Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Montare mocheta

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caroserie
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Pare un subiect banal dar... am dat deja de 'dificultati'.

Am ajuns la masina pus pe fapte mari sa dau jos plasticele. Am inceput cu cele de la prag, am dat jos holtzsuruburile, am vrut sa scot plasticul dar... surpriza (pentru mine), mai e surubul de la centura, pentru care nu stiu de ce cheie am nevoie, apoi s-a facut cam bezna in masina sa pot lucra.

1) De ce cheie am nevoie pentru cele 2 suruburi care prind centura?

2) Ce probleme pot sa am la consola centrala? Am ochit cele 2 suruburi cu 'cap' mare, apoi urmeaza plasticul prins in cele 2 suruburi care vine pe langa frana de mana.

3) Plasticele cu boxele presupun ca se dau jos usor, boxele (daca le am) sunt conectate cu papuci?

4) E obligatoriu sa dau jos scaunele?

5) In spate, in afara de plasticele de la praguri, mai trebuie dat jos ceva?

Cam atat deocamdata, le multumesc celor care o sa isi dea straduinta cu mine 1. Eu am folosit un crichet de 18
2.Si aia sa da jos foarte usor. Desfaci toate suruburile, scoti mai inati plasticul de la frana de mana, dupa cel de la schimbator (daca scoti si scaunele, mai bine dai jos scaunele, dupa plasticile alea).
3.Din cate stiu eu au papuci (la mine erau puse cu papuci, am RL din 92)
4.Ar fi mai usor daca le-ai da jos, e usor sa le scoti. Dai scaunul la maxim in fata sau in spate, iei un imbus de 5 parca desfaci primele 2 suruburi din capat, dupa care dai scaunul la maxim in partea opusa si desfaci si celelalte suruburi (in total 4 pe scaun).
5. In afara de plasticele de la pragurile din fata, mai continua 2 plastice micute care sunt prinse cu vreo 4 suruburi fiecare, la fel ca plasticele de praguri fata.
Bafta! 1. cheie tubulara de 17 pt centuri .trebuie sa desfaci si pe cele din mijloc ca sa pui mocheta!
2, trebuie sa fie 4 suruburi cu cap mare 2 in fata 2 in spate si trebuie sa scoti nuca schimbatorului ca sa iasa consola la fel plasticul din juru franei de mana se prinde in 2 suruburi mici de consola si unu mare in spate.
3 plasticle cu boxe se scot usorau vreo 4 suruburi fiecare si fire ar trebui sa fie trase dar o sa vezi cand desfaci!
4 da trebuie sa dai jos si scaunele si banchetele ca sa intizi bine mocheta si pe sub ele
5 in spate se prelungesc plasticele de la praguri cu altele care si pe alea trebuie sa le scoti ca sa bagi mocheta sub ele sa fie prinsa bine.
deci in afara de bord si fete usi cam dai tot jos! Spor la treaba! Mda, ma temeam eu ca 'ie' mai multe la mijloc.
1) O sa iau din piata o cheie fixa de 17-18, sper sa ma descurc cu ea.
2) Banuiesc ca e de ajuns sa dau jos 'husa' de la schimbator, doar se poate schimba.
3) Cu firele o sa vad cum sunt prinse (poate nici nu am boxe), vroiam sa dau jos plasticele sa le spal, dar vad eu.
4) Scaunele le-am mai dat jos, nicio o problema aici, am si inbusul de 5.
5) Cum se da jos bancheta? Spatarul se da jos usor, dar sezutul cum e prins?

Multumesc pentu raspunsuri tuturor. Spatarul e prins in partea de jos cu 2 suruburi care se defac cu cheia de 17.Sezutul in ridici la 90 grade si apoi il tragi in sus si iese. eu zic sa ai la indemina chei de 16-17 si 18-19 ptr centuri..si sa ai mare grija la demontare cu distantierii de la surubul de jos/lateral...boxele daca nu sa intervenit asupra firelor sunt prinse cu papuci. Asa, am fost aseara la masina si am masurat cu sublerul capul surubului, mi-a dat 17 mm, apoi am fost in piata si am luat o fixa de 17 care se potriveste perfect.
Sper sa nu ploua azi si sa pot sa ma apuc sa dau jos toate din masina, scaunele, banchetele. Ar fii prins bine un garaj Pe linga astea toate ce vrei sa demontezi, mai trebuie scoase si suruburile de la "plasticele" de pe praguri si din lateralele banchetei spate, cu o surubelnita in cruce. Asa...
Am dat jos scaunele, am dat jos suruburile de la centuri cu cheia de 17, am dat jos plasticele de pe praguri, consola, plasticele cu boxe (erau prinse doar in 1 holtz fiecare ).
Am facut si niste descoperiri:
* Bricheta mea nu era alimentata (papucii erau scosi).
* Boxele sunt legate cu papuci (deci e bine).
* Am un fir cu un papuc care merge spre frana de mana si care nu stiu ce face.
Mocheta s-a asezat bine, doar ca din partea din spate a trebuit sa tai o fasie care deranja la frana de mana, nu stiu cum era asezata pe masina de pe care a fost luata mocheta.
Ceva ciudat: mocheta 'veche' era mai mica decat aceasta si mai flexibila, nu era intarita sa stea ca aceasta, cu toate astea este originala pentru ca la sofer are o bucata acoperita de plasticul acela care vine sub picioarele soferului.
Acum am plasticele la spalat, scaunele si bancheta demontate si varate in masina, sper ca in seara asta sa termin de montat grosul. Firul care duce la frina de mina se cupleaza la un intrerupator care e actionat de levierul frinei de mina.Cind e apasat la maxin in jos acesta sta pe acel intrerupator si ti se stinge un bec pe bord.In cazul in care tragi frina de mina se aprinde acel bec pe bord,astfel incit sa nu pleci cu frina de mina trasa. Aha, o sa ma uit pe acolo sa vad unde infig papucul ala.
Multumesc pentru raspunsuri
AdyAero a scris:* Bricheta mea nu era alimentata (papucii erau scosi).
Ai grija cum conectezi papucii. Pt bricheta, lampa control, lanterna, nu conteaza polaritatea insa pt alte obiecte (incarcator telefon), conteaza. [+] se va pozitiona pe "centralul" mufei soclului brichetei. dar cum bricheta de oltcit e taman invers conceputa plusul iese in lateral !
BANDITU a scris:dar cum bricheta de oltcit e taman invers conceputa plusul iese in lateral !
Bricheta e universala. [+] trebuie sa-l ai pe capul surubului di centrul soclului. Gata! Am terminat montatul, acum zici ca e masina la interior, nu mai e mocheta aia deformata si murdara.
Bricheta nu am conectat-o, ma gandesc sa iau alta ca asta are suportul spart si e cam ruginita si putin afumata.
M-am uitat pe la frana de mana si nu am gasit unde sa bag firul acela cu papuc care spanzura. Pe langa frana de mana am gasit o bucatica mica de tabla, o fii cazut de cine stie unde, posibil sa fie asta cauza.
Poze cu mocheta montata:
Dupa asta am mai curata putin mocheta, am montat bancheta si apoi scaunele, per total mi-a luat cam 4-5 ore (m-a ajutat putin si sotioara mea cu matura ). bucatiaca ai de tabla posibil sa fie de la intrerupatorul ptr frina de mina...ala la care se cupleaza firul care spinzura...
cind montezi bricheta ,incerca sa stringi pacucii un pic cu un patent sa nu mai pice in timpul folosirii de pe bricheta.
AdyAero a scris:M-am uitat pe la frana de mana si nu am gasit unde sa bag firul acela cu papuc care spanzura. Pe langa frana de mana am gasit o bucatica mica de tabla, o fii cazut de cine stie unde, posibil sa fie asta cauza.
De tabla aia, era prins intrerupatorul frinei de mina.
Atit firul de la frina de mina cit si cel de la bricheta, ar fi bine sa le izolezi - au [+] pe ele si sa nu dea la masa ca-ti face scurt si arzi sigurantele.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caroserie Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community