Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Viteze maxime atinse si la ce turatii
Pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 35, 36, 37, 38  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caracteristici, Performante, Tuning
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
lancer a scris:se compara dintr-un punct de vedere simplu ...eu asa vad problema ... cel putin ... e o diferenta de generatii enorma intre conceptiile celor 2 masini .. si ca motorizare si ca restul ...asa ca sincer nu accep ca ... la logan ... motor mai mare, cai mai multi ... performanta ...ioc ...fata de oltcit ... cu ce sta in fata oltcitului ca e masina noua si atat ... de altfel cu aceleasi chestii sta si in fata daciei 1300 ... deci??? ce raspuns voiai sa auzi ??? ca de ce comparam?? ... pentru ca 98% din loganisti nu or sa recunoasca niciodata neajunsurile masinii ...pentru ei loganul e cea mai tare ... pe cand putinii oltcitisti care mai suntem am recunoscut intotdeauna problemele pe care le-am intampinat si care au fost pe parcursul timpului...


Privind la modul general ai dreptate. Insa in particular daca o sa ai curiozitatea sa intri pe forumul logan o sa vezi ca au un sondaj in care se intreaba "Cati ati mai cumpara logan?" Multi nici nu vor sa mai auda, dar sunt si multi multumiti de ceea ce au primit in schimbul celor 6-7mii E.
Nu stiu rezultatele actuale ale sondajului dar banuiesc ca e vreo 50-50.
Tot acolo poti gasi si multiplele probleme ale masinii, care chiar sunt f multe in special deficiente. Si curios lumea nu se sfieste sa spuna, sa recunoasca sau sa caute metode de remediere. Pe un alt forum insa, Fiat Albea e privita ca o nava spatiala pe langa logan sau chiar pe langa Accent. Aia nu stiu sa discute pe date, la ei se "stie": Albea forever. Si cand le spui ca Cielo,Loganul de 1.4 sau chiar si Oltcitul are demaraj mai bun ei iti spun in fata ca tot Albea e The Best. La Multi Ani tuturor posesorilor de autoturisme marca Oltcit, Oltena si Citroen.
http://www.adevarul.ro/locale/craiova/Oltcitul-pomenit_prima_data_in_urma_cu_35_de_ani-_Acum_reamintit_cand_vine_vorba_de_Ford_0_618538472.html
lord_wader a scris:
... Daca in anii '80 erai un tanar inginer, profesor, mecanic etc si aveai bani de masina iti luai Oltcit. Luai cu tine 2-3prieteni, sau sotia, bagai in spate un bagaj de mana si trageai o fuga pana la Predeal sau Sinaia, duminica. Pe drum daca voiai senzatii o tineai in 6000rmp si depaseai tot ce inseamna dacie. In aceeasi zi erai acasa.
Dacia o luai daca aveai 2-3copii si te duceai in concediu la mare. Plecai dimineata la 3 si ajungeai la 12 ziua cu motorul clocotit si apa la 90 mai sa dea afara din borcan. Sau duminica mergeai la tara si veneai inapoi cu un sac de faina, unul de ceapa, o tabuiatza de nuci, una de fasole si niste bidoane de vin rosu....


daca erai tinar in anii 80 si doreai o masina noua si nu vroiai sa stai 6-7-8-10 ani dupa o dacie,luai oltcit.... cu care iti faceai treaba (care ai scris mai sus) tot asa de bine...sau chiar mai bine...

AwM a scris:eu am auzit , nu mai stiu de pe unde , ca motorul de logan are la baza un motor clasic de dacie din '85 , deci dupa parerea mea "Baba sufera la frumusete" motorul de logan e unul normal ,adaptate o gramada de prosti , si de aceea nu e fiabil.deci motorul de logan nu e nou , are un upgrade


daca taceai ,filozof ramaneai!!! o fi loganul asa cum e prost ...parerea mea ...si mi-o tin pna la adanci batraneti ..dar de fiabilitatea motorului nu m-am luat niciodata ... la capitolul asta chiar au nimerit-o ... daca un lucru e bun la cotet ala e fiabilitatea motoarelor pe benzina ... nu fac referire la dieseluri cu turbo si in 95% din cazuri cred ca problemele aparute la acestea se datoreaza proastei folosiri de catre soferi... in speta mersul subturat ...si calitatii combustibilului din surse...indoielnice! dusmanul numarul 1 pentru dCi-uri este motorina de la galeata!
adrian-ar a scris:...si calitatii combustibilului din surse...indoielnice! dusmanul numarul 1 pentru dCi-uri este motorina de la galeata!


nu din cauza carburantului se duc garniturile de la turbina ... cea mai frecventa belea la dieselul de pe logan ...si incepe sa arunce apoi tot uleiul pe evacuare

dar din cauza carburantului din surse indoilenice ..adica te referi la PETROM, mie imi face benzina de 95 de acolo autoaprindere si imi tacane avansul in ture ..asa ca ce sa mai zic de motorina ... dar aia se lasa oricum cu injectoare bulite ... si aia e problema la majoritatea dieselurilor nu doar la logan intradevar,una din cauzele "decesului" turbinei ,la diesel,este mersul subturat. in ceea ce priveste calitatea motorinei de la pompa (PETROM,PETROMV,OMV,ROMPETROL) nu mai este ca inainte. eu unul,de cind am trecut pe diesel (sa tot fie vreo 7-8 ani), nu am avut probleme cu calitatea carburantului de la "provaidari" de mai sus si bag 1 plin pe saptamana (70-75 L).

sursa indoielnica,adica motorina destinata agriculturii,de la tiristi,etc...si mai este o chestie la dCi-uri: depinde unde a fost facuta turbina...turcia,franta,spania,brazilia... si cu benzina de face auto aprindere cum e ...si cu avansul care tacane ... la benzina de 95??? alimentat saptamana trecuta
parerea mea e ca oricum calitativ e sub 88 ... cu benzina de 90 care se gasea dupa revolutie tacanea poate un pic avansul dar nu avea tentinte de auto aprindere ... zic eu ca e normal sa tzacane,doar oltenul a fost proiectat pentru co 98...98 care de fapt era mai slab...dar aia de 95... nu le poti avea pe toate: viteza mare,consum mic,demaraj puternic.

...ca fapt divers: de frica sa nu ramana in pana prostului prin intersectii,tata a bagat 10 L de la MOL (primul peco,aprox 500 m de la usa garajului)...si a plecat in treaba lui...dupa vreo 15 km a inceput distractia: bec galben injectie aprins,se accelera greu,facea autoaprindere,pornea greu....rezolvarea: bagat plinu (vreo 30L) de la Petrom-ul de la care obisnuia sa bage (aprox 4-5 km din usa garajului)....bagat un drum "tare" pe exterior de vreo 30 km si lucrurile au revenit la normal..masina in cauza :Albeea,1.4. de atunci ocoleste cu dirzenie statia MOL din usa garajului.
adrian-ar a scris:


daca erai tinar in anii 80 si doreai o masina noua si nu vroiai sa stai 6-7-8-10 ani dupa o dacie,luai oltcit.... cu care iti faceai treaba (care ai scris mai sus) tot asa de bine...sau chiar mai bine...



Si asta era adevarat, ca asteptai minim 5 ani la dacie. Si mai adevarat era faptul ca f. putina lume avea masina pe atunci, deci te bucurai si la o Volga/Gaz M21 si la un Moskvich SH.
Insa dacia era mai de familisti, oltcitul pt tineri, stiu care au vrut in mod special oltcit si nu dacie Dacia a fost pentru cei norocosi care o apucau, Oltcit-ul pentru cei care nu apucau Dacie. S-a mai stat la coada la un moment dat pentru Polski Fiat. S-au mai adus si Trabanturi in tara, insa pana aproape de anii 90 cred ca Dacia a fost cea mai practica masina din tot blocul sovietic, usor de intretinut fata de Lada, Wartburg, etc, spatioasa, nepretentioasa.

Despre Oltcit... uite balta, nu e delcoul .

Cat despre jegul de Logan, taica-meu are un 1,4 MPI, 50.000 la bord, ia gauri la greu cu el, il foloseste mai mult prin oras, pe distante scurte, a avut si un accident cu el, dar rabla merge ca in prima zi, adica foarte bine. Sint perfect constient ca Oltcit-ul e mult mai bun, insa eu unul as prefera tot un Logan in locul sau. Sau un Matiz . Problema e ca na... Loganul costa mai mult, prea mult pentru mine, iar eu nu prea sint dependent de masina decat pentru iesit cu ea la sfarsit de saptamana si in concedii. cand a luat tata masina in 87 un oltcit rosu,tin minte ca au fost discutii intre ce sa aleaga,dacia sport sau oltcit special. aveau ai mei un prieten cu un club din 82,sfarsitul anului,tot rosu ,prieten care l-a convins pe tata sa ia un oltcit club,alegerea a fost foarte buna.si acum imi aduc aminte de masina cand a ajuns acasa ,era perfecta,vopsea interior sunetul motorului. pacat ca au trecut vremurile alea atat de repede. ieseam foarte des cu ea prin tara si copil fiind eram fascinat de oltcituri ,cum vedeam unul pe o straduta sau in fata noastra dadeam din ochi ca semafoarele . din cauza asta am tinut foarte tare sa vad cum se fabrica si destul de greu am reusit asta in 91. am vizitat hala de montaj general in care printr-o parte intrau caroseriile iar din sens opus motoarele si cutiile.serpuiau frumos pe banda de montaj si in coltul diametral opus intrarii caroseriilor ieseau masinile. si acum mai am ochii lipiti de imaginile alea Adică pînă în 140, real Nu e prea mare eroarea pentru viteza aia?

ON: 190 cu passat 2010, 110 ponei pe centura bucurestiului se putea si mai bine... ce-ti mai place cu passatu ... hi hi ai vazut-o...e criminala masina desii are numai 110 ponei...fuge de rupee daca aveam 140, pe autostrada se intampla asta, atunci de ce am depasit absolut toate masinile? marja de eroare este de 10, hai sa zicem 15 km, nu mai mult N-are cum sa fie eroarea asa mare La cat indica vitezometru ai undeva pe la 160 real... viteza atinsa azi.... 160 si ceva (pe bord)....la vreo 5500 ...in a 5-a(cutie 5 axel) .... dupa care au aparut detonatii ...ca mai aveam ceva pedala ....(tre sa umblu la avans....ca nu am umblat de loc de cand a turbat )

Am incercat de 2 ori azi ... acelasi rezultat

Viteza asta o ating cam usor acum ... se vede ca motorul are ceva in plus... am pornit de pe la 80... si m-am trezit cu viteza aia pe bord intro perioada scurta de timp ...

presiune undeva intre 0.4-0.5 bar (pe la 5500 rpm)... ca mai mult de atata nu vrea... naiba

poze nu am facut ... Adi interne stock?set motor.
Eh ce tiar merge o aprindere programabla. Cel mai mult cu Oltcitul meu am avut 120Km/h pe la 3500/3700 rotatii in viteza a 5 a, mergea si mai mult dar mi-a fost frica pentru ca am bucsile si pivoti terminati. Eu cel mai mult i-am dat 130, mai mergea dar se apropia o curba mai nasoala cel mai mult tot 160 i-am dat dupa kilometraj ... si echivalentul dupa turometru sub 6500 tot acolo cam da la 4 tr fr... asa ai des a vazut 150 ... 186 km/h pe gps,benzina 100 MOL... motor comprimat,2 carburi alfa,volanta usurata + alte modificari... la fel ca si la Acc3l3ratoR pe la un 175-180 au inceput sa apara detonatii puternice si am lasato mai usor(nu stiu exact din ce cauza, banuiesc doar ca era pompa de presiune care era reglata sa bage mai prost)... cert e ca la viteza aia pare cam fragila masina, cel putin portierele parca vroiau sa decoleze Sa vad daca gasesc poza prin calc... pare rau ca nu mai am itp acuma sa pot sa o scot din nou la o plimbare...si mie cam lene sa dau carburile jos sa pun caracatita sa trec itp la carburatie detonatiile apar din cauza delcoului care nu mai face fata la un reglaj normal ... de fapt a avansului ... Nu mai aveam unde că se termina strada, de fapt intram în localitate. Mai mergea pînă la 160 lejer.

ce bine te-ai infipt in volan Astazi i-am dat 100km/h in a III-a, turometrul cand a trecut de 6500, a inceput sa fluctueze ca nebunu , cand i-am dat a patra ma bagat putin in scaun Oltcit 11 R, creat pentru distractie un mic test de viteza la 0.4 bari ....
http://youtu.be/tllA_uB_Mco
dan alexandru a scris:Oltcit 11 R, creat pentru distractie

Asta asa e trs nu?
Acc3l3ratoR a scris:un mic test de viteza la 0.4 bari ....
http://youtu.be/tllA_uB_Mco


viteza reala e undeva pe la 165 pe gps... Cati kilometri merge asa la 160 ?
edy99 a scris:daca aveam 140, pe autostrada se intampla asta, atunci de ce am depasit absolut toate masinile? marja de eroare este de 10, hai sa zicem 15 km, nu mai mult


Solenza are 165 sau ceva de genu viteza maxima dar bordul arata grav de tot, am vazut si 190.... Viteza maxima constructiva e una recomandata si garantata de producator si nu are nici o legatura cu viteza maxima la limitele masinii Eu n-am vazut textul asta prin cartile sau certificatul vreunei masini, deci nu sunt de acord cu aia care sustin ca vit. max constructiva e una "orientativa" , "recomandata" , "garantata" , "sigura" sau orice alt termen care sugereaza ca o masina isi poate depasi grosolan topspeedul real. Eu sunt de parere ca daca o masina are trecut 170km/h atunci vit maxima cam pe aici bate poate un +/- 3-4km/h dar mai mult nu cred.
lord_wader a scris:Eu n-am vazut textul asta prin cartile sau certificatul vreunei masini, deci nu sunt de acord cu aia care sustin ca vit. max constructiva e una "orientativa" , "recomandata" , "garantata" , "sigura" sau orice alt termen care sugereaza ca o masina isi poate depasi grosolan topspeedul real. Eu sunt de parere ca daca o masina are trecut 170km/h atunci vit maxima cam pe aici bate poate un +/- 3-4km/h dar mai mult nu cred.


ai dreptate ... dar numai in cazul masinilor mai noi ... si asta pentru ca sunt limitate electronic astfel incat viteza maxima constructiva recomandata sa fie acelasi lucru cu topspeed-ul ... cu alte cuvinte o simpla resoftare care scoate limitarile face ca performantele masinii sa creasca deoarece nu mai apare nici limitare electronica la plafonare ... ceea ce ii permite soferului sa urce mai sus in turatii pe fiecare treapta si nu mai apare nici limitare la topspeed ceea ce iti aduce in functie de motorizare un surplus de cel putin 20-30 km/h daca nu si mai mult

in cazul masinilor vechi gen oltcit ... viteza maxima constructiva recomandata era una si topspeed-ul era altceva ...in speta la motoarele de 1,1 viteza recomandata e de 145km/h iar o masina bine pusa la punct se duce la 160-165(eu personal o singura data am vazut cu a mea 165 in rest viteze de 155-160 de cate ori am mers la topspeed ... dar topspeed-ul e influentat foarte mult de reglaje ca si de calitatea combustibilului de aici aparand abateri de 10-15 km/h lejer) 165 km/h la cutie 4fr ? Daca e asa, teoretic ar trebui sa aibe aproape 7000 de ture, ceea ce nu prea imi vine a crede, mai ales in treapta a 4a. Eu personal, din ce am observat, mai mult de 150, maxim 155, si aia trasi de par, un 1.1 nu prea poate....
Dar poate e posibil sa ma insel... cam asa aveam aproape 7000 ... nu stiu cum am reusit dar am reusit ..sa ating viteza aia cu 1,1.. 4fr o singura data e adevarat dar se poate ... poate au influentat si conditiile de drum ... vant ceva de spate sau lipsa ... nu stiu ... oricum regulat pe acelasi segment de drum cand faceam frecvent tg-jiu craiova si retur ... testam top speed-ul ... constant si regulat fara greturi cu orice benzina ...intr-adevar 150-155 ... dar au fost si multe dati in care am atins 160 ... dar 165 o singura data ... cu cauciucuri standard 145/80/13
oricum motorul avea atunci vreo 15.000 de km de cand fusese refacut total ... si pot sa zic asa informativ ca manca jar ... pe treapta 1 nu reuseam sa o plafonez ..o schimbam de frica pe la 7500 ... treapta a doua se plafona peste 7500 iar a treia pe undeva pe la 7300... treapta a patra asta e rezultatul ... dar ca orice minune a durat o vara ..si informativ in perioada aia alimentam de la rompetrol cu benzina gen 99+ sau in cel mai rau caz amestec jumate jumate cu benzina de 95 deh imi permiteam
lancer a scris:cam asa aveam aproape 7000 ... nu stiu cum am reusit dar am reusit ..sa ating viteza aia cu 1,1.. 4fr o singura data e adevarat dar se poate ... poate au influentat si conditiile de drum ... vant ceva de spate sau lipsa ... nu stiu ... oricum regulat pe acelasi segment de drum cand faceam frecvent tg-jiu craiova si retur ... testam top speed-ul ... constant si regulat fara greturi cu orice benzina ...intr-adevar 150-155 ... dar au fost si multe dati in care am atins 160 ... dar 165 o singura data ... cu cauciucuri standard 145/80/13
oricum motorul avea atunci vreo 15.000 de km de cand fusese refacut total ... si pot sa zic asa informativ ca manca jar ... pe treapta 1 nu reuseam sa o plafonez ..o schimbam de frica pe la 7500 ... treapta a doua se plafona peste 7500 iar a treia pe undeva pe la 7300... treapta a patra asta e rezultatul ... dar ca orice minune a durat o vara ..si informativ in perioada aia alimentam de la rompetrol cu benzina gen 99+ sau in cel mai rau caz amestec jumate jumate cu benzina de 95 deh imi permiteam


ai auzit vreodata de fenomenul de "Valve float"??? scuze ca ma bag , valve float , nu e amestecare timpilor dupa o anumita turatie? da ... am auzit ...dar sincer nu am patit-o nici la acele turatii mari ... in plus la oltcit cam slabe sanse sa apara fenomenul in limita a 8000 de rot/min ...daca apare te cam alegi cu motorul bulit din cauza spatiului mic dintre piston si supapa ... stiu un caz de asa ceva ...intamplat pe o liniuta ... la schimbarea pe treapta 2-3 pe la vreo 6500 rot/min si a intrat treapta 1 in loc de 3 (din ce motive a intrat treapta 1 ...ca a fost introdusa gresit, ca din cauza unor modificari la cutie a agatat gresit pinionul nu mai conteza) rezultatul ... motorul muci ... la demontare pe pistoanele 2-4 talerele de la supape rupte si infipte in capul pistonului ... celalte pe 1 si 3 indoite supapele

awm ..nu e amestecarea timpilor ...e strict vorba de inchiderea insuficient de rapida a supapelor la turatii mari iar efectele la motoarele care permit avand o distanta mare intre supape si capetele pistonului pot duce cu gandul "la o amestecare a timpilor" In oltcit?greu de crezut din pacate nu e la oltcit. cu oltcit-ul am prins 142 pe ceas cel mai mult.
asta e o completare la poza pe care am pus-o mai demult mai sus pe topic unde imi arata pe kilometraj aproape 180, si zefireli spunea ca e eroare de kilometraj, ca mai mult de 140 si ceva nu aveam.
la vitezele aratate pe gps aveam 10 km in plus pe kilometraj, iar la viteze mai mici eroarea este 6-8 km intre gps si kilometraj Nu mai postati pe acest topic ce viteze ati prins cu alte masini inafara de OLTCIT, ca nu cred ca il intereseaza pe nimeni.Pentru asta sunt alte forumuri Hai sa nu mai postam nimic din ceea ce nu e oltcit. Adevarul e ca un lampadar vintage, o linie audio in casa, un renault laguna, un seat ibiza, un citroen xm, si alte lucruri, se incadreaza peefect in peisaj. De fapt propun ca cei ce nu posteaza si nu mai au oltcit sa fie spanzurati
edy99 a scris:De fapt propun ca cei ce nu posteaza si nu mai au oltcit sa fie spanzurati


De acord. Intr-o padure. Din pacate, Liviu Rebreanu a murit de mult. Nu mai are cine sa scrie cartea.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caracteristici, Performante, Tuning Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 35, 36, 37, 38  Următoare
Pagina 36 din 38
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community