Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

XXS Turbo
Pagina Anterioară  1, 2
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caracteristici, Performante, Tuning
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Va trebuie ffdshow2005 sau ultima versiune si ac3filter. Ba trebuie doar mplayer Woooow, puteai face gratarele la toba aia de esapament. Tare frate. N-am alte cuvinte... Salut!
Zaf a scris:http://img210.imageshack.us/img210/600/imag0073cq.jpg

Nu mi se pare o idee buna, fiindca nu mai exista amortizare.Cineva de aici(sensey ,parca?)a descris o alta modalitate protectie impotriva ruperii tampoanelor!

Zaf a scris:http://img223.imageshack.us/img223/3056/imag0088hk.jpg

Mi se pare o idee buna,mai ales iarna cind exista pericolul sa sara de pe loc. AnetLo - sufele de pe tampoane sunt slabe, le poti invarti cu mana.

Alea isi intra in drepturi numai in momentul in care se rupe tamponul. Pana atunci nu fac nimic.

PS Ma bucur ca v-au placut filmuletele. Multumiri adminului. Am terminat de surubarit masina:
http://img111.imageshack.us/img111/8230/imag0039cu.jpg
http://img85.imageshack.us/img85/7512/imag0131eg.jpg
http://img111.imageshack.us/img111/9981/imag0141sx.jpg

Am o MARE prooblema: cand accelerez moare motorul. Cred ca e din carburator.

Am verificat : sa nu traga aer fals
avansul
nivelul in carburator
Toate ok. Ce dracu sa ii mai fac ? Treaba cu acceleratul e foarte posibil sa fie de la jigloare infundate. De multe ori lucram la masini fara sa acoperim carburatorul -cum este si cazul tau din cate vad prin poze, existand un risc f mare de infundare al acestuia. incearca sa o turezi din multe sprituri rapide...si vezi ce face! daca se tureaza asa, dar cand o calci progresiv moare...e simplu!
dj05fmx a scris:incearca sa o turezi din multe sprituri rapide...si vezi ce face! daca se tureaza asa, dar cand o calci progresiv moare...e simplu!


HUH ?!? Nu inteleg ce vrei sa spui...ce este simplu ?

Eu nu pot pleca de pe loc. Nici daca dau sprituri nu se tureaza usor. Daca pisc acceleratia moare motorul.
Relante -ul e ok. Sa fie pompa de sprit ? Dar nu cred ca e asta.
Zaf a scris:Nici daca dau sprituri nu se tureaza usor. Relante -ul e ok. Sa fie pompa de sprit ? Dar nu cred ca e asta.
Eu cred ca de acolo este. Vezi daca:
- arcul pompei este montat (corect);
- jiglorul pompei de spritz nu este infundat;
- canalul de alimentare a pompei de spritz, din CNC nu este infundat. Deci sa-l desfac bucati si sa verific arcul de la pompa de sprit si jigloarele ?

OK maine o sa-l fac bucati (Laurentiu carbu meu e de R5) dar arc la pompa de sprit nu am vazut. Dar daca e acolo o sa-l gasesc . O sa-l spal in decarburol de-i sar spârțurile din el
Zaf a scris:OK maine o sa-l fac bucati (Laurentiu carbu meu e de R5) dar arc la pompa de sprit nu am vazut.
La carbul de Renault 5, nu te pot ajuta cu vreun sfat . Nu am vazut inca nici unul dar banuiesc ca pompa de spritz trebuia sa aibe si un arc care readuce membrana in pozitia initiala dupa ce a fost actionata - asta in cazul in care nu are vreun sistem vacumatic. Salut incearca si http://renault-5.tripod.com/super5.pdf ....sper ca merge,au acolo totul despre renault 5 turbo...succes! zaf:
Eu nu pot pleca de pe loc. Nici daca dau sprituri nu se tureaza usor. Daca pisc acceleratia moare motorul.
Relante -ul e ok


La mine cand acceleream tot cam asa facea, imi mai dadea si rateuri in ADMISIE, eu am avut carburatorul infundat(din cauza furtunului de la rezervor care era inbatranit si se curata) dupa ce l-am curatat, facea cam la fel(numai ca acuma statea relantiul si de abia se accelera numai cu socul) si a trebuit sa schimb bujiile. Acuma merge foarte bine.


spor la treaba
salut La mine am avut simptomele astea- cand mi s-a fisurat bobina de inductie si imi curgea uleiul pe sus pe borna aia centrala. La relanti statea OK, cand acceleram - cum ajunge ala 1200 -1300 rpm - gata, scadea turatia... daca tineam acceleratia apasata murea de tot. Daca lasam accelratia libera- statea la relanty. Am tras cu seringa uleiul, am strans surubul din capul bobinei si am plecat mai departe!
Laurentiu a scris: ....Vezi daca:
- arcul pompei este montat (corect);
- jiglorul pompei de spritz nu este infundat;
- canalul de alimentare a pompei de spritz, din CNC nu este infundat.


....
- membrana pompei de repriza (sprit) este fisurata sau imbatranita.
cristi_s a scris:....
- membrana pompei de repriza (sprit) este fisurata sau imbatranita.
Cristi, daca ar fi membrana sparta sau fisurata, ar trebui ca benzina sa curga pe carburator, galerie admisie etc. Hm, nu neaparat, daca pe suprafata de etansare a membranei nu sunt probleme, nu vad de ce ar curge. Banuiesc ca te referi ca ar curge pe langa parghie. Cand am zis de fisura, nu m-am referit la ceva de genul milimetri, ci mai degraba la pori sau "amorsa" de fisura, ceva mai degraba punctiform. Oricum eu am patit-o odata cu o membrana din asta imbatranita, avea un por si cand acceleram, dadea masina in nas. Singurul lucru pe care l-am facut a fost sa schimb membrana, nu am mai umblat la nimic altceva si problema s-a remediat, deci sigur era de la membrana. Iata ce cred ca ai tu pe masina :
Carburator Solex 32 DIS 931, presurizat pt TURBO
Jigler principal de sarcina: 120
Jigler de relanti: 46
"sprituitor": 40
regim turatie relanti: 650 +/- 50 RPM pe 5GT original
CO: 1.5 +/- 0.5
Turbo garret T2 racit cu ulei:
680 +/- 30 mbar la 3500 RPM
700 +/- 30 mbar la 5500 RPM in configuratia de origine
Raport de comprimare (pe motorul de origine) 7,9:1 Comnean - turbina e garret t3 si am vazut ca are racire cu apa, dar din bidonu' de la spalare parbriz ca nu are apa oltcitu'.

Carburatorul l-am desfacut si am gasit o gramada de gunoaie acolo.

Am suflat pe tevusca aia cu bila care sprituieste cand accelerezi si avea mizerie.

Am curatat toate jigloarele si acum mere mai bine dar tot mai rupe putin cand dai sa-l accelerezi mai brusc.

Am probleme mari cu scurgerile de ulei din motor. Le-am rezolvat pe alea care se vedeau rand pe rand dar...norocul nu e de partea mea.

Al naibi motor cand merge in gol turat sau nu, nu curge pe nicaieri dar cand il iau in forta a1a a2a a3a si trag pe dreapta (el fiind incins desigur) hopaaa balta de ulei jos...țârâie.

Mecanicu e disperat ca iar tre sa-l dam jos pt a 20 a oara. Pe la came nu mai curge, pe la semeringul din spate nu mai curge, pe la radiator dedesupt nu mai curge.

Credem ca poate sa fie de la asamblarea blocului motor in spate sa se prelinga pe acolo...deja plange mecanicu ca tre' sa desfacem motoru' complet. Astfel de manifestari apar atunci cand sunt probleme de etansare la nivelul tubului retur pe chiulasa, sau cand unul dintre tirantii de chiulasa este intr-o gaura strapunsa si nu este etansat cu loctite sau pe sub o piulita (mai rar) de palier ambielaj. Eu cred ca este una din primele doua!
Mi-este greu sa dau un diagnostic in orb. la fel de bine pe la conturul unui capac superior de chiulasa. Oricum poate fi ceva favorizat de miscarea de tangaj si ruliu a masinii in rulaj!
Tine-ma la curerent sa vad cu ce te pot ajuta. Zaf, nu ai dat detalii privind locul unde se face balta de ulei. Daca e pe la inelele torice de pe teava de retur ulei, curge fie prin zona galeriei de evacuare (ca si cum ar curge un capac de culbutori), fie se prelinge pe laterala motorului. Daca ai pus inele torice de culoare neagra, poti sa le schimbi linistit, nu rezista la temperatura si devin casante, nemaietansand nimic. Cristi - uleiul curge din partea din spate a motorului cred...pt ca se prelinge de pe traversa aia pe care se aseaza tampoanele motorului pe sosea exact pe la jumate. (hai na poate un pic spre stanga cum te uiti din fata masinii) Te rog ridica masina si identifica daca sursa scurgerii este chiar din spate in lan median sau este prelingere de pe lateral si mai apoi din cauza fuleului de aer ajunge in zona centrala!
Poate fi chiar de la simeringul de arbore cotit! Nu cumva "prostioara" aia cu asigurarea semeringului spate este cauza pierderilor de ulei ? Sa nu cumva, sa fie gaurile de surub strapunse in carter, suruburile fara loctite si sa curga ulei pe acolo ?
Mi-ar parea rau sa am dreptate.
Sa auzim totisi, de vesti mai bune !
comnean a scris:Poate fi chiar de la simeringul de arbore cotit!


Se poate...dar ala l-am schimbat cu unul nou ca sa fim siguri si chiar am cautat semering de calitate.

Nu am cum sa imi dau seama pana nu dau jos. Dar din pacate am ramas de unul singur pt ca mecanicul si-a bagat...si a zis ca are nevoie de o saptamana pauza.
Deja crede ca scurgerea este de la imbinarea blocului motor (zise el ca acolo trebuie o pelicula fina de silicon nu cat am gasit noi) sau de la chiuloase, automat trebuie sa-l desfacem bucati si sa o luam de la 0 pentru ca nu ii dam de cap.

Practic asta cu scurgerea ciudata a ramas unica problema care o mai am.

mihai_picasso - Nu este prostioara, am mai facut asta de cel putin 10 ori si nici o problema. Deci nu cred. Poate am timp sa va spun cum se pot face niste imbunatatiri la pompa de ulei si la inelul ala de sub pompa de benzina (surubul care se prinde in capu' axei cu came)

Practic acum o sa-l las asa deocamdata...am sa completez ulei...maine ma duc la alt atelier cu masina sa imi faca evacuarile si capota. Ar trebui sa revizuiesti imbinarea semicarterelor - dar uita te rog de orice pasta siliconica! Daca motorul nu pierde ulei atunci cand functioneaza pe loc, dar dupa un drum lasa balta, atunci trebuie vazute etanserile tuburilor retur in zona carterului. Nu sunt de neglijat pierderile posibile la tirantii (prezoanele) de chiuloasa si la piulitele de palier - semnalate de Comnean putin mai sus. Deasemenea, verifica si asezarea cilindrilor pe carter: este o posibilitate, mica ce e drept, dar este. Titus - Crezi ca din cauza presiunii pe care o formeaza turbina si o impinge in carburator in turatie sa imi arunce ulei afara pe la semeringuri sau pe la imbinari ? Tu ai avut probleme de genul asta ?

Ieri am mers cu el in probe fara sa sar de 3000 RPM si am gasit doar cateva picaturi pe asfalt cand am oprit (nu mai țârâia).

Deja disper...mi-a venit contract sa plec afara in toamna si cred ca o sa le vand pe amandoua decat sa stea pe afara. Nu o sa apuc sa profit prea mult de turbo . 1) Nu renunta! In viata trebuie intotdeauna sa-ti finalizezi proiectele si sa-ti duci la indeplinire visele. Face bine la sanatate!
2) Circuitul de admisie nu se intalneste cu cel de ungere decateventual in lagarele turbinei deci suprapresiunea din admisie nu are cum sa-ti impinga afara uleiul.
3) Daca nu mai curge, poate nu mai are ce sa curga! Atentie!
Zaf a scris:Titus - Crezi ca din cauza presiunii pe care o formeaza turbina si o impinge in carburator in turatie sa imi arunce ulei afara pe la semeringuri sau pe la imbinari ? Tu ai avut probleme de genul asta ?

Presiunea generata de turbina pe circuitul de admisie, in mod direct nu are de-a face cu presiunea din circuitul de ungere. Strict teoretic, atunci cand motorul e in sarcina si turbina creeaza presiune, creste cantitatea gazelor de carter, dependent si de starea de etansare segmenti(piston)/ cilindru. Daca ai circuitul gazelor de carter (sita, ca separator nu ai)intr-o stare nu tocmai corespunzatoare, creste presiunea in carter cu toate consecintele.
Practic insa, daca circuitul e intr-o stare buna, nu conteaza. Eu nu am avut nici o problema de acest gen.

Oricum ca sa excluzi aceasta varianta, fa un test. Scoate busonul de umplere ulei, forteaza motorul si vezi daca mai ai pierderi. (Scotand busonul, chiar daca circuitul gazelor de carter e necorespunzator, nu o sa mai ai presiune in interior)

Eu cred ca este o problema a motorului, ce nu are legatura cu turbo-ul. Sau poate s-a incins prea tare motorul si au mai cedat din garnituri(simeringuri). Am terminat treaba la masina. Dupa ce am facut o gramada probe cu ea arata cam asa...


Problema mai e una singura...daca accelerez "la blana" in treapta a 3 a raman fara benzina in CNC. Daca merg normal nu e nici o problema.

Am sa schimb carburatorul saptamana asta sa mai fac niste teste. Cred ca marirea nivelului in camera de nivel constant o sa rezolve problema. Nope...am incercat si asta...e la maxim mere mai bine dar tot ramane fara benzina.

Cred ca e prea mica gaura aia de la cuiul pontou.

Aaaa...si crede-ma nu ai cum sa-i reglezi nivelul...eu i-am schimbat plutitorul cu unu de mobra .
Zaf a scris:Nope...am incercat si asta...e la maxim mere mai bine dar tot ramane fara benzina.
Cred ca e prea mica gaura aia de la cuiul pontou.
Poate pompa de benzina nu asigura debitul necesar. Este electrica...de BMW baga de rupe se aude in rezervor cum taraie ce vine pe retur. Nu cred sa fie asta. Tot la gaurica aia de la cui ma gandesc.

Or sa ma lumineze baietii la bucuresti cand o sa-l puna pe banc.
Zaf a scris:Tot la gaurica aia de la cui ma gandesc.
Ai cui de 1.5 sau 1.8

Ce consum ai frate de inghite mai mult de 50 ml de benzina din CNC Sincer...habar nu am...de fapt nici nu m-am uitat. Consider ca baietii de la carbotest sunt mai in tema le las carbu pe mana lor ca eu deja sunt depasit. Nu este exclus sa ramana fara benzina in CNC din cauza camerei mici ca dimensiune. Eu patesc identic daca fac un 1,2,3 in forta . si am carb de nova pe ea. ciudat . foarte ciudat Bai, la Turbo nu s emai foloseste CNC, se foloseste GNC, adica Galeata de Nivel Constant Apropos,ai verificat CE presiune ai in pompa de benzina actuala ?! Ca la un Renault5 GTT ai ceva in jur de 2,5 bari. Cauta poate este asta boala. Pana acum m-am jucat cu 4 carburatoare...Renault 5 GTT, Dacia cu jiglor principal de 1,55 "manarit" cica , Renault 19 Weber dublucorp si Oltcit.

Nu va chinuiti cu ala de oltcit ca nu mere bine cu turbo si in plus in cazul meu mi-au zburat toate colierele si furtunasele (le-am strans de le-a luat dracu' si degeaba) cand a inceput sa bage turbina aer.

Cel mai bine se preteaza la turbo ala de R5 si ala de Dacie. Dar aceeasi problema...ramane fara benzina in CNC. Am schimbat traseul de alimentare de pe pompa de benzina electrica pe aia de pe cama si surprizaaaaaa mere binisor pana in 4000 RPM cand se plafoneaza amandoua.

Acum o sa caut o pompa electrica cu debit mai mare si am sa ii pun regulator de presiune.

Avansul l-am lasat la jumatate si merge perfect, pt. ca atunci cand era un pic avansat tacanea. am luat eu de la zafr kitul de turbo :-j ))))
O sa-l asamblez si il sui si pe el pe cealalta masina
De data aceasta o sa fie functional 100%
am deja restul de piese care-i lipsea lu zaf'u de muult
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caracteristici, Performante, Tuning Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2
Pagina 2 din 2
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community