deci...
se merge la magazinu` auto, sau la un magazin de metalo-chimice...si se cere 1 sticla de....nu stiu cum se numeste....e ceva acid, incepe cu FEN....., se vinde in sticla de 1litru(ca si alea de apa minerala)....nu in cutie de plastic. Daca explicati vanzatorului ce doriti sa faceti, sigur va sti despre ce e vorba.
Intr'o cutie...sau ceva... turnati acid.... vreo 250grame. Se ia 1 bucata pensula...si te pui sa dai cu pensula pe suprafata de unde vrei sa dai jos vopseaua. Dai de 2-3x...dupa care stergi cu o carpa....si iar dai...si iar stergi. Poti face si in felul urmator: dai toata suprafata odata.....dupa care incepi de la capat....si la a 2-3a repetare....vopseaua se va decoji...si va lasa suprafata de plastic intacta.

ATENTIE!
Se vor folosi manusi chirurgicale.
Acidul va da jos vopseaua de pe orice suprafata plastica...daca o atinge putin...vopseaua se duce(mai ales daca e aplicata subtire).
Aveti grija...sa nu dati din greseala cu acid in ochi...sau pe piele....ca o sa usture rau!
In cazul in care a ajuns acid la ochi....sa pe maini, spalati mult cu apa+sapun, si clatiti indelungat.
Daca nu dispare usturimea/mancarimea....va rog sa va deplasati URGENT la medic!


cam asta ar fi.... si veti obtine o bara/spoiler original....cum era el inainte de vopsit.
Interesant thread.
Btw, stie cineva unde s-ar putea face astfel de operatii (indreptat tabla in vreo 2 locuri, vopsire, antifonare samd) prin Bucuresti? Mi-e ca masinuta mea va avea nevoie de astfel de lucrari... poate nu chiar acum, dar tot vreau sa o aranjez. Insa calitatea lucrarii trebuie sa fie impecabila (si va asigur ca-s extrem de carcotas).
Hmm... Ratonu', parca spuneai ceva de un prieten

P.S. De restu' se ocupa nenea Lascu (Bogdane, daca stii pe cineva cu adevarat bun pe acest domeniu te rog sa-mi faci legatura cu el. 10x). Va urma interiorul (parca totusi n-as imbraca-o in piele... inca ) si o sa fiu cel mai fericit olticist Stimati prieteni,
Inainte de a cumpara ceva vopsea, sau elemente de caroserie, va rog din tot sufletul sa dati o tura pe la vopsitor....ca riscati sa cumparat degeaba....si sa cheltuiti o groaza de bani!
Exemplu de azi: unu o lovit capota din spate....si se putea indrepta foarte usor. Dar....cine'i ca el...cumpara o capota noua, dar ce'i si mai rau....CAPOTA NU ERA CA SI CEA DE PE MASINA!.

mai bine lasati treburi din astea in seama vopsitorului....ca stie el mai bine(in cazul in care e meserias).

cucu...voi ce mai faceti?
ati vopsit masinile?
cum stati? azi la Pimp My Ride...am vazut, si nu mi-a venit sa cred ce vad...
faceau o dubita VW...
dupa ce au vopsit'o...i'am scos geamul din fata...si l-au schimbat cu altul.
WRONG!!!! WRONG!!!!
- rugina ramane sub geam, in locul in care era chederul
- dupa ce pui noul geam, chederul nu va mai sta ca inainte, nici de acum in 10 ani --->>> intre noua pozitie a chederului, si vopsea...va ramane o pelicula subtire...de diferenta. Care poate fi rugina, sau in cel mai fericit caz, vopseaua veche(asa cum a fost vopsita prima data).


Mai bine scoateti geamul inainte de vopsit...si dupa aia il puneti la loc.
valib a scris:cucu...voi ce mai faceti?
ati vopsit masinile?
cum stati?


asteptam vara, construim compresorul, strangem bani..
partea nasoala este ca descoperim mai multa rugina... de ex am vazu ieri in dreptul rotii spate,paralel cu roata, caroseria ruginita. inca nu am o poza, dar o sa o postez in curand. Nu stiu ce s-ar putea face acolo..
Ia uitati:

acuma ca exista poza...

mergi la un tinichigiu, se taie afara acea portiune, si se sudeaza o tabla groasa.
dai peste ea cu grund si antifon...
si o sa tina.

de obicei rugina apare in exteriorul caroseriei...dar si acolo se procedeaza la fel ridic putin topicul...sa nu se piarda pe undeva:) azi am recitit tot ce s-a scris pe aici si cred ca o sa mi pregatesc scule pentru cand o sa vina vremea calduroasa
Abia astept
Merci mult baieti
Santeti de nota 10 n'ai pentru ce....1 bere...)si pe aia sa scrie Fanta de Portocale:)
apropo...vezi ca daca vrei sa o vopsesti vara....incearca sa o vopsesti intre orele 9-12, respectiv 18-21....pentru ca in aceste intervale temperatura de afara este optima pentru vopsit, in jur de 20grade. Daca o vopsesti dupa 12...max 1....o sa iti curga vopseaua peste tot... Aveti idee cat dureaza vopsirea si uscarea la o instalatie de aia cu cuptor?
Ca am gasit la o fabrica in Slatina, cu 90 de mii pe ora si na gandeam sa ma duc cu masina pregatita (curatat/chituit/matuit/geamuri scoase) si sa o colorez la aia in instalatie. pai o vopsire...normal...dureaza cam 2-3ore...
o uscare la cuptor...dupa parerea mea...ar fi pe la 10ore...(nu bag mana in foc, nu am folosit asa ceva, deci nu stiu)
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caroserie Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Următoare
Pagina 3 din 7
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community