Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Tevile de sub carburator (pata calda)
Pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Motor
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Am inteles ca aceste tevi(care vin de undeva de la galerii) se infunda dupa un timp si tocmai din aceasta cauza motorul se incalzeste greu. Corect ??
Sincer sa fiu, la mine cea din stanga se incalzeste imediat, cea din dreapta.. nu prea.
Ca sa o curat (ca banuiesc ca este infundata) ce operatii trebuiesc facute ? Ei bine iti raspund eu pt ca am trecut de curind prin asa ceva.
Ca sa scoti teava din stinga desfaci colierul de pe teava care e aproape de galeria de evacuare stinga(aia de pe partyea cu delcoul) si rotesti usor teava stinga-dreapta pina iese.Dupa asta o ciocansti usor pina sare toata calamina dpusa pe ea.
Acuma vine partea cea mai grea.Scoaterea tavii da pe partea dreapta(aia cu pompa de benzina)
Desfaci cele 3 piulite d3e 7 cu cheia de 11 de la teava de iessire de la carburator.
Desfaci colirul de prindere a tevii.
Si acuma(scuza-ma de expresie dar e bagarea degetului in cur) rotsti teava tot singa- dreapta.
Daca nu vrea(invata sa injuri ca un birjar) rupe-o.
Tot asa o ciocanesti pina iese toata calamina.
Curta pe suprafata exteioara cela doua tevi, cu smirghel,pina dai de metal argintiu.
Ia Poxilina si lipeste cele 2 tevi(pt poxilina garantez ca face treaba buna.Si eu tot asa am procadat)
Desfunda daca e cazul; si capatul de teava care face legatura cu teava de esapament cu ajutorul unei surube3lnite macanice sau cu o dalta mai ingusta.
Ai mare grija la degete si la maini, e naspa sa te zgirii sau sa te lovesti,eu am facutv asta la - 15 grade.
E nasol rau de tot.Si acuma am urme pe maini. Ai uitat de tevile de legatura cu cutia de incalzire. Si alea trebuie curatate de calamina. Recomand pentru curatire, shabar, perie de sirma si un cablu de ambreiaj rupt, pe post de perie de sirma flexibila pentru interior.

Sa auzim de bine! Nu recomand solutia de mai sus din urmatoarele considerente:
1. la ciocanirea prealabila a tevilor toata calamina cade in colector si de acol mai departe infunda detenta si chiar finala
2. intr-adevar teava de legatura din dreapta nu prea iese iar solutia cu poxilina, in timp, nu tine. Cu manson cu tot, poxilina are coeficient de dilatare diferit, in timp crapa si vei avea scapare de gaze.
Mai mult in colectoare se gasesc niste ecrane sudate in care oricand calamina se va bloca (valabil pt partea stanga).
Ca sa faci treaba klumea ar trebui dat jos motorul colectoarele de evacuare si tevile de legatura si sa cureti cu totul cu cabluri de otel multi toron pe care sa le folosesti ca pe coarba.
Oricum taeava de legatura pe dreapta numai printr-o minune se desface. daca o rupi fii atent ca e greu de gasit. Dar cu teava de legatura demontata o incingi puternic pe flacara si prin ciocanire va iesi!
Oricum nu cred ca pe ger iti va arde de facut asta! Daca nu tine cu Poxilina, ar merge incercat cu pasta pentru etansat evacuarea? Am luat din Cora un tub produs de Bison (10 lei), care contine o pasta gri- se face neagra dupa 24 ore de la uscare si scria pe el ca se poate folosi la etansarea semineelor, evacuarilor auto samd. L-am folosit cand am schimbat Y-ul, toba intermediara si finala si se comporta bine zic eu. Metoda descrisa de mine e deocamdata provizorie.Mai in primavara vor fi demontate de pe masina si inlocuite cu altele noi.Sre bucuria mea la un magazin de piese de Oltcit am gasit exact teava de pe partea dreapta. Mersi fain ! si inca ceva, are rost sa inlocuiesti tevile(in loc sa le cureti) si daca da, stie cineva cum le zice (ca sa stiu ce sa cer la magazin ) Daca nu ma insel se cheama conducte de reincalzire.Oricum la magazin le cere conductele care duc la cutia de amestec de sub carburator.Din moment ce le stii forma e mai usor sa stii ce le ceri.
alf 08 a scris:Daca nu tine cu Poxilina, ar merge incercat cu pasta pentru etansat evacuarea?
Daca nu merge cu Poxilina, cred ca problema s-ar putea rezolva mult mai ushor (chiar si pt urmatoarele demontari-montari) folosind "piesa 0" (piesa ZERO).
Piesa zero, este o piesa ce se foloseste in instalatiile sanitare la imbinarile a doua tzevi fara a folosi sudura sau alte metode de lipire. Pai tevile alea practic se incalzesc tare, nu pot folosi acelasi silicon pe care l-am folosit la etansarea tevilor de esapament dupa ce am dat jos motoru ? Era o pasta portocalie si cica rezista la +300C. eu am bagat tevile alea la jar...cand am facut un gratar:)
teava din dreapta...cum stai cu fata la masina....am scos-o cu forta. Am bagat o surubelnita in canalul tevii(in taietura aia) si am fortat-o putin. Tevile se numesc de PREINCALZIRE - ca sa stiti ce cereti. Idealul pt teava de preincalzire de pe dreapta este sa o ungeti cu vaselina rezistenta termic pe baza de MOS2. Cea mai indicata este cea folosita in turnatoriile de aluminiu pt demulare. Miroase rau dar este OK. Suportul gras se distruge in timp dar raman granule care impiedica "lipirea" tevilor. Daca racordurile (de pe teava de legatura de pe dreapta si de pe colectorul din stanga) sunt OK ca forma, sigur vor etansa fara nici un fel de alta tencuiala! Am vazut azi dupa un drum de 70km ca teava din dreapta era fierbinte dar nu ca cea din stanga. E normal sau nu? In plus teava din dreapta am vazut ca aste ingustata pe o portiune de cativa centimetri. Cred ca a fost ingustata intentionat. Sa incerc sa o indrept (eventual o schimb) sau s-o las asa. Eu cred ca a fost "imbunatatit randamentul patei calde de un mester foarte priceput". La mine nu am vazut sa fie pe undeva ingustata si din cate am inteles ar trebui sa se incalzeasca ambele la fel. (adica la fel de tare, nu la fel de incet )
waterresistro a scris:La mine nu am vazut sa fie pe undeva ingustata...
Asta pe la exterior dar la interior, e posibil sa fie "sugrumata" de calamina depusa pe peretii tevii. Asta mai mult ca sigur.Calamina se depune in timp.Si e bine ca atunci cind se da jos motorul cu ocazia diferitelor reparatii sa se curate si acele tevi.
Laurentiu a scris:
alf 08 a scris:Daca nu tine cu Poxilina, ar merge incercat cu pasta pentru etansat evacuarea?
Daca nu merge cu Poxilina, cred ca problema s-ar putea rezolva mult mai ushor (chiar si pt urmatoarele demontari-montari) folosind "piesa 0"
pls, poti sa detaliezi putin subiectul?!
decat sa folosesc stiueucesubstantaminune mai bine o chestie demontabila. concret, nu am mai reusit sa refac perfect imbinarile tevilor de evacuare, mai precis cele 2 buc stanga-dreapta care duc de la motor la Y. ce diametru ar trebui sa aibe piesa asta "0" ca sa se potriveasca perfect? Sper sa nu ma insel dar cred ca ar trebui sa incerci cu o piesa 0(zero) de 1/2 toli.
mihai nicolae a scris:...nu am mai reusit sa refac perfect imbinarile tevilor de evacuare, mai precis cele 2 buc stanga-dreapta care duc de la motor la Y. ce diametru ar trebui sa aibe piesa asta "0" ca sa se potriveasca perfect?
Piesa Zero, se foloseste cind doua tzevi ce trebuiesc imbinate, au acelasi diametru. Pt problema ta, ar trebui sa tai cele doua "mufe" (conuri) de imbinare a.i. tevile sa ramina la acelasi diametru exterior. Daca totusi te hotarasti sa folosesti aceasta metoda in zona respectiva, masori cu un shubler diametrul tzevilor si mergi la un magazin cu piese pt instalatiile sanitare unde ceri vinzatorului sa-ti dea o "piesa zero" pt diametrul respectiv.
Atentie, piesa, are in componenta ei pe capete, doua garnituri de cauciuc (oringuri) pt etansare. Daca piesa se foloseste in locuri cu temperaturi mari, este bine ca aceste garnituri sa fie dublate de silicon sau pasta de etanshare cu rezistenta mare la temperatura. Sa inteleg ca este ceva de genul unui niplu? Daca da, asta nu presupune si ingustarea sectiunii? Si asta nu e cam nasol?
Mersi, oricum.
Cred ca am sa mai insist sa fac tevile sa se "pupe" mai bine.
Dar asta in vremuri mai calde. Din cite m-am uitat eu astazi comparativ tevile alea 2 ar cam fi echivalentul la 1/2 toli.
Piesa aia "o"(zero)nu se ingusteaza la interior.Problema care cred eu ca o sa apara ar fi la montare si mai exact la stringere ca spatil e cam mic.
mihai nicolae a scris:Sa inteleg ca este ceva de genul unui niplu?
NU. Este ca un manshon metalic. Nu se ingusteaza nimic din interiorul tevilor ce vor fi imbinate.
waterresistro a scris:Am inteles ca aceste tevi(care vin de undeva de la galerii) se infunda dupa un timp si tocmai din aceasta cauza motorul se incalzeste greu. Corect ??
Sincer sa fiu, la mine cea din stanga se incalzeste imediat, cea din dreapta.. nu prea.
Ca sa o curat (ca banuiesc ca este infundata) ce operatii trebuiesc facute ?

io zic sa le pui noi ,daca te apuci si le cureti este posibil sa le gauresti ..........si muncesti degeaba Si ca sa nu deschid un alt topic pe tema asta,si cum din lipsa de altceva,m-am gindit daca nu ar fi bine sa fie din teava de cupru,ca aceea care se foloseste acuma la instalatiile de incalzire din apartemente.Asta se gaseste de 2 calibre.18 si 22.Din masuratorile facute de mine cea mai potrivita ar fi aia de 22.Singura problema ar fi confectionarea acelui capat in forma de trompeta de la cuplarea aia cu coliere de linga carburator.Astept pareri pro si contra. simplu, te duci la cineva care are autogen o incalzesti ( sau pe aragaz)dupa care o bercuiesti (faci un dorn la marimea si conicitatea celei originale dupa care te apuci de ciocanit) ... iar ca s-o indoi fara s-o gatui o umpli cu nisip, ii astupi bine capetele, o-ncalzesti si...spor la treaba si daca cea de partea delcoului e infundata?ce efect are asupra motorului? Sau te duci direct la o firma care monteaza climatizoare sau camere frigorifice si rogi un meserias sa te ajute cu bercluitul si indoitul tevii, ca au trusa de bercluit si exista un cleste special care indoaie teava fara sa o umpli cu nisip.

[quote="iulicuta2000"]si daca cea de partea delcoului e infundata?ce efect are asupra motorului? [/quote]

Eu am observat ca atunci cand am avut spatra una din tevi motorul mergea aiurea.... se schimba total mersul motorului ( neregulat ) si am citit undeva ca evacuarile se calculeaza in asa fel incat sa existe o contrapresiune .... ma rog, chestii bizare pentru mine... dar dupa inlocuirea tevii bestia a revenit la torsul initial . Si tot de la tevile alea am damblagit cautand pe unde tragea aer fals... am descoperit dupa ce am bucatit ultima data motorul, ca din cauza apei adunata in canalul din talpa carburatorului, se corodase in spatele garniturii de clingherit si gazele arse intrau direct in galeria de admisie Cu indoitul tevilor nu e o asa mare problema,caci sunt coturi deja confectionate.Problema care o vad eu cea mai mare e sa realizez acea gura de trompeta.Oricum zilele asta o sa sacrific un cot pe care l-am luat de proba sa vad ce iese. Mey, nu e mare filosofie, am asa ceva pe masina, teava din dreapta e de cupru. Odata ce e inceputa bercuirea, finisarea se face pe masina, cand se strange cu colierul ala. La mine nu sufla chiar deloc. Atentie insa ce teava folositi si ce forma ii dati, ca s-ar putea sa jeneze carcasa filtrului de aer. Mey Cristi dar de ce sa ma chinui sa o indoi la cald atita vreme cit sunt coturile deja facute?Restu:teava,pasta decapanta si cositor sunt.Lampa cu gaz(sub presiune)avem.Ambutie imi mai trebuie si bineinteles bani.
DanH a scris:Mey Cristi dar de ce sa ma chinui sa o indoi la cald atita vreme cit sunt coturile deja facute?.


La bercuire ma refeream. Ca restul poti sa o faci din ce teava vrei, poti sa ii dai ce traseu vrei, sa il faci in asa fel incat sa eviti toate interferentele neplacute (capace de culbutori, suruburi, etc.) Lamureste-ma si pe mine ce e aia:bercuire?Ca eu habar nu am.Pe bune.Daca erau sirme intelegem dar asa..........
DanH a scris:Lamureste-ma si pe mine ce e aia:bercuire?Ca eu habar nu am.Pe bune.Daca erau sirme intelegem dar asa..........

Profilarea aia conica din capatul tevii, unde intra pe conul de pe contrapiesa. Aha.Acuma am inteles. salutare.
care este folosul petei calde? adica cu ce ajuta carburatorul, sau aprinderea?
nu stiu si de aceea intreb... Tevile alea 2 au rolul de a dirija gazele de esapament pe sub cutia de amestec si de a o incalzi ajutind astfel la o mai rapida si buna evaporare a benzinei, pt ca in cilindri nu trebuie sa ajunga lichida ci sub forma de vapori de benzina in amestec cu aer. intrebarea 2.
gazele unde se duc; pt ca am vazut ca este o teava din galeria dreapta si una din galeria stanga. trece din dreapta in stanga? (sau ceva de genul?)
daca tocmai urmeaza sa imi montez doua carburi de alfa 33 ar fi bine sa pastrez cumva acea pata calda? Trec din galeria stinga in cea dreapta.
Nu stiu sa iti raspund la asta.Vezi ca parca a scris cineva despre asta. Si acuma sa va mai povestesc cum am reusit sa confectionez,deocandata teava de pe stinga.
Am scapat de bercuire simplu de tot.Am luat una bucata reductie 28/22 exterior,iar in partea de 28 cam la 5-6 mm de la locul unde se termina parte conica dintre parte de 28 spre 22 am taiat-o.Apoi am decalit-o.Am montat-o pe motorul de rezerva(unde de altfel am facut toate masuratorile) si am strins treptat cele 3 suruburi.A iesit ceva de toata frumusetea.Cu ocazia asta mi-am luat si dispozitiv de taiat tevi de cupru.Restu a fost simplu.Pt cei care vor sa faca asa ceva recomand ca aceasta operatiune sa o incepeti de linga cutia de amestec spre galeria de evacuare. da.. si eu am avut de lucru azi cu o fisura in teva petei calde de pe partea cu delcoul.. legata la cutia de amestec.. am rezolvat provizoriu, nu mai sufla..
am folosit un cann de AXE decupat cu polizoru/ foarfeac si rasucit / starns la locul cu pricina cu 2 coliere. etansarea am facut-o cu silicon rosu, termic..
si eu ma-ntreb cum circula gazele pe-acolo.. ca parca ar intra in cutia de amestec si ma-ndoiesc ca iau calea admisiilor..
cu motorul pornit, m-am pus sa ciocanesc in tevi.. in caz ca era ceva calamina /chestii carbonizate pe-acolo.. Gazele de esapament nu intra in admisie.Traseul lor e diferit de cel de admisie.
JorJ-L a scris:si eu ma-ntreb cum circula gazele pe-acolo..
Cutia de admisie este compartimentata. Admisia de benzina nu se interpune cu circuitul de evacuare al petei calde. tevile alea dupa cum sa spus incalzeste amestecul carburant si acum sati explic unde se duce fumul ,,fumul intra de la colectorul din stanga si iasa in spatele tubului de incalzire ,,in.partea stanga e presiunea maimare am schimbat ieri la rabla' lu taticu, dupa o lupta de vre-o 2 ore teava d pata calda de pe stanga (in drept cu delcoul) problema era jos, la imbinarea p galeria de evacuare..
nu se dadea scoasa de nici un fel.. abia am reusit sa-i fac joc.. cu surubelnitza , ciocanit , incalzit cu FLACARA de la o bricheta cu jet, gen autogen..
si in final a iesit o lucratura buna cata rabdare trebuie sa incalzesti teava aia cu brichetaaaaaaaaaaaa nu il cunosti pe george....
iulicuta2000 a scris:cata rabdare trebuie sa incalzesti teava aia cu brichetaaaaaaaaaaaa

WOAI.. ) n-ai idee.. deci cat am injurat, numa nervi mi-o facut.. s-o F.. in C_R d rabla! prin evacuare
P.S.: nu-i o bricheta obisnuita, n-ai sa gasesti la orice butic.. se lauda cu flacara la 1300°C, cica topeste diverse chestii, ii buna si la lipituri.. Se intampla ceva daca merg cu una din tevile astea (pata calda din cate am vazut aici, nu stiam cum se cheama) sparta? Inafara de zgomotul de tractor... Cea din partea pompei de benzina o am sparta, mesteream ceva pe acolo si i-am tras un patent mai zdravan si m-am ales cu o gaura Putoarea specifica gazelor de evacuare in masina, si atat
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Motor Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community