Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Studiu: Pornirea pe ger
Pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Motor
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Sistemul de pornire la rece al motoarelor diesel este eficient pana la -20 grade.Acest lucru este scris in cartea de intretinere.Sub aceste temperaturi se folosesc alte metode de pornire.
Motorina romaneasca "de serie" congeleaza la -16 grade.

Poti pune o poza cu o fotocopie sau orice altceva a unei carti de intretinere unde scrie asa ceva? Am tot cautat in cartea unei alte masini ale mele care porneste "sfert" la -26 de grade cu motorina Alto 55, sa vad si eu de ce o contrazice sau cum de merge cu motorina congelata, si nu am gasit nimic. Apropo, in toate tarile scandinave si Finlanda, precum si in estul Rusiei,(spre exemplu, ca sa nu zic nimic de Canada...) sunt milioane de Diesele. Niciunul nu se "misca" iarna?!? Depinde de la masina la masina...
Zilele trecute am incercat sa pornesc un ford mondeo al unei rude...de vreo 20 ori am dat la cheie si nimic. masina din 2008...bujii abia schimbate si n-a vrut nici de a dracu' sa porneasca.
Alta masina, opel vectra gts, pus bujia de vreo 5 ori si d'abia a luat-o la prima cheie...
Fiat Ducato 2.3...in fiecare dimineata pus contactu' o data, dat la cheie si o ia la sfert de fiecare data.

ps: toate cele 3 masini sunt diesel Stiu ca mai sint masini diesel care au un "resou" sub rezervor iar conductele de alimentare sint izolate termic. Poate astea, in combinatie cu o motorina bine tratata pt timp rece, le face pornirea mai usoara. Uite cum porneste si rasnita mea
1 http://www.youtube.com/watch?v=GI4qyMNjnnk
2 http://www.youtube.com/watch?v=_N2gOLcERUI dupa dezapezire
3 http://www.youtube.com/watch?v=expSAPDFrT8 dupa 300 metri

Avansul e spre maxim doarece pe frigu asta tre sa o calc de parca o mangai si nu imi place,daca o calc mai rapid se pune in bot, am dat avansul mai tare si o calc normal,e nasol la pornire dar porneste,cand se va incalzi il las la jumatate iar.
Poti pune o poza cu o fotocopie sau orice altceva a unei carti de intretinere unde scrie asa ceva?

Ia vezi !(extras din manualul de utilizare a unei masini dotate cu motor diesel common rail)Mai scrie si in manualul loganului aproape aceasi idee ,,,parca !!

Scrie ca daca temperaturile persista sub -15 grade se monteaza un preancalzitor.Cateva masini(audi,mercedes) au acel preancalzitor din fabrica.Preancalzitoarele sunt fabricate de Webasto si sunt electrice.A nu se confunda cu sirocoul !
Sistemul clasic cu bujie incandescenta nu este intotdeauna indeajuns la temperaturi scazute !
Toate masinile diesel care se utilizeaza la temperaturi scazute, au sistem auxiliar de incalzire.Producatorii stiu si doteaza masinile in functie de tarile in care fac export !
Lamurit ?
Motorina alto 55 de la rompetrol are cea mai mare cifra cetanica,cel mai scazut punct de congelare si intarzierea cea mai scurta la aprindere.Concentratia de sulf este deasemenea foarte mica.Insa motorul o consuma mai repede si nu se stie cata viata are ! Sistemului de injectie ii trebuie o motorina cat mai "uleioasa", pentru a avea viata lunga.Motorina "seaca" folosita la reducerea poluarii si pentru pornirile "sfert", pe termen lung poate dauna injectiei.Porneam acum 17 ani motorul de 1,6 diesel vw cu ,bujiile arse la -15 grade adaugand in rezervorul de motorina 150 grame de benzina !
In mod normal motorinele au pana in 53.Motorina de "curse" are 60 ,dar motorul nu trebuie sa tina mult
Cand aveam diesel ,acesta pornea la -20 grade la prima cheie.Dar nu cu motorina low-cost.Cu motorina "alto" am facut un plin,am plecat la bucuresti,iar la intrarea pe autostrada motorul intrerupea !Cazuse partial un injector.
Inca din "antichitate" audi a dotat motoarele de 2,3 benzina(injectie mecanica) cu incalzitor auxiliar electric,montat in galeria de admisie exact sub clapeta in fata jetului de aer aspirat
la o anumita presiune, care se creaza in injector, acul este ridicat si combustibilul refuleaza fiind pulverizat in cilindru ... asta e principiul general de functionare al oricarui injector

Eheee, stiinta a evoluat,nu mai mergem cu caruta !
La injectia common rail injectoarele sunt actionate electric la fel ca cele pe benzina.Acul (cuiul) se ridica la comanda electrica.
Injectoarel CMR sunt de doua feluri:
-cu bobina(delphi,bosch)
-piezo (siemens,continental)
In injectorul common rail exista supapa de control a presiunii din injector.
Daca supapa este defecta injectorul "intrerupe" sau motorina o ia la vale pe retur(cazuri frecvente).
robertino a scris:
la o anumita presiune, care se creaza in injector, acul este ridicat si combustibilul refuleaza fiind pulverizat in cilindru ... asta e principiul general de functionare al oricarui injector

Eheee, stiinta a evoluat,nu mai mergem cu caruta !
La injectia common rail injectoarele sunt actionate electric la fel ca cele pe benzina.Acul (cuiul) se ridica la comanda electrica.
Injectoarel CMR sunt de doua feluri:
-cu bobina(delphi,bosch)
-piezo (siemens,continental)
In injectorul common rail exista supapa de control a presiunii din injector.
Daca supapa este defecta injectorul "intrerupe" sau motorina o ia la vale pe retur(cazuri frecvente).


robertino deci ...citeste mai bine si pe urma acuza-ma ca traiesc in epoca de piatra ... am zis ca este ridicat ... nu am mentionat modul de actionare ... prin presiunea creata (comanda mecanica) sau prin comanda electrica ... m-am referit pur si simplu la modul general ... si vrei nu vrei nu s-a reinventat principiul de functionare al injectorului prin comanda electrica ... ci doar s-a imbunatatit si optimizat momentul in care are loc injectia... atat nimic mai mult ... Am citit bre,ce sari asa ?Te-ai simtit "acuzat"? De ce? Am scris ca nu mai mergem in caruta Nu suntem bre la gradinita.Purtam un dialog civilizat !
100% este alt principiu !Injectorul clasic este actionat mecanic de presiunea pompei si la timpii de injectie stabiliti de pompa.Presiunea distribuita de capul hidraulic impinge cuiul si motorina intra in cilindru.Cuiul are un arc cu surub care regleaza taria arcului pentru a-l deschide la o presiune data . Injectorul cmr este actionat 100% electric la timpii de injectie stocati in calculator.La intrarea injectorului cmr este o presiune constanta intre 260 si 1800 bar,in functie de turatia pompei de inalta !
Injectia de benzina este acelasi lucru cu carburatorul? Doar alimentam aceleasi motoare......sunt principii total diferite. nu bre .. nu m-am simtit acuzat ... si da discutam civilizat ... ...

oricum principiul GENERAL de functionare nu s-a schimbat nimic (ma refer strict la injector)... injectorul ala tot aceiasi treaba o face, tot la o anumita presiune deschide ... ca e actionat mecanic, ca e actionat electric, sau comanda e data de pompa sau de calculator ... toate acestea sunt pentru optimizarea functionarii ... pentru un randament mai mare (nu s-a reinventat principul de functionare al motoarelor diesel)

daca compari carburatia pe benzina cu injectia ... depinde care injectie o compari ... daca compari carburatia cu injectia monopunct ... pot zice ca e aceiasi diferenta ca intre injectoarele vechi si cele CMR ... strict un control al gestionarii combustibilului mai bun (amestecul carburant tot in galeria de admisie are loc ... doar ca motorul nu isi mai trage el cata benzina vrea ci ii este oferita cu portia de un calculator) ...ca principiu general de functionare nimic schimbat

daca compari carburatia cu injectia multipunct e cu totul altceva complet diferit ... gestionarea se aplica pe fiecare piston in parte ...amestecul carburant se face in cilindru (lucru care inainte era specific numai dieselurilor) si nu in galeria de admisie ...asta e cu totul alt principiu de functionare a alimentarii
Scrie ca daca temperaturile persista sub -15 grade se monteaza un preancalzitor.Cateva masini(audi,mercedes) au acel preancalzitor din fabrica.Preancalzitoarele sunt fabricate de Webasto si sunt electrice.

Nu scrie asta ci ca "ESTE RECOMANDABIL" sa se monteze acest preincalzitor. Ceea ce nu inseamna ca este obligatoriu sa se faca asta pentru ca "altfel nu pornim", asa cum crede mecanicul roman "bine informat". Mai scrie ca este posibil sa fie cazul sa actionam demarorul pana la 30 de secunde, ceea ce este un caz absolut extrem, pe care constructorul incearca sa il "acopere" in instructiuni, din dorinta de a nu ramane "descoperit" in fata unei astfel de situatii cand masinii, pe un frig naprasnic, este posibil sa fie necesar sa i se "dea la automat" mai lung. Sunt cazuri izolate.

Sistemul clasic cu bujie incandescenta nu este intotdeauna indeajuns la temperaturi scazute !

Nu "intotdeauna" ci "de cele mai multe ori". Hai sa ne jucam cu limba romana!
Toate masinile diesel care se utilizeaza la temperaturi scazute, au sistem auxiliar de incalzire.Producatorii stiu si doteaza masinile in functie de tarile in care fac export !

Ce-ar fi sa definesti "temperaturi scazute" ca sa stiu ce materiale iti trimit intru studiu aprofundat!

Motorina alto 55 de la rompetrol are cea mai mare cifra cetanica,cel mai scazut punct de congelare si intarzierea cea mai scurta la aprindere.Concentratia de sulf este deasemenea foarte mica.Insa motorul o consuma mai repede si nu se stie cata viata are ! Sistemului de injectie ii trebuie o motorina cat mai "uleioasa", pentru a avea viata lunga.Motorina "seaca" folosita la reducerea poluarii si pentru pornirile "sfert", pe termen lung poate dauna injectiei.

Nu este o singura motorina "seaca". Concentratia de sulf este hotarata prin Directiva a Comisiei Europene si este egal de micsorata fata de cea "preistorica" la absolut toate toate tipurile de motorina de pe piata. Ia sa vedem, o stii? Alto 55 este o motorina superioara, insa la fel imi pornesc diesel-urile cu orice alta motorina de la orice pompa a unei firme "serioase" de pe piata, "nebotezata" de vreun benzinar particular, izolat in vreun "fund de tara", eventual cu o intarziere de o secunda-doua , nu mai mult.
Eu nu stiu cate masini Diesel ai avut tu sau ai vazut(presupun ca multe intrucat pari a fi mecanic dupa comentarii), dar sigur ai o prejudecata in ceea ce priveste principiul diesel, venita din "preistorie" de pe la precamera de ardere cu vartej(cel mai probabil).
In ceea ce priveste proprietatile de ungere ale motorinei ele nu au legatura cu ce povestesti tu. Ti-a "cazut un injector la intrarea pe autostrada" din cauza motorinei cu prea putin sulf in compozitie?!? Cum ti-a cazut mai exact? Prin infundare? Sau defectare a partii mecanice/electrice?
Te "intrebuintezi prea serios" daca te rog sa explici un pic?
Exista diferite opinii in legatura cu ce "strica" sau nu motorina mai "uscata" insa acestea nu au legatura cu cifra cetanica , inflamabilitatea, punctul de congelare si filtrabilitatea in devalmasie, asa cum le amesteci tu. Poti gasi un bun material pentru a studia fenomenul, aici:
http://www.freel2.com/forum/topic878.html
Vei descoperi cand /daca vei avea timp sa lecturezi ca nu-i asa grav cu motorina cea "noua si rea" avand in vedere ca efectul este compensat de adaugarea de Biodiesel reglementata tot printr-o Directiva Europeana(te las sa descoperi singur procentu' sa nu-ti stric surpriza).
Adaugarea de ulei de amestec ori de aditiv pentru ungerea suplimentara a pompei de inalta presiune/sistemului de injectie poate fi o buna masura de prevedere, in caz ca vreun producator nu il respecta (procentu', adica, presupun ca ai inteles).
Inca din "antichitate" audi a dotat motoarele de 2,3 benzina(injectie mecanica) cu incalzitor auxiliar electric,montat in galeria de admisie exact sub clapeta in fata jetului de aer aspirat

Japonezele benzinare au alt sistem de preincalzire montat pe admisie. Ia sa vedem din astea ai vazut vreuna? Mercedes are pe A-Klasse varianta 1(vazut de mine, prin "observatie directa"), un alt sistem pentru rulajul prin temperaturi scazute care sa pastreze temperatura motorului constanta. Si anume, un soi de "termoplonjor" electric in partea inferioara a radiatorului de racire, imersat in antigel. De asta stiai?
Aceste sisteme sunt destinate a pastra temperatura motorului constanta la RULAJUL la temperaturi scazute si nu pot avea vreun rol in cazul pornirii "de dimineata" cand nici nu apuca sa se incalzeasca ele sau sa incalzeasca altceva. Dimineata, utilizatorul obisnuit se urca in masina, roteste cheia in contact, asteapta sa se stinga semnul martor al releului de bujii incandescente, si actioneaza demarorul. Cand Dumnezeu sa se incalzeasca motorul, uleiul, antigelul, etc. etc. cu fel si fel de sisteme electrice?!? Sau sugerezi ca trebuie lasate sistemele acelea sa actioneze vreo jumatate de ora/o ora pe baterie si apoi se "da la automat"? Sper ca nu...Lesne de inteles de ce (cred eu ca si pentru tine)...
La injectia common rail injectoarele sunt actionate electric la fel ca cele pe benzina

Sistemul este dual:mecanic+electric. Electric se primeste comanda si se efectueaza o parte din miscare , dupa care ea este amplificata mecanic.
Lamurit ?
Da,, lamurit !
In ceea ce priveste proprietatile de ungere ale motorinei ele nu au legatura cu ce povestesti tu.

Nu au legatura proprietatile de ungere ale motorinei cu uzurile sistemului de injectie ?
Hmm.
Explica-mi doar atat te rog de ce apare span in pompa de inalta ?
De ce se duce rulmentul din pompa de inalta,generand span ?
De ce apar uzuri (microscopice) in diuza si pe cui ?
De ce se uzeaza supapele de presiune din injectoare?
De ce se blocheaza regulatoarele de presiune ?
Directiva aia ,este data pentru a aduce venituri producatorilor.
Un mare producator de sisteme de injectie recomanda schimbarea supapelor din injectoare la 60.000 km ,iar la 120.000 km schimbarea injectorului si a pompei.Asa de dragul directivei...
Sistemele de pre-incalzire sunt stationare comandate de calculator la temp scazute ,nu cand rotesti cheia in contact.Nu are nici o legatura.Uite o poza a unui echipament.Este de marimea unui borcan de 500 grame consuma curent cat un bec,practic dispozitivul mentine o anumita temperatura a lichidului de racire.


Cum ti-a cazut mai exact?

Nu a mai lucrat corect supapa din injecorul respectiv.
Ia sa vedem din astea ai vazut vreuna? Mercedes are pe A-Klasse varianta 1(vazut de mine, prin "observatie directa"), un alt sistem pentru rulajul prin temperaturi scazute care sa pastreze temperatura motorului constanta. Si anume, un soi de "termoplonjor" electric in partea inferioara a radiatorului de racire, imersat in antigel

Temperatura motorului este mentinuta constanta de termostatele de apa si ulei(unde exista).Daca totul functioneaza corect,este imposibil ca la drum intins,lichidul de racire sa nu urce la cel putin 60 grade ,indiferent cat de frig este.Am experimentat la relanti ,in stationare cel putin 60 grade in bord cu ventilatia pornita la -20 grade.Termostatul este la iesirea din motor,lichidul parcurge doar nteriorul motorului si instalatia de climatizare
La mercedes este probabil sa fi vazut in radiator "termoplonjorul" prin care circula si se raceste uleiul de la cutia de viteze.
Gata nu mai scriu,ca nu are rost.Topicul a fost deschis expres pentru altceva si m-am angajat ca un prost intr-o discutie neproductiva si fara rost.Fiecare cu parerile sale ! Pana si pacura care arde in termocentrale este obligatoriu sa aiba sub 1% sulf, la carbune sint norme identice.

Mie supozitorul imi porneste la prima cheie dupa o saptamana. Chestia aiurea e ca uneori porneste la a 3-4-a cheie, indiferent ca e vara sau iarna.
Cand pornesc, isi ia o turatie maricica. Masina merge si neaccelerata. De obicei ins ao pornesc si astept vreo 2 minute. Dintr-o data, cand se incalzeste nitel, turatia scade brusc la normal. Daca momentul asta se intampla in trafic pot avea surpriza ca se opreste motorul. Daca masina sta pe loc e ok, trece de momentul asta, apoi in cateva secunde trece pe GPL si gata problemele. Sa fie vreun senzor busit?

La Oltcit era mult mai simplu. Trageam socul, dadeam la cheie, apoi bagam socul fixand o turatie de 1200 sau cam asa ceva. Nu prea il durea pe el capul ca sint -25 afara si n-a mai fost el pornit de o saptamana. De pornit pornea la cheie indiferent de ger. O chestie ciudata la Oltcit, se auzea motorul mai frumos cand era umezeala afara, ploaie sau dupa ploaie... Motane, ai putea incerca o curatare a motorasului de ralenti, cel mai bine cu spray de carburatoare, sau carburol. Nu e complicat si nici nu dureaza cine stie ce, dar e bine sa te documentezi nitel unde e si la ce trebuie sa ai grija. Amicul Drinker a avut cam aceeasi problema la japoneza lui si am rezolvat-o asa. Cristi, daca ar fi motorasul de relanti n-ar trebui sa se opreasca oricand la relanti, cu motor cald sau rece? Din cate am observat, cand motorul incepe sa se dezmorteasca nitel, scade turatia brusc, cumva la "normal". Uneori se intampla sa moara. Ca sa nu zic ca n-am facut nimic am bagat un flacon de aditiv STP care spune ca curata nitel instalatia de alimentare. N-a fost scump, 17 lei, si m-am gandit ca o avea acolo un efect. Motane, iote solutia: http://forum.oltcit.ro/viewtopic.php?t=640
Nu au legatura proprietatile de ungere ale motorinei cu uzurile sistemului de injectie ?

Evident, ai inteles bustean ce am vrut eu sa spun sau te prefaci a nu fi inteles. Dupa care insiri un pomelnic de urmari posibila ale folosirii motorinei cu continut scazut de sulf, ULSD ("Ultra Low Sulphur Diesel", nu-i asa "maestre"? ), fara sa te referi exact la ceea ce discutam.
Ti-am indicat un link pe care nu ai avut, probabil, timp sa il deschizi.
Gaseai acolo informatii utile despre ceea ce "amesteci" pe-aici.
Eu m-am referit la faptul ca ai amestecat " cifra cetanica , inflamabilitatea, punctul de congelare si filtrabilitatea" si urmarile variatiei lor, "in devalmasie" totala. Ceea ce povestesti tu NU ARE LEGATURA CU SUBIECTUL. Este o alta discutie aceea despre proprietatile lubrifiante ale motorinei actuale si ele nu au nici in clin nici in maneca cu pornirea la rece.
De asemenea, motorina Alto 55 nu este nici mai saraca in sulf si nici altcumva, decat mai inflamabila decat celelalte, avand cifra cetanica de 55, asa cum o arata si numele. Nu este adevarat ca , virgula, "concentratia ei de sulf este de asemenea foarte mica", afirmatie pe care o faci si lasi sa se subinteleaga ca este vreo diferenta intre cat sulf contine ea si cat contin celelalte. Ei bine , nu este nicio diferenta! Este o falsa problema! Alto 55 nu distruge motorul in niciun caz mai mult (sau mai putin , daca doresti, si eu sustin, in cu totul alta discutie, cu alti parametri, acest punct de vedere)decat orice alta motorina de pe piata, de la pompa. Adica nu-i nici mai "breaza", nici "altfel", in ceea ce priveste protectia oferita sistemului de injectie cum insinuezi, si apoi, "tragi de zor" discutia in alta parte "politic", furios(pesemne) ca nu ti se da dreptate neconditionat, insirand "pomelnicul" de defecte al unui sistem de injectie "prabusit". Ce-oi fi vrut sa demonstrezi cu asta? Dumnezeu stie...
"Directiva aia", in cu totul alta ordine de idei, este data pentru a proteja filtrele de particule generalizate ca echipare , pe toate modelele vandute in Europa actualmente, si care pot suferi grav daca sulful din motorina trece de anumite valori (te-am rugat si eu sa ne "gratulezi" cu niste valori, dar preferi generalitatile de la un "pahar de vorba/bere/vin"...). Te mai las o "tura" si le postez eu sa inteleaga lumea despre ce vorbim, ca tu pari a te eschiva. Raule! Deci nu chiar veniturile producatorilor, care sunt nevoiti sa schimbe , de obicei in garantie,deci gratis (pentru client/buzunarul lui) sistemele de injectie, sunt cele care stau la baza Directivei.
Ai inteles pana acum ceva? Ei nu castiga nimic fabricand sisteme de injectie complete pe care le schimba gratis in contul garantiei pe care o acorda. Ci pierd . Bani. Adica "venituri". Acum , poate, sa fi inteles...
Sistemele de preincalzire nu pornesc automat cand masina stationeaza ci pe traseul motorinei cand aceasta se afla in functionare. Acela este un preincalzitor de combustibil aflat in circuitul de alimentare care preincalzeste motorina cand masina/motorul functioneaza. Intelegi? Restul e folclor.
Temperatura motorului este mentinuta constanta de termostatele de apa si ulei(unde exista).Daca totul functioneaza corect,este imposibil ca la drum intins,lichidul de racire sa nu urce la cel putin 60 grade ,indiferent cat de frig este.

Aici ai dat-o iarasi "in bara" destul de rau, "maestre"! Ai mers tu oare cu un Diesel la sub minus douazeci de grade Celsius cu peste 100 km/h?
Presupun ca nu si ma bazez pe faptul ca ai fi observat cu usurinta cum scade termometrul lichidului de racire catre limita inferioara ( cu toate termostatele in buna stare si ordine, masina aproape noua si verificata, nu te mai obosi cu "pomelnicul" de "defecte ale sistemului de racire in sezonul rece", ca nu "tine"...) si iti vine greu sa faci caldura in masina fara contributia aerului conditionat, daca nu o "lasi mai moale".
Poti sa ii arunci termostate, cu sacul, in devalmasie , cum iti argumentezi tu afirmatiile, peste tot in compartimentul motor, pana-l faci sa arate ca un container plin dintr-o sectie a unei fabrici care produce asa ceva, ca n-o mai "convingi" sa se incalzeasca fara huse de radiator dedicate sau dispozitive suplimentare de incalzire (cele despre care face vorbire Renault in instructiuni, si le-ai luat tu drept altceva...). Asta daca nu vrei sa obturezi radiatorul cu cartoane , ca "la tara", cum faceam odinioara la Dacia "batrana"...
Daca in relanti ai 60 de grade C pe termometrul lichidului de racire la -20 de grade C ( in loc de..cat, "maestre"? ), nu ti s-au "aprins" si tie "beculetele" ca s-ar putea sa nu mai fie deloc in regula cand masina aia se deplaseaza prin acel frig si tot aerul acela patrunde pe sub capota racit (si nu incazit!) de radiatorul care ar fi inghetat daca n-ar contine antigel, in orice caz hyperrece, izolat din circuitul de racire tocmai de termostatul de care faceai vorbire mai inainte? Oi fi inteles ceva? Ma rog , revii tu cu ce nelamuriri ai...
La mercedes este probabil sa fi vazut in radiator "termoplonjorul" prin care circula si se raceste uleiul de la cutia de viteze.

Chestia asta este aproape un afront. Spre lamurirea ta deplina si inchiderea discutiei aici, iti spun ca respectivul "mertan" are cutie manuala.
Poti cauta si gasi probabil destul de usor pe net schema electrica/mecanica a respectivului sistem la Mercedes Benz A-Klasse motor 1598 cmc 102 CP a.f.1999. Poate-ti vine vreuna la reparat si vei avea prilejul sa te "afirmi" stiind dinainte "cum e la astea", nu "minunandu-te" in fata clientului...
Nu ca-i misto?
Topicul a fost deschis expres pentru altceva si m-am angajat ca un prost

Eu nu cred asta. Am observat permanente eforturi de a-ti depasi aceasta conditie. Stii cum e: "Ai reusit, continua!/N-ai reusit, continua!"
Trebuie sa "mergi mai departe"
E interesant, afli lucruri noi si interesante si-ti clarifici probleme care, probabil, te framantau demult.Nu?
Curaj! Keep walking! Iuliu,uite ca am mers eu cu masina cu motor Diesel la -20 grade si cam in 20 minute dadea caldura in cabina.
Temperatura optima de functionare a unui motor e de 87-92 grade C.Temperatura lichidului de racire e alta iar a uleiului e alta.Temperatura lichidului de racire e controlata de termostat.
Nu va mai certati pe lucruri de nimic.Aici e mai greu sa va facteti intelesi.Cel mai bine e in momentul in care discutati fata in fata.Chiar si la un pahar de ceva bautura alcoolica.
DanH a scris:Iuliu,uite ca am mers eu cu masina cu motor Diesel la -20 grade si cam in 20 minute dadea caldura in cabina.
Temperatura optima de functionare a unui motor e de 87-92 grade C.Temperatura lichidului de racire e alta iar a uleiului e alta.Temperatura lichidului de racire e controlata de termostat

Nu-i alta temperatura lichidului de racire, cu toata consideratia,(se transmite caldura degajata de arderile din motor cu pierderile de rigoare catre antigel , in zonele de contact ale blocului, chiulasei,etc. pe care trebuie sa le raceasca)decat cea pe care o definesti drept "optima de functionare a unui motor"!
Daca sustii altceva , posteaza te rog si acea valoare/plaja de valori!
Lichidul de racire cat are de obicei in punctul de masurare(senzorul de temperatura lichid de racire) de unde da valoarea catre termometru, pe care o citim?
Temperaturile din motor, la modul general, au valori mult diferite si variate. Ce ai postat tu de fapt este...Ghici ce? Te las sa continui.
In ceea ce priveste incalzirea Dieselului, "in douazeci de minute dadea caldura in masina" si in alte douazeci se racea la loc daca i-ai fi "dat peste suta". Te asigur. Pe probate!
De "certat" nu ne-am "certa" noi daca Robertino nu s-ar fi molipsit de la obiceiurile oricarui mecanic roman si anume acelea de a "improviza", a "face reguli", cand nu stapaneste destul de bine un fenomen, profitand ca bietii clienti se "uita in gura lui", ca la un guru al automobilului.
Am auzit de zeci de ori enunturi aiuritoare care fac sa te doara capul, si pe care clientii le cred, ca nu au alta sursa mai comoda de informare sau ar avea daca s-ar ocupa special cu asta, insa activand in alte domenii atata timp isi aloca ei pentru chestiunea in discutie. Si sunt indusi in eroare de "nenea mecanicu'", care abereaza cu gratie, fericit ca "lumea" ii "soarbe cuvintele".
Trebuie sa inteleg ca lui ii dai dreptate fara rezerve? Intrucat vad ca numai mie mi te adresezi, "cu precizari".

Cele bune! offtopic

iuliu ... sincer in privinta lui robertino te cam inseli ... nu a zis nicaieri ca e mare mecanic ... din ce stiu eu despre el e un om ca oricare altul ... care a invatat mecanica pe propriul oltcit din experienta ... face 2 face e un baiat de zahar si saritor ... cand l-am cunoscut printr-o imprejurare nu prea fericita a fost ca un prieten al lui mi-a botit masina in spate si omului deabea ii expirase asigurarea ... deci ce sa mai zic ... pagubele la oltcitul lui au fost mult mai mari decat la al meu + amenda ca nu a avut asigurare de 500 de lei la vremea aia ... omul saracu era terminat ... dar voia sa imi rezolve si mie masina ... asa ca mi-a zis clar ca bani de service nu are ...dar daca accept sa mergem la un prieten care se mai pricepe sa imi faca masina ... ei bine acel prieten era robertino ... pot zice ca ghinion curat cand am ajuns la el mi s-a rupt si cablul de ambreiaj ... ce pot zice dupa ce a rezolvat-o cu accidentul .. indreptata un pic armatura spate si lipit spoilerul spate ... robertino a fost cel care si-a pus masina la dispozitie, pe benzina (gazul) lui sa mergem sa luam cablu de ambreiaj (cablu bineinteles l-am platit eu asa cum era normal) ... cablu pe care tot el l-a montat fara sa imi ia nici un ban ... nu stiu cati mecanici din aia pe care ii stii tu ar fi facut asta ..eu stiu multi care ar fi spus ca sa aduc cablul si ca manopera de montare ma costa atat ... sau daca ar fi facut gestul pe care l-a facut el m-ar fi uscat de bani ... deci in mare e baiat de nota 20 ... eu unul il stiu ca un baiat de zahar care se pricepe la masini si atat ... nu il stiu de mare mecanic si nici nu s-a dat ca ar fi mare mecanic .. deci in principiu are dreptul si el ca oricare sa greseasca sau sa fie convins de o anumita idee Plaja de valori ti-am dat-o:87-92 grade C.Temeratura uleiului?La ce masina ti se dau astfel de informatii pe bord?Eventual presiune uleiului,in general au un bec,la temperatura lichid racira ai indicator.
Astfel de informatii le poti avea pe bord doar daca montezi tu sonde aferente cu ceasuri indicatoare.
P.S. In cazul in care cunosti bordul de Volkswagen Crafter ni ai informatii pe bord alea care le vrei tu.Si nu cred ca ai la o masina pe bord asemenea informatii ca chiar sunt inutile pt sofer.
cristi_s a scris:...ai putea incerca o curatare a motorasului de ralenti...

EEK! a scris:...daca ar fi motorasul de relanti ...

Tico nu are motoras de ralanti. Are carburator cu soc automat pe baza de bimetal in circuitul de racire a motorului (este aprozimativ ca si la dacia 1100). Matiz bre Acolo e un motoras pas-cu-pas.Asa se cheama. Draga DanH, faci afirmatia asta:
Temperatura optima de functionare a unui motor e de 87-92 grade C.Temperatura lichidului de racire e alta iar a uleiului e alta.

Eu iti raspund ca:
Nu-i alta temperatura lichidului de racire, cu toata consideratia,(se transmite caldura degajata de arderile din motor cu pierderile de rigoare catre antigel , in zonele de contact ale blocului, chiulasei,etc. pe care trebuie sa le raceasca)decat cea pe care o definesti drept "optima de functionare a unui motor"!
Daca sustii altceva , posteaza te rog si acea valoare/plaja de valori!

Iar tu imi contraraspunzi:
Plaja de valori ti-am dat-o:87-92 grade C.

Tu ce intelegi de aici?
In ceea ce priveste:
Temeratura uleiului?La ce masina ti se dau astfel de informatii pe bord?Eventual presiune uleiului,in general au un bec,la temperatura lichid racira ai indicator.
Astfel de informatii le poti avea pe bord doar daca montezi tu sonde aferente cu ceasuri indicatoare.
P.S. In cazul in care cunosti bordul de Volkswagen Crafter ni ai informatii pe bord alea care le vrei tu.Si nu cred ca ai la o masina pe bord asemenea informatii ca chiar sunt inutile pt sofer.

Eu nu am pomenit nimic despre termometrul/temperatura uleiului. In niciun caz cu referire directa. Poate te-ai inselat citind altceva.
Daca insisti poti sa iti dau/indic cateva modele care au asa ceva, insa nu vad rostul acestei discutii/intrebari.
De asemenea, nu vad ce legatura are VW-ul Crafter cu discutia noastra, insa daca vrei asa, sa cunosti neaparat "oameni si locuri" in "vorbiri de discutii" alandala, fara grija vreunei rigori a argumentatiei, pot sa iti spun ca am un prieten , sofer la Ambulanta, pe un VW Transporter TDI (4X4) , care, pe gerul de miercuri, adica la aprox. -22gr.C, gonea spre Bucuresti (dinspre Alexandria) cu o urgenta, cu 120-130 km/h cu semnalele in functiune, si aproape ca inghetasera si el si asistenta in cabina. La intoarcere ce au mai reusit sa se mai dezmorteasca ca a putut sa "o lase mai usor"... Concluziile le tragi singur.
Pot sa iti spun si de ce se intampla treaba asta, teoretic, dar probabil stii deja, nu mai insist.
Draga lancer, nu se inseala nimeni in privinta lui Robertino.
Nu i-a negat nimeni amabilitatea, generozitatea, disponibilitatea catre acordarea de ajutor dezinteresat, etc. si alte "gramezi" de calitati pe care le-o avea omul.
Ce incerc de fapt, este sa stopez "fluviul" de afirmatii/informatii inexacte cu care ne gratuleaza el si sa imi spun si eu parerea, in speranta ca vom avea in fine acces la adevarul stiintific/tehnic despre chestiunile in discutie. Acesta este rostul unui forum. Eu asa vad problema.
El are dreptul sa fie convins de orice , mai ales la modul metaforic despre chestiuni metafizice, insa in chestiuni concrete , tehnice, poate fi contrazis argumentat daca bate campii , oricand. Nu vad nicio problema in asta si nici nu consider povestirea ta decat o discutie paralela discutiei noastre, fara legatura cu ea. Eu nu "judec" pe nimeni ci ma "bat" pentru informarea corecta a colegilor de forum ceea ce poate conduce, in anumite situatii(cine stie?), la binele tuturor. Iar ceea ce afirm eu la un moment dat despre "mecanicul roman" nu retractez, fiindca deocamdata mi se pare a se potrivi respectivul coleg tiparului enuntat de mine. Nu se exclud reciproc calitatile povestite de tine, pe care nu le contest, cu asa-zisele defecte pe care i le "pun in carca" eu, neavand contact decat cu dizertatiile sale tehnice.

Drumuri bune amandurora! La drum intins si viteza constanta de 90-100 la ora am bagat si eu de seama ca ai mai putina caldura in masina. Motorul arata temperatura de regim, insa in habitaclu e mai racorica. La Matiz bag caldura cu pozitia 2 de la ventilator, daca bag la 4 parca jetul de aer e mai rece. Pe locurile din fata e bine, insa daca stai in spate nu e foarte cald.
Cred ca niste huse incalzite si-ar merita banii. Senzatia ca stai pe ceva cald e alta, practic iti incalzeste corpul prin contact direct. Si eu pe frigul asta imi las ghetele pe calorifer inainte de a iesi din casa . V-ați dilit sau ce? Dă-o dreacu de teoria chibritului!
Eu doar am spus că un X5 nu a pornit după două zile de repaus la o temperatura care nu mi s-a părut extrema.
Oricare ar fi explicația nu mi se pare normal ca la o mașină de cîteva zeci de mii de euro să ai asemenea probleme. Să o facă să meargă, dă-i dreacu!
"Unde merge mă mașina asta? La Românica! Aha! Păi vezi că la ăia e mâzgă pe drum care sare pe sub mașină și poate să înghețe conductele și senzoru poulii. Și vezi că mai au și motorină proastă chiar dacă îi spune winter-bășină. Bagă-i divaisu specific! Nu îți face griji de preț, mai bagă 3000 de ieuroi în plus că ăia e manelari și dă."

Și apropo de senzor.
Ieri după amiază am dat jos poleiul de pe geamuri ca să îmi fie mai ușor în această dimineață. De dimineață cobor la mașină și o descui. Deschid ușa iar ledul de la alarmă tot clipea. Mă ce căcătoc se întâmplă?! Când mă uit, ce să vezi? Se scursese apă de pe parbriz și îmi înghețase "senzorul" de pe stîlp. Bine că am o șurubelniță la îndemână în buzunarul ușii. Am desfăcut "senzorul", l-am șpreiat un pic, l-am bâțîit de două-trei ori și gata.
X5 sucks! 11R rullz!
Și gata cu off topicu! Iulius,fii amabil si studiaza un pic sistemul de racire functie de pozitia motorului pe masina.
Ce am sustinut eu in legatura cu temperatura lichidului de racire si a uleiului sa stii ca sunt diferite une fata de cealalta.
Punct.
P.S.Cind vorbesti de masini cu regim special de circulatie gen:salvare,pompieri,politie e una si cind mai ai si sitem de unmerire a masinii si vine si te intreaba de ce ai mers cu 80 in localitate mai discutam.
Plumber a scris:V-ați dilit sau ce? Dă-o dreacu de teoria chibritului!
Eu doar am spus că un X5 nu a pornit după două zile de repaus la o temperatura care nu mi s-a părut extrema.

Ha ha, si inca n-ai zis cuvantul magic. Daca in loc de X5 scriai "Logan" sa te tii comentarii

Off topic legat de Matizul motanului:

desi solutia data de Hofy este cea mai indicata ( ), sa stii ca de obicei problemele date de motorasul de IAC (ca asa o sa il gasesti peste tot trecut de la Idle Air Control) sunt destul de pacatoase. Daca se depune mizerie acolo, trebuie sa fie foarte colmatat ca sa faca mereu acelasi lucru, de obicei se comporta eratic cand e partial murdar. Adica acum se agata si face ceva aiurea, peste 5 minute nu. De obicei motorasele astea sunt de 2 feluri: un motoras pas cu pas care invarte un sector de disc, variind sectiunea sau un motoras pas cu pas care trage un con.

Din ce vad, la Matiz ( http://www.unixauto.ro/Unix_CikkekLista_Form.aspx?cTipAzon=P10005&cMegnNr=8748 ) este din ala cu con. Presupun ca e usor de curatat, dai jos suruburile care tin piesa aia, scoti afara ansamblul ala (probabil o sa iti trebuiasca un o-ring nou, dar ala e simplu de gasit) si cureti locasul in care se plimba conul si conul respectiv. Chiar daca nu e de acolo, macar stii ca e curat acolo si poti trece mai departe. De la senzori, mai greu sa fie si mai greu de diagnosticat. Poti face o curatare a mufelor de la senzorul de turatie si de la cel de temperatura a lichidului de racire.
Oricum e rezonabil la pret si motorasul (pana in 300 de lei) si senzorul de temperatura.
Gata cu off topicul.
DanH a scris:Iulius,fii amabil si studiaza un pic sistemul de racire functie de pozitia motorului pe masina.
Ce am sustinut eu in legatura cu temperatura lichidului de racire si a uleiului sa stii ca sunt diferite une fata de cealalta.
Punct.
P.S.Cind vorbesti de masini cu regim special de circulatie gen:salvare,pompieri,politie e una si cind mai ai si sitem de unmerire a masinii si vine si te intreaba de ce ai mers cu 80 in localitate mai discutam.

Asta e clar! Toate temperaturile sunt diferite pe acolo!
Pana si a lichidului de racire nu este constanta pe tot traseul. Noi avem "pe termometrul de apa" ceea ce obtinem in punctul unde masuram.
Nu am sustinut niciodata altceva!
In ceea ce priveste a doua afirmatie nu vad care e rostul ei.
Eu vorbesc de un exemplu pentru cazul dat care imi sprijina afirmatia/sustinerea , si am gasit ceva care sa ne lumineze.
Nu ma intereseaza deloc cine "te intreaba daca ai mers cu 80 la ora in localitate". Eu spun ca racirea este prea intempestiva la Diesel,la temperaturi sub -20 de grade Celsius cu viteze "peste suta". Am dat un exemplu care evidentiaza fenomenul fizic, chiar la o masina "mare". Eu vorbesc despre partea teoretica a problemei. Si ma refeream la autoturisme, strict, in posturile mele anterioare celui al tau. Tu ai "inceput" cu Crafter-ul si ti-am dat imediat un contraexemplu,. De fapt si tu, indirect, sustii afirmatiile mele. Fara "sistem de urmarire & stuff" poti "goni" si cu Crafter-ul, si ingheti in masina! Am inteles eu bine, nu? "Punct".
Ce ma intereseaza "sistemul de urmarire", de fapt?
Nu ai acelasi motor cu acelasi sistem de racire si pe masinile "cu regim special de circulatie"?!?

Drumuri bune!
EEK! a scris:La drum intins si viteza constanta de 90-100 la ora ...ai mai putina caldura in masina.
Cred ca niste huse incalzite si-ar merita banii.

Un ecran de carton in fata radiatorului (3/4 din suprafata astupata), e mult mai eficienta si economica dpdv financiar decit husele. @Cristi, chiar ma gandeam sa curat IAC-ul, doar ca e frig, o sa-mi inghete deshtele si trebuie sa-mi procur chei torx

@Laurentiu, temperatura motorului este la regim, nu scade. Husele incalzite crede-ma ca merita. Am mers cu o Skoda cu incalzire in scaune, e super sa stai pe ceva cald, ti se incalzesc pana si picioarele. Parca exista niste kit-uri speciale care vin montate pe sub huse...ca si cum ai avea scaune incalzite foarte eficiente chestiile alea
Temperatura in afara orasului imi scade si mie la fiat extrem de mult...la o viteza constanta de 100 km/h temperatura imi sta aproape de 0 "Ehee, mancatul asta nu-i asa usor cum crede lumea!"
Incet-incet vor aparea tot mai multe marturii ale racirii motorului in mers. Mai ales la Diesel si la benzinarele mini gen Matiz. Randamentul Dieselului care lasa putina caldura "dincolo" de transformarea arderii combustibilului in lucru mecanic, si cantitatea mica de caldura pur si simplu , la motoarele mici (chiar benzinare) isi arata limitele la -20 grade si sub valoarea asta. Husele incalzite pentru calandru, "blana" de capota eventual incalzita si alte kit-uri si gadget-uri pentru ierni grele se vor vinde de acum incolo destul de bine mai ales ca , dupa parerea mea, sustinuta de unele informatii pe care le am, va urma o "miniglaciatiune" si vom mai dardai suficient in urmatoarea perioada.
De oltean ce sa mai vorbim? Caldura el da, datorita filozofiei sistemului, insa va trebui reorganizat total in ceea ce priveste admisia de aer de racire daca vrem sa il mai avem o vreme pe drumuri.
O iarna atat de grea este pur si simplu cumplita pentru bietul boxer racit cu aer
Multe drumuri cat mai bune!
iuliu marinescu a scris:
De oltean ce sa mai vorbim? Caldura el da, datorita filozofiei sistemului, insa va trebui reorganizat total in ceea ce priveste admisia de aer de racire daca vrem sa il mai avem o vreme pe drumuri.
O iarna atat de grea este pur si simplu cumplita pentru bietul boxer racit cu aer
Multe drumuri cat mai bune!



scutul facut din buclier de plastic cu banda de scoch pe gaurile de aerisire ... si asa nu bat gaurile alea pe ale spoilerului de fibra dar ...pt orice eventualitate + calandru ... ma mir ca se mai raceste totusi motorul ...

+ o izolare cu autocolant sau tot scoch a prizelor de aer rece din fata parbrizului ...pentru ca deh chiar si cu burete nou tot se prelinge aer rece in habitaclu daca nu pui scoch ... si ai o caldura de nu se poate in masina

avantajul meu totusi ca fac drumuri scurte in oras si nu apuca sa se incalzeasca prea mult niciodata... dar cel putin am caldura in timp record ... dupa ploaia aia de gheata am lasat-o s amearga 10 minute ...si deja incepuse sa se desprinda singura gheata ...am mai ajutat-o si eu un pic si gata era fresh Stai linistit ca Oltcitul are o racire foarte puternica. Eu iarna inventasem "subcalandrul", o tabla care de fapt era un capac de masina de spalat Albalux mai veche, care mergea fixat exact sub ecranul calandru, insa lipt de masca. Practic aer venea prin lateral, iar gaurile din bara erau si ele frumos acoperite cu banda adeziva transparenta.

Pana nu se ridica temperatura afara primavara peste 10 grade nu scoteam tabla aia de acolo, la nevoie as fi putut scoate imediat ecranul calandru, dar n-a fost nevoie niciodata, chit ca am mers cu masina la drum sau in oras. Tabla aia era mai greu de scos, se prindea extrem de frumos in niste suruburi de prindere de la bara, incat nici de la fabruica n-o puteau face mai bine . subscriu la ideea calandrului extins. am si eu unul prelungit cu o bucata de carton presat gros si face minuni il pun cind temperatura scade sub -10°C, deasupra acestei temperaturi folosesc unul standard. cit priveste cea mai mare performanta a mea vis-a-vis de pornirea la rece am reusit ca in iarna asta, noaptea la -25°C, nepornita de o saptamina, am pulverizat in difuzoarelz carburatorului(cu clapetele deschise la maxim) timp de 3-4 sec spray pt pornirea la rece facut de 2+2. am tras socul la maxim, am apasat acceleratia la podea si am dat la cheie timp de 5 sec, apoi olteanca a pornit la 1500 ture. precizez: motor 1.1, 70.000 km, ulei Liqui Moly 15W40 cu bisulfura de molibden made in germany, aditiv pt ingrosarea viscozitatii uleiului, aditiv pt prevenirea scurgerilor de ulei de pe linga semeringuri, bujii aproape noi sinterom, fise romanesti urziceni din silicon si fir multifilar din cupru in interior, aprindere electronica pusa la punct.

SA INCERCE SI ACEIA CE AU PROBLEME CU PORNIREA SI VOR REUSII! Isi face treaba aditivul pentru prevenirea scurgerilor de ulei? foarte bine, inainte la asta de 1.1 ce ma plimba prin oras, aveam ulei ce mustea la semeringurile axelor si la garniturile radiatorului, dupa au disparut.
Folosesc produsele Liqui Moly de 10 ani dupa ce in prealabil am incercat toate marcile de ulei mai pe larg cunoscute tuturor si cu toate aveam probleme, de regula se ardeau dupa 1000 km maxim si bineinteles pierdeam presiune.
Octavian a scris:aditiv pt prevenirea scurgerilor de ulei de pe linga semeringuri,

LIQUI MOLY?Zici ca e bun?Previne scurgerea uleiului numai pe la simeringuri sau si pe la restul garniturilor?
Te intreb deoarece am si eu un flacon dar nu l-am folosit.
deceneu32 a scris:
Octavian a scris:aditiv pt prevenirea scurgerilor de ulei de pe linga semeringuri,

LIQUI MOLY?Zici ca e bun?Previne scurgerea uleiului numai pe la simeringuri sau si pe la restul garniturilor?
Te intreb deoarece am si eu un flacon dar nu l-am folosit.


revitalizeaza toate garniturile de cauciuc dar cu o conditie, ca acestea sa nu curga in dusmanie, ci doar sa musteasca. Musteste pe la o garnitura de capac de culbutor inferior.
Am schimbat garnitura,parca s-a mai diminuat pierderea de ulei dar n-am reusit s-o stopez.Am povestit lucrul asta si pe forum.Baietii suspecteaza un O-ring de la tubul de retur al uleiului care intra in chiulasa.Sper sa nu fie asta,ca e nou!
O sa incerc cu LIQUI MOLY dupa ce se imbunatateste vremea. Dar sunteti sigur ca acea garnitura etanseaza cum trebuie? Nu de alta, dar si eu aveam aceeasi problema acum vreun an, si s-a dovedit ca siliconul era de vina. Era ceva "no name", pt ca nu am avut rabdare sa caut fiind in criza de timp in momentul ala.
Dupa asta, am cumparat silicon 2+2 NEGRU, si de atunci n-a mai scapat o lacrima!
deceneu32 a scris:Musteste pe la o garnitura de capac de culbutor inferior.
Am schimbat garnitura,parca s-a mai diminuat pierderea de ulei dar n-am reusit s-o stopez.Am povestit lucrul asta si pe forum.Baietii suspecteaza un O-ring de la tubul de retur al uleiului care intra in chiulasa.Sper sa nu fie asta,ca e nou!
O sa incerc cu LIQUI MOLY dupa ce se imbunatateste vremea.


mai incearca sa etansezi cum trebuie capacul ala de culbutori, scoate garnitura de azbest curat-o bine de vechiul silicon, repeta operatiunea cu capacul culbutorilor pina amindoua sint bine degresate si nu mai au urme de silicon, apoi asigura-te ca exista planietate intre capac si chuloasa si in ultima instanta inlocuieste siliconul rosu care este bine sa fie 2+2, cu silicon negru tot 2+2.

ca sa te asiguri ca scurgerea nu provine de la O-ring-urile conductelor de retur, desfa captatorul de caldura de sub chiuloasa cu problema si daca gasesti ulei baltind in respectiva tavita atunci este de la O-ring, daca nu verifica si semeringurile de pe partea aia plus garniturile capetelor axelor culbutorilor, se poate scurge uleiul si ajunge acolo unde il vezi tu. Am dat tavita jos:nu e ulei in ea!Deci nu e O-ringul de vina!
Garnitura este noua,nu refolosesc garnituri vechi.
Solutie de etansare am folosit VICTOR REINZ.
Suspectez si capacul de culbutori,probabil deformat.
Sa vina caldura si ma ocup de ea. Oarecum off topic: divais pentru preincalzire montat pe GSA: http://www.gs-gsa.org/forum/forum_read.php?forum_id=1&thread=199205&limit=0&typemsgID=0 E cu poze, undeva pe la jumatatea topicului. Incalzitor de ulei , la 220V, pentru a mentine temperatura uleiului, incalzitor de benzina si incalzitor de aer cald. chestia cu incalzitorul la 220 am priceput,dar cealalta nu prea m-am dumirit ce si cum ? Mda, am gresit eu o litera pe acolo, nu e "de benzina" ci "pe benzina", adica un sirocou pe benzina cu temporizator, pentru a incalzi aerul din habitaclu. Iar in carcasa ventilatorului intra tubul ala prin stanga motorului, care aduce aer cald, probabil de la vreo rezistenta, ceva, din cutia neagra de pe contraaripa stanga. da acum am priceput ,ma gandeam ce rost are sa incalzesti benzina . Salut.Daca dau la manivela,am sanse sa aduc benzina din rezervor in bot pana la carburator ? Nu vreu sa o pornesc ,doar sa nu mai dau la automat pana ajunge benzina in carburator.Daca da,cat de mult ar trebui invartit?Multumesc Scoti furtunu de tur de la carburator si dai la manivela pana vine
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Motor Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13  Următoare
Pagina 11 din 13
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community