Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Studiu: Pornirea pe ger
Pagina 1, 2, 3 ... 11, 12, 13  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Motor
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Vreau să fac o cercetare, de aceea rog insistent să nu postați pe acest topic decât ce vă cer eu, apoi după ce trag o concluzie vă aștept părerile.
Pornim de la faptul că afară e foarte frig, de la -15 grade C în jos și mașina nu a mai fost pornită de minim 6 ore. Deasemenea, este important ca bateria să nu fie leșinată, să poată învârti lejer 4-5 chei fără a-i da duhul. Vă rog să specificați următoarele:

    -Temperatura ambientală aproximată la care ați (încercat să) porniți motorul
    -La a câta cheie (se considera cheia normala de 5 secunde, daca nu, aproximati altfel) a pornit și dacă a pornit
    -De câte zile era nepornită
    -Ce indice de vâscozitate are uleiul din motor și aproximativ câți km are de la schimb
    -Aproximativ câți km ați făcut la ultimul drum înainte de această încercare de pornire (de ex cu o zi înainte). (are relevanță dacă uleiul este subțiat cu benzină de la mers prelungit cu șocul)

Aștept răspunsurile voastre, numai despre oltcit.
Mulțumesc Ulei 15W40, 600 km.

. -12 grade cu vint (-16?), 6 ore de nemers, inainte mers 4 km: a pornit din prima, dar dupa sustinerea cheii 8 secunde, si cu un sprit in disperare de cauza.
. -12 grade, 36 ore de nemers, inainte mers fara soc >10 km: nu a mai pornit, papa taticu, hibernatio in integrum. de-abia se invirtea motoru'. Oltcit Club 11RM
- temperatura circa -20°C (poate chiar mai jos);
- prima cheie a pornit, dupa circa 5 secunde de tinut demarorul;
- nepornita de 11 ore;
- ulei semisintetic 10W 40 Total Activa 7000 aproximativ 3000km;
- in ziua anterioara am facut 5 km la ultimul drum (mers circa 3 km cu socul tras maxim 1/4, dupa ce in prealabil am stat circa 5 minute sa se incalzeasca cu socul tras 1/2);
- baterie Rombat de 45Ah, nu foarte grozava, dar relativ noua (aproape 2 ani). Temperatura:-16 grade,masina nepornita de 2 zile.
Prima cheie cu soc tras 5 secunde,a 2a cheie tot cu soc 10 secunde,a pornit.
Ulei Aral 15w40-6500km.
Trebuie sa mentionez ca nu am delco original de oltcit,este de Fiat Panda.
Tin socul tras cca 5 min,apoi in imping de tot si pornesc la drum fara probleme. -Ulei Mobil15W40, 50 (cinci zeci )Km
-temperatura cca -18
-Doua chei de cca3-5 sec pt ruperea uleiului
-soc si cheie =pornire, lasata sa "moara"(fara ajutor din acceleratie)
-pornit normal cu un usor ajutor din pedala
-nepornita de 14 ore dupa un parcurs de 5km
Nota: am amestecul cam sarac! Mi-e lene sa-l reglez (sunt satul de munca la altii) si Dom' primar n-are timp
Mare rusine Sensey

masina nepornita de 10 zile...
Ieri dimineata , minus 16 grade
Ulei Castrol gtx3 15W40
Inchiderea centralizata functioneaza.
Intrat in masina, aprins farurile pt excitarea moleculelor din baterie, dupa 15 secunde stins faruri si asteptat vre-o treizeci- patruzeci...
Bagat cheie iin contact, tras shoc si ... clic!



incercat iar sa dau la cheie: click...
... ca si cand nu as avea curent suficient
Laut coarba, invartit motoru la coarba...
Pus contact si ... click
cred ca s-a fotoot electromotoru...
Dus baterie sus, pus baterie pe redresor si concluzia e ca bateria e in stare perfecta... ulei 15W40 - 1000 km
temperatură -12C, nepornita de 2 zile, 60 km făcuți la ultima pornire.
Baterie nouă, Varta 65 amperi.
Pornit la a 4-a cheie, cu șocu tras, fără șprițuri de nici un fel.
Menționez că prima cheie a de rupere a uleiului, iar a doua fost destul de lungă(15 secunde) până la primul semn. - temperatura ambientala aprox. -10C
- la a III-a cheie scurta a pornit, a mers cca. 2 sec. si s-a oprit; la urmatoarea cheie mai lunga (3-4 sec.) a pornit din nou si nu s-a mai oprit.
- nepornita de 2 zile.
- 15W40 Lubrifin, 2000 km
- 30 km (un drum dus-intors de 15 km cu pauza intre dus si intors). ulei halvoline 15w40
uleiul are 3000 de km
si am facut 10 km cu ea de ultima data
nepornita de 14 ore
astazi de dimineata:Baterie incarcata brici, trag soc, 3 sprituri, astept 10 secunde dau 5 secunde si nimic, astept 5 secunde si mai dau la automat inca 5 secunde, nimic si tot asa pana la 5 cheie cand parca se aude ca vrea sa spuna ceva, mai astept 10 secunde si o ia cu chiu cu vai.
Nu este mereu asa.
luni de dimineta nepornita de 55 de ore, dau 5 sprituri trag socul si cheie 10 secunde nimic, mais tau 20 de secunde dau si nimic api mai dau 2 sprituri si dau iara la cheie si porneste.
Razvan sa iei in considerare si motoarele comprimate care nu mai respecta foarte mult modaliataea de pornire. Bucuresti: -17 grade C
Porneste la a 2-a cheie asta pentru ca prima o dau fara soc si fara spritz de nici o culoare. De pornit porneste din prima dar nu o las eu. Uneori se intampla sa nu porneasca chiar din prima (atunci cand nu merg cu ea zile intregi).
Era nepornita de aproximativ 12 ore.
Are ulei 5W40 Total Quartz si am deja vreo 8000 de km cu el
de mers am mers vreo 30 de km ziua precedenta dar faza cu socul nu e relevanta pentru ca merge la gol cu socul vreo 5 minute . Nu merg cu socul in sarcina niciodata nu pentru ca nu trebuie ci pentru ca imi da in nas rau de tot. Precizez ca masina consuma in medie intre 17 si 20 de litrii la suta (reglata special pentru iarna). Azi
Temeratura -18(aprox -20)
2 sprituri lungi,tras soc la maxim,prima cheie nimica,a doua cheie a luat-o si a mers cam 30 sec dupa care a murit.A treia cheie mers normal.Ulei 15W40 Aral.Nepornita de 24 ore.Ieri a circulat cam 10 km din care 5 km cu socul la jumatate. buna..
Anul trecut
-27 grade..
ulei 15W40
a stat in ger de seara
baterie steco buna 66 AH
nenumarate sprituri
asteptat sa se vaporizeze benzina cateva secunde
la mine cheile au 2 3 secunde
a doua cheie
daca sunt sub -20
porneste din prima
si daca vad ca nu sare brusc turatia
mai pompez pana o tin la aproximativ 1500 de ture uleiul castrol 10w60 Racing RS6000 e cel mai bun
astea pe verificate de mine in timp
in diverse teste de forja la maxim, porniri, etc

ideea e: prima cheie sa invarti cateva secunde motoru ca sa rupi filmu de ulei
La a 2-a cheie o ia mereu Ulei 15 W 40 Valvoline , schimbat de 100 Km .
Astazi dimineata - 10 grade: pornit la a 3 cheie , primele 2 le-am dat ca sa urce uleiul in instalatie.
Porneste intodeauna la prima daca vreau, iarna trecuta a pornit si la - 25 grade, tot asa fara probleme. Baterie de 50 Ah , 2 ani jumate vechime . Nu prea sta mai mult de 24 h nepornita, dar si daca sta 1 saptamana porneste la maxim a doua cheie .
P.S. bujii NGK iridium IX (am 7 000 km cu ele) , aprindere electronica , motor de 1100 cm , 106 000 km, original ( nu a fost desfacut nici o data) . Ulei Prista 15w40(da stiu e cam porcarie ... dar am si Duralube in motor (72000 de km )..., in cutie am Shell Spirax 80w90(original - nu de ala turcesc porcarie)
Bateria noua ROMBAT CICLON 55A(cam 4 luni juma)
Masina statuta cam 2 zile nepornita(cu un drum de cam 25 de KM cu 2 opriri )
Afara -21'C
1.Luni dimineata dau la cheie fara soc ca sa rup uleiul cam 4-5 sec .
2.Cheie data dupa vreo 2-3 sec cu sprit inainte (pt a fi sigur ca am benzina pe 'tzava') dau la cheie , mai invarte .. da sa porneasca si moare..
3.Dupa cam 10 sec dau iar la cheie cam 10 sec......canci pornire !
4. Mai dau la cheie dupa alte 10 sec.... baterie pe duca(specific ca nu am avut probleme cu bateria pana luni dimineatza)
5. Am mai dat la cheie , a dat sa porneasca ..a stat cam 5sec la cam 2500rpm si apoi s-a oprit..
6. data la cheie .circa alte 2-3 sec. bateria m-a lasat......
Plecat la scarbici cu taxiu'... ca deja incepuse sefu sa sune dupa mine ....

Buuuuun.....
Am dus bateria in casa .. am pus-o la incarcat si azi dimineatza (adica marti)... am pus-o pe masina la loc...
21'C=> IAR! ! !
Am facut aceleasi operatiuni ca la punctele 1,2,3 si la o cheie cu shocu tras ci cu sprituri data foarte rapid(mai ceva ca la 'tap dancing') a pornit
.A stat la 3000rpm cam 30sec..dupa care a murit.(am luat cam repede piciorul de pe ambreiaj .. .. ma luase un carcel la piciorul stang ... si am incercat sa pun dreptu
Dau la cheie iar .....'LASER FRATE!!!' iar face figuri bendixu (asta de vreo 3 ori ... (PS: Cei din Bacau si Iasi stiu despre ce e vorba )
Mai dau la cheie o data cu piciorul infipt in pedala de ambreiaj .... si in sfarsit a luat-o(dupa cam un sfert de ora ... cu maicamea langa mine... trebuia sa ma duc pe la bunicamea!!! sa vad ce mai face pe frigul asta )
Dupa ce a luat - o am zis ca poate a avut un dop de gheata ... cred ,am las-at-o sa se incalzeasca cam 3 min cu shocul astfel tras sa stea relantiul la circa 1500rpm + sau minus 200rpm in timp ce eu am dat cu maicamea zapada jos de pe masina dupa care am plecat ... fara shoc ... precizez ca ii mai dadeam cate un spritz asa in caz ca vroia sa se opreasca .
Dupa ce am ajuns la bunicamea relamtiul statea cam la 5-600rpm (Am carburator de 1300 )Drumul a fost cam de vreo 3-4 km dar pe frigul asta care se duce in Izvoare pe jos pe drumul care duce spre CET.(Bacauanii stiu de ce!!!?)

PS: Precizez ca pana acum nu am avut probleme cu pornitul la fffff rece.
Cred ca am inecat si motorul putin luni dimineatza(my bad!!! ), Masina pornea de fiecare data cel mult la a 4 cheie!!!(ieri dimineta se uita la mine unu cu Golanu cum masina mea porneste si a lui NU (masina luata acu o luna (1.4 mpi) si mai facea si misto de GIGEL al meu! Club 11R
ulei Petrom 15W40
baterie Monbat, mai veche de 2 ani
carb dublucorp de Nova,
probleme la cilindrul pasagerului - bujia asta moare pe la 500-1000km, cu prea mult ulei pe ea
probleme la carb - între 1000 și 2000 nu prea trage,peste merge binișor
probleme motor - între 3000 și 3500 vibrează destul de puternic toată mașina

- luni dimineața n-am îndrăznit s-o pornesc, oricum n-aveam de mers nicăieri.
- luni seara, 18:00, nepornită de sambătă dupămasă, după un drum de aprox 15km, temp aprox -11, bateria are curent, pornește pe la a 7-8-a cheie, cu șoc, ceva pedale, discret că nu prea am tobe, și în jurul blocului nu prea mă produc . Efectuat un drum de 3-4 km, mai mult ca să n-o las să stea și să am surprize a doua zi.
- marți dimineața, 8:30, tot așa, cam a șasea-șaptea cheie, cel puțin -12°, dar pe la a patra cheie am 'ajutat' carbul cu 2 litri de apă caldă (a se citi amețită). S-a simțit apa aia caldă un pic, dar și pedala a cam înghețat ușor, dar și-a revenit imediat ce s-a încălzit cât de cât motorul.
500 m mai încolo era deja înecată, s-a oprit pe linia de tramvai, am împins-o pe margine, a repornit după 2 minute de așteptare.

Șocul îl folosesc doar pentru pornire, apoi o țin din accelerație până se încălzește. ulei 15W40 - cam 1000 km

-16 grade , 12 ore nepornita ,mers cam 7 km (din care primii 2 pe benzina restul GPL)

3 shprituri inainte
1. cheie (1 secunda) a dat sa porneasca am oprit
2. (2 sec) a dat sa porneasca si i-am luat contactul crezand ca a luat-o
3. a pornit la sfert de cheie Aseara:

* temp -12 grade
* Masina nepornita de ~36 ore. Ultimul drum de ~ 10-15 km cu soc tras ~4 km
* ulei Mobil 10W40 de 5000 km (recompletat cu cate 1L la ~ 1000-1500 km
* 2 chei scurte pt a plimba uleiul, dupa care shoc tras, 2 pedale, ambreiaj calcat si dat 3 chei de ~ 8 secunde. Masina a dat semne ca porneste. Am lasat-o 15 sec si am mai dat o cheie cu 2-3 pedale si a plecat - temperatura -18 grade
- a pornit la prima cheie (3-4 secunde) cu soc tras, fara sa ating pedala de acceleratie, turometrul a stat cam 10 sec pe la 1200 apoi a urcat la 2500. Mersul motorului era neregulat. Dupa 1 min neregularitaile au disparut si am putut baga socul la jumatate (1500 pe turometru)
- masina era nepornita de 14 ore.
- ulei Liqui Moly FORMULA SUPER 15 W-40 + aditiv MoS2, uleiul are cam 500km
- ultimul drum a fost de 2 km, fara soc (am incalzit-o in parcare)
De aproximativ 2 saptamani am montat carb IRMA, cu cateva mici modificari fata de varianta EEK. Azi dimineata pe la 9:00

Temperatura -15.6 pe termometru de ulei.
A pornit la ~ a5-a cheie (am o problema cu dezamorsarea pompei de benzina).
Nepornita de duminica dupamasa.
Ulei 5W40 de vreo 5000km
La ultimul drum înainte de această încercare de pornire am facut 2,3 km fara sa ajung sa bag socul de tot. _ temperatura -15 grade
_ prima cheie- nimic, liniste mormantala, apoi la urmatoarea cheie a pornit si a stat cam 5 sec la 1300-1500 rpm apoi a murit din nou; la a 3-a cheie a pornit, soc tras la maxim, 3000 rpm, dupa 2 min am redus la 2000 rpm si am pornit in trafic; dupa 1 sau 1.5 km relanti normal la 900 rpm.
_ uleiul are 400 km (Lubrifin Versus 15W40)
_masina a stat pe loc o noapte intreaga
_ultimul drum facut a fost de 9 km (socul a fost folosit cam 2 min sau trei) Azi dimineață, -14*C, nepornită de 2 săptămâni
ulei 5W40 aral, cam 6000 km
ultimul drum a fost de 15 km, din care 2 cu șoc
pornit la a 3-a cheie dar s-a oprit singură din cauză de clapetă șoc dereglată. La a 4-a cheie a pornit definitiv. Pentru pornire am dat zero șprițuri până nu a dat motorul să o ia din loc. Practic la cheia 4 am dat primul șpriț. oltcit 11RT club
ulei 15W40 Prista 2000km
masina nu a fost pornita de aprox.12 ore, bateria are 2 ani si este luata de la dezmembrari 45A
-15 grade, prima cheie pentru ruperea filmului de ulei, a doua cheie cu socul tras dupa 6-7 secunde porneste dupa care o las aproximativ 30 s cu socul tras apoi il imping de tot si tin turatia din pedala de acceleratie aproximativ 1-2 min dupa care o las in relanti. - temperatura -20 (conform inmh), -16 conform termometrului de pe masina patronului
- doua chei fara soc, una de 5 si una de 10 rotatii (ma rog, icnituri ale demarorului) + o cheie cu soc de vreo 3-4 rotatii. a murit aproape imediat ca m-a luat prin surprindere. din nou cheie, vreo 2 rotatii, pornit, tinut cu sprituri usoare si ambreiaj apasat o vreme pana a crescut in turatie, dupa care dat drumul incet la ambreiaj si reluat sprituri ca tindea sa moara. pana la urma s-a stabilizat.
- nepornita de 13 ore.
- ulei shell 15W40 de cam un an jumate si vreo 3-4000km
- ultimele multe drumuri au avut fiecare cate 2km, unul seara, unul dimineata. motorul il incalzesc pe loc o vreme pana socul ajunge cam de un deget, apoi bag socul in urmatorii 2-300 de metri (dupa prima intersectie mare).
- baterie cyclon de 45Ah de un an jumate. Date preliminare :
11 rl, Mobil Synt 5w40, baterie bistrita cu 4 ierni trecute peste ea, carb. cu mizerii, nu sta la relanti nici cald, avans cam mic, fum alb gramada primii km de mers, lene , dar o duc la mecanic curand.
Ambient lejer, -19 grade.Ora 6 a.m. Nepornita de 15 ore. Ultimul drum 1 km. oras, 9 km DN7.Ambreiaj calcat ca sa nu o ia din loc. Tras soc, 3 sprituri zdravene, altfel nu o ia.Prima cheie , 3-4 rotatii, porneste, dar nu merge decat 4-5 secunde. A doua cheie,3 rotatii, o ia rotund, urca in ture, fum alb ca la balamuc, nu se mai vede nimic pe alee.Imping soc pana la 1/4. Astept nevasta sa coboare din bloc. Temperatura banuiesc ca era -15 grade, pornit la a doua cheie ajutata cu sprituri dar am oprit-o imediat, pentru ca se auzeau niste batai accentuate la motor. La a treia cheie, a pornit numai cu socul tras, si a inceput sa-si faca si ungerea (nu s-au mai auzit bataile). Ultimul drum a fost facut Duminica (110 km). Ulei Esso semisintetic 10W40, semidiluat cu benzina (merg cu motorul mai mult rece, pentru ca nu mai am trapa de vizitare capac culbutori stanga, si sunt nevoit sa merg mult cu socul tras). Platine si condensator noi, avans reglat cu bujia. Club 11R ..82'

*-19 grade
*-nepornita de 3 saptamani shi 2 zile
*-ulei Mobil1 10w40 cam 60 km
*-ultimul drum de aprox. 11 km din care 3 cu soc la 1/2
*-dat cheie vre-o 6-7 sec cu socul la maxim ,dupa vre-o 3 pedale, shi a dat sa o ia,dat a doua cheie shi a luat-o cu putin sprit...
*-baterie caranda luata de 2 zile,aprindere electronica de trs,bujii shi fise noi Club 11 R, 86, ulei mobil 10W 40, bujii Champion, baterie de 55 A de aprox.un an, aprindere electronica, aditiv anti inghet in benzina.
Luni dimineata, la 7.00, - 21 grade. Trag socul, dau o cheie, canci. Mai dau una, nimic. Mai dau inca una, tot nimic. Ma enervez si dau la cheie pana omor bateria Chem un taxi, ajung la serviciu, ma invoiesc pe la `12.00 si-l sun pe mecanicul meu, sa rezolve problema Ajung acasa, pun bateria la incarcat, imprumut una de la un vecin si plec trasa la stanga Dupa vreo 300 de metri, a pornit si masina mea
Ajung acasa pe la 18.00, duc bateria mea incarcata in casa. Marti dimineata, tot -21 grade si tot nu porneste
Azi, ajung acasa, pun bateria pe masina, ii dau cheie, tot nimic. Pun benzina in carb, tot nimic. Vine vecinul, scoate bujiile si super ude La asta nu m-am gandit nici eun nici mecanicul. Ars bujii, pus la loc si masina mea a pornit Oricum, ma duc maine sa schimb si bateria, cat mai e in garantie si-o sa-mi iau una de 70 A. Sper sa nu mai am probleme. Razvane cand tragi concluzia?scuze de offtopic - dimineata ~ -20C cred ca au fost, daca seara au fost -19...
- ulei 15w40 de ~500km
- ultimul drum 20km (nu merg cu socul tras)
- nepornita de 2 zile
- cu sprit si socul tras la max. am omorat bateria degeaba
am intarziat si la examen. Azi alta incercare de pornire .
-20 Grade.
Am dat 3 sprituri lungi.Greseala fatala pt ca am inecat-o.
Schimbat bujiile cu altele folosite tot pe masina si a luat-o din prima bineinteles cu socul tras.
In conditiile in care masina nepornita de arox 24 ore si necirculata.
La ora 8 seara am pornit-o din nou.
Afara -17 grade.2 sprituri soc tras la maxim prima cheie a mers cam 30 sec si s-a oprit.La a-2-a cheie a luat-o fara probleme.
waterresistro a scris:au
am intarziat si la examen.


Si eu patit ca si tine! io baniesc ce urmarea razvan: relatia intre uleiuri si pornire. Cu factor de variatie legat de obiceiurile de pornire ale diversiolor.
Adica daca se justifica sau nu 130 RON pe 5W40 fata de 50-60 RON pe 15W40.

Corect ? Ulei Aral high tronic 5W40 (full-sintetic), schimbat de ~1800km, acum 2 luni. Masina face 3-4 drumuri zilnic de maxim 10 km fiecare, peste noapte sta in aer liber cel putin 10 ore.

Luni dimineata, -23* (conform cu Yahoo weather). Deschid masina din telecomanda. Apas ambreiajul (si il tin apasat), si dau sa scot pe liber, cutia era aproape inghetata. La prima cheie, motorul pleaca instant, dar se opreste dupa 2-3 secunde. A doua cheie 10-20 sec, da sa plece, dar nu vrea. A treia cheie, pleaca... dat sprituri de nu stiu ce-i cu mine pana ajunge pana la 2500, si e tinuta acolo 2-3 min. Dau drumu la ambreiaj, invart cutia oleaca, trag socul, si ies sa curat zapada. L-am vazut pe unu intr-un Opel Vectra nout peste drum chinuidu-se cu motoru... se uita la mine si nu-i venea sa creada

Marti dimineata -20* aceasi poveste... numa' ca nu vrea deloc sa plece, nici dupa vreo 10+ chei de 10-20 sec. Electromotorul invartea inca, dar motorul nu pleca. Duc bateria in casa, era varza, lasat la incarcat peste noapte (E un Bosch Silver 6PN de 62Ah, are 3-4 luni, prima oara cand face urat)

Miercuri dimineatza -20* (a stat afara mai mult de 36 ore nepornita, si a fost si chinuita cu 24 ore inainte). Prima cheie, motorul pleaca instant, si moare. La a4-a i-a placut de tot.

Din alte zile... daca afara sunt pana in -15*, masina pleaca la prima cheie, si daca nu sta pornita, la a doau sigur sta. In 5 min, 10 maxim inauntru e sauna. Eu zic ca uleiul isi face treaba foarte bine, la vreo sapt dupa ce l-am luat, masina pornea mult mai repede decat cu cel dinainte (foloseam Castrol GTX 15W40 pentru motoare vechi)

Socul nu il folosesc decat daca trebuie sa ies din masina sa curat zapada (altfel inec motorul). Motorul e 1100, aprindere clasica cu o cutiuta d'aia rosie pe intre delcou si bobina. Nu plec niciodata de pe loc daca nu baga aer cald in masina. Hope it helps -ulei ESSO 15W40, aproximativ 2000 km


Luni, 23.01.06:

- afara -14 grade
- pornit dupa 10 ore
- mers duminica aproximativ 30 de km
- prima cheie, a luat-o, mers 2 sec si s-a oprit; am asteptata cateva sec, apoi a doua cheie, a pornit si nu s-a mai oprit (se intampla la 7 dimineata); dupa amiaza pe la 19, aceeasi situatie, prima cheie, porneste ,merge 2 sec, moare, a 2 cheie , o ia si nu se mai opreste

Marti, 24.01.06

- afara -16 grade
- pornit dupa aproximativ 10 ore
- dimineata la 7, prima cheie nimic, a doua cheie nimic, a treia cheie nimic si tot asa pana pe la a 7-8 cheie cand parca nici nu se mai invartea motorul; am vazut asta, am plecat la serviciu
- seara, la 19 ma intorc de la serviciu, bag cheia, porneste si nu se mai opreste; am facut cu ea vreo 3 km

Miercuri, 25.01.06

- afara, -15 grade
- am dat vreo 7-8 chei, incearca sa o ia, dar parca e inecata; de fapt, a pornit la un moment dat, s-a auzit un poc la teava de esapemnt, a murit motorul si nu l-am mai pornit
- seara cand m-am intors de la serviciu, la fel, la una din cele multe chei pe care i le-am dat, a pornit, poc si motor mort

Joi

- nici macar nu a mai pornit ca sa faca poc
- nimic, nada

Cam asta s-a intamplat Daca ceea ce intereseaza e relatia ulei-metal-pornire, sa fiu cinstit pana la capat si sa fac mentiunea ca iarna tracuta, a pornit la fel de bine in fiecare zi la -23 ;-25 de grade, desi in motor aveam vestitul ulei SuperRahatnoname15W40. Efectul naspa a fost ca mi-am distrus un ax cu came din cauza lui, de-aia am pus Mobilul. Dar pornirea a fost aceeasi in cazul meu. Nu cred ca uleiul are o pondere atat de mare la pornire. Daca sunt -30-40 de grade probabil...adica temperatura la care uleiul 15W40 sa zicem devine efectiv marmelada dar la aceste valori ale temperaturii de afara la pornirea cu succes a motorului isi aduc contributia alte lucruri:

1. aprinderea pusa cat mai bine la punct
2. o compresie cat mai apropiata de valoarea specificata de producator
3. neaparat o tehnica corect a pornirii - tehnica ce depinde f mult de masina si pe care trebuie sa o inveti efectiv la masina ta.
4. un carburotor bine reglat - mai ales sistemul ce tine de soc.

Si bine inteles si alte detalii: pompa care sa nu se dezamorseze (practic trebuie sa ai benzina in carburator ...si altele )

Si am uitat ce era ff important: o baterie cat ma capabila
daniel.opr a scris:
Si bine inteles si alte detalii: pompa care sa nu se dezamorseze (practic trebuie sa ai benzina in carburator ...si altele )


Si mai ales o BATERIE foarte buna. Azi de exemplu, dupa ce 3 zile la rand a pornit la prima cheie pe gerul ala, am pornit-o trasa pentru ca bateria de 45Ah de la Rombat a binevoit sa-si dea duhul. Asa ca a pornit trasa. Ieri seara, 25.01.2006 intre orele 19:30 si 21:00, dupa ce nu a vrut sa porneasca nici luni, nici marti:
- temperatura exterior, undeva la -10 ... -12 grade
- chei nenumarate
- statea de aproximativ 3 zile
- ulei ARAL 10W40
- km la ultima cursa: aprox. 30.

Am venit cu bateria proaspat incarcata (dupa ce luni dimineata se descarcase din cauza de ger si incercari repetate de pornire...), am dat la cheie de o gramada de ori, n-a luat-o, la un moment dat a dat un rateu pe esapament de toata frumusetea - ceva cu mult fum negru si un POOOC! - dupa care am mai dat cateva chei si am trecut la planul B: am scos bujiile si le-am incalzit pe aragaz... dupa care m-am intors, le-am pus inapoi (pana le-am pus capatasera deja temperatura de aproximativ 20 - 25 grade...) si a pornit la a doua cheie.

Azi dimineata, dupa 12 ore de stat, la -12 grade, a pornit la a 3-a ... a 4-a cheie. Da, asta urmăream să văd, relația ulei-pornire la ger mare. O să încerc să mai citesc odată posturile, dar fiecare a scris un roman întreg, și asta pentru că fiecare oltic are particularitățile lui și fiecare are alt stil de a porni. Nu mai zic de legendele și miturile pe care majoritatea le aplică sperând în efecte miraculoase asupra pornirii sau protecției motorului. Unele din ele sunt rămășițe de pe vremea când nu exista ulei multigrad, altele pur și simplu legende. Nu am să le numesc, dar vă prindeți repede care sunt citind cartea lui canță. Aia nu are mituri și legende.

Oricum, concluzia preliminară este că uleiul contează, dar prea puțin (la ușurința pornirii, nu la altceva!). Sunt mult mai mulți factori care pot da bătăi de cap.

Cineva zicea mai sus că avea marmeladă în cutia de viteze. Ascultați la mine, 75W90 rulz. Găsiți greu, e scumpișor, da eu nu știu ce e aia marmeladă în cutie. DUMINICA
- nepornita de 2 saptamani; ultimul drum 50m in parcare
- ulei amestec :p (nu intrebati ce are tipuri de ulei are in el - 15w30 si 15w40 in proportie 80-20)
- a pornit la a 6 incercare (fara sa pun benzina in carb - lene); primele 3 au fost seci; la urmatoarele 2 a plecat si s-a oprit...iar la ultima...bingo; turatia (ptr 5 min) a fost de 1000 - 1200 ture cu socul tras (normala cu socu tras este de aprox 2000 ture)
- dupa 15 min nu incepuse sa bage caldura...dar mergea la turatie stabila fara acceleratie...nu murea daca incercam sa plec
Razvan a scris:Nu mai zic de legendele și miturile pe care majoritatea le aplică sperând în efecte miraculoase asupra pornirii sau protecției motorului. Unele din ele sunt rămășițe de pe vremea când nu exista ulei multigrad, altele pur și simplu legende.
Din motive tehnice (neterminarea lucrarii din cauza vremii), nu am putut participa la acest test dar tin sa precizez un lucru: ulei Mobil 10w40, inmuiat degetul in ulei, la temp. peste 0 grade, acesta ramine pe piele; la -10 grade, uleiul se intinde cam 7 - 8 cm; la -20 grade, nu am mai reusit sa fac testul dar cred ca intinderea lui, va fi de cel putin 10 cm.
Oricum, chiar daca uleiul asigura o ungere la temperaturi mult sub 0 grade, viscozitatea lui, va produce o rezistenta in miscarea de rotatie a arborelui cotit.
O baterie in stare buna de functionare, o aprindere reglata corect, o carburatie si o alimentare corecta, un consum electric minim si o metodologie buna de pornire, va face motorul sa functioneze la a doua cheie.
cristi_s a scris:Azi de exemplu, dupa ce 3 zile la rand a pornit la prima cheie pe gerul ala, am pornit-o trasa pentru ca bateria de 45Ah de la Rombat a binevoit sa-si dea duhul. Asa ca a pornit trasa.

si-a mea cycloana de 45 a cedat tot azi. m-a ofticat prea tare ca sa mai caut oameni sa cersesc curent. acu e pe redresor. Ca să plec de pe linia de tramvai, primii doi metri i-am parcurs din demaror . Apoi m-am plictisit, că dura prea mult, m-am coborât să împing, a mai sărit un cetățean, una două am fost pe margine... Dacă ceva e bun în mașina mea, bateria este. Și gumele pe față. -ulei 15W40 liquiMolly cu bisulfura de molibden doar 200 km
-ultimul drum 3 km
- nepornita din 9 ian (adica 18 zile)
- bateria muci abia cupla bendixu
- pus bateria lui adyF si pornit la a 2-a cheie afara cam -12 grade C
In rest probleme sunt , cred ca mia inghetat benzina+ apa prin conducte ca nu trage nimic din rezervor pun cu paharelul in carburator . In rest e ok. O sa vad maine daca merge pe sticla nu cumva sa fi inghetzat pompa de benzina ca a stat multa vreme nepornita si cu gradele astea lipsa pe aici prin maramu nu mas mira. Numa bine Bună,
Ulei liqui molly 10W40 semisintetic cu aditiv de MOS2 schimbat recent.
Ieri ultimul drum ora 13,30 mers 4 km fără șoc.
Dimineața -18C. Plecat la a doua încercare de 5s.
Pornit cu metoda clasică: fără șprițuri cu șoc maxim, după pornire ajutată cu accelerația.
Cu stimă, ulei lukoil 15W40 aprox 2500 km
ultimul drum acum o saptamana ~10km
azi dimineata -5 grade pus bateria vecinului ca a mea isi daduse duhul
3 sprituri soc tras cheie da sa o ia o las, porneste la a 4a cheie urca la 3000rpm ma dau jos curata gheata de pe parbriz bag o tigara si plec cu ea, merge mai bine ca pe caldura Ieri la ora 15.00, am pus bateria la incarcat si azi dimineata la ora 10.00 m-am dus la reprezentanta Rombat s-o schimb,ca asa mi-a zis nenea de acolo ieri, ca mi-o schimba daca o duc incarcata la 1,28. Vrajeala ! Mi-a zis ca bateria e buna daca e incarcata Sa-l omor acolo si alta nu! Apoi, mi-a zis ca am consumatori pe masina, ca.... numai motive ca sa n-o schimbe. M-am dus acasa, am pus bateria pe masina, am pus benzina in carburator si ciuciu. Ma duc si cumpar bujii Champion, pentru Cielo, mi le schimba mecanicul si... porneste la a doua cheie. Deci, la mine a fost de la bujii innecate si de la baterie moarta Sunt curioasa daca maine dimineata, la - 20 grade, o sa porneasca. frate la mine bateria era de vina. I-am dat la incarcat pina a bolborosit, si a pornit masinica la frig dimineata, fara probleme.
Metoda clasica (champenoise): soc la maxim, fara acceleratie, si cind cupleaza ajut din acceleratie 3-4 secunde si las socul la jumate. Masina este Club 11R 1990 140.000km , aprox 25000 de la segmentare
aprindere clasica

ora de "start" 05:10
temp la pornire -14 / -17 (conform termometrului din masina)
invirtit cu manivela 10-12 ture
dat una cheie lunga (8-12 sec) fara spritz sau doua mai scurte cu 1 spritz la a doua incercare.
Pauza de "aerisire" intre cheii aprox 10 sec.socul neactionat in pauza.
Masina nepornita de 23-24 H
Ulei in motor de 5000 km,Castrol 15W40 (de la Gabii)+ aditiv Liquid Molly visco stabil
Ultimul drum 17-20 km ,parcursi fara soc.
Dupa pornire lasat motorul sa mearga la 1500-2000 rot cca 10 min pe loc.

masina este echipata cu baterie Caranda 45 Ah,vechime aprox 1 an si 3 luni.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Motor Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1, 2, 3 ... 11, 12, 13  Următoare
Pagina 1 din 13
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community