Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Reglare carburator dupa site

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Consum, Circuitul de benzina
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Buna,

Sunt un nou membru al forumului. Sunt bucuros ca exista acest forum pentru cei ca mine care nu prea se pricep si au nevoie de sfaturi de la cunoscatori. Am un Oltena 11R din 1995, l-am luat in martie 2004. M-am apucat sa demontez carburatorul dupa site, dar am cateva intrebari:

1. La membrana de imbogatire este un orificiu calibrat de aer ce trebuie verificat daca nu este obturat. Am suflat la el de mi-au iesit ochii din orbite, dar nimic De fapt cum se face verificarea
2. Nu am reusit sa demontez jiclorul de benzina al corpului II. nu mai are crestatura aia de care trebuie rotit este tocit pana la gaura. Se mai poate scoate cumva sau sa-l las asa si sa ma rog sa nu se infunde niciodata
3. Nu vad nici o diferenta intre jicloarele de aer I. si II. nici la lungime nici la diametru. Cum se face diferenta ca la montare am inteles ca trebuie pus fiecare la locul lui

mersi,
murmuc 1. orificiul este foarte subțirel, aproape nu simți la suflat cu gura. Bagă o liță prin el.
2. Dacă nu vrea, lasă-l
3. Scriesus, pe ele. 200 la treapta I și 180 la treapta 2 Mersi pentru raspunsul prompt. Pot sa ma apuc de verificare si reglaj.

murmuc Ai grija ca sarma pe care o bagi sa desfunzi trebuie sa fie destul de lunga (cred ca vre-o 10 cm) si destul de tare sa poti fortza la o adica (daca e infundata)
daniel.opr a scris:...sarma pe care o bagi sa desfunzi trebuie sa fie destul de lunga (cred ca vre-o 10 cm) si destul de tare sa poti fortza la o adica (daca e infundata)

Este bun un fir tras dintr-o perie de sirma si intins foarte bine (sa nu aibe "valuri"). Introducerea in gaura se va face din aproape in aproape (din mm in mm) cu ajutorul unei pensete fara a se forta sau indoi sirma.

P.S. Nu este o metoda ortodoxa dar trebuie facuta cu multa grija.
daniel.opr a scris:... sarma pe care o bagi sa desfunzi trebuie sa fie d...

Cred ca se poate folosi o coarda de chitara pentru desfundare, este luuuuuuuuuunga, calita...Apropos, canalul ala unde se termina? ca nici la carbul meu nu se simte nimic la suflare si am de gand sa il invat cateva acorduri...
radasous a scris:..Apropos, canalul ala unde se termina?

Daca se intoarce carburatorul cu talpa in sus, in directia orificiului calibrat, spre mijlocul carburatorului, se va observa o gaura cam de 5 mm in diametru. Prin acea gaura trebuie sa se vada capatul sirmei de desfundare. Am reusit sa introduc sarma, dar dupa vreo 6-7 cm a ajuns parca la un cot. Se simtea parca as fi ajuns la capatul canalului. Mai departe n-am reusit. Trebuia sa fortez sa dea coltul
In orice caz am montat deja carburatorul, maine urmeaza sa pornesc masina. Cum nu mai am benzina deloc in carb, m-am gandit ca trebuie sa pornesc impingand pana imi introduce pompa benzina in circuit.
Apropo, furtunul de la pompa ce intra in carb trebuie sa aiba colier la ambele capete? Dar furtunul de retur?

mersi
Murmuc a scris:
1. Trebuia sa fortez sa dea coltul
2. nu mai am benzina deloc in carb, m-am gandit ca trebuie sa pornesc impingand ...
3. Apropo, furtunul de la pompa ce intra in carb trebuie sa aiba colier la ambele capete? Dar pompa de retur?

1. Vezi ce am scris cu un post mai sus.

2. Nu fa gresala asta. Mai bine pui putina benzina in carburator sau dai citeva chei la automat.

3. Ar fi bine ca fiecare furtun de alimentare sa aibe coliere la ambele capete. 2. Nu fa gresala asta. Mai bine pui putina benzina in carburator sau dai citeva chei la automat.

Asa am sa fac. Doar de curiozitate, ce se intampla in acest caz Sa mai invat is eu ceva
Murmuc a scris:...ce se intampla in acest caz Sa mai invat is eu ceva
Risti sa sara distributia de la punct (curelele de pe arborii de antrenare). Asta in cazul in care nu sint intinse perfect sau au dintii uzati. Depinde de starea curelelor de distributie.
Eu unul, ma abtin de la asemenea procedeu si-l folosesc doar cind nu mai am alta cale de pornire (baterie sau manivela). Pentru a desfunda jiclorul economizor se poate folosi un fir de nylon de pescuit ce trebuie introdus din aproape in aproape cu o penseta.Eu prefer nylonul pentru ca nu poate produce decalibrari ale jiclorului.
Xeon a scris:Pentru a desfunda jiclorul economizor se poate folosi un fir de nylon de pescuit
Jigloarele se pot scoate de pe carburator si se pot sufla din ambele parti. Nu este nevoie de sirma sau nylon.
Solutia de compromis cu sirma s-a dat pt teava de vacum a aimbogatitorului (in peretele pe care se sprijina membrana triunghiulara). Am reusit sa montez carburatorul. A pornit foarte usor, am dat la manivela pentru a avea benzina in carb is dupa aceea cu cheia. A pornit imediat. In schimb turatia nu vrea sa scada nicidecum sub 2000 rpm. La accelearatie brusca imediat motorul tinde sa se opreasca. Daca imi aduc bine aminte acest lucru se intampla cand amestecul este prea sarac. Am verificat imediat surubul de aer era OK. Am verificat is surubul de progresiune, dupa spalare se pare ca l-am insurubat pana la capat. Dupa masa voi face reglajele, dar pana atunci cam cate ture sa las deschis acest surub, ca doar trebuie sa incalzesc motorul pana sa ma apuc de reglaj? Intre timp am facut is reglajele. Turatia mare era de la cablul de acceleratie, era prea intins. Am ajuns la urmatoarele pozitii ale suruburilor:

S-pr - 6 ture
S-CO - 4 ture 3/4
S-aer - 4 ture 3/4
mers in gol- 950 rpm

E bine asa oare Vedeti vreo anomalie
Mai greu era S-pr, ca nu se simtea deloc diferenta de turatie. Scria pe site ca trebuie adus la 1700-2000 din clapeta de acceleratie. Adica cu o mana trebuie tinuta acceleratia, cu cealalta surubelnita? Eu am luat o bucata de lemn si am pus-o intre scaun si pedala de acceleratie. De fapt cum trebuia facut
Acum merge lin, dar nu prea are demaraj, degeaba apas tare pe acceleratie, ca nu accelereaza ca lumea. Oare cablul de acceleratie trebuie intins un pic?

mersi
Murmuc a scris:
1.
S-pr - 6 ture
S-CO - 4 ture 3/4
S-aer - 4 ture 3/4
mers in gol- 950 rpm
E bine asa oare Vedeti vreo anomalie

2. ...am luat o bucata de lemn si am pus-o intre scaun si pedala de acceleratie. De fapt cum trebuia facut

3. Acum merge lin, dar nu prea are demaraj...Oare cablul de acceleratie trebuie intins un pic?

1. Dupa ce ai facut reglajele, tot cu motorul cald si in functie, trebuiesc facute niste verificari:
a) scoate alimentarea electrica a EV. Motorul trebuie sa se opreasca cit mai repede posibil;
b) scoate furtunul de la supapa de dezinecare. Motorul trebuie sa se tureze un timp dupa care trebuie sa inceapa sa se "bilbiie" sau chiar sa moara;
c) se accelereaza brusc motorul. Acesta trebuie sa se accelereze instantaneu si fara rateuri sau intreruperi in functionare.

2. Nu conteaza in ce fel faci blocarea acceleratiei. Important este sa aduci turatia la 1700-2000 rpm NUMAI din deschiderea clapetei de acceleratie.

3. Daca intinzi cablul, vei deschide clapeta de acceleratie si vei anula partial sau in intregime, in functie de intinderea cablului, circuitul de mers in gol. Relantiul va creste.
Laurentiu a scris:1. Dupa ce ai facut reglajele, tot cu motorul cald si in functie, trebuiesc facute niste verificari:
a) scoate alimentarea electrica a EV. Motorul trebuie sa se opreasca cit mai repede posibil;
b) scoate furtunul de la supapa de dezinecare. Motorul trebuie sa se tureze un timp dupa care trebuie sa inceapa sa se "bilbiie" sau chiar sa moara;
c) se accelereaza brusc motorul. Acesta trebuie sa se accelereze instantaneu si fara rateuri sau intreruperi in functionare.


a) EV e ok
b) ok
c) problema... am accelerat motorul cam pana la 5000 si dupa ce am lasat pedala aparut un fel de fluierat din compartimentul motor.
Daca motorul este sub sarcina se aude mai slab, daca merg cu CV decuplata se aude mai tare. Care o fi cauza O fi de la cablul de turatie una din variante e rulmentul de presiune
Murmuc a scris:Care o fi cauza O fi de la cablul de turatie

Verifica ce a spus Razvan prin apasarea usoara si progresiv a pedalei de ambreaiaj in timp ce motorul merge la relanti.

Puteai sa accelerezi si manual din compartimentul motor.
Laurentiu a scris:Verifica ce a spus Razvan prin apasarea usoara si progresiv a pedalei de ambreaiaj in timp ce motorul merge la relanti.

Puteai sa accelerezi si manual din compartimentul motor.


Am verificat si nici o diferenta. Nu era din cauza ambreiajului. Am rezolvat problema pana la urma prin strangerea piulitelor de fixare a carburatorului... a disparut acel fluierat

Am citit pe site, ca se poate verifica pozitia corecta a clapetei de admisie prin suflare cu ajutorul unui tub de benzina. Am incercat sa suflu, dar nu se aude nimic in nici o pozitie. Trebuie incercat cu o pompa Sau cum se face

mersi
Murmuc a scris:Am rezolvat problema pana la urma prin strangerea piulitelor de fixare a carburatorului... a disparut acel fluierat

Trebuie incercat cu o pompa Sau cum se face

S-ar putea sa trebuiasca sa refaci reglajul carburatorului. Reglajul anterior, l-ai facut cu tragere de aer fals.

Ar fi mai bine sa scoti carburatorul de pe masina si sa-l intorci cu talpa in sus. Este un reglaj mai simplu si mai sigur, prin vizualizare, decit cel cu suflatul.
Laurentiu a scris:Ar fi mai bine sa scoti carburatorul de pe masina si sa-l intorci cu talpa in sus. Este un reglaj mai simplu si mai sigur, prin vizualizare, decit cel cu suflatul.


Mersi Laurentiu.
Zis si facut. Am dat jos carbul, am reglat clapeta de admisie, am schimbat capacul membranei de spit ca era crapata (din pacate nu am gasit si o membrana noua ca puneam si aia) Maine o sa reglez carbul din nou.
Am mai facut niste chestii marunte, am verificat furtunele de benzina incepand de la rezervor, am pus coliere peste tot, am schimbat cablul de soc. Interesanta chestie cand am scos cablul ala vechi am vazut un fir cu papuc ce atarna pe acolo. M-am gandit ca o fi de la cablul de soc. L-am legat de borna cablului si imediat a inceput sa lumineze un bec in interiorul butonului de soc. E un fel de avertizor ca socul este tras. Aveti si voi asa ceva la soc Din pacate cablul ce l-am pus acuma l-am luat de la unul care se ocupa cu dezmembrari si e fara bec Zicea tipul ca e cablu frantuzesc, e un pic mai subtire. Dar oricum sunt multumit, ca la ala vechi era rupta o bucata din capatul de plastic si nu puteam sa trag socul numai daca tineam cu stanga de plastic. da,da!! aveai cablu de soc frantuzesc.
s-au gandit romanii ca nu merita sa se chinuie sa faca cablu de soc luminat si au facut simplu. Hei eu am masina 100% romaneasca si tot am bec la soc !
Murmuc a scris:Am dat jos carbul, am reglat clapeta de admisie, am schimbat capacul membranei de spit ca era crapata (din pacate nu am gasit si o membrana noua ca puneam si aia) Maine o sa reglez carbul din nou.
Verifica si starea membranei triunghiulare. Deteriorarea ei iti poate da multa bataie de cap.
Cele mai bune membrane, atit de sprit cit si cea de imbogatire, sint cele de culoare neagra. Si cele rosii sint bune dar vor rezista mai putin in timp.
Murmuc a scris:...(din pacate nu am gasit si o membrana noua ca puneam si aia) ...

Bună,
Are la Brașov, 135000 bucata! (nou nouță la magazin)Am avut și eu una dar am dat-o deja. Dacă dorești anunță-mă și mă duc să-ți cumpăr una!
Cu stimă, si eu aveam bec la șoc!!! 11R din 93
danf a scris:Are la Brașov, 135000 bucata! (nou nouță la magazin)Am avut și eu una dar am dat-o deja. Dacă dorești anunță-mă și mă duc să-ți cumpăr una!
Cu stimă,


Au promis cei de la magazin ca o sa aduca, deocamdata merg cu membrana asta. Nu are nimic, nu e gaurita, dar m-am gandit s-o schimb, ca doar una noua e mai buna. Daca nu aduc in 2-3 saptamani, o sa te contactez. Mersi oricum. Am facut reglajul din nou.

S-Pr - 5 ture (fata de 6 ture)
S-CO - 2 + 3/4 (fata de 4 ture 3/4)
S-aer - 4 + 1/4 (fata de 4 ture 3/4)

Din SPr am imbogatit amestecul asta stiu. Din S-CO l-am saracit un pic Sau intra mai putin amestec aer+benzina in admisie Cum e teoria

Acum merge mai bine, am demaraj mai bun, in schimb porneste mai greu dimineata. Poate fi si din cauza reglarii Cand am insurubat pana la capat din greseala SPr a pornit imediat, nu dupa 2-3 chei.

mersi
Murmuc a scris:
S-Pr - 5 ture (fata de 6 ture)
S-CO - 2 + 3/4 (fata de 4 ture 3/4)

S-Pr = aducerea de la 6 la 5 ture, i-ai mai micsorat cantitatea de amestec carburant din circuitul de progresiune.
S-CO = aducerea de la 4+3/4 la 2+3/4, i-ai micsorat cantitatea de benzina (ai saracit amestecul).

Incearca pornirea cu 1 - 3 pedale de sprit.
Laurentiu a scris:S-Pr = aducerea de la 6 la 5 ture, i-ai mai micsorat cantitatea de amestec carburant din circuitul de progresiune.
S-CO = aducerea de la 4+3/4 la 2+3/4, i-ai micsorat cantitatea de benzina (ai saracit amestecul).


Incep sa nu mai inteleg nimic Intr-un alt topic ai scris:

Laurentiu a scris:Surubul de CO strins, saraceste amestecul iar cel de progresiune il imbogateste.


Alta intrebare (cred ca deja te-ai plictisit de mine si de intrebarile mele)
Cand am reglat carburatorul, motorul era cald si relantiul era in jur de 900. In mod normal merg numai 3-4 km motorul nu are timp sa se incalzeasca ca lumea. Relantiul ajunge doar pana la 600 rpm. Daca mai reglez surubul pentru aer ca relantiul sa mai creasca, va creste consumul

mersi
Surubul de CO strins, saraceste amestecul iar cel de progresiune il imbogateste.
Asta este valabil doar pentru relanti. Am impresia că reglajul acela influențează și circuitul de progresiune, prin sărăcire la strângere. Pentru asta nu bag mâna în foc însă.
Reglajul trebuie făcut pentru motor la regim termic. Că tu mergi doar 3 km pe zi, e o problemă. Nu trebuie să schimbi reglajul pentru asta. Trebuie să faci din când în când drumuri mai lungi pentru a distila benzina care inevitabil îți ajunge în ulei. Reglajul surubului de progresiune, influenteaza mersul motorului la relanti. Din acesta cauza, acest reglaj se efectueaza inainte de reglarea mersului in gol. In functie de acest reglaj si cu motorul cald (70 - 90 grade), din surubul de aer si cel de CO constant se regleaza mersul la relanti.

Murmuc a scris:Daca mai reglez surubul pentru aer ca relantiul sa mai creasca, va creste consumul
La orice crestere de turatie, si consumul va creste. Reglajul mersului in gol se regleaza o singura data dupa interventia asupra suruburilor de reglaj ale carburatorului. Pe timp rece (iarna) e bine de marit putin turatia de mers in gol (aprox. 1000 rpm la motoarele de 1100 cmc). M-am gandit ca daca oricum nu are timp motorul sa se incalzeasca (fac drumuri de 3-4 km pana la servici, dimineata, la pranz si seara) mai bine sa fie relantiul mai mare un pic si sa bag socul dupa 2 km, decat sa stau cu socul tras pana ajung la servici. Păi e tot aia, adică tu îl dereglezi ca să meargă bine la rece, adică faci amestecul mai bogat. Singura diferență e că bagi șocul, rezultatul e același.
Razvan a scris:Singura diferență e că bagi șocul, rezultatul e același.
In privinta consumului, ai dreptate dar, pt a preveni diluarea uleiului din baie, e mai indicat sa maresti putin relantiul. Buna Seara tuturor. Se vorbeste aici de reglajul dupa site al carburatorului. Despre care site este vorba, sau mai precis caut procedura pas cu pas de reglaj. Nu sunt incepator in ale mecanicii dar pana acum n-am incercat reglaje pe Oltcit. Ma preseaza un prieten ca i-a plecat mecanicul in state. www.oltcit.ro
numai cu explorer din cate stiu. Suruburile de progres si co, garniturile oring de pe suruburi sunt puse pentru etansare sau pentru fixare in gauri ?
Se gasesc aceste oringuri sau este de ajuns blocarea surubului cu un mastic ? garniturile oring ce rol au de obicei???? in marea mea prostie eu stiu ca au rol de etansare ... in plus daca folosesti mastic foloseste unul rezistent la benzina impreuna cu oringurile vechi ... dar pareea mea e sa incerci sa gasesti oringuri .. masticul e de obicei pentru etansari mai fixe ... iar suruburile alea mai trebuie reglate Suruburile acelea sunt prea fine ca sa poata fi blocate cu arcuri asemeni surubului de aer din capac, asa ca am considerat ca pot fi folosite oring-uri pt. blocaj.
Am gasit oring-uri, dar pentru ca nu sunt facute sa reziste la benzina am sa astup dupa reglaj gaurile cu REINZOSIL. Foarte prost ai facut
miticutza a scris:Am gasit oring-uri, dar pentru ca nu sunt facute sa reziste la benzina am sa astup dupa reglaj gaurile cu REINZOSIL.
Cauta oringuri originale care sa reziste la benzina si uleiuri. Vaselina era si este arhisuficienta pt "sigilarea suruburilor". In plus, la o eventuala urmatoare reglare, vaselina se poate indeparta extrem de usor pt a ajunge la canalul din capul surubului. Am colindat tot orasul dupa garnituri, am gasit la un service, am dat 8 roni pe bucata, ca ar fi facuti de Bosch. Unde pot sa gasesc speciali pt. petroliere ? Si dupa reglaj n-ar mai trebui sa-si bage altu surubelnita acolo. Am mai curatat carburatoare de Olcit care erau sigilate acolo, si au mers foarte bine dupa. Le-am eliminat filtrele de benzina de sub prag si am pus altele de Matiz sau Tico in comp. motor . Dar asta e deja este off-topic, suze !
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Consum, Circuitul de benzina Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community