Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Aer Conditionat?!

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Diverse
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
DOMNILOR.....S-A GANDIT CINEVA LA AER CONDITIONAT PE OLTCIT?
OARE SE POATE...MA GANDEAM AZI IN DRUM SPRE CASA....DACA SE POATE SI DE LA CE MASINA....NU MA PRICEP DECI INTREB....TARE AS VREA ASA CEVA PE MASINA MEA.... Ganduri sunt ... dar la un consum oricum special pe care il au oltencele, daca mai pui si compresor iti va creste si mai mult. Da un search ca s-a mai vorbit pe forum.
Numai bine. Cea mai buna solutie de AC la un Oltcit cred ca e un ventilator micut de 12V care sa sufle cumva in scaunul soferului un sistem de racire ceva Cred ca esti singurul om care se gandeste la aer conditionat la -3C Romanul isi face vara sanie si iarna caruta. Noi ne gandim vara la aeroterma si iarna la ventilator aer conditionat nu e doar rece....e si cald...asa ca...nu-i nimic rau in asta...mai ales ca pe gerurile alea mari...trebuia sa o turezi ca sa se incalzeasca...in oras mai e cum mai e...dar afara....stai cu geaca pe tine...asa...un AC...face cald destul de repede...
si rece vara ...dar...nu se merita....si cred ca instalatia nu are loc pe acolo...mai bine lasa-l asa cum e Nu ai de la ce sa fii racit permanent ?
La asa ceva nu exista faza cu obisnuinta in timp, din proprie experienta iti spun ! Faza cu răcitul permanent este valabilă doar în oraș, când pentru a-ți reveni după căldura toridă de afară dai aerul condiționat pe maximum, și duzele toate direcționate spre tine...

Ori la drum întins, unde ai timp să-l reglezi treptat, e o adevărată binefacere, poți ajunge la destinație într-o cămașă scrobită, nu mai ai nevoie de un duș și schimbat de haine.

Soluția este să folosești aerul condiționat cu moderație în oraș - ceea ce e imposibil - și mai ales, să cureți periodic instalația de recirculare a aerului, unde din cauza condensului se dezvoltă o grămadă de bacterii care provoacă afecțiuni ale căilor respiratorii, plus un 'odor' insuportabil aerului condiționat.

Iar loc este suficient - de vreme ce încape și o turbină - adevărata problemă este cuplajul compresorului, din punctul meu de vedere (poate pentru că nu le am cu mecanica?)

Alt MARE avantaj: scapi de praful care se depune în mașină oricât de des ai spăla-o, cu costul unui filtru de polen schimbat periodic (dacă introduci unul). in oltcit va fi intotdeauna praf.... singura modalitate sa faci prafu sa nu mai intre in masina e sa il stergi permanent Eu m-am gandit la un compresor de lada frigorifica mica pe 12V, deci compresor electric nu mecanic unde e foarte mult de adaptat. Iar vaporizatorul(instalatia unde se produce frigul pozitionata undeva in spatele ventilatorului(insa acolo e si parghia stergatorului;deci pozitionat undeva in dreapta(cu fata la botul masinii). Sau daca e destul de mic tot ansamblul introdus cu totul in "cuva" aceea. De adaptat zic eu ca nu e prea greu insa trebuie facut un plan si masurat/rasmasurat/gandit si cel mai important :compresor-vaporizator+racire compresor (functionale). Atentie!!!! Super oferta la aer conditionat Metro ,pina in 8 martie si cu montaj gratuit in limita a 4m de traseu....cred ca ajunge sa inconjoare oltcitul de 2-3 ori.. aerul conditionat mecanic se simte la pedala. efectiv, cand pun aerul conditionat parca as remorca 1 tona. nu-mi convine deloc
daca la 112 cai pe injectie se simte, nu vreau sa ma gandesc la 50-60 ce inseamna. probabil ca olteanca o sa se transforme dintr-un pur-sange in catar. nu uitati nici de cresterea (semnificativa) de consum.
despre imposibilitatea de a nu-l folosi vara - nu stiu altii cum sunt, dar eu (pe calduri destul de nasoale) nu-l bagam decat 2-3 minute cand intram in masina, ca ardea totul (soarele e mult mai puternic decat in ro). apoi, gemurile amandoua deschise (fata si spate, partea mea, sa nu ma loveasca prea tare) si... la drum. deci, daca vrei sa nu-l folosesti, se poate, ca tu stapanesti botonu'.
compresorul de lada frigorifica nu cred ca face fata. poate pe la 40 de grade ar reusi sa raceasca pana la 35-30... dar... se merita? Cu frigiderul in masina: Povestiri din cripta.
Andrei a scris:Eu m-am gandit la un compresor de lada frigorifica mica pe 12V, deci compresor electric nu mecanic


Lada aia frigorifica nu are compresor, este o pila Peltier, a carei putere esta insuficienta scopului propus. Se mai foloseste la racirea procesoarelor PC urilor. Pentru Oltic ar trebui o baterie de min. 10 pile.
Sa auzim de bine !
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Diverse Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community