Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Vopsire caroserie
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caroserie
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Da' spritzul cu sifon cum se aplica , bre? poftim? am priceput..
)
dupa o explicatie pe privat

spritz...3/4vin....1/4apa minerala
)
eu stiam ca e juma` vin...juma` apa
baieti...poate mai este printre noi vre'un chimist...sau care le are...
am eu o idee...ce ma framanta de o vreme incoace.
deci...vopsim o masina...
primele straturi...aplicam vopsea mai ieftina....poate chiar universala
ultimele 2straturi...vopsea de calitate superioara.
vopseaua ieftina...nu are aceeasi aderenta ca vopseaua mai scumpa(deh...calitate), 2vopsele de tipuri diferite...adera mai altfel decat vopseaua de acelasi fel.
acuma...dupa parerea mea...folosind si minorele cunostinte de chimie...si inteligenta mea....ar fi mai bine ca sa dam cu vopseaua de calitate primele straturi(pentru crearea unei aderente maxime), dupa care sa dam vopseaua mai inferioara calitativ(desi nu va mai avea acelasi aspect ca si vopseaua de calitate).

asta e la combinatii de vopsele...
daca vopsesti cu acelasi tip de vopsea....nu intervin aceste variabile.

E corect ceea ce am spus eu...sau...nu? Ma framanta ideea....
valib a scris:...ar fi mai bine ca sa dam cu vopseaua de calitate primele straturi(pentru crearea unei aderente maxime), dupa care sa dam vopseaua mai inferioara calitativ(desi nu va mai avea acelasi aspect ca si vopseaua de calitate).
Nu ma pricep dar stiu ca pt crearea nuantelor de culori, se folosesc amestecurile. Cred ca stratul de "priza" conteaza cel mai mult pt a mentine vopseaua. Celelalte straturi, sint pt a incinta ochiul.
Laurentiu a scris:....pt crearea nuantelor de culori, se folosesc amestecurile. Cred ca stratul de "priza" conteaza cel mai mult pt a mentine vopseaua. Celelalte straturi, sint pt a incinta ochiul.



pt amestecuri...vopseaua esti de aceeasi calitate neaparat(aceeasi firma)
Si eu cred la fel, stratul de priza conteaza...dar totusi...vopsitorii aplica vopseaua de calitate inferioara in primele straturi....si doar dupa aia cea de calitate superioara.
Vreau sa aflu DE CE. salutare,
eu am patit-o cu amestecul de produse. am dat primul strat de vopsea (vopse + diluant policolor) si totul a fost ok, iar al doilea strat a fost amestec de vopsea si diluant, cel din urma nefiind tot policolor si spre marea mea surprindere toata vopseaua data s-a cojit de parca era oparita. a trebuit sa sterg masina cu restul de diluant policolor si sa o iau de la zero. (diluantul al doilea era compatibil cu cel de policolor) Se pare ca nu e bine sa folosim silicon pentru masina pentru ca favorizeza coroziunea pieselor din metal
Asta pentru ca are in componenta acid acetic (poate ati observat ca siliconul sanitar miroase a otet)
Mai bine folositi mastic care e mult mai bun dar si putin mai ieftin
Azi m am uitat in mod special pe mai multe flacoane de silicon de la mai multi producatori si avand destinatii diferite
-pe nici unul nu scria ca se foloseste pentru etansarea pieselor metalice masticul....e mai greu de lucrat cu el....o sa te chinui putin sa potrivesti aripa...sa stea cat de cat normal, dupa o vreme se usuca...si cade(de ex daca pui la partea din exterior, la imbinarea dintre aripa si caroserie, sa nu ramana gaura). Uneori eram nevoiti sa lovin aripa ca sa intre la loc, ca sa stea cat de cat bine, nicicum nu vroia sa se potriveasca, parca era de pe alta masina.

in schimb...daca dai cu silicon....merge super usor totul, se potriveste la fix, datorita duritatii mai reduse.
siliconul nu se aplica direct pe metal...ci peste straturile de grund+antifon, deci nu are cum sa ajute la corodare(grundul si antifonul(antisonorizantul) impiedica coroziunea)

eu nu lucrez cu silicon...doar asa...de capul meu. M-a invatat bunicu`, el a lucrat ca vopsitor mai bine de 30ani si a ajuns la aceasta concluzie de-a lungul anilor.
Folosesc silicon universal, transparent si vopsibil(se poate aplica vopsea peste el, fara sa crape sau sa aiba alte reactii), costa vreo 75.000.
Mastic nu mai folosim deloc de aproape 6ani(pana atunci mai foloseam combinat masticul si siliconul).
Nu am avut probleme cu el, nu am avut reclamatii aaaa ....inteleg ce vrei sa spui
Da eu nu ma refeream la masticul ala auto care vine cordon pe o folie
Ma refeream la masticul ala care e ambalat in tuburi cum sant si alea de silicon si care are aceeasi consistenta
Am luat azi un mastic pe baza de bitum cauciucat sper sa fie bun
E din ala care se foloseste la hidroizolatii la acoperisuri
Costa 16 ron hmmmzzzz....asa zi atunci:)
ala sigur e bun....si sigur e cu ceva mai bun ca si siliconul
nu am folosit asa ceva, ci doar antifon ca si bitumul...dar ala e jale rau...daca il aplici ca antifon(antisonorizant)....da bre...si dupa 4saptamani de stat...tot lipicios era. Ala se usuca in ani buni:)).(din asta aplica marii 'tinichigii', de aia va tin la tinichigiu cu saptamanile:), sa se usuce antifonul:)
ca legatura intre parti...merge....se poate lucra usor cu el, si va adera bine la ambele suprafete de contact.
sa ne comunici ce ai facut. Salut
revin cu intrebari.....
Vali te rog sa explici cum se regleaza jetul la pistolul de vopsit
am vazut ca are 2 reglaje acolo
un reglaj in lateral si altul in partea din spate
Care e treaba cu reglajele astea reglajul din spate...e pentru cantitatea de vopsea care va iesi din pistol.
reglajul din lateral....e pentru raza porilor de vopsea care vor fi dispersati(adica reglezi cat de mare sa fie zona in care se imprastie vopseaua).

pentru reglajul cantitatii de vopsea....se are grija ca vopseaua care iese din pistol sa nu fie groasa, da nici sa fie subtire. Daca e prea groasa, acopera prea mult dintr-un strat, vopseaua va curge, se va increti, nu va fi uscata pentru aplicarea urmatorului strat la timpul optim(daca dai cand nu a ajuns la o uscare minima(de fapt e absorbtie, tabla absoarbe vopsea) atunci urmatorul strat se va increti 100%). Daca e prea subtire...acopera prea putin...si dai mai multe straturi, risti sa dai prea mult din urmatorul strat, vopseaua va curge.
Nu stiu cum sa explic....trebuie ca la o aplicare....vopseaua sa acopere suprafata, dar sa nu curga, sau sa straluceasca(asta la primul strat). Daca e prea multa vopsea, si nu e uniform atunci vei avea zone stralucitoare si zone mate.

acuma....raza porilor dispersati....trebuie sa fie in jur de 25cm, max 30cm. O masori la ochi, si iti dai seama cand vopsesti masina...daca raza e prea mare(acopera zona prea mare) sau daca e prea mica.

Iti propun sa incerci pe o bucata de tabla, aripa de care nu ai nevoie, sau intr-un loc unde esti dispus sa speli cu benzina daca nu iese cum doresti.
Nu exista o pozitie fixa a suruburilor....la fiecare vopsire mai insurubezi putin, sau desfaci suruburile, in functie de diluarea pe care ai obinut-o la amestecarea cu diluant a vopselei(scrie pe cutia vopselei cat diluant trebuie si de care)
Daca exista un mic decalaj fata de reglajele optime...nu e mare branza, se poate vopsi foarte bine, atata flexibilitate permite pistolul de vopsit.
Dar daca reglajele sunt super branza(naspa)...atunci vopsitul va fi un cosmar.
Pistolul se misca stanga-dreapta pe o distanta de 30-35cm, si incerci sa dai aceeasi cantitate de vopsea peste tot.
La primul strat se acopera suprafata cu vopsea, la al doilea strat incepi sa ii dai putina stralucire, la al treilea strat devine stralucitor, la al patrulea corectezi eventualele greseli.

Pentru a intelege...trebuie sa incerci...sa exersezi....si sa te perfectionezi Salut, am 2 intrebari. Ce se intimpla daca peste chitul proaspat aplicat (chit cu fibra, respectiv sinto) aproape intarit cad picaturi abundente de ploaie
Cam ce suprafata acopera un tub de vopsea spray de 400 ml
Am trecut la retusarea petelor de rugina, a ondulatiilor si a micilor gauri de pe aripa spate al masinii ... un spray de vopsea de 400 ml aproape daca iti ajunge sa vopsesti cele 4 jante ...depinde de calitatea vopselei dar si de indemanare
Daca chitul era aproape intarit cand a inceput ploaia cred ca nu a avut de suferit pentru ca reactia se produce in masa
Ideea e sa nu il aplici pe suprafata umezita daca chitul era aproape uscat...atunci se sterge finutz cu mana picaturile de apa
daca era proaspat aplicat....poti sa incerci sa il usuci cu un uscator de par...dar nu garantez pentru el.
daca nu se usuca...il dai jos cu spaclul...
un spray de 400ml....cam jumatate de aripa....


bre....toti va faceti vopsitori?care ce ati vopsit?poze?plata...ceva?
valib a scris:
....toti va faceti vopsitori?...

Daca avem un mester priceput pe forum care sa ne indrume
Mai greu cu sculele
Plata la viitoarea intilnire ... Cel mai bun grund anticoroziv e Kober
Restul aproape ca nu si merita banii in comparatie
Am folosit acum 2 ani in interiorul unei usi si rezultatul e excelent
Peste el nu am mai dat cu vopsea ...iar rugina am reusit sa o curat doar partial Se pare ca o sa am concediu in ..noiembrie, asa ca:
- influenteaza uscarea vopselei (incerc duralchidu') vremea rece, nu ma refer la timpul de uscare care ma astept sa fie mai mare...
- sunt sanse sa o gazez (sa nu aiba luciu, sa se matuiasca...) daca o vopsesc intr-o incapere de 4/6/4 m cu usi de 2/2m ?
Mai am putin pana termin compresorul si sper sa am apuc de ea .... Dupa cum spunea si valib incaperea in care vopsesti trebuie ventilata, in primul rand pentru tine ca vopsitor, si in al doilea rand ca vaporii de vopsea sa nu afecteze luciul vopselei. In rest totul este din mana, sa dai uniform, si intotdeauna paralel cu suprafata care urmeaza sa fie vopsita, adica sa pastrezi aceeasi distanta de la un cap la celalalt. MULTA BAFTA!
alincnu a scris:Se pare ca o sa am concediu in ..noiembrie, asa ca:
- influenteaza uscarea vopselei (incerc duralchidu') vremea rece, nu ma refer la timpul de uscare care ma astept sa fie mai mare...
- sunt sanse sa o gazez (sa nu aiba luciu, sa se matuiasca...) daca o vopsesc intr-o incapere de 4/6/4 m cu usi de 2/2m ?
Mai am putin pana termin compresorul si sper sa am apuc de ea ....


Deci pana la 15grade celsius poti vopsi linistit. Sub 15grade.....vopseaua se va usca foarte lent, sau deloc, iar daca afara ingheata....si vopseaua ta nu s-a uscat 24ore minim....atunci risti sa inghete vopseaua, sa se faca ca branza, si sa se usuce de amu'n 2ani, adica niciodata.

Sanse de gazare sunt cand gazele nu sunt evacuate. Incaperea trebuie sa fie ventilata, sau poti sa iti pui in fata 2 site mari de tantari, ca aerul sa poata circula/iesi din incapere.
Sau cand nu o aplici uniform, sau cand ii dai mai mult gaz decat vopsea(cand incepe sa fie 1/4 din pistol cu vopsea, iar pistolul il tii intr-o pozitie in care nu vine vopseaua)

dj_turbo....fa te rog cateva poze cu masina pe care ai vopsit-o, sunt curios cum ti-a iesit! Cand am dat parbrizul jos ma asteptam la ce e mai rau dar spre surprinderea mea nu am gasit decat 2- 3 puncte de rugina minuscule
Secretul e ca tipul care a montat parbrizul a folosit vaselina pe rama parbrizului care a scapat aproape intacta desi chederul era copt de soare si nu mai etansa corect

Cand montez chederul nou sa folosesc iar vaselina
Pot folosii procedeul si la luneta si la geamurile laterale(la astea rama era varza-parca e mancata de molii)

Ce credeti despre procedeul asta ??????
Oare vaselina nu cauzeaza chederului??? cred ca am explicat ca se da cu ulei pe interiorul chederului, uleiul facand ceea ce face vaselina, deci in primul rand poti introduce mai usor parbrizul la loc, dupa aia mai ajuta si el la protectia impotriva coroziunii.
dar in momentul in care apa iti intra sub cheder, ea nu se va scurge, pentru ca va sta pe vaselia/ulei, si iar nu e bine.
nu cauzeaza chederului, adica nu pe termen scurt/mediu.
cred ca daca sta 20-30ani...atunci are ceva efecte negative
poti folosi si la ramele usilor linistit.

dar...nu stiu....eu ma gandesc ca de la prea mult ulei/vaselina....parbrizul risca ca la un moment dat sa iasa de la loc...sa alunece.
am patit asa ceva la dacia noastra noua, partea de jos a parbrizului era iesita complet, la 2luni dupa schimbarea parbrizului.
asa ca...pune...da pune cu cap:) Dar siliconul de instalații sanitare nu etanșează destul de bine? siliconul sanitar merge la aripi...in loc de mastic
nu am folosit la parbriz/luneta niciodata, adica nu sa dau pe interiorul chederului. Cred ca se va lipi zdravan, si va fi mai greu sa scoti parbrizul.
Silicon am utilizat...in locurile in care sa zicem ca...chederul nu mai atinge rama parbrizului, adica exista o gaura intre rama si cheder.

puteti sa dati linistit cu putin ulei/vaselina(foarte subtire), si va fi mai bine. Daca dati gros riscati sa va iasa parbrizul de la loc, sa stea apa si sa rugineasca acolo.
Teoretic...daca chederul adera la suprafata...atunci nu ar trebui sa intre apa, deci nu se formeaza rugina, doar din cauza altor factori(tabla imbatranita, umezeala de dedesupt) vaselina care am gasit o pe rama parbrizului era foarte uscata si nu se curata decat cu benzina
Poate nici nu era vaselina.....eu doar am banuit ca e asa Salut!
Am fost ieri la o expoziție.Acolo am văzut de vînzare un aparat de vopsit în cîmp electrostatic.Este posibil vopsirea mașinii cu așa ceva?Dacă da,de ce nu se utilizeaza în mod curent?Descrierea de mai jos am găsit pe net:

Sistemul de vopsire electrostatic
Intre un electrod alimentat cu tensiune ridicata si polul opus apare un cimp electric cu linii de cimp orientate conform principiilor fizice. Intensitatea cimpului depinde de diferenta de potential si distanta existenta intre cei doi poli si de caracteristicile mediului inconjurator. Particolele aflate in vecinatatea electrozilor sunt incarcate cu electroni, respinse de electrod si atrase de polul opus, de-a lungul liniilor de cimp. In cazul in care polul opus este legat la pamint, electronii captati vor fi astfel descarcati, mentinindu-se astfel constanta diferenta de potential si intensitatea cimpului. In baza acestor considerentele de principiu materialul pulverizat este transportat pe suprafata piesei care se acopera.

Pentru aceasta este necesar ca:

pistolul sa fie echipat cu electrod,
piesa sa fie pamintata,
intre cele doua elemente sa fie creat cimpul electric.
Rezultatul este depunerea foarte fina si uniforma a particolelor de vopsea pe piesa.

Avantajele acestui sistem fata de acoperirea conventionala airless, aircoat sau clasica cu aer comprimat:

randamentul depunerii superior, economie de material de pina la 70%,
strat depus foarte uniform,
economie substantiala de timp in cazul pieselor filigrane, marunte,
se preteaza la depunerea automata,
acoperirea superioara a muchiilor,
minuire usoara,
ceata de vopsea pulverizata redusa,
respingerea redusa a vopselei de pe suprafata pieseiin timpul depunerii.
Instalatia WAGNER de vopsire in camp electrostatic cu vopsea lichida este compusa dintr-o pompa cu piston actionata pneumatic, pistol special si pupitru de comanda.Calitatea suprafetei acoperite este foarte buna, datorita campului electrostatic creat intre pistol si piesa, distributia vopselei pe piesa se face uniform. Datorita posibilitatii decuplarii/cuplarii tensiunii electrostatice direct la pistol se pot acoperi fara probleme si zonele care prezinta "custi Faraday". pretul?
probleme care pot aparea in exploatare?
cred ca asa ceva este o noutate, mai ales la noi, si lumea se teme de ce e nou. Prețul:1950 euro+TVA la Trioda-Oradea.
AnetlO a scris:Prețul:1950 euro+TVA la Trioda-Oradea.


pretul unui pistol de vopsit normal, cu rezervorul jos: 1,3mil
pretul unui compresor: max 4-5mil(chiar si second)

daca faci o comparatie...cam reiese de ce nu foloseste nimeni....
inca in Romania se lucreaza dupa acest principiu.

Pistolul de care ziceai tu....posibil ca va fi folosit de marii tuneri, sau prin fabricile auto, unde se merita implementarea unui astfel de sistem. Salut!
Vreau sa-mi vopsesc oltcitul si am cumparat kit de 3l vopsea Policolor Duralchid. Am intrebat vopsitorul cat lac trebuie sa cumpar si el mi-a spus ca nu mai trebuie pt. ca Duralchidul contine deja lac.
Ma intrebam si eu ca omul: pt a ma simti eu mai bine nu as putea sa mai dau o mana de lac la sfarsit?
Daca nu...de ce, iar daca da...ce fel de lac sa cumpar?

thx

P.S. Faza dura e ca mesterul a spus ca nu da mai mult de 3 maini de vopsea si mi-a cerut doar 2l de vopsea. Problema e ca toata lumea vopseste asa in zona asta... oare de ce?
AnetlO a scris:...aparat de vopsit în cîmp electrostatic....

In camp electrostatic se pot vopsi doar piese metalice. Pentru alte materiale trebuie depus un strat conductor pe material. Vopseaua este mai scumpa decat cea obisnuita. Fratele meu are o astfel de istalatie in Timisoara si se vopsesc in special profile de aluminiu. Foarte rar se incumeta cineva sa vopseasca cate un element de caroserie ( o aripa de masina suuuperjmechera) din motive de pret. Pentru a vopsi o masina (in acea instalatie) trebuie bagata bucati, degresata foarte bine si fara plastice sau cauciucuri pe ea. Totusi, cam la cât se ridică un vopsit de mașină în câmp electrostatic? O mulțime de table pentru diverse chichireze se vopsesc în câmp electrostatic, de ce nu și o mașină?

Un eventual impediment ar fi dimensiunile mașinii față de obiectele pe care le vopsește în mod curent. Deci cât e de scump de vopsit o mașină? Salut!
Asa stiu ca ,caloriferele de aluminiu si cele de tabla(cele noi) sint vopsite astfel,iar vopseaua de pe ele nu le poti zgiria asa usor cu o cheie(cum au facut niste dobitoci cu masina mea proaspat vopsita).Daca si pe masina ar iesi la fel vopsitul,io zic ca merita!
Tramp a scris:Salut!
Vreau sa-mi vopsesc oltcitul si am cumparat kit de 3l vopsea Policolor Duralchid. Am intrebat vopsitorul cat lac trebuie sa cumpar si el mi-a spus ca nu mai trebuie pt. ca Duralchidul contine deja lac.
Ma intrebam si eu ca omul: pt a ma simti eu mai bine nu as putea sa mai dau o mana de lac la sfarsit?
Daca nu...de ce, iar daca da...ce fel de lac sa cumpar?

thx

P.S. Faza dura e ca mesterul a spus ca nu da mai mult de 3 maini de vopsea si mi-a cerut doar 2l de vopsea. Problema e ca toata lumea vopseste asa in zona asta... oare de ce?


eu...cu 3litri...iti vopsesc cam juma` de masina.
La DURALCHID NU TREBUIE LAC!pentru ca, dupa cum zicea vopsitorul, acesta contine deja lac.
Nu stiu ce lac e compatibil cu duralchidul, pentru ca fabricantul nu mentioneaza un lac. Decat sa dai cu lac...si sa ti se decojeasca, mai bine stai flexat, ca o sa ai luciu destul.
Pai fiecare vopseste dupa cum a invatat. La noi toata lumea vopseste cum vopsim noi(intre 6-8cutii de vopsea), si iti zic sincer...cand o lovesti nu te temi ca va cadea toata vopseaua.
Important e ca munca sa iasa bine, si sa fii multumit de ea. Daca nu iti convine rezultatul, spune'i sa refaca treaba. Plata o faci dupa ce ai ajuns la concluzia ca a iesit cum ti'ai dorit(eventual un avans se poate da inainte). Am cautat peste tot in zona asta si toti vopsesc cu maxim 3l de vopsea.
Nasol.
pai...nu mai da cu ceva sub vopsea?
ii zici ca...daca in 1an ti se exfoliaza/cade vopseaua....sa ti'o revopseasca. Uite cum se vopseste la service aici:
Dupa ce se curata rugina, se matuieste vopseaua cu hartie de slefuit (nu prea fina sa nu ai prea mult de munca), se chituieste, se slefuieste, apoi se da de control spritz chit (pe unde pare sa nu fie totul ok), se degreseaza si se vopseste (nu mai mult de 3 maini pt ca altfel curge)....
In total 3l de vopsea.


Intr-adevar dacia parintilor mei e plina de umflaturi dupa 4 ani de la vopsire. A avut o gramada de zgarieturi retusate. La orice zgarietura se vedea vopseaua de dedesubt (alba). Vineri m-a sunat raduku, sa ma intrebe de materiale pentru masinuta lui.
Si el mi-a spus ca vopsitorul i-a cerut 3l de vopsea.
Ce sa zic eu...fiecare invata sa lucreze in felul lui. Eu am invatat de la bunicu meserie, nu abureli(nu ca nu ar iesi bine cu 3l, sau ca nu lucreaza fiecare bine).

O sa fac cateva poze cu rabla mea, sa vedeti cum arata o masina care a stat 5ani efectiv in ploaie, cu partea dreapta sub streasina casei, pe partea dreapta apa a curs in suroaie pe masina la fiecare ploaie. In afara de contra-aripa dreapta fata care e cam terminata, va asigur ca masina arata mult mai bine ca multe oltcituri aflate in circulatie.
Hayonul spate a fost zgariat de caine luni in sir(ii placea sa stea cu labele pe hayon, si sa latre noaptea), dar cu ajutorul timpului NU SE VEDE nici o zgarietura
Masina ar necesita doar mici retusuri....dar ii schimb culoarea. Cu ajutorul lui Valib -care m a invatat cum sa fac si cu ajutorul lui Dumnezeu ca a fost timp frumos
am reusit sa vopsesc si eu sambata
Ufff ...... e tare greu fara masina
M am saturat de trenuri jegoase si aglomerate ,intarziate si cu restrictii de viteza
Vremea nu prea a tinut cu mine , astept de 2 saptamani sa dau cu vopsea
Si nu pot face asta decat in weekend
Ca un facut , in fiecare weekend erau urat si ploua
Am folosit 2 kg de vopsea+ 1 kg de lac
Poze nu am deocamdata si nici nu pot spune ca a iesit extraordinar
Personal ma declar multumit -si asta e cel mai important
Sigur , se putea muuult mai bine daca erau alte conditii si experienta ceva mai multa
Pentru cineva care nu a mai pus mana pana acum pe un pistol de vopsit cred ca e ok
MULTUMESC Valib bre...
care ati vopsit masina...puneti si niste poze...nu va fie rusine!
AnetlO a scris:Salut!
Am fost ieri la o expoziție.Acolo am văzut de vînzare un aparat de vopsit în cîmp electrostatic.Este posibil vopsirea mașinii cu așa ceva?Dacă da,de ce nu se utilizeaza în mod curent?Descrierea de mai jos am găsit pe net:

Sistemul de vopsire electrostatic
Intre un electrod alimentat cu tensiune ridicata si polul opus apare un cimp electric cu linii de cimp orientate conform principiilor fizice. Intensitatea cimpului depinde de diferenta de potential si distanta existenta intre cei doi poli si de caracteristicile mediului inconjurator. Particolele aflate in vecinatatea electrozilor sunt incarcate cu electroni, respinse de electrod si atrase de polul opus, de-a lungul liniilor de cimp. In cazul in care polul opus este legat la pamint, electronii captati vor fi astfel descarcati, mentinindu-se astfel constanta diferenta de potential si intensitatea cimpului. In baza acestor considerentele de principiu materialul pulverizat este transportat pe suprafata piesei care se acopera.

Pentru aceasta este necesar ca:

pistolul sa fie echipat cu electrod,
piesa sa fie pamintata,
intre cele doua elemente sa fie creat cimpul electric.
Rezultatul este depunerea foarte fina si uniforma a particolelor de vopsea pe piesa.

Avantajele acestui sistem fata de acoperirea conventionala airless, aircoat sau clasica cu aer comprimat:

randamentul depunerii superior, economie de material de pina la 70%,
strat depus foarte uniform,
economie substantiala de timp in cazul pieselor filigrane, marunte,
se preteaza la depunerea automata,
acoperirea superioara a muchiilor,
minuire usoara,
ceata de vopsea pulverizata redusa,
respingerea redusa a vopselei de pe suprafata pieseiin timpul depunerii.
Instalatia WAGNER de vopsire in camp electrostatic cu vopsea lichida este compusa dintr-o pompa cu piston actionata pneumatic, pistol special si pupitru de comanda.Calitatea suprafetei acoperite este foarte buna, datorita campului electrostatic creat intre pistol si piesa, distributia vopselei pe piesa se face uniform. Datorita posibilitatii decuplarii/cuplarii tensiunii electrostatice direct la pistol se pot acoperi fara probleme si zonele care prezinta "custi Faraday".


Daca vrei un pistol cu adevarat de calitate, pentru vopsire in camp electrostatic, iti recomand pistoalele facute de Nordson, firma americana. Este mult superior pistoalelor de tipul Wagner,GEMMA, s.a.m.d. in primul rand datorita reglajului AFC, Automatic Feedback Control. Acest AFC regleaza intensitatea campului electric in functie de configuratie piesei si de distanta dintre piesa si pistol. Astfel dispare efectul de cusca Faraday, si vopsitorul se poate concentra doar pe vopsire.
In orice caz ideea este ca daca nu ai o productie la nivel industrial nu se merita sa cumperi o asemenea scula.

P.S. Am avut contact cu asemenea echipamente timp de 3 ani de zile, asa ca stiu ce zic.

radasous a scris:
AnetlO a scris:...aparat de vopsit în cîmp electrostatic....

In camp electrostatic se pot vopsi doar piese metalice. Pentru alte materiale trebuie depus un strat conductor pe material. Vopseaua este mai scumpa decat cea obisnuita. Fratele meu are o astfel de istalatie in Timisoara si se vopsesc in special profile de aluminiu. Foarte rar se incumeta cineva sa vopseasca cate un element de caroserie ( o aripa de masina suuuperjmechera) din motive de pret. Pentru a vopsi o masina (in acea instalatie) trebuie bagata bucati, degresata foarte bine si fara plastice sau cauciucuri pe ea.


Profilele de Al, se vopsesc cu pulberi in camp electrostatic, dupa care urmeaza un procedeu de polimerizare intr-un cuptor la temperatura 160-200 grade C. Vopseaua costa 2-6 Eur/kg (vopsea pulbere). Nu este recomandata la vopsirea masinilor. Poate doar a subansamblelor care nu sunt la suprafata.
Pentru vopsirea cu lichid ai nevoie de un cuptor cu temperatura de maxim 80 grade C. Iar daca ai o vopsea cu uscare rapida 40-60 grade este suficient. poate o pune careva dintre cei care si-au vopsit masina o poza amarata... Uite ca nu am uitat
Astea sant pozele
Masina a fost antifonata interior ,exterior ,usi,aripi spate
Apoi vopsita
Operatiunea a durat destul de mult dar cred ca a iesit un pic mai bine
decat ar fi facut o un meserias in 5-6 zile si cu aproape aceeasi bani
Multumesc inca o data Valib pentru sfaturi si consultanta
A fost pentru prima oara cand am pus mana pe un pistol de vopsit si alte chestii



hai mai ca a iesit super bine, mai ales ca e prima data!
felicitari!

P.s: mai puteai lucra la slefuit...ca sunt unele locuri in care se vede discret pe unde s-a umblat cu chitul, dar poate pentru ca nu a ajuns vopseaua cat ii trebuia.
P.P.s: Ce ai la aripa stanga fata?Ca se vede ca si cum ar fi o dunga un ea.
P.P.P.s: in locurile unde nu a iesit stralucitor, la primavara poti sa-i dai o pasta buna(de fapt poti sa o dai cu pasta toata masina, indiferent de rezultatele obtinute, pentru ca va fi mai stralucitoare si va fi si protejata de depunerile de apa); iar in locurile unde a curs vopseaua(daca a curs) poti sa slefuiesti cu hartie de P2000 cu apa, si sa ii dai o pasta dupa aia ca sa o faci stralucitoare. Aripa aia a fost facuta zob(de fosta propietara) dar nu am vrut s o schimb
Daca as fi avut un compresor mai capabil poate iesea mult mai bine
Dar cu cel de 24 L m a prins seara
Ultimul strat de lac , l am dat fara sa vad ceva...... si nu ai reusit sa scoti aripa?adica sa o faci cat mai bine?
cred ca era mai bine sa o schimbi...ca e urat cu dunga aia in ea
apropo....poti sa dai jos aripa la primavara...si sa o faci sa fie bine
sau...poti sa slefuiesti tot exteriorul, sa sigilezi geamurile/incuietori si sa dai cu lac din nou

oricum nota 11!




astept si pe altii.... Care dunga? Ca m-am uitat si mie mi se pare iesita foarte bine. Chiar frumoasa.
Dunga asta:

e linia longitudinala, modelul lateral. Cum e si pe dreapta

Daca nu e asta, atunci care dunga?
Si e prima data cand ai vopsit tu? Marfa.
Cu tot respectul. dunga asta:




Aici se vede mai bine ......
In mod normal trebuia schimbata dar am considerat ca nu are rost......
Ulterior am pierdut destul de mult timp incercand s o aduc la o forma cat de cat
Asta e .......
Bine ca e vopsita
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caroserie Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Următoare
Pagina 5 din 7
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community