Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Încărcare baterie pe redresor
Pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Am schimbat mașina, am schimbat și bateria. Nouă, trei ani garanție. sic, rombat! Am și eu partea mea de vină, că am o mică problemă cu încărcarea pe care n-am rezolvat-o de ceva vreme deja, dar chiar de la o simplă poziție uitată..

Așadar pe moment bateria mai are ~7V, am făcut rost de redresor, am pus-o la încărcat.

Ochiul magic arată negru, conform legendei înseamnăbaterie bună, dar descărcată.
Tot pe legendă mai apare "transparent", cu traducerea lipsă electrolit. Dacă e transparent ochiul ăla magic, ce ar trebui să se vadă, că e o beznă în baterie, ca în pivnită...?

Întrebarea principală este: banda aia cu capace trebuie scoasă?
Dacă o scot, ce ar trebui să se vadă înauntru?
Pe partea opusă bornelor, unde sunt capacele, nu se vede nimic - decât electrolit. Imediat lângă ele este un umăr metalic gri cenușiu, care iese un pic deasupra electrolitului, cam pe mijlocul și în lungul bateriei. Asta e bine sau și el ar trebui să fie imersat în electrolit?

Trăiască rombat!
Bastos a scris:1. pe moment bateria mai are ~7V...
2. Ochiul magic arată negru, conform legendei înseamnăbaterie bună, dar descărcată.

1. La 7V, bateria e cam varza. O baterie nu se lasa sa se descarce sub maxim 11V.

2. Eu stiam ca ochiul magic are alte indicatii:
- verde - baterie in stare buna;
- alb - bateria e la limita incarcarii;
- negru - baterie descarcata.

P.S. Intra pe siteul Rombat-ului si vezi explicatiile pt tipul de baterie pe care-o ai pe masina. Toată ziua aproape am umblat cu mașina, am pornit-o de n ori, fără probleme - cel puțin electromotorul nu părea să dea nici un semn de obodeală, dar în ultima vreme cheile trebuie să fie mai lungi pentru a porni, nu știu de ce.

E drept că mai folosesc și farurile pe timp de zi (când nu uit) pentru că am constatat că poziția unei mașini cu farurile aprinse e mai bine apreciată de șoferii de pe sensul opus.

Așadar, pe la 16:00 am ajuns acasă, iar pe la 20:00 am constatat că plafoniera și luminile de bord abia mai luminează.
Pozițiile au fost uitate aprinse. Speram să-și revină, precum un monbat adevărat. Degeaba.
Având în vedere răstimpul scurt în care a murit bateria, s-ar putea să mai fie și alte probleme. vezi ca pe spatele bateriei ar trebui sa fie un MIN si MAX pentru lichidul din baterie.
In principiu tot ce e electrolit la acelasi nivel, trebuie sa fie in lichid. Acele umere nu trebuie sa fie in lichid.
Nu are vreo 8 capace pentru a completa cu lichid?Sau o banda care contine 8capace... Daca e negru.....e descarcata......daca e transparent....e lipsa nivel[nui nevoie sa scoti capacele sa poate sa se faca transparent]......se face asa pe ....inturenic......puneo pe redresor.....daca cere curent ar trebui sati faca.....scintei la bornele...bateriei....cind o bagi la redresor.
Atentie.....sar putea vreo 4 ore regresorul sa se incalzeasca....destul de rau.
Daca e nevoie fa pauze sa nu arzi redresoru......asta daca nu ai cumva un robot de pornire.......asta nu are nimic.
androne constantin a scris:...Atentie.....sar

Sări!
androne constantin a scris:...putea vreo 4 ore regresorul sa se incalzeasca....destul de rau.
Daca e nevoie fa pauze sa nu arzi redresoru......asta daca nu ai cumva un robot de pornire.......asta nu are nimic.

Bre regresorul meu poate să stea și 24 de ore că nu se încălzește mai mult decât este proiectat. Mai mult reduce curentul pe măsură ce se încarcă bateria. De altfel așa trebuie să se comporte un redresor auto. Nu știu la ce instalație rudiomentară te referi dar mai bine renunță să folosești așa ceva că de aia se strică acumulatorii...
Cu stimă, OK, am încărcat la vremea aceea bateria, am pus-o pa mașină, totul a fost ok.
Am constatat de asemenea că becul de încărcare se stinge aproape instantaneu cu bateria proaspăt încărcată pe redresor. E bine asta sau e rău?

Becul ăla se aprinde doar când
1. diferența între potențialul bateriei (tensiunea la borne) și tensiunea generată de alternator e prea mare sau când
2. nu apare un curent de încărcare?

Cum funcționează releul de încărcare de fapt? In iarna mi-a murit bateria. Dupa cateva descarcari si incarcari pe redresor, a inceput sa imi palpaie martorul bateriei la relanti. Apoi i-a trecut, dar de vreo luna mi-a inceput tot timpul sa imi stea aprins la relanti. Cred ca e varza bateria, ca are deja 7 ani si incepe sa nu mai aiba tensiunea suficienta, si din aceasta cauza sta aprins, asa ca becul se aprinde si la diferenta de potential.
Numai bine. ai verificat cu un voltmetru?
poate la relanti nu incarca...
la mine pana la 1500 ardea becu...desi bateria era noua.
am rezolvat schimband releul de incarcare.
Bastos a scris:Becul ăla se aprinde doar când
1. diferența între potențialul bateriei (tensiunea la borne) și tensiunea generată de alternator e prea mare sau când
2. nu apare un curent de încărcare?
Becul se aprinde mereu la o incarcare incorecta: tensiune <12.8V si >15.5V.
In manualul lui T Canta (pag. 189), sint date pragurile de tensiuni in care becul este aprins sau stins in functie de tensiuni (crescatoare sau descrescatoare).
Bastos a scris:...
Cum funcționează releul de încărcare de fapt?

Bună,
Releul de funcționare este de fapt un regulator de curent. Ca tensiune de intrare folosește firul roșu și în funcție de tensiunea măsurată reglează curentul din înfășurarea rotorică (de la perii) și astfel câmpul electromagnetic produs poate fi controlat și ca urmare tensiunea indusă în stator se modifică corespunzător. Tensiunea este redresată și apoi comunicată releului. Deoarece la turații mici este evident că este o încărcare mai mică, este nevoie de o punte suplimentară (puntea mică) care va măsura local tensiunea produsă și va furniza informații releului (firul albastru).
Cu stimă, Acum nu pot sa ma cert cu tine,io am un redresor ce duce maxim baterie de 55Ah.
E rusesc si merge bine...daca pun un acumulator mai mare la incarcat trebe sa fac cite o pauza.
Sper sa nu se strice repede.
androne constantin a scris:Acum nu pot sa ma cert cu tine,io am un redresor ce duce maxim baterie de 55Ah.
E rusesc si ..

Hm... Oare la ce puneau rușii acumulator de 55Ah? La drujbe?
Hai bre să fi serios....Scrie pe el maxim 55Ah? salut
Teoretic un redresor de 10A, ar trebui sa reziste la baterii intre 25 si 100A.
Eu am luat recent un redresor de 10A, pt acumulatori de 12V. de la ro-group. Aparatul, pocnitoarea s-a defectat la a 2-a folosire (a 2-a zi) , cu o baterie de 66A, aproape moarta (3, 7V)..
Problema aparuse dupa ce lasasem bateria la incarcat., dupa aproximativ 4-5 ore s-o ars siguranta, topind partial priza de pe redresor. Ma intorsesem acasa, ca sa constat surpriza.. de cum am deschis usa, se simtea miros de arsura. Am scos aparatul din priza si am decuplat bateria. Redresorul l-am cumparat de la REAL din Timisoara, vineri seara... din pacate nu l-am dus in garantie dupa 48 de ore ca sa primesc imediat altul in schimb, ci abia azi, asa ca o sa astept sa-l faca serviceul, sau sa mi-l inlocuiasca...

P.S. :
stiti cumva cam cat electrolit trebuie sa fie in acumulator?
am o baterie la care se vad lamelele de jos, lichidul e la nivelul lor..
la o baterie mai noua, lichidul trece peste bordura (placa) aia longitudinala, mare, din plumb..
am inteles ca trebuie completat doar cu apa distilata.. nu pot lua din acumulatorul celalalt, care are lichid, dar e in scurt? trebuie sa fie cam 1-2 cm deasupra placilor .
poti copleta cu apa distilata sau cu acid in functie de densitatea electrolitului (1.25 vara - 1.28 iarna)
si vezi ca in conformitate cu legea garantiilor tu hotarasti cum vrei sa ti se rezolve problema aparuta : prin reparare sau inlocuire

Art. 9
Vanzatorul este raspunzator fata de consumator pentru orice lipsa a conformitatii existenta la momentul cand au fost livrate produsele.

Art. 10
In cazul lipsei conformitatii, consumatorul are dreptul sa i se aduca produsele la conformitate, fara plata, prin reparare sau inlocuire, in functie de optiunea consumatorului, conform art. 11, sau sa beneficieze de reducerea corespunzatoare a pretului ori de rezolutiunea contractului privind acele produse, in conditiile art. 13 si 14.

Art. 11
(1) In cazul lipsei conformitatii, consumatorul are dreptul de a solicita vanzatorului, ca masura reparatorie, inlocuirea sau repararea produsului in functie de optiunea sa, in fiecare caz fara plata, cu exceptia situatiei in care aceasta solicitare este imposibila sau disproportionata.
(2) O masura reparatorie va fi considerata ca disproportionata, daca ea impune vanzatorului costuri care sunt nerezonabile in comparatie cu cealalta masura reparatorie, luandu-se in considerare:
a) valoarea pe care ar fi avut-o produsele daca nu ar fi existat lipsa de conformitate;
b) importanta lipsei de conformitate;
c) daca cealalta masura reparatorie ar putea fi realizata fara un inconvenient semnificativ pentru consumator.
(3) O masura reparatorie va fi considerata ca imposibila daca vanzatorul nu are un produs identic pentru inlocuire.
(4) Orice reparare sau inlocuire a produselor va fi facuta in cadrul unei perioade rezonabile de timp, stabilita de comun acord intre vanzator si consumator, si fara niciun inconvenient semnificativ pentru consumator, luandu-se in considerare natura produselor si scopul pentru care acesta a solicitat produsele.
JorJ-L a scris:Teoretic un redresor de 10A, ar trebui sa reziste la baterii intre 25 si 100A.
Teoretic un acumulator se incaraca timp de 10 ore cu a 10-a parte din capacitatea ei.
Deci daca ai un acumulator de 66A, curentul de incarcare va fi de 6.6 A/ora.

Despre "stilul" de incarcare a acumulatorului (ca e cu Pb sau e cu Ca) vezi in specificatiile tehnice. Fiecare se incarca in alt fel. Ai scris pe baterie între ce niveluri normale trebuie să stea electrolitul. Dar dacă zici că l-i pus la încărcat fără electrolit, nu te mai chinui, i-au cam intrat plăcile în scurt, poți să-l dai cu încredere la o mașină pt. rabla.
JorJ-L a scris:stiti cumva cam cat electrolit trebuie sa fie in acumulator?
10 mm ( 1 cm ).
Laurentiu a scris:
JorJ-L a scris:stiti cumva cam cat electrolit trebuie sa fie in acumulator?
10 mm ( 1 cm ).

peste nivelul placilor , nu total
tonim a scris:
Laurentiu a scris:
JorJ-L a scris:stiti cumva cam cat electrolit trebuie sa fie in acumulator?
10 mm ( 1 cm ).

peste nivelul placilor , nu total

Ai perfecta dreptate. Este omisiunea mea.
tonim a scris:
Laurentiu a scris:
JorJ-L a scris:stiti cumva cam cat electrolit trebuie sa fie in acumulator?
10 mm ( 1 cm ).

peste nivelul placilor , nu total

cum, nu total?!, eu care credeam ca tre sa treaca afara cu 10mm (1cm)

)) da mai, aveti dreptate.. am camppletat pan la urma si bateria respectiva cu apa distilata, pana la nivelul corect. fiecare compartiment are un semn, o tija cu o umflatura in varf, ce trebuie sa fie imersata in electrolit.
Mi-a ajuns si redresorul reparat din garantie. dupa a 2-a incarcare, ce a durat vre-o 20 ore, deoarece "asteptasem" vre-o 7-8 ore sa coboare indicatorul la 0, acesta nu coborase sub 2A, tot acest timp.
bateria indica acuma 12,92 V, deci ar fi incarcata, desi "ochiul magic" nu mai arata nimic.. Acum oi vedea daca mai tine, sau e buna de dat la o masina pt rabla
Mai am insa 2 baterii descarcate: una VARTA -Black dynamic, de 45A si un BOSCH de 55A, dar ambele sunt fara capace de vizitare, sau cum le zice, dopurile respective, de completare.. Au o placa cu eticheta autocolanta pe ea, si doua gaurele laterale... am inteles ca la bateriile astea nu s-ar putea verifica/ completa electrolitul?
instructiunile redresorului zic, ca sa se desfaca dopurile bateriei in timpul incarcarii, pt eliminarea gazelor din reactie..
Se pot desface, sau nu? sa le pun asa pe redresor? Sub eticheta aia ai o bandă cu dopuri.
Zephirus a scris:Sub eticheta aia ai o bandă cu dopuri.

NOP, nema nista, YOK...
sau poate ca BOSCHul are, da VARTA n-are, ca m-am uitat.. este lipita dar compartimentele de pe fiecare element al bateriei are un orificiu prin care "respire"
iulicuta2000 a scris:este lipita dar compartimentele de pe fiecare element al bateriei are un orificiu prin care "respire"

da este liptia... stii tu sigur ca respira? cum pe nas, sau pe gura..
in cazul asta, deci, pot sa le pun linistit pe redresor. si prin urechi daca este cazul,dar respira chiar daca la prima vedere e complet sigilata...sau ai vreo baterie dinaia pe gel?
iulicuta2000 a scris:si prin urechi daca este cazul,dar respira chiar daca la prima vedere e complet sigilata...sau ai vreo baterie dinaia pe gel?

man, io totusi cred ca mai mult evacueaza decat respira, deci ar fi pe alte cai.. da in fine
nu e pe GEL. deci, ma bazez pe tine si le pun pe redresor. Poate fi o baterie fara intretinere - nu exista dopuri de completare in schimb exista gauri de evacuare gaze in timpul incarcarii). Sper sa ma puteti ajuta si pe mine.Am un redresor home-made care are si selector de tensiune .In total are 5 trepte dar prima si ultima treapta scoate 4V iar restul au 8V-10V-12V.Cand il pun in priza si selectez una din acele e tensiuni bazaie ,si trebuie sa il dau pe prima sau ultima pozitie de 4 V care abia incarca bateria .Pe 8-10 V bazaie si baga doar 4 V iar cand dau pe 12V imi scoate undeva la 10V oricum incarca mai bine decat 4V.As vrea sa las la 12 V sa o incarce mai repede ,se arde de tot daca bazaie in halul ala ? Aici poze cu magauaia http://img9.imageshack.us/g/hpim1480x.jpg/ .Multumesc
P.Se pozitia de 4 V ,baterie nu se incarca mai mult de 12,67 V
bytzu1 a scris:... cand dau pe 12V imi scoate undeva la 10V oricum incarca mai bine decat 4V.
Daca acumulatorul este de 12V, cu 12V trebuie sa-l incarci. Nu poti incarca un acumulator de 12V cu un redresor de 4V.
Monteaza un voltmetru in paralel cu bornele acumulatorului si vezi pina la ce tensiune urca in timpul incarcarii. Dupa 10-12 ore de incarcare, voltmetru ar trebui sa arate undeva in jurul valorii de 15-16V.
voltmetru ar trebui sa arate undeva in jurul valorii de 15-16V.
Cand nu bazaia pe treapta de 12V spre finalul incarcarii arata 15,9V .Pot sa il pun pe 12 V ?De ce a inceput sa bazaie asa ,oare se arde ceva daca il las asa bazaind ?Deci cand il dau pe 12V bazaie tare dar bateriea se incarca urca pe aparat si trece de 12,8 V semn ca e bine ,dar nu stiu daca sa il las asa....
bytzu1 a scris:Cand nu bazaia pe treapta de 12V spre finalul incarcarii arata 15,9V .Pot sa il pun pe 12 V ?
Pune-l si lasa-l pe 12V vreo 10 ore.
Daca se va arde, macar vei sti ca s-a terminat cu el si-ti vei lua un redresor nou. Pina atunci insa, incarca-ti bateria. nu arde daca bazaie,doar se incalzeste aiurea si e enervant
ai pe toate treptele in gol tensiune mare fiindca doar e redresata si filtrata cu un condesator probabil,care condensator se incarca cu tensiunea maxima data de o sinusoida...pune-l pe tensiune maxima si urmareste din cand in cand ce tensiune ai la borne...cand trece peste 15 opreste dracia ca strici bacteria L-am rezolvat si pe asta ,in sensul bun.Am schimbat puntea redresoare de 20a si arsa cu alta noua de 50a.Rezultatul:o incarca bine,ceva mai lent decat cu puntea veche de 20a si nu inteleg de ce cu punte mai mare o incarca mai lent.Bine ca o incarca ,ii fac plinul si ma duc sa chinui masina pana porneste photoi...
bytzu1 a scris:Bine ca o incarca ,ii fac plinul si ma duc sa chinui masina pana porneste photoi...
Rezolva intii problema din cablajul electric pe care o ai altfel, masina nu va porni in veci chiar daca ai bateria incarcata. nu are laurentiu nici o problema in cablaje....tensiunea mica se datoreaza faptului ca delcoul e ramas cu platinile inchise...
iulicuta2000 a scris:....tensiunea mica se datoreaza faptului ca delcoul e ramas cu platinile inchise...
Pai cind reglezi aprinderea si o pui la punct, platinele ramin deschise. Mde, acum depinde si cind a facut omul masuratorile.
bytzu1 a scris:Sper sa ma puteti ajuta si pe mine.Am un redresor home-made care are si selector de tensiune .In total are 5 trepte dar prima si ultima treapta scoate 4V iar restul au 8V-10V-12V.Cand il pun in priza si selectez una din acele e tensiuni bazaie ,si trebuie sa il dau pe prima sau ultima pozitie de 4 V care abia incarca bateria .Pe 8-10 V bazaie si baga doar 4 V iar cand dau pe 12V imi scoate undeva la 10V oricum incarca mai bine decat 4V.As vrea sa las la 12 V sa o incarce mai repede ,se arde de tot daca bazaie in halul ala ? Aici poze cu magauaia http://img9.imageshack.us/g/hpim1480x.jpg/ .Multumesc
P.Se pozitia de 4 V ,baterie nu se incarca mai mult de 12,67 V


"Bazaitul" redresorului vine de la tolele transformatorului nu sunt fixate, avand joc, la mana e posibil sa nu se observe dar, in sarcina acestea vibreaza. Singurul incovenient este zgomotul marit, scade putin randamentul si supra-incalzirea usoara a transformatorului.
Recomandat: desfacerea carcasei si strangerea suruburilor ce fixeaza tolele, in caz ca tolele nu au suruburi de strangere se confectioneaza o carcasa metalica si se strang tolele cu o menghina. Bafta. Cumparat redresor nou 12V cu 10 amperi incarcare . Basca cand am ajuns acasa si fac masuratori iese 11.5 V si pe baterie cand l-am pus sa incarce lua doar 6 amperi la inceput . Nu bazaia prea tare dar dupa ce s-a incalzit a inceput o bazaiala de numa numa . Aruncat 50 lei in contul Kauflandului , respectiv firma de Bucuresti care a asamblat redresorul .
O multumire am ca este mai bun decat cel care-l aveam si intr-adevar chiar si cu voltaj mai mic de 12 V imi incarca bateria bine . La terminarea incarcarii imi apare totusi 13,9 V cu 1.5 amperi , deh are si bateria ceva prin elementi ) Din ce stiam eu ,un redresor arata ca baga in jur de 3 amperi cand masori .Daca arata mai putin sau mai mult bateria nu este intr-o stare prea buna,iar voltajul trebuie sa fie macar de 12 iar inspre finalul incarcarii trebuie sa arate pe aparat intre 15.8--16.5(cu redersorul montat pe baterie).Redresoru meu avea o punte reedresoare de 20Ah si imi baga maxim 3Ah/h,dupa ce am ars puntea redresoare am cumparat alta dar de 50Ah si tot nu trecea de 3Ah la incarcare basca daca puneam o baterie moarta incepea sa scada de 3 spre 0 ah
Mai multe informatii http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:qABr1vAl7RUJ:www.stab.ro/desprebaterii.htm+baterie+sulfatata&cd=1&hl=ro&ct=clnk&gl=ro&client=firefox-a&source=www.google.ro Si eu ce am scris ? Un cacaoanade de redresor am luat . Doar nu mi-o fi rusine ca am aruncat 50 lei aiurea . Alta data sa ma invat minte sa-mi iau aparatul de masura cu mine ... poti sa-l dai inapoi in 24 de ore la kaufland Băăăăă pănărama aia cu leduri (știi tu, "o p*&ă roz din fier cu luminițe!!!") din kaufland e super-recunoscută oriunde că e un mare fîsofleoșc ! Nu e cu leduri . E simplu . Pastrez pana vad ca aprae alt set pe la ei si-l busesc . Apoi ma duc la ei ca este in garantie si-mi da altul in loc iar daca nu au la fel imi dau banutul inapoi . asa se procedeaza cu kaufland-ul . Mi-au mai dat inapoi bani la alte produse . Da.... dar la chitanță, și data înscrisă pe ea, te-ai gândit? Faptul ca masurand tensiunea ai gasit 12v fara baterie comectata, este normal, pt. ca este o tensiune continua dar pulsatorie . Bateria se comporta
si ca un condensator care are un efect de filtraj al tensiunii pulsatorii data de redresor . Aceasta e explicatia pt. care spre sfarsitul incarcarii poti gasi la bornele bateriei , inca conectata , 14-14,5 . E bine sa te opresti la 14,4 v. In momentul in care bateria e pusa la incarcat pe redresor este normal sa se auda un mic fasait in interiorul bateriei ca si cum ar produce gaze ?

Redresorul este original si bateria este Varta Black Dynamic fara intretinere. Da ,si trebuie sa o lasi fara capace pentru a iesi gazele ,si cica ar fi toxice...ai grija
Prof a scris: bateria este Varta Black Dynamic fara intretinere.

daca e fara intretinere, cred, ca se refera ca atunci pe durata vietii ei, nu necesita intretinere, iar acum daca e dusa, degeaba o pui pe redresor ca mai mult de cateva ore nu tine
si cum spune si celalalt coleg, scoate-i dopurile, dar sa o tii intr-un mediu aerisit pentru ca acele gaze sunt toxice, de la acid, desii, nu cred sa mai aiba acid in ea, ci mai degraba apa chioara
ia un rombat si te tine 4-5 ani, nu ca jafurile astea straine expirate care te tin 4-5 luni si le schimbi de 2-3 ori pe an
bytzu1 a scris:Da ,si trebuie sa o lasi fara capace pentru a iesi gazele ,si cica ar fi toxice...ai grija


Nu are capace, in schimb are gauri de aerisire pe lateral.
Bateria e in stare foarte buna si sunt multumit de ea, problema a fost ca am tinut masina nepornita 2 saptamani atunci cand au fost temperaturi de -18 grade Celsius in timpul noptii, iar cand m-am dus sa o pornesc dupa 2 saptamani, electromotorul invartea cam anemic, de asta am pus-o la redresor 4 ore. Acum bateria e incarcata si functioneaza normal, am intrebat doar daca este normal acel fasait care se auzea in timpul incarcarii pe redresor pentru ca a fost prima data cand am folosit un redresor auto.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community