Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Vopsire caroserie
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caroserie
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Salut!
cu ceva timp in urma valib a descris o metoda de scoatere a geamurilor.Acum va pot si eu recomanda o alta metoda aplicata chiar de mine!Avantajele sint:
-se scoate parbrizul (chiar si ciobit ca al meu)fara sa se sparga
-se scoate in 10(!) minute
-nu e nevoie de ajutor
-se scoate si geamul de la hayon(iese mai greu din cauza chederului mai gros,rigid)
Scula principala este patul de cablu.Se cumpara de la mag. de electrice o bucata de 2-3m cu latimea de 20mm.Se da jos capacul si se va folosi doar partea care in mod normal se fixeaza pe perete(fiindca e mai rigid).Se taie bucati de aprox.8-10 cm.Se ia din bucatarie un CLIN de spalat geamuri cu pulverizator.Apoi din interiorul masinii se indeparteaza putin chederul cu degetele si se pulverizeaza jur imprejur(partea de jos orizontala a chederului nu e necesar) .Acum se introduc acele bucati taiate intre cheder si rama geamului(caroserie)unul linga celalalt astfel incit latura plasticului sa iasa in afara.Dupa ce s-au pus aceste bucati jur imprejur(mai putin partea de jos a geamului)se aranjeaza aceste bucati de plastic astfel incit sa stea perpendicular pe geam.Acum cu grija se apasa geamul in partea de sus si in mod sigur va iesi.Nici chederul nu "sufera" si nici geamul nu crapa! cam complicata dupa parerea mea...si cam riscanta.
anyway...conteaza ca functioneaza.
dar daca chiar vreti sa stiti...geamul nu se sparge cand il scoti(aici sansele sunt minime...2%), ci atunci cand il pui inapoi(90%)(atunci cand tragi de cablu` ca sa intre la loc, sau atunci cand apesi pe marginea chederului, pentru fixarea lui in pozitie)


da...inapoi tot asa trebe sa il bagi cum am zis eu:)

spor la treaba! Salut !
Nu e complicat deloc si chiar nu e riscant,poate eu nu m-am exprimat bine.Oricum....
Intrebarea mea este:cum si cu ce sa vopsesc tablariile de sub masina ca:scuturi motor,rezervor,lama de flexiune si chiar tevile de esapament?Si acestea sint expuse la lovituri de pietricele,apa sarata ,ruginire etc.Cu antifon? pai scoti rugina...
dupa aia mergi la magazin...si cumperi ceva grund care sa reziste la temperaturi mari(asta pt esapament), pentru restu` e bun grundul normal.
dupa 3 straturi de grund, dai cu antifon(si aici sa cumperi de 2 feluri, pt temperaturi inalte, si normal)
in caz ca nu gasesti antifon/grund care sa reziste la temperaturi inalte...poti pune si din ala normal, doar ca nu stiu cat va tin, mai ales pe toba de esapament. salut
azi am vazut un cielo cu vopsea perlata pe el a fost o priveliste super intr-o parte mov si cum te miscai se schimba in verde aveai senzatia ca esti drogat, oricum super
As vrea sa imi spuneti la cat se ridica costurile pt a avea masina revopsita ,si revopsita cu asa ceva pai un vopsit normal...manopera...intre 3-5mil+vopsele vreo 6-7mil...
daca vrei perlat...vopseaua va fi in jur de 30mil...minimum...(aici nu mai poti baga vopsea de proasta calitate...ca se duce tot pe apa sambetei)
exista in oradea un service...de vw....tipii lucreaza super bine, inclusiv tinichigerie+vopsit...dar si taxeaza rau...
am dus un golf 3 lovit frontal....toata fata era bagata in volan...manopera tinichigiu 12mil:)
la vopsit o cerut numa` manopera 8mil...
asa ca, clientul a hotarat ca o vopseste la noi:) Valib am o rugamite....Poti sa faci te rog o lista de materiale si cu preturi aproximative pentru o vopsire completa??
Adica hartia abraziva ,ce granulatie /cati m /cam cat costa /1m
Chitul
Spritzchit
vopsea
lac
banda de lipit pt protejarea anumitor elemente
....si alte minuni care ti vin prin cap
Vreau te rog o lista cat mai completa cu necesarul de materiale ,facuta in stilul tau profesionist
Si daca se poate si ceva preturi estimative
Multumesc! ok boss...
maine seara o sa ai lista...o pun aici...sa vada toata lumea....
acum n'am timp...ca am de terminat o lucrare de diploma. So...lista materiale necesare pentru o vopsire COMPLETA, luand in considerare ca s-a demontat totul de pe masina, in afara de bord si motor(astea de obicei nu prea isi au rostul sa le demontezi, la motor scoti tot ce e pe lateral si ramai numai cu 'minunatia' intre lonjeroane)
- hartie slefuit P60; P80; P120; P150; si hartie intre P2000 pana la P3000(orice granulatie intre aceste valori)...cam 5m din fiecare...total vreo 250.000lei
- chit normal....vreo 2kg....pret total 400.000lei (depinde de care e...poate fi si mai mult...si mai putin)
- eventual chit fibra de sticla...1/2kg....vreo 150.000lei
- antisonorizant auto(asta e optional)...1cutie 90.000lei(pentru praguri, motor, interior usi, capota, hayon)
- deruginol(feruginol)...1flacon 1/2litri....vreo 90.000lei(asta pentru scoaterea ruginei)
- grund(culoare maronie)....2cutii de 900grame....total 200.000lei
- banda de lipit(daca e necesar pentru inchizatoare hayon, sau alte parti care nu au reusit sa fie demontate)....1bucata....75.000lei
- chit de stropit(spritz chit, fuller).....vreo 1cutie 900grame cel putin....160.000lei
- vopsea....6,4kg....8cutii a 900grame......220.000lei/cutie minim....1.760.000lei minim(depinde de culoarea vopselei, de tipul acesteia, si de CALITATEA acesteia). DE OBICEI mai ramane clientului vreo 500grame vopsea, care poate fi folosita in urmatorii 2ani.
- lac....2cutii a 900grame....vreo 250.000/cutie....500.000lei total
- 1 silicon transparent(pentru imbinari aripa cu caroserie, praguri, orice gauri nedorite, inclusiv cele de la chederul geamurilor)....76.000lei
- 2 litru ulei....vreo 200.000lei(1,5 litri pentru masina, juma` de litru pentru compresor...ca mai trebuie completat uneori, daca nu necesita completare va sigur ca ajunge tot la masina dvs)
- vopsea neagra pentru elementele negre..care nu sunt plastice.....1cutie 900grame....200.000lei
- vopsea argintie pentru roti....vreo juma` de kg trebuie....dar daca cumpara clientul....nu poate cumpara numai 1cutie a 900grame....deci vreo 200.000lei
- vreo 2 litri de diluant.....vreo 150.000lei
- ceva intaritor(daca cere vopseaua), asta habar n'am cat e...in jur de 3-400.000lei pentru toata vopseaua

Cam asta ar fi minimul necesar...desigur suma poate fi mai mare cu 1-2mil, chiar cu 4-5(daca alegi ceva mai bun), depinzand de tipul vopselei si a lacului, si de cantitatea de chit/chit de stropit/lac.........total: 4,3milioane MINIMUM!!!

Tinichigiu....depinde de masina, de cantitatea de lucru...dar e in jur de 1mil cu mici probleme de tinichigerie(astia cer bani multi...pe lucru de nimic. Noi lucram cu un vecin(daca nu prea iti pasa de lucrul facut) sau cu service-ul din oras(daca vrei calitate)
Manopera vopsit: 4-6mil...depinde de starea masinii
Manopera montat/demontat totul: 2mil (se mai adauga un bec, o siguranta, un capac, un surub...dupa necesitate. Masina va parasi atelierul in stare perfecta de functionare electrica).

Daca am uitat ceva...va rog sa intrebati...sau daca imi mai aduc eu aminte...o sa completez.

Am completat cu:
- vreo 2 litri de diluant.....vreo 150.000lei
- ceva intaritor(daca cere vopseaua), asta habar n'am cat e...in jur de 3-400.000lei pentru toata vopseaua Stie cineva sigur cat costa actele la RAR pt schimbat culoarea la autoturism?
vopsea....6,4kg....8cutii a 900grame......


Unde bagi matale atata amar de vopsea ....io nu inteleg - o vopseshti si pe interior ?? Si daca da ...chiar e nevoie sa dai 2-300 K pentru interior ?
Si daca nu .....unde ?? Ce intreb eu si ce raspunzi...Am zis sa nu mai deschid un topic nou pt o singura intrebare,asa ca cine stie rog sa-mi raspunda ! pai...
interior capota, interior usi(adica atata cat nu acopera tapiteria), interior compartiment motor, stalpii de la parbriz, si tot ce nu e acoperit de tapiterie in interior,rama geamurilor, portbagaj&hayon, si putin la aripa fata, acolo unde se vede cand intorci volanul la maximum la stanga/dreapta(aici 1strat e suficient, cat sa fie asemanator cu culoarea masinii)
astea enumerate mai sus primesc 2-3straturi.
din primul strat obtii o culoare mata, din al doilea strat culoarea normala, iar din al treilea strat acoperi impuritatile si obtii culoarea finala.
daca incerci sa acoperi din primul strat cum trebuie...atunci vopseaua VA CURGE, si dupa aia ai ce spala cu benzina, pentru a revopsi
in exterior 3 straturi minimum, poate ajunge si la 5straturi, in functie de calitatea vopselei, si de gradul de acoperire al acesteia.
+vreo 2 straturi de lac.
Adica vopsit ca in fabrica!Calitate aproape asemanatoare(deh...nu se compara ustensilele noastre cu ale lor, desi la astea romanesti...100% suntem mai buni calitativ, astia vopsesc numa` cat sa acopere)
P.s: cand o lovesti...nu trebuie sa te temi ca ramai fara vopsea:), iar lacul iti confera posibilitatea sa dai cu pasta de cate ori te tine buzunarul/puterea.
P.p.s: pai...nu prea ai timp sa amesteci vopsele in timpul operatiunii, dar daca vrei tie interiorul ti'l vopsesc cu vopsea ieftina(dar nu va avea aceeasi nuanta(desi culoarea va avea acelasi cod, si desi voi incerca sa scot aceeasi nuanta), aceeasi rezistenta, si acelasi luciu(chiar daca ii dau lac mai mult).
P.p.p.s: de obicei, daca totul decurge normal(adica nu trebuie sa spal o aripa, sau capota(asta in cazul in care vopseaua curge, sau mai stiu eu ce), atunci iti ramane vreo 500grame vopsea pe care o poti folosi pentru retusuri in urmatorii 2ani.

daca altii o vopsesc cu 2-3kg...problema lor:)
mariuss a scris:Stie cineva sigur cat costa actele la RAR pt schimbat culoarea la autoturism?
O intrebare prin mail la cei in drept http://www.rarom.ro/ te vor lamuri sigur.

"Aveti probleme cu masina dvs? Nu stiti ce anume trebuie sa faceti cand vreti sa cumparati/vindeti o masina?

Intrebati-ne si specialistii nostri va vor raspunde.

Multumim pentru incredere!



Numele si prenumele:
Email: " Ce nu am inteles foarte bine
Cam ce presiune maxima ar trebui sa asigure compresorul
Banuiesc doar ca ,aceasta trebuie reglata in functie de pistolul de vopsit folosit ,si mai cred ca e vorba si de vopsea
Sa zicem 3- 4 bar ar fi suficient
Am inteles ca rezervorul de aer trebuie sa fie cat mai mare
Credeti ca se poate face ceva cu un compresor mic
Sa zicem de 20 -30 L
Unde gasesc un filtru bun si nu foarte scump Operatia de vopsire completa a masinii, adica interior, cu tot dat jos, tapiterie +TOT bordul, motor dat jos, si tot de pe dedesubt dat jos(daca e posibil),adica mai pe scurt, sa ramana caroseria GOALA si sa fie vopsita peste tot, cat costa si cam cat dureaza, as dori sa stiu pretul si timpul, pt demontare, vopsire, uscare, montare. In pretul si timpul de vopsire, intra si antifonarea, dat cu ulei peste tot si ce o mai fi? Daca este posibil sa-mi raspunzi, ca poate prin primavara viitoare o sa am fonduri si la cat de sunt, poate vin pana acolo (il mai vizitez si pe varmiu) si iti dau masina pe mana.
Sunt constient ca poate sa ajunga pe la 20 milioane, cu tot cu drum (poate chiar mai mult) dar pot sa spun... Oricat e nevoie ca sa arate cum vreau eu.
P.S.: Sper ca ai intzeles mesajul meu. Mai pe scurt, vreau sa vopsesc+antifonez masina prin toate coltisoarele posibile si imposibile.
P.p.s.: Scuze de repetari.
Cu tot respectul. pt sylwer...presiune...habar nu am...nu am montat un ceas...ca sa vad cata presiune....dar cred ca 4bari e suficient
rezervorul de aer...al meu are 100litri
compresor...mic...20-30litri...hmm...de putut se poate face cu orice...dar cred ca nu vei avea presiune destula...in sensul ca atunci cand pulverizezi vopseaua va iesi mai mult aer(presiune) decat va intra, si deci dupa o aplicare a vopselei, va trebui sa astepti ceva timp(cateva secunde bune...) pana vei putea sa mai dai odata cu pistolul.
eu zic sa incerci ceva pe la 50litri...daca ai posibilitatea
filtru....asta nu stiu...noi le luam de la fabrica de mobila din oras, nu sunt de renume...dar sunt multumit de ele.

pt 7thRaven...pai pt antifonat...mai adaugi vreo 4mil(cu manopera cu tot)
deci groso modo...pe la 14-15mil. max!(asta la o calitate buna, dar daca vrei ceva si mai bun...si te tine buzunarul...mai adauga cateva mil)
Primesti bonurile de la magazin pt vopsea, si pentru tot ce se foloseste, primesti o hartie cu datele detaliate, de la A la Z.

You are welcome!numa sa dai un tel inainte....sa vb cu unchiu'meu(ca el le face amu, io am alte treburi) dar...
motorul se poate rezolva sa'l dam jos...ca vecinu e mecanic
dedesupt se da jos totul...ca doar antifonezi!incepand de la toba, la alte accesorii, etc
sa dai jos sa ramana doar tabla peste tot...nu prea avem cum...ca nu putem muta masina atunci, si nu avem un cadrul din ala pe care se pune masina pentru a o muta unde doresti.
dar nu te teme...vopseaua ajunge peste tot!(atata doar ca iti mai ajunge si pe tevile de benzina si pe cele de frana...si le alte accesorii nedemontabile(directie, brate, amortizoare)....dar asta nu'i problema...ca macar le protejeaza de rugina)
timp...per total ar fi cam 3sapt...asta depinde si daca mai avem de lucru, si de modul cum decurge munca(daca mecanicu are timp sa dea azi jos motorul, daca tinichigiul are timp sa rezolve pe loc, daca vopseaua vine la timp, etc)
bordul...nu prea are rost sa'l dam jos....ca nu se va face de vopsea(daca mai dai ceva bani...iti vopsim si bordul, si toate accesoriile)
da...incluse si uleiul in usi/praguri/stalpi/si pe unde mai intra el.
timpul de antifonat: vreo 3-4zile
timpul de demontat totul: vreo 2zile
timpul de pregatit pentru vopsit: 6-7zile
timpul de uscare: uscare in proportie de 90%....vreo 3zile
timpul de montat inapoi totul: 2-3zile
asta in cazul in care totul decurge conform organigramei
daca sunt devieri de program....mai adauga max 3zile(1 la mecanic, una la tinichigiu, una la noi).


daca am uitat si de data asta ceva...just ask Am uitat sa mentionez o chestie... relativ importanta zic eu:
Culoarea (nush daca asta are un pret mai mare): GRI ; dar ce o sa ma rupa la bani... METALIZAT
Bordu ma gandeam sa-l dau jos, pt a vopsi "pe dupa el" si a ma asigura impotriva ruginii. Dar asta cred ca o sa verific in vreo 3-4 zile, cand schimb rama la parbriz, deh, tabla coapta la coltu stanga jos (apa la sofer de 1cm dupa ploile din weekend )
Mersi de promptitudine in raspuns.
Cu tot respectul.
Later edit: Mare parte din tinichigerie o sa o rezolv in decurs de 2 sapt.
P.S.: oricum, asta e un plan de viitor, incepand din martie-aprilie 2006 incolo... pai...atunci dam jos si bordul

da...conteaza ce culoare e...nu stiu pe de rost preturile, dar depinde si de calitatea acesteia.
daca zici ca iti intra apa...scoate parbrizul...drumu` pana la un tinichigiu...sudat tabla noua acolo(peticit bine)...dat cu 2-3straturi grund...lasat la uscat 24ore...montat inapoi.....si va tine pana o vopsesti Deja am cumparat rama de la parbriz si in vreo 2 zile (sa iau salariul) o sa o "tractez" (nu am carnet) pana la tinichigiu. Mai imi schimba aripile pe spate+ contraaripile, indreapta aripa stg fatza, e putin infundata, + chituieste pe unde mai trebuie... In total imi cere vreo 4,5 milioane.
E si faza ca trebe sa taie cu flexu rama si sa o alinieze pe cealalta la milimetru. mi-e putin ca nu le aliniaza cum trebe...atunci nu-i mai dau nici un ban si il si pun sa refaca
Cu tot respectul. nu'i cam...scump?
adica nu stiu...daca nu vad masina de fata....
si daca nu stiu ce chinzai ma asteapta...
dar...mie mi se pare cam mult...
baietii de aici din service...ar face cam la pretul de:
- schimbat rama parbriz.....vreo 400.000lei
- schimbat aripa spate+contraaripa...vreo 1mil ambele(depinde de cat te chinzuiesti cu ele)
- indreptat aripa fata....300.000lei(daca e in ultimul hal)
- chit...habar n'am cat ar merge pe masina....dar vreo 500.000lei cred ca e de ajuns.
- grundul folosit la aripa spate+contraaripa....hai sa fie 2cutii...deci vreo 200.000lei min.
- antifon nu cred ca pune...sau si daca pune...hai fie 200.000lei...

groso modo...vreo 3mil...+-ceva...

parerea mea!
sylwer a scris:
Cam ce presiune maxima ar trebui sa asigure compresorul


Eu am lacuit lemn si din ce am observat, intre 1,5-3 bari merge super..
dar la vopsit masina nu stiu...dar cred ca este cam acelasi interval...
- rezervorul incerc sa-l fac dintr-o butelie de gpl casnica ruseasca, dubla...la nevoie cred ca merge si una normala de Petrom..da nu stiu la ce presiune maxima rezista ...cu cat butelia e mai mare cu atat motorul va porni mai rar si va merge ami mult dar va asigura o variatie mai lina a presiunii la pistol.. da un butoi de bere de inox de 50 l nu gasiti? e cam scump..vreo 1 mil..
-filtru nu am putea folosi un filtru y de impuritati de apa unde in locul sitei se pune pasla?
- inaintea pistolului am auzit ca se monteaza un regulator de presiune..sa mentina presiunea constanta..inca nu am vazut..
alincnu a scris:...inaintea pistolului am auzit ca se monteaza un regulator de presiune..sa mentina presiunea constanta..inca nu am vazut..


eu am un fel de butoi...cu ceva mai mic ca o butelie de aragaz, printr-o parte intra aerul(aici intalneste un filtru), se aduna in interior, iar prin cealalta parte iese aerul si merge la pistol.Cred ca exista o supapa, care regularizeaza presiunea care iese, dar nu am vazut'o niciodata...pt ca nu am demontat niciodata butoiul ala(bunicu era cu astea).
si mai am un filtru chiar de la iesirea din rezervor

si...la mine motorul merge incontinuu....
aerul in surplus iese printr'o supapa montata sub acel butoi....
si cam 5min tot iese aerul din butoi...dupa oprirea motorului
daca las motorul sa mearga 3min....si il opresc...pot sa vopsesc 2usi linistit(3straturi)
valib a scris:
si...la mine motorul merge incontinuu....
aerul in surplus iese printr'o supapa montata sub acel butoi....
si cam 5min tot iese aerul din butoi...dupa oprirea motorului



pune un presostat pe butelie reglat intre 2-4 bari si motorul va porni numai cand presiunea va scadea sub 2 bari...cred ca merge un presostat de hidrofor... motorul e tip vechi...cu fulie...
si trebuie ridicat putin cand il pornesti
asa ca n'am cum sa montez un presostat
si sunt super multumit de el asa... Despre protectia anticoroziva........
Cum facem???
Am inteles ca se curata rugina(grosul) prin procedee mecanice.....
Apoi , dam cu deruginol dupa care suprafata trebuie spalata cu apa
DAR dupa ce ai spalat bine cu apa... suprafata proaspat tratata se inroseste rapid(oxideaza) e vorba de cateva minute
EU am facut in felul urmator.......
Dupa ce am spalat cu apa am sters cu o carpa cu putina motorina care e grasa si nu mai permite oxidarea suprafetei ..care ... ulterior se degreseaza si se vopseste cu grund
Asta am facut la vopsirea jentilor
Pentru caroserie am gasit "spray zinc"
Intrebarea era :Intai cu zinc si apoi cu grund?????? sau nu mai e nevoie de grund si aplic direct vopseaua
E mult mai bun zincul decat grundul anticoroziv? hey!
da, grosul se poate indeparta cu o surubelnita, un spaclu, sau smirghel, dar nu e obligatoriu...
daca dai cu deruginol..se duce rugina...chiar daca e ea groasa
NU SE SPALA CU APA!!!!!!!! (am spus si dincolo, la topicul deruginol/feruginol....NU SE SPALA CU APA)
da, intai cu zinc, dupa aia cu grund
poti sa dai peste zinc cu grund...ca n-are nimic, ai protectie dubla, dar e posibil sa ajunga doar zincul(nu stiu sigur...pt ca nu am folosit)
zinc...personal nu am folosit, pentru ca si asa pretul vopsirii unei masini li se pare enorm proprietarilor...asa ca m-am limitat la grund(fiind si mai ieftin)
dar, zincul e mai bun ca si grundul Pe eticheta flaconului de Deruginol (de al Policolor)asa scrie
Ca se spala bine cu apa suprafata tzarani!
pana acum nu scria...
te rog sa citesti ce am scris la topicul Feruginol....si te vei lamuri
si sa faci exact ce am scris eu acolo....si vei fi multumit de rezultate! Valib! In primul rand multumesc pentru sfaturile pe care le-ai postat. Mie chiar mi-au fost de folos (i-am vopsit masina lui taica-meu). Daca poti sa-mi spui si mie care este cauza pentru care am reusit sa gazez vopseaua in cateva locuri, si cum trebuie procedat ca sa nu mai iasa asa... Multumesc in numele tuturor! Felicitari!Ma bucur ca ai reusit...nu'ti fa griji...data viitoare va fi si mai bine! Pune si niste poze...daca te rog!
cum adica 'ai gazat vopseaua'?
a ramas mata?sau...cum?
dar...ideea e ca vopseaua sa ajunga uniform pe suprafata dorita, sa ai grija sa nu ajunga nici prea multa, nici prea putina, si sa nu lasi pistolul sa iti sufle in gol pe suprafata vopsita(adica sufla fara vopsea, doar vapori si aer comprimat), cred ca asta ziceai tu de gazare. Pentru a evita acest lucru, trebuie sa fii atent cum tii pistolul, ca vopseaua sa ajunga permanent la acea conducta din rezervor, sa fii atent sa nu ti se termine vopseaua(tii de fundul rezervorului, si scuturi usor de pistol, astfel vei afla cam cata vopsea mai ai).
Nu recomand adaugarea unui furtun la conducta din rezervor, pentru ca mizeria va ajunge pe masina(desi teoretic filtrarea inainte de vopsit ar trebui sa fie deajuns, mai raman mici particule care se depun la fundul rezervorului)
Asta daca ai pistol cu rezervor in partea din jos.
valib a scris:... sa nu lasi pistolul sa iti sufle in gol pe suprafata vopsita(adica sufla fara vopsea, doar vapori si aer comprimat)...
Intre doua rinduri de vopsit, pornitul si opritul pistolului, NU trebuie sa se faca pe suprafata pe care se aplica vopseaua. nu neaparat...
eu apas/las de pistol cand sunt pe suprafata care vreau sa o vopsesc.
stii....depinde foarte mult si de obisnuinta, si de indemanare.
de multe ori, daca intra o insecta sau ceva in vopsea, dupa ce o scoti, trebuie sa dai ceva vopsea acolo, si faci niste miscari scurte din incheietura, apesi si lasi de pistol....iar sunetul pe care il vei auzi va fi un fel de pst pst....ca si cand apesi pe sprayul de muste putin de tot.
tot acelasi procedeu il folosesti la mici suprafete de retus, ca sa nu vopsesti juma` de aripa...pentru o mica lovitura. Dai cu vopsea, dupa care dai cu lac juma` de aripa(in prealabil dai cu smirghel foarte fin pe suprafata care va primi lac(o matuiesti putin de tot)). Pistolul este cu rezervorul sus, si se vede nivelul vopselei. Eu ma refeream la faptul ca in cateva zone ale masinii, vopsirea a iesit fara luciu, si are un aspect poros (ca un glass-paper cu granulatie foarte mica, P1000, sau peste). Cu pozele, nu promit nimic, dar daca o sa am posibilitatea, vin si cu niste poze. Oricum in linii mari avand in vedere ca este prima masina pe care am vopsit-o, a iesit bine. Ca scule, am folosit un compresor de 80 de litri cumparat din Metro (4.100.000), si un set de pistoale tot din Metro (800 si nu mai stiu cat). La vopsire si antifonare, nu mi-a scazut presiunea sub 4atm, indiferent cat actionam pistolul. de aia a ramas poros...si fara luciu...pentru ca a ajuns vopsea cat trebuia.
incearca sa aplici uniform, pe suprafete nu prea mari, cat cuprinzi dintr'o miscare stanga-dreapta a incheieturii. OK! Multam fain
valib a scris:de aia a ramas poros...si fara luciu...pentru ca a ajuns vopsea cat trebuia.
.


poti fi mai explicit? adica a vopsit pana s-a terminat vopseaua din pistol si a iesit doar aer?
- pot folosi tabla de 1,25 la aripi spate unde sunt mancate si sa le sudez electric cu supertit de 2 ? sa dau cordon sau doar puncte? alincnu, nu poti sa dai cordon, pentru ca se va ondula tabla foarte tare de la incalzire. Sudeaza in puncte, cu petecul pus pe interior.
valib a scris:de aia a ramas poros...si fara luciu...pentru ca a ajuns vopsea cat trebuia.incearca sa aplici uniform, pe suprafete nu prea mari, cat cuprinzi dintr'o miscare stanga-dreapta a incheieturii.



am gresit aici...sorry....vroiam sa zic ca a ramas poros...si fara luciu...pentru ca NU A AJUNS VOPSEA cata trebuia.

da.....a ramas fara vopsea sau era pe terminate, si nu primea vopsea incontinuu.
sudeaza in puncte...
mie nu'mi place in cordon...parca e sudat tzaraneste Vali,daca stii vreo metoda de a scoate aripile spate (in general unde sa avem grija ) fara sa le stricam mi-ai fi de mare ajutor .Vreau sa le pun pe alta masina si tare mi-e frica de surprize.Dealtfel orice idee e binevenita. pai...habar n'am...n'am demontat niciodata...doar am auzit ca se pot demonta.
dar nu stiu de unde ar trebui sa iasa.
jos exista un surub...
dar in rest e sudat din cate am vazut eu.
nu stiu...imi pare rau!
dar...poate stiu altii.
mariuss a scris:...metoda de a scoate aripile spate (in general unde sa avem grija ) fara sa le stricam...
Cu o bormasina se da gaura in punctul de sudura electrica facuta de fabrica. La un cordon de sudura, cam greu se poate scoate aripa fara s-o strici. Ma intereseaza in special desprinderea de contraaripa!Acolo cred ca e mai mult de munca,e si spatiul foarte mic,desi am puntea spate demontata... In timp ce lucrez la compresor, am achizitionat jucaria principala:



si cea mai interesanta facilitate- rotirea rezervorului fata de pistol astfel incat rezervorul sa stea vertical indiferent de pozitia pistolului..



pe documentatie scria ca presiunea minima pentru emailuri este 4,1 bar si esre recomnadat sa se lucreze la pres.min. pentru a evita ricosarea picaturilor de pe suprafata de lucru Cat a costat?? si mai ales .....De unde ai cumparat pistolul? Bun
sylwer a scris:Cat a costat?? si mai ales .....De unde ai cumparat pistolul?


l-am luat pe ultimul la 700 000, de la un magazin de scule... dar modelul acesta nu l-am mai vazut, adica are rezervorul aplicat pe laterala si permite rotirea lui, toate modelele pe care le-am vazut pana acum au rezervorul jos sau sus..
E..chinezism..Navite F75: Art No. 82022(F-75G)
High Pressure Spray Gun Series

http://www.navite.com/enprosoall.asp?mmm=8&sele=40&search=&text=19&fl=#

iar importator e Venus DHS :

http://www.romwin.ccir.ro/tib/liste/r0118.htm Vali te rog sa dai ceva detalii despre aplicarea spritz chit ului
Preocedura de lucru , temperatura de aplicare sau alte precautiuni privind consistenta produsului in timpul aplicarii Chitul de stropit(spritz chit-ul, fuller, sau ce denumire o mai avea)
se aplica ca si vopseaua, pe suprafata matuita(slefuita), temperatura de lucru este aceeasi ca si la vopsea, adica sa fie vreo 15grade macar...
se dilueaza cu diluant NITRO...pana cand devine destul de solubil(adica sa acopere suprafata, dar sa nu fie prea gros).
Trebuie sa ai grija sa nu faca noduri, sa nu curga, si sa nu fie prea putina(adica sa vezi ce e dedesuptul ei).
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caroserie Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Următoare
Pagina 4 din 7
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community