Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Studiu: Pornirea pe ger
Pagina Anterioară  1, 2, 3 ... , 11, 12, 13  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Motor
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
De ce sa il scot.las sa curga direct in cnc.... Ai intrebat cat trebuie sa dai la manivela pana vine benzina. Scoti furtunu pana vezi ca a venit benzina, dupa il bagi la loc si ii mai dai 2-3 manivele. Nu cred ca iti poate spune cineva exact sa invarti motoru 2 ture si 3 sferturi si ti-a venit benzina la carburici.
Sau...te uiti la filtru de benzina si vezi cand si daca se umple sau pornesti normal dai la cheie si porneste masina
Scoti furtunu de tur de la carburator si dai la manivela pana vine

Ohoo ! Ai de dat nu gluma ! de 2 ori pentru a actiona o singura data pompa de benzina,o gramada oricum.Eu am pornit rjv-ul dupa 2 luni de stat,la a 3-a cheie lunga a pornit,si la fiecare cheie a invartit de vreo 5-6 ori,la un calcul simplu invarti motorul de 30 de ori si daca ai pompa de benzina buna merge Bă scînteie tu ceri șuturi!
benzină în carburator, așa cam cît un rachiu (dar "nu știi tu de-astea", nu?) și pleacă la prima cheie... prieten cu curentul din baterie care ești tu Am pornit-o ,am dat de vreo 12 ori la manivela ,se invartea foarte usor.Mai greu mi se pare cand dau la pompa pentru a face presiune intr-o roata.
bytzu1 a scris: se invartea foarte usor


Nu prea e bine sa se invarta chiar asa de usor Aici depinde de brandu' fiecaruia .....se simtea presiunea motorului da nu imi rezista Am incercat sa pornesc la manivela de curand,si imi da coarba inapoi;mi-a facut asa de vreo 3 ori si m-am lasat bagubas băgubajule! ce șutuială meriți tu... Daca invarti incet iti da manivela inapoi, trebuie sa invarti cu putere si sa scoti manivela imediat, ca altfel poti sa strici elicea
iulicuta2000 a scris:Am incercat sa pornesc la manivela de curand,si imi da coarba inapoi;mi-a facut asa de vreo 3 ori si m-am lasat bagubas


O patesc si eu...cu putina grija o si pornesti

Ca o mica problema... Zilele astea porneste cam greu...la a 4-a a 5-a cheie Benzina e la carburici ca merge zilnic...scanteie vine...dar totusi o ia greu Nici bateria nu e prea breaza...dar invarte destul de bine...si 4-5 ture invarte calumea. ceva sugestii?
Danutz Bratosin a scris:
iulicuta2000 a scris:Am incercat sa pornesc la manivela de curand,si imi da coarba inapoi;mi-a facut asa de vreo 3 ori si m-am lasat bagubas


O patesc si eu...cu putina grija o si pornesti

Ca o mica problema... Zilele astea porneste cam greu...la a 4-a a 5-a cheie Benzina e la carburici ca merge zilnic...scanteie vine...dar totusi o ia greu Nici bateria nu e prea breaza...dar invarte destul de bine...si 4-5 ture invarte calumea. ceva sugestii?

Aveti avans la aprindere prea mare cand izbeste inapoi. S-ar putea sa fie avansu cam mare... Aha, deci după șutuială îți vine mintea la cap.

Benzina e la carburici ca merge zilnic...scanteie vine...dar totusi o ia greu


Ia vezi tu funcționarea ireproșabilă a mecanismului clapetă-șoc, să închidă normal, să nu fie strîmbă, să nu fie arcul rupt.... oțetera Pe mine m-a invatat un om destept cum sa pornesc foarte usor motorul de Oltcit iarna, pe ger si nepornit de ceva vreme (o saptamana sau mai mult) - cu coarba. Si avea mare dreptate fiindca un avantaj major il reprezinta economia de curent din baterie care poate fi folosit la degivrarea si dezaburirea geamurilor, lumini s.a. .

Ca sa aduci benzina din rezervor pana la carburator atunci cand nu ai manivela la indemana si nici curent in baterie ce faci?

Scoti furtunul de benzina de tur din carburator si tragi din el pana simti gustul benzinei. Tine minte ca la temperaturi cu ''-'' uleiu din cutie se ingroasa destul de mult...si tre' sa invarti si motoru si cutia daca esti ''norocos'' dai la manivela pana iti vine acru in gat

ps: parerea mea...n-ar trebui sa existe oltcit care sa nu aibe manivela la el 1. Atunci ma consider ,,norocos" fiindca am reusit de cate ori a fost necesar sa pornesc motorul in conditiile acestea aspre.

2. Era un exemplu ipotetic si de nedorit. Parerea mea, o solutie foarte ieftina este o pompa electrica de benzina si s-au rezolvat toate problemele legate de pornirea masinii cand aceasta stationeaza mai mult timp, costa 16 lire+ transport, am avut asa ceva pe masina o vreme, combinata cu o baterie buna, am lasat iarna trecuta masina pe dreapta 2 luni si a pornit la a 2-a cheie fara sa deschid capota.

am avut pompa exact ca cea din link:
http://www.ebay.co.uk/itm/12v-ELECTRIC-FUEL-PUMP-SOLID-STATE-DIESEL-PETROL-/130828479008?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item1e75fc2a20 Alimentarea la pompa de benzina electrica pe ce fir ai legat-o ? Se poate lega pe firul de la bobina, ca sa porneasca doar la treapta a 2a a contactului Adică să coste toată afacerea doar 84 de lei(văd că scrie free delivery)?!
Ar fi perfect!

Specificațiile astea sunt în regulă pentru Oltcit?

Specifications:
12 volt dece(aici este d și c, nu permite alăturate filtrul lui pește)
Pressure: 4.0 - 6 psi
Flow Rate: 1.4Ltr/Minute (25 gallons per hour)
Insulated Positive & Negative
inc. 2 x 8mm Fuel Unions & In-Line Filter
gyorgyoda a scris:Pe mine m-a invatat un om destept ... Scoti furtunul de benzina de tur din carburator si tragi din el pana simti gustul benzinei.
Trebuie mult sa gindesti ca sa ajungi la concluzia asta.


Danutz Bratosin a scris:Tine minte ca la temperaturi cu ''-'' uleiu din cutie se ingroasa destul de mult...si tre' sa invarti si motoru si cutia
Cu o coada de ciocan proptita intre pedala de ambreaj si scaun poti decupla C.V. Domnul Laurentiu, unii gandesc mult cum sa aduca repede benzina in carburator ajutandu-se de manivela.
Pe de alta parte, dumneavoastra, ati citat ce v-a interesat ca sa ma ironizati. Prefer sa o iau ca pe o gluma decat ca pe un afront. Vorba lui Miguele Corleone: ,,Imi jigniti inteligenta." Prefer sa dau la manivela pana vine benzina decat sa si gust din ea

@Laurentiu: tre' sa fie o coaaada destul de lunga Am vazut diferite moduri de amorsare a instalatiei de alimentare . Avind in vedere ca nu este recomandat sa se depaseasca o anumita presiune presiune asupra cuiului ponto , noi la standul de probe si reglaj a carburatorului lucram cu presiunea de 0,75-1 , de avut in vedere ca multe sisteme de pompe electrice depasesc cu mult aceasta presiune si debitu in l/min ( pompa de tractor Fiat ridica la Dacie consimul cu circa 1l la suta , pompa de Raba montata pe Saviem ridica consumu de la18 la 22 , si exemple sint multe ) Am experimentat in Spania un sistem de alimentare la circuitu de joasa presiune , conpus din pompa electrica cu piston , baterie filtru ,la care am montat sonda monocotact presiune ulei care comanda un releu pentru pompa . Va puneti intrbarea logica "La ce ma ajuta aceasta improvizatie" ? Ei bine , aveam o pornire foarte usoara . Ei bine toata aceasta smecherie era comandata de instalatia de la bujiile termice din motor , aceasta cutiuta cu jucariile ei electronice nu o avem pe Olcit dar poate fi inlocuita de un releu temporizator de la stergatoru de pe haion , sau prin intrerupator care sa nu aiba retinere . Mai exista pompa de mina care se monteaza pe furtunu de benzina , aceste pompe se folosesc la motoarele care nu au pompa de alimentare pe motor nici pompa electrica de alimentare . Eu cred ca ultima varianta ar fi cea mai usor de rezolvat in cazul Olcitului oricum doar pentru benzina din carburator .... nu dau la manivela nici batut ... prefer sa am sticluta de o jumate cu benzina in roata de rezerva ... si sa ii pun benzina in carb
Plumber a scris:Specificațiile astea sunt în regulă pentru Oltcit?

Specifications:
12 volt dece(aici este d și c, nu permite alăturate filtrul lui pește)
Pressure: 4.0 - 6 psi
Flow Rate: 1.4Ltr/Minute (25 gallons per hour)
Insulated Positive & Negative
inc. 2 x 8mm Fuel Unions & In-Line Filter


Îmi spune și mie cineva? @lancer. Daca supapele din pompa de benzina sint bune poate fi si - 10 grade afara , nu dai mai mulr de 5-6 ture de motor , inca nu este ingreunata rotirea de motor din cauza uleiului . Eu asa procedez ; trag socu , apas acceleratia pina la fund , o eliberez acceleratia , apas ambreaju si dau la automat , nu cred ca face mai mult de 4-5 ture motoru si a pornit , astept sa-si ia turatie dupa care accelerez si incep sa reduc din soc , tin ambreaju calcat circa 10-15 secunde dupa care il eliberez calm , daca tinde sa se reduca mult turatia de la motor atunci ai dau un mic strit de benzina , si nu am probleme cu pornirea . Cind sta 1 saptamina atunci o ia un pic mai greu , dar la a2a incercare inposibil sa nu porneasca , si am bateria de peste 4 ani , e de Bistrita bateria , nu am garaj , masina sta afara in parcarea blocului in ploaie , vint ,zapada , frig .
Plumber a scris:
Plumber a scris:Specificațiile astea sunt în regulă pentru Oltcit?

Specifications:
12 volt dece(aici este d și c, nu permite alăturate filtrul lui pește)
Pressure: 4.0 - 6 psi
Flow Rate: 1.4Ltr/Minute (25 gallons per hour)
Insulated Positive & Negative
inc. 2 x 8mm Fuel Unions & In-Line Filter


Îmi spune și mie cineva?

Pompa de benzina a Oltcit-ului trebuie sa aiba un debit minim de 35 l/h - 3250 rot./min @Prof . Acest debit este teoretic . Nu cred ca vreo pompa de benzina de pe Olcit dupa ce a funtionat o perioada de timp ar realiza aceasta capacitate . Parametri care ia prezentat Plumber sint de la o pompa utilizata la motoare cu injectie (cred) Din cite imi aduc aminte ,pompele de benzina facute la Scornicesti realizau 1-1,5 , iar cele de motorina 2-2,5 . Si nu vrea sa intru in polemica cu tine . Presiunea data in acele specificatii este in PSI deci nu este pentru injectie


Plumbere este buna pompa pentru oltcit,pe masina de raliu este una asemanatoare,poate doar putin mai "bagacioasa" daca vrei sa ii spui asa,cristi stie detaliile tehnice ale ei mai bine.
Cuiul de la oltcit tine cu brio 0.5bari,eu am pe masina carburatorul clasic dar cu pompa de injectie si regulatorul de presiune de turbo,acel regulator e setat la relanti pe 0.5bari,iar eu asa merg cu rabla de cateva luni fara probleme gen innecat ,miros de benzina,pierderi de benzina etc...
Vezi ca transportul este free in anglica,pentru astia estici mai baga 13 lire ,oricum eu sunt de parere ca merita din plin!

Prof daca ala e litrajul care ar trebui sa-l aiba cea de oltcit,atunci asta are debit dublu @ilicuta2000. Cuiu ponto duce cu mult mai mult de cele 0,5 pe care le-ai mentionat . Dar la partiala (cind treci la utilizarea treptei 2 ) la cit este setata pompa si la plin atmisie la cat ? Bine inteles daca nu este secret ! Ai incercat sa vezi cit ai consum la 3000 r/m si la 6500 , (vorbesc despre teorie) nu cred ca la turatie de 3000r/m in priza directa a cutii sa ai un consum de 6,5-7 L/100 , si am o rugaminte la tine ; Poti sa-mi trimiti prin MP cotele de la lamela de suspensie fata , as vrea sa incerc sa fabric o lamela un pic mai rigida , te rog frumos !!! Nu inteleg bine la ce faceti referire,pompa care o am eu,baga constant 0.5bari, si la relanti dar si in sarcina fiindca regulatorul este setat la 0.5 de fabrica,si creste aceasta presiune doar cand turbina baga presiune,dar cum motorul e aspirat,sta pe minim.Consumul este undeva la 7-8% la drum intins si 3000 de ture constant,pompa duce,la fel va duce si cea din link,garantat!
Daca facem un calcul mic,la 100km/h,daca oltcitul consuma 10% inseamna ca are nevoie de 10litri de benzina intr-o ora,ceea ce inseamna putin peste o treime din cat poate duce pompa
Din pacate nu stiu cotele la lamela,si pe sub masina e cam greu sa intru acum sa masor;poate totusi vreun coleg de forum are una demontata sa o poata masura demontata am eu una ... dar deocamdata sunt inca internat in spital si cand voi ajunge acasa nu stiu cand voi ajunge la magazie ...

dar ca idee in cartile de reparatii nu sunt date cumva si dimensiunile unor piese ... poate apar acolo

cat despre pompa de benzina datele sunt totusi incomplete ... ca sa poti face niste comparatii de debite si presiuni intre 2 pompe iti mai trebuie si diametrul de iesire ... pentru ca din fizica pe care o stiu atat presiunea cat si debitul au legatura cu suprafata prin care circula ... si de aici pot aparea probleme de presiune prea mare sau prea mica in carburator @ilicuta 2000. Deci sa inteleg ca pompa e reglata la 0,5 dar debite e mai mare . Consumu e cam mare ( nu ca vreau sa ma laud ) dar a mea imi ia 6,5-7 la drum intins Brasov-Barlad , Brasov -Bacau ,Brasov -Craiova , intradevar incarcatura e 100kg + 2 persoane = 150 kg . si in Bv cu 10 l am o medie de 95km , bine inteles nu acum cu zapada si frigul actual . Iti multumesc de buna vointa dar credeam ca ai vre-o foaie de arc demontata si poti sa-mi dai cotele ,ca sa nu ma tir pe dedesupt . @lancer . Nu e nici o graba , fate bine si dupa acea daca nu uiti , ati multumesc . Nu am bibloteca tehnica in dotare , am o singura carte pentru Olcit si aceasta are 180 pagini (Conducerea si intretinerea autoturismelor OLCIT) restu e in capul meu , cu calculatoru deabia ma descurc , ce sa-i faci mam nascut mai devreme . Iti multumesc inca o data si ati transmit MULTA SANATATE !!!! ei masina lui iulica e si mai grea un pic decat un oltcit standard ...

in alta ordine de idei nu-i o problema ca nu stii sa umblii pe calculator ... dar e o vorba mare omul cat traieste invata ... si calculatorul nu are varsta ... permite sa inveti destule in timp scurt.. Bre lancer,nu trebuie sa facem teoria pompei de benzina,pompa e buna,si duce,cineva o avea pusa pe motor de 2 litri cu 2 carburatoare duble orizontale parca(john17 cu manta de vtm) si isi facea treaba cu brio
Debitul pompei mele este foarte mare,undeva la 200 litri pe ora cred,insa regulatorul tine presiunea intre el si carburator de 0.5 bari,si debit constant pe acest segment incat sa nu ramana fara benzina returul meu este infundat,iar carburatorul are setari de "fuga" ca sa zic asa,econostat marit,treapta 1 de 100,si din nefericire pentru mine am talpa grea iulica nu vreau sa fac teoria pompei ... dar cateodata nici ce e mult nu e bun ... mai ales daca vrei standard si ajungi acolo unde zicea nea alexandru ... la consum.
Beleaua e ca o data ajuns acolo cam trebuie sa ti cont de toti factorii constructivi pentru a o alege pe cea potrivita

cand vrei ceva mai mult decat2 standard nu e bai oricum faci compromisuri ... deh nu se poate performanta fara consum marit sau durata de viata mai scurta nu vreau sa intru in polemica nici sa va intrerup ideile sau sa va dau sfaturi
eu am pompa de benzina clasica numa ca e franta de renault nustiu de unde o am dar merge ,si in privinta unei pompe de alimentare se poate pune una gen para de cauciuc de la dacia papuc cu motor renault .
Plumber a scris:Adică să coste toată afacerea doar 84 de lei(văd că scrie free delivery)?!
Ar fi perfect!

Specificațiile astea sunt în regulă pentru Oltcit?

Specifications:
12 volt dece(aici este d și c, nu permite alăturate filtrul lui pește)
Pressure: 4.0 - 6 psi
Flow Rate: 1.4Ltr/Minute (25 gallons per hour)
Insulated Positive & Negative
inc. 2 x 8mm Fuel Unions & In-Line Filter


O pompa similara (exact aceeasi firma) a fost pe Oxid, dar am schimbat-o cu una rotativa, deoarece pompele cu pistonas, cum e asta, nu sunt indicate pentru Weber/Dellorto de curse, pentru ca au camerele de nivel foarte mici si nu compenseaza faptul ca debitul pompei e pulsatoriu, nu continuu. Pompa de o am eu are debit 125l/h; Sunt pentru carburator, baga intre 0,2 si 0,4 bar aporximativ (atata e 4-6 PSI). Dezavantajul lor e ca sunt destul de zgomotase, nu merg montate in habitaclu. Plus ca, desi nu pare, sunt cateva chitibusuri de tinut cont la montare. Na'seara !! Bai oameni ce ma fac eu cu coaja asta ....La pornire pe vremea asta rece imi da in nas si da rateu pe carburator cand vreau sa o accelerez normal ,trebuie sprituita ca sa se accelereze ,la relantiu scoasa din viteza sau la plecare de pe loc face schema asta ...in mers cand schimb treapta uneori da un rateu si usor rusor isi ia turatie.
Daca dau avansu la maxim se diminueaza drastic problema asta ,dar la prima pornire dimineata o ia foarte foarte greu.Cu avansul la jumatate si un pic porneste foarte bine dar cere sprituri .Fise+bujii noi(maxim 500km). Idei/sfaturi ceva? Multumesc 1. prost constructorul care a spus ca avansul se regleaza cu stroboscopul si nu la ochi ... prosti de asemenea si cei care se chinuiesc sa regleze avansul cu becul sau bujia ... cand o pot face la ochi
2. vezi ca problemele de genul asta pot fi si din carburator nu numai din aprindere ... oricum verifica bine si capacul delcoului ... vezi toate contactele sa fie ok
3. cine te pune sa pleci cu masina rece... asteapta macar 4-5 minute sa se incalzeasca Eu nu stau niciodata sa se incalzeasca. Am pornit-o, bag socu pana ramane pe la 1500 rpm, o accelerez de 5-10 ori pana in 2000 rpm si am intins-o cu cat stai mai mult pe loc cu atat consuma mai mult si da...merge putin in suturi dar in cateva sute de metri isi revine Bytzu, verifica functionalitatea pompei de sprit, posibil sa ai membrana sau o-ringul de la cioc duse si sa nu functioneze corect, la asta m-as uita eu.

Am pornit si eu azi olteanu dupa 2 saptamani de stat in frig cu bateria montata, ma asteptam sa se fi dus bateria dar a luat-o la a doua cheie cu socul tras la maxim si fara sa ma ating de acceleratie, dupa 1 min sau mai putin am impins socul complet si statea la relanti, am lasat-o sa se incalzeasca bine, si am oprit-o, urmatoarea pornire, peste 2 saptamani
Danutz Bratosin a scris:Eu nu stau niciodata sa se incalzeasca. si da...merge putin in suturi dar in cateva sute de metri isi revine


da bre dar macar tu nu te plangi ... stii ca asta e carbul de oltcit pana se incalzeste un pic ... in alta ordine de idei ... am constatat ca mare economie de benzina nu e plecand cu ea rece ... si in discomfort ... pentru ca rece fiind ai tendinta sa compensezi din acceleratie anumite lipsuri si aia inseamna consum in plus ... @bytzu1; Rateuri in carburator = amestec sarac sau avans mic , varifica daca pompa de sprit funtioneaza corespunzator . 2) Verifica distanta la contactu platinat , capacu de delcou . Daca sti si poti verifica ciclititatea motorului , este posibit ca cureaua din stanga ( cea mai mare ca lungime) sa fie sarita un dinte sau sa fie slaba de la rola intinzatoare . Pe timp rece fenomenu de jivraj in special cind pornesti motoru si-l turezi prea tare .
rabbitdani a scris:Bytzu, verifica functionalitatea pompei de sprit, posibil sa ai membrana sau o-ringul de la cioc duse si sa nu functioneze corect, la asta m-as uita eu.

Am pornit si eu azi olteanu dupa 2 saptamani de stat in frig cu bateria montata, ma asteptam sa se fi dus bateria dar a luat-o la a doua cheie cu socul tras la maxim si fara sa ma ating de acceleratie, dupa 1 min sau mai putin am impins socul complet si statea la relanti, am lasat-o sa se incalzeasca bine, si am oprit-o, urmatoarea pornire, peste 2 saptamani


pai vezi ca e bun si de altceva carbu de r5?? pun pariu ca daca ma duc sa dau cheie la al meu ar face la fel.... si a mea sta de vreo 2 luni ....
pai vezi ca e bun si de altceva carbu de r5


eexact , si nu uita, o baterie buna
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Motor Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2, 3 ... , 11, 12, 13  Următoare
Pagina 12 din 13
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community