Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Vopsire caroserie
Pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caroserie
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Vara trecuta am vopsit masina si dupa un an si cateva luni a aparut rugina la greu . Am inceput constructia unui compresor si dupa ce-mi cumpar un pistol vreau sa mi-o vopsesc singur. Pana atunci sper sa adun suficiente informatii referitoare la operatia de pregatire a caroseriei, la modul de vopsire etc... Te ajut eu dar inainte iti dau un sfat,daca doar masina ta vrei sa o faci nu merita sa bagi banii in scule,atunci mai bine gasesti un meserias bun. DA da pasiune este mare. Sa-ti vopsesti masina cu mina ta e mare lucru plus ca mai inveti ceva.
criss a scris: daca doar masina ta vrei sa o faci nu merita sa bagi banii in scule


In general sunt de alta parere: de 2 mil cat am dat la meserias sa o vopseasca imi luam un pistol de vopsit bun si-mi terminam compresorul! Merg pe ideea ca decat sa-i dau unui meserias bani mai bine imi iau eu scule, sau daca-i dau bani am grija sa-i fur meserie si sa-l descos si a doua oara imi fac singur. si eu sunt patit rau cu vopsitori asta vara prin iunie aveam un golf2 platisem pe el 2000euro si am zis sa-l vopsesc am vtocmit vopsitorul 6milioane am cumparat materiale vreo 14 milioane (negru metalizat standox chit sprit chit smirghel etc.) si se apuca omul de vopsit dupa 3 zile masina era gata surpriza arata ca dracu in ultimul hal ,am pecat cu masina ca aveam un drum de facut in ungaria dupa care ma-m intors si am vopsit masina din nou la acelasi vopsitor (nu iam platit prima data ca nu si-a facut treaba) sui a iesit tot ca dracu si-a batut joc de ea i-am platit si m-am hotarat sa ma apuc singur de vopsitorie si cu un calcul banal iese mai ieftin sa imi cumpar singur sculele si sa o vopsesc singur sa invat pe masina mea si sunt sigur ca o sa iasa mai bine decat la multi vopsitori
1compresor nou 22l 6000000 +chit pistol de vopsit praktiker sau
1 compresor home made 100l 6mil +2mil set pistol
1 masina slefuit de calitate 2700000
maruntisuri spaclu surubelnite si altele 2000000
si tot iesi mai ieftin decat cu hoti astia - din experienta am constatat ca pistoalele cu rezervorul sus sunt mai practice. Stiti care sunt mai bune? (firma ?)
- ceva sfaturi m-ar interesa : timpul intre cele 2 straturi .. Io aveam odata un aspirator rusesc cu un borcanel cu pulverizator pentru vopsit, se copla la evacuarea aspiratorului, cred ca mergea si la varuit
Oricum, la cat costa vopsitul comparativ cu cat costa masina, mai repede as lua o pensula si as face-o pastel.... mai nasol e la RAR Pai mai fratilor! eu vorbeam de scule PROFI
-PISTOL-17mil.,filtru aer 2,5mil.,etc(polizor,masina de slefuit etc.)
Acum deocamdata lucrez cu un pistol german SPRIO pe care l-am luat SH cu vreo 50DM pe vremea aia.
Deci sa nu va asteptati la minuni cu nu stiu ce pistoale sau compresoare care baga condens in timpul vopsirii.
Oricum eu va spun tot ce stiu,asa ca sa-i dam bataie!!!!
alincnu a scris:In general sunt de alta parere: de 2 mil cat am dat la meserias

In astia 2mil a intrat si tablaria,chituire si alte operatii dinaintea vopsirii?
Daca da atunci asa bani asa lucru,ai sa vezi daca o faci tu cat e de lucru ,si presupun ca a si terminat-o repede N-ar fi rău să băgați aici și experiențe privitoare la construcția unui compresor. Nu de alta dar eu am început manevra acum un an și sunt la stadiul de "am 3 piese": Compresor de frână de camion, motor mașină de spălat otomată cu fulia pe el și fulia de la tambur (care, evident că nu se potrivește pe axul compresorului). Întrebarea mea la momentul ăsta este ce rezervor pot folosi și ce-mi mai trebuie. eu am butelia de aer de 100l cu rotite si serpentina de aer cu robineti plus suport motor acum caut si eu compresorul de aer (de camion) si motor am unul de 3000w alimentare 220
pistol de vopsit am si eu unul nemtesc sh achizitionat in vara cu 1mil cu borcanul deasupra si pistol de insonorizant achizitionat nou din ungaria cu aprox 1.5mil
mai am 20 metri de furtun de 1/4toli de presiune si restul urmeaza
a mai am slefuitoare bosch In toata instalatia de vopsitorie, cel mai important lucru mi se pare a fi compresorul care, sub nici o forma, nu trebuie sa bage apa sau ulei in rezervorul de aer. razvan a scris:

Compresor de frână de camion, motor mașină de spălat otomată cu fulia pe el și fulia de la tambur

cred ca motorul de masina de splat nu e cel mai potrivit cred ca are putere prea mica vei avea nevoie si de serpentina care are rolul de a raci aerul la iesire din compresor si intrare in butelie astfel vei evita condensul
eu ma gandesc si la un sistem de decuplare a motorului cand presiunea in butelie ajunge la un anumit nivel reglabi
wrstefan a scris:eu ma gandesc si la un sistem de decuplare a motorului cand presiunea in butelie ajunge la un anumit nivel reglabi
Toate instalatiile industriale folosite la asa ceva, au acest sistem de decuplare a compresorului cind se atinge o anumita presiune in rezervor. Mai trebuie montata pe rezervor si o supapa de siguranta care la suprapresiune se va deschide evacuind surplusul. Supapa trebuie tarata foarte bine iar impreuna cu rezervorul, intra sub incidenta ISCIR-ului.
Razvan a scris:N-ar fi rău să băgați aici și experiențe privitoare la construcția unui compresor. Nu de alta dar eu am început manevra acum un an și sunt la stadiul de "am 3 piese": Compresor de frână de camion, motor mașină de spălat otomată cu fulia pe el și fulia de la tambur (care, evident că nu se potrivește pe axul compresorului). Întrebarea mea la momentul ăsta este ce rezervor pot folosi și ce-mi mai trebuie.


Rezervorul e bine sa fie cat mai mare,si in rest cum a spus si Laurentiu:
-presostat
-supapa de siguranta
- un fel de robinet(nu stiu cum ii zice)la iesire care da presiune constanta
-filtru aer care retine apa si uleiul
http://www.romservice.ro/oferta.htm - pe compresorul vechi aveam un motor 0,75kW/380V care se descurca acceptabil, singura problema era pornirea in sarcina (dc in butelie erau ~2bar ). Cred ca unul de 1,8/220V ar merge.
- cu cat butelia este mai mare cu atat motorul porneste mai rar - o butelie de stingator mare pe roti ar fi ideala. In lipsa m-am gandit la un butoi de bere de inox
- cand lacuiam am observat ca o presiune intre 2-5 bar este buna. Cu ajutorul unui presostat ea poate fi mentinuta in aceste limite (cred ca se poate folosi un presostat de hidrofor)
Nu va povestesc desprecompresorul cu care mi-a vopsit meseriasul masina pt. ca atunci cand l-am vazut am vrut sa-l aduc pe al tatalui meu de acasa..
2 mil a costat doar vopsirea, pregatirea am facut-o eu cu un prieten
alincnu a scris:- , pregatirea am facut-o eu cu un prieten


Din cauza pregatirii ti-a dat rugina.
-nu se chituiesc petele de rugina chiar daca sunt superficiale,se curata inainte cu o perie de sarma montata pe masina de gaurit sau se polizeaza pana apare luciu metalic
-se trateaza cu o solutie de protectie(spray cu zinc,fosfatim etc.)
-se da un strat de grund dupa care urmeaza chitul
-portiunile cu rugina excesiva unde nu se mai poate obtine luciul metalic se inlocuiesc
-sunt parti unde a mai fost chituita caroseria care au mici fisuri in stratul de chit vechi,in majoritatea cazurilor dupa indepartarea chitului se observa rugina. Daca ignori aceste fisuri sau pui chit peste ele dupa cateva luni ai surprize nedorite. eu am experienta in vopsitorie auto...deci daca doriti va pot explica procedeele, dar faza cu 'vopsitu' nu e chiar precum credeti:)
si pe aici pe la noi...se foloseste pistolul de vopsit cu rezervorul in partea de jos
valib a scris:eu am experienta in vopsitorie auto...deci daca doriti va pot explica procedeele, dar faza cu 'vopsitu' nu e chiar precum credeti:)
si pe aici pe la noi...se foloseste pistolul de vopsit cu rezervorul in partea de jos


- explica .... pana la vara trebuie sa avem partea teoretica pusa la punct
- stiu ca vopsitul nu inseamna doar sa apesi pe tragaciul pistolului dar ... nu strica sa-o stii si pe asta..
- am lucrat cu un pistol cu rez jos dar imi ramanea vreo 150 g de lac in pistol (da avantajul ca nu lua depunerile de pe fundul rez) Teoria ca teoria da ce te faci cind ai vopsea metalizata.
Gaby a scris:Teoria ca teoria da ce te faci cind ai vopsea metalizata.


Stai linistit,nu-i nici o problema,singura diferenta fata de vopseaua simpla e ca la sfarsit dai 2 straturi de lac.
Importanta e alegerea lacului.SFAT:evitati lacul ROMANESC
Vopseaua metalizata romaneasca e buna dar ii trebuie un lac strain.
criss a scris:
Gaby a scris:Teoria ca teoria da ce te faci cind ai vopsea metalizata.


Stai linistit,nu-i nici o problema,singura diferenta fata de vopseaua simpla e ca la sfarsit dai 2 straturi de lac.
Importanta e alegerea lacului.SFAT:evitati lacul ROMANESC
Vopseaua metalizata romaneasca e buna dar ii trebuie un lac strain.


da...asa e..
dar cel mai important lucru e ca sa nu amesteci vopseaua de la firma x...cu lacu` de la firma y...pentru ca nu intotdeauna(in majoritatea cazurilor)
cel mai indicat e ca la vopseaua x...sa folosesti si lacul x...pentru ca a fost creat pentru acel tip de vopsea (desigur exista si exceptii, ca de ex. vopseaua romaneasca care suporta orice lac) hmm.... sa va explic exact procedurile care se fac la vopsirea unei masini?
de la cap la coada...ca de la om la om:)sa inteleaga toti:)
ce ziceti? Pai hai mai VALI nu mai intreba,hai sa spunem fiecare ce stie sa ajutam omul ca vine primavara si vrea sa-si faca masina Apropo,la tuning show Arad, a luat premiu pt. aspect un CALIBRA de la voi din Bihor,cunosti cumva procedeul prin care a fost vopsit,m-ar interesa si pe mine.
tnx Valib, zii cu lux de amanunte ca sintem atenti.
valib a scris:hmm.... sa va explic exact procedurile care se fac la vopsirea unei masini?
de la cap la coada...ca de la om la om:)sa inteleaga toti:)
ce ziceti?


Vali nu te supara pe mine dar parca ar trebui sa divulgi secrete de stat ,nu cred ca daca fura si altii meseria(oricum au de lucru pana isi formeaza mana) ramanem someri,masini de vopsit sunt cu gramada numai sa putem noi lucra

ps:sper sa intelegi spiritul de gluma nu stiu calibra ala...
de abia am intrat si eu pe site'uri din astea..cu 'tuning' si chestii din astea...nu prea m-au interesat pana acum:)da...fiindca mai am juma` de an pana la permis...:)am zis sa ma uit si eu...:)ca vreau sa'mi fak o mashina dupa care sa se uite lumea:) deci....incepand de maine seara...de la ora 22.....voi posta in fiecare zi cate un procedeu ce se executa la vopsirea unui autoturism....unde nu intelegeti....mai postati intrebari...dar sa fie cat mai scurt...si fara prostii....ca nu vreau sa intindem vopsirea pe vreo 10 pagini:)
daca se poate:)
pana atunci... AN NOU FERICIT la toti!
alincnu a scris:- din experienta am constatat ca pistoalele cu rezervorul sus sunt mai practice. Stiti care sunt mai bune? (firma ?)
- ceva sfaturi m-ar interesa : timpul intre cele 2 straturi ..


timpul de uscare intre 2 straturi....este de 10-15min (depinde de vopsea. de unde stii cand e momentul?pui dosul palmei intr'un loc unde nu prea se vede,de ex interiorul usii,si daca simti ca mana ti se lipeste total de usa,o mai lasi putin.in momentul in care poti sa iti dezlipesti usor mana,e timpul pentru stratul 2)

noah....sa trecem mai departe....
ca tot n'am ce face azi, am decis sa raman acasa:), deci incep etapa 1

- dupa ce masina a fost demontata(tot ce se poate da jos, inclusiv geamuri, chestii lipite, clantze, incuietori, etc) si a fost adusa de la tinichigiu(aveti grija cu astia, ca de obicei nu prea fac munca, va sugerez sa cautati un meserias, caruia ii place munca de tinichigiu, care are rabdare sa modeleze masina, eventualele petice pe caroserie trebuie sa fie putin in interior, sa nu stea in afara, pentru ca veti avea mult de furca cu ele. mai bine rugati tinichigiul sa incalzeasca putin zona care sta mai inafara, si sa o mai prelucreze, pentru ca dupa aceea nu prea se mai poate face nimic, ceea ce se poate face e aproape nimic), deci masina este acasa.
- masina va fi spalata in totalitate, peste tot. locasul motorului se va spala cu benzina, si dupa aia cu o galeata de apa +praf de spalat cu o perie.
- luati un spaclu, o surubelnita mai lata si mai mare, eventual o dalta cu capatu` in plastic(din alea care se folosesc in tamplarie) si dati jos vopseaua de pe zonele in care vedeti rugina(daca de ex rugina se afla pe aripa, in exterior, probabil acea aripa este perforata de rugina(in cazul unor gauri mari, necesita tinichigie), curatati toate zonele unde vopseaua tine sa vina jos/sa pice, sa se decojeze. Daca aveti anumite ondulari in caroserie, incercati sa scoateti profilul piesei respective cu un ciocan(nu-i mare filosofie, ii dai un ciocan cu bun simt in zona care este mai in interior, pui palma in exterior, si vezi daca e suficient. poti folosi inca un ciocan, pe post de contra, daca necesita lovituri mai brute). Aceste operatiuni se fac cu mare grija, si va zik din proprie experienta, ca uneori ia si jumatate de zi, daca nu mai mult. Dar mai bine decojesti acum, decat sa pice peste 3 luni-1an.
- pe o masina de gaurit, se monteaza 4 bucati de hartie de slefuit cu granulatia P60(exista un suport, cred ca se gaseste si in comert. bucatile de hartie de slefuit trebuie a fie cam 14-15cm lungime, si se monteaza in forma unei stele(capetele sa fie asemanatoare cu o stea, adica hartiile sa nu fie exact una peste alta) si se slefuiesc zonele decojite anterior, zonele unde au fost puse peticele de tinichigiu, toate zonele cu rugina, si in special se da jos vopseaua din locul care este ocupat de parbriz si luneta, mai exact tot ceea ce acopera chederul ala, pentru ca din proprie experienta am observat ca acolo se formeaza cel mai des rugina, si daca nu le curatati acum, va iesi rugina peste cateva luni(poate ati observat petele de rugina deasupra lunetei si parbrizului, in special la dacie). Zonele amintite mai sus, se curata pana la metal, pana devine alb si curat.
- zonele cu rugina si cele unde s-a folosit masina de gaurit se da cu un strat de deruginol(cred ca asta'i numele, daca nu l'am incurcat)(pe la noi asa se zice, ii ceva lichid din ala transparent, care scoate rugina)
- in cazul unor elemente de caroserie noi(adika cele cu un grund din ala albastru din fabrica), intreaga culoare albastra se indeparteaza, fie cu un spaclu mai lat(noi folosim o bucata de tabla, de lungime 10cm si latime 7cm), sau in cazul in care se indeparteaza mai greu, se monteaza pe masina de gaurit 4 hartii cu granulatie P100(in acelasi mod ca si mai sus) si se indeparteaza vopseaua prin miscaru lente, si controlate (bormasina se tine cam la 45 de grade fata de caroserie, astfel incat elementul de caroserie sa fie atins de cat mai mare parte a hartiilor.
- zonele unde va ajunge apa, si in care tine sa stea(mai precis in zonele parbrizului, geamurilor, praguri, interiorul usilor) vor fi vopsite cu un strat gros(prin gros inteleg asa cum este in cutie, fara a fi diluat) de grund(culoare maro)
- dupa aceste operatiuni, este INTERZIS a tine masina in ploaie, sau a o supune unor mari cantitati de apa

Cam acestea ar fi operatiunile in ziua 1 de lucru.
Daca am omis ceva, si imi amintesc pe parcurs, va voi mai scrie un mesaj.
Pentru eventuale intrebari/nelamuriri va rog postati un mesaj, si voi incerca sa explic mai bine:)
P.s: la toate operatiunile cu masina de gaurit, aceasta se tine cam la 45 de grade fata de suprafata, pentru a avea contactul cel mai mare. Asa da,alta viata ,sunt de acord cu procedeul no coment
criss a scris:Asa da,alta viata ,sunt de acord cu procedeul no coment


pai....am invatat si eu meserie in vara asta:) (bunicu'meu era vopsitor, si unchiu meu ii vopsitor)


am uitat sa mentionez urmatoarele:
- interiorul usilor vor fi curatite de mizerie si frecate cu peria de sarma...pana devine alba:)...date cu deruginol, si cu un strat de grund (dupa ce se foloseste deruginolul se lasa vreo 5-6 ore ca substanta sa lucreze, dupa aceea se aplica grundul)
- partea din interiorul usii (a nu se confunda cu interiorul care este acoperit de fata de usa, nu stiu daca ma intelegeti aici, nu stiu cum sa explic, nu imi vin cuvintele) ... se va da NEAPARAT cu un strat de deruginol + grund... asta ca sa nu iasa rugina dupa ce vopsiti masina;)

cam asta ar fi ceea ce mi'am mai adus aminte.....
postul Day 2 ... urmeaza...peste vreo 3 ore... Day 2 of working:) at the car:)
- in primul rand, aveti nevoie de 2 spacluri confectionate din bucati de tabla( primul spaclu sa aiba vreo 13-15cm lungime si latime vreo 10-12cm, al doilea sa fie putin mai mic ca primul....cam cu vreo 1-2 cm din fiecare parte) (Nu stiu daca se gasesc in comert...dar un tinichigiu va poate ajuta). Cate o latura a fiecarui spaclu(latura mai lunga, cea a lungimii) se polizeaza astfel incat sa fie ascutit, si sa fie drept(aceasta operatiune o puteti face si pe o bucata de hartie de slefuit P60(in 6min se face). Mai aveti nevoie de un spaclu confectionat dintr'o bucata de cauciuc din ala gros(cam 1cm grosime)(sa nu fie cauciuc de la roata de masina, sa fie din ala flexibil, care se indoaie usor)....care sa aiba vreo 8cm lungime, si vreo 7latime, la care se aplica acelasi procedeu prin care se creaza o latura ascutita, dar cu mentiunea ca acea latura sa fie ascutita doar dintr-o parte(ca de ex. la chestiile alea cu care se curata parbrizul de gheata iarna).

Mentionez ca: la sfarsit trebuie sa aveti cam asa: 1 spaclu mare, unul mai mic, si unul de cauciuc(care este mai mic decat celelalte 2). fiecare spaclu trebuie sa aiba o latura ascutita.

- se merge la magazin, si se cumpara chit(nu va recomand cel romanesc(cel mai ieftin) pentru ca porozitatea acestuia este foarte mare...si se face risipa de chit, mai bine luati unul nici prea scump, nici prea ieftin (daca luati din aia scump, o sa va para rau de bani, pentru ca o sa vedeti mai tarziu, ca vreo 50%din ce s'a pus pe masina, se elimina prin diferite procedee). acest chit se cumpara cu intaritor cu tot. In cazul in care aveti gauri in portiere, sau in locuri unde nu s'a efectuat sudura, va recomand sa cumparati si o cutie de chit cu fibra de sticla(cu intaritor cu tot).
- se desface cutia de chit, si cu ajutorul unui spaclu normal(din ala de la zugravi) sau cu ajutorul unei bucati de metal, se pune pe spaclul mare si se amesteca cu putin intaritor(va recomand sa nu puneti chit mult pe spaclu, pentru ca acesta se va usca, si se face risipa. Intaritor pentru chit se adauga foarte putin, 1-2-3 puncte, in functie de cantitatea de chit folosita). Atentie! Chitul trebuie amestecat foarte bine cu intaritorul!(in caz contrar, unele zone se vor usca, altele nu, si iar se face risipa).
- dupa amestecare, se aplica chitul cu ajutorul spaclului mai mic, luand putin cate putin(si asta depinde de locul unde in aplici. daca ai ditamai gaura in caroserie, nu o sa iei o lingurita mica) si se aplica in locurile in care s'a folosit masina de gaurit cu hartia de slefuit, astfel incat sa acopere intreaga suprafata care a fost slefuita(important e sa aplicati chitul astfel incat sa fie cu cat mai putine dungi in ele, sa fie cat mai uniform. Chitul se aplica astfel incat sa fie putin in afara caroserie(putin insemnand chiar foarte putin)
- in locurile in care caroseria are curbe, se foloseste spaclul confectionat din cauciuc, la fel ca si mai sus.
- in locurile in care s'a omis sudura, se foloseste chitul cu fibra de sticla, la fel ca si chitul normal (locuri in care s'a omis sudura=in special in interiorul usilor, acolo unde a aparut rugina din cauza contactului cu apa, praguri)
- puteti aplica chitul de mai multe ori, dupa ce acesta s'a uscat(vreo 5min vara, 15min iarna(cu mentiunea ca iarna, in imposibilitatea de caldura se foloseste uscatorul de par pentru a usca suprafetele chituite)

Mentionez ca:
- nu trebuie sa va impacientati daca nu va iese cum doriti, mai puteti aplica odata, dar pentru prima aplicare important este ca aceasta sa acopere suprafata respectiva.
- dupa ce ati amestecat chitul cu intaritorul, acesta normal trebuie aplicat in max. 3min, deoarece dupa aceste 3 minute, chitul incepe sa se intareasca, si face noduri(daca se intampla ca chitul sa se usuce prea repede, atunci adaugati mai putin intaritor. Nu stiu exact la ce cantitate de chit, cat intaritor se foloseste, pentru ca in meserie acest tip de amestec se face la ochi, si la simt(vezi in cat timp se usca), dar e foarte important ca intaritorul sa fie foarte foarte putin fata de cantitatea de chit).
- chitul care s'a intarit pe spaclu, se indeparteaza cu ajutorul celuilalt spaclu. Ustensilele de lucru se curata dupa fiecare aaplicare a chitului. Spaclul de cauciuc se curata cu spaclul de tabla, si pentru a indeparta chitul de pe muchia spaclului, acesta se misca pe suprafata unei hartii de spefuit P60, astfel incat sa se obtina forma dreapta a spaclului.
- in locurile greu accesibile de spaclu, chitul se aplica cu degetul aratator(nu va temeti, dupa uscare, chitul se indeparteaza foarte usor de pe deget. in cel mai rau caz ramaneti cu chit pana faceti baie), de ex: ramele geamurilor, colturile pragurilor, usilor.
- in locul imbinarii caroseriei cu aripa fata NU se foloseste chit. Acel canal se va curata foarte bine de rugina, se da cu deruginol + grund, si se lasa asa, pana aproape de faza de vopsire. Atunci se va acoperi cu silicon transparent(o sa explic in etapele urmatoare)
- se incearca aplicarea cat mai uniforma a chitului, pentru ca aceasta va usura procedeele ce urmeaza a fi executate, si va mai scuteste de cumpararea unei cutii de chit
- o masina in medie, necesita 2-3kg chit(da...2-3kg, pentru ca chitul se va aplica in mai multe etape, in medie de vreo 4x pe fiecare portiune, in etapele care urmeaza).
- nu cumparati decat cate o cutie de chit, pentru a nu ramane cu chit care nu va mai este necesar. In magazine exista si chit la 500g. Dar eu va sugerez sa cumparat prima data 1 de 1kg, pentru ca 1kg sigur va trebuie.
Cam astea ar fi la etapa 2......la o masina normala, aceasta dureaza cam 6ore...dar poate dura chiar si 2 zile daca masina e in stare dezastruoasa. Trebuie multa rabdare, pentru a aplica uniform chitul, fara dungi si insemne.
In etapa 3, aveti nevoie de masina de gaurit, de hartie de slefuit cu granulatia P80(nu stiu cat sa va zik sa cumparati, dar sa va ganditi ca de hartie P80 mai aveti nevoie, deci nu se va pierde, luati vreo 4-5m...in cel mai rau caz va mai ramane si pentru curatat bujiile ) ). Va sugerez sa cumparati si 1-2 bucati din mastile alea de hartie, care acopera gura si nasul, pentru a fi protejat de praf, si una bucata caciula(daca nu doriti sa faceti baie, pentru ca parul va fi plin de praf).

Nu cred ca am omis ceva, in cazul in care am omis, mai dau un post.
valib a scris:. In cazul in care aveti gauri in portiere, sau in locuri unde nu s'a efectuat sudura, va recomand sa cumparati si o cutie de chit cu fibra de sticla(cu intaritor cu tot)....
...daca ai ditamai gaura in caroserie, ....- in locurile in care s'a omis sudura, se foloseste chitul cu fibra de sticla,


Nu se chituiesc gaurile,si nu se omite sudura,numai daca doriti sa chituiti odata la 3-4 luni
Spacluri se gasesc in comert,eu recomand din otel
Dupa fiecare folosire, spaclurile se sterg cu o carpa imbibata cu diluant NITRO

Hai Vali ca iese klumea
Click pentru a vedea imaginea  Si detalii:
PISTOL DE VOPSIRE De Vilbiss GTI-G110B-14
Pistol de vopsire profesional din ultima generație, compatibil cu vopseaua pe baza de apă. Este proiectat pentru a reduce la minim fenomenul de gazare și pentru a crește eficiența de transfer de material. Funcționează la o presiune de numai 2 bari, având totuși un consum de aer redus, apropiat de cel al unui pistol convențional. Disponibil cu duză de 1,4 mm și 1,3 mm.
CARACTERISTICI TEHNICE:

Consum de aer: 210 lt./min
Flux de material: 210 ml/min
Presiune de lucru: 2 bar
Greutate: 450 g
Raza: cca 265 mm

Filtru de apă/ulei pentru aer comprimat
Prevăzut cu sită de bronz sterizat cu timp de utilizare îndelungat. Prevăzut cu manometru și regulator de presiune

Mai multe pe link-ul ce l-am dat pe pg.1
criss a scris:
valib a scris:. In cazul in care aveti gauri in portiere, sau in locuri unde nu s'a efectuat sudura, va recomand sa cumparati si o cutie de chit cu fibra de sticla(cu intaritor cu tot)....
...daca ai ditamai gaura in caroserie, ....- in locurile in care s'a omis sudura, se foloseste chitul cu fibra de sticla,


Nu se chituiesc gaurile,si nu se omite sudura,numai daca doriti sa chituiti odata la 3-4 luni
Spacluri se gasesc in comert,eu recomand din otel
Dupa fiecare folosire, spaclurile se sterg cu o carpa imbibata cu diluant NITRO


deci.....
daca raman mici gauri...se pot astupa cu chit cu fibra de sticla....va tine.....2-3ani!
gaurile mari se rezolva cu un tinichigiu.

dupa ce se usuca chitul pe spaclu....poti sa stergi cu nitro cat vrei...ca nu se duce chitul. se freaca spaclurile unul de altul, prin care se decojeste ceea ce s'a uscat pe spaclu.

ustensilele recomandate de tine...sunt super meseriase....
dar daca vrei sa iti vopsesti doar masina ta...nu se merita sa iti bagi banii in ele.
in magazine se gaseste pistol de vopsit din ala cu rezervor jos, de 1kg.....eu personal folosesc acest tip de pistol, si dupa parerea mea sunt mai bune ca si cele cu rezervorul deasupra.
masina din aia de slefuit(este necesara in urmatoarele etape) va recomand sa evitati pietele, targurile(am cumparat de vreo 2x din piata, si dupa 10min s'o ars, si nu le'am mai putut repara)
filtru apa-ulei il puteti confectiona si voi, nu este chiar asa de greu, si nu va costa o avere. recunosc ca daca ai scule performante, si stii sa lucrezi cu ele, obtii .... un unicat. Dar folosind metodele spuse de mine, obtineti o vopsire de calitate, care nu va fi departe de vopsitul din fabrica.

Part 3....peste vreo 3 ore:)
P.s: daca nu credeti ca va descurcati, si vreti sa vedeti cum reusiti, fara sa stricati masina, va recomand sa mergeti la dezmembrari, cumparati o usa de masina(oarecare)....o duceti acasa, dati cu ea de pamant(astfel incat sa se indoaie putin)....si executati operatiunile de mai sus:)) si vedeti cum va reuseste:) criss...te rog nu modifica continutul:))ca lumea o sa faca gresit:)si nu mai duc masina la tinichigiu, ci o sa astupe tot cu fibra de sticla:)

Day 3

incepeti ziua cu o cafea tare....ziua de azi va va extenua:)
- se ia masina de gaurit...se monteaza 4buc de hartie de slefuit P80(vreo 12cm lungime/buc)....si se slefuiesc zonele unde ati aplicat chitul, cu mentiunile urmatoare:
- va rog sa utilizati masca de praf, eventual ochelari de protectie(daca stati prost cu ochii)
- masina se tine cam la 45grade fata de suprafata
- daca hartia se rupe, atunci insemna ca tineti incorect masina
- se slefuieste astfel incat suprafata chituita sa fie la acelasi nivel cu restul caroseriei(sa nu fie mai inafara)
- se slefuieste cu vreo 3-4 cm in afara zonei chituite(aceste zone se slefuiesc foarte putin, doar cat sa fie bine matuite)
- zonele unde nu se poate ajunge bine cu masina de gaurit se slefuiesc manual(tot cu acelasi tip de hartie), pana se atinge acelasi finisaj ca si mai sus. Aceste zone sunt: ramele geamurilor, interiorul usilor, interiorul motorului(in zonele greu accesibil), etc
- ca sa vedeti daca ati slefuit bine, atingeti zonele chituite cu palma, si plimbati mana dintr-o parte in alta, veti observa zonele care sunt mai iesite in afara, acelea necesita slefuire:)
- se slefuiesc toate zonele chituite, si eventualele zone care nu au fost chituite(ati uitat de ele, sau acum le-ati descoperit, acestea se slefuiesc intens, dupa care in etapa urmatoare se chituiesc mai gros)
- am uitat sa scriu la celelalte posturi, hartia de slefuit se schimba in momentul in care aceasta devine fina(dispar porii aia)

Dupa ce ati terminat asta, luati masina de slefuit(aia ca si in pozele de mai sus)....montati 1 bucata hartie P80, si se slefuiesc din nou toate zonele chituite.
Mentionez ca:
- cu masina de gaurit se slefuiesc in special marginile(care daca nu dispar, te termina cand trebuie sa le slefuiesti), si se ia grosul din chit, obtinandu-se o zona aproape neteda.
- cu masina de slefuit se face adevarata finisare, pentru ca aceasta actioneaza paralel cu zona respectiva, si se plimba exact dupa forma caroseriei. Zonele chituite devin netede(aproape perfect), se elimina zonele de imperfectiune(pe cat se poate, pana cand se ajunge la acelasi nivel cu caroseria)
- NU incercati sa eliminati TOATE zonele de imperfectiune(ma refer la cele care sunt mai inauntru decat nivel caroseriei. Acestea se vor chitui in etapele urmatoare)

Cam atat ar fi in ziua a 3a. Desi pare mai putin, va asigur ca este foarte extenuant, si plictisitor de la un moment dat. Dar asta e....cineva tre' sa o faca si pe asta:).
Treaba asta...la o masina obisnuita(medie)...se face in 6ore...dar am avut si masini la care a durat 2 zile(2x8ore...nu zic....toata masina era peste tot chit, rugina, carpeli....seamana cu dacia nu? )

P.S: sper ca ma intelegeti:) e destul de greu sa explici asa pe uscat:) deja devine interesant,o sa fie un topic destul de lung ,Vali ar fi fain sa ne intalnim la o cafea,am avea multe de povestit dar cine stie(am un var in oradea)

Intentia mea nu e sa polemizam,ci sa spunem fiecare ce stie(cred ca deja alincu are capul calendar)

1-masina de slefuit o iau din piata cu 500k si fac cu ea cel putin 4auto
2-si pistolul meu e cu rez. jos,dar vreau pistolul de mai sus
3-in privinta curatarii spaclurilor va convingeti singuri
criss a scris: deja devine interesant,o sa fie un topic destul de lung ,Vali ar fi fain sa ne intalnim la o cafea,am avea multe de povestit dar cine stie(am un var in oradea)

Intentia mea nu e sa polemizam,ci sa spunem fiecare ce stie(cred ca deja alincu are capul calendar)

1-masina de slefuit o iau din piata cu 500k si fac cu ea cel putin 4auto
2-si pistolul meu e cu rez. jos,dar vreau pistolul de mai sus
3-in privinta curatarii spaclurilor va convingeti singuri



:)pai io mai am juma` de an pana la permis...dupa aia...ne intalnim:)
si eu trebuie sa fac o vizita pe la tinichigiu+vopsire:)
la 1....eu nu mai iau din piata...:)ca am patit'o.mai bine dau 1mil si am si garantie
la 2....dupa parerea mea...alea cu rezervoru` sus...nu is prea bune...dar fiecare cu a lui (aici in SALONTA toti vopsitorii folosesc cu rezervor jos, inclusiv la service'uri)
la 3....eu v'am zis metoda cea mai practica, si cea mai buna, pentru ca am incercat si eu diverse metode. Daca credeti, bine...daca nu...tot bine:) Day 4 of working on da` car

- se chituiesc din nou toate zonele chituite anterior, dar cu mentiunea ca se chituieste nici prea gros, nici prea subtire, doar cat sa acopere zonele bine. Se chituieste si zona slefuita in exteriorul zonei chituite, a se incerca sa nu se lase margini groase. Incercati sa chituiti fara a forma dungi.
- unde nu se poate ajunge cu spaclul, se chituieste cu mana:) (nu folositi manusi chirurgicale, pentru ca chituirea va iesi naspa de tot, si mai bine te murdaresti putin, sa iasa munca adevarata)
Operatiunile de mai sus...dureaza vreo 4-5 ore.
In timpul ce v-a ramas, eu v-as recomanda urmatoarele:

- dupa uscarea chitului, se spala incinta motorului
- prima data se pune intr-un flacon de 2L( pe care l-ati taiat pe la jumatate, sau 3sferturi) vreo 1l de benzina, dupa care se ia o pensula de marime mijlocie, si se spala incinta motorului(se freaca bine toate petele de ulei, mizerie). Dupa asta se lasa vreo 15-20min.
- dupa aia intr-o galeata se pune praf de spalat+solutie de spalat vase, se umple cu apa, se amesteca bine, si se spala din nou incinta motorului(nu va fie mila de apa)
- clatiti bine cu apa incinta motorului(eventual cu un furtun)
In cazul in care nu ati scos motorul, va recomand sa cumparati o bucata mare de nylon, cu care sa puteti acoperi bine motorul

- cu masina de gaurit si cu 4buc hartie P80 sau P60 se slefuiesc foarte bine pragurile masinii, se poate folosi si o perie de sarma(nu va fie mila de praguri)
- dupa asta, se da cu un strat gros de grund pragurile

Cam astea ar fi cele 8 ore de munca...in ziua a 4a:)
mergeti sa va odihniti, maine e zi grea;) Day 5 of workin` on da car`

- se bea de dimineatza o cafea tare....)ca azi o sa fie plictisitor:)
- se ia masina de gaurit...se monteaza 4buc hartie P80....si se incepe slefuirea zonelor chituite....ca si anterior...se slefuiesc foarte bine marginile, si toata suprafata chituita. Unde nu se ajunge cu masina, folosit mana(nu'i lucru...ca lucru' manual), cu acelasi tip de hartie
- dupa ce ati slefuit cu masina de gaurit(vreo 3-4ore dureaza in medie)....luati masina de slefuit, montati o hartie P80 ... si slefuiti zonele chituite, pana acestea devin netede(puneti mana sa vedeti). Aveti grija ca zonele cu chit sa nu aiba margini, sa nu fie mai inafara ca si caroseria, sa nu fie ondulate. Se slefuieste pana cand este neted, si perfect intr-o linie cu restul caroseriei(nu va impacientati daca raman mici gauri, pori, acesta vor fi prelucrate mai tarziu). Operatiunea asta dureaza vreo4-5ore.
- in timpul ramas, va sfatuiesc sa luati o matura, si sa curatati foarte bine interiorul, si portbagajul. Eventual sa spalati foarte bine. Day 6 of workin` on da car`

- una cafea tare:)+una tzigareta:)....si...sa va pregati manutzele:)
- se chituiesc zonele cu pori(gauri)...de pe toata suprafata masinii(eventual insemnati cu un creion prima data toate zonele)
- chitul se aplica cu spaclul de cauciuc, in cantitati foarte mici, astfel incat sa acopere doar acele mici bucati de imperfectiune.
- dupa ce se usca chitul, se ia una bucata papuc de lemn(are vreo 10cm lungime, are un fel de canal la ambele parti, ca si cum ar intra intre doua sine, si are vreo 5-7cm inaltime) (trebuie sa fie neaparat NETED la ambele parti, fara nici o imperfectiune)
- se umple o galeata cu apa....vreo jumatate....si se pune si o carpa in ea
- pe acea bucata de lemn, se pune o bucata de hartie de slefuit P100, si se incepe slefuirea zonelor chituite(hartia+lemnul se introduce in apa, si se incepe slefuirea, cand incepe sa mearga pe uscat, iar se baga in apa, cu carpa mai stergeti zonele slefuite, sa nu fie pline de apa din aia cu chit), cu miscari circulare, nu prea rapide(hartia se pune de-a lungul lemnului, sau de-a latul, astfel incat vreo 2cm din hartie sa fie peste acela canale, pentru a putea fi tinuta bine in mana)
- dupa ce ati slefuit zonele chituite....foarte bine....sa fie netede perfect....se schimba apa din galeata, si se ia o hartie noua de slefuit tot P100.
- se incepe slefuirea(matuirea) zonelor care nu necesita chit.
- tot asa....se inmoaie hartia in apa(aici nu necesita acea bucata de lemn, doar la acele margini in aripi/usi, acele nici nu stiu cum sa le zic....dungi in caroserie)....se slefuieste cu miscari circulare, la fel ca si mai sus.
-se matuieste tot....unde va atinge noua vopsea.

Mentionez ca:
- dupa aceste cateva ore bune(4-5)....va veti pierde amprenta de la varful degetelor(nu va impacientati, dati cu o crema buna de mana de la prietena/nevasta)
- nu incercati sa folosit manusi, pentru ca trebuie sa pipaiti caroseria, sa simtiti unde mai trebuie slefuit, unde este mai inafara, unde are bucla
- slefuitul se executa pana cand zona devine COMPLET neteda(posibil sa mai ramana pori....dar asta se rezolva mai tarziu)
- hartia de slefuit se schimba in momentul in care aceasta devine neteda(fara porii aia)


Cam atat pentru ziua 6... maine....incepe o noua zi:)
valib a scris:... acele nici nu stiu cum sa le zic....dungi in caroserie....
FALDURI .
Laurentiu a scris:
valib a scris:... acele nici nu stiu cum sa le zic....dungi in caroserie....
FALDURI .


da...cred ca asa se zic:)
apropo...acele falduri se fac slefuiesc neaparat cu acea bucata de lemn+hartie slefuit (asta pentru a nu strica profilul caroseriei, pentru a avea aceeasi inaltime,), in caz contrat riscari sa stricati acele falduri(dungi), si dupa vopsire veti observa, ca in locul in care ati slefuit, acea dunga este mai jos, sau nu este dreapta. Day 7 of workin` on da car`

Masina se afla in stadiul urmator: chituita peste tot, slefuita peste tot, pragurile cu 2 straturi de grund, interiorul curatat bine, incinta motorului curatata la fel de bine.

- se ia pistolul de vopsit, se umple cu chit de stropit(de obicei are o culoare albastru decolorat, dar poate fi si un fel de maroniu, ca si grundul), si se vopseste cu un strat de chit de stropit, zonele care au fost chituite(se vopseste putin si in exteriorul chitului), puteti vopsi si marginile usilor, ramele geamurilor
- pragurile nu se vopsesc cu chit de stropit. Eu pentru praguri va sugerez acel antisonorizant pentru masina, care se vinde in comert intr-o cutie de 1kg mi se pare, are forma alungita, si pe capatul cutiei se ataseaza un pistol de vopsit(mentionez ca NU este voie sa folositi pistolul normal de vopsit. Acest antisonorizant necesita un pistol mai special, in sensul ca are o tzeava mai lunga(care ajunge pana pe fundul cutiei), si permite iesirea antisonorizantului in cantitati mai mari, in stropi mai mari(ca pana la urma TREBUIE sa iasa sub forma de stropi, si sa stropiti pragurile dintr-o parte in alta). Mentionez aici, ca nu trebuie neaparat diluat cu diluant, diluarea se face de obicei cand se ajunge pe fundul cutiei, pentru a folosi intreaga cantitate de antisonorizant. Ceea ce se va obtine, va fi foarte estetic, si va fi durabil(va arata ca si masinile acelea ce ies din fabrica, cu pragurile facute in acelasi fel, cu antisonorizant din asta). Se aplica pe praguri astfel incat sa fie la fel peste tot, nu incercati sa il aplicati foarte gros, pentru ca atunci iese urat(dupa parerea mea), dar nici sa va para rau de antisonorizant(o cutie e vreo 70-100mii). O cutie va ajunge sa dati pe praguri, pe interiorul usilor, si sa dati si pe la motor. Acum, e la latitudinea fiecaruia unde vrea sa il foloseasca, dar se poate folosi oriunde, dupa plac (noi pe aici, de ex la dacii, vopsim pragurile(inclusiv acea dunga obisnuita, care este vopsita in negru, in partea de jos a usii din spate, interiorul usilor, incinta motorului, si acele locuri in care piatra de pe sosea atinge(aici ma refer la dacii, unde sunt sigur ca ati vazut partea de jos vopsita in negru, cam de vreo 10cm).
Acuma, daca doriti sa aplicati acest antisonorizant, bine....daca nu, va rog sa dati cu chit de stropit aceste zone, NEAPARAT!



Day 8 of working on da` car

- se scoate masina afara, la lumina naturala(in cazul in care e frig, si e mai placut sa stati in garaj, aveti grija ca sa fie FOARTE BINE luminat garajul, sau...amanati operatiunea cu o zi)
- se ia un creion, si se insemneaza din nou, toate zonele unde mai exista pori, unde mai trebuie chituit, si zonele unde mai trebuie slefuit(de obicei zonele cu pori, unde mai trebuie chituit se insemneaza cu un cerc, iar zonele care mai necesita slefuire cu o linie serpuita). Se studiaza foarte bine masina....din toate unghiurile posibile(de sus, de jos, din stanga spre dreapta, din dreapta spre stanga, la 45grade, din profi(din lateral va uitati spre intreaga zona aflata in fata voastra), se priveste masina si direct(adica stai cu ochii drept pe masina, si te plimbi din cm in cm)
- acuma...depinde de voi....cum o sa arate masina(dar va asigur ca va arata incomparabil, fata de un vopsitor normal)
- acuma...daca ati dat cu insonorizant interiorul usilor, ati observat ca micile imperfectiuni/defecte au disparut de acolo, in caz contrar, veti vedea o multime de denivelari, imperfectiuni. De obicei acestea se chituiesc, pe cat posibil. De aceea va recomandam acel insonorizant, pentru a usura munca.
- se chituiesc din nou zonele care necesita chituire, cu ajutorul spaclului de cauciuc, aplicand cantitati foarte mici de chit(chiar aproape de 0), doar atat cat imperfectiunea sa fie acoperita
- incercati sa nu ajungeti cu chitul si prin zonele care nu necesita chit.

Astea sunt cam vreo 4-5 ore de munca.
In restul zilei, va sugerez sa va mai uitati odata peste incinta motorului, mai dati odata cu peria de sarma+hartie P60 in zonele care necesita, curatati interiorul aripii fata(zona dinspre usa, atat cat vedeti din exterior, pentru ca si acolo veti da 2straturi de vopsea, sa fie fain) cu o perie de sarma(nu va fie mila, antifonul ala probabil oricum urma sa pice:)) )



Day 9 of working on da` car

- se ia o galeata de apa(de jumatate), acea bucata de lemn, si hartie cu granulatie P100 si P150.
- se slefuiesc zonele chituite anterior(in ziua anterioara) cu hartia P100, foarte fin(prin miscari de rotatie, dinspre stanga spre dreapta)
- dupa asta, se ia hartia P150, si se slefuieste TOATA masina, pana cand suprafetele devin foarte fine
- hartia se schimba cand dispar acele asperitati de pe suprafata ei.
- hartia trebuie sa fie permanent umeda, se inmoaie in apa
- acele falduri(sau cum s-or chema:) ) se slefuiesc foarte fin, cu acea bucata de lemn+hartie. Trebuie sa aveti grija, ca acel fald sa respecte profilul masinii, sa nu fie deformat, modificat, sa nu fie mai jos(se mai poate corecta, cu ajutorul chitului. Trebuie sa va uitati din profil, din lateralul aripii(usii), sa va uitati la acel fald, si sa vedeti eventualele greseli
-iar o sa aveti probleme cu varful degetelor...:)dar...asta e...riscul meseriei(cu o crema de mana trece' furnicatura)
- masina se spala(puteti folosi si furtunul, dar in locul periei de spalat, folositi o carpa(bucata din bluza/tricou) )
- dupa spalare, cu ajutorul unei carpe noi, se sterge masina, pana se usuca.

Cam asta ar fi pe ziua 9.......maine e zi mare... Sorry eu n-am inteles foarte bine
cum folosesti bormasina pentru slefuirea chitului

cu masina de gaurit si cu 4buc hartie P80 sau P60



se ia masina de gaurit...se monteaza 4buc de hartie de slefuit P80(vreo 12cm lungime/buc)....si se slefuiesc zonele unde ati aplicat chitul


Cum arata bucata ai de lemn folosita la finisarea suprafetelor
Ar fi bine daca ai avea ceva poze

una bucata papuc de lemn(are vreo 10cm lungime, are un fel de canal la ambele parti, ca si cum ar intra intre doua sine, si are vreo 5-7cm inaltime) (trebuie sa fie neaparat NETED la ambele parti, fara nici o imperfectiune)


Imi poti spune daca pot folosi in acest scop un pistol de vopsit din ala electric -sa nu radeti de mine da chiar nu ma pricep la asa ceva o sa incerc sa fac rost de poze...eventual rog pe criss sa le posteze....daca are din intamplare:)

Imi poti spune daca pot folosi in acest scop un pistol de vopsit din ala electric -sa nu radeti de mine da chiar nu ma pricep la asa ceva[/quote]

cum adica electric?adica facut dintr-un aspirator?sau ceva de genu` asta?
altfel de pistol de vopsit electric...eu nu am auzit(poate ca is prea tanar inca) :)dar....cele mai recomandate sunt cele de vopsit autoturisme(ca doar de aia au fost fakute..nu?) (un set de pistol cu rezervorul jos, e pe la 3,5mil ....cred, dar te tine vreo 30-50masini)
evenual rog pe criss sa dea un post legat de acest subiect...ca el foloseste scule mai noi...si poate stie ceva. am grunduit pe la masina cu asa ceva si nu iti recomand . In principiu este o bobina care are un miez ce executa o cursa f mica inainte-inapoi si care absoarbe vopseaua si o trimite pe duza. Stratul nu a rezultat uniform, picaturi de diverse dimensiuni si chiar stropi, consum mare de vopsea. Pentru vopsit gardul sigur merge
Click pentru a vedea imaginea 
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caroserie Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Următoare
Pagina 1 din 7
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community