Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Optiuni jante
Pagina Anterioară  1, 2, 3  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caracteristici, Performante, Tuning
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Mai, eu nu inteleg ce vrei sa demonstrezi. Fac trimitere la mesajul meu anterior. Omul a postat o poza cu ce ar vrea sa faca. I-am dat un raspuns la obiect, iar graba cu care au fost date nu se refera neaparat la realizarea fizica. Asta este. Si daca tot suntem la capitolul citate, hai sa-ti dau si eu un citat:

Regulament a scris:
3. Nu dați răspunsuri doar pentru a scrie ceva! Dacă nu știți sau nu aveți ce spune, lăsați pe altii să raspundă.
Postați un mesaj doar dacă ceea ce aveți de spus are legătură cu topicul. Încearcați să pastrați firul discuției în special pentru subiectele tehnice. Evitați glumele si ghionturile amicale ce provoacă o mulțime de mesaje offtopic.


No offense. Da gaurile sunt date in paint. Vreau totusi sa am o idee inainte sa ma ma apuc de treba.

Am sa mai rotesc fuzeta aia astfel incat sa nu mai am prezoanele asa apropiate unul de altul.
sa vad ce o iesi

[/quote]sa nu cumva sa il faci din orice material si cu filet strunjit sau cu filiera, ca dai coltu' cat ai zice "Oltcit cu 4 prezoane facute".

Nici nu aveam de gand se gasesc prezoane de dacia si e vreo 5 lei unul

am sa dau si rulmentul jos sa fi sigur

AdyAero sigur cristi_s nu sa uitat atent ca se vede de la o posta ca este facuta in paint mai greseste si omul


numa bine
calin87 a scris:Da gaurile sunt date in paint.


Ca sa iti faci o idee mai precisa importa in AutoCAD imaginea aia ca Raster Image si acolo poti da gaurile mult mai precis, in sensul ca ai controlul dimensiunilor si poti jongla cu cotele mult mai precis decat in Paint. Oricum iti recomand sa apelezi la un SIP-ist priceput sau la un centru de prelucrare CNC si in cateva minute gaurile alea sunt date foarte usor si precis. salut

am sa ma joc putin cu autocad si cu bormasina cat de curand


cristi_s tu ce jenti ai? nu ai cumva niste poze cu butucii modif pe acolo rin calculator? Din pacate eu am RM, cu jante de dacie, asa ca pe fata e cam greu de modificat butucul, fiind prezent si discul de frana. Cautam si eu la un moment dat sa modific butucul, am analizat mai multe posibilitati, dar din motive financiare la ora respectiva am abandonat proiectul. Acum, cand partea financiara s-a rezolvat, nu mai am acces la utilaje, ca am schimbat de 2 ani locul de munca si aici ce realizez e virtual, in 3D (CATIA sa traiasca), fizic nimic. Cu bormasina nu poti rezolva decat pe calculator Trebui utilaje destul de precise. Nu am sa fac nici o gaura cu bormasina acasa ci am sa ma duc sa le fac undeva unde pot calcula cu precizie.

merci
Salutare!
Cu fata am inteles cum se rezolva, dar cum se rezolva la partea din spate? Flansa? Am vazut un peugeot 106 vechi cu roata in 3 prezoane.
Au distantele la fel ca la Oltcit? Ca poate pentru astea se mai gaseste ceva de aluminiu.


Si doi: tot un peugeot 206 am vazut cu roata cu un singur prezon, ca la curse. Or fi seturi speciale pentru fiecare masina sau exista kituri generale care poate se potrivesc si la Oltcit? Eu am jante de peugeot cu 3 prezoane. recomandari:

1. nu va jucati cu flanse aiurea. Eu am patit-o nu s-a intimplat nimica rau pt ca nu era nimeni pe trotuar insa roata a rupt o pubela de gunoi de nici mie nu imi venea sa cred.
2. folositi pentru a prelucra gaurile un specialist care stie ce are de facut cu o masina de gaurit pe coordonate.
3.jantele de peugeot au gaurile mai apropiate cu aprox 5 mm fata de cele de oltcit asa ca de gauri tot nu scapati dar merg date f usor si cu putina atentie, atit pe fata cit si pe spate pe butucii originali, de un specialist. bre, pai daca tot faci modificari la fuzete, de ce sa pui tot in 3 prezoane??? te muncesti aiurea pentru ca jante tot nu gasesti "garla"... sa nu vorbim despre cum arata...
parerea mea, gauri de 4x100. sunt cam cele mai raspandite jante de la noi si nu numai. gasesti ce model iti trece prin cap, la diferite preturi. Io cred ca cu gentile astea masina arata misto.
Cel putin pentru mine...mai ales daca ise pune si un set de capace pe masura. nu arata misto ca nu se vad discurile mai ales in fata, la trs-uri, r si r-lux-uri e si asta o chestie, ca fac ochii mari cand vad ca pe fata nu e nimic.
Si dupa aia le spui tu de foarte de sus cum sta treaba MIE JANTELE ACELEA MI-AU PICAT IN MINA.
FIECARE ARE DE UNDE ALEGE SI EU NU AM DAT DECIT UN EXEMPLU. am si eu un RM si vreau sa pun caucicuri mai late, cam de 165/70/13 dar cand am intrat sub masina am vazut ca distanta de la cauciuc pana la partea interioara a caroseriei e foarte mica.
se poate monta direct sau trebuie modificat ceva la fanse sa vina mai inafara ca sa nu frece cauciucul?

aripile exterioare le am umflate, deci problema mea e numai la interior. eu am la oltcitul meu jante superbalon de dacie si cauciucuri de 175 si nu am nici o problema...
cvapailty a scris:am si eu un RM si vreau sa pun caucicuri mai late, cam de 165/70/13 ...
se poate monta direct sau trebuie modificat ceva la fanse sa vina mai inafara ca sa nu frece cauciucul?

La mine, tot pe RM, am pus pneuri de 175/70 R13 pe spate fara nici o modificare, cu jantele originale. La astea pericolul e sa frece in contraaripa, dar cu 175 nu freaca. Mai mult de 175 nu merg puse. Jantele noi de Dacie nu permit montarea, din cauza ca freaca in aripa si nu in contraaripa. Daca ai aripa umflata, nu cred sa fie probleme, dar aripa trebuie sa fie umflata pe o lungime minima cat diametrul rotii, altfel tot freaca. Sfatul meu e sas mergi intai la o vulcanizare si sa faci o proba cu un pneu la dimensiunea dorita si o sa vezi exact ce ai de facut. eu am aripa decupata, asa ca nu o sa am probleme acolo. eu ma refeream la contraaripa, pe partea interioara, acum cu cauciucuri de 145 deabea daca imi intra degetele intre contraaripa si cauciuc. de asta ziceam, poate la alte masini nu e asa mica distanta, dar cel mai sanatos e sa fac proba Shtie cineva sa imi spuna ce ET au jantele de dacie, canadele astea noi Am vazut niste super jante in Carrefour baneasa, dar nu stiu alte detalii decat ca erau de mai multe dimensiuni si super marfa. am aflat ca se pot omologa flansele in 4-5 -10 prezoane, daca sunt realizate dupa metoda lu8i Bogdan Lascu cu prinderea unor prezoane noi...omologarea Rar cu schimbare de certificat costa 4,5 mil plus 600 si ceva certificatul...!! macar se poate si exista si o iesire legala...pentru noi Asta este o veste buna si cred daca poti posta mai mult detalii ti-am fi recunoscatori. pai nu am ce detalii sa dau mai mult, eventual sa ii cer prietenului meu certificatul sa ma duc sa il scanez si sa il pun pe pagina...ideea e ca cei de la RAR pot omologa tot ce le duci, alt motor, racire cu apa, turbo etc...numai ca din cate am inteles tre platita o taxa de omologare de 4,5 mil, nu se stie sigur daca il vor omologa sau dau revenire la fel ca la ITP, omologarea propriuzisa dureaza intre 30-90 de zile si va fi trecuta in certificat la OPTIUNI...la sfarsitul omologarii se elibereaza un certif special cu care te duci la politie si schimbi certificatu de inmatriculare...! cam atata in principiu nu prea se omologheaza schimbari/modificari la directie sau frana in rest...merge ok!!! dar daca stai sa te gandesti sa platesti pentru omologare: geamuri negre, flanse 4 prezoane, motor turbo/alt motor alfa33 etc... vine 4,5X3+600 certifu=prea mult frate...parerea mea Si ce te faci cu omologarea dimensiunilor rotilor ? Din ce stiam eu nu poti omologa alte dimensiuni daca din fabrica nu au iesit cu ele vre-o data - de exemplu nu poti pune 185x...x14 pentru ca producatorul nu a pus niciodata asa ceva. ba da se poate dar tre sa schimbi si cartea... nupori schimba radialul adica 13 dar latimea se pune pana la max 175... o chestie...
De exemplu:
- cauciucurile standard de fabrica sunt pt: 145/75 r13 ceea ce duce la o anumita circumferinta a rotii...
- se poate punde un cauciuc/roata cu dimensiunile de r14 175/55(parca..... ) si se ajunge la o circumferinta ...aproape la fel...

Da stiu roata are o alta latime....
.deci....alte idei..? Ce nu se poate omologa, se poate breveta.
Dupa aceasta operatie nu ar fi vre-o cale ca cei de la omologari sa-si faca treaba ? am vorbit mai demult cu un prieten din cluj, care si-a rezolvat omologarea la dacie cu 4prezoane.
Mi-a zis asa: 65.000lei vechi pe fiecare modificare + o mica atentie de 500.000lei vechi

mi-a propus si mie omologarea...dar eu cum sunt din bihor...nu am nici o treaba cu cei de la RAR cluj...
valiB asta era de mult acuma bulangii tre sa opreasca masina la ei 30 de zile...pentru ce nu stiu dar ei omologheaza de zor acolo la ea...!!!! si nu se poate schimba R13!!!!! asta stiu sigur sigur!!! era acum 2luni...
Robby a scris:...........jante de logan pe 15 cu gume 205/55/15 nu mai fugea asa cum fugea cu 13 (tin sa mentionez masina are 85 de cai).
Amaratul TRS are vreo 70 si daca ii pun jante de smart pe 15 oare mai ...................Acuma fiind mai nou...


1.daca ai venit sa faci reclama mascata la masina ta de 85 de cai tin sa-ti spun ca ai gresit adresa.
2.Cat despre "amaratul de TRS" se pare ca a avut parte de un proprietar care nu a stiut cum sa-l tina.
3.Wellcome and no offence. uitati aici jante. pe placul nostru.... sau nu
www.nadiman.ro
daniel.opr a scris:A pus cineva pe fata ....flansele de RM nu tin ..plesnesc asa ca nu recomand


am pus eu, shi tzin foarte bine! mai ales in regimu' in care mergeam eu, chair shi-au probat fiabilitatea! pune fara grija, merg shi pe fazta!
mistreku a scris:
daniel.opr a scris:A pus cineva pe fata ....flansele de RM nu tin ..plesnesc asa ca nu recomand


am pus eu, shi tzin foarte bine! mai ales in regimu' in care mergeam eu, chair shi-au probat fiabilitatea! pune fara grija, merg shi pe fazta!

si la mine au mers dar cind am vazut la cineva crapate am renuntat,flansele de rm presupun ca au fost proictate doar pt spate ,greutate mai mica si doar forta de franare ,cinea vrea sa se joace cu viata lui poate sa puna Oltcitu de raliu la care am acces (am mai povestit in alta parte a forumului) e cu flanse pe toate rotile. Cu jante de dacie superbalon daca asa se numesc... dupa informatiile pe care le-am primit cica a intodeauna a fost cu flanse Inca nu au zburat rotile de pe masina, desi le-am oferit sanse destule Daca cei din fabrica au echipat oltcitu de raliu cu flanse pe fata inseamna ca e ok. Dar marele mister ramane: Oare e adevarat ca asa a iesit pe poarta fabricii? Sunt curios daca detine cineva informatii in privinta asta. Salut Am o intrebare despre care probabil s-a vorbit si in alta parte dar ... si aceasta ar fi: SE POT PUNE ANVELOPE DE 165/R13(de dacie) PE UN OLTCIT CLUB 11R TA avand in vedere ca ar trebui de 145/R13 ?Daca ar merge unde ar fi indicate spate/ fata? unde vrei dar pe spate sar putea sa-ti frece in aripa nu freaca nici pe spate:)

de pus se pot pune linistit
alexw a scris:Salut Am o intrebare despre care probabil s-a vorbit si in alta parte dar ... si aceasta ar fi: SE POT PUNE ANVELOPE DE 165/R13(de dacie) PE UN OLTCIT CLUB 11R TA avand in vedere ca ar trebui de 145/R13 ?Daca ar merge unde ar fi indicate spate/ fata?

Eu am anvelope 165/70/13 fata-spate, nu freaca in pasaje, n-am nici o problema, n-am modificat nimic. Se simte diferenta fata de 145 pe viraje si la franare. Daca renunti la buza de la aripa de pe spate iti intra si 185...dar pe jantele de oltcit nu ar arata foarte bine deloc... Eu am masina lasata 2 dinti si anvelope de 185.
Buza e lipita de aripa, nu am taiat-o.
Dar trebuie sa desumflu roata ca sa o scot.

L.E. Am umflat aripile, uitasem andusan are buza aripii spate neindoita si neumflata ,cauciucuri 13/185,dar incarcata maxim freaca in contraaripa datorita et-ului mare al jantei
conteaza ET-ul jantei,daca e mai mic nu freaca in interior dar trebuie sa umfli aripa,daca e mare atinge in contraaripi
aa..si mai conteaza si profilul benzii de rulare al anvelopei... sau umfli aripa si pui distantieri ... la mine ii mai ciudata treaba ca nu freaca decat roata din dreapta cand iau curbe la stanga ... nu prea am explicatie la acest lucru tinand cont ca presiunea era egala in ambele cauciucuri Am si eu cateva intrebari legate de rotile de oltcit si niste cauciucuri:
Intra cauciuc pe 205-60-13 pe roata normala de oltcit?
Ar trebui sa umflu enorm si o sa se vada urat ca sa incapa cauciuc pe 205
Multumesc. pai si daca ar trebui sa umfli mult si se vede urat de ce vrei sa mai pui asa lat?????
de intrat intra dar o sa stea aiurea,si in plus o sa se rotunjeasca la fel ca unu de motocicleta si s-ar putea sa ai suprafata de contact cu solul mai mica decat un 155/70r13
numa idei bune in ultima vreme pe aici
iulicuta2000 a scris:
numa idei bune in ultima vreme pe aici

Pai daca oamenii au motoare de 7-8-9-10.000 cm3 + turbo+ 2 motoare de racheta, tre' anvelope late Iuliane...
Haideti sa fim seriosi: jante din aliaj ne montam doar pt design, nu pt ca ar fi mai bune decat janta de tabla originala. Cat priveste anvelopele, la un Oltcit stock, pt mers normal, mai mult de 165 latime nu ai nevoie. Excludem masinile lui Lascu sau Pupa, care sunt "altceva" si lor chiar le trebuie alte anvelope.
Cat priveste flansele, am vazut de curand o porcarie de nu mi-a venit sa cred: butuc fata de TRS, taiata partea pe care se monteaza rulmentul. Lasate prezoanele originale, iar pe partea cealalta ieseau 4 prezoane pt janta de aliaj. Cu cele 3 prezoane originale se prindea "flansa" de butucul spate. Acum urmeaza faza soc: capetele prezoanelor erau POLIZATE COMPLET si sudate pe margine!!! http://www.youtube.com/watch?v=LsvAhaYsFBQ&feature=related

ca vorbeam de optiuni jante, astea arata chiar ff bine in comparatie cu altele in 3 prez... Vreau sa pun niste roti de smart (de mai mult timp ma batea gandul), si ma incomodeaza, printre altele, capacul de etansare (busonul) de pe butucul spate. E un capac cam ca acelea de la conservele de tabla pentru vopsele, lacuri, solutii, etc.
Capacul are o buza (rama-inel) si nustiu daca e indicat sa incerc sa-l scot cu surubelnita, sau sa-l las acolo, si sa-l tai/ polizez pana la fata butucului, flansei.
Ma gandeam la doua variante:
1) sa-l dau jos, si sa confectionez un capac sub forma de disc (din alu) cu surub in mijloc, pt montat/ demontat pe viitor, si sa-l etansez cu silicon rosu,
fie
2)sa-l las acolo si sa-l tai/ polizez, pana la nivelul flansei (butucului), urmand sa-mi bat capu cu demontatul lui ulterior, doar de va fi nevoie..
E greu de demontat capacul?! pot aparea probleme? (sa se deformeze, distruga)
atasez si o poza cu butucul spate.
Cel mai simplu ar fi sa sudezi o piulita de capac,dupa care sa-i tai buza care te incomodeaza,si cand vrei sa il scoti doar infigi un surub si tragi de el.
De scos il scoti cu o surubelnita mai lata,nu prea ai ce sa strici in afara de indoitul capacului in sine
Vezi ca rotile de smart nu pica la fix pe prezoane...cel mai bine ar fi (daca si modelul de janta permite) sa dai alte gauri in jante,sau sa modifici butucii ca si cand ai pune jante in 4 prezoane
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caracteristici, Performante, Tuning Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2, 3  Următoare
Pagina 2 din 3
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community